Tietokone jäätyy biossin jälkeen

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Pallukka varmaan pyörii kuitenkin?
Mahdollisesti tarkoittaa sitä, että bios ei pysty tunnistamaan jotain laitetta. Poista kaikki ylimääräiset laitteet ja kokeile jos käynnistyy paremmin ja ala sitten lisäillä laite kerraallaan.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 943
Asensithan windowsin uudella koneella puhtaalta pöydältä, etkä käyttänyt levyllä jo mahdollisesti olemassa olevaa Windowsia?
 
Liittynyt
03.10.2019
Viestejä
45
Oon koittanu asentaa uuden windowsin uudelle m2 ssd levylle mutta sama juttu sillä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Onko koneessa nyt vanha levy, jossa toisessa koneessa asennettu windows?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Windows 10:n asennuksella ei ole merkitystä, onko asennustikku USB2 tai -3 paikassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 128
Koneen osista voisi olla apua..

Erityisesti kannattaa tutkia BIOS:ia, mitkä laitteet siellä näkyy ja mitkä asetukset on muisteille ja prosessorille.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
no kyllä ainakin kannattaa kokeilla eri usb paikasta ja koneen takaa, liekkö sitte tikku varmasti kunnossa.

eipä tuosta oikein saa selvää onko tuo kuva asennuksen aikainen vai että windows olis kiintolevyllä mutta kaatuu.
mikäli koneessa on jokin vanha HDD yhdistettynä ota se pois ja pelkkä m.2 ssd kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.10.2019
Viestejä
45
Eli nyt kun yritän ladata windowssia m2 ssd:lle se jäätyy aina samaan paikkaan. Ssd on täysin uusi ja ei ole muita kovalevyjä koneessa
 
Liittynyt
03.10.2019
Viestejä
45
Ja kun se jäätyy tohon mistä laitoin kuvan pallukka pyörii muutaman kerran ja sit pysähtyy
 
Liittynyt
03.10.2019
Viestejä
45
Mulla on se mikä tulee windows lisennsin mukana kun kaverilta oli jäänyt ylimääräseks
 
Liittynyt
03.10.2019
Viestejä
45
Ja sit kun avaan koneen niin tulee kuitenkin se windows boot manager mistä valitaan 34 tai 64 bittinen
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Mulla ainakin se windowsin mukana tullut oli rikki. Ei onnistunut sillä asennus. Heti kun tein usb tikulle asennusmedian, asennus onnistui.

Edit: Ja parempi muutenkin tehdä se usb tikulle, niin saa uudemman version heti.
 
Liittynyt
03.10.2019
Viestejä
45
Ja sen jälkeen kun valitsen 64-bit niin sit lukee loading files ja sen jälkeen tulee toi asus logo ja se pallukka jäätyy
 
Liittynyt
03.10.2019
Viestejä
45
Mulla ainakin se windowsin mukana tullut oli rikki. Ei onnistunut sillä asennus. Heti kun tein usb tikulle asennusmedian, asennus onnistui.
Eli jos kaverilla on kuitti kannattaako se käydä vaihtamassa tai sit lataan netistä windows jollekkin toiselle tikulle
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Mulla ei oo tällähetkellä muuta konetta millä pystyis lataamaan tikulle uuden
Okei. Vähän hankala tilanne. Ei kellään kaverilla olisi konetta?
Mutta voisko se toimia jos käytän vanhoja kovalevyjä jossa on jo windows
Voi toimia, mutta voi aiheuttaa muita ongelmia jos huono tuuri käy. Kai sitä kannattaa kokeilla jos ei muuta vaihtoehtoa ole.
Mutta pääsen helposti palauttamaan tän
En ole aivan varma, miten tuon tikun palauttaminen/vaihto tapahtuu, koska tuote on myös sisältänyt lisenssin. Kai sitäkin voi käydä kaupasta kysymässä jos ei ole vaivalloista.
 
Liittynyt
03.10.2019
Viestejä
45
Okei. Vähän hankala tilanne. Ei kellään kaverilla olisi konetta?

Voi toimia, mutta voi aiheuttaa muita ongelmia jos huono tuuri käy. Kai sitä kannattaa kokeilla jos ei muuta vaihtoehtoa ole.

En ole aivan varma, miten tuon tikun palauttaminen/vaihto tapahtuu, koska tuote on myös sisältänyt lisenssin. Kai sitäkin voi käydä kaupasta kysymässä jos ei ole vaivalloista.
Voishan sitä kirjastossa käydä koittamassa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Mulla on se mikä tulee windows lisennsin mukana kun kaverilta oli jäänyt ylimääräseks
Niissä ollut erittäin paljon vikoja. Jos se on uusi nyt käyttöön tullut, ota myyjään yhteyttä.
Kaikkein helpoin vaihtoehto todella on ladata MS:n sivulta tuo käyttis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Kyllä saman tikun pitäisi käydä, mutta ítse ottaisin sen toiselle tikulle varmuuden vuoksi.
Windowsin asennustikku sisältää kaikki versiot, tärkeitä olisi vaan saada uusimmalla versiopäivityksellä se.

Pääsetkö muuten biossiin?

Edit: onko kirjaston koneilla mahdollista muuten suorittaa latausta?
 
Liittynyt
03.10.2019
Viestejä
45
Kyllä saman tikun pitäisi käydä, mutta ítse ottaisin sen toiselle tikulle varmuuden vuoksi.
Windowsin asennustikku sisältää kaikki versiot, tärkeitä olisi vaan saada uusimmalla versiopäivityksellä se.

Pääsetkö muuten biossiin?

Edit: onko kirjaston koneilla mahdollista muuten suorittaa latausta?
Pääsen biossiin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Oletko kokeillut palauttaa Default asetukset biossiin?
Jos se ei auta riisu kone ihan kaikesta, mitä käynnistyksessä ei tarvitaan, niin nähdään, ettei johdu jostain laiteongelmasta.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
no sitte kait komponenteissa ongelmaa, onko siinä useampi muistikampa jos kokeilet yhtä kampaa kerrallaan tuota asennusta. ja testaa se vanha kovo jos se menis työpöydälle asti,ei hyvä ratkaisu mutta auttais selvityksessä eteen päin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Tee sitten jo tuolla aikaisemmin ehdottamani asia. Jätä koneeseen yksi muistikampa ja prosessori, kaikki muu pois kovalevyjä myöden. Tämä siksi jos siellä on joku viallinen osa. Katso mihin asti käynnistyy.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Kävitkö kaupassa vaihtamassa tuon Windows tikun uuteen?
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Okei. Tee niin kuin neuvottiin eli kaikki ylimääräiset osat irti. Näyttis irti mikäli prossusta löytyy integroitu näytönohjain, ylimääräiset kovalevyt irti.

Mitkä koneesi speksit muuten ovat?

Toisaalta itse en yllättyisi juurikaan vaikka tuo uusikin tikku olisi huono. Noissa Windows tikuissa on käsittämättömän paljon ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Kokeile kummallakin muistikammalla lisäksi erikseen.

Edit: En usko enää, että nuo ongelmat tikusta johtuuu, koska muistitestikin petti.
 
Liittynyt
03.10.2019
Viestejä
45
Okei. Tee niin kuin neuvottiin eli kaikki ylimääräiset osat irti. Näyttis irti mikäli prossusta löytyy integroitu näytönohjain, ylimääräiset kovalevyt irti.

Mitkä koneesi speksit muuten ovat?

Toisaalta itse en yllättyisi juurikaan vaikka tuo uusikin tikku olisi huono. Noissa Windows tikuissa on käsittämättömän paljon ongelmia.
Mun koneen speksit on i9 9900k, 2080ti, Asus Z390-F, Corsair H115 ja 850w poweri
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 948
Eli siinä on integroitu näyttis, sitten näytönohjain myös irti ja näytön johto integroituun
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 834
Viestejä
4 205 819
Jäsenet
70 990
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom