• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

The Last of Us (HBO)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Robbs
  • Aloitettu Aloitettu

Oletko pelannut Last of Us pelejä?

• Olen

Ääniä: 203 45,3%
  • En ole

Ääniä: 245 54,7%

• Ääniä yhteensä
    448
Mulla on kaveri, joka ei ole omistanut televisiota 15 vuoteen ja nyt on muuttanut yhteen naisen kanssa. Hänelle on aina kiva suositella sarjoja (suht hyvin katsonut kyllä parhaat jonkun luona tms.), mutta eilen tuli puheeksi The Last Of Us.

Jos joku katsoo muutaman sarjaa vuoteen (ja yleensä aina eurooppalaisia), niin en oikein hyvällä omallatunnolla voinut kehua TLOU:ta. Jäi lopulta jotenkin pettymykseksi itsellekin.

Varmaan kaikkien aikojen parhaiten markkinoitu sarja. Kaikki katumainokset ja pöhinä etukäteen. Lisäksi Reddit on mieletön markkinointikoneisto nykyään ja ihmiset on niin laumasieluisia (ei hyödytä up/downvotet, jolla korostetaan vaan threadin yleistä mielipidettä), että sitä kautta saaneet ihmiset fanaattisesti fanittamaan sarjaa. En tiedä mitä kenelle on maksettu mitäkin, mutta varmasti suhteessa normaalituloihin paljon. Vähän jopa kusetettu olo varsinkin kun olin itsekin hehkuttamassa tätä täysin varauksitta ainakin ennen alkua.

Silti varmasti katson kaikki tulevatkin jatkot. Pelasin vähän aikaa sitten remaken ja peli on tunnelmallisesti vaan ihan täysin omassa kategoriassaan verrattuna sarjaan.

Mulla on kaveri, joka ei ole omistanut televisiota 15 vuoteen ja nyt on muuttanut yhteen naisen kanssa. Hänelle on aina kiva suositella sarjoja (suht hyvin katsonut kyllä parhaat jonkun luona tms.), mutta eilen tuli puheeksi The Last Of Us.

Jos joku katsoo muutaman sarjaa vuoteen (ja yleensä aina eurooppalaisia), niin en oikein hyvällä omallatunnolla voinut kehua TLOU:ta. Jäi lopulta jotenkin pettymykseksi itsellekin.

Varmaan kaikkien aikojen parhaiten markkinoitu sarja. Kaikki katumainokset ja pöhinä etukäteen. Lisäksi Reddit on mieletön markkinointikoneisto nykyään ja ihmiset on niin laumasieluisia (ei hyödytä up/downvotet, jolla korostetaan vaan threadin yleistä mielipidettä), että sitä kautta saaneet ihmiset fanaattisesti fanittamaan sarjaa. En tiedä mitä kenelle on maksettu mitäkin, mutta varmasti suhteessa normaalituloihin paljon. Vähän jopa kusetettu olo varsinkin kun olin itsekin hehkuttamassa tätä täysin varauksitta ainakin ennen alkua.

Silti varmasti katson kaikki tulevatkin jatkot. Pelasin vähän aikaa sitten remaken ja peli on tunnelmallisesti vaan ihan täysin omassa kategoriassaan verrattuna sarjaan.
Ei tässä oikein ollut kritiikkiä itse sarjasta, tuntuu lähinnä harmittavan kun muut tykkäävät?

Ei tässä oikein ollut kritiikkiä itse sarjasta, tuntuu lähinnä harmittavan kun muut tykkäävät?

Luulisi tosiaan että voisi kertoa oliko huonoa juoni, näyttelijät, ohjaus jne ja jos oli huonoa niin millä tavalla.
Itseäni esim. vaivasi liika videopelimäisyys tarinankerronnassa, eli se että ensin oli dialogipätkä ja sitten ammuskelua että pelaaja saa toimintaa. Kokonaisuutena pidin kyllä mutta en siihen hehkutukseen täysin yhdy.

Joo, @Theory voisi kokeilla uudestaan ja kertoa edes vähän, mikä siinä sarjassa tökki. Nyt meni kyllä spoilerit pahasti hukkaan...

Pakko sanoa, että kyllä mäkin tykkään. 8/10. Odotin vaan tältä sarjalta enemmän, koska varsinkin ensimmäinen peli on mestariteos. Paljon kuitenkin kadotettu taiasta.

Spoilertagit oli just sitä varten, ettei kenenkään tarvitse ottaa henkilökohtaisesti.

Sarja voitti MTV Awardseissa kolme palkintoa. Paras sarja, Pascal ja Ramsey paras duo ja Pascal paras sankari. MTV on varmaan aika merkityksetön nykyään mutta miljoonat äänestivät.

Kakkoskauden pitäisi tulla 2025. Käsikirjoittajien lakko viivästyttää:

"It’s “too early to tell” how the scheduling plans for specific shows will being impacted by the writers work stoppage, Orsi said. “We were looking at The Last Of Us for some time in 2025."

Tulipa katsottua viimein tämä läpi: tarina ja kerronta ihan jees, ei loistava, muttei huonokaan. Sarjan paras anti on ehdottomasti Pedro Pascal: ihan pirun hyvä näyttelijä!

Tämä muuten julkaistiin maanantaina levyllä. Normaali 4K julkaisu sisältää myös perus Blu-Rayt mutta steelbook ei.

Sarja on voittanut jo joitain Emmyjä:

Nick Offerman ja Storm Reid voittivat. 15. päivä on päägaala missä jaetaan muut palkinnot.

Kakkoskauden kuvaukset pitäisi alkaa ensi kuussa.

• Tykkää
Reactions: dea
Ensimmäiset viralliset kuvat kakkoskaudelta on julkaistu:

Ovat tällä hetkellä kuvaamassa Kanadassa ja kuvauspaikkakuvia ilmestyy nettiin silloin tällöin.

• Tykkää
Reactions: dea
Peliä pelaamatta tuli katosttua tää sarja.

Ihan ok oli, mutta ei enempää kuin The Walking Dead uusilla skineillä. Ei mitään uutta ja ennaltavarvattavia kliseitä jokaisesta zombi elokuvasta/sarjasta joten en oikein ymmärrä tän hehkutusta. Tosin kuten mainittua en peliä ole pelannut.
Plussaa että laadukkaasti tehty ja ilmeisesti ihan oikeilla paikoilla ja oikealla säällä tehty ja jos ei ollut niin hyvin kyllä oli lavastettu. Lumi jne ainakin näytti erittän aidolta jos ei aitoa ollut.

Nytten sain aloitettua kunnolla katsomaan tätä(Just katsoin kutos jakson) kun pelasin eilen part 1 PC.llä läpi.
Voin katsoa läpisormien että ihonvärejä vaihdeltu siellä täällä ja että Ellie ei näytä yhtään kuin peliversionsa mutta pakko sanoo että miten vähän toimintaa tässä on peliversioon verrattuna.

Erityisesti kun eivät käytä missään kohtaa maskeja ja eikä ja eivätkä mene missään sieni pöllyissä.
Tässä on mielestäni paljon hyvää lisää kirjoitettu mukaan joka tuo syvyyttä last of us maailmaan jota ei ollut pelissä mutta on sitten toisaalta jotkut osat saaneet silppuria ja huolella.

Isoin facepalmi itselleni oli se kutos jaksossa:

Kun Ellie ei varastakkaan hevosta ja siten Tommy ja Joel joudu lähtee ajamaan sitä takaa vaan yks kaks Joel päättääkin että hän lähtee saattaa Ellietä sinne kun taas pelissä Joelille annettiin motivaatiota paljon enemmän

Ristiriitaiset fiilikset toistaiseksi mutta ainakin joltain osin Joelin ja Ellin dynamiikka toimii ja siten seuraa peliä.

Vaikka hassua onkin sanoa kun HBO tekemä sarja mutta onko raha/budjetti loppunut kesken ja siten toiminta osuuksia ja episodeja jouduttu typistämään kunnolla.

Tämä ehdottomasti varmasti tulee toimimaan paremmin heille ketkä eivät juuri päivää aikasemmin ole pelaneet peliä vaan eivät ole edes peliä nähnetkään(Aka non players kohde yleisö)

Kun saan Tv-sarjan pois alta niin aloitan Part 2 pelaamisen remasterina PS5.llä(tiedän jo isoimman juonikuvion kiitos internetin mutta katsotaan miten se menee ja sitten tänä vuonna aikoinaan season 2 sarjana)

Edit: Minun täydellisessä maailmassa itse pelistä olisi toimintaosuuksia vähenetty ja TV-sarjaan lisätty.

Edit:

Ja eikä tietenkään Ellien pidä käyttää jousiasetta peuran metsästyksessä kuten pelissä joka ei yltänyt 10m kauemmaksi. Olen ehkä enemmän katkera nytten miten vähällä TV-sarjan hahmot pääsi mitä itse pelissä

Viimeksi muokattu:
pakko sanoo että miten vähän toimintaa tässä on peliversioon verrattuna.

Edit: Minun täydellisessä maailmassa itse pelistä olisi toimintaosuuksia vähenetty ja TV-sarjaan lisätty.

Peleissä (varsinkin kakkosessa) odotin monessa kohtaa tarinan etenemistä, kun tuntui, että nuo jatkuvat ja itseään toistavat taistelukohtaukset tulivat jo korvista ulos. Olen siis samoilla linjoilla, että peleistä toimintaa olisi voinut vähentää. En tiedä olisiko niitä kaivannut sarjaan lisää. Ainakin hiukan laadukkaampaa menoa olisi saanut olla joissain kohdissa, koska homma tuntui laahaavalta. Laadukas toiminta, mutta myös tarinankerronta olisi kelvannut. Erityisesti Left Behind- jakso oli riman alitus tuossa kohtaa kautta. Muuten ei mielestäni nähty mitään kovin paskaa. Ei tälle ekalle kaudella kokonaisuutena mitään kymppiä voi antaa, mutta pääosin laadukasta meininkiä kuitenkin.

Kun esim vitosjakson kaltaiseen, laadukkaaseen toiminnan tekemiseen pystytään niin kieltämättä hiukan yllättävää, että päätetään parantamisen sijaan yhtäkkiä heittää joku Left Behind- paska kokonaisena jaksona kehiin. Jos tuon olisi nitonut pakettiin ihan vaan jonku episodin yhteydessä tyyliin 1/5 ruutuajalla niin se ei olisi jäänyt mieleen yhtä paskana sivupolkuna.

En tiedä olisiko niitä kaivannut sarjaan lisää.
Tässä sarjassa jätettiin monta "kitkerää" toimintakohtausta pois mitä piti sitten pelissä väkisin väkertää ja erityisesti tuo Ellien heppa karkaus reissu tuntui vain että sitä tehty koska ei ollut budjettia tehdä sitä.
Muutenkin noita örkkejä varsinkin oli tässä todella vähän vs peli tai siis tuntui ainakin omalla kohdallani kun oli tuoreessa muistissa noi part 1 tappelut erilaisissa kohtauksissa hirvöiden kanssa.

Tv.sarja jätti vaikutelman että hahmot vain etenevät kun pelissä taas tuntui että pitää mennä helvettiin ja poiskin sieltä.

mutta muuten jätti tv-sarja ihan hyvän viban ja ehkä tässä pientä katkeruutta kun en vaikeamalla mutta hard taisi olla kun yritin vääntää peliä ja piti kaikki nurkka tutkia että sai aseita päivitettyä.
(Ehkä tässä mielentilassa en ollut se otollisin yleisö sarjalle :geek:)

Pelistä toimintaosuuksia siis pois ja sitten itse TV-sarjaan niitä pelissä riippuvaisia kohtauksia lisää.

Mutta samaan hengenvetoon sanottava että toi sitten tv-sarja myös uuttakin mitä ei itse pelissä ollut ja hyvää sellaista(Missä ei seurattu pääkaksikkoa)

Edit:
Tämä voi kuulostaa tyhmältä mutta monesti olen miettinyt että näissä Videopeli kuvauksissa oli sitten tv-sarja tai elokuva, pitäisi kertoa jotain sellaista mitä ei olla ennne kerrottu, esin erilaisten hahmojen kohtaloita esim Resident evil Raccoon city tapahtumista tai sitten last of us ettei seurata orjallisesti juonta(=päähahmoja) vaan jätettään käsikirjoitteljille vapaus ettei sitten minunlaiseni nörtti ala ulisemaan sitten Io techin foorumilla kuinka ei ollut sitä tai tätä :lol:

Viimeksi muokattu:
Muutenkin noita örkkejä varsinkin oli tässä todella vähän vs peli tai siis tuntui ainakin omalla kohdallani kun oli tuoreessa muistissa noi part 1 tappelut erilaisissa kohtauksissa hirvöiden kanssa.

Sarjan katsomisesta on jo aikaa niin tämä olikin päässyt unohtumaan. Samat fiilikset oli minullakin. Peleissä niitä sai pelätä koko ajan. Osa kuuli pienimmänkin äänen ja singahti sokeana kimppuun. Sarjassa sen sijaan vaikutti, ettei örkit kuule, eikä näe. Välillä niiden olemassaolo pääsi jo hiukan unohtumaan. Ehkä ne oli pakattu sarjassa tuonne maan alle, josta sitten vitosjaksossa purkaantuivat kertarykäisyllä. :) Hieno kohtaus, mutta ehkä niitä olisi saanut olla enemmän muuallakin...

Tässä sarjassa jätettiin monta "kitkerää" toimintakohtausta pois mitä piti sitten pelissä väkisin väkertää ja erityisesti tuo Ellien heppa karkaus reissu tuntui vain että sitä tehty koska ei ollut budjettia tehdä sitä.

Tv.sarja jätti vaikutelman että hahmot vain etenevät kun pelissä taas tuntui että pitää mennä helvettiin ja poiskin sieltä.

mutta muuten jätti tv-sarja ihan hyvän viban ja ehkä tässä pientä katkeruutta kun en vaikeamalla mutta hard taisi olla kun yritin vääntää peliä ja piti kaikki nurkka tutkia että sai aseita päivitettyä.
(Ehkä tässä mielentilassa en ollut se otollisin yleisö sarjalle :geek:)

Pelistä toimintaosuuksia siis pois ja sitten itse TV-sarjaan niitä pelissä riippuvaisia kohtauksia lisää.

Mutta samaan hengenvetoon sanottava että toi sitten tv-sarja myös uuttakin mitä ei itse pelissä ollut ja hyvää sellaista(Missä ei seurattu pääkaksikkoa)

Edit:
Tämä voi kuulostaa tyhmältä mutta monesti olen miettinyt että näissä Videopeli kuvauksissa oli sitten tv-sarja tai elokuva, pitäisi kertoa jotain sellaista mitä ei olla ennne kerrottu, esin erilaisten hahmojen kohtaloita esim Resident evil Raccoon city tapahtumista tai sitten last of us ettei seurata orjallisesti juonta(=päähahmoja) vaan jätettään käsikirjoitteljille vapaus ettei sitten minunlaiseni nörtti ala ulisemaan sitten Io techin foorumilla kuinka ei ollut sitä tai tätä :lol:
Jostain kuulin että eivät halunneet liikaa gameplayta mukaan. Sitä on hankala adaptoida ja jos sitä on liikaa niin se voi olla tylsää. Mukana on vain juonen kannalta tärkeät toimintakohtaukset. Se oli kyllä virhe kun talvella ei ollut yhtään infektoitunutta. Peliä pelaamattomat voivat luulla että ne eivät selviä talvea.

Jostain kuulin että eivät halunneet liikaa gameplayta mukaan. Sitä on hankala adaptoida ja jos sitä on liikaa niin se voi olla tylsää. Mukana on vain juonen kannalta tärkeät toimintakohtaukset. Se oli kyllä virhe kun talvella ei ollut yhtään infektoitunutta. Peliä pelaamattomat voivat luulla että ne eivät selviä talvea.
Miksi TV-sarjan pitäisi olla kuin joku peli? Nehän ovat aivan eri asiat.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
263 706
Jäsenet
75 266
Uusin jäsen
Robertem

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom