Pidin ykkösosan tarinasta aivan järkyttävän paljon. Kasvutarina kahdelle päähahmolle, joista molemmista oppi pitämään.
Tämän tarina olikin sitten todella hankala asia sulattaa. Alun tapahtumien jälkeen kun Elliellä lähdettiin kostamaan Joelin kuolemaa, olin sitä mieltä että kaikki pois edestä, nyt mennään kostamaan. Kuitenkin pelin edetessä Ellien valinnat kostonhimon vainotessa alkoi häiritsemään itseä. Lisäksi väkivalta ja se, että se yksi nainen oli pakko hakata alkoi jo tuntumaan vähän liian pahalta itselle. Vitaa pelaava tyttö tapettiin ja Ellien osuuden lopussa Owen ja Mel. Tässä kohtaa tajusin, että Ellie ei ole se hyvä ihminen tässä vaan se joka tappaa kaikki saadakseen oman tahtonsa läpi. Tässä kohtaa olin itse aika sekaisin, että mitä helvettiä oikein tässä pitää vielä tapahtua.
Tästä sitten siirryttiin Abbyn peliin ja hitto, pelihän maistui kokoajan paremmalta. Jotenkin Abbyn kanssa peli oli paremmin rytmitetty, Ellien kanssa kun kokoajan tyhjennettiin yksi tila kerrallaan vihollisista, Abbylla taas paikat pystyi paremmin tutkimaan kuitenkaan tappamatta kaikkia mitä eteen tuli. Ja olihan Abbylla nyt se sairaalakohtaus aivan mahtava, siinä kun lappuja luki niin tajusi, että tämä on todellakin alkupiste ja se tunnelma mikä siellä oli. Abbyn osion lopussa hän näytti inhimillisyyttä, toisin kuin Ellie, joka surmasi kaikki Abbyn kaverit..
Farmille päästiin ja kaikki oli "hyvin". Kunnes Ellie taas lähti kostoretkelle, jättäen Dinan ja JJ:n farmille. Tätä koko juttua ei olisi minun mielestä tarvittu, loppu oli täysin irrallinen asia, yhtäkkinen uusi ryhmittymä loppuun, josta ei mielestäni ollut mitään tietoa ennen?!
Taistelu Abbyn kanssa ja annoin Abbyn voittaa, jotta paha häviäisi. Jos sarjaan tulee vielä osa kolme niin toivottavasti siinä ei tarvitse nähdä Ellietä. Jotenkin verrattuna ykkösosan fiiliksiin, tässä heitti koko homma toisinpäin. Loppua kohden aloin todellakin olemaan Abbyn puolella, hänhän oli se tarinan hyvis. Ellie näennäisesti pääsi yli Joelin kuolemasta, mutta maksoi siitä kovan hinnan menettäen ansaitusti kaiken omilla valinnoillaan. Abby taas menetti kaiken Joelin ja Ellien takia, antaen kuitenkin anteeksi.