Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos haluaa alkuperäisen valaistuksen niin:
![]()
Ayleid Reshade
Ayleid reshade is a reshade preset made to experience glorious visuals by reclaiming the colors and light of the original The Elder Scrolls IV: Oblivion while pushing the unreal engine 5 to show whatwww.nexusmods.com
Vertailu videota:
Näillä ohjeilla heitin ton .ini tuohon kansioon, mutta en kyllä ollut huomaavinaan mitään eroa ruskeaan maailmaan. Varmaan tein jotain väärin."
I gotchu fam!
Pre-step: unpack the shader ini. file (In the mod zip) into "C:\XboxGames\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content"
1) Run ReShade
2) "Browse" for game executables
3) Go to "C:\XboxGames\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content"
4) Select "gamelaunchhelper.exe", Apply
5) Select the shader you unpacked into "C:\XboxGames\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content"
6) Profit
"
kommenteista lainattua
Yleensä Reshaden UI voi aktivoida Home nappulan kautta ja sieltä pääset valtisemaan sen ini tiedoston ja voit tarvittaessa laittaa pikanäppäimen Reshade on/offlle.Lähtikö tää toimimaan?
Näillä ohjeilla heitin ton .ini tuohon kansioon, mutta en kyllä ollut huomaavinaan mitään eroa ruskeaan maailmaan. Varmaan tein jotain väärin.
No joo se selittäisi. Ajattelin sen vain toimivanYleensä Reshaden UI voi aktivoida Home nappulan kautta ja sieltä pääset valtisemaan sen ini tiedoston ja voit tarvittaessa laittaa pikanäppäimen Reshade on/offlle.
Olen asentaut vain perus steam peleihin noita reshadeja en game pass peleihin mutta toi on minkä kommenteista löysin. Kokeile eka Home nappulaa sillä pitäs tulla valikko esiin jos olet asentanut oikein
Vuosi 2006 kurkkii sieltä ulkokuoren alta kuitenkin. Se sama peli se edelleen on.Olisivat voineet kyllä tehdä jotain noille luolastoille ja portaaleille... Ei mitään mielenkiintoista kun on nähnyt pari ensimmäistä (sama vika alkuperäisessä).
Skyblivionissa koko maailma on käsin tehty, mikä korjaa Oblivionin suurimman heikkouden.Olisivat voineet kyllä tehdä jotain noille luolastoille ja portaaleille... Ei mitään mielenkiintoista kun on nähnyt pari ensimmäistä (sama vika alkuperäisessä).
Siis tämä peli toimii niin että siellä Unreal Enginen alla pyörii se vanha kunnon Oblivion sillä samalla vanhalla enginellä, mutta UnrealEngine vain renderöi sen maailman näkyville, eikä se creation engine. Eli kaikki mikä tapahtuu siellä vanhassa enginessä tapahtuu myös siinä UE-renderissä. Samanlailla tehtiin esim PS5:n Demon's Souls eli nätti ulkokuori mutta siellä alla/rinnalla pyöri se vanha PS3 peli josta otettiin ne render inputit sisään.Viisi tuntia ehtinyt pelaamaan. Ollut kyllä varsin hyvä. Ihmeellisiä asioita ovat jättäneet korjaamatta. Miettii vaan mitenköhän käytännössä on tehty. Unreal maksanut jotain, että koodataan täsmälleen sama uudelle alustalle arvatenkin tekoälyä hyödyntäen, niin saavat Bethesdan houkuteltua omaan ekoympäristöönsä?
Toimihan tuo mutta kaikki valkoinen näyttää hieman vaaleansiniseltä, ehken palaan alkuperäiseen takaisin kuitenkin vaikkakin tuosta alkuperäisen Oblivionin vihreydestä tykkäsin, jospa tuohon tulisi päivityksenä joku filtteri. HDR namikan kun laitoin päälle inistä niin i se peliin asti tullut minnekään eli ei varmaan ole edes tehty valikoihin, siksi oli falsella."
I gotchu fam!
Pre-step: unpack the shader ini. file (In the mod zip) into "C:\XboxGames\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content"
1) Run ReShade
2) "Browse" for game executables
3) Go to "C:\XboxGames\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content"
4) Select "gamelaunchhelper.exe", Apply
5) Select the shader you unpacked into "C:\XboxGames\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content"
6) Profit
"
kommenteista lainattua
Sanoisin että hiiri-näppis ehdottomasti. Tässä pelissä kuitenkin Stealth-Archer on se ainoa oikea tapa pelata kun kaikki muut classit on niin hyödyttömiä niin kivempi hiirellä vedellä kilometrien päästä tarkkoja headshotteja.
Ovatkohan sisällyttäneet korjauksia tähän re-releaseen kuten unoffical community pätsit yms vai pitääkö nyt katsoa UE5-stutter grafiikoilla kun pääquestin NPC pojottaa keskellä oviaukkoa rikkoen pelin?
Itse olen kova Obliovion fani mutta olen pelannut niin paljon ja modannutkin alkuperäisen oblivionin omalle silmälle paremman näköiseksi mitä tämän remaken niin taidan odottaa rauhassa että hinta laskee tuonne sopivammaksi eli kympin tienoille niin kokeilee sitten. Ei sitten haittaa vaikka pelaa vain tunnin.
EDIT: Joooo, taitaa olla ihan hyvä odottaa vuosi tai pari tämän kanssa. Senkin vuoksi kun on niin hyvin muistissa mutta kuten arvelinkin niin stutter-fest ja pop-inniä ja screenspace heijastuksia ilman RT:tä ja menee 5090:lla 80fps... miten sitten alle 3000e GPU:lla. Vanha kunnon UE5!
Pitää nukkua sängyssä aina leveleiden välissä.Kysymys: miten tässä valitaan skillpointit joita levelöidään? Itsellä yläkulmassa näkyy että olisi 2 taitopistettä laitettavana, mutta hahmo- sivulla ei kyllä niiden laittaminen onnistu.
Kävin lisäämässä sanan "mielestäni" tuohon viestiin niin ei anna kuvaa että kertoisin jotain faktoja 20 vuotta vanhasta pelistä. Paras tarkoittaa tässä tapauksessa överein/eniten pelin rikkova/ylivoimaisin end-gamessa. Tosin pelityylikin pitää sitten olla läpi pelin semmoinen että istut hiljaa jossain kaukana ja sniputtelet kuoliaaksi viholliset ilman kontaktia. Kaikillehan tuommoinen ei sovi.Älä spoilaa noin pahasti pelinautintoa muilta! Ihan moukarinheiluttelijalla aloitin läpipeluun ja tekstisi perusteella tuli olo että olen valinnut väärin. Spoileriin tuollaiset, jos peli on niin tuttu ja näkemystä "parhaasta" pelitavasta löytyy.
Toimihan tuo mutta kaikki valkoinen näyttää hieman vaaleansiniseltä, ehken palaan alkuperäiseen takaisin kuitenkin vaikkakin tuosta alkuperäisen Oblivionin vihreydestä tykkäsin, jospa tuohon tulisi päivityksenä joku filtteri. HDR namikan kun laitoin päälle inistä niin i se peliin asti tullut minnekään eli ei varmaan ole edes tehty valikoihin, siksi oli falsella.
Raskas on peli. Ulkona 65-80 ja luolissa lähemmäs pari sataa, mutta pääasia että toimii pelattavasti. Asetuksina 3840x2160, kaikki tapissa ja DLSS Quality framegen päällä, ilman tuota framegeniä ei ole pelattava tai sitten pitäisi koskea asetuksiin jotenkin, yleensä resoluution tiputtaminen 2560x1440 resoon vaikuttaa jo paljon, sitä en vielä testannut.
Joo siis 20 vuotta vanha peli, mutta tuossa ajassa ihan jo syntynyt tuhansittain uusiakin pelaajia joille peli on kirjaimellisesti uusi peli, koskematon. Kiitokset.Kävin lisäämässä sanan "mielestäni" tuohon viestiin niin ei anna kuvaa että kertoisin jotain faktoja 20 vuotta vanhasta pelistä. Paras tarkoittaa tässä tapauksessa överein/eniten pelin rikkova/ylivoimaisin end-gamessa. Tosin pelityylikin pitää sitten olla läpi pelin semmoinen että istut hiljaa jossain kaukana ja sniputtelet kuoliaaksi viholliset ilman kontaktia. Kaikillehan tuommoinen ei sovi.
Saatan puhua höpöjä, mutta muistelen että sänkyyn ei kannata juosta sitten välittömästi, jos on pätäkkää taskussa.Pitää nukkua sängyssä aina leveleiden välissä.
Mulla eilen stutteroi myös alkuun kun avasin pelin mutta se rauhottui hetken päästä. Ehdin välissä epäilemään että johtuiko HDR:n ini-aktivoinnista tai modeista mutta ei vaikuttanut kun nämä otti pois. Sitten se vain lakkasi itsekseen eikä palannut vaikka otti moditkin takaisin käyttöön. Syytän UE5:ttä. CPU-käyttö oli 100% tuon stutteroinnin aikana ja kun se lakkasi viimein niin putosi 70% paikkeille.Itse ainakin huomasin aika ison eron Nvidian ajureiden kanssa. Päivitin eilen uusimmat ja heti pelin käynnistyksessä alkoi hirveä stutterointi mutta kun vedin rollbackin edellisiin niin peli taas pyöri sulavasti.
Mulla eilen stutteroi myös alkuun kun avasin pelin mutta se rauhottui hetken päästä. Ehdin välissä epäilemään että johtuiko HDR:n ini-aktivoinnista tai modeista mutta ei vaikuttanut kun nämä otti pois. Sitten se vain lakkasi itsekseen eikä palannut vaikka otti moditkin takaisin käyttöön. Syytän UE5:ttä. CPU-käyttö oli 100% tuon stutteroinnin aikana ja kun se lakkasi viimein niin putosi 7
Itse ainakin huomasin aika ison eron Nvidian ajureiden kanssa. Päivitin eilen uusimmat ja heti pelin käynnistyksessä alkoi hirveä stutterointi mutta kun vedin rollbackin edellisiin niin peli taas pyöri sulavasti.
Jep ajuripäivitysten jälkeen tuohon tottunut monessa pelissä mutta itse en päivittänyt ajureita tuossa välissä niin mistä lie johtui.Tuo johtuu shader compilationista, eli ihan on normaalia. Tuohan tapahtuu hyvin usesissa peleissä aina kun ajurit päivitetään tai peliin tulee pätsi.
Ekalla käynnistyksellä peli ilmoittaa, että se shader compilation on menossa ja taisi olla edistymis prosenitikin näytössä. Ekan käynnistyksen jälkeen ei peli enää jostain syystä ilmoita tuosta compilationista, mikä siellä taustalla rullaa. Sen näkee toisaan siitä, että CPU käyttö on 100%.ssa tai lähellä sitä. Onnkesi tässä on aik alyhyt tuo compilation vaihe. Jossain peleissä kestää 10-20 minuttiakin, riippuen prossun kyvyistä.
Pyörii muuten UEVR:n kanssa, eli VR-moodissa kun nyt sattuu olemaan Unreal peli. Ilmeisesti hyvin raskas kuitenkin.
Pieni shadow pätsi ehkä tullut peliin tms.Jep ajuripäivitysten jälkeen tuohon tottunut monessa pelissä mutta itse en päivittänyt ajureita tuossa välissä niin mistä lie johtui.
Siis tämä peli toimii niin että siellä Unreal Enginen alla pyörii se vanha kunnon Oblivion sillä samalla vanhalla enginellä, mutta UnrealEngine vain renderöi sen maailman näkyville, eikä se creation engine. Eli kaikki mikä tapahtuu siellä vanhassa enginessä tapahtuu myös siinä UE-renderissä. Samanlailla tehtiin esim PS5:n Demon's Souls eli nätti ulkokuori mutta siellä alla/rinnalla pyöri se vanha PS3 peli josta otettiin ne render inputit sisään.
Sitten pitääkin odotella saako tähän joku modattua motion controllit.
Pitäisi näkyä Steamissa.Pieni shadow pätsi ehkä tullut peliin tms.
Kyse on gamepass versiosta ainakin itsellä.Pitäisi näkyä Steamissa.
Tää on kyllä hyvä kun periaatteessa vanha peli mitä pelannut älyttömästi joskus, mutta tämmöisiä ei vaan muista millään.Saatan puhua höpöjä, mutta muistelen että sänkyyn ei kannata juosta sitten välittömästi, jos on pätäkkää taskussa.
Levelöintien välissä kannattaa käyttää ne 5 mahdollista trainerin ostomahdollisuutta, varsinkin sellaisiin skilleihin mitkä eivät oman hahmon toiminnassa luonnollisesti nouse.
Jotenkin muistelen että joitain etuja saavuttaa kun taito on 25, 50, 75... , ostelee niitä sitten trainereilta aina levelöitien väleissä alussa, kun jatkossa levelöinti luonnollisesti hidastuu.
Voi myös olla ns. beta-versio ominaisuus. Patchaavat sitten myöhemmin että voi vaihtaa.En ymmärrä, miksi tuosta pelistä on pitänyt poistaa värit ja vetää koko paletti johonkin ruskeaan päätyyn. Luulin, että tuosta piss filtteristä olisi PS3/X360 aikakauden jälkeen päästy.
Reshadella saa pois tuo ruskean sävyn.En ymmärrä, miksi tuosta pelistä on pitänyt poistaa värit ja vetää koko paletti johonkin ruskeaan päätyyn. Luulin, että tuosta piss filtteristä olisi PS3/X360 aikakauden jälkeen päästy.