Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint (PC, Xbox One, PS4)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Onko joku onnistunut hyppäämään onnistuneesti kalliokielekkeeltä? Laskuvarjolla?

Eipä ole onnistunut vielä täällä. Wildlandsissakin 80% basehyppy yrityksistä päättyi siihen, että kaveri ei hae sitä liito asentoa, vaan tippuu jalat edellä ja varjoa ei voi avata.
 
Ubisoft lupaillut korjauksia peliin.

Alta Digitodaystä käännöstä

Pelijulkaisija Ubisoft myöntää lukuisat ongelmat uudessa Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint -pelissään. Yhtiö lupaa korjausta moneen seikkaan, joista myös IS Digitodayn toimittaja sai omakohtaista kokemusta arvostelua kirjoittaessaan

Ubisoftin mukaan prioriteettina on pelin bugien ja epävakauden korjaaminen. Tähän on jo puututtu päivityksellä, ja lisää parannuksia on luvassa marraskuun puolivälin tienoilla. Silloin on määrä korjata esimerkiksi lennokkien käyttö, ampumisnopeuden muuttaminen ja tehtävän lopetuksesta kertovat ilmoitukset.

Erikseen aiotaan puuttua pelin sisäiseen talouteen, josta pelaajat ovat valittaneet. Kertomatta asiasta tarkemmin Ubisoft sanoo tekevänsä kokemuksesta mukavamman pelaajilta saadun palautteen perusteella.

Merkittävänä korjauksena yksinpelaajille Ubisoft lupaa tekoälyn varassa toimivat tiimikaverit. Pelin yksi selviä heikkouksia on ollut moninpelin suosiminen yksin pelaamisen kustannuksella. Tämä muutos vie kuitenkin aikaa, joten sen aikataulusta ei vielä anneta tietoa.

Ubisoft ymmärtää myös arvostelun pelisarjan viemisestä väärään suuntaan. Tämän vuoksi julkaisija työskentelee Ghost Recon Breakpointin "radikaalimman ja immersiivisemmän" version parissa ja lupaa lisätä pelaajien valinnanvapautta – mitä kaikkea se sitten tarkoittaakaan. Tästä aiotaan kertoa lisää myöhemmin.

– Tiedämme, että meillä on paljon töitä edessämme saadaksemme pelin siihen kuntoon mihin te sen haluatte ja että kaikkea ei pystytä hoitamaan tai julkaisemaan niin nopeasti kuin te ehkä toivoisitte, Ghost Recon -tiimi sanoo.

Alla alkuperäinen uutinen

TOM CLANCY'S GHOST RECON® BREAKPOINT: MOVING FORWARD
 
Patch 1.0.3 tullut ulos, pc:lle 6,7gt kokoa. Pitääkin varmaan taas testailla tätä.

Patch Notes Title Update 1.0.3
Our next patch, Title Update 1.0.3, will be deployed on all platforms on November 12. We have identified, fixed, and improved many aspects of the game but more importantly we endeavored to address some of the most pressing issues based on community feedback.

DOWNLOAD TIME AND SIZE
Please note: Whether you purchased a digital or a physical edition of the game, you will need to download the patch before playing.

The size of the patch depends on your platform, the region, and your preferred language.

  • Xbox One: 7 GB
  • PlayStation®4 system: 7 GB
  • Uplay PC and Epic Game Store: 6.7 GB
PATCH HIGHLIGHTS:
  • Fixed an issue that caused the drone to stop deploying on some occasions.
  • Fixed a bug that caused some players to respawn under the map.
  • Fixed an issue where changing fire rate while ADS deployed the drone.
  • Fixed an issue where L3GP night vision goggles blocked the weapon reticle while in third-person view.
  • Fixed an issue where the "Mission Completion" tutorial pop-up would display after every loading screen.
  • Improvements made to the issue where scopes would flicker when players ADS.
  • Ghost War:
    • Sniper weapons no longer one-shot while using the Rolling Thunder perk.
    • Fixes implemented to Ghost War stat tracking.
    • Ghost War stats are now displayed correctly in the loadout menus.
    • Shooting downed enemies will no longer trigger hit confirmations.
    • Added a cooldown to the Ping system to avoid spam.
  • Mission interaction is now prioritized over vehicle interaction.
  • Players can now do a camera shoulder swap while in cover. It will also rotate the main player on the spot.
  • Stamina:
    • Increased the base stamina by 66%.
    • Increased stamina re-gen speed by 75%.
    • Reduced the stamina consumed when sliding by 50%.
    • Fixed a bug where players could get stuck after using their ability or frags while Panther Class is equipped.
  • Realigned the angle of the panoramic night vision goggles to align better with the character's eyes.
  • FULL PATCH NOTES:
AI
  • Improved AI behavior of Carl's driving path in the A Great Escape mission.
  • Fixed an issue where the turrets did not follow the players.
  • Fixed an issue where the turret cannons did not turn with the player's camera.
  • Fixed an issue where turrets sometimes became unusable by players after being hacked.
  • Fixed an issue where enemies would sometimes break cover before reacting to the players.
  • Fixed an issue where enemies would sometime stop aiming directly at the players if they broke visual contact.
  • Fixed AI navigation path for enemies in Fen Bog Testing Zone.
  • Fixed an issue with NPC behavior when exiting a vehicle they were stowed in if the players shot the vehicle.
  • Fixed an issue where sometimes the enemies in helicopters would not detect the players.
  • Fixed an issue where the Taipan air patrol crew would survive a crash.
  • Fixed an issue when convoy escort enemies would stop firing at players if they got behind them.
  • Fixed an issue where enemies would not spread an alert after players’ host migration.
  • Fixed an issue where Wolves could detect and shoot players through Submarine Bay at the entrance of Shark Bay.
  • Fixed an issue where the NPCs remained stuck after being freed during a mission.
  • Fixed an issue where enemy patrols would get stuck at a specific location on Skell foundation campus.
  • Fixed an issue where NPC remained stuck in vehicle instead of exiting.
  • Fixed an issue where drone and enemies blocked each other and remained stuck.
  • Fixed an issue where Hunter drone spawned at inconsistent distances.
ANIMATION
  • Fixed an animation bug where the character sometimes used the adaptive aim animation with no reason (not near a wall or an obstacle).
  • Fixed Wolves coat texture near second crash site.
  • Fixed character animation when trying to go under a small waterfall.
  • Added spasm animation when an ally is being revived by medic's drone.
  • Added a delay to player detection during the healing animation when using the revive drone.
  • Fixed animation replication bug when teammates were killed while carrying body.
AUDIO
  • Fixed audio issue where Fury figure sometimes had male voices during interrogation scenes.
  • Fixed an issue where players couldn't hear outdoor sounds from inside the building in Auroa Data Farm camp.
  • Fixed surrounding sounds issue at the Battery Farm underground settlement.
  • Fixed an issue where the data transfer sound kept playing when players were interrupted during a hack.
  • Fixed an audio issue in Skell's Villa where players could hear the rain while indoors.
  • Fixed an audio issue where firing or explosion sounds could not be heard if players were in different environments (indoor/ outdoor).
  • Fixed an issue where the Medic Skill sounds were not always present.
BIVOUAC
  • Fixed an issue where sometimes players would be standing if joined when deploying the bivouac.
  • Fixed an issue where players would sometimes get an infinite loading screen when entering a player-card from the Bivouac menu.
  • Fixed an issue where bivouac behavior would be corrupted if a teammate logged out when the player was deploying the bivouac.
  • Fixed an issue where the character's backpack would sometimes be invisible in the bivouac.
  • Fixed an issue where players could sometimes get stuck or get KIA when breaking camp from bivouac.
  • Fixed an issue where the camera transition did not work properly if a player was in the Tacmap menu while breaking camp from bivouac.
CAMERA
  • Fixed an issue where the camera could pass through the Tavor Assault weapon.
  • Fixed camera stability issue when players stopped to turn while in ADS.
CHAT
  • Fixed an issue that caused chat input box to reset during game flow transitions.
GAMEPLAY
  • Fixed a bug that caused some players to respawn under the map.
  • Fixed vehicle emergency exit animation while in water.
  • Fixed an issue that caused players to remain stuck if they were pulled into a cinematic in co-op while investigating an intel.
  • Fixed an issue where visual feedback was not always triggered when the players fell and received damage.
  • Fixed an issue when players landed a helicopter on top of another.
  • Fixed an issue where players could go through obstacles if spamming the climb button during animation or revive.
  • Fixed a graphical issue that occurred when players deployed a drone and then quickly ADS.
  • Revised priorities so that the game now prioritizes mission interaction over vehicle interaction to prevent blocking players in some circumstances during missions.
  • Frag grenades now deal more damage to vehicles.
  • Fixed an issue where in a four-player co-op session, players were able to launch additional sync shot drones after the host of the session left.
  • Fixed an issue that caused the drone to stop deploying on some occasions.
  • Fixed an issue where some players could not reach rank 10 Field Medic.
  • Fixed an issue that sometimes allowed players to go through Biometric doors while in prone.
  • Fixed an issue where MK.2 explosives and Intel Grenades were not available to buy in Maria's shop after unlocking them.
  • Fixed an issue where changing fire rate while ADS deployed the drone.
  • Players can now cancel the go-to animation before entering a vehicle by moving away from the vehicle.
COVER SYSTEM
  • You can now do a camera shoulder swap at cover! It will also rotate the main player on the spot.
  • Lean aiming is now available from a wider distance and the avatar is less likely to be seen.
  • Looking over and peeking off a cover is now easier to do when holding the movement input towards the cover.
  • Increased the angle to preserve the orientation of the avatar when stopping to aim over a cover up to 45°, so the camera stays more often on its initial side.
LOOT
  • Fixed a bug where ammunition was not received after being picked up.
MENU
  • Fixed a notification bug where the mission name would not be displayed if a teammate replayed a mission that is locked for the player.
MISSIONS
  • Fixed a bug that caused the programmers to instantly die when in contact with the car regardless of its speed in the A Great Escape mission.
  • Fixed a bug where players would have their weapon misplaced when entering Puri's office in the Meet Puri mission.
  • Fixed an issue in the Rosebud mission where the mission did not consult if the player skipped the investigation step.
  • Fixed an issue in the An Ingenuous Genius mission where all players spawned in Daigoroh's cell if they get KIA after the extraction.
  • Fixed an issue during the onboarding mission where players could not talk to Holt in Erewhon if they had not checked the third helicopter crash.
  • Fixed an issue in the Guardian Angel mission where Cromwell sometimes did not go to her computer to trigger the mission's next step.
  • Fixed an issue in the The Siren's Call mission where players respawned inside the cave after being KIA, without validating the step.
  • Fixed an issue in the The Great Escape mission where Carl did not drive to the vehicle if it was too far from its spawn point.
  • Fixed an issue in coop that could block the mission flow for all players if two players joined at the same time.
  • Fixed an issue in the The Great Escape mission where the player would respawn inside the prison after getting KIA.
NVG
  • Fixed an issue where L3GP night vision goggles blocked the weapon reticle.
  • Realigned the angle of the panoramic night vision goggles to align better with the character's eyes.
ONLINE
  • Fixed an issue where sometimes players could not join a session using the in-game lobby if they stayed idle for too long.
  • Fixed an issue where players would get an Infinity-00002 error after a failed host migration.
  • Fixed an issue where players would remain in infinite loading when leaving a group in PvE after playing PvP.
PC
  • Fixed an issue that made the Windows key not functional in menus and during gameplay.
  • Improved controls on PC to prevent conflicts when the same key was assigned to several functions.
  • Fixed a crash occurring when trying to access the options menu after changing graphics preset.
  • Improved the Side Missions scroll bar to make it easier to scroll when using mouse and keyboard.
  • Fixed an issue preventing the "Win + Shift + Arrow" shortcut from switching displays in full screen.
PHOTOMODE
  • Fixed an issue in photomode where no visible change occurred when setting grain parameter to values higher than 16.
  • Fixed visual issues in photomode when camera is under water.
  • There is now a message in-game informing players they cannot use photomode when drone is deployed.
  • Fixed an issue in photomode where sometimes the camera would go under the map.
GHOST WAR
  • Balancing
    • Sniper weapons no longer one-shot while using the Rolling Thunder perk.
    • Sniper weapon damages have been slightly reduced to bring them into line with other sniper rifles (Weapons Affected: HTI, L115A3, M82, SRA1, TAC50, Victrix).
    • Drone health has been reduced, making it less likely to need more than one mag to destroy.
  • Connectivity
    • Fixed several causes of the Infinity error.
  • Gameplay
    • Hit damage indicator accuracy improved when taking shots from the front – the hit damage indicator feedback is orientated in a top-down fashion rather than from player’s perspective.
    • Shooting downed enemies will no longer trigger hit confirmations – which should improve feedback on whether the enemy is down or not.
    • Gas drone damage now interrupts a player using a drone.
    • Improved audio feedback of the Gas Grenade.
    • Added a cooldown to the Ping system to avoid spam.
  • Maps
    • Tech Port: We’ve added new objects to prevent the accidental falling off stairs while running up / down them.
    • We’ve made some general fixes to the maps.
  • Matchmaking
    • Players will no longer join matches in progress, regardless of the round number.
    • Improvements implemented to the balancing of teams after matchmaking completes.
  • Milestones
    • Players can now pin more than 1 milestone for tracking.
  • Replication
    • General improvements to player replication.
  • Stats
    • Fixes implemented to Ghost War stat tracking.
    • The Total Skell Credits gained stat now includes credits earned in Ghost War as well.
    • Ghost War stats are now display correctly in the Loadout menus.
  • Custom Matches
    • Fixed missing cursor on setting up match screen.
    • Fixed an issue that was blocking players from joining a custom match.
SAVE
  • Fixed a bug where players spawned in Erewhon after creating a new save on a slot that previously had progress.
  • Fixed a rare issue where sometimes Ghost Coins did not appear in the inventory after purchase.
CHARACTER
  • Fixed a bug where players could get stuck after using their ability or frags while Panther Class is equipped.
  • Fixed an issue where players would no longer have the items wheel available after an emergency exit from a vehicle in water.
STAMINA
  • Increased the base stamina by 66%.
  • Increased stamina re-gen speed by 75%.
  • Reduced the stamina consumed when sliding by 50%.
UI
  • Fixed an issue where the mini-map would not update when players are detected by SAM launchers.
  • The mute icon is now more visible in the menus on player avatars.
  • Fixed an issue where sometimes the second perk slot would not unlock after being acquired in the skill tree.
  • Fixed an issue in co-op where one player in the team would get a permanent notification on screen to go back to Madera after being KIA during the One Last Thing mission.
  • Fixed an issue where Markers Size Alert values in the options menu did not trigger any change.
  • Fixed an issue where the Beacon and Ping shortcuts were not displayed in the Control Helpers for the Medic Drone.
  • Removed hardcoded text from several places in the menus.
  • Fixed an issue that could lead to unintended transactions if players move the cursor during the Hold Action Buy or Sell prompt in Maria's shop.
  • Fixed the NK3 Ritual CQC weapon name in menus (formerly called NK3 K Black | Ancient).
  • Fixed an issue where sometimes there would be gaps between the tab icons after opening the loadout menu.
  • Fixed an issue where store notifications would sometimes have unknown characters after changing the game language to a language with a different alphabet.
  • Fixed several instances of incorrect unlock requirement or descriptions for items.
  • Fixed an issue where the Objective Board would sometimes remain locked if players left the game during the Onboarding mission.
  • Fixed an issue where the input to consult intel was displayed as "press" instead of "hold".
  • Fixed missing text on most location discovery pop-ups.
  • The camos earned in Battle Crates now indicate whether they are for gear or weapons.
  • Fixed an issue where the Vision Mode ability on drone appeared as an option on the drone HUD before the ability was unlocked.
  • Fixed an issue that prevented players from using the tutorial shortcut while driving.
  • Fixed an issue that prevented the notification to let players know when the public matchmaking was canceled due to host migration.
  • Fixed several typos.
  • Fixed an issue where the Mission Completion tutorial pop-up would display after every loading screen.
VEHICLES
  • Fixed an issue where some convoys would spawn vertically into the ground.
  • Fixed an issue where helicopters spawned from Erewhon would sometimes be damaged.
VISUAL
  • Fixed an issue where thermal vision in binoculars was not working properly at night.
  • Fixed an issue that prevented the replication of the rocket trail, missile, and explosion visual effects.
  • Fixed an issue where textures would sometimes not load properly in the Sentinel Corp Naval Base.
  • Fixed an issue where the chests would sometimes flicker in co-op if several players opened them at the same time.
  • Fixed an issue where helicopters sometimes would not disappear properly from the sight of players when moving away from them.
WEAPONS
  • Fixed an issue where the MAWL-DA rail was overlapping with the built-in ironsight of the A2 ASR.
  • Fixed an issue that allowed the P227 to penetrate heavy helmets and one-shot enemies.
  • Fixed an issue with shotguns that often caused only a one-shot pellet instead of several.
  • Fixed an issue that prevented the Zasatava's unique ability to work properly. It can now pierce helmets as designed.
  • Improvements made to the issue where scopes would flicker when players ADS.
  • Flashbang can now blind through vegetation (such as low bush).
WORLD
  • Fixed a bug where players could get stuck behind Maria's shop in Erewhon.
  • Removed floating objects in Auroa Data Farm.
  • Fixed an issue that prevented players from accessing the Skell's Last Log collectible.
  • Removed a hole in the map near White Ridge Bivouac in Mount Hodgson.
  • Removed a prop structure that was floating in the middle of the ocean.
  • Fixed an issue where the water animation did not trigger when a helicopter hovered over the water.
 
Lähti nyt viimein itselläkin tämä hankintaan kun oli Ubishopissa -55% Black Friday tarjouksena.
 
Viimeksi muokattu:
Saisivat "hieman" korjailla tuohon nuita bugeja. Valaistusefektit eivät ole oikein parhaimmasta päästä (ollako sitten ihan enginestä kiinni) ja tekoälykin on vähän mitä on :D. Tosin tulee hyvin tier 1 operator fiilis, kun tiputtelee poikia pääosumilla eikä vieressä olijat välttämättä reagoi mitenkään :D. Uplay+ kautta pelailen tuota, olisihan siellä kyllä paljon muutakin kuten esim. AC:Origins ja Odyssey
 
Escorting Jace Skell to Erehon bugittaa. Äijä ei suostu seuraa punkkerista ulos. Kolme kertaa reload mission ja siellä se vaan seisoo.
Kiitos ubisoft.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas. Tähän pökäleeseen on tullut näemmä ihan mielenkiintoisen kuulonen pätsi. Saa otettua pois typerät Gear Score paskeet ja vihujen levelit ym RPG elementit, mitkä ei sopinut tähän peliin sitten niin mitenkään. Tän hankkimistahan vois jopa harkitakin nyt alelaarista.



"Chiefly, Immersive mode does away with gear score and tiered loot, elements that drew sharp criticism from fans upon release.

The game will now boot up with three modes: Regular, Immersive, and Custom. The latter seems like a way to pick and choose the settings from Immersive mode you want to incorporate into your game, with options like No Gear Level and Realistic Looting you can toggle on and off.

The Ghost Experience also separates difficult settings into two different categories: Enemies and Tactical, the latter of which is what's new here. Tactical difficulty settings "impact the realism of your experience such as how many main weapon slots you have, bandage quantity, risk of injury, etc."

The start of episode 2 of Ghost Recon Breakpoint DLC is also arriving in the new update, titled Deep State. The DLC adds the Engineer class, which can "deal more damage to drones, carry extra offensive items, and have a buff to grenade launchers." The Engineer's special ability is the Defensive Drone, which attacks nearby enemies, and the Ammo Supply Drone class tool brings allies an extra magazine.

Finally, update 2.0.0 brings a laundry list of community-requested updates and general bug fixes, which you can read all about here."



Jostain toisesta paikasta luin, että voit myös pelata ihan yksin, ilman että se hubi alue on täynnä muita pelaajia.
 
Tulipahan ladattua nyt, kun ilmainen viikonloppu menossa. Pyörii jostain syystä paljon huonommin kuin aikanaan betassa sekä DX11:lla että Vulkanilla. Betassa kaikki ultralla ilman Temporal Injectionia mentiin 70FPS tuntumassa, mutta nyt FPS tippui 50:een monissa paikoissa. Pudottelin kaiken Very High:lle paitsi tekstuurit ja ruoho sai jäädä ultralle ja sitten tuli ongelmaksi prossun paukkujen loppuminen. Välillä vain keskellä korpea ajaessa tuli 100% piikkejä prossun käyttöasteille ja FPS tippui ikävästi :confused:

Ei tuo kyllä oikein maistu, vaikka Wildlands oli ihan mukavaa ajanvietettä. Jotenkin tuo maailma ja ympäristö ei nappaa niin paljon. Lisäksi ärsyttää, kun on niin pirusti kaikkia valikoita, ikoneita, tehtäviä, ostettavia tavaroita ym. krääsää ja kaikki tuli alussa yhdessä kasassa ja meni jo aivan sekaisin, mitä seuraavaksi kannattaa tehdä.
 
Tulipahan ladattua nyt, kun ilmainen viikonloppu menossa. Pyörii jostain syystä paljon huonommin kuin aikanaan betassa sekä DX11:lla että Vulkanilla. Betassa kaikki ultralla ilman Temporal Injectionia mentiin 70FPS tuntumassa, mutta nyt FPS tippui 50:een monissa paikoissa. Pudottelin kaiken Very High:lle paitsi tekstuurit ja ruoho sai jäädä ultralle ja sitten tuli ongelmaksi prossun paukkujen loppuminen. Välillä vain keskellä korpea ajaessa tuli 100% piikkejä prossun käyttöasteille ja FPS tippui ikävästi :confused:

Ei tuo kyllä oikein maistu, vaikka Wildlands oli ihan mukavaa ajanvietettä. Jotenkin tuo maailma ja ympäristö ei nappaa niin paljon. Lisäksi ärsyttää, kun on niin pirusti kaikkia valikoita, ikoneita, tehtäviä, ostettavia tavaroita ym. krääsää ja kaikki tuli alussa yhdessä kasassa ja meni jo aivan sekaisin, mitä seuraavaksi kannattaa tehdä.

Samoja ongelmia performanssin kanssa, ihan randomisti seilaa 30-60(cap) välillä. 90% ajasta toki 60+, mutta joissain paikoin saa pudotettua frameratea 100% varmuudella. Ajattelin aluksi johtuvan pelissä huonosti toteutetusta tekstuuri/jne striimaamisesta, mutta helikopterilla täyttä vauhtia kulkemalla ei ongelmia. Lisäksi kiikarin zoomatessa pois, fps dippaa 10:llä jostain syystä sekunnin kaksi.
Näytönohjain tai CPU ei koskaan 100% käyttöasteella, enimmillään sain GPUn 90% pintaan, CPU jotain 60%. Tuo onnistui kaikki ultralla alun raunoiden keskellä palavan helikopterin ympäristöllä sopivasta kulmasta katselemalla/liikkumalla ja fps dippaili 30 tienoille. Pudottelin sitten parit ultrat very highlle, niin helpotti suurimmaksi osaksi, toki random dippejä edelleen.
2070 Super & 3600x & 16GB & 1080p.
 
Samoja ongelmia performanssin kanssa, ihan randomisti seilaa 30-60(cap) välillä. 90% ajasta toki 60+, mutta joissain paikoin saa pudotettua frameratea 100% varmuudella. Ajattelin aluksi johtuvan pelissä huonosti toteutetusta tekstuuri/jne striimaamisesta, mutta helikopterilla täyttä vauhtia kulkemalla ei ongelmia. Lisäksi kiikarin zoomatessa pois, fps dippaa 10:llä jostain syystä sekunnin kaksi.
Näytönohjain tai CPU ei koskaan 100% käyttöasteella, enimmillään sain GPUn 90% pintaan, CPU jotain 60%. Tuo onnistui kaikki ultralla alun raunoiden keskellä palavan helikopterin ympäristöllä sopivasta kulmasta katselemalla/liikkumalla ja fps dippaili 30 tienoille. Pudottelin sitten parit ultrat very highlle, niin helpotti suurimmaksi osaksi, toki random dippejä edelleen.
2070 Super & 3600x & 16GB & 1080p.
Tuon kiikarilla zoomaamisen huomasin itsekin. Snipulla joka kerta tähdätessä FPS tipahti aina hetkeksi. Muutenkin ihan ihmeellisissä tilanteissa FPS putoilee ja niihin tilanteisiin ei oikein grafiikoiden laskeminen auta. Päinvastoin. Matalilla asetuksilla keskimääräinen FPS nousee, jolloin dropit näyttävät vielä pahemmalta. Vaikka omassa i5 9600K:ssa onkin vain 6 säiettä, niin 4.9Ghz kelloilla ja 3600Mhz CL16 muisteilla uskoisi kuitenkin jaksavan pitää edes tasaisen 60 FPS keskellä korpea. Mekaanista hidasta kovalevyäkään ei enää koneesta löydy, eli ei pitäisi jäädä siitäkään kiinni.
 
Tuon kiikarilla zoomaamisen huomasin itsekin. Snipulla joka kerta tähdätessä FPS tipahti aina hetkeksi. Muutenkin ihan ihmeellisissä tilanteissa FPS putoilee ja niihin tilanteisiin ei oikein grafiikoiden laskeminen auta. Päinvastoin. Matalilla asetuksilla keskimääräinen FPS nousee, jolloin dropit näyttävät vielä pahemmalta. Vaikka omassa i5 9600K:ssa onkin vain 6 säiettä, niin 4.9Ghz kelloilla ja 3600Mhz CL16 muisteilla uskoisi kuitenkin jaksavan pitää edes tasaisen 60 FPS keskellä korpea. Mekaanista hidasta kovalevyäkään ei enää koneesta löydy, eli ei pitäisi jäädä siitäkään kiinni.
>Täällä ei pätki. En kerro specsejä, jottei tule vihaa..
 
Onko kukaan vääntänyt näitä ghost reconin (Wildlands ja breakpoint) kampanjoita co-oppina verkon yli? Onko kivaa viihdettä? Parin kaverin kaa oli puhetta yks etäpokeri-ilta, et ois hauskaa kokeilla.
 
Onko kukaan vääntänyt näitä ghost reconin (Wildlands ja breakpoint) kampanjoita co-oppina verkon yli? Onko kivaa viihdettä? Parin kaverin kaa oli puhetta yks etäpokeri-ilta, et ois hauskaa kokeilla.
Wildlandsia olen pelannut kaverin kanssa. On ehdottomasti mukavampaa kuin bottien kanssa. Lähes mikä tahansa peli ainakin minulle maistuu paremmin kavereiden kanssa. Itse en juurikaan pelejä jaksa yksin pelailla.
 
Onko kukaan vääntänyt näitä ghost reconin (Wildlands ja breakpoint) kampanjoita co-oppina verkon yli? Onko kivaa viihdettä? Parin kaverin kaa oli puhetta yks etäpokeri-ilta, et ois hauskaa kokeilla.

Vanha viesti, mutta vastaan silti. Breakpoint on ihan hauskaa co-oppina kaverin kanssa. Bugit pystyy antamaan anteeksi ja peli rullaa hyvin. Jotkut valikot ja toiminnot on turhan kankeiksi tehty, ne kestää kun ei niitä kuitenkaan kokoaikaa renaa eestaas. Pelattiin lauantaina melkein kolme tuntia ensimmäisellä kerralla kun oli Ubisoftin ilmaisviikonloppu. Eilen jo ostohousut jalassa kehtasi 15 euroa maksaa.
 
Kertokaas viisaammat, mikä tässä pelissä oleva FidelityFX sharpening asetus on? Mitä se tekee ja miten? Kannattaako pitää päällä jos mahdollisimman laadukasta kuvaa haluaa? Sitä saa lisäksi liukukytkimellä säädettyä 0-100... Nvidian kortilla pelaan.
 
Kertokaas viisaammat, mikä tässä pelissä oleva FidelityFX sharpening asetus on? Mitä se tekee ja miten? Kannattaako pitää päällä jos mahdollisimman laadukasta kuvaa haluaa? Sitä saa lisäksi liukukytkimellä säädettyä 0-100... Nvidian kortilla pelaan.
Lyhyesti terävöittää kuvaa. Ota pois päältä temporal injection ja laita fidelityfx sharpening 100 niin kuvan pitäis näyttää terävältä. Kyseinen tekniikka tais alunperin olla amd korteille mutta nvidiakin siitä taitaa hyötyä. Tuuhan sit kertomaan huomaako kuvanlaadussa eroa.
 
Nyt on tullut motherland päivitys joka mielestäni paransi peliä huomattavasti, suosittelen kaikille ja jos ei peliä ole niin 9€ on tarjouskin :tup:
 
Lyhyesti terävöittää kuvaa. Ota pois päältä temporal injection ja laita fidelityfx sharpening 100 niin kuvan pitäis näyttää terävältä. Kyseinen tekniikka tais alunperin olla amd korteille mutta nvidiakin siitä taitaa hyötyä. Tuuhan sit kertomaan huomaako kuvanlaadussa eroa.
Kiitos, kyllähän tuo toimii. Vielä on jokin pielessä, mistä voisi johtua, että maassa niin sanotusti välkkyy asiat, ennenkuin ne näkyvät kunnolla. En osaa tätä paremmin selittää. Vsyncillä ei ole tähän mitään vaikutusta. Minulla on kuva-asetukset ultimatella ja nvidian control panelista vsync fast. Kortti 3080ti.

Edit. Ongelma on näköjään vain vulkanilla. Mikähän tähän auttaisi, mielelläni vulkania käyttäisin.
 
Viimeksi muokattu:
Ja mitäköhän nämä parannukset on?
Ajattelin nopeasti testata, patchi onkin n.50GB :D

Eipä siinä kauan nokka tuhise kun gigabitin kuidulla lataa... jos olis jaksanut pistää viimeisen metrin kaapelilla. :dead:
Nyt ei nappaa polvet paskana ryömiä pöydän alle laittamaan kytkintä takaisin joten kärsitään omasta laiskuudesta.
 
Kiitos, kyllähän tuo toimii. Vielä on jokin pielessä, mistä voisi johtua, että maassa niin sanotusti välkkyy asiat, ennenkuin ne näkyvät kunnolla. En osaa tätä paremmin selittää. Vsyncillä ei ole tähän mitään vaikutusta. Minulla on kuva-asetukset ultimatella ja nvidian control panelista vsync fast. Kortti 3080ti.

Edit. Ongelma on näköjään vain vulkanilla. Mikähän tähän auttaisi, mielelläni vulkania käyttäisin.

Asensin pykälää vanhemmat näyttiksen ajurit ja nyt toimii.
 
Nostetaampa tätäkin ylös.Itse hakannut tätä ja Wildlandsia useamman sata tuntia.Wildlandsia enemmän,koska siihen on 1persoonan kuvakulmamodi.Tätäkin jo 300h,vaikka kuinka tekee tehtäviä,ihmeesti niitä tuntuu olevan tarjolla,vaikka pelin virallinen päivitys loppui.Suosittelen kaikille,ottakaa sieltä ne minimapit pois ja cloudit,jotka ilmoittaa vihujen sijainnin.Kyllä tästä Ghost Recon peli saa,kun asennoituu oikein
 
Tulipa vihdoin hommattua eilen tämä alesta 15€:lla. Ai että tästä onkin kehittynyt hyvä peli. Silloin 2019 betaa kokoeilin ja jätti kyllä todella huonon maun gear scoreineen ja PvE paskeineen. Ai että miten koomista oli, kun pääsi sinne HUB alueelle ja siellä hyppii ja t-baggaa +20 muuta pelajaa ympäri HUB aluetta. Oli kyllä paha pettymys loistavan Wild Landsin jälkeen Nyt kun pelaa immersive modissa suht minimaalisella HUD:lla niin ai että maistuu hyvälle. Tällä hetkellä voisi sanoa, että on parmepi peli kun Wild Lands, jota tuli hakattua 150h. Täää on just sopivan kevyttä muka realistista sota toimintaa omaan makuun.

Kaiken lisäksi peli on täysillä asetuksilla ihan helvetin hyvän näköinen. Tosin tämän kanssa joutuu jo 4090:kin hommiin UW resolla, vaikka pelissä ei ole edes minkään sortin Ray Tracingia. Välillä dippialee FPS alle 80:n, mutta enimmäkseen mennään yli 100 FPS lukemissa, vaikkakin näytön 144Hz rajaa ei kovin usein kyllä hätyytellä. siinä 100 - 120 FPS:n tuntunmassa yleensä pyörii FPS. Mikään muu peli, missä ei ole RT käytössä, ei ole näin paljoa kuritaamut tuota 4090:aa. GPU usage lähellä 100% koko ajan, joten mitään CPU pullonkaulaa ei ole.

On tämänkin pelin kannalta harmi, että julkaisivat sellaisena kun julkaisivat. Siellä oli varmasti isot pomot päättäneet, että joka ubin peliin pitää saada gear score ja PvE paska mukaan, koska se on trendikästä. Varmasti pelin devitiimillä oli ollut vähän eri näkemyksiä, mutta mikäs siinä auttaa kun iso kiho lyö pampun päytään.

En voi kun suositella tätä nyt, jos tykkäsi wild landsista.
 
Tulipa nyt testattua tätäkin 1€/1kk Ubisoft+ tarjouksen myötä. Tykkäsin Wildlandsista ja kaikkien päivitysten myötä myös Breakpoint vaikutti lupaavalta.

Alle tunnissa jouduin luovuttamaan mm. pahoinvoinnin takia:
-FoV muuttuu kun liikkuu sisä- ja ulkotilojen välillä (hyi oksennus sentään) tai juoksee.
-Kameran etäisyys pelihahmosta vaihtelee, vaikka se on laitettu asetuksista mukamas pysymään kauempana.
-Pelihahmo on kameraan nähden ärsyttävän kaukana sivulla.

Muita ongelmia:
-Hiiren herkkyyasetukset kusee. Hiiren CPI piti pudottaa 1600->400 ja säätö pelistä 0/100. 1440p resoluutiolla ei siis pysty tähtäämään pikselintarkasti eikä tarkkuuden hienosäätö pelin sisällä ole mahdollista.
-Näppäinten asetus ja valikoiden käyttö muutenkin on kömpelöä hiirellä ja näppäimistöllä. Lisäksi esim. E- ja F-näppäinten toimintojen vaihtaminen päikseen aiheuttaa varoituksia, vaikka konflikteja ei pitäisi olla.
-Jopa immersiomoodissa on edelleen Wildlandsista tutut tuhnahtavat osumaäänet.
 
Tuli pelattua sitä beta demoa ennen julkaisua ja sitten unohdettua koko peli. Nyt satuin nappaamaan alennuksessa ja ai että löyty peli missä oled näyttää hyvältä erityisen hyvältä.
Gamma pelin sisällä säädetty nollaan ja dark nights asetus päällä. muutenkin ilman hudia immersive modella ja vaikeimmalla vaikeus asteella menty jo päälle 14h eikä vasta kuin pari ekaa tehtävää tehtynä. leveli taitaa olla jo 13. Tätä tulee luultavasti pelattua useampi tunti :tup: Nyt on ennemminkin far cry meininki kun saa tuon rpg level systeemin pois päältä.
Ghost Recon® Breakpoint.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom