The Elder Scrolls V: Skyrim

Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Eikö tosiaan ole muka tapaa estää päivityksiä, on muuten kökkö systeemi. Itsellänikin jäi aiemmin kesken ja modattuna kohtuu paljon niin lievästi vituttaa jos pitää uusiksi pistää kaikki.
Riippuu siitä kiinnostaako steamia tuo asetus, jos se nykyään toimii niin ei sitten pitäisi olla mitään ongelmaa. Ja käsittääkseni nuo creation clubin aiheuttamat päivitykset ovat muuttaneet vain pelin exeä, jolloin vain SKSE ottaa osumaa ja pitää odottaa että se päivitetään uudelle exelle. Tuo creation clubihan on tosiaan vain second editionille, joten jos kesken jäänyt pelisi oli normiversiolla tai jos modattu second edition pelisi ei käyttänyt SKSE:tä ollenkaan ei sinun pelisi miksikään mene. Vastahan tuo second editionin SKSE:n alpha ilmestyi.

Edit: SkyUI:n toimivuudesta tosin en mene takuuseen, oli SKSE tai ei.

Edit 2: Mikä vitun second edition? :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 755
Riippuu siitä kiinnostaako steamia tuo asetus, jos se nykyään toimii niin ei sitten pitäisi olla mitään ongelmaa. Ja käsittääkseni nuo creation clubin aiheuttamat päivitykset ovat muuttaneet vain pelin exeä, jolloin vain SKSE ottaa osumaa ja pitää odottaa että se päivitetään uudelle exelle. Tuo creation clubihan on tosiaan vain second editionille, joten jos kesken jäänyt pelisi oli normiversiolla tai jos modattu second edition pelisi ei käyttänyt SKSE:tä ollenkaan ei sinun pelisi miksikään mene. Vastahan tuo second editionin SKSE:n alpha ilmestyi.

Edit: SkyUI:n toimivuudesta tosin en mene takuuseen, oli SKSE tai ei.
Aa no tässä tapauksessa, normiversiota olen pelaillut.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
954
Toimiikos muilla tuo creation club juttu? Kun käynnistän skyrimin ja klikkaan sitä creation club painiketta, aukeaa ikkuna johon täytyy syöttää sähköpostiosoite. Muuten kiva, mutta alt gr ei toimi siinä kentässä niin @ merkkiä ei voi syöttää. Myöskää ctrl + v ei onnistu... :facepalm:
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 683
Toimiikos muilla tuo creation club juttu? Kun käynnistän skyrimin ja klikkaan sitä creation club painiketta, aukeaa ikkuna johon täytyy syöttää sähköpostiosoite. Muuten kiva, mutta alt gr ei toimi siinä kentässä niin @ merkkiä ei voi syöttää. Myöskää ctrl + v ei onnistu... :facepalm:
Juuh, ovat kuseneet tuon oikein kunnolla.
Sinun täytyy mennä laittamaan jenkki-näppis päälle wintoosasta että saat miukumaukun toimimaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Onko joku ehtinyt sisäänajaa tuon alfa SKSE:n speciaalille? Että joko sitä viitsisi alkaa uutta peliä aloittamaan spessun päälle modaten...
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Onko joku ehtinyt sisäänajaa tuon alfa SKSE:n speciaalille? Että joko sitä viitsisi alkaa uutta peliä aloittamaan spessun päälle modaten...
Jos ei kiirus ole niin suosittelen odottamaan että kaikki mahdolliset modit ketkä tarvitsevat SKSE laajenuksen on upattu SSE:lle myös ja siten myös kaikki päivitkset pelin puolesta.

Jos joku miettii tuota stiimin päivittämistä niin siin ei auta muu kuin että netti piuhan vetäsee seinästä tai sitten hakee piraatti lahdesta exet ja muut että peli ei ulise stiimin perään.

Witcher 3(Steam versio) mulla kävi niin että modit lakkasi toimimaasta ja piti odottaa että modit päivitettiin uudempaan versioon. Gog versiossahan tuota virhettä ei olisi tapahtunut.

Stiimin kohdalla taitaa pelikohtaista olla toi päivityksien pakkosyöttö vaikka mielestäni se pitäisi olla niin että peli/stiimi kysyisi että haluatko päivittää kuten windows.

Periaattessa tuon puolesta piraatti/gog käyttäjät voittavat.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 683
Pitipä se Oldrim taas kerran poistaa koneelta. Voisi kai tuota special editionia vielä kokeilla että maistuuko vai ei, jos kerran vakaus on parempi. Survival Moden jo "ostin" valmiiksi varastoon.

Tosin on tuossa Witcher 3 vielä latingissa ja pelausvalmiina...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
50
Onko joku ehtinyt sisäänajaa tuon alfa SKSE:n speciaalille? Että joko sitä viitsisi alkaa uutta peliä aloittamaan spessun päälle modaten...
Ei ehkä vielä ihan tosiaan kannata. Toisin kuin tuolla muutama viesti aiemmin väitin, niitä outouksia alkoi ilmaantua kuitenkin. Tyyppi ei liikkunut kuin yhteen suuntaan, ei voinut tallentaa eikä ladata, ei voinut tehdä yhtään mitään, kuten esim. hakata halkoja. Minulla oli siis Immersive Hud, Skyui, skse alpha sekä creation club/survival mode testissä. Eli kannattaa tosiaan odotella vielä että kokonaisuus saadaa ilman bugeja toimivaksi.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 658
Skyrim SE:n Creation Clubissa on survival mode 0 krediittiä 10. päivä saakka.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Yritin alkaa säheltää mutta eihän tuossa toiminut toi @ merkki ja yritin kyllä googlettaa mutta en löytänyt win10 tai olen todella tumpelo elikkäs win10 näppäimistön vaihto? :beye:

Edit: Siis tuossa loggauksessa en saanut @ merkkiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 178
Tuossa systeemissä on ilmeisesti bugi, joka ei tunnista muita kuin US-näppisleiskan. :tdown:
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 683
Yritin alkaa säheltää mutta eihän tuossa toiminut toi @ merkki ja yritin kyllä googlettaa mutta en löytänyt win10 tai olen todella tumpelo elikkäs win10 näppäimistön vaihto? :beye:

Edit: Siis tuossa loggauksessa en saanut @ merkkiä.
Tehtäväpalkissa pitäisi lukea "FIN".
Paina sitä että saat vaihdettua näppisleiskaa.

Jos jenkkileiskaa ei ole asennettuna niin: Ohjauspaneeli --> Aika-, kieli- ja alueasetukset --> Kieli
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 564
Tuossa systeemissä on ilmeisesti bugi, joka ei tunnista muita kuin US-näppisleiskan. :tdown:
Jos se olisi fiksusti tehty, sen ei edes tarvitsisi tunnistaa vaan se käyttäisi jotain valmista toiminnallisuutta. Bethesda on tainnut haluta tehdä itse mutta mennä siinäkin siitä, missä aita on matalin. Saavutus sinänsä, että vielä vuonna 2017 jokin firma onnistuu tekemään jotain kansainvälisille markkinoille niin, että se toimii vain englanninkielisellä näppäinasettelulla.

Erityisen "hauska" tuon @-ongelman kiertäminen oli Windows 7:llä, jolla näppäimistöasettelut ovat sovelluskohtaisia. Piti ihan tovi miettiä, miten saan vaihdettua asettelun Skyrimiä varten ollenkaan, kun Shift+Alt ei suostunut toimimaan. Lopulta piti vaihtaa valikon syövereistä koko käyttöjärjestelmän oletusnäppämistöasettelu (ja hetken kuluttua luonnollisesti takaisin - jälleen valikon syövereistä). Bethesda on kyllä kokonaisuudessaan yksi huonoimmista pelinkehittäjistä, joita tiedän. Peleissäkin on puutteita ja vikoja enemmän kuin laki sallii, mutta silti niitä jaksaa pelata joidenkin hyvien puolten takia. Joka tapauksessa raivostuttava firma kyseessä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Bethesda on kyllä kokonaisuudessaan yksi huonoimmista pelinkehittäjistä, joita tiedän. Peleissäkin on puutteita ja vikoja enemmän kuin laki sallii, mutta silti niitä jaksaa pelata joidenkin hyvien puolten takia. Joka tapauksessa raivostuttava firma kyseessä.
Ja silti porukat syö niiden käsistä.

Omasta mielestäni tuo on suht perseestä jos jo skyrim alusta saakka on ollut bugi joka aiheuttaa savejen koon isontumisen jos ei kerää kaikkia tavaraoita maasta tai jotain (@Kirottu ) tietää enemmän tuosta ja laittaa sen korjaamisen fanien harteille.

Joka sitten vielä perityi tietääkseni vielä SSE versiookin.

Pitää vielä kysyä tuosta jos käyttää virallista reittejä pitkin modeja niin voiko ne modit järjestää lootin avulla? Näin tulevaisuuden varalta kyselen jos joskus innostuu taas pelaamaan.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
252
Joku valopää päätti aikoinaan sitoa enginen fysiikkamoottorin toiminnan ruudnpäivitysnopeuteen. Temppu toimi vuosia, mutta kun prosessorit ja näytönohjaimet paranivat niin nopeudet nousivat sen 60 yli ja fysiikkamoottori sekosi.

Kun se 60 ylittyy, niin pelissä voi tapahtua mitä tahansa ja se voi korruptoida savet, joten sen kanssa pitää oikeasti olla varovainen.

Sama ongelma on muuten Fallout sarjassa jossa on sama engine.
Hyvä tietää. Jos pelin seuraavassa osassa on sama pelimoottori, peli jää minun osaltani kauppaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 564
Kun tätä jo kerran lainattiin, niin lainataan sitten toisenkin kerran...
Joku valopää päätti aikoinaan sitoa enginen fysiikkamoottorin toiminnan ruudnpäivitysnopeuteen. Temppu toimi vuosia, mutta kun prosessorit ja näytönohjaimet paranivat niin nopeudet nousivat sen 60 yli ja fysiikkamoottori sekosi.

Kun se 60 ylittyy, niin pelissä voi tapahtua mitä tahansa ja se voi korruptoida savet, joten sen kanssa pitää oikeasti olla varovainen.

Sama ongelma on muuten Fallout sarjassa jossa on sama engine.
Ei tuossa mitään valopäätä tarvita, sillä nimenomaan toisin suunnittelu vaatii vaivannäköä ja osaamista. Helpoin ja intuitiivisin ratkaisu tekniseltä kantilta on juurikin päivittää kaikki kerralla, ml. ruudun sisältö ja fysiikat. Epäilemättä joku on jossain vaiheessa huomannut, että korkealla ruudunpäivitysnopeudella fysiikat alkavat mennä rikki, mutta siinä vaiheessa on luultavasti ollut jo aika myöhäistä lähteä korjaamaan asiaa. Tässä vaiheessa se vasta alkaakin olla myöhäistä ja työlästä eikä Bethesda vaikuta kovin innostuneelta myöskään uudesta pelimoottorista, koska nykyinen toimii vielä tarpeeksi hyvin (kunhan vain rajoittaa ruudunpäivitysnopeutta, ettei fysiikanmallinnus hajoa). En puolustele Bethesdan toimintaa yhtään mutta näkökanta tämäkin, ja pointti oli siis se, että tuo moka sattuu aika helposti. Enemmän tai vähemmän sama pelimoottori on ollut käytössä vuodesta 2002, ja silloin ei vielä välttämättä osattu suunnitella pelimoottoreita yhtä hyvin fysiikanmallinnusta silmällä pitäen.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
eikä Bethesda vaikuta kovin innostuneelta myöskään uudesta pelimoottorista,
Olikohan se unrealin kaveri joka sanoi 2012 vuonna että joo, voidaan me tehdä paremman näköinen maailma kun betshan pelimoottorilla mutta siihen se sitten jääkin.

Siinä haastattelussa se nimenomaan otti kantaa että mitä skyrim/falloutin pelimoottori tekee taustalla mitä ei näe, ei olisi mahdollista suorittaa samassa mittakaavassa niiden moottorilla.
Varsinkin modaamisen monipuolinen tukeminen olisi kärsinyt rankalla kädellä.

Ja tuo että alkaisko sitten betsha tekee yhtä "monipuolista" moottoria uusille peleille vaiko jatkaako sitten että lihaa luiden ympärille vain.... Aina sitä uutta moottoria toivoo mutta kuten ollaan nähty, TES sarja ainakin elää modien kautta ja jos se rampautettaan niin silloin katoo tärkein osa TES pelisarjan kulttuuria kanssa.. Hassua näin sanoa kun yhden pelin kanssa vasta taistelut mutta uskoisin että modit ovat olleet tärkeä osa tässä sarjassa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
50
Onhan se pelinä hyvä, alkaa olla vaan jo niin vanha että melkein kaikki koluttu moneen kertaan kuudessa vuodessa. Nyt kuitenkin ilmaantu "Dragonborn gallery" ilman skse:tä toimivana ja vaikutta ihan ok systeemiltä, vähän tarkoitusta pelaamiseen. Ehkä se SE version vakaus tosiaan johtui skse:n puuttumisesta mitä vuosi sitten epäilin, koska heti kun skse tuli, alko samat ongelmat kuin perus Skyrimissäkin. No, onhan se alpha, eli katellaan...

Pelaan siis survival modella mikä on ihan ok ja muutama modeista puuttunut juttukin mukana, tosin, melkein pelkkää grafiikkaa.

Ongelma on se, että kun laitoin "Campfire survival mode patchin", Loot ilmoittaa että "This plugin reguires "ccqdresse001-survivalmode.esi" to be active, but is inactive." Tiedosto on kyllä skyrim kansiossa olemassa, eikä tuo sinänsä haittaa jos jättää patchin pois, enkä ole huomannut mitään ongelmaa sen poissaolollakaan.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
The Elder Scrolls V: Skyrim -faneille tuli pakkohankinta - Tilt



The Elder Scrolls V: Skyrim -pelin soundtrack on julkaistu hulppeana vinyylilevynä.


Elder Scrolls V: Skyrim – Ultimate Edition -paketin voi tilata ThinkGeek-sivustolta. Hintaa sillä on rapsakat 79,99 dollaria. Mukana tulee kuitenkin neljä vinyylilevyä, joista yhteen on poltettu laserilla Skyrim-logo.

Mukana paketissa on yhteensä 52 Jeremy Soulen säveltämää kappaletta.


paketin voi tilata itselleen täältä.
:tup:
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Onneksi ostin ihan perusversion maksoi kai jotain 10 euroa... ja en lisäosia. Elder Scrolls pelit ei ole minulle tehty. Tekninen toteutus toimii.

Mods/add ons... jaa saa FULL NUDITY se taitaa olla paras kun voi aina turn off/on sen asian. Naiskauneutta on.

Aionko koskaan pelata tätä läpi? No en varmastikaan.

System requirements kovat? No ei ole ja tämä ei vaadi jotain constant 60 fps sen kun laittaa long view distance and max settings FULL HD. Tarkoitus ei ollut trollata, mutta tämä oli kyllä viimeinen kerta kun ostin Elder Scrolls pelin ja en edellenkään pidä sandbox pelistä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Onneksi ostin ihan perusversion maksoi kai jotain 10 euroa... ja en lisäosia. Elder Scrolls pelit ei ole minulle tehty. Tekninen toteutus toimii.

Mods/add ons... jaa saa FULL NUDITY se taitaa olla paras kun voi aina turn off/on sen asian. Naiskauneutta on.

Aionko koskaan pelata tätä läpi? No en varmastikaan.

System requirements kovat? No ei ole ja tämä ei vaadi jotain constant 60 fps sen kun laittaa long view distance and max settings FULL HD. Tarkoitus ei ollut trollata, mutta tämä oli kyllä viimeinen kerta kun ostin Elder Scrolls pelin ja en edellenkään pidä sandbox pelistä.
Puhutko nytten konsoliversiosta?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Puhutko nytten konsoliversiosta?
Ei tiedän että se on tehty vaikka kuinka monelle jopa kännykällä kai nykyään voi pelata sitä teoriassa tai IPAD.

Puhun minun budjetti GAMING LAPTOP jonka sain super halvalla vuoden tarjous tyylin 800+ euroa.
Intel I5 4 cores Kaby lake CPU TURBO speed 3,5 Ghz
Nvidia 1050 Ti 4GB DDR5
8GB DDR4 RAM
Windows 10 64 bit käyttis...

Tietysti täytyy myöntää että uusi XBOX kiinnostaa hieman, mutta en omista konsolia ainakaan juuri nyt vaikka on harkinnan alla tulevaisuudessa. Minä en ole konsolivihaaja ja kaikki nuo väittelyt PC vs konsoli ei kinnosta ja olen neutraali asiassa.

Tarkennus minä en vihaa ketään pelaajaa ja sillä ei ole merkitystä minulle jos nautitte peleistä PC:llä, Playstation 4:lla, joku XBOX tai joku muu konsoli jne.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tuo on mahtava parannus mutta kukaan minun ystävistä jne ei ole kiinnostunut Skyrimistä. Veli kokeili kuten minä ja kyllästyi ja ei kestänyt montaa tuntia siihen.

Kyllähän minä tunnen hieman pelaajia. Pelaan mm Magic The Gathering korttipeliä ryhmän kanssa mutta useimmat ei pelaa pc tai konsolipelejä siinä ryhmässä. Tietokonepeliä on suunitelmassa että pelaan esim Battlefieldia PC:llä ystävän kanssa ja ollan pelattu sitä sun tätä mutta usein ongelma on ollut hieman löytää peli mitä kaikki haluaa pelata.

Saman ystävän kanssa (joka on pelannut Battlefieldia) pelasin Neverwinter MMO pari vuotta kunnes kyllästyttiin siihen peliin. Veljeni taas aikoinaan pelasi mm World of Warcraftia minun kanssa mutta siihen ollaan myös kyllästytty. Veljeni pelaamineen on vähentynyt huomattavasti kun on vaimo ja 3 pientä lasta nuorin on vauva ja kukaan lapsista ei ole tullut kouluikään. Ne lapset ottaa isältä aikaa...
 
Viimeksi muokattu:

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 365
Tekisi niin mieli pelata tämä kolmannen kerran "läpi". Ensimmäisen kerran kun alkuperäinen julkaisu oli, ja toinen kun SE julkaistiin. Mutta tuntuu että kaikki vielä liian tuoreessa muistissa.

Tai sitten pitäisi laittaa sellasia modeja jotta peli muuttuisi tarpeeksi. Aikaisemmin lähinnä käyttänyt vain pieniä grafiikkamodeja.

Oblivionia en ole saanut toimimaan koneella niin siitäkään ei ole apua tähän puutostilaan...

E: Ensihätään varmaan pitää se Forgotten City pelailla. Siinä taisi kymmentätuntia saada kulumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 683
Tekisi niin mieli pelata tämä kolmannen kerran "läpi". Ensimmäisen kerran kun alkuperäinen julkaisu oli, ja toinen kun SE julkaistiin. Mutta tuntuu että kaikki vielä liian tuoreessa muistissa.

Tai sitten pitäisi laittaa sellasia modeja jotta peli muuttuisi tarpeeksi. Aikaisemmin lähinnä käyttänyt vain pieniä grafiikkamodeja.

Oblivionia en ole saanut toimimaan koneella niin siitäkään ei ole apua tähän puutostilaan...

E: Ensihätään varmaan pitää se Forgotten City pelailla. Siinä taisi kymmentätuntia saada kulumaan.
Suosittelen vahvasti pistämään perk-overhaul modin sisään. Perkus Maximus itsellä ollut käytössä edellisellä läpipeluulla, mutta se aiheutti ongelmia isolla modimäärällä. Ordinator kuulemma myös hyvä, ja se meneekin käyttöön seuraavalle SE-läpipeluulle.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 365
Suosittelen vahvasti pistämään perk-overhaul modin sisään. Perkus Maximus itsellä ollut käytössä edellisellä läpipeluulla, mutta se aiheutti ongelmia isolla modimäärällä. Ordinator kuulemma myös hyvä, ja se meneekin käyttöön seuraavalle SE-läpipeluulle.
Kiitos. Pitääkin pistää muistiin ja laittaa myös tuo Ordinator seuraavalle kerralle, modeja tulee kuitenkin muitakin laitettua, josko tällä kertaa muitakin kuin vain grafiikkamodeja, niin yhteensopivuutta ei ole liikaa koskaan.

Seuraavaa Elderiä odotellessa...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
843
Nyt alkoi kolmas läpipeluu. Modipohjana toimi SE:lle tehty Dragon Rising -ohje, johon lisäsin liudan suosituimpia modeja Nexuksesta, mm. useampi modi Ordinatorin luojalta. Stealth archerit saivat riittää ja teen vampyyrinecromancerin, jonka mielestä Skyrim kuuluu pohjanmaalaisille. :D

Vaikeustaso on piirun verran alempi kuin viimeksi, jolloin pari sutta oli hengenvaaraksi ensimmäiset 15 leveliä. Tällä modilla master-vaikeustasolla viskon kiitettävästi damaa, mutta kuolen myös nopeasti.

Kyllä tämä Skyrim on vain erinomaista pelattavaa talvikuukausina. Oblivionin aloitin vähän aikaa sitten ja palaan sen pariin keväällä, mutta geneerinen high fantasy -teema ei minua kiinnosta oikeastaan lainkaan. Skyrimissä olen kuin kotonani, ja Morrowindin maailma on vieras ja siksi kiinnostava. Daggerfallin pariin pääsen ehkä joskus tulevaisuudessa, jahka Unity-versio on kypsä.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
https://www.gamereactor.fi/arviot/484693/The+Elder+Scrolls+V+Skyrim+(Nintendo+Switch)/
8/10
Tärkeintä on kuitenkin se, että Skyrimin saa Switch-version myötä mukaansa. Switchin näytöltä katsottuna graafiset kompromissit eivät pomppaa silmille pahasti ja ennen kaikkea, se on Skyrim lentokoneessa, bussissa, junassa, hotellihuoneessa...! Kaikki tarpeellinen ja vähän enemmän on paketissa mukana, joten pienistä myönnytyksistä huolimatta Switch-Skyrim on hieno saavutus.

Jos Skyrim on vielä kokematta, tai jos sen haluaa mukaansa, Switch-versio on ihan hyvä ostos. Bethesdan takaisin tulo Nintendon kolmannen osapuolen tuottajiin vuoden 1991 jälkeen on alkanut Doomin ja Skyrimin myötä oikein mukavasti.
Jos skyrim on kokematta ja omistaa switch konsolin, harmi vain kun switch ei tue modeja ollenkaan, edes ps4 vertaa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Alkaisiko jo olemaan siinä kunnossa, että voisi SE:llä alkaa pelailemaan tosissaan? SKSE:n alpha ilmeisesti uusin mutta näyttäisi modia löytyvän sitä käyttämään jo ihan kohtuullisesti ja varmaan kehityksen paino on uudella versiolla?

Luulen, että jää viimeiseksi Skyrim-läpipeluuksi, joka kyllä kestää taas kuukausia joten tekisi mieli pelata vakaammaksi kehuttua uutta versiota. Etenkin vanhassa kiusasi fast travel crashit ja cellistä toiseen siirtyessä samat.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Star Warsin rakastettu BB-8 -droidi saapui Skyrimiin pelimodin avulla | Muropaketti.com

The Elder Scrolls V: Skyrimiin on julkaistu pelimodi, joka tuo pelaajan seuraajaksi Star Warsista tutun BB-8 -droidin.

Star Wars: The Force Awakens esitteli pari vuotta sitten maailmalle BB-8:n, joka alkoi heti kilpailla R2-D2:n kanssa sympaattisimman droidin tittelistä. Nyt mainio pallodroidi on tuotu myös The Elder Scrolls V: Skyrimiin (2011) pelimodin avulla.

Kuten PC Gamer kertoo, on BB-8:n fantasiaropeversio nimeltään Snippy, ja siitä saa pelihahmolle uskollisen seuraajan. Snippy ei ota osaa taisteluihin, mutta se voi esimerkiksi käyttää taskulamppua, tiirikoida lukkoja ja skannata ympäristöä. Droidille on suunniteltu peräti 128 uniikkia äänireaktiota, ja sitä voi halutessaan ohjata myös manuaalisesti.
Snippy - Droid Follower at Skyrim Nexus - mods and community
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 178
Alkaisiko jo olemaan siinä kunnossa, että voisi SE:llä alkaa pelailemaan tosissaan? SKSE:n alpha ilmeisesti uusin mutta näyttäisi modia löytyvän sitä käyttämään jo ihan kohtuullisesti ja varmaan kehityksen paino on uudella versiolla?
Kyllä modien kehityksen painopiste alkaa mennä jo SE:n puolelle. Esim. modikehittäjä Arthmoor on ilmoittanut, että hän ei enää vuodenvaihteen jälkeen kehitä omia modejaan wanhalle Skyrimille.

Harmillisesti joitakin SKSE-plugeja ei vieläkään saa Sekunda Editiolle. On muutamia, joita pitäisin aika pakollisena. Linkkaan perusversiolle tarkoitetut plugit, jotta ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Skyrim -Community- Uncapper at Skyrim Nexus - mods and community
Tätä ei jostain syystä ole SE:lle. Vaihtoehtoinen palikka löytyy, mutta kommenttien perusteella toimivuus on vähän niin ja näin.

Quick Loot at Skyrim Nexus - mods and community
Suoraan Fallout 4:sta ryöstetty idea ja toimii hyvin. Ilman tätä en enää pelaisi.

Skyrim - Enhanced Camera at Skyrim Nexus - mods and community
Tämän pakollisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta ainakin omasta mielestäni on hieman immersiota särkevää, ettei nykypelissä näe omaa ruumista alaspäin katsoessa.

Tuossa muutama esimerkki.

Tämä sentään löytyy jo Sekunda Editiolle:
To Your Face - Sensible NPC commenting SSE at Skyrim Special Edition Nexus - Mods and Community
Enää ei NPC:t ala höpisemään pelaajalle ollessaan selän takana. Erittäin pakollinen.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Watchmojon top 10 skyrim questit


Jos joltain kokematta tai jos switchin kautta newbietä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Äh, mitenkäs tästä (SE) nyt sitten saikaan hyvän näköisen nykypäivän standardeilla? Muistelin, että näytti aika kivalta kunnolla modattuna mutta onko modattu Fallout 4 asettanut vaan odotukseni liian korkealle ja aika kullannut muistot? Helgen ja alkuluolasto nyt on aina ollutkin ankean näköiset mutta muistelin, että maisemat on komeat kun pääsee ulos.

Olen laittanut tuolta Nexus suosituimpien modien listalta kaikki ne perus kasvillisuus-, sääolo-, vesi-, ja valaistusmodit päälle mutta ei vakuuta vielä. Oliko se ENB tässä vähän pakollinen? Se mulla ennen oli käytössä ja nyt en ole vielä laittanut?

Oliko joku kompakti modi, jolla sai nuo Apachii-kampaukset ja jotain parempia naamoja myös NPC:ille?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
843
ENB taitaa olla vähän pakollinen viimeinen silaus päälle. Itse en ole kamalasti sitä suosinut muissa peleissä, Oblivionissa kyllä mutta nyt jätin Skyrimissä asentamatta. On tämä ihan hyvännäköinen muttei mitenkään leukoja loksauttava. Voisin toki noita ENB:tä katsella, josko löytyisi sopiva. Joku "kylmä", joka sopii necromancerille. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
50
Yksi hyvä uusi modi (tai olisiko overhaul) on The People Of Skyrim Complete SSE, muuttaa aika lailla Skyrimiä uudeksi, ei nyt ihan uutta peliä siitä tee, mutta tarpeeksi erilaisen. Se sietää SKSE:n, Skyui:n ja muuta niihin liittyvää. Se sietää myös monia muita modeja, joskin tekijä ei itse patchaa eli jättää modien tekijöitten harteille sen. Itselläni on n. 100 muuta modia jotka toimivat oikein hyvn sen kanssa, myös SKSE ja siihen liittyvät eikä Skyrin SE ole juurikaan kaatuillut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
843
Omalla kohdalla modikokoelman heikoin lenkki on itse mod organizer joka on vissiin jäänyt jonkin sortin alphaan ja antaa erroria vähän väliä ja sen takia pelikin välillä kaatuu. Saisikohan nuo modit jotenkin siirrettyä toimimaan vaikkapa Wrye Bashin kautta...
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
Tuosta voi katella


Skyrim muuttuu kyllä nopeasti yllättävän raskaaksi mitä tulee ulkoasuun. Siksi pysyin valaistus/realistisesti pimeä/sää setupilla ja lisänä hd tekstuuri paketti jos halusi haaveillla sujuvasta pelaamisesta.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tuosta voi katella


Skyrim muuttuu kyllä nopeasti yllättävän raskaaksi mitä tulee ulkoasuun. Siksi pysyin valaistus/realistisesti pimeä/sää setupilla ja lisänä hd tekstuuri paketti jos halusi haaveillla sujuvasta pelaamisesta.
Olis kiva kun tuossa olisi selkeä lista modeista. Ainakin äkkiseltään huoasin, että osa ei ole Nexus Modsissa SE:n alla ollenkaan, mikä tekee ilmeisesti Mod Managerin käyttäjälle hommasta hankalaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
30
BOSS - A total overhaul project for Skyrim SE at Skyrim Special Edition Nexus - Mods and Community
Tuli itsellä omien selailujen lisäksi käytettyä tätä listaa apuna valikoidessa modeja kesällä. Aika kattava, päivittyvä lista ja hyvin selitetty mitä mikäkin tekee ja vaihtoehtoja löytyy erittäin monelle modille. ENB:t ei kiinnosta ollenkaan, koska yleensä niissä ainakin kuvien perusteella korostetaan liikaa joitain efektejä tai värejä. Tai sitten en vain tajua mitä koko ENB:t tekee.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Olen ymmärtänyt, että ENB on jonkinlainen "post processing filtteri" tai vastaava. Tosin ymmärrän sen luultavasti väärin koska eihän valmiiksi renderöityä kuvaa jälkikäsitellen voisi enää lisätä uskottavasti mitään DOF:ia tai vastaavaa.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 421
The Elder Scrolls V: Skyrim VR -arvostelu – Loistavan seksikäs virtuaalitemmellyskenttä - Respawn.fi

The Elder Scrolls: Skyrim on yksi niistä peleistä jotka hyödyntävät PSVR-virtuaalitodellisuusvisiirin olemassaoloa. Lähes pelkäksi demojen akvaarioksi jäänyt PSVR on saanut ensimmäisen kunnon VR-pelinsä sitten Resident Evil 7:n.
Skyrim – tuo loistelias avoimen maailman roolipelin julkaisi vuonna 2011 Bethesda Softworks. Se on Elder Scrolls -pelisarjan viides osa ja sijoittuu Tamrielissa sijaitsevan Skyrimin provinssiin, jossa tapahtumat sijoittuvat 200 vuotta neljännen osan, Oblivioninjälkeen.

Skyrim on kuninkaan murhan jäljiltä sisällissodan vallassa, ja pääjuoni keskittyy lohikäärmejumalan, Alduinin kukistamiseen. Pelaaja voi edetä pelissä miten haluaa ja missä järjestyksessä. Joko apostolin kyydillä tahi hevoisen selästä ohjastettuna. Pelaaja voi kouluttautua 18 eri taidossa ja sitä mukaan kehittyä voimakkaammaksi. Aina kun taso nousee, voi pelaaja valita 280 edusta (perk) itselleen ne mieluisimmat. Itse aloitan aina sepän taidoista – kulkee suvussa.


Kaikilla tai ainakin useimmilla meistä luolastoista ja lohikäärmeistä digauttelevilla, on unelmana ollut aina päästä itse paikan päälle taistelemaan miekkojen ja magian kanssa suurta pahaa vastaan, mutta se on vaatinut vilkkaan mielikuvituksen, tiimari- ja sinooperivisiitin rakentaaksen itselleen lannevaatteet sekä kahdenkäden miekan, mutta enää ei tarvitse lähimetsän uumeniin rämpiä, koska uskomaton, kaunis, seksikäs ja suuria tavoitteleva Bethesda Softworks julkaisi pelistä VR -version.

Spekulaatiota aiheuttanut VR-muoto näki päivänvalon marraskuun puolivälissä, joka ainakin allekirjoittaneen suun sai loksahtamaan ammoisen auki. Ei mitään hävettävää, Bethesda. Te onnistuitte tässä!

PSVR-versiota voi pelata tavallisella Dualshock-ohjaimella tai kahdella Move-ohjaimella, joka on pelin ehdoton suola ja pippuri. Miekka ja kilpi -kombo toimii todella hyvin Move-kapuloilla, joskin vielä pientä viilausta on odotettavissa. Taikojen käyttäminen kapuloilla on myös totaalisen erilainen kuin alkuperäisessä Skyrimissä. Nyt voit tulittaa kuumat tuliluikut vasurilla ja toisella kämmenellä sähköistää ilmapiirin mihin suuntaan ikinä vain yläraajojasi liikutat – ja näyttävästi!

Hauskinta on kuitenkin jouskarilla leikkiminen. Jousipyssyily on toteutettu loistavasti ja nyt voit ampua mistä kulmasta tahansa ja tarkasti. Tähtääminen tuntuu äärimmäisen autenttiselta ja pääosumat saakin pelaajan hihkumaan onnesta ja vaihtamaan nimensä maistraatissa Robin Hoodiksi.


Jousella ampuminen onnistuu myös vaakatasossa.
Liikkuminen maailmassa tapahtuu joko teleportaatiolla tai vapaasti liikkuen. Jälkimmäinen ehdottomasti on parempi. Tosin jos pelaaja kärsii pahoinvoinnista, saattaa silloin teleportaatio parempi vaihtoehto. Move-kapulan vasemmalla liikutetaan hahmoa eteen, taakse ja sivuille kun taas toisella kerätään tavaraa ja aktivoidaan esim. ovia.

Pikakartta toimii 360-asteisena, jossa pelaaja on keskiössä ja kartta näkyy kun katsoo vähän alaspäin. Myös tekstit näkyvät ruudussa vaivattomasti, joskin alun tutoriaalit vilahtavat nopeasti, eikä niitä välttämättä ehdi nähdä pelaajan ihastellessa hämäkinseittiä samalla puikottaen nuolella karhun perssilmää.

Liikepahoinvoinnista kärsiville asetuksista voi liukusäätimillä muuttaa vinjettiä ja fovia, eli sitä paljonko silmä näkee ympäristöä. Itse en VR-peleissä huonoa oloa tunne (poislaskettuna autopelit) jolloin vinjetin, sekä fovin perusasetuksista äärimmilleen säätäminen teki pelistä vieläkin nautinnollisemman.

”TUTORIAALEJA EI VÄLTTÄMÄTTÄ EHDI NÄHDÄ, PELAAJAN IHASTELLESSA HÄMÄKINSEITTIÄ SAMALLA PUIKOTTAEN NUOLELLA KARHUN PERSSILMÄÄ”

Valikot toimivat yllättävänkin hyvin ja muutaman ohiklikkauksen jälkeen alkaa niiden kahlaaminen luonnistua. Tosin pelin graafinen käyttöliittymä on edelleen se alkuperäinen sekava kamaluus, mutta mitä sitten!

Skyrim VR on maailman ensimmäinen avoimen maailman VR-peli, joka tarkoittaa myös sitä, että grafiikoita on karsittu ja paljon. Ruutu piirtää maastoa melkoisen läheltä. Kaukaa katsottuna välillä näyttääkin suht karulta, mutta mitä lähemmäs pelaaja menee paranee grafiikkakin sitä myötä. Pitää muistaa kuitenkin, että maailma on todella iso ja tekemistä riittää. Kaiken tämän kääntäminen VR:lle, joka pyörii sulavasti siinä 60 fps hujakoilla on uskomaton suoritus ja tunnelma – mikä on tärkeintä säilyy kunniakkaasti.

Luolastoissa hiipiminen on pirun hauskaa ja pelottavaa, varsinkin kun naapurin matkailuauton kokoinen hämähäkki loikkaa niskaan ja sylkee tahmaiset mällinsä silmiin, upottaen samalla hampaansa sankarin selkänahkaan.

Metsässä juoksentelu saa aikaan keijumaisia kikatusfiiliksiä pelaajan kerätessä perhosia ja kiiltomatoja sieniä syöden, kunnes seesteisen syysvaelluksen keskeyttää tultasyöksevä lohikäärme.


”This is Spar…Skyrim!
Peli on vain ja ainoastaan VR-laseille koottu, joten ilman virtuaalikakkuloita peliä ei voi pelata. Skyrim VR sisältää myös kaikki kolme lisäosaa, eli: Dragonborn, Hearthfire ja Dawnguardin.

Kokonaisuudessan Skyrim VR on uskomattoman tunnelmallinen ja toimiva käännös vajaan kahdeksan vuoden takaisesta tuotoksesta ja onnistuu kaikissa osa-alueissa suveneerisesti. Huonoa pelissä onkin se, että aamulla pitää herätä töihin vaikka tätä pelaisi koko yön.

Suosittelen erittäin lämpimästi kaikille rooli- ja VR-pelien ystäville!
Tässä versiossa ei taida olla edes og version modeja?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 683
Voih... Nyt kun kerrankin aloitin Special Editionin pelaamisen, niin tarkoituksena oli laittaa vain "kevyet modaukset" päälle.
Ja mihin sitä päädyttiinkään... Nyt päällä 90 modia ja lisää tulee joka tuutista kun kerran on päässyt vauhtiin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
No nyt on SE nätti kun vetäisi tuon aiemman videon modit ja ENB:in päälle. Pyöriikin vielä riittävän hyvin 1440p niin kaikki hyvin.

Sellainen vaan tuli mieleen, että onkohan mahdollista jotenkin säätää tuota niin, että hiiri, näppis ja PS4 padi toimisivat pelissä samaan aikaan? Esim. Wolfenstein II toimi näin ihan vakiona. Muuten tykkään pelata takakenossa ja kädet rennosti sylissä padilla mutta sitten tulee noita sniputtelupaikkoja, joissa olisi tärkeää, että jokainen nuoli osuu ja se ei padilla ole kiireessä niin helppoa. Voihan tuon johdossa olevan padin toki nykäistä irti jolloin ohjaus vaihtuu hiirelle/näppikselle mutta tapa on vähän kökkö. Muutenkin Wolfensteinissa tein niin, että liikuin padin vasemmalla tatilla ja tähtäilin ja ohjasin hiirellä kun oli snaippailupaikkoja.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 683
Skyrim SE sekä Fallout 4 saaneet taas uuden päivityksen, ja script extender tietysti rikki molemmissa.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 972
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom