Total War Warhammer III

Muutaman kerran on kaatunut varmaan jonkun ~10h co-opin aikana, mitään peliä rikkovia bugeja ei ole tullut vastaan, mutta kaikkia pieniä rasittavuuksia kyllä. Stancen muutokset ja liikkumismatkat bugaa hiukan liian usein, yksiköt unohtaa käskynsä ja jää muutenkin jumiin johonkin maaston kohtaan randomilla.
Kaikki pelaajaa rankaisevat kusetusjärjestelmät on pahimmillaan aivan törkeitä ja vihollisfactionien xiitit, kikkailut ja paskahousuilu aiheuttaa kohtalaisesti kiukkua, ja vaikeustaso on vasta normal.
Settlement-taisteluita saisi jotenkin karsia ja muutella rakennustason mukaan ja uudelleenrakentuvat puolustusrakennelmat poistaa.

Sitten kun saavat AI:n vähän paremmin tasapainotettua ja yksiköt tottelemaan hiukan luotettavammin, niin eipä tässä muuta valitusta oikeastaan ole. AI on aina kusettanut kaikessa, ja tulee kusettamaan, mutta se on osa total waria. Kyllä tässä kelpaa pelailla Chaos Dwarfeja odotellessa.

//edit: Ja sitten tulikin gamebreaking bugi vastaan. Jos co-opissa sattuu avaamaan diplomatian samalle factionille samaan aikaan, saattaa pelaaja nähdä vaan toisen pelaajan diplomatia-ruudun kummitusversion, eikä siitä tilasta pääse kuin alt+F4 -yhdistelmällä.
 
Viimeksi muokattu:
1. Kaikki pelaajaa rankaisevat kusetusjärjestelmät on pahimmillaan aivan törkeitä ja vihollisfactionien xiitit, kikkailut ja paskahousuilu aiheuttaa kohtalaisesti kiukkua, ja vaikeustaso on vasta normal.


2. Settlement-taisteluita saisi jotenkin karsia ja muutella rakennustason mukaan ja uudelleenrakentuvat puolustusrakennelmat poistaa.
(muokkasin kysymyksiin numerot.)

Nopea brief, eli itsellä nyt kokemusta yhden immortal empires campaing verran.
1. Normal vaikeustasolla AI:n ei pitäisi saada kummoisia avustuksia. Voitko vähän avata näitä? Itse pelasin nyt hardilla ensimmäisen läpi ja en huomannut tämän suhteen mitään ihmeellistä Xiittiä.
2. Tämä oli yksi isoimmista päivityksistä edelliseen versioon. Mielestäni tässä on enemmän positiivia vaikutuksia kuin päinvastoin. Nyt pienempienkin "kaupungien" taistelussa on jotain järkeä vs avoin taistelu kenttä. Onhan noissa parannettavaa, en sitä kiellä. Olisi hienoa, että jokaisella settlementillä olisi omanlaisena puolustus. Sekä myöskin tietyissä taisteluissa helpompi puolustautua verrattaen edelliseen versioon.
Noista uudelleen rakennettavista olen joo ja ei mieltä. Olisi kiva jos saisi yleisesti enemmän suunnitella puolusttusta kaupunkiin, eikä samanlaisia torneja kiireellä rakentaa samoihin pisteisiin.
-Esimerkiksi uusi ala ikkuna puolustuksen alle minkä mukaan määrittelisi mitä puolustus mekanismeja olisi mukana taistelussa automaattisesti. Tämä tiestysti maksaisi tuotantoa lisää x rahan verran. Näin voisi panostaa tiettyjenkaupunkien puolustukseen enemmän.

Pahoitttelenjo etukäteen kirjoitusvirheistä. Joudun kännykällä naputtelemaan tekstit olosuhteiden takia.

Pahoittelut myös seuraavasta tupla viestistä.
 
Sain tuossa ensimmäisen campanjan lyhyen version lopulta suoritettua.

Omat mielipiteet pelin bugeista, toiminnallisuudesta sekä haasteellisuudesta.

Hard/hard veikaustaso
Eli Cathayn pohjoisen kuningatar, sähkö lohimäärke jne. Sillä lähdettiin ensimmäiseen peliin. Lyhyen campaining tavoite oli omistaa/ystävyys suhteilla hallita muureja sekä paria läheistä provinsia. Nämä tavoitteet tuli itselle tavoitettua jo ensimmäisen 50 kierroksen aikana ilman lisähaasteita. Lisäksi tavoitteessa oli 30 kaupungin raidaus sekä muutaman kansan tuhoaminen, jotka tulivat kuin väkisin itsekseen.

Ensinnäkin tuo tavoite oli aivan perseestä noiden pakko raidattujen maiden suhteen. Itse lypsin ne muurin pohjois puolelta väkisin kun peli oli jo liian helppo.
Toiseksi myös vaikeamman campaigin saavutus olisi ollut samalla jumppaamisella tehtävissä sekä yhdellä pistoiskulla yhden valtion tuhoamiseksi. Eli aivan liian helppoa vs "rotu" millä pelaa.

Itse bugeista niin selvimmät tuli agenttien suorituksista, niistä ei tullut kuin harvoista ilmoitus onnistumisesta/epäonnistumisesta.
Toinen selvä oli, kun jouduin puoli väkisin karavaanarillani taisteluun niin AI:n hyökkäävä joukko jäi pyörimään ympyrää vihollisen oviaukon eteen koko taistelun ajaksi.

Parannus ehdotuksia: Useamman kaupungin vaihto kerrallaan, jonkin näköinen vihje systeemi millä saisi jonkin kansalaisuudenn alistumaan, tai edes jokin logiikka tuohon. Kampanjoiden vaikeustasojen korjaamista.
 
Viimeksi muokattu:
(muokkasin kysymyksiin numerot.)

Nopea brief, eli itsellä nyt kokemusta yhden immortal empires campaing verran.
1. Normal vaikeustasolla AI:n ei pitäisi saada kummoisia avustuksia. Voitko vähän avata näitä? Itse pelasin nyt hardilla ensimmäisen läpi ja en huomannut tämän suhteen mitään ihmeellistä Xiittiä.

Ilmaista rahaa ainakin saavat ihan ME:n malliin, ei jostain yhdestä ykköstason settlementistä voi saada tarpeeksi rahaa ylläpitää kolmea täyttä armeijaa kierroksesta toiseen. Ja tämä pätee vain sodassa oleviin factioneihin, liittolaiset saavat enemmänkin ylimääräisiä veroja.
Liikkumismatkat vihollisilla muuttuu aina sen mukaan miten itse pystyt liikkumaan, mitä täytyy tehdä ja liian usein vaihtavat pahassa paikassa liikkumismatkan täydenkin käytön jälkeen mystisesti encamp-stanceen kun tiimalasia klikkaa. Ja jos sattuu olemaan hiukan rauhallisempaa, niin ties mistä maailman ääristä aletaan tuntemattomien toimesta heti huudella sotaan.

Myös agenttien 1% haavoittumismahdollisuus on omien kokemusten mukaan oikeasti noin 50/50. Agentit makaa enemmän teholla kuin tekee töitään.
 
Warhammerit ihan uusi tuttavuus. Ostin tarjouksesta 1 ja 2-osan. Vähän aikaa pelailin ja ostin kolmosen. Hieno tunnelma koko ajan niin äänissä kuin graffoissa. Kampanjaa aloin pelaamaan ja ajattelin että aika hyvin menee kunnes huomasin että easy level :D Just ja just pärjään tekoälylle enkä ainakaan vielä nosta vaikeustasoa.
Mikä on jutun nimi tuolla moninpelissä? Menen sinne ja joku valtaa mun kaupungin ja peli loppuu? Onko siellä jotain liittoutumia? Ei uskalla mennä kokeilemaan, ainakaan vielä.
 
Moninpeliä voi pelata kampanjaa tai sitten pelkkiä taisteluita (Battle-valikon takaa). Jälkimmäinen taitaa olla se suositumpi, ja sille on jotain turnauksiakin ollut. Saat siis tietyn budjetin ja sillä koostat valikossa armeijan ennen taistelua. Voi vetää 1v1, tai sitten 2-4 pelaajan tiimeissä.
 
Ite innostuin kolmosesta myös ihan moninpelin takia, domination varsinkin on aivan mahtava pelimuoto. Siinä on siis 3 lippupistettä joita hallitsemalla saa pisteitä ja kumpi saa eka 5k kasaan voittaa. On ne perus land battlet kans suosittuja ja paljon jengi näyttää 2v2 matseja pelailevan jos pelilistaa katsoo.

tein tämän videon just dominationista ja teen näitä lisää, plus kamppanjoitakin jossain välissä.
 
Itsellä nyt toinen kampanja jäi kesken. Kaatuilee jatkuvasti, eikä jaksa kokoajan latailla uusiksi. Päivitystähän sieltä tuli, mutta meni huonompaan suuntaan ainakin tuossa vanhassa tallennuksessa.

Lisäksi bugeja mitä tuli eteen, "uutiset" menevät ihme tyypeille, välillä toisen rodun uutisia jne. Sekä välillä noissa hahmokorteissa on vääriä kuvia niin taistelussa kuin tuolla kartan puolella. Ihmettelin, kun yhdessä taistelussa jokainen ironbraker yksikkö kääpiöillä oli goblinrodun seiväsmies kuvan mukaan. :D
 
Itsellä nyt toinen kampanja jäi kesken. Kaatuilee jatkuvasti, eikä jaksa kokoajan latailla uusiksi. Päivitystähän sieltä tuli, mutta meni huonompaan suuntaan ainakin tuossa vanhassa tallennuksessa.

Lisäksi bugeja mitä tuli eteen, "uutiset" menevät ihme tyypeille, välillä toisen rodun uutisia jne. Sekä välillä noissa hahmokorteissa on vääriä kuvia niin taistelussa kuin tuolla kartan puolella. Ihmettelin, kun yhdessä taistelussa jokainen ironbraker yksikkö kääpiöillä oli goblinrodun seiväsmies kuvan mukaan. :D
Joo tämä uusin 2.1 päivitys rikkoi asioita ja hotfixiä odotellessa:
bibw1bbeufm91.png
 
Onko TWW III:ssa mitään porkkanaa niille jotka omistavat I:n ja II:n kokonaan? Ja pyöriikö se yhtään paremmin kuin II?
 
Onko TWW III:ssa mitään porkkanaa niille jotka omistavat I:n ja II:n kokonaan? Ja pyöriikö se yhtään paremmin kuin II?

Itselleni tuo Immortal Empires on se suurin porkkana. Tietysti saa myös uuden graafisen käyttöliitttymän ja jotain uudistusta esim. isommat kaupungit ja kaupunkitaistelut. Mutta se suurin muutos tulee uudesta kartasta missä on kaikki 1, 2 ja 3 paikat isossa kartassa sekä tietysti kaikki DLC ja muut kansat mitä on ostanut pelattavina. Muutenkin toki ne kaikki kansat ovat pelissä mutta vain niitä voi pelata mitkä omistaa.

Jotenkin sellainen tunne että jokainen versio on hieman hitaampi kuin ensimmäinen. Toki myös koko on muuttunut isommaksi. Sanotaan että se kyllä pyöri ihan OK Vega 64 1440p 144Hz näytöllä (ei tietysti kaikki maksimilla). Varsinkin nyt 6700XT kortilla toimii todella hyvin.

Itselläni on myös käytössä Radious Total War Mod mikä muokkaa jonkun verran pelin vaikeutta, tekoälyä, lisää huomattavan määrän lisää joukkoja kaikille kansoille jne.
"
Mod now has exactly 502 custom units +20 Custom Lords - Factions Covered - All WH1 + WH2 + WH3!

Complete game overhaul mod, which offers to players big changes in campaign AI, diplomacy, land battles, reworking abilities, spells, magic, changes buildings, re-balances all unit stats and costs, reworks experience system and much more with additions of custom made units for all in game factions.
"
 

Nonniin, Chaos Dwarfs DLC tulee yllättävän pian, 13. huhtikuuta on julkaisu.
3 legendary lordia ja legendary hero. Samalla tulee Ulrika Magdova ilmaisena herona Kisleville/Empirelle.
 
Vaikka täytyykin myöntää että viimeisin DLC oli hintansa ja sisältönsä puolesta melkoinen pettymys (sekä ainoa mitä en vielä ole edes alennuksesta hankkinut) niin nyt olisi suurin osa sarjan peleistä sekä DLC's:tä melkoisessa alennuksessa Steamissa. Tässä myös video missä nuo kaikki lisäosat arvostellaan ja voi verestää muistoja jos joku noista uupuu tai meinaa ehkä pelata uudestaan:
 
Olen samaa mieltä viimeisimmästä DLC:stä. Oli meinaan suuri pettymys Chaos Dwarfien jälkeen.

Nyt vielä tuo 4.1 päivitys parantaa peliä varsinkin Siege kartoissa ja niiden mekaniikoissa.
 
Chaos dwarf oli kyllä hyvä mutta kallis. Warhammer sarjalla kyllä rahastetaan paljon maksajia kun miettii että sama peli on julkiastu kolme kertaa ja jokaiseen kilo dlc paketteja. Pelihän ei kumminkaan ole ensimmäisen jälkeen muuttunut perushommistaan miksikään, päälle on vain tuotu lisää.

Ei ole jaksanut enään kolmosta niin hakata verrattuna kakkoseen, mutta silti olen tähän mennessä jokaisen pelin ja dlc: n ostanut.
 
Chaos dwarf oli kyllä hyvä mutta kallis
Totta, vaikka odotin hetken niin hinta oli silti päälle sen 15€ mitä odottelin, ajattelin kuitenkin että kohtuullisen paljon sisältöä, uusi rotu, paljon olentoja, useampi lordi jolla pelata jne niin menköön
"

Total War: WARHAMMER III - Forge of the Chaos Dwarfs
Välisumma (ilman ALV): 15,31€
ALV 24%: 3,68€
Yhteensä: 18,99€
"
Samaa ei voi valitettavasti sanoa tuosta uusimmasta DLC'stä. Mistä mielestäni joku 15€ olisi jo liikaa... Katsoo sitten jos saa alle 10€ jossain vaiheessa jos vain selkäranka kestää.
 
Tätä Kolmosta ei ole tullut vielä hankittua, vaikka ensimmäinen ja toinen osa on omasta mielestäni parasta mitä on WHFaBa lisenssille tapahtunut.

Varmaan selittyy sillä, että itselle tuo Kaaos on ollut tylsin ja ylisaturoitunein vastustaja mitä näissä GW peleissä on ollut. Tuntuu, että ne on joka pelissä (uudemmista esim. Vermintide 2 ja Darktide). Luojankiitos Space Marine Kagosessa on tyranidit.

Ainoa faktio mikä oikeastaan alustavasti kiinnostaisi on varmaankin Kislev, niin tuntuu vähän turhalta siitä maksaa 30€, kun peli on nyt alennuksessa -50%.

Noh, katsellaan tilannetta, kun/jos peli on jossain vaiheessa 15-20€ :psmoke:
 
Tätä Kolmosta ei ole tullut vielä hankittua, vaikka ensimmäinen ja toinen osa on omasta mielestäni parasta mitä on WHFaBa lisenssille tapahtunut.

Varmaan selittyy sillä, että itselle tuo Kaaos on ollut tylsin ja ylisaturoitunein vastustaja mitä näissä GW peleissä on ollut. Tuntuu, että ne on joka pelissä (uudemmista esim. Vermintide 2 ja Darktide). Luojankiitos Space Marine Kagosessa on tyranidit.

Ainoa faktio mikä oikeastaan alustavasti kiinnostaisi on varmaankin Kislev, niin tuntuu vähän turhalta siitä maksaa 30€, kun peli on nyt alennuksessa -50%.

Noh, katsellaan tilannetta, kun/jos peli on jossain vaiheessa 15-20€ :psmoke:

Heh, itse ajattelen varmaan sitten aika oudosti. Se "valtio" mikä itseäni on eniten kiinnostanut oli vampyyrit/epäkuolleet ja nehän tulivat jo ekassa osassa. Silti olen suuresti nauttinut uusista versioista sekä lisäosista. Toki tuo kolmosen "opettelutehtävä" oli yksi minkä jaksoin pelata lävitse, muuten olen pelannut mortal tai nyt immortal empireä. Se on vaan mukava pelata isoa karttaa ja bonusta että tulee lisää asutusta sekä erilaisia vihollisia. Tiedän että ei olisi tarvinut suurinta osaa lisäosista ostaa ja ne olisivat silti olleet vastuksina mutta miksi ei nyt maksa jostain mihin on upottanut tuhansia tunteja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom