Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noniin, hyvältä alkaa näyttää.
Samoja varoitusmerkkejä kannattaa kyllä varmaankin laittaa tämän asunnon oven ulkopuolelle.
On tuo penkki kyllä aika moinen, vaikutus tähän kaikkeen naurettavuuteen on täysin se, mitä siltä tahdoinkin.
![]()
Minua hieman häiritsee tuo steelserieksen tarra tuossa logitechin valkoisessa kajarisss. Ja en ole siis rasisti, vaikka tuo tarra onkin musta. Ehkä kun se vinossa tai jotain. Tai tiukasti kiinni? No kyllähän se varmaan vahvalla alkoholilla lähtisi, jollan prosessorin lämpötahnan poistoaineella.
Täytyy kyllä sanoa että tuoli kruunasi kokonaisuuden. Sopii kuin nenä päähän tuohon sinun kämppääsi ja hyvässä mielessä![]()
Mikäköhän häntä mahtaa vaivata, luonnollisesti mua kiinnostaa tilastot faktat ja analyysit, noh asioista jotka mua kiinnostaa.
Eli nytkun väkivallalla itteeni uhaten oon itteni omatoimisesti alkanut uudelleen opettaan takas pelaamaan videopelejä, jotta kaikki järjestyy ja copium voi jatkua.
Ni tuli huomattua se että, okei hellhoundi 7900 XTX imasee sisäänsä välillä 400w+ jos se oikeen innostuu ja kokee sille tarpeita, silti se on niin viilee ja kiltti poika, ikinä ei mee yli 50*c.
Hän on oikeen yhteistyökykynen ja hän käyttäytyy hyvin + fan curve säädetty ilmeisesti hyvin.
MUTTA sitten mulla on tää sankarini, elikkä Professorina Ryzen 9 7950x3D ja psykooseissani laitoin siihen kiinni sen arctic freezer III 420mm ( arvosteltu sillon se arctic freezer III malli yheks parhaimmiks AIO jäähyiks )
Mut okei, eli tässä nyt vähän seurasin numeroita ko pelaan ja ihmettelen että mikäköhän häntä mahtaa vaivata, käyttö täs pelissä MH Kebab Riisillä sitä 24% luokkaa, vauhtia oon siihen laittanut sen 5,4Ghz, en viittinyt kurittaa enempää ko aattelin etten kyllä tartte lisää vauhtia sinne.
Mennään ihan perus tilanteella ko se on jo mikä on, kuten tiedätte, mutta se ryökäleen nulikka kehtaakin olla välillä 67*c lämpösä, sitä ei tässä asunnossa hyväksytä ja pitkästä aikaa mun on vissiin avattava bios ja vähän pistää vauhtia tohon fan curveen että se rauhottuu.
Miks sen pitää olla tommonen ihmeen kuumapoika en ymmärrä sitä, noh ainakaa ei oo Intel I9, silloha se kiehuis se 100*c astetta, teit sä mitä tahansa.
Kokeillaan tällästä tilannetta.
En haluu tänne mitään kuumia poikia.
Korvaelimet ei välttämättä nauti kohta.
Mutta se on se ja sama koska yleensä kun pelaan ni mulla on kuulokkeet joten huutakoon.
Kunhan tuo prossu saadaan rauhotettua.
En tiiä vedinkö överiks mut viileä komponenti= pitkä ikäinen komponentti
![]()
AKG:eet ovat ääneltään neutraalit, studio tason laatua. Bassopäille nämä eivät sovi, mutta tarkkaan, hieman jopa analyyttiseen kuunteluun todella hienosointiset. Ja tuo hinta on suorastaan naurettavan halpa verraten mitä sillä saa vastineeksi.
AKG:eet ovat aina olleet tunnettuja neutraalista soundistaan. Siksi sopivat esimerkiksi juuri studioon täydellisesti. Sinuna melkein kyllä katsoisin jotain muuta, koska muhkeaa bassoa noista ei oikein irtoa equttamallakaan.
Ehdottomasti kokeilet miltä kuulostaa, kun kerran jo tulossa ovat![]()
![]()
Skullcandy Crusher Evo. Uskoisin että siinä olisi kuulokkeet sinun makuusi.
![]()
Skullcandy Crusher Evo Wireless -Bluetooth-sankakuulokkeet, harmaa 129,00
Valmistaudu kokemaan Skullcandy Crusher Bass -kuulokkeiden patentoitu, luihin ja ytimiin yltävä Sensory Bass -basso, johon on yhdistetty Personal Sound by Audiodo -äänipersonointi.www.verkkokauppa.com
Bassoa löytyy varmasti ns tarpeeksi. Lisänä vielä haptinen säädettävä basso, jolla saa pään kirjaimellisesti tärisemäänlangattomat, mutta noissa huikean basson lisänä hyvä äänenlaatu kokonaisuudessaan.
itse ostin äskettäin jbl tune 770nc vastamelut 59 eurolla ja saa tuohon hintaan edelleen, niissä on mahdollisuus kytkeä myös langallisesti ja sitä passoa on jopa liikaa mutta monipuoliset eq-asetukset ja mahdollisuus tehdä omakin auttaa, isot kupit asettuu tiukasti päähän jneIhmiset, oon todella onnellinen nyt, laittasin pelkkää capslockia tästä hyvästä, ko oon niin ilonen.
Mulla on puhelinta varten nää JBL kuulottimet bluetooth. Ja nää kuulokkeet on tehty pelkästä bassosta.
Mitään muuta näissä ei kuulu.
Kokeilin kerran mun koneeseen yhistää näitä, mutta ihmettelin miks kuulostaa ihan hirveeltä ja sit jätin vaan asian sikseen.
MUTTA tänään just äsken aloin miettiä, et mikä sitä bluethoothia mun koneessani oikeesti vaivaa, kunnes aloin miettiä mikä sen ongelma on.
TAJUSIN etten ikinä ollut jaksanut laittaa sen emolevyn taakse tota wifi antennia kiinni. Koska aattelin etten tartte sitä.
Mut sit mietein et ottaakohan se bluethootin myös ton kautta, koska emolevyyn menee kaks liitintä.
Sit mä etein sen antennin, laitoin sen emoon kiinni, ja arvatkaapas mitä?
Nää JBL toimii ko unelmat nyt myös mun tietokoneessa + ovat langattomat ja arvatkaako onko bassoa? NO ON BASSOA, vois mennä jokeritanssimaan tonne kadulle ihan pelkästään tän takia.
NYT ON BASSOA KUULOKKEISSA KONEESSA, oikeestaan voin jatkaa elämääni näiden kanssa, vaikka ovatkin bluethoot, nää on tehty bassosta nää kuulokkeet, mitään muuta ei kuulu.
voi tätä ILON JA ONNEN PÄIVÄÄ!
Kuvassa Antenni joka menee emoon kiinni ja nää JBL kuulokkeet, voi tätä euforiaa mun korvissani ja vielä tuntuu hyvältäkin päässä.
![]()
Laitetaas kaikkea järjestyyn vielä lisää. Hyvä se on.
katso liitettä 1339109
itse ostin äskettäin jbl tune 770nc vastamelut 59 eurolla ja saa tuohon hintaan edelleen, niissä on mahdollisuus kytkeä myös langallisesti ja sitä passoa on jopa liikaa mutta monipuoliset eq-asetukset ja mahdollisuus tehdä omakin auttaa, isot kupit asettuu tiukasti päähän jne
Mielenkiintosta, koska aivot alkaa taas pitkästä aikaa toimia ja jos istun sillon koneella ni pakkomielteisesti kaikkea multitaskataan.
Eli MH Kebabbia riisillä päällä, sit vähän välillä edittisoftia erinäisiä tossa päällä, koska kokoajan tulee pakonomasesti uusia meemi ideoita.
Peli pauselle, tekeen ne sit toiseen ruutuun, unohtamatta kamulle sit viestintä sovellus täyteen viestejä.
Sit joskus vähän tännekkin selittään jotain ihmeen settiä.
Mahtavaa ko alkaa pikkuhiljaa olla taas ittensä.
Toki tääl alkaa taas olla kuumempia päiviä, ja sen huomaan näyttiksestänikin, koska se on nyt 3*c astetta kuumempi pelatessa ko tavallisesti.
Yleensä se on 50*c ja siinä se, vaikka menis se 400wattia sisään.
Mut mietin vaan tota professoriani josta oon täällä jo maininnut, se nyt nautiskelee taas elämästään siellä melkeen 70*c, alivoltituksen tarve on kriittinen.
Mut en jaksa, syistä mitkä jo pari kertaa tän oon kirjottanut ( siis vielä )
Mut pointti miks kirjotan tätä viestii tänne, ni oon vaan ruvennut kelailee, et mikä noita prossuja oikeen vaivaa ja miks ne on niin vaikeeta pitää yhtä viileenä ko esim toi mun GPU.
Molemmat on siis chonkereita ja big boy league, mut silti niin viilee toi AMD kortti mulla. Ja vaiks toi Reicceri 9 XD 3 ottaa pelaillessa sen 80+w mikä musta on aika vähän ja sit siin on kummiskin 420mm valmis AOI kiinni.
Ni mä vaan ihmettelen, miks GPU siru ainakin mun Hellhoundissa viileenee paljon kiltimmin, ko tää CPU siru. Oonko mä möhlinyt jotain esim sen asennuksessa? vai onko ne CPU:t nyt vaan mitä on.
Mut noh, eipähän oo I9, kaikki tietää kuinka hienoa on sitäkin yrittää viileentää.
Ottasin mielelläni sellaselta ihmiseltä joka osais mulle tästä vastata, ni vastauksen, kiitos etukäteen jos joku kertoo mulle miks CPU on hankalampi viileentää ko GPU siru.
No käytin nyt ainakin aivojani siihen et onhan tuolla paljon nopeemmat ne Ghz tietenkin siis, ehkä siksi. Ja sit näyttis on ihan oma yksikkönsä ja iso laitos, siellä on sen muistit ja kaikki.
Prossu tekee duunia emolevyn kaa paljon + Ramien, siks kai, emt.
![]()
GPU sirun päällä ei ole lämmönlevittäjää kuten CPU:ssa Joten jäähtyy siten paremminRyzen 7000 sarjassa se IHS on vieläpä xtra paksu mikä heikentää lämmönsiirtoa entisestään.
Biosista curve optimizerilla -30 all core, ei sun tarvitse jokaista ydintä erikseen opetella. Jos -30 ei ole vakaa niin sitten -25, -20...Mielenkiintosta, koska aivot alkaa taas pitkästä aikaa toimia ja jos istun sillon koneella ni pakkomielteisesti kaikkea multitaskataan.
Eli MH Kebabbia riisillä päällä, sit vähän välillä edittisoftia erinäisiä tossa päällä, koska kokoajan tulee pakonomasesti uusia meemi ideoita.
Peli pauselle, tekeen ne sit toiseen ruutuun, unohtamatta kamulle sit viestintä sovellus täyteen viestejä.
Sit joskus vähän tännekkin selittään jotain ihmeen settiä.
Mahtavaa ko alkaa pikkuhiljaa olla taas ittensä.
Toki tääl alkaa taas olla kuumempia päiviä, ja sen huomaan näyttiksestänikin, koska se on nyt 3*c astetta kuumempi pelatessa ko tavallisesti.
Yleensä se on 50*c ja siinä se, vaikka menis se 400wattia sisään.
Mut mietin vaan tota professoriani josta oon täällä jo maininnut, se nyt nautiskelee taas elämästään siellä melkeen 70*c, alivoltituksen tarve on kriittinen.
Mut en jaksa, syistä mitkä jo pari kertaa tän oon kirjottanut ( siis vielä )
Mut pointti miks kirjotan tätä viestii tänne, ni oon vaan ruvennut kelailee, et mikä noita prossuja oikeen vaivaa ja miks ne on niin vaikeeta pitää yhtä viileenä ko esim toi mun GPU.
Molemmat on siis chonkereita ja big boy league, mut silti niin viilee toi AMD kortti mulla. Ja vaiks toi Reicceri 9 XD 3 ottaa pelaillessa sen 80+w mikä musta on aika vähän ja sit siin on kummiskin 420mm valmis AOI kiinni.
Ni mä vaan ihmettelen, miks GPU siru ainakin mun Hellhoundissa viileenee paljon kiltimmin, ko tää CPU siru. Oonko mä möhlinyt jotain esim sen asennuksessa? vai onko ne CPU:t nyt vaan mitä on.
Mut noh, eipähän oo I9, kaikki tietää kuinka hienoa on sitäkin yrittää viileentää.
Ottasin mielelläni sellaselta ihmiseltä joka osais mulle tästä vastata, ni vastauksen, kiitos etukäteen jos joku kertoo mulle miks CPU on hankalampi viileentää ko GPU siru.
No käytin nyt ainakin aivojani siihen et onhan tuolla paljon nopeemmat ne Ghz tietenkin siis, ehkä siksi. Ja sit näyttis on ihan oma yksikkönsä ja iso laitos, siellä on sen muistit ja kaikki.
Prossu tekee duunia emolevyn kaa paljon + Ramien, siks kai, emt.
![]()
Noi lämmöt mistä puhut ei ole missään mielessä "kriittisiä". tjmax noilla taitaa olla yli 100C. Prosessorien vertailussa kannattaa ihan suoraan katsoa valmistajan spekseistä TDP ja vertailla sen kanssa jäähdytyksen tehokkuutta.
AMD: https://www.amd.com/en/products/specifications/processors.html
Intel Intel product specifications
jne.
Biosista curve optimizerilla -30 all core, ei sun tarvitse jokaista ydintä erikseen opetella. Jos -30 ei ole vakaa niin sitten -25, -20...
70°C on erittäin matala lämpötila kyseiselle prossulle, näissä on ytimet hyvin pienellä sirulla joten lämmön siirtyminen on haasteellista, eikä ytimet sijaitse keskellä prossua, vaan offsettinä alempana. Lisäksi x3d prossuissa ytimen päällä lisätty välimuisti heikentää entisestään lämmön siirtymistä. Lämpöjä saat myös alemmas asentamalla ryzen prossuille tarkoitetun offset kiinnityksen AIO-jäähyyn.
Tai kattoo vaan tutorialin miten undervoltittaa x3d-prosuja. Antaa lisää headroomia kelloille ja lämmöt putoaa kohisten. Idlenä menee ihan nollilla noi Ryzenit.
Juuri ostin tänään lisenssin 7€![]()
Ja taas on grindattu musiikki AI:n kanssa, oon erityisen tyytyväinen tähän epäironisesti, varmaankin mun tähän mennessä parhaita.
Ja erityisen hienoa on se, että lyriikatkin täysin omasta päästäni, kerrankin tuli luotua kunnolla niitä lyriikoita omatoimisesti.
ja juu, saattaa olla jokseenkin synkänpuoleista Trancea.
AI musan tuotto kiinnostaa, varmaan yks tyydyttävimpiä tekniikkaan liittyviä asioita mitä nykyään varmaan teen.
Sellasta tänä yönä.
aika rajua, noinkin edullisesti jostain jotenkin :tm: !
Kertoisitkos miten minä saan ohjeistettua tietokoneen tekemään tuollaisen biisin joka soi hyvin ja sanoista saa selvää? Minkä/mitkä ohjelman tarvitsen?
Tutkinpa asiaa viikonloppuna. Toki mukavinta olisi jos omalla koneella saisi pyöräytettyä ukko-nooa-tason lallatuksen. Mitään en ole AI:lla tehnyt enkä arvannutkaan että se osaa tuollaista. Eihän tuon kuultuaan voi enää luottaa mihinkään mitä netissä näkee tai kuulee.Mikä ettei.
Ennen tätä oon harrastanut AI hommia lokaalisti, mutta kuitenkin '' ikävä kyllä '' tätä AI musiikkia teen toistaseks online servicellä, vaikka mulla kyllä riittäis tehoa ihan lokaalistikkin tota tehä varmasti.
Mut en usko että noin hyvää vielä on lokaalisti tarjolla, enkä oo jaksanut ottaa selvää, voi toki jo olla. Käytän Suno:a, eli Suno music AI, Suno , toki se sit on semmonen juttu, et jos päädyt siitä tykkäämään.
Ja päädyt oppimaan miten sen kanssa tehään musiikkia, ni saatat myöskin päätyä maksamaan siitä, kuten ite tein, naurattaahan se niin ne on suunniteltukkin että lopulta ihmiset maksaa siitä,
mutta ei mua haittaa pätkääkään, sillä se tuo paljon iloa mun elämääni. Toikin terapia kappale itestäni oli riemumenestys itelleni.
Ite en oo kattonut mitään youtube quideja, oon vaan opetellut ite, ko mulla on jonkun verran kokemusta jo takataskusssa tekoälyistä lokaalisti.
Mutta sen käyttöliittymä on suhtkoht simppeli, ni ymmärrät varmasti aika nopsaa.
Mut kuitenkin parasta kai olis kattoa youtube quideja tai jotain ni varmaan pääset nopeemmin alkuun, itehän oon jäärä ja mielummin lyön päätä seinään niin kauan ko ite opin itsenäisesti.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.