Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
CD Projekt Redin The Witcher 3: Wild Hunt voitti aikoinaan yli 250 vuoden peli -palkintoa. Taakse jäi The Last of Us, joka piti aiempaa palkintoa hallussaan. Nyt sitten ohi on mennyt The Last of Us: Part II.
Game Awards jäljittää pelien saamia palkintoja, ja sen mukaan The Last of Us: Part II on saanut kaikkiaan 170 GOTY- ja 91 Readers' Choice -palkintoa. Toisin sanoen yhteensä 261 kappaletta, ja näin taakse jää The Witcher 3 entisine ennätyksineen.
Jotain huhua luin, että olisi työn alla. Aika ihmehän se olisi, jos ei olisi työn alla jossain vaiheessa.Tulis ny se PS5-upgrade tai uus remasteri ihan sitä varten! Mut täysin kuollutta on huhurintamalla kaiketi.
On. Se oli jo PS4-versiossa (remastered).Onko the Last of Us 1:sessä 60fps tuki PS5:selle?
Huhujen mukaanhan ekasta olisi tulossa sitä remakea. Eli tuskinpa remasteria päivitellään jos pitää huhut paikkansa.
Taitaa tästä olla kiittäminen kilpailijaa.Ihme että julkaisivat tuon 60fps päivityksen ps5:lle. Olisin luullut että rahastaisivat siitäkin remasterin hinnan tms. No eiköhän ne suolla ulos remasterin kakkosesta vielä jossain vaiheessa.
Jep. Aivan käsittämätön pettymys tämä peli oli itsellekin. Helkkarin vaikea enää palata ensimmäisen osan pariin vaikka kuinka yrittää uskotella itselleen ettei tätä kakkososaa ole koskaan tapahtunutkaanNo, odotahan kun pääset pidemmälle pelissä, niin tuo on vielä kesyä kamaa. Itselleni oli armoton pettymys tämä peli, mutta on tästä moni myös tykännyt.
Eipä tuo haittaa että hahmot eivät ole samasta puusta veistettyjä, mutta tuota serenadia kuunnellessa ja Dinan ilmeitä katsellessa alkoi melkein naurattamaan. Hieman perverssifiilis tuosta myös tulee karvaisena ukkona tuollaista tarinaa pelata.Olihan se jo etukäteen tiedossa että Ellie on lesbo, tuo selvisi Left Behind dlc:ssä. Jos tämmöisiä tarinavetoisia pelejä halutaan pitää vakavasti otettavana viihteenä, niin niissä pitää olla eri lähtökohdista tulevia hahmoja, ihan samanlailla kuin elokuvissa ja sarjoissa.
Tuo johtuu osittain siitä että pelissä on tapahtunut maailmanloppu, ei siinä varmaan mitkään hiustenlaitot tai meikkaukset käy ensimmäisenä aamulla mielessä.Eipä tuo haittaa että hahmot eivät ole samasta puusta veistettyjä, mutta tuota serenadia kuunnellessa ja Dinan ilmeitä katsellessa alkoi melkein naurattamaan. Hieman perverssifiilis tuosta myös tulee karvaisena ukkona tuollaista tarinaa pelata.
Vielä sivuhuomiona, pelissä ei ole tullut vastaan vielä yhtään viehättävää naishahmoa. Se kait on myös nykypelien tyyli, että ihmisistä tehdään enemmän ”normaaleita” eli taviksen näköisiä, sen sijaan että sankari olisi joku 10/10 yksilö. Tai ainakin naishahmoissa näin. Vielä ei ole juurikaan tullut vastaan ”rumia” mieshahmoja joilla pelata.
Minä ihan sokaistun tästä kärjsitämisestä.Minäkin haluaisin sellaisen Pasi Viherahomaisen kaljamahaisen tupakkia polttavan perus ukkelin pääosaan aina 20m sprintin välein pitäisi vetää astmapiipusta helpotusta ja hengitys vinkuu niin että puolen kilometrin säteellä viholliset löytävät sinut.
Voisi toimia samalla varoittavana esimerkkinä nuorisolle tai miksi ei vanhemillekin.
Oli tarkoitettu edeliselle viestille "Vielä ei ole juurikaan tullut vastaan ”rumia” mieshahmoja joilla pelata. " ja aluksi piti pilke silmäkulmassa heitto mutta lopussa sitten tulikin vahingossa moraalinen sanoma että kannattaa pitää itsestään huolta.Minä ihan sokaistun tästä kärjsitämisestä.
Mikä se oikea viesti oli?
Mitenhän, kun itselläni tässä Ellien homous ei hiertänyt lainkaan. Päinvastoin, se istui hahmoon, varsinkin vuonna 2014 ykkösen DLC:ssä, jolloin hänen taipumuksensa on juoneen kirjoitettu. Tuolloin homouspakottaminen (rotusotkemisen kera) ei ollut ottanut vielä uutta vaihdetta silmään.
Onko kyse Left Behind lisäosasta? Vetäisin tuossa ykkösen läpi uudestaan ennen kakkosen aloitusta, kun en muistanut pelistä enää paljoakaan, mutta en jaksanut enää lisäosaa pelata.Minä ihan sokaistun tästä kärjsitämisestä.
Mikä se oikea viesti oli?
Mitenhän, kun itselläni tässä Ellien homous ei hiertänyt lainkaan. Päinvastoin, se istui hahmoon, varsinkin vuonna 2014 ykkösen DLC:ssä, jolloin hänen taipumuksensa on juoneen kirjoitettu. Tuolloin homouspakottaminen (rotusotkemisen kera) ei ollut ottanut vielä uutta vaihdetta silmään.
No sama ilmiö on esim. Mass Effect Andromedassa ja siinä ei tainnut olla maailmanloppua tapahtunut. Eikä tää nyt meikistä ole kiinni, onhan nuo hahmot muutenkin ilman meikkejäkin erityyppisiä mitä esim. joku Lara Croft aikoinaan oli. Saa nähdä milloin saadaan kehopositiivisia hahmoja.Tuo johtuu osittain siitä että pelissä on tapahtunut maailmanloppu, ei siinä varmaan mitkään hiustenlaitot tai meikkaukset käy ensimmäisenä aamulla mielessä.
Lara ei ollut aikoinaan kovin realistisen näköinen, vaikkapa tuo Angel of Darkness Lara ei kyllä sopisi yhtään tähän peliin. Kyllähän se on myös paljon pelistä kiinni että miltä ne hahmot näyttää, tämä Last of Us pyrkii olemaan kohtuu realistinen. Mitä noihin miehekkäisiin naishahmoihin tulee niin nekin sopii tämän pelin maailmaan. Siitä olen kyllä samaa mieltä että korostetun naisellisia hahmoja on peleissä vähenevissä määrin.No sama ilmiö on esim. Mass Effect Andromedassa ja siinä ei tainnut olla maailmanloppua tapahtunut. Eikä tää nyt meikistä ole kiinni, onhan nuo hahmot muutenkin ilman meikkejäkin erityyppisiä mitä esim. joku Lara Croft aikoinaan oli. Saa nähdä milloin saadaan kehopositiivisia hahmoja.
Abbykin vaikutti tosi miehekkäältä, kuten kaikki muutkin naishahmot…
Voi olla että sopii tämän pelin maailmaan, mutta oletko jossain muussa uudehkossa pelissä törmännyt feminiinisiin naishahmoihin? Väitänkin että tää on enemmänkin osa laajempaa trendiä kuin tän pelin erityisominaisuus.Lara ei ollut aikoinaan kovin realistisen näköinen, vaikkapa tuo Angel of Darkness Lara ei kyllä sopisi yhtään tähän peliin. Kyllähän se on myös paljon pelistä kiinni että miltä ne hahmot näyttää, tämä Last of Us pyrkii olemaan kohtuu realistinen. Mitä noihin miehekkäisiin naishahmoihin tulee niin nekin sopii tämän pelin maailmaan.
![]()
Ei nyt ihan noin ainakaan omalla kohdalla, vaan kuten ensimmäisessä postauksessani tähän kirjoitin niin tuli vähän hämmentävä olo setämiehenä pelata lesboteinien tarinaa. Laittoi myös samalla miettimään sitä, että miksi ylipäänsä tarinavetoiset pelit ovat niin arvostettuja, koska peleissä tarinakin parhaillaankin on yleensä b-luokkaa verrattuna elokuviin ja peleissä pitäisi kait olla se pelillisyys mistä nautitaan. Mutta toki tässä tarina voi olla a-luokkaakin, en osaa vielä sanoa. Kyllä näissä ainakin parempi tarina on kuin unchartedeissa, mutta ei silti välttämättä LoU:sta parempaa peliä tee.Sekö tässä hiertää ettei naisilla ole tissejä ja muodokasta persettä mitä kuolata sen lisäksi ettei kyseiset naishahmot ole edes teoriassa kiinnostuneita karvaisesta adoniksesta ruudun toisella puolella joka poissulkea viimeisetkin fantasioinnin mahdollisuudet? Kaiken lisäksi nämä naiset pärjää ilman miehistä apua, eihän se nyt voi olla mahdollista.
Aikaa kaukaa haettua jos kuvittelee, että tässä jotenkin tuputettaisiin homoutta, eri värisiä ihmisiä tai jotain muuta suvaitsevaisuuden tai yhdenvertaisuuden agendaa. Edelleen helvetin hyvä tarina juuri näistä ihmisistä joita se kosketti.
Kun minä pelasin PS1:llä niin pelaajahamot olivat minua 10-20v vanhempia ja nytten olen huomanut että pelaajahahmot jo melkein 10-15 nuorempia kuin minä itse niin se aika vain menee.Btw. kun pelaajien keski-ikä on kuulemma jossain 30-40 välissä niin tässäkin pelissä kuitenkin seurataan ja pelataan teineillä. Aika outo juttu sekin.
Ja mitä tulee seksualisuuteen niin luulen että siellä johtoportaassa on käynyt "käsky" että vähemistöjäkin pitää tuoda esille koska olettamushan on että kaikki ovat heteroita.
(Ekassa last of usissa ei tainnut pahemmin olla?)
Joo tämä on kyllä selkeä epäkohta mun mielestä. Toki on hyvä että jos vaikeustasoa laittaa normaalia helpommalle, niin sitten alkaa tavaraa riittämään. Jos jotain ei niukkuus kiinnosta niin tuolla tavalla saa pelistä mieluisamman. Mutta normaalitasolla pitäisi tuntua siltä että tuollaisessa maailmassa ei vaan ole tavaraa joka nurkan takana. Se kuuluu mun mielestä tuohon asetelmaan että tarvikkeita ja ammuksia ei ole ja aina on puutetta. Ei voi mennä sillä suosikkiaseella koko peliä läpi, vaan joutuu soveltamaan sen mukaan mitä sattuu löytymään.Tuo tavaroiden/ammusten runsas määrä kannustaa ennemmin vaan räiskimään tiensä läpi kuin yrittämään hiipimistä/salatappoja. Tämä sitten ehkä luo semmoista "taas yksi tulitaistelu, ei jaksaisi" fiilistä välillä pelatessa. En oikeasti muista että ammukset olisivat olleet joka aseesta lopussa kuin pari kertaa kun on pitänyt joku isompi vihollinen kaataa.
Mulle tän toisen osan combatti oli huomattavasti parempi kun ykkösosan vastaava, eikä tohon Remakeen palaaminen oikeen innosta tälleen kakkosen jälkeen. Se prone toi kuitenkin sen verran paljon lisäsyvyyttä siihen touhuun, ja on noi encountereidenkin alueet huomattavasti fiksummin suunniteltu ja lähtökohtasesti aika paljon laajempiaki. Vaikeustasoa tosiaan joo kannattaa vääntää korkeemmalle jos tuntuu helpolta ja resursseja piisaa liikaakin, toki vaikeimmilla vaikeustasoilla se peli aika rajusti pakottaa ottamaan noi kanssa hitaammin ku jos heti encounterin alussa lähtee räiskimään niin siinä kyllä helposti jää alakynteen. Mut omalle pelityylille se sopi paremmin kun hyvin, tykkäsin ku piti suunnitella vähän et mitä tekee.
Tarinakin on mun mielestä ihan hyvä sellasenaan, en oo oikeen vieläkään hiffannu et mikä siinä hiertää porukkaa niin paljon jopa tälleen parinkin vuoden jälkeen.
Joo, ymmärrän kyllä sen kritiikin et rytmitys on tässä vähän pielessä ja allekirjotan kyllä sen väitöksen vähintäänkin osittain. Tuntuu et tää peli on jaoteltu kolmeen osaan ja ekat kaks osaa on saman aikajanan tapahtumat vaan eri näkövinkkeleistä, eikä asiaa auta oikeastaan ollenkaan se et ekasta näkökulmasta vaihetaan toiseen niinkin tiukassa cliffhangerissa et se suorastaan vähän vitutti sit pelata sitä seuraavaa osiota hetken aikaa kunnes vähän niinku unohti sen asian ja pääs takas siihen pisteeseen.Omaan makuun tarina oli liian pitkä, juuri kun luulin että nyt ollaan lähellä finaalia niin luvassa olikin vasta puoliaika. En sitten jaksanut enää lähteä uuteen ponnistukseen sen puolivälin jälkeen
Juonen rakenne on tosi tarkkaan rakennettu ja uusilla pelikerroilla ei aiheuta samanlaista vitutusta, kun tietää mitä tuleman pitää. Tätä rytmitystä, josta usein kritiikkiä kuulee, on tullut tosi paljon tuumailtua ja olen tullut siihen lopputulokseen, ettei sitä pelaajalle aiheutettavaa tunnetilaa saa oikein luotua muulla tavalla. Toivottavasti joku joskus tekee vastaavaa suoraviivaisemmin ja osoittaa ajatuksen vääräksi.Joo, ymmärrän kyllä sen kritiikin et rytmitys on tässä vähän pielessä ja allekirjotan kyllä sen väitöksen vähintäänkin osittain. Tuntuu et tää peli on jaoteltu kolmeen osaan ja ekat kaks osaa on saman aikajanan tapahtumat vaan eri näkövinkkeleistä, eikä asiaa auta oikeastaan ollenkaan se et ekasta näkökulmasta vaihetaan toiseen niinkin tiukassa cliffhangerissa et se suorastaan vähän vitutti sit pelata sitä seuraavaa osiota hetken aikaa kunnes vähän niinku unohti sen asian ja pääs takas siihen pisteeseen.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.