Tietokone sammuu ja käynnistyy kovan paineen alaisena.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Mulla on ongelma, että tietokone on alkanut sammumaan ja käynnistymään raskaan ohjelman aikana. En oo varma onko tätä tapahtunut ennen (en oo ainakaan huomannut).

Mä oon koittanut GPUZ ja CoreTemp ohjelmilla kattella lämpöjä ja mun mielestä ne ei ylitä kriittistä rajapyykkiä joten oon ajatellut, että onkohan virtalähteessä kapasiteetti liian heikko. Mulla on RTX3090 ja virtalähteellä 750W teho. Ihmeellistä, että mulla on ollut tuo setti jo ties miten kauan ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Onko mitään kikkaa millä voisi mahd. helposti yksilöidä ongelman, että onko se prossu, näyttis vai virtalähde tai jokin muu?
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Mulla on ongelma, että tietokone on alkanut sammumaan ja käynnistymään raskaan ohjelman aikana. En oo varma onko tätä tapahtunut ennen (en oo ainakaan huomannut).

Mä oon koittanut GPUZ ja CoreTemp ohjelmilla kattella lämpöjä ja mun mielestä ne ei ylitä kriittistä rajapyykkiä joten oon ajatellut, että onkohan virtalähteessä kapasiteetti liian heikko. Mulla on RTX3090 ja virtalähteellä 750W teho. Ihmeellistä, että mulla on ollut tuo setti jo ties miten kauan ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Onko mitään kikkaa millä voisi mahd. helposti yksilöidä ongelman, että onko se prossu, näyttis vai virtalähde tai jokin muu?
Voit kokeilla rasittaa osia yksi kerrallaan. Esim. Karhu tai Tm5 muisteille, Prime tai Cinebench 23 prossulle, Time Spy Extreme tai Furmark näytönohjaimelle. Powerille sitten prossun ja näytönohjaimen sekoitus eli yhtäaikaa. Mikä oli mielestäsi raskas ohjelma joka kaatoi koneen? Voisi antaa suuntaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Uskon, että se on näyttis. Laitoin Eilen Unrealin päälle ja siitä skenen, jossa RTX oli täysillä. Kone oli päällä ehkä ~10s ja samantien bootti.

Taidan ostaa uuden virtalähteen. Onko suosituksia?
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
985
Laita Goldia
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
768
Kannattaa nyt kuitenkin ainakin memtest ajaa ja muut perusjutut tarkistaa, ennen kuin alkaa osia vaihtelemaan.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
297
Onhan näytönohjaimeen liitetty kaksi erillistä lisävirta johtoa virtalähteeltä? Nimittäin jos on vedetty samasta johdosta, niin antaa epätasaisesti virtaa.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 726
Onhan näytönohjaimeen liitetty kaksi erillistä lisävirta johtoa virtalähteeltä? Nimittäin jos on vedetty samasta johdosta, niin antaa epätasaisesti virtaa.
Ja tällä ei todellisuudessa juurikaan merkitystä. Toki kaksi piuhaa parempi, mutta ero lähes mitätön ilman HC ylikellotusta.

Onko tuo nykyinen poweri mikä? 750W ei kerro mitään.
Boottaako kone uudelleen vai yksinkertaisesti "hiljenee". Yleensä ylivirtasuojan jälkeen ei yritetä uudelleen vaan kone jää sammuksiin.

Joku nvidian päivitys rikkoi?
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
297
Ja tällä ei todellisuudessa juurikaan merkitystä. Toki kaksi piuhaa parempi, mutta ero lähes mitätön ilman HC ylikellotusta.

Onko tuo nykyinen poweri mikä? 750W ei kerro mitään.
Boottaako kone uudelleen vai yksinkertaisesti "hiljenee". Yleensä ylivirtasuojan jälkeen ei yritetä uudelleen vaan kone jää sammuksiin.

Joku nvidian päivitys rikkoi?
Itsellä aikoinaan teki tuon, että kone käynistyi kesken pelin uudelleen, heti korjasi asian kun laitoin kaksi erillistä 8pin kaapelia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 303
Viestejä
4 214 060
Jäsenet
71 034
Uusin jäsen
Perskutarillaa

Hinta.fi

Ylös Bottom