The Witcher 4 (2025, 2026?)

Et vissiin ole näitä pelejä pelannut? Ciri toimii hyvin jatkumona ihmisille, jotka ovat pelanneet edes Witcher 3:n. Pelejä pelanneet ihmiset ovat kohdeyleisö ja heistä vain murto-osa on lukenut kirjat.
Olisi myöskin siistiä pelata Yenneferillä maagina, mutta se ehkä olisi oma pelisarjansa eikä Witcher vaikka voisihan siinä olla noitureita NPC:nä.
 
Et vissin kirjoja ole lukenut? Jos yhtään tykkää kunnioittaa kirjoittajan luomaa maailmaa niin ei kyllä kiinnosta pelata Cirinä jos se on noituri. Muuten ihan fine naisena pelata kuten Horizon new dawn jne. mutta miksi hitossa pitää vääntää väkisin siitä jotain muuta mitä se ei periaatteessa voi olla? Ai niin siksi kun pitää olla sitä "messagea" tungettuna peliin. Samaa paskaa tulee sitten GTA6:sen mukana...on ne sekasin!
Oikea puristi ei voisi pelata Witcher peliä sitten ollenkaan kun Geralt kuoli kirjassa ja sen mukaan ei pitäisi olla mitään oikeaa jatkoa kirjoille
 
Ilmeisesti Witcher pelit jääny pelaamatta kun sielä asian olisi viimeistään pitänyt tulla jo esiin ja kun kirja on 26 vuotta vanha myös jo
Mutta onhan myös pelaajia ketkä kiinnostuneet kirjasarjasta jälkikäteen ja varmaan tiedostaneet että pelisarja jatkuu kirjasarjan jälkeen(Mutta kirjasarjan päätöstä ei ole kaikkien tiedossa)

Toisaalta taas joillekin pelaajille Witcher 3 lopusta:

Ciri ei ikinä tässä nelosessa olisi edes mukana kun kuolee W3 lopussa vaikka sitä ei näytetä. ja samantien Geraltin tarina(Fyysisesti)
 
Mutta onhan myös pelaajia ketkä kiinnostuneet kirjasarjasta jälkikäteen ja varmaan tiedostaneet että pelisarja jatkuu kirjasarjan jälkeen(Mutta kirjasarjan päätöstä ei ole kaikkien tiedossa)

Toisaalta taas joillekin pelaajille Witcher 3 lopusta:

Ciri ei ikinä tässä nelosessa olisi edes mukana kun kuolee W3 lopussa vaikka sitä ei näytetä. ja samantien Geraltin tarina(Fyysisesti)
aika paljon on jälkikäteen kun Witcher 1 tuli 2007 ja witcher 3 2015
 
Viimeksi muokattu:
Tietty jos Puolaa osas jo 80-luvulla niin on kyl ollu aika helmen äärellä, ite pääs täysikäisyyden partaalla tutustuu tähän joskus 2006-2007, luki kirjat joskus siin englanniks sillon, mut suomikäännös paria vuotta myöhen oli paljon parempi. Luultavast tulossa ihan pelkkää rautaa tästä.
 
Sinähän kirjaa aloit spoilaamaan, etkä vaivaudu sitä tagaamaan. :D
Asia tulee kyllä esille 2007 julkaistussa pelissä heti alussa joten tämä koskee kyllä ihan peliä myös

Kiirjoista ei silloin tainnut olla täälä tietoakaan kun peli tuli ulos mutta ei kukaan valittanut silloin näistä asioista (Geralt käy läpi kyseistä asia videossa)
Toisalta tämä peli voi nähdä myös jatkona kirjoille missä Geralt ei oikeasti kuolekaan mutta puristi ei taida ajatella niin
 
Viimeksi muokattu:
Oikea puristi ei voisi pelata Witcher peliä sitten ollenkaan kun
Geralt kuoli kirjassa ja sen mukaan ei pitäisi olla mitään oikeaa jatkoa kirjoille
Kiitti!:poop: Kakkonen ja kolmonen pelattu, ykkösen remakea odottelen. Mahdollisesti spoilaantu nyt tästä pelistä tai jostain myöhemmästä pelistä iso tapahtuma. Jos nyt kumminkin laitat spoilerin ja lakkaat tuottamasta mielipahaa tahallisesti?
 
Kiitti!:poop: Kakkonen ja kolmonen pelattu, ykkösen remakea odottelen. Mahdollisesti spoilaantu nyt tästä pelistä tai jostain myöhemmästä pelistä iso tapahtuma. Jos nyt kumminkin laitat spoilerin ja lakkaat tuottamasta mielipahaa tahallisesti?
1 ja 2 osassa oli nämä samat kertaukset ei mitään suurempaa ja turha uhriutua kun se lukee tossa mitä tuo video käsittelee
Edit: myös 3 osassa Geralt puhuu asista joita löytyy vaikka youtube jos kiinostaa etsiä
 
Viimeksi muokattu:
Viime aikoina on tullut pelattua paljon Stalker 2:ta, joka pyörii myös Unreal Engine 5:llä. Tämä on aivan jäätävän hieno peli Epic-asetuksilla. Vaikka tässä on käytössä vain softatason Lumen, on valaistus silti uskomattoman realistista. Tähän kun yhdistää vielä tiheän kasvillisuuden ja upean vaihtelevat sääolosuhteet, niin lopputulosta jää vain ihailemaan toistuvasti.

Väkisinkin myös tulee mietittyä, miltä Witcher 4 tulee näyttämään samalla pelimoottorilla ja miten hyvin se pyörii. Ainoa tähän hetkessä saatu materiaali ei vielä kerro hirveästi, mutta veikkaisin grafiikoiden olevan suht samalla tasolla. Ehkä iso ero tulee sillä, jos Witcheriin tulee raudalla toteutettu Lumen. Nvidia vaikuttaa olevan tässäkin projektissa vahvasti mukana, eli eiköhän rautatoteutus tulla näkemään. Sillä saisi varmaan vielä pykälän hienommat grafiikat, mutta joillakin korteilla suorituskyky kärsii. Witcher myös saattaa tavoitella enemmän fantasiatyylistä ja maalauksellista ulkoasua.

Lisäksi UE5 ei taida olla ihan ketterin valinta suuriin avoimiin maailmoihin. Stalkerissa ei ole FPS-droppeja, mutta jo pienet kylät ovat todella raskaita prossulle. Hyvä kun kellotettu i5-13600KF jaksaa 60 FPS ennen frame generationia. Jos tuohon peliin leipoisi vaikka Novigradin kokoisen kaupungin, niin menisi varmaan diaesitykseksi. Mielenkiintoista nähdä, miten CDPR onnistuu tuon optimoinnissa :D

Vertailun vuoksi kuvat synkästä metsästä. Kellonaika ei ole ihan sama, mutta ehkä tästä näkee, mitä haen grafiikoiden suhteen.

1741031587125.png


1741031662141.png
 
Mielestäni Witcher 3:n (ja monen muunkin ihailtavan näköisen pelin) vahvuutena on erityisesti luontoon ja kasvillisuuteen panostaminen. Metsät tuntuivat lähes eläviltä, kun varikset rääkyivät sekä puut ja nurmi heilui tuulessa. Olivat kaupungitkin hienoja, ei siinä, mutta kyllä tuo peltojen ja metsien elon tuntu loi tunnelman.

Toivottavasti panostavat tulevassakin pelissä samaan.
 
Mielestäni Witcher 3:n (ja monen muunkin ihailtavan näköisen pelin) vahvuutena on erityisesti luontoon ja kasvillisuuteen panostaminen. Metsät tuntuivat lähes eläviltä, kun varikset rääkyivät sekä puut ja nurmi heilui tuulessa. Olivat kaupungitkin hienoja, ei siinä, mutta kyllä tuo peltojen ja metsien elon tuntu loi tunnelman.

Toivottavasti panostavat tulevassakin pelissä samaan.
Kyllä, eka reissu skelligeen losautti leuat, aivan uusi floora ja fauna, ei voinut kuin ihailla.

Toki jotkut jutut söivät hitusen realismia: wind is howling... :whistling:
 
Vai että speediä vetäneet puut tuntuivat lähes eläviltä... W3 oli keskinkertainen rpg huipputarinalla. Tässä ei ilmeisesti mennä enään aluperäisellä materiaalilla joten odotukset eivät ole korkealla.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni Witcher 3:n (ja monen muunkin ihailtavan näköisen pelin) vahvuutena on erityisesti luontoon ja kasvillisuuteen panostaminen. Metsät tuntuivat lähes eläviltä, kun varikset rääkyivät sekä puut ja nurmi heilui tuulessa. Olivat kaupungitkin hienoja, ei siinä, mutta kyllä tuo peltojen ja metsien elon tuntu loi tunnelman.

Toivottavasti panostavat tulevassakin pelissä samaan.

Yksi huikempia pelikokemuksia on minulla Witcher3 metsässä yöllä ukkosen alla, kun ensin tuli sellainen isohko sarvipäinen hirvimonsteri tms. (en muista nimeä enää) ja sitten pusikoista vyöryi vielä susia ulvonnan säestyksellä. Kyllä siinä tosiaan se metsä heräsi eloon. Suot yksiä minun suosikkeja. Voi, että siellä maailmassa on kaikkea upeaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Kummallisissa paikoissa ihmiset pellaa pelejä. Ite kyl myös tykkäsin kovasti siitä tunnelmasta mikä siel Witcherin metsissä oli ja tuo sarvipää jäänyt itelläkin kyl kokemuksena mieleen.

Oli hassusti ilmaistu, mutta ehkä se pointti tuli läpi. :D
 
Ainoo mikä tässä jännittää on siirtyminen UE5 ja mitä modituelle käy? Muutenhan on tiedossa et hyvää tulee.
 
Eiköhän tuon 2025 voi pudottaa otsikosta:)
Voi tiputtaa 2026 myös pois samantien, ei kovin paljoa yllätä kyllä.


"We are not going to announce the precise launch date for the game yet," CD Projekt chief financial officer Piotr Nielubowicz said in response to the inquiry. "All we could share now to give more visibility to investors is that the game will not be launched within the time frame of the first target for the incentive program, which ends December 31, 2026."
 
Ainahan sitä nyt odottaa saa. Realistinen ehkä kannattaa silti olla.

Itse pidän kyllä typeränä näyttää mitä tahansa peliä jo vuosia etukäteen. Varsinkin kun olihan tämä jo ollut pitkään tiedossa että Witcher saa jatkoa.
 
Itse pidän kyllä typeränä näyttää mitä tahansa peliä jo vuosia etukäteen. Varsinkin kun olihan tämä jo ollut pitkään tiedossa että Witcher saa jatkoa.
Tässä periaatteessa on se että kun fanit aina ulisevat että onko tulossa jatkoa ja sitten kun tekijä postaa että on tulossa jatkoa niin "milloin se julkaistaan"

Mutta ehkä suurin munauksen toistaiseksi tälläisessä jutussa teki Bethesda, julkaisi 2018 pikku näytin TESVI:sta ja tuostakin tulee tänä vuonna jo 7v aikaa elikkä pelin näyttämisestä on enemmän aikaa kun edellisten TES pelien julkasuijien välillä TES IV 2006 ja TESV 2011.


Toisaalta Kyberpunkkikin sai ekan maistaisen vuonna 2012 ja peli julkaistiin 2020 mutta Witcher 4 kohdalla tuskin tälläistä vuosien odottelua tulekaan, veikkaan että 2027 olisi potentiaalinen julkaisu ja sitten "remasteroida" 60fps PS6 ja XsX2:lle, veikkaan että nykykonsolit eivät tule jaksamaan tätäkään pyörittämään 60fps.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Muistan ku pelimediat vitsaili aikanaan peleillä kuten Daikatana että ei julkaista koskaan ja sata miljoonaa vuotta kun kerrottu. Silti kuitenki kerrottuin siitä 1997 ja myyntiin tuli 2000.

Mikä tieto porukalla on uusista konsoleista, nekin monesti vaikuttaa miten pelien julkasut lykkääntyy tai aikastuu.
 
Nytten tulee päivän myöhässä mutta onnittelut Witcher 3 10v synttäreiden johdosta niin se aika juoksee vain.

Muistan aikoinaan kun itse en meinanut päästä pelimaailmaan sisään koska kaikki olivat uutta ja vaikka olinkin Witcher 2 pelanut läpi mutta jostain syystä se ei napanut mutta niin ajan kanssa vain witcher 3 sivutehtävät ja mielenkiintoiset hahmot vetäisi mukaan pelimaailmaan vaikka se pelattavuus ei edes 2015 standardeilla niin sujuvaa ollutkaan mitä olisi toivonut.

Tai sitten en osanut vain pelata :lol::



Edit: Hitto piti laittaa witcher 3 ketjuun tämä Sori!
googletin pikaisesti witcher 3 bbs io tech ja katosin vain että wihtori ketju mutta näemmä sitten google löysi tämän eka.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta ehkä suurin munauksen toistaiseksi tälläisessä jutussa teki Bethesda, julkaisi 2018 pikku näytin TESVI:sta ja tuostakin tulee tänä vuonna jo 7v aikaa elikkä pelin näyttämisestä on enemmän aikaa kun edellisten TES pelien julkasuijien välillä TES IV 2006 ja TESV 2011.
Tuo ei ollut munaus vaan taktinen temppu joka toimi, sillä Bethesda samassa yhteydessä julkisti sen Elder Scrolls mobiilipelin ja tuolloin oli myös tuoreessa muistissa Diablo mobiilipelin aiheuttama paskamyrsky, joten ilmoittivat samalla että kyllä se oikea Elder Scrolls peli on myös tulossa joskus, muuten olisi ollut taas paskamyrskyt ilmassa kun Bethesda siirtynyt tekemään vaan mobiilipelejä ja vielä tänä päivänäkin olisi netti täynnä itkua aiheesta.
 
Odotukset on kyllä isommat mitä GTA6. Jänskättää kyl täpöllä et vieks UE5 kokonaan modaus skenen. Red Engine on kuitenki aika hyvän näkönen pelimoottori.
 
Odotukset on kyllä isommat mitä GTA6. Jänskättää kyl täpöllä et vieks UE5 kokonaan modaus skenen. Red Engine on kuitenki aika hyvän näkönen pelimoottori.
Muistaakseni tekijät joskus vuosi-kaksi sitten sanoivat että Witcher 4 tulee vasta n. vuonna 2030, ja vaikkei ihan tuonne menisikään on selvää että vuosien odottelu vielä on edessä.
 


Gameplay tech demoa

Ainut mikä pistää silmään on Cirin viitta kun se ratsastaa, ihan kuin olisi ollut kosteana ja sitten jäätynyt, ei liiku luonnollisen näköisenä mutta tämä onkin alkupään tech videoita joissa ei varmaan kaikkiin ole kiinnitetty huomiota mutta että base PS5 vetää RT kanssa 60fps niin aikamoista paskan jauhamista taas CDPR:ltä
 
Announcement trailerissa vaihteli naama kohtauksesta riippuen.

Näyttökuva 2025-06-03 175037.pngNäyttökuva 2025-06-03 175109.pngNäyttökuva 2025-06-03 175207.pngNäyttökuva 2025-06-03 175226.pngNäyttökuva 2025-06-03 175307.png

ja tässä uudesta tech demo videossa vaikuttaisi olevan taas uusi naama.

Näyttökuva 2025-06-03 175347.pngNäyttökuva 2025-06-03 175405.pngNäyttökuva 2025-06-03 175416.png

Omasta mielestä announcement trailerin vika kohtaus sopisi cirille parhaiten. Eiköhän modaajat sitten korjaa asian aikanaan.
 
Announcement trailerissa vaihteli naama kohtauksesta riippuen.

Näyttökuva 2025-06-03 175037.pngNäyttökuva 2025-06-03 175109.pngNäyttökuva 2025-06-03 175207.pngNäyttökuva 2025-06-03 175226.pngNäyttökuva 2025-06-03 175307.png

ja tässä uudesta tech demo videossa vaikuttaisi olevan taas uusi naama.

Näyttökuva 2025-06-03 175347.pngNäyttökuva 2025-06-03 175405.pngNäyttökuva 2025-06-03 175416.png

Omasta mielestä announcement trailerin vika kohtaus sopisi cirille parhaiten. Eiköhän modaajat sitten korjaa asian aikanaan.
Siis eikö tässä ole kyse ihan kun eri tunnetilojen mukaan kasvojen ilmeet vaihtuu
 
Älyttömän hyvältä näyttää ja kuulostaa. Toivottavasti lopputuote on edes lähellä tuota. Vähän epäilen että kaupungit tulisi olemaan noin eloisia ja interaktiivisia.

Announcement trailerissa vaihteli naama kohtauksesta riippuen.

Näyttökuva 2025-06-03 175037.pngNäyttökuva 2025-06-03 175109.pngNäyttökuva 2025-06-03 175207.pngNäyttökuva 2025-06-03 175226.pngNäyttökuva 2025-06-03 175307.png

ja tässä uudesta tech demo videossa vaikuttaisi olevan taas uusi naama.

Näyttökuva 2025-06-03 175347.pngNäyttökuva 2025-06-03 175405.pngNäyttökuva 2025-06-03 175416.png

Omasta mielestä announcement trailerin vika kohtaus sopisi cirille parhaiten. Eiköhän modaajat sitten korjaa asian aikanaan.
Samat kasvothan noissa kaikissa on. Valaistus ja kuvakulma vaikuttaa paljon.
 
Sinun tietosi pohjaa siihen että olit itse peliä tekemässä vai? ja jos koet että jotain vääryyttä on tapahtunut niin olisi hyvä että käyttäisit reporttia äläkä yritä esittää moderattoria
ihan selvästi naaman muoto ja mittasuhteet muuttuneet. Tech traileriin on myös ilmestynyt pisamia naamalle mitä cirillä ei ole entuudestaan ollut.
 


Gameplay tech demoa

Ainut mikä pistää silmään on Cirin viitta kun se ratsastaa, ihan kuin olisi ollut kosteana ja sitten jäätynyt, ei liiku luonnollisen näköisenä mutta tämä onkin alkupään tech videoita joissa ei varmaan kaikkiin ole kiinnitetty huomiota mutta että base PS5 vetää RT kanssa 60fps niin aikamoista paskan jauhamista taas CDPR:ltä


Olikos se PS5 RT 60fps unreal porukan puheita? Siinä ei mainittu miten paljon tai vähän RT:tä, eikä mikä rendaus resoluutio / upscaling käytössä. Tuskin varsinaisesti valehtelemaan lähtevät, mutta valikoitua totuutta varmasti kerrotaan.
Mielenkiintoista kuulla mitä digital foundryn tyypit tuosta sanovat, kun epäilemättä tuota arvioivat piakkoin.
 
Olikos se PS5 RT 60fps unreal porukan puheita? Siinä ei mainittu miten paljon tai vähän RT:tä, eikä mikä rendaus resoluutio / upscaling käytössä. Tuskin varsinaisesti valehtelemaan lähtevät, mutta valikoitua totuutta varmasti kerrotaan.
Mielenkiintoista kuulla mitä digital foundryn tyypit tuosta sanovat, kun epäilemättä tuota arvioivat piakkoin.
Seistään korjattuna, taitaa olla juuri UE5 porukan puheita mutta tuolalinen tietty kohta helppo optimoida toimimaan RT 60fps kun sitten taas pääpelissä pitää vuorokausirytmit ja kaikki ottaa laskentaa mukaan ja silloin base PS5 tehot loppuvat armottomasti kesken, luulen että emme näe edes proolla RT 60fps.

PC:lläkin varmaan saat laittaa kovaa rautaa silloin. Oliskohan sopivasti jopa RTX 6000 sarjalaisen aikaan 27.

Kyllähän siinä witcher 3 koki jonkilaisia ulkonäkö muutoksia E3 2013 ja E3 2014 ja retail version välillä

 
Kaikki nuo puheet miten hyvin Unreal hoitaa suorituskyvyn uusilla tekniikoilla on hyvin lupaavan kuuloista, ja Kelpiellä ratsastelu näyttänee hyvältä.
Tuleekohan jossain vaiheessa väsy siihen miltä unreal 5 näyttää jos kaikki AAA pelit käyttävät samoja tekniikoita?
 
Huikealtahan tuo näyttää. Luonnon ja hahmojen yksityiskohdissa hurja hyppy ja liikkeet sekä animaatiot ovat paljon sulavampia kolmoseen verrattuna. Varsin yllättävää myös, jos tuo pyörii PS5:llä 60 FPS säteenseuranta päällä. Unreal Engine 5 on ollut hankala etenkin isojen kaupunkien kanssa. Aika paljon NPC-hahmoja näkyi kuitenkin ruudulla.
 
Seistään korjattuna, taitaa olla juuri UE5 porukan puheita mutta tuolalinen tietty kohta helppo optimoida toimimaan RT 60fps kun sitten taas pääpelissä pitää vuorokausirytmit ja kaikki ottaa laskentaa mukaan ja silloin base PS5 tehot loppuvat armottomasti kesken, luulen että emme näe edes proolla RT 60fps.

Siis ne nehän siinä videolla nimenomaan selvitti, että ovat saaneet sitä SW lumenia huomattavasti nopeutettua, mikä mahdollistaa sen 60 FPS RT-nopeuden konsoleilla. Eihän siinä toki puhuttu minkälaista skaalausta on käytössä tms. Omasta mielestäni voi hyvinkin olla mahdollista, että perus PS5:lla pyöritään siinä 60 tuntumassa, varsinkin kevyemmissä kohdissa, kun käytössä kova skaalaus.
 
niktekiltä tuli jo meemi ulos.
RedEnginen väkijoukko systeemi ei lunastanut lupauksia. Ehkä tällä kertaa saadaan oikeasti mitä mainostetaan eikä nuo väkijoukot kyykkää prossua ihan totaalisesti.

 
Hyi vittu että on ruman näköinen peli. Suorastaan luotaantyöntävä.

Piti katsoa Kingdom Come Deliverance -video heti perään jotta näkö ja mieli eheytyi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 051
Viestejä
4 799 180
Jäsenet
77 874
Uusin jäsen
Minihiiri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom