The Witcher 4 (2025, 2026?)

Trailerista tuli mieleen Witcher maailman synkkyys eli kuten kolmosessakin, tehtiin välillä valintoja, jotka ei kuitenkaan päättyneet onnellisesti lopulta. Tässä monsteri lahdattiin, mutta sillä aikaa joku kuitenkin uhrasi Tytön. Eli jos Traileri heijastaa peliä, luvassa on edelleen ei niin mustavalkoisia- questeja ja päätöksiä, mikä hemmetin hienoa.
Toivon totaalisesti että pysytään Witcher 3 hengessä tummassa sävyssä ja tässä aika hyvä vertaus video Cyberista ja Starfieldistä:



(Enkä nytten tarkoita että kaikki värikkäät/iloiset pelit olisivat automaattisesti huonoja mutta mitä odotan tummilta fantasy ropeilta)

"Always happy ending for folks like us.? Wrong game, wrong gamers"

Kyllähän se itselleni silloin 2015 huono loppu Witcher 3 laittoi mielen matalaksi mutta tein juuri päinvastaisia toimia mitä olisi pitänyt Cirin kanssa ja toisella kerralla sain sitten sen lopun joka johtaa tähän Witcher 4.

Monet tuntuu haukkuvan peliä wokeksi mutta itse näkisin sen niin että riippuu miten CDPR on kirjoittanut tuon asian Cirin osalta ja tässä asiassa CDPR ei ole pettänyt aikasemmin.
 
Mistä moinen tieto että tästä tulisi trilogia? Tai että CP saisi jatkoa?

"The Witcher 4 is definitely happening and will kick off its own new trilogy with Ciri on the front line."


Edit:

Jos minun pitäisi taas väärin veikata niin Witcher 4 tulisi noin 2026 ja CP/2 siitä pari kolme vuotta jälkeen elikkä lähellä 2030 lukua ja sitten Witcher 5 menisi jo päälle 2030 luvun ja sitten CP/3 2035 ja Witcher 6 sitten lähempänä 2040. Jos tämä kehitys cycli siis pysyy samanlaisena ja eikä Witcher tai Cyber floppaa kovin pahasti.

Ellei sitten välissä ulkoisteta jommankumman kehitystä mutta epäilen että CDPR pystyisi molempien kanssa touhuamaan 100% tehokkuudella jos siihen ei Bethesda kykene ja tuskin kehitysajat ainakaan tulee laskemaan kun halutaan tehdä isompaa näyttävämpää peliä ellei sitten sorruta samoihin Ubisofti juttuihin.

Pakko sanoa etten osaa ottaa huomioon jos AI kehitys kehittyy radikaalisesti tässä jokusen vuoden päästä että se voisi nopeuttaa pelien kehittämistä jotenkin vaan lasken nykyisen ison AAA pelikehityksen aika jutun mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Aijai, kyl ny höllii! W3 pilas iteltä melkeen kaikki muut pelit paitsi RDR2 ja CP77. Toivottavasti saavat kunnon launchin tällä kertaa, UE5 siirtyminen on vähä meh mut luulisi osaajia löytyvän enemmän mitä REDengineen. Ciri päähenkilönä toimii ainaki itelle, onhan se kuitenki käytännös melkeenpä päähahmo kirjasarjan loppupuolella. Geraltti nappaa sit Vesemirin roolin. Eiköhä CDPR saa taas kivenkovan stoorin aikaseks.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
UE5 siirtyminen on vähä meh mut luulisi osaajia löytyvän enemmän mitä REDengineen.
Jostain twitter keskustelusta spottasin tämän että juuri tämä olisi ollut yhtenä syynä siirtyä sellaiselle moottorille mille saadaan rekrytä työvoimaa ketkä osaavat jo toimia sen kanssa ja eikä tarvitse lähtee opettamaan talon sisäistä engineä uusille työntekijöille.
(Mutta kuten aina, se mitä lukee internetissä ei ole aina totta, joten ottakaa tuokin varauksella ja isolla sellaisella)
 
Jostain twitter keskustelusta spottasin tämän että juuri tämä olisi ollut yhtenä syynä siirtyä sellaiselle moottorille mille saadaan rekrytä työvoimaa ketkä osaavat jo toimia sen kanssa ja eikä tarvitse lähtee opettamaan talon sisäistä engineä uusille työntekijöille.
(Mutta kuten aina, se mitä lukee internetissä ei ole aina totta, joten ottakaa tuokin varauksella ja isolla sellaisella)
Onhan toi nyt aika selkee siinä mielessä et melkeenpä kuka tahansa voi treenata UE ja aika harvalla on pääsy REDengineen. Hauskoja kans jotkut kommentit missä vedetään aasinsilta CP77 ekaan traileriin ja tähän et katellaa joskus sadan vuoden päästä. Itellä semmonen fiilis et tää on aika paljon helpompi toteutus mitä CP77. Paluu juurille, lore ja maailma on periaatteessa valmiina ja melkovarmasti tuttu 3rd person kuvakulma. Ei tarvii keksii pyörää uusiks nyt. Tarina vaa kuosii niin timanttia on tulossa.
 
Hauskoja kans jotkut kommentit missä vedetään aasinsilta CP77 ekaan traileriin ja tähän et katellaa joskus sadan vuoden päästä.
En mä ihan sataa vuotta veikkaisi sentään mutta tulihan Witcher 3 eka trailer 2013 kesällä ja peli ilmestyi lopulta toukokuu 2015, alunperin piti marraskuu 2014 olla jos oikein muistan.



ja tuossa muuten Geraltikin näyttää vähän erilaiselta mitä loppupelissä sitten joten Cirinkin ulkonäkö voi muuttua matkan varrella mutta ääninäytteljiää ne tuskin lähteävät vaihtamaan olettaen että suurimat osat lauseista varmaan jo purkitettu.

Mutta kontekstina Cyber joo eka traileri tai siis miksi sitä nytten halutaan kutsua traileri tuli kyllä 2012 mutta "varsinainen" traileri tuli 2018 Cyberin kohdalla.
(Tästä päättellekin Witcher 4 julkaisuksi 2026)

Olishan tästäkin varmaan voitu tehdä samanlainen trailerin jo kaksi neljä vuotta sitten mutta halusivat antaa Cyberin pyöriä otsikoissa ja toki korjata omaa julkisivuansa samalla, moni kehittäjä olisi varmaan heittänyt rukkaset naullakkoon sen joulukuisen 2020 jälkeen mutta pakko nostaa CDPR:lle hattua että uurastivat pelin kanssa ja toivottovasti ainakin oppivat jotain.

Nytten kun Cyber on taputeltu niin annettaan aikaa Witcherille loistaa otsikoissa.
 
Toivottavasti graafinen tyyli menee enemmän sinne Witcher sarjan suuntaan. W3:n värikäs/maaluksellinen graafinen tyyli ei vaan sovi siihen maailmaan omasta mielestä. Sarjassa maailmaan raakuus/synkkyys tuli oikeasti esille siinä visuaalisessa ilmeessä, niin kuin kuuluu.

Olen 3-4 kertaa koittanut W3:stä alkaa pelaamaan, mutta joku tuossa vaan itselle tökkii, eikä synny semmoista koukuttavaa tunnetta, mikä motivoisi jatkamaan. CP sitten vei mukanaan heti ensi minuuteista lähtien.
 
Toivottavasti graafinen tyyli menee enemmän sinne Witcher sarjan suuntaan. W3:n värikäs/maaluksellinen graafinen tyyli ei vaan sovi siihen maailmaan omasta mielestä. Sarjassa maailmaan raakuus/synkkyys tuli oikeasti esille siinä visuaalisessa ilmeessä, niin kuin kuuluu.
Riippuu vähän alueesta. Velenin ja Skelligen pikkukylät ovat paikoin olosuhteiltaan ja ulkoasultaan aika karuja sekä ihmiset ovat surkean ja likaisen näköisiä. Novigrad on vähän värikkäämpi, mutta paljon köyhyyttä ja kurjuutta löytyy sieltäkin. TV-sarjassa tuntuu melkein olevan joku harmaa filtteri, mutta itse kyllä nautin pelissä metsistä ja vihreästä luonnosta. Värikäs ja eloisa Touissant tuo vielä kontrastia mukavasti :D

Mielenkiintoista kyllä, mitä kaupunkeja ja millainen kartta nelosessa tulee ylipäätään olemaan. Tuskin ainakaan ihan samoja kaupunkeja tekevät uudestaan, vaan lähtevät uusille alueille. Isot kaupungit etenkin kiinnostavat. Novigrad on varmaan oma pelien lempikaupunki ja tarjoaa vaikka mitä seikkailuja.
Olen 3-4 kertaa koittanut W3:stä alkaa pelaamaan, mutta joku tuossa vaan itselle tökkii, eikä synny semmoista koukuttavaa tunnetta, mikä motivoisi jatkamaan. CP sitten vei mukanaan heti ensi minuuteista lähtien.
Ainakin sen verran kannattaa yrittää pelata, että pääsee White Orchardista pois ja koko maailma avautuu. Silloin peli alkaa maistumaan entistä enemmän ja tarjoaa paljon enemmän vapautta ja tutkittavaa.
 
White Orchardin pelaan aina helpoimmalla asteella, että ei tarvitse siellä jumittaa, vaikka esim. kummitustehtävä tarjoaa heti jo hyvää noiturimenoa. Omia suosikkeja alueista on se noitien suo. Siinä on videopelaamista parhaimmillaan.
 
Riippuu vähän alueesta. Velenin ja Skelligen pikkukylät ovat paikoin olosuhteiltaan ja ulkoasultaan aika karuja sekä ihmiset ovat surkean ja likaisen näköisiä. Novigrad on vähän värikkäämpi, mutta paljon köyhyyttä ja kurjuutta löytyy sieltäkin. TV-sarjassa tuntuu melkein olevan joku harmaa filtteri, mutta itse kyllä nautin pelissä metsistä ja vihreästä luonnosta. Värikäs ja eloisa Touissant tuo vielä kontrastia mukavasti :D

Mielenkiintoista kyllä, mitä kaupunkeja ja millainen kartta nelosessa tulee ylipäätään olemaan. Tuskin ainakaan ihan samoja kaupunkeja tekevät uudestaan, vaan lähtevät uusille alueille. Isot kaupungit etenkin kiinnostavat. Novigrad on varmaan oma pelien lempikaupunki ja tarjoaa vaikka mitä seikkailuja.

Ainakin sen verran kannattaa yrittää pelata, että pääsee White Orchardista pois ja koko maailma avautuu. Silloin peli alkaa maistumaan entistä enemmän ja tarjoaa paljon enemmän vapautta ja tutkittavaa.

Oon kertaalleen pelannut ainakin sinne asti, kun mennään laivalla sinne uuteen paikkaan. Pitää varmaan koitella taas kerran. En tiiä, jos jatkaisi vanhasta savesta. Kattelis sen alun juonikuviot vaikka tubesta, muistin virkistämiseksi.
 
Jos oot skelligelle asti pelannut, ja peli ei tunnu kiinnostavalta, niin ei tämä peli ole sinua varten. Pelejä on paljon, parempi käyttää aika semmoisten parissa, joista tykkää.
 
Olihan tuo hieno peli kaiken kaikkiaan. Itsellä yski ehkä eniten se että pelasin tuota Elden Ringin jälkeen joten taistelut, liikkuvuus ym. oli aika paljonkin heikommalla tasolla.
 
Olihan tuo hieno peli kaiken kaikkiaan. Itsellä yski ehkä eniten se että pelasin tuota Elden Ringin jälkeen joten taistelut, liikkuvuus ym. oli aika paljonkin heikommalla tasolla.

Se huojuva liikkuvuus on tosi huono erityisesti sen jälkeen, kun pelannut vaikkapa Elden Ringiä, jossa ihan erilainen tukevuus.
 
Jos oot skelligelle asti pelannut, ja peli ei tunnu kiinnostavalta, niin ei tämä peli ole sinua varten. Pelejä on paljon, parempi käyttää aika semmoisten parissa, joista tykkää.

Joo ei se huonolle tuntunut, mutta joku imu siitä vaan itsellä uupuu. Ihan kiva sitä oli aina pelailla, kun sen käynnisteli mutta aina sitten tuli joku toinen peli, mikä vei mennessään.
 
Monet tuntuu haukkuvan peliä wokeksi mutta itse näkisin sen niin että riippuu miten CDPR on kirjoittanut tuon asian Cirin osalta ja tässä asiassa CDPR ei ole pettänyt aikasemmin.
Miten kuka voi päättä 6min trailerin perustella, että peli on woke...Ei siinä ollut mitään kovin wokea. Ciri päähahmona, Blood and Wine loppu vähen niinkui pedas sitä jo. Ja sitten se itku Cirin ulkonäöstä, uh? Eiks ne oo ennen aikuista naista nähnyt??!! Sehän on vaan aikustunut ja tullut muutama kymmenen vuotta lisää. Pitää myöntää, että Cirin silmät ja potionin juonti hiemän yllätti, mutta IGN haastikessa devid varmistivat, että hän on suorittanut Trail Of Grasses, miten se on mahollista, en osa arvailla. Ehkä koska hän on aikuinen ja ei oo niin hauras ku 10v lapsi ja ehkä verellä on osuutta asjaan. CDPR on aina kirjoja kunnioittanut, nii eivätköhän he keksi jonkun syyn mikä ei kovin pahasti ole ristiriitassa loren kanssa. En vaan ymmärrä sitä jatkuva valittamista joka asjasta. Tuntuu, että jos julkaistais uusi Tetris, nii joku siitäki löydäis valitamista, joko on liian woke tai ei tarpeeks woke....oeh...
 
Juu en itsekkään ymmärrä tuota itkua ulkonäön muuttumisesta. No ei ole teinityttö enää, ja aika kovissa paikoissa varmaan marinoitu tuossa vaiheessa. Kyllähän selvästi sama hahmo on kyseessä ulkonäöllisesti myös. Uskottavampi tämä ciri on witcheriksi, kun se W3:n teini.
 
Noituri kolmoset (ja lisärien) pelaamisen jälkeen aikanaan jäi semmoinen olo että seuraavassa pelissä olisi mukava pelata Eskelillä, joku kokonaan uusi maa ja sivuhahmot, ehkä muutamalla vanhalla tutulla maustettuna.
 
Witcher 3:n gameplay, eli lähinnä taistelu, oli itselle isoin miinus. Toivottavasti saavat tähän neloseen tuota taistelua paremmaksi. Tarina ja tehtävät jos on edes samalla tasolla kuin aikaisemmat Witcherit niin se riittää. Grafiikassa on luonnollisesti odotettavissa iso hyppy, vaikka kolmonenkin oli jo hyvän näköinen peli. UE5 pelimoottorina herättää kyllä pelkoa suorituskyvyn osalta. Toki monta vuotta vielä pelin julkaisuun, jolloin rautakin on huomattavasti parempaa.

Oma veikkaus julkaisusta on vuonna 2027.
 
Viimeksi muokattu:
Mä veikkaan että 2026 julkaisu.

Geraltia kaipaavat pääsevät pelaamaan sitä Witcher 1 remakea jossain vaiheessa myös, oisko ennen tätä W4 jopa.
 
W1 remake oli aikaisessa kehityksessä Fools theoryllä 2v sitten, mutta CDPR CEO sanoi että W4 ja siihen käytettävä teknologia/sisältö siirtyy W1 remakelle joka tulisi ulos W4 jälkeen. Asia saattaa muuttua kun W1 on paljon pienempi peli vs W4 joka on vasta nyt täydessä kehitykessä + viivästykset kun firman johto ei osaa arvioida projektien etenemistä.

Yksi syy miksi näistä peleistä opitaan vuosia ennen julkaisua on että aikaiset julkistukset/trailerit tekevät elämästä helpompaa julkisissa keskusteluissa kun ei tarvitse miettiä koodisanoja kuten "polaris", piilotella pelin osia joista sadat kehittäjät tietävät monissa studioissa tai varoitella ääninäyttelijöitä mitä ne puhuu julkisesti. Helpompi vain hoitaa PR.
 
W1 remake oli aikaisessa kehityksessä Fools theoryllä 2v sitten, mutta CDPR CEO sanoi että W4 ja siihen käytettävä teknologia/sisältö siirtyy W1 remakelle joka tulisi ulos W4 jälkeen. Asia saattaa muuttua kun W1 on paljon pienempi peli vs W4 joka on vasta nyt täydessä kehitykessä + viivästykset kun firman johto ei osaa arvioida projektien etenemistä.

Yksi syy miksi näistä peleistä opitaan vuosia ennen julkaisua on että aikaiset julkistukset/trailerit tekevät elämästä helpompaa julkisissa keskusteluissa kun ei tarvitse miettiä koodisanoja kuten "polaris", piilotella pelin osia joista sadat kehittäjät tietävät monissa studioissa tai varoitella ääninäyttelijöitä mitä ne puhuu julkisesti. Helpompi vain hoitaa PR.
Okei, enpä tiennyt että oli jotain arvioita jo.

UE5 siirtyminen helpottaa tässäkin että voidaan ulkoistaa remaken tekeminen helpommin. Varmaan samoja ympäristöjä osittain W1 ja W4, niissäkin säästää aikaa kun voi käyttää samoja tekstuureja ja malleja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 744
Viestejä
4 545 712
Jäsenet
74 840
Uusin jäsen
jousam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom