Todella Raskaasti Kellotettu Kone & Lokaalit Tekoälyt ( Hikyn Aikuislego Luola )

Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
AI ETTÄ ku oon ylpee tästä paskasta jonka setuppasin.
Nyt mun kakkos koneeni pyörittää ja enkoodaa mun ykkös koneen striimiä!
Se kakkoskone myöskin pyörittää mun VR avataria jonka loin!
AI ETTÄ ko tää ottaa taakkaa pois mun ykkös koneelta, nyt ON! pro setuppi täällä!

36fd9fa94b228db1df209e5014ac.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
115
Tosiaan, osaisko kukaan sanoo et millai täs ihminen sais nää mun kaks konettani jakaan tiedostoi keskenäs ja levyjään.
Sillai et näkee toisen koneen asemat koneelta A koneelle B ja toisinpäin, ne on yhdistettyn samaan modeemiin kaapelilla, eiköhän se onnistu.
Se on nyt varmaan mun prioriteetti atm näiden vehkeiden kaa.

Tiiätkö esim sä?

Ja mitä tulee sun kahteen ehotukseen ON! käyny mielessä, mut jotain sellasta.... jännää....
Hiiren oikealla klikkaat haluttua asemaa/kansiota ja properties. Sharing-lehdeltä share ja käyttäjäksi everyone. Sitten vaan ok. Siinä näkyy polku, josta pääsee toisella koneella katsomaan levyä, muotoa \\AITO\kansio. Sen laittaa file explorerissa poluksi niin pääsee käsiksi. Pinnaa sen vielä sivupalkkiin niin ei tarvitse joka kirjoittaa polkua.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Hiiren oikealla klikkaat haluttua asemaa/kansiota ja properties. Sharing-lehdeltä share ja käyttäjäksi everyone. Sitten vaan ok. Siinä näkyy polku, josta pääsee toisella koneella katsomaan levyä, muotoa \\AITO\kansio. Sen laittaa file explorerissa poluksi niin pääsee käsiksi. Pinnaa sen vielä sivupalkkiin niin ei tarvitse joka kirjoittaa polkua.
No mut morjesta, joo noinkin pitkälle toki päästiin, mutta sit alko se kryptisyys, ettei oo oikeuksia ja ties mitä, tuhat ja yksi hommaa myöhemmin mitä koitin asian suhteen ratkasuks,
ni vieläkin oli oikeudet hukassa OMIEN tietokoneideni välillä jakaa polut, mut hei, perus windows juttuja, valitettavaa, mut minkäs tekee. Toistaseks mennään 3rd softan suhteen,
vaiks ei niin käytännöllinen oo, ko suoraan vaan penkoa kansioita ja asemia tietokoneiden välillä, mut minkäs tekee ko valittaa oikeuksista jotka koitin kyllä hoitaa kuntoon monin eri tavoin.

Taas on tehty simppeli asia liki mahottomaks, ohhoijjaa.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Jooh. Vähän kirkkaampi mieli tässä yleisesti, johtunee vankasta päätöksestä alkaa näkeen työtä itsensä eteen jälleen kerran.
Maistuu tää koneeskin edessä olo huomattavasti paremmalta ja projektien suunnittelu ja teko sillä.
Jotta voi arvostaa sitä mitä tekee, pitää kai arvostaa ensin itteensä.

HArmillinen case vaan etten oo windowsin omaa levyjen ja tiedostojen jakoa keskenään saanut toimimaan koska, noh syyt?
Mut vois taas koittaa koska se olis paljon kätsympää ko 3rd partyn softat.

En vaan käsitä miks se jaksaa valittaa oikeuksistaan ko kaiken oon kaikkialla sallinut.
On tää kyllä kans yhenlainen käyttis.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
No mutta kappas, sain tän homman pelittään! kannatti nähä vielä kerran vaivaa ja yrittää eri keinoja.
Nyt pääsen käsiksi koneiden asemiin eri koneiden välityksellä, NOICE.

AIka kryptiseks meni, mut hei, homma pelittää, en valita enempää.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
" Muistan sen ajan, kun piti jotain jatkokoulutusta funtsia. Lukiolla en nähnyt mitään erityistä valueta elämäni kannalta yleisesti. Sen oli siis oltava Amis, vaikka tiesin tasan tarkkaan millaista väkeä siellä odottaisi. Mutta sen en antanut itseäni estää, kauaa en mietiskellyt alaa mikä samalla kiinnostaisi ja joka myös tarjoaisi arvokasta osaamista. Päädyin opiskelemaan sähköhommat. Ja vaikken työkseni pystykkään vieläkään tätä tekemään, kertaakaan en ole valintaa katunut. Oon vaan ollut siitä ilonen. "

Kertakaikkiaan oli varsinainen nappivalinta.
images.jpeg


Lukemattomat kerrat oon sen tarjoamaa pohjaa osaamiselleni hyödyntänyt.
Tavoite oli että käteen jäisi ammatin lisäksi laaja osaaminen jota hyödyntää vaikkei olisi töissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Vaikken ehkä tekemistäni elämänvalinnoistani johtuen ja siitä miten elän, vietä kovinkaan hyvää Joulua tänäkään vuonna.
Niin se ei estä itseäni toivomasta sitä, että teillä kaikilla se olisi mahdollisimman mukava.

Hyvää Joulua, kaikki on meistä itsestämme kiinni ja vaikka ajat olisivatkin pimeitä,
pysykäämme muita kohtaa hyvinä ja sisältämme hyväntahtoisina, sekä uskokaamme vielä hyvään.

nxulr5mfid0a1.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 769
Vaikken ehkä tekemistäni elämänvalinnoistani johtuen ja siitä miten elän, vietä kovinkaan hyvää Joulua tänäkään vuonna.
Niin se ei estä itseäni toivomasta sitä, että teillä kaikilla se olisi mahdollisimman mukava.

Hyvää Joulua, kaikki on meistä itsestämme kiinni ja vaikka ajat olisivatkin pimeitä,
pysykäämme muita kohtaa hyvinä ja sisältämme hyväntahtoisina, sekä uskokaamme vielä hyvään.

Hyvää joulua sinnekkin. :)
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
319
Tässä yövuoron aikana töissä lueskelin koko threadin läpi.
Hyvin viihdyttävää lukemista ja näkemistä, vieläpä mielenkiintoista. Ja ennen kaikkea jatka sen tekemistä mistä pidät!

Kiitos tästä, sait työaikani kulumaan hivenen mukavammin. Toivon että jatkat päivittelyä!
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Tässä yövuoron aikana töissä lueskelin koko threadin läpi.
Hyvin viihdyttävää lukemista ja näkemistä, vieläpä mielenkiintoista. Ja ennen kaikkea jatka sen tekemistä mistä pidät!

Kiitos tästä, sait työaikani kulumaan hivenen mukavammin. Toivon että jatkat päivittelyä!
Mukavaa että se tarjos viihdettä, oon vähän aivokuolleessa tilassa nykyään ollut tässä näin.
Mut EHKÄPÄ aktivoidun taas kohtapuoliin ja teen lisää kontsaa täälläkin.

btzvoM.png
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
WAU! no NYT ON! tekniikka foorumille taas jotai..... TEKNISTÄ! WUHUUU!
Meikäpoika se on äärimmäisen ylpee itestään ja vanhemmat kans.
Täällä goblini animeluolassa tehtiin yks aamu psykedeelisesti työtä millä on tarkotus.
nimittäin kahen tunnin intensiivinen psykoottinen kustomointi koodi sessio rivan kaa taas.
Vähän MUOKKAILIN tota mun overlayta nimittäin josta näkyy tekniset infot jne.
kyllä nyt kelpaa taas & mielenterveyden.

kahen tunnin homma tuokin, ko oli jo ehtinyt vähä unohtuu et millee sitä ronklataan.
se on oikeesti vaikeempaa, miltä se voi vaikuttaa, tommosen setin väkertämine on aika työmaa.

psykoosi3.jpg
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
RBG.jpg


Töh täh? Omistanu tän kortin jo 4kk ja nyt vasta saan sen RBG:tä säädettyä tässä bloatwaren täytteisessä maailmassa.
NOH parempi myöhää ko ei millonkaa, MEILLÄ ON TILAA, lisää BLOATWAREA että lapsi saa koneeseensa vilkkuvaloja.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
täh.PNG


Moro Moro, kaikkee ei oo vielä täysin päätetty.
Mut noh, sattuneista syistä se on mahollisuus, enkä tiiä maltanko olla näin typerää asiaa sit tekemättä ko on mahollista.

Saatan olla vähän tyhmän ja ehkäpä hommailla koht puoliin vähä AMD Ryzen 9 7950x3D + AMD Radeon RX 7900 XTX.
mitään järkeähän tossa ei oo, mut mitään järkevää yleensäkkään en tee.



Mitä muuten olisitte mieltä noista kahesta yhessä?

Pitänee tutkia asiaa, olettas et 1000 wattia virtalähe riittää ( Gold 80+ )
Mietin vaan tota prossua kans et riittäiskö sille 360mm nestejäähy, vai pitäskö olla isompi senkin.
 
Liittynyt
27.02.2023
Viestejä
15
Mitäs kaikkea juuri nyt työstät lokaaleilla tekoälyillä ja tukeeko RX 7900 niitä sovelluksia?

Itsellä on tänään tarkoitus käynnistää juuri kasattu LLM/TTS rigi. Valitettavasti Nvidia vaikutti ainolta tuetulta vaihtoehdolta ja tuli sitten hankittua täältä RTX3090.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Mitäs kaikkea juuri nyt työstät lokaaleilla tekoälyillä ja tukeeko RX 7900 niitä sovelluksia?

Itsellä on tänään tarkoitus käynnistää juuri kasattu LLM/TTS rigi. Valitettavasti Nvidia vaikutti ainolta tuetulta vaihtoehdolta ja tuli sitten hankittua täältä RTX3090.
Ahh niin joo, nämä AI hommat, joo.
Mitä niihin siis tulee ni ne on ollut jäissä. Tuli kyllä kieltämättä viimevuoden lopussa ahkerasti lokaali touhua harrasteltua ja '' kehiteltyä ''
Kokemukseni perustuu vaan NVIDIA touhuun, jota tein Tesla P40 kortilla, sekä eniten RTX 2070 Superilla.
Mitä tulee taas Radeonin kanssa siihen, ni sillon joo ilmeisesti NVIDIA tietenki siihe 3 kertaa parempi karkeesti.
Kuitenkin, siitä on jo aikaa ja käsitykseni mukaan Radeoni hommaa on optimoitu tosi ahkerasti AI leikkiin myöskin.
Se on varmasti siihen nykyään jo parempi, mutta mulla ei kuitenkaan oo kokemusta Radeon lokaali AI hommista, koska en nykyään tee AI touhua kauheesti.
Syy tähän on lähinnä sekin, että multa on mennyt siihen maku, koska tuntuu että tää vitun maailma on yks perkeleen tekoäly nykypäivänä, ni en oikeen tykkää.
Ite keskityin tekeen '' kuvia '' sekä kehittään vicunalla mahollisimman inhimillisiä persoonia.
Varmasti on modelit siitä jo kehittynyt ja sen sitten nään kun siihen joskus vielä palaan, jos palaan, hyvin ehein osaamista ja ymmärrystä saamaan.
Kaikki AI:t on toki toimintakunnossa edelleen mulla, en vaan harrasta toistaseks syistä mitkä sit onkaan.

Mulla on siis 3 mainittavan arvosta GPU:ta nyt RX 7800 XT, Tesla P40, RTX 2070 Super, sekä muutama kivikautinen.
Koska ilmeisesti mulla on jonkin sortin aivovaurio, ni varmaankin pian päädyn hankkimaan RX 7900 XTX,
aivovaurio siis siksi koska '' periaatteessa '' en tarvi sitä, RX 7800 XT passaa vallan hyvin siihen mieslapseiluun mitä nykyään jaksan tehä.

Mutta, kuten me kaikki tiedetään ni tää koko tietokone harrastus on yks kaninkolo ja serriä on pakko saada ko siihen tulee mahollisuus ja semmonen on taas orastamassa mulla.

Nykyään mun AI touhu toistaseks rajottuu lähinnä mun AI avatarin pyöritykseen mun nolla striimeissä twitchin puolella, Aito48.

 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Emt, oon innoissani osista, sekä siitä että pääsen taas vaihteeks rakentelemaan legopaloilla tietokone koteloissa.
Sattuu olee yks mun harvoja intohimoja jälellä.
Mut hei, oikeesti naurattaahan se, ko alkaa toi tuleva pääbuildi vähän ehkä ampumaan yli suorituskyvyllään.
Hupsista perkele.
PALICO 2.png
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Koska enhän mä PERIAATTEESSA ees tartte mitään upgradee tähän pääbuildiin, kun kerran on jo Ryzen 9 5900x & RX 7800 XT.
Kyllä niillä ihminen eläis, toivottavast ahneella ei taas oo kakkanen loppu, surullisen hyvä sanonta toikin.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Eikä siinä kaikki tekniikan osalta.
Mua ei puhelimet kyllä oikeen kiinnosta kamalasti, ei lainkaan niin lähellä sydäntä ko tää tietokone autismi.
Puhelin on mulle lähinnä videon toistaja playeri, sekä jotain sinne päin tossaja.
Mutku on nyt mahis uusia tää mun Hyvin palvellut vanha paskoontunut Huawei Mate Lite, ni noh, mäpä varailin itelleni sit jonkun
OnePlus Nord 3 5G 256 Gt
tommosen siis. katoin nopee läpi valikoimaa ja katoin et huhhuh hyvät speksit vittu tässä vehkeessä.
puhelimissa en välitä merkeistä pätkän vertaakaan, katon speksit ja hinnan siihen perään.
naurettavan halvalla saa tehopuhelimia, '' lammas '' merkit toki kalliimpia, ko käsittääkseni ihmisten suosio perustuu tuolla nykymaailmassa myös siihen puhelin merkkiin.
mut ei ihme et noita ostetaan, kauheesti ei aina tunnu tarttevan maksaa tehokkaista puhelimista.
mut tottakai siis puhelin prossuhan on tietenkin ihan prööt verrattuna 64x tietokone prossuun mut silti.

mut noh, enhän mä raukka oo jaksanut ees mennä hakeen sitä puhelinta sieltä liikkeestä, ko ei senkään vertaa ees kiinnosta.
mut noh, ehkä mä nyt koitan jaksaa käydä noutaas sen, ni saa sen asian hoidettua.

onhan tää vanha jo ihan kohtuu paskana, hyvin palveli useat vuodet.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
No ei hullumpaa, jaksettiin se puhelin noutaa dna liikkeestä tänne, nice nice.
Ainoo ongelma et sitä pitäs nyt jaksaa laittaa toimintakuntoonkin täs joskus, mikä on aika hohhoijjaa.
Tuttuun tapaan myös dna liikkeessä alettiin niitä puihelinliittymiä sekä nettiä myymään.
kerroin heti et joo ei kiinnosta puhelimet pahemmin, eikä niiden liittymät.
kummiskin alettiin tätä mun dna laajakaista asiaa sit kans käymään läpi, mun nykystä 400megan liittymää oltiin tarjoomassa 600megaseks, helposti.
pari euroo lisää kuukausi hintaa, siihen kerroin et joo noh tää alkaa mua kiinnostaa, kone hommat kiinnostaa, laitappa kaista upgradet sinne tuleen.
ei hassumpaa, kai.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Ostohousut jalassa :tup: Hyvää serriä ja pohdintaa!
joo, mulla sattu varallisuus asiat muuttumaan sattuneista syistä hetkeksi.
ei siinä, ei se onni ostelemalla tuu, mut mikäs tässä, täytetään aukkoa sisältä sit serrillä vähän ko kerran voi.

mitä muuten oot mieltä tosta tulevasta prossusta ja näyttiksestä?
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Onhan tässä parin vuoden sisään, kun on tullut ihan oikeesti syvällisesti pyöritettyä ja opiskeltua tätä SER-jäte harrastusta, välillä psykoottisestikkin.
Ni tullut sitä osaamistakin. Voin kuvitella, ellei sitä olis jo sen verran mitä nyt on, ei tulis mieleenkään käsitellä noita tuleviakaan paloja.
maksavat jo enemmän, ko mitä mä ite maksan.

Jos tuolla päässä ei olis niin runsaasti puuttuvia muttereita, ni sitä vois kuvitella hoitavansa itsensä johonkin ser jäte tietotekniikka liikkeeseen töihin tai jotain.
onhan sitä intohimoa ja kiinnostusta kummiskin sen verran. Kyllä mä itteni siellä näkisin helposti kyllästymättä kasaamassa laatikkojen sisään osia ja ronklaamassa biossia.

mulla ei oo kamalan runsas kaveripiiri, mutta sitäkin arvokkaampi.
jos se olis vähän kookkaampi, ni olisin porukan '' IT-guy '' jolta kysyä näistä vehkeistä ja diagnosoida niiden oireilua jne.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Top1 prossu ja top2 näyttis niin ei voi muuta sanoa kuin hattua nostaa. :psmoke:
Haha, noh jooh. Mut tuntuu tosi oudolta, pitäs olla tällähetkellä siis huomattavasti enemmän innoissaan tästä.
mut olo silti vähän meh, kummallista, sit ku ollaan noi lelut saatu pyörimään ni kauheesti ei enää voi copiumia hakea ser jäte harrastuksesta.
ko realistisesti aateltuna kauheesti ei toistaseks oo sit enää parannettavan varaa kokoonpanossa.

muistan ne ajat ko mulla oli absoluuttinen potaatti tietokone, ilosesti vaan vailla huolen häivääkään pelailin menemään, miettimättäkään sitä asiaa, et onko tehokas vai eikö oo.
se on ihmiset kuulkaas se ikä joka hitaasti hiipii sun kehoosi ja muuttaa sitä miten sä käsittelet elämääsi.
 
Liittynyt
11.11.2021
Viestejä
159
Hyvää settiä taas, mutta kuulostaa siltä että ostokrapula painaa AP:ta. Kannattaa harkita kahdesti tai päivittää vaan esim. AM5 -alustaan tai pelkkään 7900XTX:ään, jos tästä harrastuksesta on tullut ATK:n sijaan rahankäyttö (/tuhlaus).
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 112
Haha, noh jooh. Mut tuntuu tosi oudolta, pitäs olla tällähetkellä siis huomattavasti enemmän innoissaan tästä.
mut olo silti vähän meh, kummallista, sit ku ollaan noi lelut saatu pyörimään ni kauheesti ei enää voi copiumia hakea ser jäte harrastuksesta.
ko realistisesti aateltuna kauheesti ei toistaseks oo sit enää parannettavan varaa kokoonpanossa.

muistan ne ajat ko mulla oli absoluuttinen potaatti tietokone, ilosesti vaan vailla huolen häivääkään pelailin menemään, miettimättäkään sitä asiaa, et onko tehokas vai eikö oo.
se on ihmiset kuulkaas se ikä joka hitaasti hiipii sun kehoosi ja muuttaa sitä miten sä käsittelet elämääsi.
Pelkkää näyttistä päivittämällä riittää varmasti pitkäksi aikaa konetta tuosta. No muistit vois ehkä olla kireämmät... ;)
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Tää puhelin on onnistuneesti saatu pyöriin t: postaan puhelimelta.
Toki miljoonaa kirjautumista viel ympäri maailmaa ja teemat ja ulkonäkö kuntoon jne.
Mut ei lainkaan hullumman tuntunen vehje.
Näitä speksei ko täs kattelee jotka irtos vähän päälle 400€ ni naurattaahan se.
Näyttökin 120Hz
Luulis että YouTube videot pyörii.
Edellisen puhelimen Rami oli 4gigaa ja näyttö rikki sekä yskikin.

Olin jo niin tottunut rikkinäisen näyttöön et outoon kattoo nyt puhelinta ilman rikkinäistä näyttöö.


Screenshot_2024-03-12-15-15-24-45_fc704e6b13c4fb26bf5e411f75da84f2.jpg


aha, se änkes tänne kaikenmaailman emojit, sekä auto correctkin on yhtä toksinen, mitä se aina on.
jotkut asiat ei näköjää muutu, mut onneks tää uus android versio ei kauheesti poikkee mun vanhemmasta, ni osaan käyttääkkin tätä.

Editoin tän nyt tähä jälkeepäi.
HYVÄ SOITTOÄÄNI ON ( vielku soiteltas )


ja siitä hyvä viesti ääni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Mä oon kasvanut ihan boomeriksi, ehein olee vielä sitä ikäluokkaa.
Tietokone on ehdottomasti mun mukavuusalueeni, sekä prioriteetti.
Jos nyt tota puhelintakin aattelee, ellei se olis tuttu android, ni olisin ihan hukassa siinä.
Mut sit jos naaman eteen laitetaan kunnon vanha pöytämylly, ni selvästi oon mukavuus alueellani, kosketusnäyttö on muutenkin aika v-mäinen.

Mut asiahan on hassusti niin, että mulle tietsikka on se juttu, eikä puhelin.

Mutta tälle zoomer generaatiolle nykyään asiahan on niin että niitten mukavuusalue on nää älypuhelimet.
Heille kun laittaa pärstän eteen sen tietsikan, ni ovat aivan hukassa eivätkä tajua siitä mitään.

Haha, ei tässä paljoa vuosia oo kulunut, mut maailma meni ihan päälaelleen teknisen revoluution myötä.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
JA SIITÄ.
uuden luurin suojakuoretkin kunnossa.
Näkee niistäkin jo kaukaa, ettei tässä kämpässä taida kauheesti 3D tylleröt vierailla.
3D tytöt ei vieraile.jpg
 

Bepsuman

Tukijäsen
Liittynyt
28.09.2022
Viestejä
29
TÄssä sitä ollaan ja Serriä tilattu taas aimo annos.

2500 euron setit ja 50 euron kuulokkeet, vähän on epätasapainossa äänentoistobudjetti jos jotain kommenttia heitän, ellei entuudestaan ole jotain daccia tai kuulokevahvistinta :btooth:

itselle ollut laadukkaat oheislaitteet melkeinpä tärkeämpiä kuin raaka teho, hyvä näyttö, näppis, hiiri ja kaiuttimet niin mikä tahansa käyttö on hauskaa, vaikka selaisikin vain uutisia, ja lisäksi oheislaitteet säilyttää arvonsa ja voi myydä eteenpäinkin (ellei kyseessä ole logitechin tuotteet jotka hajoaa 2-3 vuoden jälkeen)

aikanaan 2010 vuonna kun tietokoneen rakensin, fractal design define r2 oli uusi tuote ja äänenvaimennus passiivinen etu, ensimmäisen tietokoneen pc-komponentit oli aika tasan tonnin ja oheislaitteet 700e, josta hp zr24w näyttö vei suurimman osan, ja oli ips-paneelien osalta uutta ja parempaa kuin tn-paneelit, ja lisäksi 16:10 kuvasuhteella (muistan esim perheen tietokoneen ben-q näytön 1366x768 ja surkeilla katselukulmilla, mutta oli varmasti halpa ellei halvinta mahdollista)

esim vuosi sitten ostin 4k näytön ja "vain" 60 hertsiä ja 27 tuumainen, ja näitä speksejä tai parempia saa 300-400 euron pintaan, mutta halusin ostaa värientoistoltaan laadukkaampaa joten maksoin vajaan 600e "premiumia" ja seurannut miten hinta on vain noussut kuukausien mittaan HP Z27xs G3, halvin hinta 880€ ja kaverit sanoo että väärin ostettu kun 27 tuumaan 1440p riittää ja 4k pitäisi olla 32 tuumainen että pikselitiheydet ja muut olisi entisellään, mutta lisäksi käytän mac miniä ja apple-laitteissa hidpi retina-resoluutiot on käytännön minimivaatimus, joten 4k oli ainoa valinta, harmillisesti ei enää 16:10 kuvasuhteella kun pitäisi olla vielä kalliimpaa 5k-näyttöä, mutta tyytyväinen olen tähän näyttöön ja kallis hinta laimenee kun ajattelee tätä 5-10+ vuoden juttuna jota katsotaan päivittäin
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
2500 euron setit ja 50 euron kuulokkeet, vähän on epätasapainossa äänentoistobudjetti jos jotain kommenttia heitän, ellei entuudestaan ole jotain daccia tai kuulokevahvistinta :btooth:

itselle ollut laadukkaat oheislaitteet melkeinpä tärkeämpiä kuin raaka teho, hyvä näyttö, näppis, hiiri ja kaiuttimet niin mikä tahansa käyttö on hauskaa, vaikka selaisikin vain uutisia, ja lisäksi oheislaitteet säilyttää arvonsa ja voi myydä eteenpäinkin (ellei kyseessä ole logitechin tuotteet jotka hajoaa 2-3 vuoden jälkeen)

aikanaan 2010 vuonna kun tietokoneen rakensin, fractal design define r2 oli uusi tuote ja äänenvaimennus passiivinen etu, ensimmäisen tietokoneen pc-komponentit oli aika tasan tonnin ja oheislaitteet 700e, josta hp zr24w näyttö vei suurimman osan, ja oli ips-paneelien osalta uutta ja parempaa kuin tn-paneelit, ja lisäksi 16:10 kuvasuhteella (muistan esim perheen tietokoneen ben-q näytön 1366x768 ja surkeilla katselukulmilla, mutta oli varmasti halpa ellei halvinta mahdollista)

esim vuosi sitten ostin 4k näytön ja "vain" 60 hertsiä ja 27 tuumainen, ja näitä speksejä tai parempia saa 300-400 euron pintaan, mutta halusin ostaa värientoistoltaan laadukkaampaa joten maksoin vajaan 600e "premiumia" ja seurannut miten hinta on vain noussut kuukausien mittaan HP Z27xs G3, halvin hinta 880€ ja kaverit sanoo että väärin ostettu kun 27 tuumaan 1440p riittää ja 4k pitäisi olla 32 tuumainen että pikselitiheydet ja muut olisi entisellään, mutta lisäksi käytän mac miniä ja apple-laitteissa hidpi retina-resoluutiot on käytännön minimivaatimus, joten 4k oli ainoa valinta, harmillisesti ei enää 16:10 kuvasuhteella kun pitäisi olla vielä kalliimpaa 5k-näyttöä, mutta tyytyväinen olen tähän näyttöön ja kallis hinta laimenee kun ajattelee tätä 5-10+ vuoden juttuna jota katsotaan päivittäin
Haha, niin joo, varmaan vaikuttaa vähän erikoiselta tää mun priorisointi.
Toki täällä oheis paskaa on myöskin ehitty hankkimaan yllinkyllin.

Mitä tähän kuuloke autismiin tulee, siinä en oo niin kokenut, enkä liian kiinnostunut.
En ota kamalasti kantaa HIFI autistien juttuihin, mutta ääni on mulle silti todella tärkee asia, oon todella musikaalinen ihminen.
Annahan selitän vähän.

Mun kajari ratkasu päätietokoneella iteasiassa yhdistyy koneeseeni USB:n avulla.
Kyseessä nyt ovat G560 lightsynch systeemit, todella laadukkaat kaiutin basso vehkeet, huippu teho 300w.
Isot satelliitit, todella kirkas äänentoisto vaikka kuinka huudattaisi.
Ja koska nämä myöskin liitetään koneeseen USB:n avulla, sisältävät ne tietääkseni oman äänikorttinsa tai jotain vastaavaa.
Katsos sitten lyön nuo ostamani kuulottimet kaiuttimen taakse olevaan plugiin.
Kaiutin vastaa näin ollen äänen vahvistuksesta. En liitä kuulokkeita yksinään emolevyyn.

Murehdit nähtävästi myös näytöstä. Näyttöjä täältä löytyy 5 kpl.
Parhain niistä on jonkun aikaa sitten ostamani Acer 27" Nitro VG271U M, 170Hz (OC) WQHD
Aika crispy monitori 1440p, 0,5ms vaste aika, 170 Hz virkistystaajuus.
Itseasiassa tätä päämonitoriani aatellen ajattelinkin vetää ydin komponentit överiksi, että hyödyn täysin tästä virkistystaajuudesta tälläkin resoluutiosta.

Touhuni saattaa vaikuttaa omituiselta ja sitä se onkin, mutta suurinpiirtein tiiän mitä teen.

Oon panostanut oheislaitteisiin näppiksiä ja hiiriä sun muuta paskaa myöten enemmän tai vähemmän, tarpeeni sekä mieltymykseni mukaan.

Vielä lisää näistä kuulokkeista.
Sen vähän perusteella mitä oon tutkinut, hintaluokka sanotaan nyt 50 - 250€, ei oikeastaan laadussa äänessä kauheasti poikkea toisistaan.
Katsoskun kuulokkeista pitää aika valtava summa jo maksaa jos oikeesti tahot tästä perus rangesta parempaa kokemusta selvästi.
Jotenkin nyt tällä kertaa ei huvittanut maksaa 500€ kuulokkeista itsestään.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
985
Jos koneiden kanssa touhuaminen aiheuttaa autismia, niin oman vesijäähdytyksen rakentaminen voisi olla seuraava kohde. Ohessa muutama räpsy assy winttereiltä.
 

Liitteet

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 938
No itseasiassa kuulokkeissa tulee se suurin ero kun liikutaan 0 - 300 € hintaluokassa. Tuon jälkeen erot alkaa olemaan sitten huomattavasti pienempiä. Mutta esim Sennheiserin outletista olisi saanut HD 599 SE:t ihan hyvään hintaan ja ilman postikuluja: HD 599 SE Refurbished

Ovat tuohon hintaankin vielä (Vaikka noita on välillä saanutkin 50-70 eurolla) erinomaiset jos sennujen hieman lämmin ääni ei haittaa.
 

Bepsuman

Tukijäsen
Liittynyt
28.09.2022
Viestejä
29
kaiuttimissa wattilukemat on yhtä tyhjän kanssa kuin 80-90 luvulla boomboxeissa, että 100 tai 200 wattia ei kerro mitään, ja kun kurkkaa töpselistä että max input power on vaikka 30 wattia koko systeemille vilkkuvaloineen niin ei se voi tehoa luoda tyhjästä

nopeasti googlattuna g506 hinnassa puolet ilmaa ja logitechin pelibrändiä ja rgb-valoja, kun 10 vuotta vanha z623 (joka oli mullakin yhdessä vaiheessa) maksaa 170e mutta se on tylsä ja musta, vaikka onkin thx-sertifioitu ja mitä se ikinä meinaakaan 2.0 stereoäänillä kun suodattimilla ohjataan bassot subbariin ja muut äänet satelliitteihin (2.1 ei meinaa että on 2 kaiutinta ja 1 subbari, vaan .1 tai .2 numero meinaa elokuvissa surround-äänten lfe-erikoistehostekanavaa, monona tai stereona)

muita tylsiä vaihtoehtoja pc-äänentoistoon on esim vielä vanhemmat creative gigaworksit tai pienet aktiivi- tai studiokaiuttimet, esim Yamaha HS4 2-tie aktiivikaiutin, valkoinen, pari 289,00 kun valkoinen väri taisi olla juttu, muita merkkejä esim krk, mackie tai pienet genelecit, pointtina että 200-300 euron pintaan saa hyviä valintoja (eikä esim razer nommo pro 600 eurolla)

alunperin piti vaan heittää kommentti että 50 euron kuulokkeet, vaikka superlux onkin ihan järkivalinta, niin sataa euroa pidetään sweet spottina että sen jälkeen hinta-laatusuhde alkaa heiketä, ja omakohtainen kokemus vahvistaa tätä, kun löytyy sekä krk kns 8400 studiokuulokkeet (120 euroa) ja pioneer hdj-500 dj-kuulokkeet (90 euroa) ääni on samankaltainen, erot löytyy kupeista (over ear vs. on ear) ja muista ominaisuuksista, molemmat on kuitenkin työkaluja äänen kanssa touhuamiseen, ja tästä päästään siihen että halusin ostaa "tavalliset" hifi-kuulokkeet audio-technica ath-ad900x (250 euroa) ja kokeilla miltä avoimet tuntuu verrattuna suljettuihin kun molemmat edelliset hyvinkin suljettuja, niin äänenlaadullista eroa en havaitse, hyvä ääni kuulostaa edelleen hyvältä, ja erot tulee avoimuuden tunteesta ja kuulee ympäristön (ja ympäristö kuulee mitä itse kuuntelee)

nämä äänijutut itselle tärkeä harrastus ja myös sähkötekniikan opiskelujen kautta löytyy monia syvällisiä juttuja joita selittää ehkä jossain muualla kuin tässä ketjussa :btooth:

laitetaan vielä hyvä dokumenttipätkä träkkereistä ja tietokoneiden äänten historiasta, kun nykyään kaikki on mahdollista ja eeppiset oopperamusiikit missä tahansa pelissä

 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
kaiuttimissa wattilukemat on yhtä tyhjän kanssa kuin 80-90 luvulla boomboxeissa, että 100 tai 200 wattia ei kerro mitään, ja kun kurkkaa töpselistä että max input power on vaikka 30 wattia koko systeemille vilkkuvaloineen niin ei se voi tehoa luoda tyhjästä

nopeasti googlattuna g506 hinnassa puolet ilmaa ja logitechin pelibrändiä ja rgb-valoja, kun 10 vuotta vanha z623 (joka oli mullakin yhdessä vaiheessa) maksaa 170e mutta se on tylsä ja musta, vaikka onkin thx-sertifioitu ja mitä se ikinä meinaakaan 2.0 stereoäänillä kun suodattimilla ohjataan bassot subbariin ja muut äänet satelliitteihin (2.1 ei meinaa että on 2 kaiutinta ja 1 subbari, vaan .1 tai .2 numero meinaa elokuvissa surround-äänten lfe-erikoistehostekanavaa, monona tai stereona)

muita tylsiä vaihtoehtoja pc-äänentoistoon on esim vielä vanhemmat creative gigaworksit tai pienet aktiivi- tai studiokaiuttimet, esim Yamaha HS4 2-tie aktiivikaiutin, valkoinen, pari 289,00 kun valkoinen väri taisi olla juttu, muita merkkejä esim krk, mackie tai pienet genelecit, pointtina että 200-300 euron pintaan saa hyviä valintoja (eikä esim razer nommo pro 600 eurolla)

alunperin piti vaan heittää kommentti että 50 euron kuulokkeet, vaikka superlux onkin ihan järkivalinta, niin sataa euroa pidetään sweet spottina että sen jälkeen hinta-laatusuhde alkaa heiketä, ja omakohtainen kokemus vahvistaa tätä, kun löytyy sekä krk kns 8400 studiokuulokkeet (120 euroa) ja pioneer hdj-500 dj-kuulokkeet (90 euroa) ääni on samankaltainen, erot löytyy kupeista (over ear vs. on ear) ja muista ominaisuuksista, molemmat on kuitenkin työkaluja äänen kanssa touhuamiseen, ja tästä päästään siihen että halusin ostaa "tavalliset" hifi-kuulokkeet audio-technica ath-ad900x (250 euroa) ja kokeilla miltä avoimet tuntuu verrattuna suljettuihin kun molemmat edelliset hyvinkin suljettuja, niin äänenlaadullista eroa en havaitse, hyvä ääni kuulostaa edelleen hyvältä, ja erot tulee avoimuuden tunteesta ja kuulee ympäristön (ja ympäristö kuulee mitä itse kuuntelee)

nämä äänijutut itselle tärkeä harrastus ja myös sähkötekniikan opiskelujen kautta löytyy monia syvällisiä juttuja joita selittää ehkä jossain muualla kuin tässä ketjussa :btooth:

laitetaan vielä hyvä dokumenttipätkä träkkereistä ja tietokoneiden äänten historiasta, kun nykyään kaikki on mahdollista ja eeppiset oopperamusiikit missä tahansa pelissä

En tiiä, mut oon ollut noihin ihan tyytyväinen kyllä, ei mulla oo niistä paljoa huonoo sanottavaa, tottakai aina on parempaa tarjolla se on maailman laki.
Mutta oon niihin kovin tyytyväinen, enkä olis koskaan vanhaa corsair SP 2500 systeemiäni vaihtanut, mut se oli jo tullut tosi vanhaks ja meni lopulta rikki.
Aina voi kaikesta vääntää kättä ja ihmiset aattelee eritavoin, joskus kannattaa kai tyytyä johonkin, vaikka itellänikin on asian kaa paljon vaikeuksia.
On ihmisyyttä haluta aina vaan parempaa ja parempaa, tajuamatta et ehkä sulla on jo tarpeeks hyvät setit.

Mut ei se mitää, kiva kun jaksatte tähän vanhaan ketjuun jakaa ajatuksianne ja kokemuksianne kans.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Nähtävästi aika kiven alla tää Ryzen 9 7950x3D prossu tuolla Jimmssilläkin.
Lisää ovat tilanneet joo, mut tietoa ei oo et koska ne sitä sinne saa.

Kai se on ymmärrettävää et on kiven alla, koska on tosi elitisti prossu ja varmasti kaikki joilla on varaa tahtovat sen itelleen,
jotta Epeen kasvaa ( sisältää nyt mutkin näköjään )

Hämis Psykoosi PNG.png
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Jos koneiden kanssa touhuaminen aiheuttaa autismia, niin oman vesijäähdytyksen rakentaminen voisi olla seuraava kohde. Ohessa muutama räpsy assy winttereiltä.
vähän harmaata aluetta, meni kauan aikaa et päätin tunkee prosessoriini valmisvesijäähy sarjaa.
ihan siitä syystä et oon alkanut jo siirtyä näihin kiuas vasstuksen virkaa toimittaviin prossuihin, ne pitää saada jäähtymään.

Sitäpaitti ne on vitun seksikkäitä.

Mut toi kustom vesijäähy kierto koko systeemille vähän arveluttaa eikä vielä viitti sen kanssa leikkiä ja harjotella, ko on aika riskaabelia, ellei tiiä mitä tekee ja opettelee.
Mut onhan noi rajun näkösiä ko mitkä, siitä pisteitä. Mut jos kusee hommansa ja touhutippa alkaa vuotamaan ni se oli siinä.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 112
vähän harmaata aluetta, meni kauan aikaa et päätin tunkee prosessoriini valmisvesijäähy sarjaa.
ihan siitä syystä et oon alkanut jo siirtyä näihin kiuas vasstuksen virkaa toimittaviin prossuihin, ne pitää saada jäähtymään.

Sitäpaitti ne on vitun seksikkäitä.

Mut toi kustom vesijäähy kierto koko systeemille vähän arveluttaa eikä vielä viitti sen kanssa leikkiä ja harjotella, ko on aika riskaabelia, ellei tiiä mitä tekee ja opettelee.
Mut onhan noi rajun näkösiä ko mitkä, siitä pisteitä. Mut jos kusee hommansa ja touhutippa alkaa vuotamaan ni se oli siinä.
Itseasiassa tuo 7950X3D on virtapiheimmästä päästä nykyprossuja. Peleissä se on vain 8-ytiminen, eli joko "7800X3D" tai "7700X", riippuen kumpaa CCD:tä käyttää.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Itseasiassa tuo 7950X3D on virtapiheimmästä päästä nykyprossuja.
Aijaa, AMD taas on näköjään sit osannut asiansa, jotain mä siitä juu lueskelin.
Aika siistiä kyllä oikeesti ko se on aivan perkeleen tehokas ja nopee prossu, AMD:n pojat osaa asiansa, kiitos mestari.

Noh, tilasin jo sille 420mm neste setit mukaan, eiköhän oo sit viilee, 360mm menee muutenkin ton vanhan prossun mukan toiseen koneeseen
joka tuttuun tapaan perii itellensä nyt näitä osia tästä pääkoneesta.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Itseasiassa tuo 7950X3D on virtapiheimmästä päästä nykyprossuja. Peleissä se on vain 8-ytiminen, eli joko "7800X3D" tai "7700X", riippuen kumpaa CCD:tä käyttää.
peleissä vaan 8 ytiminen? Kerro lisää, arvelisin ettei se pidä niitä ytimiä kummiskaan nukkumassa, joita ei tartte, vaan kierrättää niitä, vai mikä juttu?
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 112
Aijaa, AMD taas on näköjään sit osannut asiansa, jotain mä siitä juu lueskelin.
Aika siistiä kyllä oikeesti ko se on aivan perkeleen tehokas ja nopee prossu, AMD:n pojat osaa asiansa, kiitos mestari.

Noh, tilasin jo sille 420mm neste setit mukaan, eiköhän oo sit viilee, 360mm menee muutenkin ton vanhan prossun mukan toiseen koneeseen
joka tuttuun tapaan perii itellensä nyt näitä osia tästä pääkoneesta.
Kannattaa tutustua aiheeseen:

7800X3D revikka koska 7950X3D julkaistiin ensin ja sen testeissä ei vielä ollut 7800X3D:tä.


 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
Kannattaa tutustua aiheeseen:

7800X3D revikka koska 7950X3D julkaistiin ensin ja sen testeissä ei vielä ollut 7800X3D:tä.


no on kyllä aika kiimanen prosessori, kun tässä vähän totakin lueskelin.
toi 120w casehan on pitkälti sama mitä mulla on nytkin tässä 9 5900x sirussa.
Uskomaton case.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
245
väsynyttä.png


Naurattaahan, se, oli pakko vääntää väsynyt huonolaatunen meemi tässä nopee itestään.

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 720
Viestejä
4 201 951
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom