The Division 2 (PC, PS4, Xbox - 15.3.2019)

Jännä homma, että toi matchmaking on vaikee tässä finalissa vs. aiemmat betat; välillä tosi vaikee päästä mukaan. Samoten muutama safe house oli niin, että ovea ei saanut auki. Betassa ei toki mitään ongelmaa.

Suorituskyky mielestäni parani vielä testiversioista ja on nyt tosi liukas DX12 kanssa.
 
lasketaanko ne etu ja takaliittimet sulla erillisiks ? tossa pelissähän voi nimittäin valita itsessäänkin että mistä se ääni tulee.
kokeiles pelin asetuksista ropeltaa.
 
Kukakohan on keksinyt nuo materiaalimäärien rajoitukset? Onko tässä edes sitä ykkösen systeemiä että voisi yhdistää alemman tierin materiaalit seuraavaan tieriin?
Aivan uskomattoman rasittavaa purkaa kamat saamatta mitään takaisin tai sitten joutuu myymään ne muutamalla kuparikolikolla.

Muutenkin tuo vika pätchi toi kaikkea pientä hassua uutta bugia vähän joka kohtaan.
Myös muutama game-breaking bugi on löytynyt: Yksi jumittaa sinut kiinni maahan, toinen pudottaa maailman läpi, ja kolmas, ykkösestä tuttu, jumittaa loottiarkun, stashin tai inventoryn sulkemisen jälkeen kaiken siihen paikkaan. Kamera vaan näyttää oman ukon edestä päin niin kuin selaisit inventoryä, mutta ilman UI:ta eikä mitään ei silti pysty tekemään.
CO-OP:in nettikoodi toimi viime yönä ekaa kertaa oikeasti huonosti, vihut söi kuteja minkä kerkesivät, kaikki oli epäsynkassa jatkuvasti, squadilaisen ottamat tavarat ja collectiblet eivät olleet enää sinun kerättävissäsi...
 
Viimeksi muokattu:
Kukakohan on keksinyt nuo materiaalimäärien rajoitukset? Onko tässä edes sitä ykkösen systeemiä että voisi yhdistää alemman tierin materiaalit seuraavaan tieriin?
Aivan uskomattoman rasittavaa purkaa kamat saamatta mitään takaisin tai sitten joutuu myymään ne muutamalla kuparikolikolla.
Eiköhän tuossa ole ideana se, että rajoituksilla estetään materiaalien liikakeräys seuraavia world tierejä varten. Täten himopelaajat eivät voi hamstrata materiaaleja seuraavaa päivitystä varten ja käyttää koko varastoaan tyhjäksi päivitysten hankkimiseen.
 
Nog itsellä perus ubisoft ongelmia. Pääsin peliin kerran ja pelailin n.5min kaatui. Tuli laatikko easycheat nönönönö :itku: Sen jälkeen ei pääse edes alkuvideoille. Odotellaan uutta patchia jos sitten toimii. Poistin ja asensin uudelleen ei apua.
 
itellä easycheat ilmotti minkä ohjelmantakia ei käynnisty
 
Ihan mukavaa mättöä tämä on ollut. 13 levuseksi tässä on ehtinyt levutella ja hyvän näköinen peli tämä on ja eikä olu tullu mitään bugeja vastaan vielä. Kajareilla kun yritti pelata niin ei kaikki äänet tullu mutta kuulokkeilla pelaan muutenkin enimmäkseen nii eipä ole iso haitta itselle.
 
Nog itsellä perus ubisoft ongelmia. Pääsin peliin kerran ja pelailin n.5min kaatui. Tuli laatikko easycheat nönönönö :itku: Sen jälkeen ei pääse edes alkuvideoille. Odotellaan uutta patchia jos sitten toimii. Poistin ja asensin uudelleen ei apua.

Ai ai, uninstaa haksaussoftat :)

(Tai googlaa easy anti cheat supportti ja natise niille jos ei muuten selviä. Ovat muuten suomalainen pulju...)
 
Ai ai, uninstaa haksaussoftat :)

(Tai googlaa easy anti cheat supportti ja natise niille jos ei muuten selviä. Ovat muuten suomalainen pulju...)

Jep tullu googlailtua jonku verran mutta ei apua. Puhdas Win10, uusimmat nvidia ajurit ja ainoastaan division 2 koneella. Pari kertaa poistanu ja asentanu uudelleen div2.
 
välillä kaatuilee kerran tunnissa ja välillä toimii vaikka kuinka kauan ilman mitään.
 
DX11 vai DX12? DX12 kaatuilee hyvin monella pelaajalla.
DX12 niin kyllä kait se pitäs vaihtaa sitten dx11.
oon ränklänny näyttiksen kelloja ees taas, jossain vaiheessa olin siinä uskossa että jos alt tab:aa niin pian sen jälkeen kaatuu mutta kaatuupahan se ilmankin.
kerran kaatanu näyttiksen että ääni kyllä kuulu mutta kaikki ruudut seis eikä auttanu ku resetti nappulasta.
kerran vetäs jopa bsod:n mutta yleisen on että peli vain jäätyy tai sammuu itsekseen.
Tänään testailtava vielä lisää, tuo DX11 sitten jos ei muu auta, näkeepähän paljonko se sitten vaikuttaa FPS:n
 
DX12 niin kyllä kait se pitäs vaihtaa sitten dx11.
oon ränklänny näyttiksen kelloja ees taas, jossain vaiheessa olin siinä uskossa että jos alt tab:aa niin pian sen jälkeen kaatuu mutta kaatuupahan se ilmankin.
kerran kaatanu näyttiksen että ääni kyllä kuulu mutta kaikki ruudut seis eikä auttanu ku resetti nappulasta.
kerran vetäs jopa bsod:n mutta yleisen on että peli vain jäätyy tai sammuu itsekseen.
Tänään testailtava vielä lisää, tuo DX11 sitten jos ei muu auta, näkeepähän paljonko se sitten vaikuttaa FPS:n

Käytännössä eroa ei ole, mutta jos katsellaan ihan suurennuslasilla niin dx11 on jopa nopeampi. En näe mitään syytä käyttää dx12:ta, kun mitää varsinaista parannusta se ei tuo, mutta on sen sijaan epävakaa.

The Division 2: PC graphics performance benchmark review
 
Kokeilin vähän maksimi kelloja 1080tille tällä pelillä ja hetken pelailun jälkeen kaatui windowssiin. Toisella kerralla bsod.

1924mhz kelloilla ei kertaakaan kaatunut 14h aikana. Dx12 aina päällä.
 
Onkos kukaan laittanut minkäänlaista kiltaa pystyyn? Tykkään pelailla ryhmässä tehtäviä, mutta tuo ranskankieli ei taitu mitä tuolla pääasiassa vastaan tulee.

Edit: Alusta PC
 
Meillä on avoin klaani johon kuka tahansa saa liittyä nimeltä Dark Ops. Level 5 klaani ja tais olla joku 7 henkeä siinä tällä hetkellä
 
liekkö tuohon jo jotai huijausjuttuja. turvatalossa seisoskeli tyyppi sille näytti leveliks 238 ja parinminsan päästä vaihtu 250
 
liekkö tuohon jo jotai huijausjuttuja. turvatalossa seisoskeli tyyppi sille näytti leveliks 238 ja parinminsan päästä vaihtu 250
Leveli vaihtuu "gear scoreen" maksimi levelillä, tuo varmaan availi loottibokseja ja sai uppeja. Näin ainaki ykkösessä oli, ite ottanu rauhallisesti ja matkaa maksii on vielä. (eikä oo toistaseks tullu vastaa).
 
Leveli vaihtuu "gear scoreen" maksimi levelillä, tuo varmaan availi loottibokseja ja sai uppeja. Näin ainaki ykkösessä oli, ite ottanu rauhallisesti ja matkaa maksii on vielä. (eikä oo toistaseks tullu vastaa).
@atomi Ja siis tuo max lvl on 30 jolloin näkyviin vaihtuu gear score
 
Tuli level 28 asti mätkittyä viikonloppuna tätä kolmestaan, ihan hyvää viihdettä kyllä. Ammunta tuntuu ihan hyvältä ja aseiden välillä on ollut yllättävän isoja eroja (latausnopeudet, tulinopeus) ja siltikin tuntuu että ne voivat pelityylistä riippuen olla ihan yhtä käyttökelpoisia.

Varsinkin loppuleveleistä on tullut siirryttyä tarkkuuskivääri + LMG kombosta tarkkuuskivääri + rynkky komboon kun sai tuon +30 ammuksen lippaan. Rynkyn parempi tulinopeus, latausnopeus ja tarkkuus antavat ihan hyvää ryhtiä lahtaamiseen. Pistooli tekee myös yllättävän hyvää jälkeä lähietäisyydeltä kunhan vaan ampuu päähän.

Isommat ongelmat tulevat lähinnä suorituskyvystä, omalla koneella on siinä rajoilla pelikelpoisuuden kanssa (RTX 2080, 7800k, 1440p). Sen verran tulee kuitenkin viihdyttyä pelissä että ei tullut refundia tehtyä ja hyvä niin.
 
Eipä itsellä ole pahemmin suorituskyvyn kanssa ollut ongelmia 1440p. Tuo volumetric fog vaikuttaa aika paljon suorituskykyyn.
Tuossa hyvä pätkä mikä asetus vaikuttaa mihinkä ja kuinka paljon.
 
Eipä itsellä ole pahemmin suorituskyvyn kanssa ollut ongelmia 1440p. Tuo volumetric fog vaikuttaa aika paljon suorituskykyyn.

Itse vetelin kaiken low ja silti alle 100 fps. Toisinaan nytkähtelee sekunnin jumituksia, varmaan lataillessa tekstuureja.

Pyörii kuitenkin siinä vähintään 60fps+ hoodeilla aina joten kyllä tuota ampuu, mutta näin Fortniten jäljiltä tuntuu ikävän nihkeältä.
 
Mulla on vähän mixed high - ultra välillä asetukset ja melkein koko ajan 100fps.
med-high-ultra sekoitus ja 1440p. fps pomppii 80-146 tilanteen mukaan.
tosin tuon kaatuilun takia täytyy kokeilla DX11 mikä voi tuoda tuohon muutosta, samoin kuin ajattelin viilata tuon videon mukaan asetukset niin saapi nähä miten käy.
 
Itse asiassa nyt kun valittamaan ruettiin, niin toisinaan tuo liikkuminen osaa olla myös aika raivostuttavaa. Ovien avaukseen rakennettu avausanimaatio kestää pitkään ja toisinaan joku maassa lojuva kakkosnelonen vaatii vault-napin painamista jotta siitä pääsee yli.

Cover-systeemi on tosin todella makea etenkin kun sitä käyttää suojasta toiseen liikkumiseen. Myös peekkailu toimii hyvin, etenkin kun vaihtoehtona on joko "summassa roiskiminen" ilman ADS:aa versus tähdätyt laukaukset.

Edit: Jopas toimii ihmisillä hyvin.. Omasta peliporukasta kaikkien ensimmäiset ihmetykset pyörivät pelin heikon suorituskyvyn ympärillä vaikka kaikilla on suht normaalitehoiset peli-PC:t (1080 TI tai RTX 2080).
 
Eipä itsellä ole pahemmin suorituskyvyn kanssa ollut ongelmia 1440p. Tuo volumetric fog vaikuttaa aika paljon suorituskykyyn.
Tuossa hyvä pätkä mikä asetus vaikuttaa mihinkä ja kuinka paljon.
Itse pelaan noilla HUB Guality asetuksilla ja sigun koneella on solid 60fps @1080p
Tosin välillä tulee outoja "lataus" dippejä jotka pudottaa fps aina 30tjsp asti, kestää yleensä tosin vain sen sekunnin eikä onneksi ole tullut ikinä kesken taistelun esim.
Jossain oli juttua että Uplay overlay aiheuttas tuota, mutta ei kyllä itellä sen poistaminen muuttanu mitään.
 
Local Reflections oli Very High ja muuten olikin kaikki High ja sitten tuo Volumetric Fog oli Medium, Object Detail 75, Extra Streaming Distance 10.EDIT: Olikin DX11 vaikka mielestäni laitoin DX12
shIXKgg.jpg
 
Ovien avaaminen on tosiaan aika laiskaa, siihen pitäs olla joku "sprint+F to kick doors open" tms. :tup:
 
Nuo laiskat ovenavaukset, hissit, välihuoneet yms. ovat osa niitä "latausruutuja" eli saadaan lisäsekunteja tiettyihin toimenpiteisiin :)
 
itse kyllä suosisin dx12 11 sijaan. kun 11 tekee välil random lagi piikkei et peli freezaa 1-2sekunniks. nää kaikki hävii kun laittaa dx12 ja tuntuu et fps tulis enemmän mut sit peli taas kaatuu 10-30min välein et pakko se on vaan dx11 nyt ainaki olla viel...
 
Omalla kokoonpanolla toimii kyllä hyvin DX12. Lagipiikit on tosi harvinaisia ja ne muutamatkin on tulleet jossain ei niin kriittisessä kohdassa, siirtymällä tms. Vajaan 8h aikana kaatunut työpöydälle yhden tai kaksi kertaa.
 
itse kyllä suosisin dx12 11 sijaan. kun 11 tekee välil random lagi piikkei et peli freezaa 1-2sekunniks. nää kaikki hävii kun laittaa dx12 ja tuntuu et fps tulis enemmän mut sit peli taas kaatuu 10-30min välein et pakko se on vaan dx11 nyt ainaki olla viel...

Omalla kokoonpanolla toimii kyllä hyvin DX12. Lagipiikit on tosi harvinaisia ja ne muutamatkin on tulleet jossain ei niin kriittisessä kohdassa, siirtymällä tms. Vajaan 8h aikana kaatunut työpöydälle yhden tai kaksi kertaa.
Juuri noita Freezejä tarkotin aiemmin. Ittellä käytössä dx12.
Pelasin ehkä tunnin alusta dx11, kertaakaan (fingers crossed) ei ole vielä peli kaatunut noin 22h aikana.
 
Onko muilla skillit bugannut tänään? Ainakin turretti ja drone tekee niin että deployn jälkeen turreti/drone katoaa parin sekunnin päästä ja skilliin tulee 15sek cd..
 
Kaatuu edelleen aina välillä menuissa, ei koskaan itse pelissä. Ei merkitystä onko dx11 vai dx12, mutta dx12 toimii muuten huomattavasti paremmin.
Järkevintä on aina lopettaa pelaaminen /quit chattiin, sitten ei taida voida kaatua.

Olipahan taas pitkästä aikaa taas kuumotusta PvE:n puolella kun olin menossa tekemään sitä side missionia missä ekaa kertaa Hunterin näkee. Yöllä ja sateessa zippailin ihan rauhassa kohti tehtävää, niin tuli keskellä jotain sivukujaa hudiin ne ykkösestä tutut Hunterin aiheuttamat häiriöt ja combat-rinkula minimapin ympärille.
Maailman nopeimmalla vauhdilla johonkin ekaan oviaukkoon/porttikongiin puntti tutisten odottamaan, muttei sieltä sitten mitään tullutkaan, vaan efektit loppui jonkun ajan päästä.
Tuli silti ihan puskista sen seuraavan side missionin loppu, hirveät ptsd-oireet päälle taas heti kun häiriöt iski ruutuun.
 
Mikä tässä oikein on ku kaatuu aina kesken missionin ja sitte pitää uudestaa alottaa, alkaa kyllä verenpaine nousee, pakko testaa DX11 jos sillä toimisi.
 
Etsitkö peliseuraa?

Meidän nuori klaanimme koostuu +30v mieshenkilöistä. Olemme kaikki rentoja, rumia ja lepposia. Vaikka pelaamme osaamisemme ja tietämyksemme rajoissa, emme kuitenkaan ole mitään vakavia pilkunviilaajia, tai huomauttele toisillemme miten asioiden pitäisi mennä. Eikö ole aina aikaa pelata? Ei ole meilläkään. Jos mielestäsi levelillä tai pelitaidoilla ei ole merkitystä, ei ole meidänkään mielestä, kunhan pelaillaan ja pidetään kivaa. Emme odota sinulta mitään muuta kuin hyvää asennetta ja tiimihenkeä.

Jos mielestäsi sovit kuvailtuun muottiin, ota reippaasti yhteyttä privalla. :tup:
Discord kanava puskettiin vasta äsken pystyyn, mutta siellä jatkossa häröilemme.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla skillit bugannut tänään? Ainakin turretti ja drone tekee niin että deployn jälkeen turreti/drone katoaa parin sekunnin päästä ja skilliin tulee 15sek cd..

Tähän tulee osittainen korjaus juuri nyt, kun servut meni kiinni.
 
Onko muilla skillit bugannut tänään? Ainakin turretti ja drone tekee niin että deployn jälkeen turreti/drone katoaa parin sekunnin päästä ja skilliin tulee 15sek cd..
joo itellä teki tuota muutaman kerran tänään, ihmettelin kanssa että mitä tapahtui.
DX11 pelasin monta tuntia ilman kaatumisia, ei lageja eikä muutakaan vittuilua aiheuttanut. ehkä fps dippas alemmaks mitä DX12 kanssa mutta hyvinkin ehkä koska muuttelin asetuksia muutenkin enkä ole tuota aktiivisesti seurannut kuin vasta tänään.
Toivottavasti saisivat tuon DX12 joskus toimimaan kunnolla.
 
Jos jollain peli kaatuilee, niin DX11 käyttöön ja näytönohjaimen ylikellotukset pois tai minimiin.
Uskomatonta miten ikuisuuden olleet +217mhz gpu / +1302mhz memory ylikellotukset ovat pitäneet kaikki mahdolliset pelit ja benchmarkit vakaana, mutta tässä pelissä peli kaatuu niillä jo parhaimmillaan valikoissa. Laitoin huomattavasti loivemmat ylikellotukset näytönohjaimelle ja peli ei ole kaatunut enää kertaakaan DX11 käytössä.
 
Onkos muilla tullut bugia vastaan että castle settlement jää harmaaksi?

Itsellä ja monella muulla ubin foorumilla tuntuu olevan tämä ongelma. Eli castle ei unlockaudu vaikka pitäisi.

Toivottavasti patchiä tulossa nopeasti. Periaatteessa tuo ei kai haittaa. Tehtävät voi tehdä jälkeenpäin. Skippasin nyt suoraan campus settlementtiin.
 
Onkos muilla tullut bugia vastaan että castle settlement jää harmaaksi?

Itsellä ja monella muulla ubin foorumilla tuntuu olevan tämä ongelma. Eli castle ei unlockaudu vaikka pitäisi.

Toivottavasti patchiä tulossa nopeasti. Periaatteessa tuo ei kai haittaa. Tehtävät voi tehdä jälkeenpäin. Skippasin nyt suoraan campus settlementtiin.

Ohjeet spoilerissa:

Ei se castle avaudu se on niiden ammuttujen kemikaalien takia paskana, ja ei ole setlementti pelissä.

Kun meet sinne castleen, siinä videossahan se muija sanoo pelastavansa lapset yms. ja lähtevänsä muualle.

Kun teet sen missun, jonka saat mee sinne länsi puolen setlementille ja se muija on siellä ja tarina jatkuu normaalisti.

Hämäsi ensin itseäkin, kun se vaan toistaa sitä samaa videota aina kun sinne palaa, mutta kun palasin castleen tehtävän jälkeen ja katsoin sen videon ajatuksella niin siitähän se kävi ilmi, että ei ne sinne jää.
 
Jos jollain peli kaatuilee, niin DX11 käyttöön ja näytönohjaimen ylikellotukset pois tai minimiin.
Uskomatonta miten ikuisuuden olleet +217mhz gpu / +1302mhz memory ylikellotukset ovat pitäneet kaikki mahdolliset pelit ja benchmarkit vakaana, mutta tässä pelissä peli kaatuu niillä jo parhaimmillaan valikoissa. Laitoin huomattavasti loivemmat ylikellotukset näytönohjaimelle ja peli ei ole kaatunut enää kertaakaan DX11 käytössä.

Itselläni auttoi pelkkä DX11 renderer mode, ei enään kaatuilua, miksi en ole yllättynyt että DX12 jälleen kerran on buginen.
 
Jos pelaa yli 1080p resolla kannattaa vaihtaa renderscale 85%. Ei käytännössä vaikuta ulkonäköön, mutta FPS nousee huomattavasti. Ubisoftilta joku oli sanonut samaa.

Itsellä 3440x1440p käytössä ja aikalailla saa tihrustaa että eron huomaa. Sharpening 8.
 
Jos pelaa yli 1080p resolla kannattaa vaihtaa renderscale 85%. Ei käytännössä vaikuta ulkonäköön, mutta FPS nousee huomattavasti. Ubisoftilta joku oli sanonut samaa.

Itsellä 3440x1440p käytössä ja aikalailla saa tihrustaa että eron huomaa. Sharpening 8.
Eilen laittamassani Digital Foundryn videossa todettiin tuota samaa eli 85% on lähes mahdoton erottaa ja pyörii paljon paremmin. Videon alun konsolivertauksessa olisi tehnyt myös hyvää pakkoreson sijaan. Ei olisi alle low:n asetuksien tarvinut mennä.
 
Samoin tuntui itsellä kippaavan DX12 aika urakalla, välillä 15min välein ja välillä 5h välein. DX11 ratkaisi ongelman. Tosin en ole tuolla 3440x1440p@100hz resolla huomannut ongelmia FPS kanssa. Tuntuu 85-100 olevan aika normi ilman sen suurempia notkahduksia. Tuo DX12 aiheutti välillä ärsyttävän nykeyksen kesken juoksun, jolloin hahmo pysähtyi ja oli kuin olisi ollut seinä edessä, jolloin piti pysähtyä ja ottaa sivuaskel ja taas pääsi eteenpäin. DX11 tätä ei ole ilmennyt.
 
Tere,

Onko kellään ihan jäätävää mouse lagia tai input lagia? Tuntuu kun hiirtä liikuttaa niin kaikki tulee jäljessä. Latencyn poistot disabloitu asetuksista.

Koneena 6600k@4.2ghz, 8gb ddr4 3000mhz ja rtx 2060
 
Onkos kukaan laittanut minkäänlaista kiltaa pystyyn? Tykkään pelailla ryhmässä tehtäviä, mutta tuo ranskankieli ei taitu mitä tuolla pääasiassa vastaan tulee.

Edit: Alusta PC

Pelikaista nimellä löytyy suomalainen klaani aktiivisille pelaajille. Tavoitteena on pelissä etenemisen lisäksi tarjota mahdollisimman rentoa pelaamista hyvässä seurassa.
Haemme aktiivisia, mieluiten täysi-ikäisiä PC-pelaajia ja pelatessa käytämme ensisijaisesti oman Discordimme puhekanavia.

Edit: Klaanilaisia meillä on tällä hetkellä 18 ja klaanin taso on 5.
Ikäjakauma 25-30+

Tervetuloa!
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 706
Viestejä
4 496 439
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom