The Elder Scrolls IV: Oblivion

No niin. Laitoin amd beta-ajurit niin alkoi toimimaan paremmin. Nyt voin pelata eli nukkumaan alettava. :itku:

Olen dark elf. Aikomuksena jousella ampua ja taikoa.
 
Onneksi löytyi modi joka tekee lockpickien painoksi -150 joten mitä enemmän niitä niin sitä enemmän miinukselle menee inventoryn paino. Aina ärsyttänyt kuinka vähän voi loottaa tavaraa ja jatkuvasti saa manageroida.
 
Jos haluaa alkuperäisen valaistuksen niin:


Vertailu videota:


Lähtikö tää toimimaan?

"
I gotchu fam!

Pre-step: unpack the shader ini. file (In the mod zip) into "C:\XboxGames\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content"

1) Run ReShade
2) "Browse" for game executables
3) Go to "C:\XboxGames\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content"
4) Select "gamelaunchhelper.exe", Apply
5) Select the shader you unpacked into "C:\XboxGames\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content"
6) Profit
"

kommenteista lainattua
Näillä ohjeilla heitin ton .ini tuohon kansioon, mutta en kyllä ollut huomaavinaan mitään eroa ruskeaan maailmaan. Varmaan tein jotain väärin.
 
Lähtikö tää toimimaan?


Näillä ohjeilla heitin ton .ini tuohon kansioon, mutta en kyllä ollut huomaavinaan mitään eroa ruskeaan maailmaan. Varmaan tein jotain väärin.
Yleensä Reshaden UI voi aktivoida Home nappulan kautta ja sieltä pääset valtisemaan sen ini tiedoston ja voit tarvittaessa laittaa pikanäppäimen Reshade on/offlle.

Olen asentaut vain perus steam peleihin noita reshadeja en game pass peleihin mutta toi on minkä kommenteista löysin. Kokeile eka Home nappulaa sillä pitäs tulla valikko esiin jos olet asentanut oikein
 
Yleensä Reshaden UI voi aktivoida Home nappulan kautta ja sieltä pääset valtisemaan sen ini tiedoston ja voit tarvittaessa laittaa pikanäppäimen Reshade on/offlle.

Olen asentaut vain perus steam peleihin noita reshadeja en game pass peleihin mutta toi on minkä kommenteista löysin. Kokeile eka Home nappulaa sillä pitäs tulla valikko esiin jos olet asentanut oikein
No joo se selittäisi. Ajattelin sen vain toimivan 😄 pitää kohta testata, kun mene takaisin koneelle. Kiitos vinkistä.

Edit. Joo sieltä se home napin takaa löytyi 👍
 
Viimeksi muokattu:
Olisivat voineet kyllä tehdä jotain noille luolastoille ja portaaleille... Ei mitään mielenkiintoista kun on nähnyt pari ensimmäistä (sama vika alkuperäisessä).
 
Kyllähän tämä kiinnostelee, mutta ensin uutta näytönohjainta ja Tempest Rising, jostain alesta voi sitten joskus Oblivionin ostella (kun en todellakaan maksa tästä mitään yli 50 euroa). Muistan kyllä vieläkin miten kyllästyin niihin portaaleihin alkuperäisessä ja aloin jättää niitä tekemättä. Skyrim olikin sitten jo parempi paketti. Toki itselle Falloutit iskee vielä kovempaa, kuin nämä Elder Scrollsit.
 
Olisivat voineet kyllä tehdä jotain noille luolastoille ja portaaleille... Ei mitään mielenkiintoista kun on nähnyt pari ensimmäistä (sama vika alkuperäisessä).
Skyblivionissa koko maailma on käsin tehty, mikä korjaa Oblivionin suurimman heikkouden.
 
Viisi tuntia ehtinyt pelaamaan. Ollut kyllä varsin hyvä. Ihmeellisiä asioita ovat jättäneet korjaamatta. Miettii vaan mitenköhän käytännössä on tehty. Unreal maksanut jotain, että koodataan täsmälleen sama uudelle alustalle arvatenkin tekoälyä hyödyntäen, niin saavat Bethesdan houkuteltua omaan ekoympäristöönsä?

Selvästi aika kullannut jonkun verran muistoja itse kullakin kun yleensä muistellaan lämmöllä kuinka paljon parempia questit olivat silloin joskus. Aika yksinkertaisia tuntuvat olevan, mutta toki ei mitään mmorpg geneerista kerää kolme pääkalloa sentään, mutta hyvin joka tapauksessa niitäkin jaksaa tehdä. Josko nyt saisi pelattua läpi asti. Aina lopahtanut jossain välissä peli-into orggiksen kanssa. Toki Skyrimissäkin meni yli kymmenen vuotta ennen lopputekstejä. Nyt yrittänyt olla miettimättä ollenkaan mikä on optimaalisin tapa levelyttää ja mennä mitä eteen tulee. Sneak archeri tuntuu aika balancedilta kun level on 6. Kunnon kite fest toki ja kaikki npc apurit ovat potenssiin kaksi itseä parempia tekemään lämää ja jopa ottamaan sitä vastaan.

Tässä vaiheessa päähenkilöt on olleet Patrick Stewart ja Sean Bean. En silloin aikoinaan edes tajunnut. Ei voi valittaa.
 
Itse en tykännyt kyllä tuosta Ayelild reshadesta, heitti menut ihmeellisen vihreäksi ja aurinkokin muuttui sinertäväksi...

Latasin jonkun natural reshaden, mikä vaan poistaa sen kellertävyyden. Se näyttää ihan hyvälle.

Super uw toimii oikein, kun laittee borderless window moodiin. Silloin on käytössä näytön natiivireso. Jostain syystä tuo Full screen cäppää tuohon 3840*1080 resoon. Korjataan varmasti jossain pätsissä. HDR toimii hyvin tuolla .ini file modauksella, ja näyttää ihan hyvälle
 
Viimeksi muokattu:
Viisi tuntia ehtinyt pelaamaan. Ollut kyllä varsin hyvä. Ihmeellisiä asioita ovat jättäneet korjaamatta. Miettii vaan mitenköhän käytännössä on tehty. Unreal maksanut jotain, että koodataan täsmälleen sama uudelle alustalle arvatenkin tekoälyä hyödyntäen, niin saavat Bethesdan houkuteltua omaan ekoympäristöönsä?
Siis tämä peli toimii niin että siellä Unreal Enginen alla pyörii se vanha kunnon Oblivion sillä samalla vanhalla enginellä, mutta UnrealEngine vain renderöi sen maailman näkyville, eikä se creation engine. Eli kaikki mikä tapahtuu siellä vanhassa enginessä tapahtuu myös siinä UE-renderissä. Samanlailla tehtiin esim PS5:n Demon's Souls eli nätti ulkokuori mutta siellä alla/rinnalla pyöri se vanha PS3 peli josta otettiin ne render inputit sisään.
 
"
I gotchu fam!

Pre-step: unpack the shader ini. file (In the mod zip) into "C:\XboxGames\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content"

1) Run ReShade
2) "Browse" for game executables
3) Go to "C:\XboxGames\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content"
4) Select "gamelaunchhelper.exe", Apply
5) Select the shader you unpacked into "C:\XboxGames\The Elder Scrolls IV- Oblivion Remastered\Content"
6) Profit
"

kommenteista lainattua
Toimihan tuo mutta kaikki valkoinen näyttää hieman vaaleansiniseltä, ehken palaan alkuperäiseen takaisin kuitenkin vaikkakin tuosta alkuperäisen Oblivionin vihreydestä tykkäsin, jospa tuohon tulisi päivityksenä joku filtteri. HDR namikan kun laitoin päälle inistä niin i se peliin asti tullut minnekään eli ei varmaan ole edes tehty valikoihin, siksi oli falsella.

Raskas on peli. Ulkona 65-80 ja luolissa lähemmäs pari sataa, mutta pääasia että toimii pelattavasti. Asetuksina 3840x2160, kaikki tapissa ja DLSS Quality framegen päällä, ilman tuota framegeniä ei ole pelattava tai sitten pitäisi koskea asetuksiin jotenkin, yleensä resoluution tiputtaminen 2560x1440 resoon vaikuttaa jo paljon, sitä en vielä testannut.
 
Sanoisin että hiiri-näppis ehdottomasti. Tässä pelissä kuitenkin Stealth-Archer on se ainoa oikea tapa pelata kun kaikki muut classit on niin hyödyttömiä niin kivempi hiirellä vedellä kilometrien päästä tarkkoja headshotteja.

Ovatkohan sisällyttäneet korjauksia tähän re-releaseen kuten unoffical community pätsit yms vai pitääkö nyt katsoa UE5-stutter grafiikoilla kun pääquestin NPC pojottaa keskellä oviaukkoa rikkoen pelin?

Itse olen kova Obliovion fani mutta olen pelannut niin paljon ja modannutkin alkuperäisen oblivionin omalle silmälle paremman näköiseksi mitä tämän remaken niin taidan odottaa rauhassa että hinta laskee tuonne sopivammaksi eli kympin tienoille niin kokeilee sitten. Ei sitten haittaa vaikka pelaa vain tunnin.

EDIT: Joooo, taitaa olla ihan hyvä odottaa vuosi tai pari tämän kanssa. Senkin vuoksi kun on niin hyvin muistissa mutta kuten arvelinkin niin stutter-fest ja pop-inniä ja screenspace heijastuksia ilman RT:tä ja menee 5090:lla 80fps... miten sitten alle 3000e GPU:lla. Vanha kunnon UE5!
:rofl2:


Älä spoilaa noin pahasti pelinautintoa muilta! Ihan moukarinheiluttelijalla aloitin läpipeluun ja tekstisi perusteella tuli olo että olen valinnut väärin. Spoileriin tuollaiset, jos peli on niin tuttu ja näkemystä "parhaasta" pelitavasta löytyy.

Täällä aikaisemmin puhuttiin onko tämä remake vai remaster. Omasta mielestä kyllä menee totaalisen remaken alle. Ihan jo siksikin että pelilmoottori on muuttunut modernimpaan.

Kysymys: miten tässä valitaan skillpointit joita levelöidään? Itsellä yläkulmassa näkyy että olisi 2 taitopistettä laitettavana, mutta hahmo- sivulla ei kyllä niiden laittaminen onnistu.
 
Älä spoilaa noin pahasti pelinautintoa muilta! Ihan moukarinheiluttelijalla aloitin läpipeluun ja tekstisi perusteella tuli olo että olen valinnut väärin. Spoileriin tuollaiset, jos peli on niin tuttu ja näkemystä "parhaasta" pelitavasta löytyy.
Kävin lisäämässä sanan "mielestäni" tuohon viestiin niin ei anna kuvaa että kertoisin jotain faktoja 20 vuotta vanhasta pelistä. Paras tarkoittaa tässä tapauksessa överein/eniten pelin rikkova/ylivoimaisin end-gamessa. Tosin pelityylikin pitää sitten olla läpi pelin semmoinen että istut hiljaa jossain kaukana ja sniputtelet kuoliaaksi viholliset ilman kontaktia. Kaikillehan tuommoinen ei sovi.
 
UI oli aivan niin hirveä kuin oletenkin ja/tai muistelin. Ja vaikeustaso on mallia liian helppo tai liian vaikea. No, modeja odotellessa. Näyttäähän tämä toki hienolta.
 
.
Toimihan tuo mutta kaikki valkoinen näyttää hieman vaaleansiniseltä, ehken palaan alkuperäiseen takaisin kuitenkin vaikkakin tuosta alkuperäisen Oblivionin vihreydestä tykkäsin, jospa tuohon tulisi päivityksenä joku filtteri. HDR namikan kun laitoin päälle inistä niin i se peliin asti tullut minnekään eli ei varmaan ole edes tehty valikoihin, siksi oli falsella.

Raskas on peli. Ulkona 65-80 ja luolissa lähemmäs pari sataa, mutta pääasia että toimii pelattavasti. Asetuksina 3840x2160, kaikki tapissa ja DLSS Quality framegen päällä, ilman tuota framegeniä ei ole pelattava tai sitten pitäisi koskea asetuksiin jotenkin, yleensä resoluution tiputtaminen 2560x1440 resoon vaikuttaa jo paljon, sitä en vielä testannut.

Joo ärsyttävä sinivihreys tuli vaaleisiin kohtiin. Aurinkokin näyttää sinertävälle... Itse toisaan latasin sen jonkun Natural reshaden, mikä poistaa sen keltaisuuden vain. Se on paljon kivempi kokonaisuutena.

HDR kyllä itsellä toimii, kun laittoi True sinne ini tiedostoon. Näyttö menee kiltisti HDR moodiin sen jälkeen, kun pelin käynnistää,
 
Kävin lisäämässä sanan "mielestäni" tuohon viestiin niin ei anna kuvaa että kertoisin jotain faktoja 20 vuotta vanhasta pelistä. Paras tarkoittaa tässä tapauksessa överein/eniten pelin rikkova/ylivoimaisin end-gamessa. Tosin pelityylikin pitää sitten olla läpi pelin semmoinen että istut hiljaa jossain kaukana ja sniputtelet kuoliaaksi viholliset ilman kontaktia. Kaikillehan tuommoinen ei sovi.
Joo siis 20 vuotta vanha peli, mutta tuossa ajassa ihan jo syntynyt tuhansittain uusiakin pelaajia joille peli on kirjaimellisesti uusi peli, koskematon. Kiitokset.
 
Itse taidan vielä re-rollaa kun menin ensin luomaan hahmon ajatuksella että haarniska niskaan ja miekalla huitomaan mutta se onkin turhan tervassa kävelyn tuntuista. Jospa medium armoriin painottaisi ja jotain lyhyttä miekkaa ja jousta. ESO:ssakin tykkään eniten archer ja dual wield tikarit.
 
Mielenkiintoinen keissi. Daniel Owen sai palautetta videostaan että miten muka voi mennä hänellä RTX5090:lla kaikki maxed out 80fps alkupaikassa kun moni raportoi ettei saa edes locked 60fps siellä. Palasi asiaan ja enää peli pyörii 50fps hänelläkin ja tarvii DLSS-Qualityn että pääsee yli 60fps. Ei keksi että mikä oli syynä.

Uusi video täällä:



Konsolipelaajilla ei kuitenkaan ole ihan niin ruusuista mitä PC:llä. Valintana on äärimmäisesti stutteroiva ja epävakaa 30fps moodi ja stutteroiva 30-60 fps moodi. Miten tämä sama homma aina toistuu ja toistuu UE5 pelissä? Miksi tätä engineä edes käytetään?

 
Itse ainakin huomasin aika ison eron Nvidian ajureiden kanssa. Päivitin eilen uusimmat ja heti pelin käynnistyksessä alkoi hirveä stutterointi mutta kun vedin rollbackin edellisiin niin peli taas pyöri sulavasti.
 
Pitää nukkua sängyssä aina leveleiden välissä.
Saatan puhua höpöjä, mutta muistelen että sänkyyn ei kannata juosta sitten välittömästi, jos on pätäkkää taskussa.
Levelöintien välissä kannattaa käyttää ne 5 mahdollista trainerin ostomahdollisuutta, varsinkin sellaisiin skilleihin mitkä eivät oman hahmon toiminnassa luonnollisesti nouse.
Jotenkin muistelen että joitain etuja saavuttaa kun taito on 25, 50, 75... , ostelee niitä sitten trainereilta aina levelöitien väleissä alussa, kun jatkossa levelöinti luonnollisesti hidastuu.
 
Itse ainakin huomasin aika ison eron Nvidian ajureiden kanssa. Päivitin eilen uusimmat ja heti pelin käynnistyksessä alkoi hirveä stutterointi mutta kun vedin rollbackin edellisiin niin peli taas pyöri sulavasti.
Mulla eilen stutteroi myös alkuun kun avasin pelin mutta se rauhottui hetken päästä. Ehdin välissä epäilemään että johtuiko HDR:n ini-aktivoinnista tai modeista mutta ei vaikuttanut kun nämä otti pois. Sitten se vain lakkasi itsekseen eikä palannut vaikka otti moditkin takaisin käyttöön. Syytän UE5:ttä. CPU-käyttö oli 100% tuon stutteroinnin aikana ja kun se lakkasi viimein niin putosi 70% paikkeille.
 
Mulla eilen stutteroi myös alkuun kun avasin pelin mutta se rauhottui hetken päästä. Ehdin välissä epäilemään että johtuiko HDR:n ini-aktivoinnista tai modeista mutta ei vaikuttanut kun nämä otti pois. Sitten se vain lakkasi itsekseen eikä palannut vaikka otti moditkin takaisin käyttöön. Syytän UE5:ttä. CPU-käyttö oli 100% tuon stutteroinnin aikana ja kun se lakkasi viimein niin putosi 7
Itse ainakin huomasin aika ison eron Nvidian ajureiden kanssa. Päivitin eilen uusimmat ja heti pelin käynnistyksessä alkoi hirveä stutterointi mutta kun vedin rollbackin edellisiin niin peli taas pyöri sulavasti.

Tuo johtuu shader compilationista, eli ihan on normaalia. Tuohan tapahtuu hyvin usesissa peleissä aina kun ajurit päivitetään tai peliin tulee pätsi.

Ekalla käynnistyksellä peli ilmoittaa, että se shader compilation on menossa ja taisi olla edistymis prosenitikin näytössä. Ekan käynnistyksen jälkeen ei peli enää jostain syystä ilmoita tuosta compilationista, mikä siellä taustalla rullaa. Sen näkee toisaan siitä, että CPU käyttö on 100%.ssa tai lähellä sitä. Onnkesi tässä on aik alyhyt tuo compilation vaihe. Jossain peleissä kestää 10-20 minuttiakin, riippuen prossun kyvyistä.
 
Laitoin minäkin nuo AMD 25.4.1 ajurit ja kenties hieman paremmin pyörii, ei nyt mitään massiivista eroa kuitenkaan itsellä.

Kuitenkin huomasin, ettei peli tehnyt alun shader compilea uudelleen vaikka ajuri oli vaihdettu, mikä sinänsä mielenkiintoista.
Vaikutti kuitenkin toimivan, mutta aiemmin joku sanoi pelin kaatuvan näillä ajureilla, en ihmettelisi vaikka syynä olisi nämä vanhat shaderit.

Tallennuksen lataus kesti tavallista pidempään kylläkin eli lie peli päivittää vanhentuneet shaderit tarpeen mukaan.

Lisäksi pelissä on lie jonkinlaista CPU pullonkaulaa ainakin itsellä, välillä fps nousee ja näyttiksen tuulettimetkin ottaa enemmän kierroksia, sitten taas fps laskee ja näyttiskin käy viileämpänä taas.

Taidan jättää hetkeksi odottamaan päivityksiä ennen jatkamista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 456
Viestejä
4 744 549
Jäsenet
77 326
Uusin jäsen
Kaizen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom