The Elder Scrolls IV: Oblivion

Internetin ykkös Xbox vihaaja ylistää peliä. Ja olen samaa mieltä hänen kanssaan, kyseessä ei ole Remastered vaan täydellinen Remake.
Hän muuten selittää jollekkin tuossa aikasemmin kommentoineelle myös rotujen uusista puheista, joita ei alkuperäisessä olut, koska ei mahtunut mediaan.

Viittasin tämän threadin ensimmäisen sivun Sadness käyttäjän twitter-lainaukseen. Sulla on selvästi tunteenpaloa asiaa kohtaan :D Ihan hyvä vaan ja ei me varmaan oikeasti olla asiasta lopulta edes eri mieltä. Mä tökin täällä vaan tahattomasti ampiaisten pesiin.
Screenshot_20250422_164751_Chrome.webp

Internetin ykkös Xbox vihaaja ylistää peliä. Ja olen samaa mieltä hänen kanssaan, kyseessä ei ole Remastered vaan täydellinen Remake.
En mä kyllä remakeksi sanoisi, täydellisiä remakeita on Resident Evil 2-4 ja Final Fantasy Remake/Rebirth.
Tämä on paljon lähempänä last of us part 1 joka luotiin päivitettynä uudella moottorilla.

Täydellisessä remakessa koko projetki aloitettaan lähestulkoon nollista, tarina ja tapahtuma paikat pysyvät mutta tehden kokonaan uusiksi.

Kun oli aikasemmin puhetta niin tuli tämä vastaan:

1745352124277.png

Joten Skyblivioni voi ainakin tämän mukaan hyvin.
Edit: Myöhästyin, Temexi kerkesi ensin.

En mä kyllä remakeksi sanoisi, täydellisiä remakeita on Resident Evil 2-4 ja Final Fantasy Remake/Rebirth.
Tämä on paljon lähempänä last of us part 1 joka luotiin päivitettynä uudella moottorilla.

Täydellisessä remakessa koko projetki aloitettaan lähestulkoon nollista, tarina ja tapahtuma paikat pysyvät mutta tehden kokonaan uusiksi.

Kun oli aikasemmin puhetta niin tuli tämä vastaan:

1745352124277.png

Joten Skyblivioni voi ainakin tämän mukaan hyvin.
Edit: Myöhästyin, Temexi kerkesi ensin.
Tämä on remasterointi Final Fantasyissä:

Eli kyllä tämä Oblivion menee heittämällä sinne remake spektrin puolelle.

Muilla saven kanssa ongelmaa?

Oma peli jumitti kun latasen savea ja käynnistin pelin uusiksi -> ei enää yhtäkään savea.

Ois ihan kiva tietää miten modituki, kun engine on "osittain" vaihtunut.
Mutta tätä ois kiva silti kokeilla, moni remaster on grafiikaltaan parannettu, mutta itse peli ei parane vaan on sama.
Mutta näyttäis pikaset revikat ja täällä kommentit, että tää ois ihan jees.

Eli kyllä tämä Oblivion menee heittämällä sinne remake spektrin puolelle.
Itse en allekirjoitasi tätä, remasterien ja remakeiden välissä olen käyttänyt hybridi nimitystä jossa peli luodaan uudelle moottorilla mutta käyttäen alkuperäisen pelin assetseja/ääninäyttelyä jne

Remastered=Tomb Raider trilogyt, Dishonored Definitive Edition, Final Fantasy VII&X remastred, Kingdoms of Amalur: Reckoning, Metal Gear Solid HD Collection. Resident Evil Zero HD, Skyrim Special Edition

Hybrid=Last of Us Part 1, Metal Gear Solid Delta, Broken Sword Reforge(puhuttuja lauseita myöden lähes 1:1 kopio alkuperäisestä pelistä uudella pelimoottorilla) joten kyllä minä laittaisin Oblivionin tähän.

Remake=Resident Evil 1(GC) Resident Evil 2-4 ja Final Fantasy Remake/Rebirth, Silent Hill 2.

Mutta olkoon se tästä väännöstä.

edit
Aikasta onnistunut Shadow Drop, lienee myynyt muutamassa tunnissa jo lähemmäs miljoona kopiota jos lasketaan kaikki alustat:
1745352936738.png

Nytten meni yli 150k joka ei ole ollenkaan huonosti kun peliä ei markkinoitu ollenkaan ja muistaakseni tästä jo tuli huhut liikkeelle Mäsä alkoi ostamaan Bethesdaa ja ne suunnitelamt tulivat esiin kauppapapereista.

Joten tämä pitänyt toistaiseksi paikkansa ja Fallout 3 lienee tämän jälkeen tulossa remastered versiona.

Edit2:
Tässä vertailua alkuperäisen ja tämän välillä:

Viimeksi muokattu:
laita ihmeessä raporttia miten pyörii
Kyllähän se sitten auttavasti kun eka odotti useita minuutteja kun peli käynnistäessä latasi shadereita. 1080p ja medium asetukset toivat luolastossa n 60fps ja ulkona 40 fps, luolastossa homma pysyi suht vakaana, mutta ulkona tuli kunnon nykäisyjä turhan tiheään. Lataukset luolastoon ja ulos kesti vähän liian monta sekunttia. En minä tätä tällein tykkää enempää pelata, odotellaan uuden koneen saapumista. Tämä siis kun cpu on karvan alle ja gpu(2070) karvan yli minimin.

Mahtava nähdä että parhain peli kyseisestä pelisarjasta saa tällaisen vastaanoton ja uusi sukupolvi pääsee pelaamaan tätä.

Pelailen varmasti itsekin kunhan saan pari muuta peliä taputeltua ensin alta pois.

Töiden jälkeen lähtee! Otan tämän sellaisena kuin on ilman ajattelua, että onko modia tai ei. Sitten myöhemmin se modattu faniversio.

Oblivionia olen pelannut ehkä tunnin joskus.

Pelaisikohan ohjaimella vai hiirinäppis. :hmm:

Viimeksi muokattu:
Töiden jälkeen lähtee! Otan tämän sellaisena kuin on ilman ajattelua, että onko modia tai ei. Sitten myöhemmin se modattu faniversio.

Oblivionia olen pelannut ehkä tunnin joskus.

Pelaisikohan ohjaimella vai hiirinäppis. :hmm:
Sanoisin että hiiri-näppis ehdottomasti. Tässä pelissä kuitenkin Stealth-Archer on se ainoa oikea tapa pelata kun kaikki muut classit on niin hyödyttömiä niin kivempi hiirellä vedellä kilometrien päästä tarkkoja headshotteja.

Ovatkohan sisällyttäneet korjauksia tähän re-releaseen kuten unoffical community pätsit yms vai pitääkö nyt katsoa UE5-stutter grafiikoilla kun pääquestin NPC pojottaa keskellä oviaukkoa rikkoen pelin?

Itse olen kova Obliovion fani mutta olen pelannut niin paljon ja modannutkin alkuperäisen oblivionin omalle silmälle paremman näköiseksi mitä tämän remaken niin taidan odottaa rauhassa että hinta laskee tuonne sopivammaksi eli kympin tienoille niin kokeilee sitten. Ei sitten haittaa vaikka pelaa vain tunnin.

EDIT: Joooo, taitaa olla ihan hyvä odottaa vuosi tai pari tämän kanssa. Senkin vuoksi kun on niin hyvin muistissa mutta kuten arvelinkin niin stutter-fest ja pop-inniä ja screenspace heijastuksia ilman RT:tä ja menee 5090:lla 80fps... miten sitten alle 3000e GPU:lla. Vanha kunnon UE5!
:rofl2:

Viimeksi muokattu:
No nyt alkoi toimia ohjain ja talletuksetkin. Taisi olla ratkaisu käydä erikseen sallimassa kyseinen ohjelma mikä on ihme että se kysyi pelin käynnistäessä tästä ja sallin sen.
Peli pyöri sen 90-120fps välillä tuossa alkukohdassa, en tiedä sitten miten tippuu kun menee ulos, luulisi olevan pelattava. Ihan ok näköinen mutta HDR:rää tässä ei taida olla ikävä kyllä.

Asetuksista 3840x2160 kaikki tapissa.

Tuli täysin puskista tämä julkaisu kun en ollut seurannut, enkä ole Oblivionia tai muitakaan TES pelejä aikanaan pelannut, muuta kuin Skyrimiä muutamia tunteja jokunen vuosi takaperin.

Toisin sanoen tämä lähti ostoon ja kokeiluun!
Jos ei heti maistukaan tai on jotain ongelmia vielä niin voi palauttaa Steamiin ja harkita uudelleen myöhemmin. Sellainen kutina on kuitenkin, että tämä vienee mennessään.

Sen verran olen videoita katsonut originaalista Oblivionista, että tässä on ilmeisesti aika monipuolinen RPG systeemi.

Melee combat on ilmeisen tunnotonta huiskimista (?), mutta jospa se ei muodostu kynnykseksi.
Lisäksi kaipaankin jotain uutta ja perinteisemmät RPG:t eivät ole kuuluneet tähän asti omiin genreihin.

Onko skaalauksesta vielä mitään havaintoa? Se teki alkuperäisestä pelistä lähes pelikelvottoman. Jätin sen kesken, kun yhden vihollisen listimiseen alkoi mennä monta minuuttia.

Ä

EDIT: Joooo, taitaa olla ihan hyvä odottaa vuosi tai pari tämän kanssa. Senkin vuoksi kun on niin hyvin muistissa mutta kuten arvelinkin niin stutter-fest ja pop-inniä ja screenspace heijastuksia ilman RT:tä ja menee 5090:lla 80fps... miten sitten alle 3000e GPU:lla. Vanha kunnon UE5!
:rofl2:

Jaa-a. Kyllä tuossa ihan RT heijastukset on. Toki niitä on rikastettu vielä SSR: tekniikalla, kuten todella monissa muissakin peleissä. Pelissä saa päälle HW lumenin.

Stutterfestitstä ei ole omalla koneella kyllä tietoakaan. Kaikki asetukset tapissa, DLAA ja 2*frame genillä rullaa siinä 160 - 200 paikkeilla. Tuntuu todella sulavalle kyllä.

No nyt alkoi toimia ohjain ja talletuksetkin. Taisi olla ratkaisu käydä erikseen sallimassa kyseinen ohjelma mikä on ihme että se kysyi pelin käynnistäessä tästä ja sallin sen.
Peli pyöri sen 90-120fps välillä tuossa alkukohdassa, en tiedä sitten miten tippuu kun menee ulos, luulisi olevan pelattava. Ihan ok näköinen mutta HDR:rää tässä ei taida olla ikävä kyllä.

Asetuksista 3840x2160 kaikki tapissa.
HDR on saatavilla modaamalla ini fileä. Jostain syystä menu nappi puuttuu...

com.android.chrome_20250423100744.jpg

Itsellä crashas ekassa dungeonissa, latasin pelin niin FPS oli 10... menin pois ekasta dungeonista niin latasi varmaan minuutin aluetta ja sen jälkeen toiminut ongelmitta. Korttina 4080.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 292
Jäsenet
77 319
Uusin jäsen
Paperipaino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom