Tonnin pommi

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
9
Budjetti: Noin 1000€
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin: ei
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna: ei
Ylikellotatko prosessoria: - tod.näk. en
Kotelon koko: ATX
Kotelon väri/ulkomuoto: -
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä: mahdollisimman hiljainen
Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä: en
Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen 1080p-resolla, ehkä 1440p jossain välissä, jahka uuden näytön hankin
Kuuluvatko näyttö/näppis/hiiri/etc budjettiin: Ei

Eli noin tonnin pelikonetta tarkoitus kasailla. Ei ole itse tullut hirveästi seurattua komponenttien osalta kehitystä, eli ehdotuksia vaan tulemaan! Mahdollisimman hiljainen setti, ei kuitenkaan äänetön tarvitse olla.
Vähän olen näytönohjaimista lueskellut, että 5700 xt:n kanssa olisi suurella osalla ajuriongelmia, eli jos vihreästä leiristä löytyisi tuohon budjettiin sopivaa korttia. 2060 super? Kiitosta jo etukäteen.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
127

379,90 €
379,90 €

Asus PRIME B450-PLUS + AMD Ryzen 5 3600 + Kingston 16GB (2x8GB) HyperX Fury DDR4 3200MHz (Bundletarjous!)
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

0,00 €
0,00 €
x 1
AMD Xbox Game Pass for PC -kuponki
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

99,90 €
99,90 €

Seasonic 650W FOCUS GX-650, modulaarinen ATX-virtalähde, 80 Plus Gold, musta
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

89,90 €
89,90 €

Intel 512GB 660p series M.2 NVMe SSD-levy, 1500/1000 MB/s, retail
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

64,90 €
64,90 €

SilentiumPC Signum SG1X TG RGB, ikkunallinen ATX-miditornikotelo, musta
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää

359,00 €
359,00 €

KFA2 GeForce RTX 2060 1-Click OC -näytönohjain, 6GB GDDR6
Toimitusaika-arvio: 1-4 työpäivää


Yhteensä: 993,60 €

Oisko joku tommonen :hmm:
 
Liittynyt
11.02.2020
Viestejä
47
Kasasin itselleni juuri aika pitkälti vastaavan setin mitä @Raziel ylempänä pisti, ja täytyy sanoa että itseä ainakin yllätti hiljaisuus jos se oli jokin kriteeri. Alla lista. En osaa sanoa tuosta Ryzenin vakiocoolerista mutta SilentiumPC Fera3 ainakin todettu toimivaksi ja hiljaiseksi. Kasasin myös n. 4v sitten koneen jossa oli sama jäähy ja ei moitittavaa.

Itse vielä pähkäilen, että palautanko GTX 1660 Superin ja tartun tuohon Gigantin tarjoukseen ja päivitän tuohon RTX 2060 Superiin.

1582292731730.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
sandisk ssd 480gb 62€
Freezer 34 duo 34€

Itse maksaisin bundlesta 50€ enemmän, muuten olen sama mieltä.

Heittää kyllä iloisesti yli budjetin.
 
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
9
Kiitosta jo tulleista vinkeistä. Toisia viestiketjuja tämän lisäksi kolunneena on ostoskorin sisältö jo jonkinlaisessa reilassa, vanhasta koneesta tosiaan lähtee mukaan vielä toki SSD, niin lisätilaa voi sitten myöhemminkin hommata. Tuosta Gigantin tarjouksessa olevasta kortista, onko jollain kokemuksia? Heitin nyt aluksi tuon Asuksen version koriin odottelemaan.
Tällaista siis nyt:
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Peruskortille riittää pienempikin virtalähde, Jimm'sin ketjusta täältä foorumilta löydät sen 80€ Seasonicin.

edit: noissa korteissa on eroja lähinnä virransyötössä (ei näy lähes missään, jos näkyisi niin vakaus+kellotettavuus) ja tuuletuksessa/jäähyssä (näkyy kaikessa, eniten äänessä ja piirin lämpötiloissa). On se halvempi se 400€ kortti, jossa saa mukana pienen 240Gt SSD:n. Parempi PNY tuskin on, mutta jääkö se jäähyssä Asukselle on se polttava kysymys..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
9
Jees, laitetaan se pienempi poweri. Ja toki, Gigantin olisi halvempi ja saisi ssd:n mukana, eniten vaan juuri tuo jäähy mietityttää, miten äänekäs se sitten on.
 
Liittynyt
11.02.2020
Viestejä
47
Sen verran mitä itse olen selvitellyt asiaa kun ei kellään täällä tunnu olevan kokemusta niin ei pitäisi olla sen äänekkäämpi kuin muutkaan. Pistin itselleni tuon nyt tilaukseen niin menee tuo asuksen 1660super sitten taas palautukseen.
 
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
9
Itse tuli nyt päädyttyä tuohon Asuksen malliin näyttiksen suhteen. Löytyykö tästä setistä vielä jotain moitittavaa? Fractal Design sai monelta kaverilta kovat suositukset.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Itse tuli nyt päädyttyä tuohon Asuksen malliin näyttiksen suhteen. Löytyykö tästä setistä vielä jotain moitittavaa? Fractal Design sai monelta kaverilta kovat suositukset.
Define C on parasta , mitä saat tuolla rahalla. Täytyy vaan miettiä, miellyttääkö se omaa silmää.

Edelleen, tuolta saat kympin pois virtalähteestä:
 
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
9
Define C on parasta , mitä saat tuolla rahalla. Täytyy vaan miettiä, miellyttääkö se omaa silmää.

Edelleen, tuolta saat kympin pois virtalähteestä:
Hiano homma, nyt pitäisi setit olla kunnossa, eiköhän näillä jonkin aikaa porskuteta eteenpäin.
 

Liitteet

Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
536
Ostin joulukuussa tuon gigantin pny 2060 superin +ssd paketin. Tunnin oli kortti koneessa ja lähti samoin tein palautukseen. Aivan järkyttävä meteli lähti kortista kevyessäkin käytössä. Jäähy on varmaan huonoin noista supereista. Käytän pelatessa kuulokkeita ja silti kuului puhina läpi.
 
Liittynyt
11.02.2020
Viestejä
47
Hmm okei, kiitos tiedosta. Pitäisiköhän sitä nyt sitten vaihtaa vielä neljännen kerran ja ottaa tuo asuksen 2060 super jimssiltä...
 

Rockbear

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
282
Suosittelen ostamaan Cruz Brokerista, mulla kesti pelikone 15 vuotta. Kämppiksen kasaama.
 
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
536
Hmm okei, kiitos tiedosta. Pitäisiköhän sitä nyt sitten vaihtaa vielä neljännen kerran ja ottaa tuo asuksen 2060 super jimssiltä...
Ota asus. Mulla oli aiemmin asuksen dual 2060 ei super ja pelatessa lähes äänetön. Nykyinen msi armor 2060 super on selvästi äänekkäämpi.
 
Liittynyt
11.02.2020
Viestejä
47
En tiedä tuliko itselle huono yksilö mutta tuo Asuksen 2060 super pitää aikamoista hurinaa rasituksessa. Pitää kyllä ruo PNYkin. Pahinta on kuitenkin Asuksen coil whine, aivan hirveä. Tuo on vissii sitten ihan tuurista kiinni, mutta tuota yksilöä ei kyllä pysty ottamaan. PNY on hiljaisempi eikä inise. Outoa jotenkin että tuo Asuksen kortti on valehtelematta 2x isompi. Tai ilmeisesti se on vaan tuo jäähdytys, koska kortin pitäisi alla kuitenkin olla about sama?

Max desibelit tunnin PUBG pelaamisen jälkeen olivat about 50 molemmilla korteilla koneen ulkopuolella sivuilla/päällä kun kopassa kaikki luukut kiinni. Asus kävi hieman viileämpänä mutta ei merkittävää eroa.

Jos nyt kuitenkin mietin että maksanko 459 tuosta asuksen kortista joka käy pari astetta viilempänä, mutta josta lähtee huomattava coil whine (kuuluu kopan ulkopuolelle, sekä kuulokkeista), vai muutaman asteen lämpimämpänä rasituksessa käyvän PNY (ei niin paha coil whine) + 250gb M.2 ssd johon mahtuu 5 reissun gopro materiaali hintaan 399, niin aika helposti tuohon kallistuu. Vaikka vähän tuo PNY heppoisen rakenteen vuoksi edelleen mietityttää. Kaipa se kuitenkin ihan kelpo kortti?
 
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
9
En tiedä tuliko itselle huono yksilö mutta tuo Asuksen 2060 super pitää aikamoista hurinaa rasituksessa. Pitää kyllä ruo PNYkin. Pahinta on kuitenkin Asuksen coil whine, aivan hirveä. Tuo on vissii sitten ihan tuurista kiinni, mutta tuota yksilöä ei kyllä pysty ottamaan. PNY on hiljaisempi eikä inise. Outoa jotenkin että tuo Asuksen kortti on valehtelematta 2x isompi. Tai ilmeisesti se on vaan tuo jäähdytys, koska kortin pitäisi alla kuitenkin olla about sama?

Max desibelit tunnin PUBG pelaamisen jälkeen olivat about 50 molemmilla korteilla koneen ulkopuolella sivuilla/päällä kun kopassa kaikki luukut kiinni. Asus kävi hieman viileämpänä mutta ei merkittävää eroa.

Jos nyt kuitenkin mietin että maksanko 459 tuosta asuksen kortista joka käy pari astetta viilempänä, mutta josta lähtee huomattava coil whine (kuuluu kopan ulkopuolelle, sekä kuulokkeista), vai muutaman asteen lämpimämpänä rasituksessa käyvän PNY (ei niin paha coil whine) + 250gb M.2 ssd johon mahtuu 5 reissun gopro materiaali hintaan 399, niin aika helposti tuohon kallistuu. Vaikka vähän tuo PNY heppoisen rakenteen vuoksi edelleen mietityttää. Kaipa se kuitenkin ihan kelpo kortti?
Itsellä tuo Asuksen 2060 superi ollut viikon ja nyt huomasin, että toinen tuulettimista alkaa kovasti rohisemaan kun tuulettimet pyörii 60% teholla, mutta eiköhän tuo takuun piikkiin mene. Muuten toiminut moitteetta ja ei omaan korvaan kyllä turhan äänekkäältä kuulosta, kun oli tottunut r9 280x:än huutoon mikä vanhassa koneessa oli käytössä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 386
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom