Niin oliko tässä WH3 kohdalla saatu jo jotain monipuolisuutta tuohon armeijan rakentamiseen, vai onko se vieläkin vain tavoitteena pikavauhtia teknologiapuun kärkeen ja niputetaan yhtä tai kahta eri huippuyksikköä armeija täyteen ja autoresolvella voitosta voittoon?
Tähän sanoisin että ei ja joo. En ole nyt hirveästi käyttänyt autoresolvea ja mun armeijassa ei ole niitä yksiköitä jotka aiemmin otti siinä huolella kuokkaan, esimerkiksi forsaken jalkaväki. Katsoin hieman Turinin Volkmar striimiä ja sen free company buffit jne oli aivan törkeen kovia. Mutta se on myös mielestäni paljolti oma valinta.
Kuulemma yksi tulevista tasapainotuksen kärkipisteistä on ettei olis niin paljoa settlement taisteluja ja sitä kyllä odotan kovasti. Jaksan niitä kuitenkin myös jauhaa semihyvin, ollen varmaan aika vähemmistössä. Pelaan itse kamppis vaikeus hardilla, että tietokone saa taloudellisia etuja jne muhun nähden, mutta en jaksa tässä taisteluvaikeustasoja jotka antaa vihuille lisää buffeja "maagisesti". Enkä ikinä kasaa itselleni armeijoita joilla ei aikalailla olis edes hieman hampaita pärjätä mitä vaan vastaan. Jalkaväki perusta, tykistöä/jouskia tms, ratsuväkeä, joku yks tai pari yksikköö lähinnä koska ne on cool (vaikkapa beastmenien jabberi ja lähes aina yks jättiläinen jos vaan voi). Lordi/teknolofia puissa keskityn aikalailla viimeisenä yksikköihin liittyviin päivityksiin ja yleensä mulla on lordi/velho/hero, yksi siis kutakin. Näin vastaan tulee paljon semi isoja mättöjä ja muutenkin tykkään myös eläytymisen kautta vaikeuttaa hommia itselleni, jos alkaa tuntua ettei noista vihu nuhapumpuista ole mihinkään.
Jos pelaa aina autoresolve doomstackeilla niin todennäköisesti ei myöskään pärjää netissä. Ei sillä että se juuri ketään kiinnostaa, sen osuus pelaajista on varmasti aikalailla prosentin, parin luokkaa ja ymmärrän sen täysin, enkä ole itsekään sitä pelannut vuosien saatossa kuin muutamia kymmeniä matseja. Niissä matseissa oon kyllä pärjänny aika hyvin, varsinkin jos ei oo kauhee kiire miettiä milläs nyt vastais vihollisen armeijavalinnan mahdollisiin komboihin. Mutta onhan se multiplayer ihan paska tavallaan etenkin nyt, jos eivät ole esim lisänneet, uskomatonta edes sanoa... CHÄTTIÄ. Myöskin kun taustalla on Sega, niin kuvittelis että ihan markkinointi mielessä voisi olla jopa voitollista pyörittää tappiolla moninpelille servereitä. Tällä hetkellä yllättävän monet kaltaiseni pelaajat ympäri maailman seuraa moninpeli lähetyksiä, joissa melko usein saa kuulla lausahduksia kuten "anteeksi, me kyllä yritetään parhaamme mutta välillä tää vaan jökkii tosi ankarasti koska kaks pelaajaa, plus minä spectaaja, ollaan eripuolilla maailmaa ja omat netit taistelee höyryten". En myöskään netissä jaksa pelata täysin hiki silmissä, mutta niitäkin pelaajia löytää ja ne matsit on yleensä jotain aurajuustoo. Kyllä kuitenkin tuo domination sitä tasapainottaa ja parhaiten sitä useimmiten pärjää semihalpojen yksiköiden voimin. Vastatakseni alkuperäiseen kysymykseen eksymättä asiasta sen enempää, tämä on henkilökohtainen mielipiteeni ja voin siitä keskustella, mutta tavallaan ei kiinnostais
laita tähän joku oma suosikki versio ilmaisusta joka ilmentää sitä kuinka uskomattoman vähän sinua henkkoht asia kiinnostaa ja siksi koska tämä on niin mielipide asia jossa ei ole olemassa oikeaa väärää: Doomstackeilla pärjää, tässäkin pelissä. Tosi monia pelejä voi pelata yhtenä useista vaihtoehdoista valiten, niin että panostaa johonkin yksittäiseen resurssiin/yksikköön/aseeseen/batarangiin/terrain marine medivac komboon ja hyvä luoja mä huudan asunnossani yksin ääneen jos joku kysymään erikseen että missä batarang on hyvä. En tiiä onko se missään, mutta mulla on batman tatuointi. Pelit näyttää nykyään tosi kauniilta ja ne on teknisestikin ihan käsittämättömiä ainakin itselleni, mutta tekoälyt on kyllä useimmiten aika spruuts spraatsia. Ei niistä useimmiten hirveenä haastetta ole kun hieman pelaa enemmän, tai käyttää just jotain batarangia.
Lopulta mielestäni kyse on siitä miten itse haluaa pelata. Tätä mä pelaan aikalailla kuten tässä oon kirjottanu, siks mä en myöskään kauheen väsyneenä jaksa pelata, etenkään netissä. Sitten mä pelaan jotain muuta peliä ja todennäköisesti se jo pohjilmiltaan jonkinsortin voimafantasia, tai ainakin siitä voi saada nopeita dopamiinipiikkejä helpolla. Enlistedissä kun pääsee tankilla ampumaan pitkällä sarjalla kaks ryhmää kumoon niin nautin, vaikka sehän on usein täysin ns "epäreilu" tilanne selvästi ja jos warhammerissa tulee sama nappi kamppiksessa vastaan ja sitähän tulee usein, niin mä jätän painamatta. Isoimpia eroja siinä on mielestäni ihan sekin miten vähän aikaa pelaamiseen löytyy. Netissä enlistedissä mä oon noin 2min päästä itse se jalkaväkiryhmä joka kuolee pellolle vihollisen tankkikuskin nauraessa partaansa Ruotsissa. Total warissa ne matsit voi kestää, niin ei vaan tunnu oikealta viedä meidän molempien aikaa sillä että pelaan jutulla joka on täysin op tms. Minulle yksinpelissä ne kamppikset jää myös aikalailla useimmiten siihen kun olen melko jumala, se kuitenkin meneekö siihen 50 vai 100 vuoroa on suuri ero ja mielestäni se valinta on pelin puitteissa tehtävissä ainakin osalla vaihtoehtoja. Pitää kuitenkin myös muistaa, että tämähän tuli ihan just tavallaan ja uskon että lopulta kaikkien kamppikset on hauskoja.