Tietojen haku Excel-taulukosta

Gobi

Make ATK Great Again
Tein taulukon, jossa pystyy syöttämään kuittien tietoja ja ne päätyvät toiselle välilehdelle seuraavanlaiseen muotoon:

Näyttökuva 2025-01-23 130753.png

Uusi syöttö menee 4. riville ja liikuttaa kaikkia alla olevia rivin alas.

Haluaisin hakea tuosta välilehdestä tietoa ja tehdä uudelle välilehdelle koonnin niistä. Vähennettävä-taulukossa on vastauksena Kyllä tai Ei, miten saa haettua pelkät Kyllä-rivit ja niiden vieressä olevan Kuitin summan ja vietyä ne toiseen välilehteen uutena taulukkona?

Nykyään jopa XLOOKUP joka on kai vähän joustavampi tai nopeampi ..
Ehdottomasti tämä vs. VLOOKUP. VLOOKUPin sijaan kannattaa käyttää MATCH ja INDEX-funktioita, koska tuossa VLOOKUPissa on huomattavia rajoitteita. XLOOKUPin pitäisi korvata nuo edelliset, mutta ei ole viime aikoina tullut tarvetta vielä testata itse.

Vähän roplasin noita ja toimii myös FILTERillä:

Koodi:
=SUM(FILTER(C:C;K14=D:D))

C:C=Kuitin summa, K14=Kyllä, D:D=Kyllä/Ei

Näillä pääsen eteenpäin, saan verottajalle tehtyä tulostettavan kaavion vuoden lopussa.

Viimeksi muokattu:
Juu tapoja on varmasti monia, itse olen vaan vastaavaan käyttänyt VLOOKUPia, nykyään voi olla parempiakin konsteja.

Juu tapoja on varmasti monia, itse olen vaan vastaavaan käyttänyt VLOOKUPia, nykyään voi olla parempiakin konsteja.
Eihän tuo FILTER pitkälle riittänyt, pitää luetella vähennettävät kulut tietystä ryhmästä (esim. Auton kulut) ja loppui teho kesken. Pitää jatkaa noiden VLOOKUPin ja XLOOKUPin kanssa.

Eihän tuo FILTER pitkälle riittänyt, pitää luetella vähennettävät kulut tietystä ryhmästä (esim. Auton kulut) ja loppui teho kesken. Pitää jatkaa noiden VLOOKUPin ja XLOOKUPin kanssa.

Sinähän voit muuten suodattaa jo lähtötaulukossa olevia tietoja kun laitat Data välilehdeltä Filter päälle.

Myös esim. summafunktiosta löytyy variaatio, joka huomioi vain Filter perusteella näkyviin jääneet solut.
En muista ulkoa funktion nimeä, mutta löytynee helposti.

Eli voit suodattaa taulukossa olevat tiedot haluamallasi tavalla ja summa laskee summan sen perusteella mitä suodatettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
265 638
Jäsenet
75 677
Uusin jäsen
_JKU_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom