• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 16:30 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

The Wheel Of Time (Prime Video)

Aiotko kokeilla katsoa tätä sarjaa?

• Kyllä

Ääniä: 132 62,6%
  • En

Ääniä: 24 11,4%
  • Ehkä

Ääniä: 55 26,1%

• Ääniä yhteensä
    211
  • Äänestys suljettu .
Kirjat lukeneena ja niiden omistajana (myös ne kolme kovakantista englanniksi) on TV-sarja melkoista tuubaa.
Tulee Witcher mieleen. Käsikirjoittajat käsitelleet jotain omia #metoo traumoja ja vetäneet juonet uusiksi. Aina ärsyttää tuon Hauen naaman näkeminen pääosanesittäjänä, kun on vain sivuhenkilö kirjoissa. Tärkeä toki, mutta sellainen Yoda/Merlin tyyppinen kouluttaja/mahdollistaja.
Ihan sama, kun Jackson olisi vetänyt Sormusten Herrat omilla juonen käänteillä ja Hobitteina olisi ollut pari mustaa naista Frodon seurana.
Perrin paskottu täysin ja koko dynamiikka päähenkilöiden välillä on väärin. Otanta on pieni, mutta omassa piirissä, jossa jengi on lukenut kirjat, olen minä ainoa, joka on jatkanut sarjan katsomista. Kai kun itsellä on myös tuo kotiteatteriharrastus lähellä sydäntä ja nuoruudessa (viime vuosituhat) joutui kaikenlaista kuraa katsomaan, jos jotain halusi nähdä fantasian ja scifin saralta.
Minä olen kohdeyleisöä. Olen lukenut kirjat, mutta siitä on niin paljon aikaa että en juuri muista tapahtumia. Pidin myös applen säätiöstä, siinäkin on paljon muokkauksia.

Pidin myös applen säätiöstä, siinäkin on paljon muokkauksia.

Voiko Säätiötä edes verrata? Muutama kirja parilla henkilöllä, joihin on 35 vuotta myöhemmin kirjoitettu rahastamis tarkoituksella esiosia? Niistä kirjoista olisi ollut vaikea tehdä avaruusoopperaa. Niihin on ollut pakko keksiä omia henkilöitä ja tapahtumia.

Mutta jos olisi laittanut samat paukut Reunoldsin Ilmestysten avaruuteen, niin pojat sitä kelpaisi katsella 4K:na!

Kirjat oon lukenu kyllästymiseen asti ja niissä on sen verran paljon "ongelmia", että ihan virkistävää kokea tämmöinen TV-sarjan tapainen erilainen versio.

Tuli kaksi ekaa kautta katsottua ja varmaan olisin katsonut kolmosenkin mutta kun pääsi soppari loppumaan niin ei sitä kyllä tämän takia uusittua tule.

Itse en ole siis kirjoja lukenut ja siltä pohjalta ei ollut mitään ennakko-odotuksia, joita voisi pettää mutta näyttelijöiden osaaminen ja leikkaus/ohjauksen taso eivät tyydyttäneet. Maailma ja efektit olivat kyllä erinomaisia ja storyline ihan ok.

Statistiikka

Viestiketjuista
261 459
Jäsenet
74 811
Uusin jäsen
Testiinpä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom