Tiedostoa muokattu, mutta koneelta ei löydy haittaohjelmia

Siellä koneella on onedrive, mutta ei sinne ole koskaan luotu tiliä. Jos sitä onedriveä klikkaa, niin siinä pyydetään antamaan s-posti ja määrittämään tili. Eli koneen omassa muistissa kai ne tiedostot on.

En tiedä muista pilvistä

Jos sinä et tiedä, niin ehkä Lilli tietää?

OneDrive tosin on varmaan se ainoa.

Jos tää ois pilaa niin ei kukaan lois keskustelua tänne.Jossa puhutaan ongelmista laitteiston kanssa,itse uskon et aloittaja on oikeassa ja annoin neuvoja.Joidenkin ihmisen kommentit ovat hauskoja,mut ei auta asiaa.Mikä viirusturva sulla on ja mikä palomuuri?

Koska varmuutta koneen saastumisesta ei ole, on ainoa vaihtoehto windowsin puhdas uudelleen asennus. Kannattaa kanssa asennusvaiheessa poistaa kaikki partitiot, niin ei jää mitään tiedostoja kummittelemaan.

Ei ole vieläkään kerrottu mitä virustorjuntaa Lilli käyttää, sitäkin on kysytty? Markkinoilla kun on kaikenlaisia virus"torjuntoja", joista osa on varmaan lähes hyödyttömiä, mutta kauppaavat imemänsä tiedot käyttäjistä kolmansille osapuolille.

Millä kone on kytketty nettiin? Jos WLAN:lla (Wifillä), onko yhteys suojattu? Käyttääkö hän avoimia (suojaamattomia) WLAN-verkkoja?
Tuossa ei ole kuin windowsin oma palomuuri ja virustorjunta. Aikasemmalla koneella oli jotain muitakin. Avast(?) tms.
Sama nettitikku oli monta vuotta. Nykyään prepaid liittymä, ei koskaan wlania.

No sen pitäisi sit riittää.Itse vaihtaisin nettitikun reitittimeen,niin saisit rautatason palomuurin.

:sfacepalm: nonniin ja nyt täällä jaetaan jo lillistä kuvia. Tämä menee jo kunnianloukkauksesta kun jaellaan tätä kuvaa netissä jos tosiaan "lilli" ei ole alotus postaaja ja eikä itse sitä nyt tänne ladannut.

Missä jaetaan se tosiaan on laitonta,porukka ei vaan ymmärrä.Munkin kuva oli kerran netissä,kun mua luultiin huijariksi.Tein siitä faceen ilmoituksen.

nonniin ja nyt täällä jaetaan jo lillistä kuvia. Tämä menee jo kunnianloukkauksesta kun jaellaan tätä kuvaa netissä jos tosiaan "lilli" ei ole alotus postaaja ja eikä itse sitä nyt tänne ladannut.
En ole loukannut kenenkään kunniaa.

Loukkaavaa keskustelua tässä ketjussa on harrastaneet ainakin Jyppi ja pari muuta.
Liekö Jypillä darra kun ei ole vielä tullut peukuttamaan, kun minua on tänään nimitelty trolliksi. :)

Viimeksi muokattu:
En ole loukannut kenenkään kunniaa.

Loukkaavaa keskustelua tässä ketjussa on harrastaneet ainakin Jyppi ja pari muuta.
Liekö Jypillä darra kun ei ole vielä tullut peukuttamaan, kun minua on tänään nimitelty trolliksi. :)
kuvassa henkilö on selvästi tunnistettavissa. tuo "pikselöinti" filtteri ei tee juuri mitään.

Mitäs jos kummiskin poistaisi tuon kuvan ja esim rajaa vain tuohon töherrykseen jos se nyt on pakko jakaa täällä julkisesti kun tuosta kuvasta aiheuttuu enemmän harmia tuollaisenaan.

Olisiko helpointa poistaa kuva ja jatkaa elämää autuaan tietämättömänä mutta onnellisena?
No joo-o, voihan kuvan poistaa, kun tämä tuskin koskaan selviää. Inhottavaa on elää epätietoisuudessa.
Ja kyllä se jälkiä jättää, kun yksityisyyttä sörkitään. Tämä kuvajuttu ei ole niinkään erityisen paha, kun vertaa, että edellisellä koneella Lillin webkamera kaapattiin. Siitä kesti pitkään toipua.

No joo-o, voihan kuvan poistaa, kun tämä tuskin koskaan selviää. Inhottavaa on elää epätietoisuudessa.
Ja kyllä se jälkiä jättää, kun yksityisyyttä sörkitään. Tämä kuvajuttu ei ole niinkään erityisen paha, kun vertaa, että edellisellä koneella Lillin webkamera kaapattiin. Siitä kesti pitkään toipua.
nuo kiristys sähköpostit joissa höpistään kameran kaappaamisesta on ihan höpöä eikä niihin kannata edes uskoa. Siksi niitä lähetellään kun jotkut siihen uskovat ja maksavat lunnaat.

Voi kuulostaa kylmältä mutta ei tainnut kyseinen henkilö oppia mitään tapahtumasta.
Nyt voisi olla ehkä aika laittaa tietoturva kuntoon ja ehkä vähän miettiä omaa tekemistään myös netissä. Sillä voi olla merkitystä tulevaisuudessa välttää samanlaisten ongelmien uusiutuminen.
Odotettavasti olet Lilin hyvä ystävä ja halusit auttaa joka on hyvin ystävällistä sinulta vaikka saitkin aika paljon negatiivista huomiota.

nuo kiristys sähköpostit joissa höpistään kameran kaappaamisesta on ihan höpöä eikä niihin kannata edes uskoa. Siksi niitä lähetellään kun jotkut siihen uskovat ja maksavat lunnaat.
Ei siihen liittynyt mitään kiristyssähköposteja. Mutta salakuvaamista tapahtui, ei siitä sen enempää.

Itseasiassa mä sain tollasen kiristyskirjeen pari viikkoa sitten.

Voi kuulostaa kylmältä mutta ei tainnut kyseinen henkilö oppia mitään tapahtumasta.
Nyt voisi olla ehkä aika laittaa tietoturva kuntoon ja ehkä vähän miettiä omaa tekemistään myös netissä. Sillä voi olla merkitystä tulevaisuudessa välttää samanlaisten ongelmien uusiutuminen.
Odotettavasti olet Lilin hyvä ystävä ja halusit auttaa joka on hyvin ystävällistä sinulta vaikka saitkin aika paljon negatiivista huomiota.

Tuollaisen salakatselun ja vainoamisen jälkeen takki voi olla aika tyhjä. Tavallaan, kun kaikki on jo viety, niin miksi enää suojautua?

Hänhän vaihtoi kuitenkin koneen, salasanat, puhelinnumeron ja liittymän. Kamera on tietty peitetty ja välttelee linkkejä. Ei voi ihan niinkään sanoa, etteikö mitään olisi yritetty tai opittu. Se ei vaan riittänyt.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
273 813
Jäsenet
77 102
Uusin jäsen
Zape

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom