Tietoa maksullisesta TechBBS-tukijäsenyydestä (FAQ)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Mahdollisesti lisätään siihenkin.
Kuis näkymätön tukijäsenyys?

Vähän meni tosin ohi, että mikä tuon verified-leiman idea on, jos se ei ole tarkoitettu pelkästään Muskin Twitter-trollailuksi? Tuolla store-sivuilla sanotaan verifiedin kohdalla, että "samalla nimimerkillä esiintyvät käyttäjät bannataan". Muutenko siis ei? :D

Btw. Näkikös jostakin mihin saakka maksettu tukijäsenyys on voimassa?
 
Kuis näkymätön tukijäsenyys?

Vähän meni tosin ohi, että mikä tuon verified-leiman idea on, jos se ei ole tarkoitettu pelkästään Muskin Twitter-trollailuksi? Tuolla store-sivuilla sanotaan verifiedin kohdalla, että "samalla nimimerkillä esiintyvät käyttäjät bannataan". Muutenko siis ei? :D

Btw. Näkikös jostakin mihin saakka maksettu tukijäsenyys on voimassa?

Screenshot_20221108_234515_Firefox Nightly.jpg


 
Tarkoitin, että näkeekö jostakin kuinka kauan jo maksettu tukijäsenyys on voimassa? Tottakai se on vuoden aina kerrallaan, mutta kun ei ole muistikuvaa milloin olen sen viimeksi maksanut.
Ainakin minulla lukee "expires" päivä sivun lopussa. Siis siellä missä jäsenyydet on listattu.
 
Ainakin minulla lukee "expires" päivä sivun lopussa. Siis siellä missä jäsenyydet on listattu.
OK, eli jos siellä pitäisi olla sellainen, niin olisikohan sitten mennyt oma jäsenyys umpeen.

Kehitysehdotuksena ylläpidolle sellainen, että sinne kannattaisi lisätä maininta siitä onko tunnuksen jäsenyys voimassa vai ei. Jos se on voimassa ja siellä näkyy silloin päivämäärä, niin se on toki silloin ok, mutta jos jäsenyys on vanhentunut, niin siitä ei ilmeisesti ole mitään mainitaa ja se aiheuttaa siinä vaiheessa turhaa hämmennystä. Ja jos onnistuu, niin vanhenevasta jäsenyydestä voisi tulla myös ilmoitus automaattisena privaviestinä, niin tietäisi uusia sen ajallaan.

Minulla on ollut alusta lähtien käytössä nimenomaan näkymätön tukijäsenyys, niin ei voi ribboneistakaan päätellä sen päättymistä ja tuo nimimerkin alla oleva teksti taas pysyy jäsenyyden päättymisen jälkeenkin.

Edit.
No, nyt se on uusittu taas vuodeksi ja tosiaan nyt vasta sinne ilmestyi tieto voimassaolosta. Samaan paikkaan voisi siis lisätä jonkin "sinulla ei ole voimassa olevaa jäsenyyttä" -infolootan, jos tilausta ei ole. Ja vielä sellainen, että se "Tilatut ylennykset" -lohko voisi olla selkeyden vuoksi siinä sivun yläosassa ennen niitä vaihtoehtoja.

Ei muuten näyttänyt tulevan tuo verified-täppä näkymättömään tukijäsenyyteen. @Sampsa , oliko näin tarkoituskin? Minä oletin että näkymättömyys koskee vain niitä ribboneita. Ei sillä, että tuolla olisi muuten väliä, mutta jos sen oli tarkoitus tuoda jotain lisäarvoa foorumin toiminnoissa, niin sitten se voisi olla ihan paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jännä idea vahvistuksesta, joka kai kuuluisi jo nykyisille tukijäsenille? Vai oliko siellä oston yhteydessä jotain vahvistettavaa?
 
Jännä idea vahvistuksesta, joka kai kuuluisi jo nykyisille tukijäsenille? Vai oliko siellä oston yhteydessä jotain vahvistettavaa?
Muutamaa viestiä aiemmin Sampsa sanoi, että se lätkä "Mahdollisesti lisätään siihenkin", tarkoittaen nykyisiä tukijäseniä. Ei kai siellä mitään muuta vahvistettavaa ole kuin että joltakin tililtähän se jäsenyyden raha lähtee ja sitä kautta henkilöllisyys on ainakin teoriassa tarvittaessa selvitettävissä, jos nyt ei ihan suoraan näe nimeä.
 
Jännä idea vahvistuksesta, joka kai kuuluisi jo nykyisille tukijäsenille? Vai oliko siellä oston yhteydessä jotain vahvistettavaa?

Muutamaa viestiä aiemmin Sampsa sanoi, että se lätkä "Mahdollisesti lisätään siihenkin", tarkoittaen nykyisiä tukijäseniä. Ei kai siellä mitään muuta vahvistettavaa ole kuin että joltakin tililtähän se jäsenyyden raha lähtee ja sitä kautta henkilöllisyys on ainakin teoriassa tarvittaessa selvitettävissä, jos nyt ei ihan suoraan näe nimeä.

Jatkossa Verified sisältyy maksullisiin tukijäsenyyksiin (paitsi piilotettuihin) tai sen voi ostaa erikseen. Verified on pelkästään tuo vahvistusikoni, mutta tukijäsenyyksiin kuuluu muitakin päivittyviä etuja.
 
Mitenkä tuon verified merkin suap näkyviin, kun on hankkinut tuon tukijäsenyyden? :hmm:
 
Ei siinä tarvitse erikseen mitään ihmeellistä tehdä, varmaan (tai sitten ei) mitä aiempi rekisteröitymis (ja maksamis) vuosi sitä nopeammin se näkyy ja toimii :smoke:
 
Jatkossa Verified sisältyy maksullisiin tukijäsenyyksiin (paitsi piilotettuihin) tai sen voi ostaa erikseen. Verified on pelkästään tuo vahvistusikoni, mutta tukijäsenyyksiin kuuluu muitakin päivittyviä etuja.
Jatkokysymys:

Voiko piilotetun tukijäsenyyden halutessaan muuttaa tavalliseksi? Tai voisiko piilotetussa jäsenyydessä olla optio sen Verified-täpän lisäämiseksi?
 
Jatkokysymys:

Voiko piilotetun tukijäsenyyden halutessaan muuttaa tavalliseksi? Tai voisiko piilotetussa jäsenyydessä olla optio sen Verified-täpän lisäämiseksi?

Mulle YV:lle voi ilmottaa jos haluaa vaihtaa näkyväksi tai päinvastoin mutta toivottavaa olisi välttää turhaa omasta kikkailusta johtuvaa säätöä ylläpidon suuntaan.
 
Mulle YV:lle voi ilmottaa jos haluaa vaihtaa näkyväksi tai päinvastoin mutta toivottavaa olisi välttää turhaa omasta kikkailusta johtuvaa säätöä ylläpidon suuntaan.
Omasta kikkailusta? Anteeksi nyt vaan ihan hirveästi, että olen tukenut foorumin toimintaa väärällä tavalla ja vaivaan näillä kiperillä kysymyksillä.

Ai että tätä asennetta taas. Antaa olla.
 
Omasta kikkailusta? Anteeksi nyt vaan ihan hirveästi, että olen tukenut foorumin toimintaa väärällä tavalla ja vaivaan näillä kiperillä kysymyksillä.

Ai että tätä asennetta taas. Antaa olla.
:asif:
 
Jatkossa Verified sisältyy maksullisiin tukijäsenyyksiin (paitsi piilotettuihin) tai sen voi ostaa erikseen. Verified on pelkästään tuo vahvistusikoni, mutta tukijäsenyyksiin kuuluu muitakin päivittyviä etuja.

Ja hinta €8,00 per 1 vuosi, hyvää tilannetajua kyllä. :rofl2: Täytyypä käydä ostoksilla, kyllä tämän foorumin anti helposti Twitterin peittoaa.
 
En löytänyt parempaa paikkaa tiedustella mutta oliko vielä mahdollista vaihtaa nimimerkkiä tukijäsenenä?
Lähetin ylläpidolle viestiä toissa viikolla ja viime viikolla mutta ilmeisesti mennyt viestit dev nullii tms?

EDIT: lähetetty myös @Sampsa :lle yv asiasta mut ei vielä selvinnyt.
 
Viimeksi muokattu:
En tiiä onko tää nyt paras ketju, mut mielestäni kaikki "turhat" muotoilut voisi laittaa maksullisen jäsenyyden taakse tai poistaa kokonaan. Puhun nyt siis usein väärinkäytetyistä fontin väristä, fontin koosta tai fontin tyylistä. Muutaki turhaa on, mut noi oikeesti sotkee väärinkäytettynä. Esim. värien suhteen pitää ymmärtää eri teemat ja muutenki noi mainitut sopii vain ketjun alustukseen, harvoin muuhun keskusteluun. Quote-tagien korvikkeenakin noita käytetään... :confused:

e: en kyl tiiä mitää xenforosta, että vaatiiko editorin valinnat pientä puukostusta, joka sit pitäis joka päivityksen yhteydessä muistaa tehdä. Silloin varmaa ainaki rajaus maksullisiin käyttäjiin on liikaa pyydetty.
 
Viimeksi muokattu:
Käyttäjäpalautteen myötä ostamalla 8€ Verified-vahvistuksen käyttäjätunnukselle saa uudelle tunnukselle täyden käyttöoikeuden kauppa-alueelle ilman 14 päivän karenssia sekä oikeuden käyttää yksitysviestejä.
 
Viimeksi muokattu:
Edelleen vieno pyyntö, jos saisi jonkin muunkin maksutavan kuin PayPal. Vaikutti olevan työn ja tuskan takana saada tunnukset takaisin käyttökuntoon. Mielellään tätä foorumia tukisi, sen verran pitkään on tullu seurailtua.
 
Edelleen vieno pyyntö, jos saisi jonkin muunkin maksutavan kuin PayPal. Vaikutti olevan työn ja tuskan takana saada tunnukset takaisin käyttökuntoon. Mielellään tätä foorumia tukisi, sen verran pitkään on tullu seurailtua.

Uskon että Sampsa suostuu siihen että jos satut hänet näkemään maksat suoraan käteisellä ja hän sitten suoraan omin käsin tuon tunnuksen näpyttelee (otaksun ettei nyt ihan järjetöntä jonoa ole heti Sampsan asunnon ulkopuolelle ryntäämässä asian tiimoilta).
 
Uskon että Sampsa suostuu siihen että jos satut hänet näkemään maksat suoraan käteisellä ja hän sitten suoraan omin käsin tuon tunnuksen näpyttelee (otaksun ettei nyt ihan järjetöntä jonoa ole heti Sampsan asunnon ulkopuolelle ryntäämässä asian tiimoilta).
Kuulostaa upealta neuvolta. Olen varma, että juuri tätä Sampsa haluaa.
 
Uskon että Sampsa suostuu siihen että jos satut hänet näkemään maksat suoraan käteisellä ja hän sitten suoraan omin käsin tuon tunnuksen näpyttelee (otaksun ettei nyt ihan järjetöntä jonoa ole heti Sampsan asunnon ulkopuolelle ryntäämässä asian tiimoilta).
Ei ole kyllä järkeä eikä mahdollisuutta alkaa minkään yksittäisten käteismaksujen kanssa pelaamaan.
 
Käyttäjäpalautteen myötä ostamalla 8€ Verified-vahvistuksen käyttäjätunnukselle saa uudelle tunnukselle täyden käyttöoikeuden kauppa-alueelle ilman 14 päivän karenssia sekä oikeuden käyttää yksitysviestejä.
Koska voi ostaa Diizzelin tukinauhan? Tupakka-askin kylkeen laskettuna sellainen 55€/vuosi tuhannelta käyttäjältä riittäisi jo sisällöntuottajan palkkaamiseen. Joukkorahoitetut audio arvostelut :hmm:?

No laskimella laskin kun enhän mä edes polta
 
Koska voi ostaa Diizzelin tukinauhan? Tupakka-askin kylkeen laskettuna sellainen 55€/vuosi tuhannelta käyttäjältä riittäisi jo sisällöntuottajan palkkaamiseen. Joukkorahoitetut audio arvostelut :hmm:?

No laskimella laskin kun enhän mä edes polta
55 € on ei ole pieni summa tukinauhasta ja jos 1 000 käyttäjää sen oikeasti ostaa (nykyisten lisäksi) ja siitä otetaan 24 % avl pois ja sitten siitä otetaan työn antajan sivukulut pois, niin oskarin palkaksi muodostuisi 2900 €/kk alla olevalla kaavalla hyödyntäen verokiilalaskuria.

55 000÷124×100÷12 = 3 696,23


Esim @Diizzel voi halutessaan kommentoida miten tuo vertautuu nykyiseen palkkaan.
 
55 € on ei ole pieni summa tukinauhasta ja jos 1 000 käyttäjää sen oikeasti ostaa (nykyisten lisäksi) ja siitä otetaan 24 % avl pois ja sitten siitä otetaan työn antajan sivukulut pois, niin oskarin palkaksi muodostuisi 2900 €/kk alla olevalla kaavalla hyödyntäen verokiilalaskuria.

55 000÷124×100÷12 = 3 696,23


Esim @Diizzel voi halutessaan kommentoida miten tuo vertautuu nykyiseen palkkaan.
Tuohon 3000€ hujakoille sitä nopeasti laskeskelin. Se vaikuttaisi olevan aika lähellä keskipalkkaa. Eiköhän tuo tieto riitä, ettei Oskarin tarvitse (eikä varmaan haluakaan) palkkaansa julkisesti käsitellä. Oli se sitten mitä tahansa.

Keskipalkka eri sivustojen mukaan Suomessa:
Itsellä näköjään umpeutuu tukijäsenyys huomenna, niin taidanpa korottaa Premium jäsenyydeksi (62€/vuosi). Eihän tuo ole summa eikä mikään hyvästä sisällöstä. Aiemmin ollut vain tuo perustukijäsenyys ihan vain symbolisena eleenä. Ajat kun ovat kovat, niin haluan nyt oikeasti tukea toimintaa.
 
Koska voi ostaa Diizzelin tukinauhan? Tupakka-askin kylkeen laskettuna sellainen 55€/vuosi tuhannelta käyttäjältä riittäisi jo sisällöntuottajan palkkaamiseen. Joukkorahoitetut audio arvostelut :hmm:?

No laskimella laskin kun enhän mä edes polta

Valitettavasti tälläiset laskelmat ovat hyvin kaukana todellisuudesta, mitä Suomen kokoisella markkinalla on tälläisellä tekniikka-aiheisella niche-sisällöllä ja ilmaisen sisällön internetissä mahdollista saavuttaa.

Foorumin tukijäsenyyksiä ei ole kovin aggressiivisesti markkinoitu, mutta edullisinta €12,40 maksavan perusjäsenyyden on ostanut pari sataa käyttäjää. Premium-jäsenyyksiä parikymmentä. Kokonaistulot foorumin tukijäsenyyksistä ja nauhoista ovat nykyään vuodessa alle 5000€, kun io-techin kokonaisliikevaihto pyörii muutamassa sadassa tuhannessa eurossa.

Alusta asti liiketoimintaa ei ole perustettu tarkoituksella käyttäjien maksujen varaan, vaan nojaten valmistajien markkinointiin ja sen ansiosta käynnissä on io-techin 7. toimintavuosi. Tähän liiketoiminta tulee ensisijaisesti nojautumaan myös jatkossa.

Yritystoimintaan kuuluu monenlaisia vaiheita, on kasvua, laskua, uudelleenorganisointia, onnistumisia ja ongelmia. Myös me olemme jo tässä vuosien varrella niihin törmänneet, mutta samaan aikaan olemme ainakin joissain määrin onnistuneet niihin ennakkoon varautumaan. Tulevaisuuden ja io-techin toiminnan jatkumisen kannalta sanoisin, että yksi merkittävimpiä päätöksiä on ollut laajentaa sisällöntuotantoa Youtubeen ja videotuotantoon.
 
Viimeksi muokattu:
Valitettavasti tälläiset laskelmat ovat hyvin kaukana todellisuudesta, mitä Suomen kokoisella markkinalla on tälläisellä tekniikka-aiheisella niche-sisällöllä ja ilmaisen sisällön internetissä mahdollista saavuttaa.

Foorumin tukijäsenyyksiä ei ole kovin aggressiivisesti markkinoitu, mutta edullisinta €12,40 maksavan perusjäsenyyden on ostanut pari sataa käyttäjää. Premium-jäsenyyksiä parikymmentä. Kokonaistulot foorumin tukijäsenyyksistä ja nauhoista vuodessa ovat nykyään vuodessa alle 5000€, kun io-techin kokonaisliikevaihto pyörii muutamassa sadassa tuhannessa eurossa.

Alusta asti liiketoimintaa ei ole perustettu tarkoituksella käyttäjien maksujen varaan, vaan nojaten valmistajien markkinointiin ja sen ansiosta käynnissä on io-techin 7. toimintavuosi. Tähän liiketoiminta tulee ensisijaisesti nojautumaan myös jatkossa.

Yritystoimintaan kuuluu monenlaisia vaiheita, on kasvua, laskua, uudelleenorganisointia, onnistumisia ja ongelmia. Myös me olemme jo tässä vuosien varrella niihin törmänneet, mutta samaan aikaan olemme ainakin joissain määrin onnistuneet niihin ennakkoon varautumaan. Tulevaisuuden ja io-techin toiminnan jatkumisen kannalta sanoisin, että yksi merkittävimpiä päätöksiä on ollut laajentaa sisällöntuotantoa Youtubeen ja videotuotantoon.
En minä vakavissaan olettanutkaan, että yhtäkkiä löytyisi tuhat Premium tukijäsentä. Lähinnä halusin tuoda esille, että käyttäjät voivat kuitenkin tukea toimintaa olemassa olevien jäsenyyksien kautta. Tuota jos vielä promoaa aktiivisemmin, niin ehkä Premium jäseniä voisi olla parinkymmenen sijaan vaikka sata? Monesti ihmiset innostuu näistä, kun tuo lukuja/konkretiaa esille.

Bisneksen pääpaino on luonnollisesti edelleen yritysten mainosmyynneissä jne. (ja tulee varmasti olemaan) mutta nykyisessä tilanteessa tukijäsenyyksiäkin voisi vaikka markkinoida. Uskoisin TechBBS:stä löytyvän ihan kiitettävä määrä innokkaita (kuten varmaan uutistuotannon käynnistämisessä io-techin alussa).

Voisin kuvitella, että nykyisessä tilanteessa pyritään löytämään uusia tulonlähteitä ja kaikkia mainostuskuvioita mietitään, miten toteutetaan. Kai siihen kylkeen sopii vapaaehtoisten käyttäjienkin mahdollinen tuki :).

Maailman nykytilanteeseen liittyen (SuomiMobiili):
 
Tuohon 3000€ hujakoille sitä nopeasti laskeskelin. Se vaikuttaisi olevan aika lähellä keskipalkkaa. Eiköhän tuo tieto riitä, ettei Oskarin tarvitse (eikä varmaan haluakaan) palkkaansa julkisesti käsitellä. Oli se sitten mitä tahansa.

Keskipalkka eri sivustojen mukaan Suomessa:
Juu, tämä riittää. Oskarin lähinnä tagasin ajatuksella että onkohan se palkka samaa luokkaa, kun itsellä ei mitään käsitystä palkoista.
 
En minä vakavissaan olettanutkaan, että yhtäkkiä löytyisi tuhat Premium tukijäsentä. Lähinnä halusin tuoda esille, että käyttäjät voivat kuitenkin tukea toimintaa olemassa olevien jäsenyyksien kautta. Tuota jos vielä promoaa aktiivisemmin, niin ehkä Premium jäseniä voisi olla parinkymmenen sijaan vaikka sata? Monesti ihmiset innostuu näistä, kun tuo lukuja/konkretiaa esille.

Bisneksen pääpaino on luonnollisesti edelleen yritysten mainosmyynneissä jne. (ja tulee varmasti olemaan) mutta nykyisessä tilanteessa tukijäsenyyksiäkin voisi vaikka markkinoida. Uskoisin TechBBS:stä löytyvän ihan kiitettävä määrä innokkaita (kuten varmaan uutistuotannon käynnistämisessä io-techin alussa).

Voisin kuvitella, että nykyisessä tilanteessa pyritään löytämään uusia tulonlähteitä ja kaikkia mainostuskuvioita mietitään, miten toteutetaan. Kai siihen kylkeen sopii vapaaehtoisten käyttäjienkin mahdollinen tuki :).

Maailman nykytilanteeseen liittyen (SuomiMobiili):

Tuossa on sitten vastapainona "ongelmana" vähän se, että jos noita Premium-jäsenyyksiä yms markkinoi aktiivisesti ulospäin, niin siinä syntyy helposti myös meille ainakin jonkinlainen "takaisinmaksun velvoite", eli ainakin osalle "asiakkaista" se on aika hankala perustella konkreettisesti, että se vastine sinne jäsenyydelle tulee kuitenkin ihan tämän meidän perustekemisen ja sisällöntuotannon kautta ja se konkreettinen ero vaikkapa sillä sadallakin Premium-jäsenyydellä on kuitenkin ulospäin melko pieni.

Nämä jäsenyydet ovat meidän alkutaipaleen jälkeen lähinnä tällainen low-key-juttu, jolla halukkaat voi tukea meidän tekemistä, mutta jos markkinoisimme sitä isommin, niin koemme että pitäisi pystyä tarjoamaan myös jotain konkreettista selkeää vastinetta sille markkinoitavalle tuotteelle. Meidän liiketoiminta kun on kuitenkin käytännössä täysin b2b-pohjaista, niin melko pienetkin b2c-komponentit tuo herkästi aika paljon lisävaivaa, johon ei olisi oikein resursseja. Siitä johtuen noita asioita pitää harkita hyvin tarkkaan.
 
Tuossa on sitten vastapainona "ongelmana" vähän se, että jos noita Premium-jäsenyyksiä yms markkinoi aktiivisesti ulospäin, niin siinä syntyy helposti myös meille ainakin jonkinlainen "takaisinmaksun velvoite", eli ainakin osalle "asiakkaista" se on aika hankala perustella konkreettisesti, että se vastine sinne jäsenyydelle tulee kuitenkin ihan tämän meidän perustekemisen ja sisällöntuotannon kautta ja se konkreettinen ero vaikkapa sillä sadallakin Premium-jäsenyydellä on kuitenkin ulospäin melko pieni.

Nämä jäsenyydet ovat meidän alkutaipaleen jälkeen lähinnä tällainen low-key-juttu, jolla halukkaat voi tukea meidän tekemistä, mutta jos markkinoisimme sitä isommin, niin koemme että pitäisi pystyä tarjoamaan myös jotain konkreettista selkeää vastinetta sille markkinoitavalle tuotteelle. Meidän liiketoiminta kun on kuitenkin käytännössä täysin b2b-pohjaista, niin melko pienetkin b2c-komponentit tuo herkästi aika paljon lisävaivaa, johon ei olisi oikein resursseja. Siitä johtuen noita asioita pitää harkita hyvin tarkkaan.

Tätä itsekin mietin, tai lähinnä että jos tuota alettaisiin markkinoimaan "Osallistu ja maksa Oskarin palkka" => jos ei tuota 1000kpl tukijoita tulisikaan olen aika varma että todella monella menisi suu mutruun ja osa jopa paitsi tuntisi itsensä petetyksi alkaisi vaatimaan rahoja takaisin ja mainehaitta olisi suurempi kuin hetkellinen rahallinen hyöty. Otaksuen siis että Oskari ei saisi esim. vuodeksi töitä.

Toki tuota voisi hioa, mutta en sitten tiedä miten paljon innostusta löytyisi jollekin "sisällöntuotosta maksava" tagille tms. millä maksettaisiin esim. The Stilt tekemiä syvällisiä emolevy testejä tms.
Koska (taas) voisi osalle tulla pettynyt fiilis jos todettaisiinkin että valitettavasti rahaa tuli niin vähän että Kaotika tekeekin testit kaikille uusille AM5 kannan emoille X770 julkaisun yhteydessä tjsp.
 
Tätä itsekin mietin, tai lähinnä että jos tuota alettaisiin markkinoimaan "Osallistu ja maksa Oskarin palkka" => jos ei tuota 1000kpl tukijoita tulisikaan olen aika varma että todella monella menisi suu mutruun ja osa jopa paitsi tuntisi itsensä petetyksi alkaisi vaatimaan rahoja takaisin ja mainehaitta olisi suurempi kuin hetkellinen rahallinen hyöty. Otaksuen siis että Oskari ei saisi esim. vuodeksi töitä.
Juu, no kuten Sampsa tuossa yllä jo sivusikin, kyllä meidän työntekijöiden palkkaus pitää tulla ihan sieltä pääliiketoiminnan kautta, eikä tuollaista voisi missään nimessä mainostaan minkään työtenkijän palkkauksella, siinä menisi meidän moraalilla jo aika montakin asiaa hyvin pieleen.
 
Tuossa on sitten vastapainona "ongelmana" vähän se, että jos noita Premium-jäsenyyksiä yms markkinoi aktiivisesti ulospäin, niin siinä syntyy helposti myös meille ainakin jonkinlainen "takaisinmaksun velvoite", eli ainakin osalle "asiakkaista" se on aika hankala perustella konkreettisesti, että se vastine sinne jäsenyydelle tulee kuitenkin ihan tämän meidän perustekemisen ja sisällöntuotannon kautta ja se konkreettinen ero vaikkapa sillä sadallakin Premium-jäsenyydellä on kuitenkin ulospäin melko pieni.

Nämä jäsenyydet ovat meidän alkutaipaleen jälkeen lähinnä tällainen low-key-juttu, jolla halukkaat voi tukea meidän tekemistä, mutta jos markkinoisimme sitä isommin, niin koemme että pitäisi pystyä tarjoamaan myös jotain konkreettista selkeää vastinetta sille markkinoitavalle tuotteelle. Meidän liiketoiminta kun on kuitenkin käytännössä täysin b2b-pohjaista, niin melko pienetkin b2c-komponentit tuo herkästi aika paljon lisävaivaa, johon ei olisi oikein resursseja. Siitä johtuen noita asioita pitää harkita hyvin tarkkaan.
Ei siinä tarvitse olla mitään lupausta kuin mitä siihen nyt muutenkin sisältyy (mainosvapaa foorumi jne). Tuotte vaan esille, että mitä esimerkiksi 100 uutta Premium jäsentä voisi mahdollistaa. Fakta varmaan on, että pienemmillä resursseilla tuotetaan vähemmän sisältöä (kun laadusta ei tingitä). Vuoden lopun yhteenvedossa sitten tuo esille ihan laskennallisesti, mikä oli jäsenyyksien tuoton osuus kirjoitetuista artikkeleista. Että ilman jäsenyyksiä olisi syntynyt X määrä vähemmän artikkeleita. Eihän se tietenkään ihan yksyhteen mene mutta loppuviimein tekeminen on kiinni firman tuloista.

Tähän saakka io-techin sisällön määrä on kasvanut koko ajan mutta jatkossa näin ei välttämättä ole. Kirjoitettuja artikkeleita on kyetty tuottamaan joka vuosi se noin 100kpl mutta siihen kylkeen on sitten tullut videotuotanto lisänä. Tahtia ei varmaan voi jatkaa jos käsiä ei ole hommissa sama määrä.
  • 2017: Julkaisimme io-techin ensimmäisen vuoden aikana yli 1000 uutista ja lähes 100 artikkelia.
  • 2018: Julkaisimme io-techin toisen vuoden aikana lähes 800 uutista ja yli 100 artikkelia.
  • 2019: Julkaisimme io-techin kolmannen vuoden aikana yli 1500 uutista, yli 100 artikkelia ja yli 60 videota.
  • 2020: Julkaisimme io-techissä vuoden 2020 aikana yli 1000 uutista, lähes 100 artikkelia ja lähes 150 YouTube-videota.
  • 2021: Julkaisimme io-techissä vuoden 2021 aikana yli 1000 uutista, reilut 100 artikkelia ja lähes 170 YouTube-videota.
  • 2022: Julkaisimme io-techissä vuoden 2022 aikana 972 uutista, 107 kirjoitettua artikkelia ja YouTuben puolella 151 videota sekä 68 livestriimiä.
Bonuksena voi sitten luvata vaikka AMA videochatin tms. X määrästä tilaajia. Kunhan tässä nyt heittelen omia ajatuksia. Te kuitenkin olette ammattilaisia ja tiedätte parhaiten.
 
Ei siinä tarvitse olla mitään lupausta kuin mitä siihen nyt muutenkin sisältyy (mainosvapaa foorumi jne). Tuotte vaan esille, että mitä esimerkiksi 100 uutta Premium jäsentä voisi mahdollistaa. Fakta varmaan on, että pienemmillä resursseilla tuotetaan vähemmän sisältöä (kun laadusta ei tingitä). Vuoden lopun yhteenvedossa sitten tuo esille ihan laskennallisesti, mikä oli jäsenyyksien tuoton osuus kirjoitetuista artikkeleista. Että ilman jäsenyyksiä olisi syntynyt X määrä vähemmän artikkeleita. Eihän se tietenkään ihan yksyhteen mene mutta loppuviimein tekeminen on kiinni firman tuloista.

Tähän saakka io-techin sisällön määrä on kasvanut koko ajan mutta jatkossa näin ei välttämättä ole. Kirjoitettuja artikkeleita on kyetty tuottamaan joka vuosi se noin 100kpl mutta siihen kylkeen on sitten tullut videotuotanto lisänä. Tahtia ei varmaan voi jatkaa jos käsiä ei ole hommissa sama määrä.
  • 2017: Julkaisimme io-techin ensimmäisen vuoden aikana yli 1000 uutista ja lähes 100 artikkelia.
  • 2018: Julkaisimme io-techin toisen vuoden aikana lähes 800 uutista ja yli 100 artikkelia.
  • 2019: Julkaisimme io-techin kolmannen vuoden aikana yli 1500 uutista, yli 100 artikkelia ja yli 60 videota.
  • 2020: Julkaisimme io-techissä vuoden 2020 aikana yli 1000 uutista, lähes 100 artikkelia ja lähes 150 YouTube-videota.
  • 2021: Julkaisimme io-techissä vuoden 2021 aikana yli 1000 uutista, reilut 100 artikkelia ja lähes 170 YouTube-videota.
  • 2022: Julkaisimme io-techissä vuoden 2022 aikana 972 uutista, 107 kirjoitettua artikkelia ja YouTuben puolella 151 videota sekä 68 livestriimiä.
Bonuksena voi sitten luvata vaikka AMA videochatin tms. X määrästä tilaajia. Kunhan tässä nyt heittelen omia ajatuksia. Te kuitenkin olette ammattilaisia ja tiedätte parhaiten.
Ei tarvitse toki olla lupausta, mutta kyllä siinä helposti sellainen velvoite meidän päähän syntyy, että mainostetulle tuotteelle pitää tarjota konkreettista vastinetta. Ihan hyviä ajatuksia ja kyllä meillä näitäkin asioita aina tasaisin väliajoin käydään pohdinnoissa läpi. Tuo ajateltu sadan jäsenen tuottama lisämäärä vuodessa olisi luokkaa muutama testi vuodessa kaikkine kuluineen.

Tämä menee jo vähän tämän ketjun aiheesta sivuun, mutta yleisen heikentyneen maailmanmarkkinatilanteen ohessa suurin haaste on nykyisellään se, että asiakkaita (mainostavia yrityksiä) kiinnostaa yhä vähemmän sivustolla mainostaminen ja enemmän videosisältö. Videosisällön puolella markkinoinnin toteuttaminen taasen sitoo meiltä paljon enemmän rajallisia resursseja toimituksellisesta sisällöstä. Ts. tiivistettynä markkinoinnin myyminen vaatii jatkuvasti enemmän työtä ja lisäksi myös sen toteuttaminen vaatii enemmän työtä. Tuo on se suurin haaste, joka meillä on lähiaikoina ratkaistavana. Tuotetestien määrällinen tuottaminen ei siis ole tällä hetkellä päällimmäinen haaste vaan se, miten saamme pidettyä myyntiin väistämättä kuluvan ajan ja sisällöntuotantoon käytettävissä olevan ajan suhteen järkevässä tasapainossa.
 
No voi perkele... Nuo @Diizzel'in videot oli/on ihan parhautta :thumbsup:

ps. pieni kevennys: Tämä @Diizzel'in kevyempi osallistuminen iotech tekemiseen, kuuluuko tähän myös osallistuminen PUBG-streameihin? :nb:
 
ps. pieni kevennys: Tämä @Diizzel'in kevyempi osallistuminen iotech tekemiseen, kuuluuko tähän myös osallistuminen PUBG-streameihin? :nb:
Jos puhutaan Sampsan MrSys0p-PUBG-striimeistä niin ne on vapaa-aikaa eikä firman tekemistä, jos puhutaan io-techin kuukauden pelistriimeistä, niin niihin ei ole pakollista osallistumisvelvollisuutta, koska ei ole täyspäiväinen työsuhde.
 
Onkohan tuolla saatavilla olevissa päivityksissä kenties pieni typo?
Screenshot 2023-12-06 at 05-06-06 Osta tukijäsenyys.png
 
Oletteko harkinnut mahdollisuutta jonkinlaisesta keinosta muiden käyttäjien "palkitsemiseen"? Joskus sitä saa täällä kysymykseensä niin hyvin vastauksen, tai näkee muuten hyvän viestin, että tekisi mieli jollain pienellä panoksella palkita se käyttäjä. Nykyäänkin tykkäys onnistuu, mutta joku "supertykkäys" tms, joka avaisi sille palkitulle käyttäjälle jotain ekstraominaisuuksia käyttöön.

Selitin huonosti, mutta ehkä kuitenkin ymmärsitte mitä hain takaa : - ) Pahoittelut jos tätä on kysytty jo aiemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Ana
Tulipas muuten huomattua sellainen pieni bugi että joskus viime vuoden lopulla uusittuun jäsenyyteen ei ole ilmaantunut verified- merkkiä.
Olikos siinä jotain päivityksiä samoihin aikoihin foorumilla tjsp.
Itseäni ei sinällään kiinnosta koko merkki mutta jos muillakin samaa niin varmaan heitä saattaa kiinnostaa

@Sampsa @Juha Kokkonen
 
Oletteko harkinnut mahdollisuutta jonkinlaisesta keinosta muiden käyttäjien "palkitsemiseen"? Joskus sitä saa täällä kysymykseensä niin hyvin vastauksen, tai näkee muuten hyvän viestin, että tekisi mieli jollain pienellä panoksella palkita se käyttäjä. Nykyäänkin tykkäys onnistuu, mutta joku "supertykkäys" tms, joka avaisi sille palkitulle käyttäjälle jotain ekstraominaisuuksia käyttöön.

Selitin huonosti, mutta ehkä kuitenkin ymmärsitte mitä hain takaa : - ) Pahoittelut jos tätä on kysytty jo aiemmin.
Joku kuukauden verified tms. olisi oiva, logoksi/ribboniksi kaljatuoppi, miekin lähinnä kyselen tyhmiä niin olisi ihan jees noihin päteviin vastauksiin joku karkkiraha laittaa. Win-win-win kaikille, aktiivikäyttäjä saa hyvän mielen, alusta jonkun euron ja minä helppiä.
 
Tulipas muuten huomattua sellainen pieni bugi että joskus viime vuoden lopulla uusittuun jäsenyyteen ei ole ilmaantunut verified- merkkiä.
Olikos siinä jotain päivityksiä samoihin aikoihin foorumilla tjsp.
Itseäni ei sinällään kiinnosta koko merkki mutta jos muillakin samaa niin varmaan heitä saattaa kiinnostaa

@Sampsa @Juha Kokkonen

Sinulla on näkymätön tukijäsenyys, normaaleilla tukijäsenillä se kyllä näkyy.
 
Oletteko harkinnut mahdollisuutta jonkinlaisesta keinosta muiden käyttäjien "palkitsemiseen"? Joskus sitä saa täällä kysymykseensä niin hyvin vastauksen, tai näkee muuten hyvän viestin, että tekisi mieli jollain pienellä panoksella palkita se käyttäjä. Nykyäänkin tykkäys onnistuu, mutta joku "supertykkäys" tms, joka avaisi sille palkitulle käyttäjälle jotain ekstraominaisuuksia käyttöön.

Selitin huonosti, mutta ehkä kuitenkin ymmärsitte mitä hain takaa : - ) Pahoittelut jos tätä on kysytty jo aiemmin.

Joskus hieman tuon tapaista taidettiin miettiä mutta siinä on se ongelma että sitä voitaisiin käyttää ns. väärin.
Eli jos toiselle voisi suoraan ostaa jonkun ribbonin mutta toinen ei sitä haluaisi tai jopa kokisi sen kiusaksi (vaikka AMD/Nvidia/Intel tms. mitä ei itse tahtoisi omaan profiiliinsa).

Ehkä jos olisi erikseen jokin yleisesti hyväksytty ribbon minkä voisi toiselle ostaa? Tosin otaksun jo etukäteen että esim. "Köyhä" ribbon aiheuttaisi ongelmia. Lisäksi saisiko sen automatisoitua järkevästi? Eli jos siinä tarvitsisi aina moderaattorin apua kun sellaisen toiselle ostaisi en usko että sitä ihan heti nähtäisiin.

Tosin nyt on jo "Vuoden Räbä" tyyppinen juttu joten ehkä kerran vuodessa voisi olla jokin ylläpidon järjestämä "IO Member" tms. tapaus missä voisi tietyllä summalla ostaa jollekin (toki sen kohteen saisi määritellä) nauhan mikä olisi tarpeeksi sukupuolineutraali (ei siis esim. "Hyvä Jäbä" mikä tuli ekana mieleen) ja lahjan vastaanottaja voisi ehkä päättää haluaako sen olevan näkyvä tai näkymätön (millä estettäisiin kiusaaminen).
 
Ehkä jos olisi erikseen jokin yleisesti hyväksytty ribbon minkä voisi toiselle ostaa?
Yksi idea voisi olla vaan erivärinen "Verified" merkki, josta näkyy että saatu lahjaksi.

Kiitoksia kattavasta vastauksestasi, avasi hyvin asian taustalla olevaa laajempaa pohdintaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 559
Viestejä
4 557 312
Jäsenet
74 999
Uusin jäsen
Roope12345

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom