The Grand Tour

Haastattelun perusteella tuokin oli vähän kyseenalaista, autossahan oli "torque-vectoring" yms. modernit luistonestot päällä ja silti hidastuksen perusteella se lähti silti lapasesta niinkuin noita ei olis ollutkaan. Hammond ainakin näytti melko skeptiseltä noiden selitystä kuunnellessaan.

Mutta tokihan tuossa kumpikin osapuoli yrittää selittää asian parhain päin omalta osaltaan, että mahdoton ulkopuolelta sanoa varmasti oliko kuskissa vai autossa vikaa (vaiko molemmissa).

Mikään järjestelmä ei pysty kumoamaan fysiikan lakeja (liikenenergia). Vauhtia oli auttamatta liikaa maaliviivan jälkeisessä mutkassa ja liike jatkui tangentin suuntaan. Nopeuseroa taisi olla luokkaa 80 km/h edelliseen yritykseen verrattuna, huom. maaliviivan jälkeen! Hammond ei näytä painavan jarrua millään tavalla incar kuvaa katsoessa = ei huomannut maaliviivaa...

edit:ajatuskatkot korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Auto vs. lentokone on nähty jo turhan monta kertaa, mutta olihan tuo hauska jakso. Jotain vanhaa kunnon TG-meininkiä näissä kakkoskauden jaksoissa on ollut. Julkkisosio tuntemattomine julkimoineen oli edelleen liian pitkä.
 
Tylsä jakso. Niin moneen kertaan nähty tuo auto vs *aseta kulkuneuvo*.
 
Toi jatkuva kiusaaminen alkaa kyllä olemaan aika väsynyttä. Ylipäätänsä voisivat kunnilla ottaa irti tuon vierailupaikan ympäristöstä eikä pitää pelkkää studiota vain siellä.
 
Ekassa jaksossa mainitsivat, että se briteissä oleva paikka on niiden pysyvä vakiopaikka. Ehkeivät nähneet mitään taloudellista hyötyä roudata telttaa pitkin maapalloa + kielimuuri yleisön kanssa.
1.kaudella otettiin tuosta hyötyä niin vähän että ymmärrän kyllä miksi se teltta on samalla paikalla.

Mielestäni 2. jakso oli tylsä, varsinkin julkkisvierasosio liian pitkä ja jotain uutta olisi pitänyt saada tuohon auto vs * juttuun.
 
1.kaudella otettiin tuosta hyötyä niin vähän että ymmärrän kyllä miksi se teltta on samalla paikalla.
Eipä sitä teltta(studio)osuutta hyödynnetä enää mitenkään. Ilmeisesti ne "julkkikset" on pakollinen paha jotta yleisön paikallaoloa voidaan perustella edes jotenkin.
 
Jakso oli vähän parempi kuin viime kerralla, mutta jotain uutta alkaisi jo kaipaamaan tähän. Ei nyt huono mutta niin samaa mitä on jo nähty vuositolkulla.
 
Tässä on vain niin kaunista kuvausta, ja kaikki vain toimii. Miksikähän James May on vähän miehistynyt?
 
Se, että se auto syttyi palamaan noin herkästi, ni siinä oli valtavat riskit.
Noin herkästi. Ihan kun joku toinen katuauto olis tosta selvinnyt paremmin. :D

Arvasin että joku tarttuu tähän. Itse uskon että Hammond on sen verta ajanut autoilla että noin suurta eroa ei tuolla matkalla tule ellei autoissa ole eroa.
Kaikki vanhan TG:n autotestien stunttidrifatukset, joissa hän esittää ajavansa. :facepalm: Tässä vaiheessa ei pitäisi olla yllätys, et Hammond ei osaa ajaa juuri ollenkaan.

Annoin mahdollisuuden, vaikka eka GT-kausi jäi kesken. Jotenkin ei vaan lähde toimimaan. Kaunista kuvaa ja upeaa ääntä, mutta nuo samat copypastella vanhoista käsikirjoitetut tilanteet. Esimerkiksi ekassa jaksossa ne Clarksonin pitkitetyt vekslaukset on vaan tosi tylsää katsottavaa. TG-aikana autotkin oli jotenkin tuoreita, mutta nykyään nekin on youtubevideoiden toimesta esitelty paljon tarkemmin, sekä driftattu ja dragrace-kisattu ajat sitten.

Vähän ihmetytti ettei tuosta Hammondin kolarista ollut mitään uutta kuvamateriaalia. Oliskohan jotain vakuutusjuttuja, tai jotain mitä Rimac/GT ei vaan halua näyttää. Heti kolarin jälkeen taisivat mainita sen olleen joku viimeinen extrayritys. Ehkä autossa ei ollut enää kamerat päällä, tai ne oli jo kaikki otettu irti autosta.
 
Jo Top Gearin alkuajoilta lähtien on ärsyttäneet nuo käsikirjoitetut kilpailut julkista liikennettä, urheilijoita, lentokoneita jne. vastaan. Vaikka kisataan tuhansia kilometrejä koko hiton Euroopan läpi, niin miten sattuukaan aina niin että lopulta ovat vain sekuntien erolla maalissa. Joka ainoa kerta.


Onko tää nainen nyt sitten se uus kuski?

Näin taitaa olla. Itse ihan tykkäsin amerikkalaisesta kommareiden vihaajasta. Harmi kun poistui. Sopivan härskiä huumoria minun makuuni :)

T4KOmTS.png


Kiinnittikö kukaan huomiota kun tämä uusi "nais-stigi" Abbie Eaton testasi Mersua radalla, niin luistoneston valo vilkkui jatkuvasti mittaristossa? Joko sähköaivot ovat niin kehittyneet että nopeaa kierrosta ei enää ajeta luistonestot poiskytkettynä?
 
Kiinnittikö kukaan huomiota kun tämä uusi "nais-stigi" Abbie Eaton testasi Mersua radalla, niin luistoneston valo vilkkui jatkuvasti mittaristossa? Joko sähköaivot ovat niin kehittyneet että nopeaa kierrosta ei enää ajeta luistonestot poiskytkettynä?

Tämä on todettu monesti jo esim. ihan TM:n talvitestissäkin mäennousukykytestissä. Hyvin usein ammattikuskikin on apujen kanssa nopeampi mitä ilman.

Ja muistaakseni orkkis-topgearissa Prodrive P2:n aika oli elektroniset avut kytkettynä sekuntikaupalla nopeampi mitä ilman. Tuo tosin oli muutenkin aika erikoinen auto, mutta periaate sama.

Ja koska naiskuski, niin tottakai tuostahan on riittänyt somessa juttua, jossa oman elämänsä simusamut on huudelleet törkeyksiä kuskille siitä kun oli elektronisia apuja päällä.
 
Voihan siinä olla myös se, että keneltä auto on saatu lainaan, on sanonut ehdoiksi että pitää oll ajonvakautus päällä, ettei karkaa lapasesta niin herkästi, vaikka kuinka olisi ammattikuski.
 
Tämä on todettu monesti jo esim. ihan TM:n talvitestissäkin mäennousukykytestissä. Hyvin usein ammattikuskikin on apujen kanssa nopeampi mitä ilman.

Ja muistaakseni orkkis-topgearissa Prodrive P2:n aika oli elektroniset avut kytkettynä sekuntikaupalla nopeampi mitä ilman. Tuo tosin oli muutenkin aika erikoinen auto, mutta periaate sama.

Ja koska naiskuski, niin tottakai tuostahan on riittänyt somessa juttua, jossa oman elämänsä simusamut on huudelleet törkeyksiä kuskille siitä kun oli elektronisia apuja päällä.

Mutta ei pidä mihinkään tavisautojen TM:n talvivertailuun kiinnittää liikaa huomiota, koska ne tavisautot ovat aina avoimella tasauspyörästöllä ja se joskus tarvitsee jonkinlaisen luistoneston jarruttamaan sutivaa pyörää ja siten edes etäisesti simuloimaan lukkoperää kun kisataan liukkaita nousuja ylös. Omakin tavisauto jää ajoittain liukkaaseen jäiseen mäkeen tai lumitöyssyyn jumiin ilman luistonestoa apuna.

Prodrive P2:ssä nopeus ei johtunut mistään luistonestosta, vaan kyseinen sähköapu oli elektronisesti ohjattu tasauspyörästön lukko. Näitä on tänäpäivänä paljon käytössä. Nelivedoissa lähes poikkeuksetta jokin torquevectoring. Tuossa testatussa AMG Mersussa näyttäisi olevan ihan mekaaninen LSD avittamassa takapyörien pitoa ja tällaisessa ratkaisussa on aina näihin päiviin asti menty nopeimmat kierrokset luistonestot poiskytkettynä.

AMG:ssä on varmasti kehittyneet sähköaivot, eli juurikin se iso ruma leego-nuppi keskellä keskikonsoolia josta kuski voi ruuvata kuinka sammutettuna TCS todellisuudessa on. Mutta lukkoperällisessä autossa tämänkin TCS:n pitäisi olla vain holhooja tumpeloa kuskia varten.

Mitenkään en halua dissata naiskuskeja. Varmasti tämäkin rattinainen osaa viedän tuota Meseä radalla nopeasti vaikka mitkä asetukset päällä. Hän on kuitenkin menestyksekkäästi työkseen ajanut laitteita joissa on käytännössä kaikki sähköavut, kuten ABS, automaattivaihteet, luistonesto jne kaikki ovat kiellettyjen listalla.
 
Vähän ihmetytti ettei tuosta Hammondin kolarista ollut mitään uutta kuvamateriaalia. Oliskohan jotain vakuutusjuttuja, tai jotain mitä Rimac/GT ei vaan halua näyttää. Heti kolarin jälkeen taisivat mainita sen olleen joku viimeinen extrayritys. Ehkä autossa ei ollut enää kamerat päällä, tai ne oli jo kaikki otettu irti autosta.

Eikös siinä sanottu että se pöpelikköön ajokin oli otettu youtubesta. Mutka taisi olla sellaisessa paikassa, ettei ollut mitään järkeä kuvata (ulkoa) sitä. Ja sisäkuvat olisi paljastanut totuuden ajajasta?!?

Muuten on onneksi samaan viihdyttävää huttua, mitä jaksaa katsoa. Ei onneksi ole lähdetty keksimään pyörää uudestaan.
 
Eikös siinä sanottu että se pöpelikköön ajokin oli otettu youtubesta. Mutka taisi olla sellaisessa paikassa, ettei ollut mitään järkeä kuvata (ulkoa) sitä. Ja sisäkuvat olisi paljastanut totuuden ajajasta?!?

Muuten on onneksi samaan viihdyttävää huttua, mitä jaksaa katsoa. Ei onneksi ole lähdetty keksimään pyörää uudestaan.

Youtubesta oli joo se onnettomuus pätkä ja tuskinpa siitä onnettumuudesta on sisäkuvaa olemassa, eiköhän ne sisäkamerat palanut sen auton mukana.
 
Ihan hienoja maisemia ja autoja mutta kuten ennenkin, käsikirjoitus paistaa niin selkeästi läpi että alkaa häiritsemään. Lisäksi konsepti on täysin sama kuin top gearissa joten mitä helv...

Voisi nyt edes jotain tehdä erilailla..
 
Kattelin putkeen molemmat kakkoskauden jaksot ja mielestäni parannus edelliseen verrattuna oli aika jäätävä. Ensimmäisestä kaudesta katsoin 2 jaksoa, enempää ei vaan pystynyt. Nyt meininki vaikutti ihan samalta kuin Top Gearissa aikanaan. Keskustelu- ja vieras-segmentit olivat ihan jees.
 
Toivottavasti saavat jossain vaiheessa edes semi-kiinnostavia vieraita tuonne. Hoff oli ihan ok.
 
Joo mielestäni edelliseen kauteen parannus on kyllä havaittavissa eikä tuo enää ihan yhtä tönkköä ole. May on kyllä entistäkin yrmympi :D

Vierassegmentin mielenkiintoisuus mielestäni myös vanhassa top gearissa riippui pitkälti siitä oliko vieres joku tuttu/muuten hauska tai mielenkiintoinen niin eipä siinä siihen paljon muutosta. SIARPC oli kyllä ideana mielestäni paras mutta eivät varmaan tuota muutenkaan oikein voisi kopioida.
 
Ekassa jaksossa mainitsivat, että se briteissä oleva paikka on niiden pysyvä vakiopaikka. Ehkeivät nähneet mitään taloudellista hyötyä roudata telttaa pitkin maapalloa + kielimuuri yleisön kanssa.
Ehkä se oli markkinointia ekalla kaudella. Nyt voi sitte sluibailla kotimaassa :)

Voishan nää katella kun toi Prime on nyt vielä parilla eurolla. Sitte kyllä prime säppii :)
 
Nyt oli jo aika hyvä jakso, sekä Bugatti että Kia osiot toimi molemmat ja vieraatkin oli kohtalaisen onnistuneita + lahjojenjako. Ja se toimistoalueen kisa toimi myös ihan hyvin.
 
Nyt osui ja upposi (paitsi celebrity face off), tiukkaa kuittailua Hammondille vasemmalta ja oikealta. Käsikirjoitettua toki mutta paljon paljon parempaa kuin autoilla perään ajelut tai ovilla kolhimiset. Jaksossa oli paljon hyvää alkukausien tuotannosta.
 
Mua jäi hieman kaivelemaan se, ettei sen paremmin Bugatti kuin Kiakaan saanut edes vähän perusteellisempaa esittelyä. Täähän on kuitenkin auto-ohjelma. Muuten ihan hyvä jakso.
 
Onkohan nämä julkkisvieraat tarkoituksella jotain aivan C-luokan julkkiksia? Hoff ollut ainoa vähänkin tunnettu tähti.
 
Onkohan nämä julkkisvieraat tarkoituksella jotain aivan C-luokan julkkiksia? Hoff ollut ainoa vähänkin tunnettu tähti.

Vähän sama häiritsi itseäkin. No monesti tuli kyllä top gearissa skipattua SIARPC jos oli joku mistä ei ole mitään hajua ja vaikuttaa tylsältä
 
Niin mistä ja mitä saatiin?
On valitettu liiallisesta käsikirjoittamisesta. Ja jos nyt joku uskoo ja kuvittelee, ettei tuo pätkä ollut käsikirjoitettu, niin morjens. Luultavasti entistä enemmän skriptattu.

Muuten hyvä jakso. Vieraat oli täysin tuntemattomia ja osuus edelleen liian pitkä, mutta jutustelu oli sentään hauska.
 
Niin mistä ja mitä saatiin?
On valitettu liiallisesta käsikirjoittamisesta. Ja jos nyt joku uskoo ja kuvittelee, ettei tuo pätkä ollut käsikirjoitettu, niin morjens. Luultavasti entistä enemmän skriptattu.

Muuten hyvä jakso. Vieraat oli täysin tuntemattomia ja osuus edelleen liian pitkä, mutta jutustelu oli sentään hauska.
Kyllähän näitä tarvitsee käsikirjoittaa, eikä se minua ainakaan hirveästi haittaa. Ainoastaan se että samat jutut toistuu liian usein pistää eniten silmään. Myös keskinäinen keskustelu voisi olla vähemmän scriptattu.

Neljäs oli hyvä jakso, pois lukien julkkis osio minkä skippasin tai en oikeastaan seurannut kuin sivusilmällä.

Nyt kun teltta on samalla paikalla, niin onko tietoa kuvauksista kuinka putkeen ne on tehty?
 
Kyllähän taas tämä jakso oli niin ylikäsikirjoitettu kuin olla ja voi, vaikka muuta väitettiin. Lähdetään Kroatiaan eikä perehdytä millään tavalla alueen tarjontaa (se kun ei ole käsikirjoittamista) Googlen käytöstä puhumattakaan mutta kummallisesti Plitvicen kansallispuisto kyllä löytyi, May löytää purkkapajan jossa Lada muutetaan paloautoksi, Clarkson löytää 1. luokan kissan :geek: tuomariksi kisaan, Mayn sytyttämään ruohikkopaloa tulee yllättäen sammuttamaan sammutuslentokone tuhoten samalla Ladan.

Jaksossa ei siis ollut mitään käsikirjoitettua tai ennalta sovittua! :)

Taas kerran hyvä ajatus pilattiin yliampumisella, joka kolmikolle (ja työryhmälle) on niin tyypillistä...
 
Viimeksi muokattu:
Kun noista käsikirjoitetuista kisoista paikasta a paikkaan b eri autolla ja junalla tms puhutaan niin kuinka monta niistä Clarkson hävisi Top Gear aikoina? Ainahan ne menivät aika tiukoille sen sijaan että toisen matka olisi ollut aivan farssi.
 
Kun noista käsikirjoitetuista kisoista paikasta a paikkaan b eri autolla ja junalla tms puhutaan niin kuinka monta niistä Clarkson hävisi Top Gear aikoina? Ainahan ne menivät aika tiukoille sen sijaan että toisen matka olisi ollut aivan farssi.

1. kisan jonka hävisi oli Lontoossa (ruuhka-aikaan lännestä itään), jossa Clarkson kulki veneellä, Stig julkisilla, Hammon pöyrällä (voitti) ja May autolla. Tätä ennen kaikki kisat "voitettiin" autolla, käsiksen takia tottakai, mm. Maylla ei ollut yölentolupaa, pikakumivene "hajosi" Norjassa jne. laivaa, lentokonetta, pienlentokonetta ja pikajunaa vastaan.
 
Kaksi viimeistä jaksoa on kyllä ollut aika kuraa. Autorevikatkin ovat olleet todella mehuttomia
 
Vanhat jaksot olivat niin hyvin käsikirjoitettuja että vaikuttivat aidommalta säätämiseltä. Eli lienee osuvampaa ulista siitä että meno on vuosikausia ollut huonosti käsikirjoitettua (liian) lapsellista pelleilyä.

Aika huonoa makua edusti kyllä tuo "käsikirjoittamaton" vastinekin kritiikkiin, joko täysin väärinymmärretty mikä valittajilla oli pointtina tai tahallaan vaan väännetty väärin. Joka tapauksessa lienee ihan turha toivo odottaa minkään paranemista tulevaisuudessa.
 
Vähän ihmetytti ettei tuosta Hammondin kolarista ollut mitään uutta kuvamateriaalia. Oliskohan jotain vakuutusjuttuja, tai jotain mitä Rimac/GT ei vaan halua näyttää. Heti kolarin jälkeen taisivat mainita sen olleen joku viimeinen extrayritys. Ehkä autossa ei ollut enää kamerat päällä, tai ne oli jo kaikki otettu irti autosta.
Ymmärtääkseni Hammondin ulosajo tapahtui maalin jälkeen, jonka takia siellä ei ollut GT:n kameroita. Mitä incar kuviin tulee niin ymmärtääkseni auto syttyin nopeasti tuleen ja edes GoProt ei selviä palavasta akkuhaposta.

Mitä itse kakkos kauteen tulee niin olen samaa mieltä monen kanssa, ideat alkavat loppua. viimeisin "käsikirjoittamaton" jakso oli hauska jonku 10 min. CDM:n ovat mielestäni erittäin viihdyttäviä juurikin noitten B-luokan julkkisten ansiosta.
 
Tossa ihan kuin omasta päästäni joku laittanut tekstiä.

"The Grand Tour" Unscripted (TV Episode 2017) - "The Grand Tour" Unscripted (TV Episode 2017) - User Reviews - IMDb

Purposely and embarrassingly bad
Ekebz30 December 2017
What made Top Gear such a great show was the chemistry between the three presenters. Top Gear was scripted but it always left room for what felt like moments of genuine laughter and bizarre moments that can't be, or to the very least, never felt, scripted. The Grand Tour on the other hand, often lacks this room for genuine moments, where overly scripted and predictable jokes has taken its place. People have been mentioning this since the start of the first season with the horrible "Operation Desert Stumble" episode.

In season 2, they have worked really hard on adressing and improving from the critique they got on season 1. In episode 204 "unscripted", they adress the critique of being too scripted. Unfortunately they seem to have misunderstood the critique compeltely, and just been offended by it. The entire film of the episode is purposely made horrible to make some sort of point to the fans that the show needs a plan and a script. It was frustrating to watch how they beliberately keeps ridiculing the fans criticism of overscripting. They know very well what people mean. The fans don't mind the show being planned ahead and scripted, but please, just leave some space for natural and organic converstaions and moments, like during the golden age of Top Gear.
 
Olihan taas...
Ripsaw-osuus oli liian pitkä ja ostoskeskuksessa koheltaminen on jo nähty. Conversation street oli ehkä paras tähän asti, tässä oli jo vähän menetettyä Top Gear-henkeä mukana. Mayn up!-juttu oli ihan ok ja vieraistakin saatiin jotain irti, eikä osiota oltu venytetty liian pitkäksi.
Lopun Subaru-kohellus olisi ollut ok ilman umpipaskaa ja ylipitkää "behind the scenes"-osiota. Vittu että vitutti. Malliesimerkki päin helvettiä käsikirjoitetusta tuubasta.

Välillä tuntuu, oikeastaan turhan useinkin, että tätä tehdään ala-asteikäisille junnuille.
 
Aikalailla samaa mieltä jokaisesta pointista yllä. Subaru-kohellus alkoi ihan ok mutta meni sitten täysin penkin alle kun alettiin vääntämään feikkiä "behind the scenesiä". Olisivat tehneet ihan oikean "making of" jutun niin tuohan olisi ollut oikein hyvä.
 
Samat kommentit Subaru kohelluksesta, asia tuli todistettua että editoimalla voidaan Ken Block-video kenen tahansa toimesta. Point taken!
 
Omasta mielestä oikein hyvä jakso, sai taas nauraa kuten koko kauden ajan.

Ehkä tätä touhua ei liian tosissaan kannata ottaa, vaan nauttia menosta. Sarja tuskin palaa enää top gearin kulta-aikojen tasolle, mutta hyvää settiä tuo on silti.
 
Tuorein jakso oli kyllä kauden huonoin ja tuli pikakelattua läpi aika pitkälti. Tankki-segmentti oli liian pitkä ja Clarksonin sketsi aivan perseestä. Kausi alkoi vahvasti, mutta nämä pari viimeisintä jaksoa ovat kyllä menneet penkin alle ja pahasti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 785
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom