The Elder Scrolls IV: Oblivion

En ole vielä ostanut, mutta lähellä on. Ainoa mikä on vielä estänyt on natiivin HDR'n puute. Ne jotka käyttävät .ini tiedoston kautta HDR'ää, niin voiko tuon kautta säätää maksimi- ja minimikirkkauksia? Jos voi, niin millä komennoilla? Yrittänyt etsiä internetistä jotain selkeää ohjetta, mutta on vähän erilaisia ohjeita tuon käyttämiseen on löytynyt. Itselläni siis LG C1 käytössä, joten maksimikirkkaus on ~800 nits.

Mikä tälle nyt tuli? Päivitys tuli ainakin gamepass-versioon. Hävisi advanced graphics jutut eli en saa mitään upscalea enkä framegenia. Taas nykii ja paukkaa, vaikka mitä muuta tekis.

Edit: Laitahan Todd fixiä tulemaan. Viikonloppu on vielä.

Viimeksi muokattu:
Onko adeptin ja expertin välillä kuinka iso kuilu?
Valtava. Adept on liian helppo ja Expert liian vaikea.
Onko tolla vaikeustasolla mitään merkitystä muutenkaan? Paitsi että saa halutessaan vähän haastetta tappeluihin.
Vaikeammalla vaikeusasteella kehityt nopeammin. Johtuu nurinkurisesti siitä että vihollisia pitää piestä kauemmin. Jokainen isku antaa ekspaa, joten jos käytät rosvolaumaan sata iskua niin saat enemmän kuin jos olisivat kuolleet kymmenestä iskusta.

.

Joo ärsyttävä sinivihreys tuli vaaleisiin kohtiin. Aurinkokin näyttää sinertävälle... Itse toisaan latasin sen jonkun Natural reshaden, mikä poistaa sen keltaisuuden vain. Se on paljon kivempi kokonaisuutena.

HDR kyllä itsellä toimii, kun laittoi True sinne ini tiedostoon. Näyttö menee kiltisti HDR moodiin sen jälkeen, kun pelin käynnistää,
Itelläkin toimii HDR hyvin kun muistaa nitit myös säätää.

%USERPROFILE%\Documents\My Games\Oblivion Remastered\Saved\Config\Windows\GameUserSettings.ini

bUseHDRDisplayOutput=True
HDRDisplayOutputNits=400 < säädä tähän oman näytön max kirkkaus

Jaa, ei ois kannattanukkaan ladata uusinta pätsiä.. FSR hävis kokonaan valikoista ja nyt droppailee 30fps lukemiin ja nykii muutenkin.
Meni aivan pelikelvottomaksi...

Meinasin itsekin tämän mahdollisesti ottaa viikonloppuna testiin, mutta täytyy kuulostella tilannetta näköjään. Ei sinänsä yllättävää että onnistuvat jotain rikkomaan myös pätchillä.

Olen alkuperäisen pelin suuri fani, joten on tätä kuitenkin jossain vaiheessa pakko päästä kokeilemaan. Upeallehan tuo näyttää, mutta saa nähdä miten se niin sanottu perus peli siellä korean ulkokuoren alla on kestänyt aikaa.

Ei ole mitään häpee pelata pelejä easyllä. Itsellänikään ei ole aikaa saatika jaksamista hieroa jotain kenttiä tai vastustajia pelissä tunti tolkulla.
Joo, useimmissa peleissä se vaikeus on thety sillä, että mosilla on vaan miljoona hiparia. Niiden tappaminen ei sinänsä ole vaikeaa, mutta se vie säädyttömästi aikaa. Siksi harrastan myös easy vaikeustasoa

Ei ole mitään häpee pelata pelejä easyllä. Itsellänikään ei ole aikaa saatika jaksamista hieroa jotain kenttiä tai vastustajia pelissä tunti tolkulla.
Juurikin näin. Pääasia pelaamisessa on nauttia ja tämmöisissä peleissä tutkiskella maailmaa ja larpata muka kovaakin taistelijaa.

Luin juuri että Oblivionissa oli se todella ankea level scaling vihuilla eli kun olet itse levuttanut jonnekkin huimille leveleille niin vastaan voi tulla supervoimilla varustettuja bandiitteja vaan sen takia että sinä olet itse kova. En muistanut tätä enään, Skyrimissä tais olla fiksattuna jos en väärin muista.

Noh, onneksi modeja on saatavilla ja just googlasin että tämäkin asia on korjattu ja modi julkaistaan ilmeisesti tänään. Korjaa myös sen että jollain rimpula-bandiiteilla on loppupelissä päällä superkamat.

Aika kultaa muistoja mutta onhan eka tunti ollut taas ihan juhlaa, tämähän oli hyvä peli vieläkin!

Luin juuri että Oblivionissa oli se todella ankea level scaling vihuilla eli kun olet itse levuttanut jonnekkin huimille leveleille niin vastaan voi tulla supervoimilla varustettuja bandiitteja vaan sen takia että sinä olet itse kova. En muistanut tätä enään, Skyrimissä tais olla fiksattuna jos en väärin muista.

Noh, onneksi modeja on saatavilla ja just googlasin että tämäkin asia on korjattu ja modi julkaistaan ilmeisesti tänään. Korjaa myös sen että jollain rimpula-bandiiteilla on loppupelissä päällä superkamat.

Aika kultaa muistoja mutta onhan eka tunti ollut taas ihan juhlaa, tämähän oli hyvä peli vieläkin!
Pitääpä tuo modi kanssa laitella sitten. Tänään ei paljon pelailla kiitos DLSS:n poistumisen...

Luulin että tässä oli jotenkin korjattu sitä, että vihut ei yhtä agressiivisesti skaalaudu pelaajan levelin mukaan. Vai oliko sitten ihan omia kuvitelmia.

Kyllä aika oli kullannut muistot tämän pelin kohdalla. Paikkojen läpi koluaminen ei iske yhtään verrattuna muihin bethesdan peleihin. Yhden oblivion gaten vedät, niin olet nähnyt ne kaikki. Haudataan mielen muistoihin. Skyblivionia odotellessa.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 564
Jäsenet
77 347
Uusin jäsen
Mikko.re

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom