The Division 2 (PC, PS4, Xbox - 15.3.2019)

Vajaa tunnin testaus ja ihan ok.. varmasti tulee pelattua kun pelibundlesta saa ilmaiseksi, tosiaan graffat näyttää jokseenkin huonommalta kuin D1 mutta hyvin pystyy kyllä silti kyykyttämään Vega 64 :D,muutamaa asetusta piti laskea että saa pidettyä tuon yli 60fps @1440p. Muuten tuntuu että tässä olisi vielä enemmän noita rakennuksia yms. joihin pääsee sisälle, joka on siis hyvä juttu. Eikä tälläisessä pelissä kehtaa hirveästi "betassa" koluta noita paikkoja muutenkaan läpi, parempi jättää sitten julkasuun ja tutkia paikkoja kaikessa rauhassa.
 
Kolusin betasta missionit, sidemissionit ja läjän muita aktiviteetteja sinne lvl7 asti ja vähän pidemmällekin, jonka jälkeen siirryin pelaamaan endgame-missionia. Yleinen fiilis on positiivinen. Olkoonkin, että peli tuntuu ja maistuu päällisin puolin TD1:ltä, on siinä saatu kuitenkin pidemmän linjan pelaajalle jotain uutta ajateltavaa. Kesäinen DC on ehkä geneerisempi maisema kuin luminen NYC, mutta eipä se New Yorkikaan alunperin herättänyt mitään suuria tunteita. Fiilikset rakentuivat vasta satojen tuntien aikana.

itseäni kiinnostaa kaikkein eniten endgame ja etenkin PvP. Dark Zone ei ehkä ole yhtä tunnelmallinen ja kuumottava kuin ykkösessä, mutta kyllä siitä sellainen vielä tulee. Endgamen näkökulmasta hahmonrakennuksesta on otettu tiettyjä elementtejä pois, mutta tilalle on tullut aimo läjä uusia, tämä käy ilmi myös MarcoStylen videosta. Vaikeahan sitä on vielä sanoa, mutta äkkiseltään vaikuttaa tosiaan siltä, että buildeista saadaan monimuotoisempia ja se absoluuttinen metabuildi -ajatus saattaa jäädä pienemmälle huomiolle. Jo ykkösessä nautin eniten siitä, että sain itse keksiä omat buildini, joilla porasin metapojille uusia persereikiä.

Geneerinen roamaaminen oli myös paljon merkityksellisempää jo betassa, eventtejä, avaimia ja lootia löytyi ilman, että tarvitsi kissojen ja koirien kanssa etsiä. Toivottavasti myös maksimilevelin / -gear scoren hahmoille on tarjolla tekemistä pelkästään ympäristön tutkimisen parissa. Ykkösessäkin sain välillä valtavat kiksit siitä, että juoksentelin katuja randomisti ilman päämäärää, kiinnittäen huomiota ympäristöön ja keräten kaiken paskan mitä mukaan sai.

Ennakkotilausta en edelleenkään ole tehnyt, mutta lupaavalta vaikuttaa.
 
Täysin samaa mitä D1, mutta mielestäni paljon nätimpänä ja viimeistellympänä. Pyörii myös todella liukkaasti. Jostain syystä erittäin koukuttava.
 
Täysin samaa mitä D1, mutta mielestäni paljon nätimpänä ja viimeistellympänä. Pyörii myös todella liukkaasti. Jostain syystä erittäin koukuttava.
Liukkaus on ilmeisesti tässäkin tapauksessa prossusta kiinni. Omalla koneella oli aika nihkeää 1080p resolla. The Division 1 sentään pyöri kutakuinkin maksimeilla 60fps ja ei mielestäni graafisesti tälle häviä. Tuttua ihan mielenkiintoista menoa tämäkin peli esitti. Alekorista viimeistään menee ostoon.
 
Beta itsessään on aika hyvin toteutettu, varsinkin niitä ajatellen, ketkä eivät ole aiempaa pelanneet. Tehtävissä käydään selostaen läpi pelin mekaniikkoja ja se, mitä peli tulee olemaan ja DZ:n idea käydään myös aika kädestäpitäen. Alun hahmonvalintaruudussa on muuten mahdollisuus valita oman hahmon lisäksi joku kolmesta end game classista testiin. En tiedä onko alusta auki, mutta ainakin DZ tutoriaalin jälkeen oli ukot tarjolla. Eroja D1:n oli ainakin muokattujen skillien lisäksi se, että varusteita ei pystynyt (ilmeisesti) enää modaamaan, mutta monet kamat olivat sitten setti itemeitä.

Teknisesti sujuvaa kyllä, mutta niin samaa kuin D1, että ei ainakaan lauchista. Ehkä joskus alekorista.
 
Onko gragiikan tekninen taso muka oikeasti laskrnut, vai onko tämä "Huonommat grafiikat kun 1:ssä" , valitus taas perinteisesti vaan sitä, että maisemat ei miellytä...

Veikkaan kyllä vahvasti jälkimmäistä. :D

Itse en 1 pelannu olleenkaan, niin ei voi itse vertailla.
 
Onko gragiikan tekninen taso muka oikeasti laskrnut, vai onko tämä "Huonommat grafiikat kun 1:ssä" , valitus taas perinteisesti vaan sitä, että maisemat ei miellytä...

Veikkaan kyllä vahvasti jälkimmäistä. :D

Itse en 1 pelannu olleenkaan, niin ei voi itse vertailla.
Itsestä tuntui, että kuvassa oli joku rakeinen filtteri, josta en päässyt eroon Sharpening-asetustakaan viilaamalla. Lisäksi monet kasvillisuuden tekstuurit eivät kestäneet läheltä tarkastelua. Tosin ekassa Divisionissa ei ollut kasveja, niin paha verrata, mutta esim. Ghost Recon Wildlandissa metsät ja tiheä kasvillisuus oli upeaa katseltavaa.
 
Itsestä tuntui, että kuvassa oli joku rakeinen filtteri, josta en päässyt eroon Sharpening-asetustakaan viilaamalla. Lisäksi monet kasvillisuuden tekstuurit eivät kestäneet läheltä tarkastelua. Tosin ekassa Divisionissa ei ollut kasveja, niin paha verrata, mutta esim. Ghost Recon Wildlandissa metsät ja tiheä kasvillisuus oli upeaa katseltavaa.
Täysin samat fiilikset jäi itselläkin. Ainoat pienet parannukset tuntuivat olevan sisätiloissa ja npc hahmoissa.
 
On kyllä melko vaikeeks tehty saada beta libraryyn. Kaveri laittoi inviten, joka taas ei tullut miun sähköpostiin. Aktivointisivulla kuitenkin lukee, että olen mukana mutta libraryyn ei meinaa aktivoitua ollenkaan.
 
Liukkaus on ilmeisesti tässäkin tapauksessa prossusta kiinni. Omalla koneella oli aika nihkeää 1080p resolla. The Division 1 sentään pyöri kutakuinkin maksimeilla 60fps ja ei mielestäni graafisesti tälle häviä. Tuttua ihan mielenkiintoista menoa tämäkin peli esitti. Alekorista viimeistään menee ostoon.
Ale-korsta varmaan itsekin tämän hankin, mutta otan kaiken ilon irti tästä private betasta kun vielä voi. Oma pelaaminen on edelleen pelkkää räpellystä ja cover-systeemin kanssa sekoilua.

Omasta mielestäni mulla toimii suht liukkaasti tuo TD2. Käytössä GTX1070 (strix) ja i5 4690k (vakiokelloilla) ja 1080p resolla ja 144hz näytöllä ja 16gb ramia. Grafiikka-asetuksiin en ole koskenut paitsi että v-synkin ja fps limiterin otin pois -- muut asetukset ovat pelin tarjoamilla oletuksilla minkä se heitti heti alkuun.

Serverit siellä on edelleen alhaalla vaikka piti tuon maintenancen kestää 3 tuntia alkaen 09:30 CET. Eilen oli kans maintenance ja se venähti vissiin puolellatoista tunnilla alkuperäisen kolmen tunnin sijaan. Ilmoittavat mm. twitterissä kun serverit palaa takas linjoille.

Edit: nyt on servut taas online. Meni yliaikaa vajaa 20min.
Release notet tän päivän maintenancelle:
https://forums.ubi.com/showthread.php/1994924-Private-Beta-Patch-Notes-2019-02-09
 
Viimeksi muokattu:
Itse nyt tullut pelailtu pari iltaa ja hieman buginen on vielä ja grafikoista en pysty hirveästi sanomaan kun on paremmat mitä ykkösessä(pelkästän tavaran määrä on paljon suurempi mitä hieman vaikeuttaa löytämistä) mutta tuo outo sumea ilman filtteröint on turhan paksu. GTX780Ti on konessa vielä niin on hieman vaikea sanoa kuinka paljon parempi se on.
Ainakin tekstit (fonttikoko) on turhan pienet oletuksena sekä ainakin yksi sivutehtävä oli buginen ja paljon pieniä muita ongelmia on vielä niin omasta mielestä en näe että peli on täysin 100% ennen julkistusta niin ei kannata kiirehtiä ostamaan.
Rtx kortti on tilattu mutta tuli jo kolmas ei voida toimittaa viesti eilen niin menee taas maaliskuulle:(
 
Ale-korsta varmaan itsekin tämän hankin, mutta otan kaiken ilon irti tästä private betasta kun vielä voi. Oma pelaaminen on edelleen pelkkää räpellystä ja cover-systeemin kanssa sekoilua.

Omasta mielestäni mulla toimii suht liukkaasti tuo TD2. Käytössä GTX1070 (strix) ja i5 4690k (vakiokelloilla) ja 1080p resolla ja 144hz näytöllä. Grafiikka-asetuksiin en ole koskenut paitsi että v-synkin ja fps limiterin otin pois -- muut asetukset ovat pelin tarjoamilla oletuksilla minkä se heitti heti alkuun.

Serverit siellä on edelleen alhaalla vaikka piti tuon maintenancen kestää 3 tuntia alkaen 09:30 CET. Eilen oli kans maintenance ja se venähti vissiin puolellatoista tunnilla alkuperäisen kolmen tunnin sijaan. Ilmoittavat mm. twitterissä kun serverit palaa takas linjoille.
Oletuksenahan taisi olla melko matalat asetukset. Prossu tuossa hakkaa kokoajan tapissa ja se tekee niitä ongelmia. High graffoilla pyörii yli 60fps mutta välillä kyykähtää rankasti jos tapahtumia on normaalia enemmän. 4690k alkaa olla niin monessa pelissä se ongelma. Siihen ei ole kuin yksi lääke olemassa.
 
Oletuksenahan taisi olla melko matalat asetukset. Prossu tuossa hakkaa kokoajan tapissa ja se tekee niitä ongelmia. High graffoilla pyörii yli 60fps mutta välillä kyykähtää rankasti jos tapahtumia on normaalia enemmän. 4690k alkaa olla niin monessa pelissä se ongelma. Siihen ei ole kuin yksi lääke olemassa.
Oletuksena mulla ainakin nuo high -asetuksilla, particlet on ultralla. Mediumina on kasvit ja heijastukset ja aurinko on sitten "sun low". On/off kytkimet kaikki "On" asennossa. AF oli 8x. Kovassa actionissa free roamingissa dippaa fps sinne ~55 hujakoille, muuten on tasanen ~70, sumussa nousee ~110+. Sisätiloissa meneekin sitten 120+ tienoille.

Pitäs varmaan toi particle ultra vähän laskea alemmalle tasolle ettei dippaisi...

Edit: olihan tuolla sit object detail ym. asetuksia jossa numeerinen luku, nää oli siellä vähän reilu keskivaiheilla. Ja DX11 käytössä. Ei ole vielä varaa hommata uutta emolevyä + tirppeitä niin tällä mennään :D
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli päivitys ja löin myös DX12 päälle ja pyörii hieman sulavammin. Kaikki ultralla alin FPS oli 49 tiheän ruohon keskellä, mutta Freesyncin kanssa vielä täysin pelattavaa ja yleensä huiteli 60-100FPS välillä. Tuo päivitys myös lievensi tuota sumentavaa filtteriä ja otin ultra-asetuksilla screenshotin pusikosta.

4ZmOWuK.jpg


Prossua tuo kyykyttää ihan kamalasti. Jatkuva 100% CPU usage, mutta myös näyttis tekee samaa, eli ottaa kyllä kaiken irti koneesta. Kotelon ainoa poistotuuletin puski kuumaa ilmaa kunnolla :D

Lpe16PH.png
 
Viimeksi muokattu:
Itse en viitsi edes koittaa dx12 kun se ei vaan toimi gtx780Ti kortilla tai ei ainakaan ole tullut yhtä peliä vastaan mikä ei kaadu tai hidastu.
 
Heh omalla setillä ultralla taisi 80 olla alhaisin fps, muuten yli satku helposti. High sitten noin 20fps tuohon lisää ja kaikki mikrostutteroinnit jäi pois, enkä huomannut oikein mitään eroa grafiikoissa.. Tämä siis 1080p. CPU käyttöaste about samoissa kuin BF5, eli 45-50% kaikki langat.

Osallistuin myös siihen aiempaan Alphaan ja silloin tuntui enemmän kuin diashowlta koko peli. Tiedä sitten mitä tähän on muutettu...
 
Heh omalla setillä ultralla taisi 80 olla alhaisin fps, muuten yli satku helposti. High sitten noin 20fps tuohon lisää ja kaikki mikrostutteroinnit jäi pois, enkä huomannut oikein mitään eroa grafiikoissa.. Tämä siis 1080p. CPU käyttöaste about samoissa kuin BF5, eli 45-50% kaikki langat.

Osallistuin myös siihen aiempaan Alphaan ja silloin tuntui enemmän kuin diashowlta koko peli. Tiedä sitten mitä tähän on muutettu...
Pitää varmaa siirtyä joskus threadrippereihin tms. Kokeilin kans DX12 ja ultralla 1070:lla ja mulla dippas 45:seen. High/medium DX11:lla dippas 55:seen - molemmilla edelleen hyvin pelattavissa. Sinänsä hämmentävä patch benchmarkkien suhteen. CPU käyttö molemmissa 100%.

Ei toisaalta mikään yllätys kun wanha i5 4690k kyseessä.

Mites mä saan tohon nVidian shadowplayn nauhotuksiin näkyviin fps:t ? Ton pelin Easy Anti Cheat ei oikeen tykkää rivatunerista. Ja nyt tuli pelissä yö vastaan kun nauhottelin ja tällä pätkällä mitään tee ilman näkyviä FPS lukuja. 45-90 fps free roamingissa mulla (DX12 ja Ultra Preset).

 
Vihunen weak pointit on hassuja :D Räjäytin just ton muijan pakarat.

giphy.gif


On tää ihan kiva äksön pläjäys, mutta tosissaan, alelaarista tulee hommattua. TD1 julkasun ja E3 demoon viitaten, alkaen kartan käyttäytymisestä, TD2 on about sitä mitä TD1:sen ois pitänyt olla jo alunperin.
 
Jeps, suorituskyky varmaankin kannattaa katsoa tarkemmin vasta julkaisun jälkeen, sen verran ihmeellisesti on tulokset vaihdellut. Aiemmassa Ghost Reconissa oli mielestäni samaa vikaa.

Ja kuten moni muukin sanoi, niin taidan odotella alennuksia tästä pelistä...
 
No nyt olis Beta melkein kaikkineen pelattu. Lvl7 ja stooryt sun muut, sekä "endgame(lvl30 missioni)" kahdella hahmolla läpi.

Mietteitä:
-Etenkin alkuun ei tuo kesäinen DC innostanut yhtään, sitä samanlaista immersiota joka ykkössä (vieläkin) on ei vaan saa päälle. No, tämä voisi toki muuttua kun pääsee paremmin sisälle yms.
-Teknisesti peli toimi jäätävän huonosti Gtx970 (med-low fps 40-60), Päivitin alle gtx1070 ja preset High toimii jo 60+ pääosin, tuntuu tosin että koneen RAM kyykkäilee välillä... (ultrallahan tuo jossain benchmarkkivideossa oli vieny jopa 11gb)
-Graafisesti nuo med-low asetukset näytti paljon rumemmalta kun D1, preset High on jo parempi, mutta jotenkin "washed out" väritys. Valaistus on myös heikompaa kun D1.
-Yleisesti peli tuntuu hirveän kulmikkaalta, jäykän kankealta ja kumisen letkeältä. Ohjaustuntuma on jotenkin todella huono, juokseminen, suojaan meno, vaulttaaminen tuntuvat kaikki jotenkin vaan erittäin kankealta. Hiiren senssit on myös jotenkin aivan päin mäntyä. Aseilla tähtäillessä tuntuma ei ole ihan kohdallaan ja etenkin kiikari kuvakulmaa ei enää tunnottomammaksi saa.

-Pelillisesti nuo levelit 1-7, sen aikana tehdyt missionit, aktiviteetit, yleinen tutkiskelu ja loottailu tuntu ihan jeesiltä. Ei tässä nyt mitään valtavaa eroa ole (D1), mutta voisi odottaa että vaihtelua tulee olemaan enemmän.
-Loottausta on paljon enemmän, itemeiden ja craftimatskujen lisäksi löytyy "trinkettejä tms"(vendorille myytävää junkkia), ruokaa juomaa vaatteita sekä erilaisia supplyjä (näitä palautellaan settlementteihin, joten ei nyt super mielenkiintosia kyllä). Mutta ehkä nuo tuo lisää ideaa free roamingiin ja paikkojen tutkiskeluun. Perus collectiblet (puhelimet yms) löytyy samoin kun D1, mutta ainakin tässä betassa niiden sisältö ei ollut läheskään yhtä mielenkiintoista.

-Hahmon kehityksessä Skillit ja perkit on about samaan tapaan kun D1. Armor settejä löytyy melkein heti alusta lähtien (ns saman valmistajan itemit settaa yhteen antaen pieniä boonus statteja), muuten gearaus kokonaisuutena on hyvin samaa kun D1.
-Aseista pakko sanoa sen verran, että niitten modit on kyllä kustu aivan täysin. Jokainen modi antaa sekä boonuksia että miinuksia ja ainakin numerot on kyllä jotain ihan käsittämätöntä. Esim eotech holo tähtäin antaa +20% accuracyä ja -15% critical hit changea... WTF !!! Melkein kaikkien kohdalla miinukset oli niin tuhteja että jätin vaan käyttämättä. Juu varmasti noita numeroita viilaillaan, mutta en nyt vaan jaksa käsittää että miksi noita miiinuksia on pakko olla joka kilkkeessä... Ehkä huvittavampana esimerkkinä Suujarru joka nosti aseen kantamaa mutta vähensi tarkkuutta, mitä seuraavaksi, äänenvaimennin joka nostaa ääntä vai =D

-Ehkä kamalinta kuitenkin betassa oli se "endgame" (lvl7 jälkeen sinulle ilmestyy 3x lvl30 hahmoa, jolla on endgame geari+skillit niskassa). Tekemistä löytyy yhden missionin verran. Ja se endgame mission on jotain aivan hirveää. Jos division ykkösessä viholliset tuntui "bulled spongeilta" niin et ole kokenut vielä mitään. Perus punahelttinen vihu ottaa helposti vastaan sen 2-3 lipasta, violetit pienen ammusvaraston ja keltaiset elitet taktisen lämpöydin latauksen. Itse sen sijaan kuolet alle viiteen sekunttiin jos vihollinen onnistuu kiertämään selustaan. Viholliset myös tykkäävät Erityisen paljon kykkiä suojien takana, nakkelevat kranaatteja liukuhihnalta ja pahimpana uudistuksena spämmäävät hakeutuvia/räjähtäviä Droneja ilman mitään cooldownia. Vihollisen medic myös voi herättää ne keltahelttiset elitet henkiin täysille healteille muutamassa sekunnissa jos kohdalle pääsevät. Niin ja tämä siis Normal vaikeustasolla neljän hengen groupissa. En viitsiny hardia edes miettiä.

-PvP'tä en vielä kokeillut, mutta mitä asiasta olen kuullut niin se lienee parempaa kuin D1, "chicken dance" on poistunut ja TTK on kuulemma ihan "jees".

Näillä kokemuksilla odotukset on sekavat, tykkäsin Division ykkösestä todella paljon ja tätä on tullut odotettua. Kuitenkin peli tuntuu olevan pahasti kehitysvaiheessa, niin paljon hiomista viilaamista ja paikkailua on, että kovasti veikkaan odottelevani vähintään sitä ekaa isoa pätsiä ennen ostoa...
 
-snip-
-Yleisesti peli tuntuu hirveän kulmikkaalta, jäykän kankealta ja kumisen letkeältä. Ohjaustuntuma on jotenkin todella huono, juokseminen, suojaan meno, vaulttaaminen tuntuvat kaikki jotenkin vaan erittäin kankealta. Hiiren senssit on myös jotenkin aivan päin mäntyä. Aseilla tähtäillessä tuntuma ei ole ihan kohdallaan ja etenkin kiikari kuvakulmaa ei enää tunnottomammaksi saa.

-snip-

-Ehkä kamalinta kuitenkin betassa oli se "endgame" (lvl7 jälkeen sinulle ilmestyy 3x lvl30 hahmoa, jolla on endgame geari+skillit niskassa). Tekemistä löytyy yhden missionin verran. Ja se endgame mission on jotain aivan hirveää. Jos division ykkösessä viholliset tuntui "bulled spongeilta" niin et ole kokenut vielä mitään. Perus punahelttinen vihu ottaa helposti vastaan sen 2-3 lipasta, violetit pienen ammusvaraston ja keltaiset elitet taktisen lämpöydin latauksen. Itse sen sijaan kuolet alle viiteen sekunttiin jos vihollinen onnistuu kiertämään selustaan.

-snip-
Napsin quoteen ja lihavoin itelle tärkeet pointit.

Hiiren senssit tossa aivan jotain ufoa. Itellä hiiren settareissa DPI 800 käytössä ja varmaan pitäsi tän pelin vuoksi pudottaa sinne 300 tai alle. Nyt pidän mouse senssin pelin sisällä 5:ssa ja aim senssin, 3:ssa että tähtäämisestä tai mistään tulee mitään. 20 cm liike matolla on mulle pelissä 180 asteen käännös.

Tom Clancy's The Division 2 Screenshot 2019.02.10 - 02.44.01.53.png

sshot-3.png

Ja mitä tulee tohon EndGame missioon, paras kommentti johon törmäsin on tämä:

sshot-5.png


(suom huom: ttk = "time to kill")
 
Järkevämpää on kuitenkin ostaa "AMD Raise The Game" -pelibundle tai yksittäinen koodi siitä, yksittäisten pelin hinta liikkuu noin 25€ tienoilla.

Mites noi muuten toimii, saako aktivoitua intel+nvidia koneellakin? :P

Alphaa pääsin aikaisemmin kokeilemaan, 4K:lla se näytti hyvältä mutta oli diashow. Nyt beta toimii paljon paremmin, jonkin sortin ultraa matalammat oletusasetukset oli tarjolla joita en ole yhtään muuttanut ja peli pyörii 4K 55-60fps, 9600k / 1080ti.

Ihan hyvältä peli on tuntunut näin yleisesti, mitä nyt pari kertaa on sattunut leukaan oikein kunnolla. Jotain paikkaa vyöryttäessä hyvältä tuntunut ammuskelupaikka onkin se, mihin eventin minibossi spawnaa... yleensä selän taakse. Joskus taas jää ihailemaan ympäristöä eikä huomaa ajoissa ilmassa olevaa kranaattia.
 
Ohjaimella tuota peliä oli mukava pelata. Kuten tuossa jo aiemmin mainittiin niin hiirellä tuntuma on hiukan omituinen.

Kyllähän lähes kaikki Ubisoftin pelit iskevät CPU:n käyttöasteen aina tappiin, koodissa on kyllä jotain kiristämisen varaa selvästi.
Ubin pelit ovat juuri niitä joiden takia 4690k prosessorista tekee mieli päästä eroon. Watch Dogs 2 pelistä se alkoi ja kaikki ubit sen jälkeen ovat olleet prossulle liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mites noi muuten toimii, saako aktivoitua intel+nvidia koneellakin? :P

Pelit täytyy aktivoida AMD:n sivustolla, tätä varten tarvitsee AMD:n näytönohjaimen. Itselleni myyjä aktivoi kahden pelin pelibundlen, mistä myin toisen pelin pois.

Aktivoinnin on myös pystynyt kiertämään pienellä kikkailulla, taitaa vielä toimia (ei takuita): [PSA] AMD Rewards connect to Steam bypass : SteamGameSwap

Kun pelit on aktivoitu, pystyt lunastamaan pelit itsellesi julkaisupäivänä. Peleihin et saa koodia, vaan kirjaudut AMD:n sivustolla Steam/Uplay-tunnuksella ja saat pelin.

Pelien myynti on siis hieman hankalaa, koska koodeja ei jaella. Itse jouduin lähettämään käyttäjätunnuksen ostajalle, josta hän sitten lunasti Resident Evil 2 -pelin. Divisionille jäi hintaa kuitenkin alle 10€, joten ihan kannattava diili!
 
Tämä ei todellakaan kurita prossua samaan tapaan ,kun esim. Assassins creedit (ne 2 uusinta ). Itellä prossun käytöaste oli suurimmaksi osaksi alle 80 prosenttia, i7 4790k:lla. i5 nyt on vaan ollu jo monta vuotta borderline prossu, joten turha syyttää aina pelejä, jos ei meinaa riittää.

GPU:ta tää kurittaa kyllä mukavasti, jos ruuvaa tiettyjä asetuksia ylöspäin. Isoimmat tehosyöpöt on volumetric fog, joka menee jopa ultran yli cinematic tasolle ja se joku detail level distance säätö, joka menee 0-100. Noi jos pistää tappiin niin on kyllä 1080Ti polvillaan 3440*1440 resolla.


Fogin kun laski ultralle ja toisen säädön jötti jonnekkin 75 ,niin muuten pystyy aika hyvin pitämään asetukset tapissa. Jotain varjoasetuksia laskin kanssa high asentoon. Omasta mielestä suht liukkaasti pyörii ja aika komeelle näyttää.

Grafiikan suttuisuutta valittaneilta kysyisin, että kai otitte pois chromatic aberration asetuksen. Tuo nimittäin juuri blurraa grafiikoita ikävästi. Itse en huomannut mitään suttuisuutta grafiikoissa.

Ihan kivaa räimettä ollu, kun noita story missioneita muutaman pelannu ja tasolle 4 hahmon nyt saanut, mutta se vähön häirii, kun tähän ei saa Ghost Recon Wildlands tyyppistä First person tähtäystilaa, vaan käytössä ainoastaan tuo olan yli sohottaminen. Liikkuminen on vähön kankean tuntuista kanssa ja nuo erilliset cover napit on omasta mielestä ihan turhia peleissä. Ärsyttää vaan, kun äijä jäö jumittamaan noihin suojiin. Noi erilliset cover nappulat ym. tekee pelaamisesta vaan kömpelömpää ja hitaampaa. GR Wildlands tuntuu tässä suhteessa 100 kertaa paremmalle. Tuntuu ihan pirun typerälle, että et voi esim. edetä kyykyssä, vaan sinun on mentävä jonkun laatikon taakse ja painettava cover nappia, että äijä osaa mennä matalaksi...

Jostain syystä en myöskään saanu käytettyä drone/seekseeking minea ,vaikka ne olin unlockannu.Q tai E napista ei tapahtunu mitään .Pitäökö tuossa vielä kerätä jotain tech kamaa, että noita voi käyttää vai mitä ihmettä.

Se kanssa on ihan pirun ärsyttävää, että vihut tietää heti missä olet. Jos heität piilosta kranaatin vihujen selon taakse, niin räjähdyksen jälkeen alkaa kudit vihumaan just sinne missä olet. Tämä ongelma on toki hyvin monessa muussakin pelissä ,mutta miten hemmetissä tuota on niin pirun vaikea tehdä järkevästi .s
 
Viimeksi muokattu:
Jostain syystä en myöskään saanu käytettyä drone/seekseeking minea ,vaikka ne olin unlockannu.Q tai E napista ei tapahtunu mitään .Pitäökö tuossa vielä kerätä jotain tech kamaa, että noita voi käyttää vai mitä ihmettä.

Skillit pitää myös asettaa skill slotteihin ennen kuin niitä voi käyttää.
 
Tämä ei todellakaan kurita prossua samaan tapaan ,kun esim. Assassins creedit (ne 2 uusinta ). Itellä prossun käytöaste oli suurimmaksi osaksi alle 80 prosenttia, i7 4790k:lla. i5 nyt on vaan ollu jo monta vuotta borderline prossu, joten turha syyttää aina pelejä, jos ei meinaa riittää.
Nimenomaan pelejä ja pelintekijää pitää syyttää jos ei i5 riitä. Harrastuksesta on tullut jo i5 prosessoreilla ja nykyisillä näytönohjain hinnoilla riittävän kallis harrastus.
Uusimmat AC pelit ovat kyllä todella raskaita prossulle mutta ihan samoin tässä hakkaa i5 rajoittimeen. Ja kun pelivaraa ei ole lainkaan niin ikäviä notkoja on tiedossa. Sitä vähän ihmettelen jos 9600k myös pyörii 100% ja vanhempi i7 ei.
 
Tämä Division rasitti kuitenkin prossua eri tavalla kuin AC:t, eli vaikka prossu hakkasi jatkuvasti 100%, niin näytönohjain puski silti niin paljon frameja kuin jaksoi ja oli myös 100% usagella. Prossu ei varsinaisesti ollut pullonkaulana kuin kovimmissa räjähdyksissä. Esim. AC Odysseyssä omalla kohdalla FPS taas tippuu kaupungeissa jopa 50:een ja näyttis saa lepäillä noissa tilanteissa. Olisikohan AC:ssa nuo VMprotectit ja Denuvot ja muut ongelmana ja tässä vain koodi vielä vähän solmussa?

Kieltämättä huolestuttava tuo Ubisoftin pelejen raskaus, kun 6 ytiminen 4.9Ghz kellotettu i5 on jo nyt todella kovilla. Watch Dogs 3 odotellessa myös, kun jo 2 oli todella raskas prossua kohtaan. Noh, aina voi hankkia käytetyn i7 9700K:n tälle emolevylle.
 
Nimenomaan pelejä ja pelintekijää pitää syyttää jos ei i5 riitä. Harrastuksesta on tullut jo i5 prosessoreilla ja nykyisillä näytönohjain hinnoilla riittävän kallis harrastus.
Uusimmat AC pelit ovat kyllä todella raskaita prossulle mutta ihan samoin tässä hakkaa i5 rajoittimeen. Ja kun pelivaraa ei ole lainkaan niin ikäviä notkoja on tiedossa. Sitä vähän ihmettelen jos 9600k myös pyörii 100% ja vanhempi i7 ei.

No sitä ihmettelen kyllä minäkin. Välillä, kun on pelimaailma vielä latautumassa, saattaa käydä mulla lähellä 100% useampi ydin. Muuten ei mitään hätää. Tosin pelaankin adaptive vsyncillä, joten FPS on capattuna näytön maksimiin 60:n . Ilman 60 FPS capia varmaan kurittaisi prossuakin enemmän.

Kyllähän näissä open worldeissa on vaan niin paljon prossulle laskettavaa, etä en nyt lähtisi ihan pelkästään pelinkehittäjiä syyttämään i5:n kyykkäämisestä. Toki parannettavaa on engineissäkin, mutta jos haluaa premium kokemusta konsoleihin verrattuna, niin siitä on vaan maksettava. Kuitenkin konsoliversiot on tässäkin pelissä sen 30 FPS, joten se on ollut se main focus kuitenkin tätäkin peliä kehitettäessä. Toki nykyään jo vähän paremmin otetaan PC versiot huomioon, kun vaikkavaikka 5-10v sitten.

Ja tosiaan tommonen i7 mikä on omassakin koneessa ei maksa juuri "mitään". Eli ei siinä konkurssiin mene, jos on valmis käytettyä ostamaan. Toi on vielä riittäny oikein mainiosti 60 FPS pelailuun kaikissa muissa, paitsi uusissa assassins creedeissä.
 
Tämä Division rasitti kuitenkin prossua eri tavalla kuin AC:t, eli vaikka prossu hakkasi jatkuvasti 100%, niin näytönohjain puski silti niin paljon frameja kuin jaksoi ja oli myös 100% usagella. Prossu ei varsinaisesti ollut pullonkaulana kuin kovimmissa räjähdyksissä. Esim. AC Odysseyssä omalla kohdalla FPS taas tippuu kaupungeissa jopa 50:een ja näyttis saa lepäillä noissa tilanteissa. Olisikohan AC:ssa nuo VMprotectit ja Denuvot ja muut ongelmana ja tässä vain koodi vielä vähän solmussa?

Kieltämättä huolestuttava tuo Ubisoftin pelejen raskaus, kun 6 ytiminen 4.9Ghz kellotettu i5 on jo nyt todella kovilla. Watch Dogs 3 odotellessa myös, kun jo 2 oli todella raskas prossua kohtaan. Noh, aina voi hankkia käytetyn i7 9700K:n tälle emolevylle.

No niin, eli CPU ei ole pullonkaulana. Niin kauan kun prossu jaksaa syöttää GPU:ta 100% usagelle, niin ei siitä CPU usagesta mielestäni kannata hirveesti ressata.
 
No sitä ihmettelen kyllä minäkin. Välillä, kun on pelimaailma vielä latautumassa, saattaa käydä mulla lähellä 100% useampi ydin. Muuten ei mitään hätää. Tosin pelaankin adaptive vsyncillä, joten FPS on capattuna näytön maksimiin 60:n . Ilman 60 FPS capia varmaan kurittaisi prossuakin enemmän.

Kyllähän näissä open worldeissa on vaan niin paljon prossulle laskettavaa, etä en nyt lähtisi ihan pelkästään pelinkehittäjiä syyttämään i5:n kyykkäämisestä. Toki parannettavaa on engineissäkin, mutta jos haluaa premium kokemusta konsoleihin verrattuna, niin siitä on vaan maksettava. Kuitenkin konsoliversiot on tässäkin pelissä sen 30 FPS, joten se on ollut se main focus kuitenkin tätäkin peliä kehitettäessä. Toki nykyään jo vähän paremmin otetaan PC versiot huomioon, kun vaikkavaikka 5-10v sitten.

Ja tosiaan tommonen i7 mikä on omassakin koneessa ei maksa juuri "mitään". Eli ei siinä konkurssiin mene, jos on valmis käytettyä ostamaan. Toi on vielä riittäny oikein mainiosti 60 FPS pelailuun kaikissa muissa, paitsi uusissa assassins creedeissä.
Selvästi 4790K oli aikoinaan järkevämpi hankinta kuin 4690k. Kaverin kanssa tuosta on puhuttu monet kerrat koska molemmilla sama prosessori ja samat murheet. Enää ei viitsi tähän kokoonpanoon hankkia i7 prosessoria vaan sama uusia emo, muistit ja prossu nykyaikaan. Kenties se on sitten 9700k ellei AMD:n kelkkaan palaa pitkän tauon jälkeen.
 
Selvästi 4790K oli aikoinaan järkevämpi hankinta kuin 4690k. Kaverin kanssa tuosta on puhuttu monet kerrat koska molemmilla sama prosessori ja samat murheet. Enää ei viitsi tähän kokoonpanoon hankkia i7 prosessoria vaan sama uusia emo, muistit ja prossu nykyaikaan. Kenties se on sitten 9700k ellei AMD:n kelkkaan palaa pitkän tauon jälkeen.

Itseän siirryin i7:n jo 2500k:n jälkeen vuonna 2011 ja jo silloin huomasin selkeitä eroja osasa peleistä. Vaikka FPS lukemat näytti suunnilleen samaa, niin i5:lla oli kaiken näköstä pientä pätkintää ja töksähtelyä huomattavasti useammin/enemmän, kun i7:lla.

Itse meinaan suunnittelen kanssa AMD:n leiriin siirtymistä heti, kun uudet zen 3:t tulee myyntiin. Tai no toki riippuu sitten niiden suorituskyvystä pelipuolella, mutta ennakkotiedot lupaa ainakin ihan hyvää. :)
 
Itse koitin eilen GTX780Ti kortilla tuo DX12 ja suorituskyky tippui n5-8fps mutta sn pienen hetken ainakin ei kaatunut.
Itse joudun full hd resoilla pelailemaan että saa edes lähelle 60fps ja toivon että uusi näytönohjain olisi ensi kuussa tulossa mutta en pidättele henkeä kun oli jo kolmas kerta kun tuli viesti että toimitus siirtyy:facepalm:
 
Ja tosiaan tommonen i7 mikä on omassakin koneessa ei maksa juuri "mitään". Eli ei siinä konkurssiin mene, jos on valmis käytettyä ostamaan. Toi on vielä riittäny oikein mainiosti 60 FPS pelailuun kaikissa muissa, paitsi uusissa assassins creedeissä.

Tuo em. i5 9600k on tehokkaampi kuin i7 4790k, onhan niillä ikäeroakin jo puoli vuosikymmentä. Itse just päivittelin 4790->9600 ja tuplasin samalla muistin 16ddr3->32ddr4 eikä missään suhteessa huonommaksi ole mennyt. World of Warcraftissa tuli suurin ero kun se vaatii prossulta paljon ja nimenomaan yhden threadin suorituskyvyssä.

maintenance on ohi -> peli on auki :D
 
Tuo em. i5 9600k on tehokkaampi kuin i7 4790k, onhan niillä ikäeroakin jo puoli vuosikymmentä. Itse just päivittelin 4790->9600 ja tuplasin samalla muistin 16ddr3->32ddr4 eikä missään suhteessa huonommaksi ole mennyt. World of Warcraftissa tuli suurin ero kun se vaatii prossulta paljon ja nimenomaan yhden threadin suorituskyvyssä.

maintenance on ohi -> peli on auki :D

Juu tuo 9000 sarjan i5 onkin jo ihan eri juttu, kun siinä on 6 ydintä. Se onkin pitkästä, aikaa oikeasti hyvä i5 prossu pelikäyttöön. 4 ydintä/threadia on vaan liian vähän, koska Windowsin omat prosessit pyörii taustalla kuitenkin häriköimässä.
 
OK. Pitää ihmetellä lisää sitä menua siyten. Nää nykypelien "konsolimenut" on kyllä ihan hirveitä.
Minäkin koen että nuo menut ja inventoryn plärääminen on jotenkin vaivalloista ja sekavaa.

Mulla on nyt jauhettuna alkupään heppulilla 11h 46 min ja endgame snipulla 6h 38 min. Ja mitä enemmän tuolla pelissä pörrää sen enemmän ihon alle menee nuo ongelmat ja sen enemmän ne syö miestä elävältä.

Laitan nyt spoilereihin omat ulinani viemästä tilaa (oon raportoinu nämä kaikki ubisoftin tech foorumeilla) :

Näppiksen pikanapitkin on jotenkin väärät menussa ja kartassa ja ei toimi ihan niin kuin pitäisi. Paras esimerkki on toi agenttien apupyyntöjen vastailu. Löytyy tyyliin monen mutkan takaa ja kartalta pitää valita ketä auttaa ja vasemmassa alalaidassa pikanäppäimenä "W" jota painamalla ei tapahdu mun ruudulla mitään vaan kartta siirty ylöspäin.

div2_kartta.jpg


Kevyimpänä näistä meistä syövistä jutuista on clippaaminen maan läpi ja jumittaminen paikoilleen. Osa pelaajista on raportoinu tippuneensa kartan läpi tyhjyyteen.
IvXdNgW.jpg

Muut ovat sitten kosmeettisia UI:hin liittyviä juttuja, kuten tämä:
ZBBHV41.jpg


Raskaimpana sitten spawnaaminen keskelle vihollisia, jotka ilmestyy tyhjästä mun ruudulle, kun oon viimeaikoina vain keskittynyt jeesimään muita agentteja:
giphy.gif


Sit miestä syö tuo Jefferson Trade Center Invaded missioni jossa spawnaan kentän alkuun ja kaveri on jo siellä tappelemassa emp jammereiden kanssa, ja pitää juosta tyhjä kartta läpi ja huomaat että sun edessä oleva ovi sinne hissikuiluun on lukittu eikä tuossa auta muuta kuin logata pihalle. Avustavat waypointit puuttuu myös väliin ja suuntimat ihan hakusessa :

giphy.gif


Ja jäät jumiin ihan random paikkoihin kuten oviin:


Ja väliin vihuilta puuttuu animointi ja ne vaan liukuu pitkin karttaa ja jäävät sitten jumittamaan johonkin (tää bugi tosin on pelastanu väliin mun hengen).
giphy.gif


Ja mitä tulee tuohon cover -systeemiin, se käy välillä hyvin raivostuttavaksi. Samalla napilla juokset coveriin, siirryt coverista coveriin, mutta sitten kun nopeessa tilanteessa haluat irtautua siitä vekka niin huomaatkin että sama nappula vaulttaa covereitten yli ja ootkin noussu jonkun laatikon tai rekan päälle ammuttavaksi. Tai jäät vain siihen seinään/coveriin kiinni ja siinähän sitä ollaan ammuttavana.

Osa missioneista puolestaan leikkaa kokonaan kiinni kuten alkupään tehtävä "rescue the community members" jossa pelastettavat NPC:t ei tee mitään, eikä tehtävän läpäisy triggeröidy, ja joudut aloittamaan tehtävän alusta.

Sitten silloin kun oot avannut nuo kaikki tukikohdat niin luonnollisesti nuo sun puolella olevat npc:t alkaa partioimaan katuja. Dynaamisiin missioihin tää vaikuttaa niin (esim. propaganda broadcast), että npc:t tappelee keskenään ja seisot siinä sitten tyyliin tumput suorina - että se siitä dynamiikasta.


Julkaisuun on aikaa pari kuukautta niin osuva meemi tähän olisi:
BXuyx74.jpg


Omat odotukset fiksauksien suhteen on aikataulullisesti minimalistiset ja jos TD2 tässä vaiheessa menee noissa ongelmissa ihon alle niin en ole todellakaan valmis laittamaan latiakaan launchiin, vaan jään odottamaan että itseäni vaivaavat ongelmat on korjattu.

Hauska pelihän tuo on mutta arki-työpäivän päätteeksi haluan mieluummin rentoutua. Ubilta kuitenkin tosi hieno juttu, että ovat tarjonneet tämän private betan pelattavaksi, että pääsee kokeilemaan ja testaamaan ja tekemään sen oman henkilökohtasen arvion :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli pari tuntia hakattua lisää, ja edelleen aika samat fiilikset kuin ekalla testauksellakin.

-Grafiikka välillä hienoa, välillä sarjakuvamaista. Kartta ja vihuilta tippuvien loottien merkit näyttää tökeröiltä / liian yksinkertaisilta. Kokonaisuutena heikompi esitys kuin D1.
-Äänet ok, ei mitään ihmeellistä.
-Tunnelma ei läheskään niin hyvä kuin D1.
-Yksin pelattuna normi tasolla vihut tippuu aika helposti jo pelin alussa, jopa keltaiset mulkvistit.
-Vihut heittelee ihan liikaa kranaatteja ja jopa kilometrin päästä suoraan otsaan. Asiaa ei auta yhtään se, että kranaatit räjähtävät osumasta heti. Pystyyhän niitä toki ilmasta ampumaan, mutta tässä on menty metsään ja huolella.
-Puuttuiko aseiden tiedoista DPS? Haittaa jonkun verran vertailua.
-Pelattavuus hyvällä tasolla näppis-/hiirikombolla, ei ongelmia liikkumisessa tai ampumisessa.

Pidän ykkösestä enemmän, mutta eiköhän tämä tule -75% alelaarista joskus poistettua.
 
Eilen tuli pari tuntia hakattua lisää, ja edelleen aika samat fiilikset kuin ekalla testauksellakin.

-Grafiikka välillä hienoa, välillä sarjakuvamaista. Kartta ja vihuilta tippuvien loottien merkit näyttää tökeröiltä / liian yksinkertaisilta. Kokonaisuutena heikompi esitys kuin D1.
-Äänet ok, ei mitään ihmeellistä.
-Tunnelma ei läheskään niin hyvä kuin D1.
-Yksin pelattuna normi tasolla vihut tippuu aika helposti jo pelin alussa, jopa keltaiset mulkvistit.
-Vihut heittelee ihan liikaa kranaatteja ja jopa kilometrin päästä suoraan otsaan. Asiaa ei auta yhtään se, että kranaatit räjähtävät osumasta heti. Pystyyhän niitä toki ilmasta ampumaan, mutta tässä on menty metsään ja huolella.
-Puuttuiko aseiden tiedoista DPS? Haittaa jonkun verran vertailua.
-Pelattavuus hyvällä tasolla näppis-/hiirikombolla, ei ongelmia liikkumisessa tai ampumisessa.

Pidän ykkösestä enemmän, mutta eiköhän tämä tule -75% alelaarista joskus poistettua.

Joo, kyllähän se TD1 oli aivan mahtava miljööltään ja tunnelmaltaan. Tämä TD2 tuntuu enemmänkin lisäriltä alkuperäiseen peliin. Redditistä näkee hyvin, mitkä ongelmat ovat ärsyttäneet pelaajia (top posts from past week): The Division • r/thedivision

Oma lista itseä ärsyttävistä seikoista:
  • Pelin miljöö ja tunnelma on aika meh, kyllä se luminen kaupunki vaan oli erittäin houkutteleva. Ehkä tähänkin tottuu.
  • Kranaatti/nikko-auto spam on erittäin ärsyttävää, missä vihollisten cooldownit?
  • Pelin valikot ovat aivan jäätävän huonoja PC:llä, kaikkea pitää kliksautella monta kertaa ja nappeja pitää pidellä pohjassa.
  • Suorituskyvyltään heikohko esitys (okei, kyseessä on beta). Mutta Ubisoftille tyypillisesti CPU on taas rajoittava tekijä.
  • Aseista on kyllä mukavasti infoa saatavilla, mutta yleinen DPS-luku olisi kyllä mukava vertailun kannalta.
  • Betassa käytössä olleet skillit tuntuivat aika turhilta (turret, drone, seeker mine)
  • Aseiden attachmentit ovat aika hyödyttömiä suurien negatiivisten bonusten takia
  • Kameran etäisyyttä pelaajasta olisi mukava säätää hieman taaemmaksi.
Eiköhän ainakin joihinkin yllä listattuihin ongelmiin saada korjauksia. Itse pelailin ensimmäistä peliä julkaisun jälkeen enkä koskenut siihen korjauspatchien jälkeen, mutta olen kyllä kuullut paljon positiivista miten Massive korjasi/paransi peliä. Eiköhän tästä ihan hyvä tule, mutta en kyllä lähtisi täydellä hinnalla ostamaan. Onneksi noita AMD-koodeja sai halvalla.
 
Itse kanssa eilen vähä lisää pelailin. Huikea tunnelma tässä on kyllä välillä. Varsinkin yöllinen ukkosmyrksy oli upea ääniä myöten. Combat on ihan toimivaa, tönköistä cover mekaniikoista huolimatta, mutta jotenkin tuohon toivoisi parannusta. Menut on kyllä edlelleen pirun sekavan tuntuiset ja mikä ihmeen juttu se on, että hiirellä pitää tuplaklikkailla niitä menun nappeja. Ei tää kuitenkaan mikään Windowsin työpöytä ole...

Sitten itte en tykkää tuosta, että pitää ravata edes takas eri "tiskien/kojujen" luona jatkuvasti, kun basessa haluaa jotain tehtäviä ottaa vastaan tai skillejä unlockata ym.. Laittaisivat edes sitten ihan vierekkäin noi kaikki.
 
Jaa se beta otti ja loppu jo (juu tiesin että 11.2 mut jotenki odottelin että illemmalla tjsp), anyway.

Aika monet noista ongelmista, joita ite kirjotin ja muutkin täällä maininneet, mm valikkojen ihme tuplaklikkaukset, vihujen "no cooldown", numerobalanssit, yleinen balanssi, yms yms. Uskosin että nämä suurimmaksi osin kyllä korjaantuu, samoin noita bugeja, en koe mitään kauhua että "you simply wont fix in 2months" näiden kohdalla.

Omat huolenaiheet liittyy enempi sisältöön:
- Tunnelma ei vaan vastaa sitä minkä D1 sai aikaiseksi, henkilökohtasta juu, mutta monella tämäkin huoli näyttää olevan.
- Vaikka uskon että aseiden/skillien balanssi (keskenään) tulee paranemaan, niin ainakin tuo 4 pelaajan group kontentin vihollisten Hp on kaukana nautittavasta, pystyykö ne tähän tekemään muutoksia, vai onko group kontent liian syvältä suunniteltu näin. (Vedin sen Endgame missionin soolona ja siinä "bulletsponge" efekti oli jäätävästi parempi kun groupissa).
- Kävin vertailun vuoksi pitkästä aikaa D1 puolella vetämässä muutaman missionin keskeneräisellä, heh sopivasti lvl7 altilla. Ja jotenkin on vaan vaikea käsittää miten se yleinen gameplay on niin jäätävästi sulavampaa kun D2. Se miten ukko liikkuu, nopeudet, aseiden hallinta.. Ne vaan tuntuu paljon paljon paremmalta ykkösessä, huoli on kova että onko D2 suunnitelmallisesti jäykempi, vai onko tuo "korjattavien" listalla...
- Aika pikku juttu ja vähän semmonen seinälle maalattu piru, mutta d2 betassa en löytänyt kun yhden kosmeettisen itemin (ruman takin), muistan että jo ykkösen betassa niitä pipoja sun muita tuli aikalailla. Huoli on kohtalainen että eivät vaan tunge vaatetusta liian isosti mikromaksujen taakse...

Itselläkin on paljon negatiivista sanottavaa, huolia ja murheita tämän suhteen. Mutta hemmetti, jokin tässä kuitenkin odotuttaa siihen malliin että aika fiftysixty maholisuus ostaa jopa launchissa.

Varsinkin yöllinen ukkosmyrksy oli upea ääniä myöten.
Itselle ei tuota tullut vastaan ja piti katsoa youtubesta. Hienohan tuo oli kyllä... Mutta mielestäni kalpenee 6-0 division1 lumimyrskylle, joka aikanaan(julkkarissa) sai leuan loksahtamaan lattialle ainakin allekirjottaneelta.
 
Itse taidan sitten kuulua selvään vähemmistöön kun pidän tämän ympäristöstä enemmän mitä div1. Toki se luminen new york on hieno mutta samalla myös todella itseään toistava, tässä tuntui löytyvän erilaista ympäristöä jo betan perusteella ja hienosti omasta mielestä tehty tuo luonnon oman tilansa takaisin valtaaminen. Erityisesti omaa silmää miellytti yöllinen sumu ja white housen lähistön puiston valaistus. Todella komean näköinen alue, eikä vastaavaa valaistuksen ihastelua tullut kyllä div1 aikaan tehtyä ikinä.
 
Pelkäsin myös, että tuota lumiteema on vaikea päihittää, mutta kyllä tässäkin juuri tuo myrsky, sumu, tulvivat alueet, kasvillisuus yms. luo hienon ympäristön. Ehkä jopa monipuolisempaa paikoin. D1 tullut pelattua +100-200h kaikin lisukkein.

Itselläni tuli 2 kertaa ukkosmyrsky betan aikana. Ekalla kerralla random porukalla oltiin menossa siihen ekaan DZ questiin juosten, kun jyrinä/pauke alkoi vaikka taivas oli kirkas ja kuu paistoi. Luulin ensin, että ne on jotain räjähdysääniä tai osa musiikkia ja kuului skriptattuna siihen, että oltiin menossa DZ. Vasta siellä DZ alueella alkoi sade ja kyllä se tunnelma oli yhtä hieno tai melkein hienompi, kuin D1 lumimyrkyssäkin ainakin itselle :P

Beta oli kyllä kokonaisuuten omaan makuun sen verran hyvä, että ostoon menee ja heti ekojen mukana pelaamassa, jolloin kaikkeen aktiviteettiin löytää sitten nopeasti osallistujia automatchista pidemmän aikaa. Jos tätä meinaa yksinpelinä vääntää, niin se alelaarista nappaaminen on ihan toimiva suunnitelma milloin vain.
 
Division 1:stä tykkäsin, mutta tässä ei ole mitään uutta kaavaan. Jätän myös alelaariin.
 
Tuleeko muilla huonoa oloa sellasta motion sickness tunnetta tästä Division2:sta?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 680
Viestejä
4 495 774
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom