The Elder Scrolls VI

Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Vuonna 2011 oli tosiaan 144hz monitorit huomattavasti harvinaisempia, suurin osa taisi pelata 720p 60hz näytöillä. Nykyään asiat on tosiaan vähän toisin ja eiköhän Bethesdakin tiedosta sitä.
Monitoreissa oli oman tuntuman mukaan kyllä jo tyypillisin resoluutio vähän korkeampi, mutta widescreen ei ollut välttämättä vielä ykkönen. Eli ehkä joku 1280x1024 oli vielä yleisin? Itselläni taisi tuolloin olla 1600x1200, monella oli myös 1600x1050. Kun siirryin FullHD-monitoriin, niin 1920x1080 oli pystyresoluutiossa askel alaspäin, mikä häiritsi kirjoittaessa.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
24
Monitoreissa oli oman tuntuman mukaan kyllä jo tyypillisin resoluutio vähän korkeampi, mutta widescreen ei ollut välttämättä vielä ykkönen. Eli ehkä joku 1280x1024 oli vielä yleisin? Itselläni taisi tuolloin olla 1600x1200, monella oli myös 1600x1050. Kun siirryin FullHD-monitoriin, niin 1920x1080 oli pystyresoluutiossa askel alaspäin, mikä häiritsi kirjoittaessa.
Totta, vuonna 2011 oli tosiaan hieman korkeampi resoluutio jo käytössä. Kun tuota Steamin hardware surveyta katsoin niin alkoi nuo hieman matalemmat resoluutiot yleistyä jopa vähän myöhemmin, oletettavasti kun nuo e-sport pelit alkoi pyörimään läppäreillä. Esimerkiksi vuonna 2011 1366 x 768 resoluutiolla pelasi 5.97% ja vuonna 2013 jo 22.54%.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 813
Onko tässä jotain uutta? Ei jaksaisi lukea koko artikkelia varsinkin kun vastaava artikkeli on ollut aiemminkin pcgamerin sivuilla.
Ei siinä tainnut olla mitään ja on niin pitkä aika julkaisuun, että ihan kyllä turha edes ajatella koko peliä minusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 108
Onko tässä jotain uutta? Ei jaksaisi lukea koko artikkelia varsinkin kun vastaava artikkeli on ollut aiemminkin pcgamerin sivuilla.
Peli on nyt Starfieldin julkaisun jälkeen edennyt esituotantovaiheeseen. Eli peliä on nyt siis vasta alettu miettimään.

Hihavakiona sanoisin että 5v päästä Xbox SeriesX-2:n launch window peli.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Mietin vain, että tuleekohan tässäkin olemaan saman vanhan pelimoottorin ongelmat? Eli lataustaukoja kaikkialla, kankeat ja muoviset NPC-hahmot, kököt animaatiot ja huono tekoäly? Nuo ärsyttivät jo 2014 Fallout 4:ssä ja en voi uskoa, että 2023 pelkille uusille konsoleille julkaistussa AAA-pelissä, eli Starfieldissä on edelleen samat ongelmat. Tuntuu käsittämättömältä, jos esim 2028 tässä pelissä on samat vaivat, mutta toisaalta en enää yllättyisi. Starfield oli semmoinen rimanalitus itselleni, että vei kaiken hypen tästäkin pelistä.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 066
Samanlaisia ne ovat olleet MW:stä lähtien, joten en ymmärrä miksi muuttuisivat, tai edes haluaisivat muuttaa. BGS pelit ovat modialustoja, ja tämä määrittää kuinka hyvä siitä pelistä lopulta tulee. FO4:llä on aika steriili modiscene, ja siksi se ei koskaan ohittanut aikaisempia. Skyrim oli julkkarissa kasa höyryävää ja kaukana Starfieldin julkkaritasosta, mutta modit tehneet siitä monelle sen elämän pelin. MW oli älyttömästi jäljessä modernisuudessaan Gothicia julkkarissa, mutta modit nostaneet sen top 3 peliksi koskaan itselle Gothic 2 ja Baldur's Gaten (aito) rinnalle. Odotan samaa TES6:ssa, ja tuskin tulen pettymään.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
390
Skyrim oli modaamattomanakin huomattavasti mieleenpainuvampi peli mitä Starfield. Täytyy nyt toivoa, että tuosta ohilaukauksesta otetaan opiksi. Pelit on vaan kehittynyt viime vuosina isosti ja tuntuu että vasemmalta ja oikealta on menty ohi niin että heilahtaa niin enpä tiedä mitä odottaa vai odottaako mitään. Tuo betsan tavaramerkki irralliset tavarat ja fysiikkamoottori ei Starfieldiäkään pelastanut niin jotain muuta pitäisi keksiä, se ei ole myöskään oman kylän rakentelu. Modit lisää elinikää, muttei ne huonoa peliä pelasta, kyllä siellä pohjalla pitää olla jo hyvä ja kiinnostava peli.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Toivottavasti TES6:n kanssa palaavat juurilleen, eli koko maailma handcraftattuna, ilman random generoituja maailmoja, siinä Bethesda on omimmillaan. Starfield oli ihan selvästi liian suuri kakku haukattavaksi ja vähän joka osa-alue jäi vajavaiseksi. Ainoan asian minkä Starfieldistä voisivat ottaa on tuo aluksen rakentelu. Jos peli vaikkapa sijoittuisi Summerset Islesiin niin esimerkiksi laivan rakennus samalaisella systeemillä voisi toimia. Vähän kuitenkin pelkään että yrittävät samalla filosofialla tehdä ns. "Daggerfall remaken" random generoiduilla maastoilla ja ihan liian isolla maailmalla. Engineä ne eivät tule vaihtamaan, se on varmaan selvää. Skyrim oli Bethesdan piikkaus(aloitin uudestaan vähän aika sitten, edelleen loistopeli), täydellinen balanssi hauskuuden ja säätämisen välillä, sen jälkeen taso on laskenut peli peliltä. MW ja Oblivion olivat myös klassikkoja mutta aika syönyt aika pahasti jo. Skyrimiä pystyy pelaamaan edelleen, eteenkin uudempia editioneita jossa graffat ovat paremmat.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Ja kun oletettavasti pelimoottori pysyy samana niin moditukikin pysyy myös varsinkin vanhat konkarit pääsevät helposti tekemään modeja mutta se miten alkavat sitten tuota CC juttua tuomaan peliin että estäisivät ulkopuolisten modien tulon peliin niin sitä voi vain arvailla.

Kuitenkin loppujen lopuksi minä olen miettinyt miksi Skyrim ja Witcher 3 iskivät minuun kuin miljoona volttia, minä olen tullut siihen loppupäätökseen koska itse tykkään kylmästä ja olen kylmästä pohjolasta kotoisin niin ehkä varsinkin Skyrimin kohdalla "My nord blood belongs here"

Minä haluaisin tykätä tuosta Survival ajatuksesta mutta haluaisin sen mahdollisiman kevyeksi että hahmo alkaa väysymistä vasta potee kun olet aamusta tullut iltaan ja ruokailla pitäs kerran päivässä ja kylmyys vähän miedompi, olen kokeilut eri modeja tuohon mutta en ole omaan makuun saanut säädettyä ja toinen ongelma on ettei kaikki omat armor modit tuo tuota sää effekti ominaisuutta, en tiedä voisko SSEEDIt:llä lisätä ne flagit niihin vaiko pitäskö tehdä CK kautta.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 027
Ja kun oletettavasti pelimoottori pysyy samana niin moditukikin pysyy myös varsinkin vanhat konkarit pääsevät helposti tekemään modeja mutta se miten alkavat sitten tuota CC juttua tuomaan peliin että estäisivät ulkopuolisten modien tulon peliin niin sitä voi vain arvailla.

Kuitenkin loppujen lopuksi minä olen miettinyt miksi Skyrim ja Witcher 3 iskivät minuun kuin miljoona volttia, minä olen tullut siihen loppupäätökseen koska itse tykkään kylmästä ja olen kylmästä pohjolasta kotoisin niin ehkä varsinkin Skyrimin kohdalla "My nord blood belongs here"

Minä haluaisin tykätä tuosta Survival ajatuksesta mutta haluaisin sen mahdollisiman kevyeksi että hahmo alkaa väysymistä vasta potee kun olet aamusta tullut iltaan ja ruokailla pitäs kerran päivässä ja kylmyys vähän miedompi, olen kokeilut eri modeja tuohon mutta en ole omaan makuun saanut säädettyä ja toinen ongelma on ettei kaikki omat armor modit tuo tuota sää effekti ominaisuutta, en tiedä voisko SSEEDIt:llä lisätä ne flagit niihin vaiko pitäskö tehdä CK kautta.
Minulle Skyrimin vetovoima syntyi VR:stä. Ensimmäinen TES, jonka pelasin läpi.
 
Liittynyt
10.12.2023
Viestejä
20
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 310
Viestejä
4 193 958
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom