Ratkaistu Tietokone sirisee

Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
38
Minulla on vanha itse kasattu tietokone, joka on nykyään melko vähällä käytöllä. Olen kuitenkin huomannut, että tietokone alkaa siristä heti käynnistyksen jälkeen.

En tästä ole niinkään välittänyt, mutta huomasin äskettäin, että sama sirinä kuuluu myös asunnon sähkökaapista, kun tietokone on päällä. Liekkö tästä syytä huolestua ja mistähän moinen sirinä voisi johtua? Voisiko poweri aiheuttaa?
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
38
Virtalähteestä tuo ääni vaikuttaa tosiaan kuuluvan. Otin virtalähteen irti kotelosta ja kuuntelin.

Pistin uuden powerin tilaukseen, jospa sillä nyt ratkeaisi.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Tuulettimien laakerit voi pitää myös sirinää tai sitten virtalähde on tosiaan hajoomassa.Tsekkaisin myös kaikki johdot että on kontaktsissa.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
38
Tuulettimien laakerit voi pitää myös sirinää tai sitten virtalähde on tosiaan hajoomassa.Tsekkaisin myös kaikki johdot että on kontaktsissa.
Laakerit ei selitä sitä, että sirinä kuuluu myös sähkökaapista koneen ollessa päällä. Palaan asiaan, kun saan uuden powerin vaihdettua.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 120
Minulla on vanha itse kasattu tietokone, joka on nykyään melko vähällä käytöllä. Olen kuitenkin huomannut, että tietokone alkaa siristä heti käynnistyksen jälkeen.

En tästä ole niinkään välittänyt, mutta huomasin äskettäin, että sama sirinä kuuluu myös asunnon sähkökaapista, kun tietokone on päällä. Liekkö tästä syytä huolestua ja mistähän moinen sirinä voisi johtua? Voisiko poweri aiheuttaa?
Kuuluuko kaapista ääni jos kone on pois päältä tai kokonaan irti?

Meillä kaapin äänet johtuivat tiensä päähän tulleesta kontaktorista.
Mutta jos kaappi ääntelee vain tietokobeen kanssa niin huono liitos voi olla yksi mahdollinen aiheuttaja. Sen testaamiseen/korjaamiseen tarvitset sähkärin.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
38
Kuuluuko kaapista ääni jos kone on pois päältä tai kokonaan irti?

Meillä kaapin äänet johtuivat tiensä päähän tulleesta kontaktorista.
Mutta jos kaappi ääntelee vain tietokobeen kanssa niin huono liitos voi olla yksi mahdollinen aiheuttaja. Sen testaamiseen/korjaamiseen tarvitset sähkärin.
Pelkästään tietokoneen kanssa. Jos samassa pistorasiassa on muita laitteita, niin sirinää ei ilmene. Ja sirinä kuuluu pelkästään tietokoneen ollessa päällä.

Eli virtajohto kytkettynä ei sirise, mutta sirinä alkaa heti, kun tietokoneen käynnistää.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 969
Spekulaatio: tietokoneen virtalähde toimii hakkuriperiaatteella, ja on mahdollista että sen AC-puolen suodatuskondensaattori on tullut tiensä päähän aiheuttaen sähkön laadun häiriötä kiinteistön sähköverkkoon, mistä voisi sirinä johtua.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 473
Viestejä
4 238 199
Jäsenet
71 212
Uusin jäsen
Erkki Liikainen

Hinta.fi

Ylös Bottom