Tämä julkaistaan 4K ja normaalilla Blu-raylla 17.7.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ketä muuta ärsyttää vitsailu ja lämpikseen juttelu kun kävellään kaupungissa?
Käsittämätöntä että kävellään kuin turistit.
Jep tai taskulamppujen täysin huolimaton käyttö pimeässä kaupungissa jossa partiointia.
Ei sovi myöskään unohtaa tätä rentoo intiaanijäbyä, joka veti aika törkeen kovan roolin Red Dead Redemption 2:ssa Rains Fallina ^^Tässähän oli useampia ääninäyttelijöitä pelistä:
![]()
Pahoittelen, jos oli täällä jo.
Jatkuvaan toimintaan olisi turtunut nopeaa. Nyt harvat infektoituneet tekevät suuremman vaikutuksen. Hyvä kausi oli kaikkineen eikä tylsiä kohtia ollut.tartutettuja olisin ehkä kaivannut pikkuisen enemmän. Toki sanoisin myös että pelien tarina oli ihmiskeskittyneempi eikä nuo tartutetut ole pääroolissa.
Hyvä pointti, ymmärrän tuonkin näkökulman asiasta täysinJatkuvaan toimintaan olisi turtunut nopeaa. Nyt harvat infektoituneet tekevät suuremman vaikutuksen. Hyvä kausi oli kaikkineen eikä tylsiä kohtia ollut.

Toinen mikä pistää aina silmään näissä talvea kuvaavissa sarjoissa, että ulkona nukutaan ohuen viltin alla ja hyvin pärjätään.kaiken kaikkiaan hyvää viihdettä ja sarja on maittanut. Vähän enemmän sienipäitä tosiaan olisi voinut olla.
Sarjan isoin kämmi on selkeästi, että loppupuolella kaikki vetävät koko ajan viluissaan takki auki ilman hanskoja ja pipoa lumihangessa kun tuuli vihmoo räntää päin naamaa.![]()
Itse näen zombiet jotenkin kuvastamassa sitä missä ihmisyyden raja menee. Vaikka zombi on joskus ollut jonkun ystävä/lapsi/veli/sisko/yms ei tämän tappamisessa näe katsojana mitään pahaa, päinvastoin tietty mässäily tuntuu oikealta ja ansaitulta koska zombiet taas yrittävät tuhota ihmiset ja ihmisyyden. Nyt Ukrainan sodan aikana tulee mieleen se ja toinen maailmansota ja ehkä epäinhimillistämisessä on paljon samaa ja varmasti joku tekee sitä tietoisesti. Zombit (ja vihollinen?) nähdään täysin aivottomina ja arvottomina. Ehkä samalla tavalla voi miettiä onko zygootti tai aivokuollut tai muistisairas ihminen. Missä menee raja?Uskaltanen kysyä, että mikä näissä tsompi-sarjoissa ihmisiä kiehtoo? Itse olen kategorisesti välttänyt näiden katsomista, koska aihe on sanalla sanoen etova. Apokalypsiaiheet kyllä kiinnostelisi, mutta zombiet siinä mukana eivät.![]()
Tässä sarjassa ei oikeastaan ole zombeja vaikka käyttäytyvätkin samalla tavalla. Niissä on pieni realismin hiven jota etsit. Ne eivät ole kuolleita vaan niillä on sienitartunta jota levittävät mitä oikeassa elämässä esiintyy muurahaisilla. Sarjassa se on levinnyt ihmisiin.Uskaltanen kysyä, että mikä näissä tsompi-sarjoissa ihmisiä kiehtoo? Itse olen kategorisesti välttänyt näiden katsomista, koska aihe on sanalla sanoen etova. Apokalypsiaiheet kyllä kiinnostelisi, mutta zombiet siinä mukana eivät.
En tiedä, ehkä olen kunnon kansalainen vanhan liiton miehenä, mutta mieleni halajaa jonkinmoista realismin hiventä. Eläviä kuolleita ei mitenkään voi olla (no ok, sen tyyppisiä sairauksia voi olla, mutta ei ihminen silloin kuollut ole, eikä ainakaan elä kauaa ankarissa oloissa ilman ruokaa ja vettä).
Scifiä ja/tai apokalypsiä kehiin, niin tämäkin jäärä saattaa semmoisen katsastaa.
Siinä on palkintogaalassa tapahtunut hauska näytelty juttu missä sarjan Ellien näyttelijä keskeyttää Troy Bakerin joka oli Joel pelissä.Vähän vois yrittää avata tota videota että mikä juttu. Pelkkien videoiden tai linkkien postaaminen kun ei ole suptavaa, oliko edes sallittuakaan…
Karvaisten homojen jakso (3.) oli sarjan ehdoton ja oikeutettu kuningas ja tarinankerrollinen helmi, joka virkisti vaikka olikin koskettava. Kerta kaikkiaan hyvin tehty jakso ja toimi itsenäisenä osana vaikka se löyhästi nidottiinkin päätarinaan.
Kokonaisuutena sarja oli ehkä 8/10 mutta 3. jakso oli 10/10 ja ihan eri tasoa kuin yksikään muu jakso. En muista millon viimeksi jossain sarjassa edes monen kauden ajan kehitetty ihmissuhde olisi liikuttanut niin paljon kuin tässä yhden jakson aikana.
Ei tässä oikein ollut kritiikkiä itse sarjasta, tuntuu lähinnä harmittavan kun muut tykkäävät?Mulla on kaveri, joka ei ole omistanut televisiota 15 vuoteen ja nyt on muuttanut yhteen naisen kanssa. Hänelle on aina kiva suositella sarjoja (suht hyvin katsonut kyllä parhaat jonkun luona tms.), mutta eilen tuli puheeksi The Last Of Us.
Jos joku katsoo muutaman sarjaa vuoteen (ja yleensä aina eurooppalaisia), niin en oikein hyvällä omallatunnolla voinut kehua TLOU:ta. Jäi lopulta jotenkin pettymykseksi itsellekin.
Varmaan kaikkien aikojen parhaiten markkinoitu sarja. Kaikki katumainokset ja pöhinä etukäteen. Lisäksi Reddit on mieletön markkinointikoneisto nykyään ja ihmiset on niin laumasieluisia (ei hyödytä up/downvotet, jolla korostetaan vaan threadin yleistä mielipidettä), että sitä kautta saaneet ihmiset fanaattisesti fanittamaan sarjaa. En tiedä mitä kenelle on maksettu mitäkin, mutta varmasti suhteessa normaalituloihin paljon. Vähän jopa kusetettu olo varsinkin kun olin itsekin hehkuttamassa tätä täysin varauksitta ainakin ennen alkua.
Silti varmasti katson kaikki tulevatkin jatkot. Pelasin vähän aikaa sitten remaken ja peli on tunnelmallisesti vaan ihan täysin omassa kategoriassaan verrattuna sarjaan.
Ei tässä oikein ollut kritiikkiä itse sarjasta, tuntuu lähinnä harmittavan kun muut tykkäävät?
Joo, @Theory voisi kokeilla uudestaan ja kertoa edes vähän, mikä siinä sarjassa tökki. Nyt meni kyllä spoilerit pahasti hukkaan...
Ei tässä oikein ollut kritiikkiä itse sarjasta, tuntuu lähinnä harmittavan kun muut tykkäävät?
pakko sanoo että miten vähän toimintaa tässä on peliversioon verrattuna.
Edit: Minun täydellisessä maailmassa itse pelistä olisi toimintaosuuksia vähenetty ja TV-sarjaan lisätty.
Tässä sarjassa jätettiin monta "kitkerää" toimintakohtausta pois mitä piti sitten pelissä väkisin väkertää ja erityisesti tuo Ellien heppa karkaus reissu tuntui vain että sitä tehty koska ei ollut budjettia tehdä sitä.En tiedä olisiko niitä kaivannut sarjaan lisää.
Muutenkin noita örkkejä varsinkin oli tässä todella vähän vs peli tai siis tuntui ainakin omalla kohdallani kun oli tuoreessa muistissa noi part 1 tappelut erilaisissa kohtauksissa hirvöiden kanssa.
Jostain kuulin että eivät halunneet liikaa gameplayta mukaan. Sitä on hankala adaptoida ja jos sitä on liikaa niin se voi olla tylsää. Mukana on vain juonen kannalta tärkeät toimintakohtaukset. Se oli kyllä virhe kun talvella ei ollut yhtään infektoitunutta. Peliä pelaamattomat voivat luulla että ne eivät selviä talvea.Tässä sarjassa jätettiin monta "kitkerää" toimintakohtausta pois mitä piti sitten pelissä väkisin väkertää ja erityisesti tuo Ellien heppa karkaus reissu tuntui vain että sitä tehty koska ei ollut budjettia tehdä sitä.
Muutenkin noita örkkejä varsinkin oli tässä todella vähän vs peli tai siis tuntui ainakin omalla kohdallani kun oli tuoreessa muistissa noi part 1 tappelut erilaisissa kohtauksissa hirvöiden kanssa.
Tv.sarja jätti vaikutelman että hahmot vain etenevät kun pelissä taas tuntui että pitää mennä helvettiin ja poiskin sieltä.
mutta muuten jätti tv-sarja ihan hyvän viban ja ehkä tässä pientä katkeruutta kun en vaikeamalla mutta hard taisi olla kun yritin vääntää peliä ja piti kaikki nurkka tutkia että sai aseita päivitettyä.
(Ehkä tässä mielentilassa en ollut se otollisin yleisö sarjalle)
Pelistä toimintaosuuksia siis pois ja sitten itse TV-sarjaan niitä pelissä riippuvaisia kohtauksia lisää.
Mutta samaan hengenvetoon sanottava että toi sitten tv-sarja myös uuttakin mitä ei itse pelissä ollut ja hyvää sellaista(Missä ei seurattu pääkaksikkoa)
Edit:
Tämä voi kuulostaa tyhmältä mutta monesti olen miettinyt että näissä Videopeli kuvauksissa oli sitten tv-sarja tai elokuva, pitäisi kertoa jotain sellaista mitä ei olla ennne kerrottu, esin erilaisten hahmojen kohtaloita esim Resident evil Raccoon city tapahtumista tai sitten last of us ettei seurata orjallisesti juonta(=päähahmoja) vaan jätettään käsikirjoitteljille vapaus ettei sitten minunlaiseni nörtti ala ulisemaan sitten Io techin foorumilla kuinka ei ollut sitä tai tätä![]()
Miksi TV-sarjan pitäisi olla kuin joku peli? Nehän ovat aivan eri asiat.Jostain kuulin että eivät halunneet liikaa gameplayta mukaan. Sitä on hankala adaptoida ja jos sitä on liikaa niin se voi olla tylsää. Mukana on vain juonen kannalta tärkeät toimintakohtaukset. Se oli kyllä virhe kun talvella ei ollut yhtään infektoitunutta. Peliä pelaamattomat voivat luulla että ne eivät selviä talvea.
Olen samaa mieltä. Viestin alkuosa ei ollut haukku.Miksi TV-sarjan pitäisi olla kuin joku peli? Nehän ovat aivan eri asiat.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.