Testissä AMD Ryzen Threadripper 2950X & 2990WX

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 136
Phoronix ajellut lisää win vs. linux testejä, tälläkertaa skaalautuvuutta testattu ja aika mielenkiintoisia tuloksia.

A Look At The Windows vs. Linux Scaling Performance Up To 64 Threads With The AMD 2990WX - Phoronix
Viimeisen testin (cryptinight) 64-säie-pudotukseen on hyvin selvä syy:

Jokainen cryptonight-instanssi(säie) tarvii hyvin nopean accessin 2 megan muistialueeseen, eli siis käytännössä CPUlla tarvitsee 2 megaa "omaa" (L3)-välimuistiaan.

L3-välimuistia on tuossa threadripperissä 64 megaa, eli 32 säikeeseen asti välimuistia on tarpeeksi, yli 32 säikeellä kaikkien säikeiden datat ei mahdu L3-välimuistiin, ja joudutaan hakemaan dataa DRAMilta asti (mistä sen hakeminen on paljon hitaampaa).
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 606
Artikkeliin tehty nyt päivitys eli testattu molemmilla prosessoreilla myös manuaalista ylikellottamista:

2990WX @ 4,05 GHz
2950X @ 4,1 GHz

Molemmille prosessoreille voi ylikellotettaessa suositella järeää custom-vesijäähdytystä ja hyvää ilmavirtausta kotelon sisälle, jotta lämmöt pysyisivät niin prosessorin kuin emolevyn virransyötön osalta kurissa.

Sekä yleisön pyynnöstä testattu suorituskykyä DaVinci Resolve -videoeditointiohjelmalla kahdessa eri skenaariossa: perus 4k-videoeditin renderöinti H264-koodekilla sekä ammattimaisempi tapaus, jossa RED Weaponilla kuvattua 8k-videota renderöity Kakadu JPEG 2000 Dolby Vision UHD -koodekilla.

Ajoin varmuuden vuoksi myös Handbrake-testit uusiksi 1.1.0-versiolla.

Kuten tuloksista näkyy, 32-ytiminen Ryzen Threadripper 2990WX ei kykene tällä hetkellä hyödyntämään täysin ytimiään videoenkoodauksessa ja 16-ytimiset Threadripper-mallit ovat suorituskykyisempiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
261
hmmm, joo,aikamoinen rakennelma tuo TR2 testipenkki,ei varmaan 24/7 käyttöön...lol, handbrake päälle...


hyviä analyyseja prossusta..analysoisin myös intelin vastaavia.

huonohko on TR2 kellottumaan,noh onhan siinä ytimiä kerrakseen!

sitten battlet:

Intel Skylake-X 28-Core VS TR2 32-core

veikkaan,28-corea riittää...helposti



samaan syssyyn...


2700x 8-core VS 8700k/9600K 6-core,9700k/9900K 8-core

6-corea riittää...

joo,mielenkiintoista nähdä kohta 8-core cpu taistelu,eli nyt,kun molemmilla yhtä paljon työntekijöitä.

eli ,ryzen 2700x 8-core VS 9700K/9900K 8-cores



The Stilt ,nähdäänkö TR2 32-core prossua koskaan 3dmarkeissa HOF taulussa 10 parhaan joukossa?

työpöytäkäyttöön TR2 32-coresta kun ei oikein ole järkeä,mutta entä kellotuksiin 3dmarkkiin kaveriksi?
ei ainakaan vielä listoilla...


hmm, kun Intel Skylake-X 28-Core ilmestyy lista päivittyy varmasti.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 264
sitten battlet:

Intel Skylake-X 28-Core VS TR2 32-core

veikkaan,28-corea riittää...helposti
Riittää mihin? Johonkin riittää ja tietyissä tehtävissä ehdottomasti nopeampi kuin 2990WX kun jopa 1950X voittaa tuon esim. Lightroomissa 100-0.
Mutta kun katsellaan suorituskykyä kokonaisuudessa niin suht tasoissa mennään ja se tiedetään jo nyt.
Sen sijaan jos tulee suorituskyky per sijoitettu euro, niin Inteliä viedään kuin litran mittaa

samaan syssyyn...

2700x 8-core VS 8700k/9600K 6-core,9700k/9900K 8-core

6-corea riittää...

joo,mielenkiintoista nähdä kohta 8-core cpu taistelu,eli nyt,kun molemmilla yhtä paljon työntekijöitä.

eli ,ryzen 2700x 8-core VS 9700K/9900K 8-cores
2700X vie lähes jokaisessa hyötyohjelmassa 8700K:ta niin molemmat vakiona kuin molemmat kellotettuna ollen ihan vähän halvempi.
8700K vie lähes jokaisessa pelissä 2700X niin molemmat vakiona kuin molemmat kellotettuna ollen ihan vähän kalliimpi.

Valintoja: hyötykäyttöön vai pelikäyttöön?
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Kyllä toi ryzen on parempi hankinta, toimii pelien ulkopuolella kaikki paljon nopeammin kuin intelillä.

Jos peleissä nyt muutama Fps jää niin sillä ei käytännössä ole mitään merkitystä kun kaikki muu toimii niin paljon nopeammin.
 
D

Deleted member 4604

Vieras (tunnus poistettu)
2700X vie lähes jokaisessa hyötyohjelmassa 8700K:ta niin molemmat vakiona kuin molemmat kellotettuna ollen ihan vähän halvempi.
2700X on keskimäärin 5.3% suorituskykyisempi säikeistyvissä kuormissa kuin 8700K, molemmat vakiona.
8700K:lla on ylikellotuspotentiaalia sen 400-700MHz edestä (7-16%), joten vaikea nähdä miten jälkimmäinen lause pitäisi paikkansa :think:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 961

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 623
Olikohan tämä täällä jo jossain? Jos oli niin pahoittelut muttei osunut silmään. Ainakin itselle tuo 2990WX olisi nyt ihan eri valossa jos olisin tuollaista kaikkeen mahdolliseen käyttöön hankkimassa. Ei olisi täysin pakko bootata mihinkään game-modeen enää. @Sampsa @Kaotik

New GeForce Driver Fixes Performance Issue: Threadripper 2990WX Tested | PC Perspective

Parhaimmillaan erot on aika huikeita entiseen.

Kyllähän tämä tiedossa oli jo, mainittu asiasta ko. ajureiden julkkariuutisessa ja taisivat mainita asiasta viime tekniikkakatsauksessakin :tup:
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 433
Olikohan tämä täällä jo jossain? Jos oli niin pahoittelut muttei osunut silmään. Ainakin itselle tuo 2990WX olisi nyt ihan eri valossa jos olisin tuollaista kaikkeen mahdolliseen käyttöön hankkimassa. Ei olisi täysin pakko bootata mihinkään game-modeen enää. @Sampsa @Kaotik

New GeForce Driver Fixes Performance Issue: Threadripper 2990WX Tested | PC Perspective

Parhaimmillaan erot on aika huikeita entiseen.

Kyllähän tämä tiedossa oli jo, mainittu asiasta ko. ajureiden julkkariuutisessa ja taisivat mainita asiasta viime tekniikkakatsauksessakin :tup:
Ihan hyvä lisäys kuitenkin tähänkin ketjuun, jos joltain oli sattunut menemään ohi :tup:
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 510
@Sampsa Olisiko hyvä idea lisätä artikkelin loppuun huomautus että pelitestit oli tehty rikkinäisillä ajureilla, moni ei varmaankaan hoksaa lukea kommentteja?
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
@Sampsa Olisiko hyvä idea lisätä artikkelin loppuun huomautus että pelitestit oli tehty rikkinäisillä ajureilla, moni ei varmaankaan hoksaa lukea kommentteja?
Ihan ehjät ne ajurit sinänsä olivat, kyseinen prossu vain on rakenteensa takia kykenemätön käyttämään niitä kunnolla. Voisi tietysti puhua ko prossulle paremmin optimoidusta ajuriversiosta.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 623
Ihan ehjät ne ajurit sinänsä olivat, kyseinen prossu vain on rakenteensa takia kykenemätön käyttämään niitä kunnolla. Voisi tietysti puhua ko prossulle paremmin optimoidusta ajuriversiosta.
No ei, se oli ihan bugi NVIDIAn ajureissa joka kirjaimellisesti NVIDIAa lainaten puolitti suorituskyvyn. Tuon luokan bugin kanssa ei voida puhua "ehjistä ajureista"
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
No ei, se oli ihan bugi NVIDIAn ajureissa joka kirjaimellisesti NVIDIAa lainaten puolitti suorituskyvyn. Tuon luokan bugin kanssa ei voida puhua "ehjistä ajureista"
Kyseisellä prossulla, jota ei ollut olemassakaan, kun kyseinen ajuri suunniteltiin, eli prossu siis toimii eritavoin, kuin aikaisemmat ja sinänsä täysin ehjään ajuriin piti tehdä muutoksia uudenlaisen prossun takia. Kyseisen prossun rakenteessa on vain tiettyjä heikkouksia, jotka helposti voivat näkyä esim ajurissa, jossain ohjelmassa tai käyttöjärjestelmässä. Jotta ko heikkoidet väistettäisiin, kaikkiin (käyttis, ajurit ja ohjelmat) on tehtävä mahdollisesti korjauksia. Uutta, markkinoilla olematonta tuotetta on melko mahdotonta huomioida etukäteen, kun sen vahvuuksia tai heikkouksia ei luonnollisestikaan tunneta. Jos julkaistaan uusi tuote, jolla ei toimi, niin vanhat softat eivät sinänsä mene sen takia "rikki" Ennemminkin voisi todeta uuden tuotteen olevat rikki tai ainakin omaavan selkeitä heikkouksia, joita pitää pätsäillä ohjelmistoissa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 623
Kyseisellä prossulla, jota ei ollut olemassakaan, kun kyseinen ajuri suunniteltiin, eli prossu siis toimii eritavoin, kuin aikaisemmat ja sinänsä täysin ehjään ajuriin piti tehdä muutoksia uudenlaisen prossun takia. Kyseisen prossun rakenteessa on vain tiettyjä heikkouksia, jotka helposti voivat näkyä esim ajurissa, jossain ohjelmassa tai käyttöjärjestelmässä. Jotta ko heikkoidet väistettäisiin, kaikkiin (käyttis, ajurit ja ohjelmat) on tehtävä mahdollisesti korjauksia. Uutta, markkinoilla olematonta tuotetta on melko mahdotonta huomioida etukäteen, kun sen vahvuuksia tai heikkouksia ei luonnollisestikaan tunneta. Jos julkaistaan uusi tuote, jolla ei toimi, niin vanhat softat eivät sinänsä mene sen takia "rikki" Ennemminkin voisi todeta uuden tuotteen olevat rikki tai ainakin omaavan selkeitä heikkouksia, joita pitää pätsäillä ohjelmistoissa.
NVIDIAn mielestä kyse ei ollut mistään viasta AMD:n tuotteessa tai sen erilaisuudesta, vaan heidän ajureidensa bugista joka tapahtuu kun siirrytään 16/32-prossuista 32/64-prossuihin. NVIDIA ei ole antanut mitään syytä ymmärtää että vika olisi ollut yhtään missään muualla kuin heidän ajureissaan.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Kyseisellä prossulla, jota ei ollut olemassakaan, kun kyseinen ajuri suunniteltiin, eli prossu siis toimii eritavoin, kuin aikaisemmat ja sinänsä täysin ehjään ajuriin piti tehdä muutoksia uudenlaisen prossun takia. Kyseisen prossun rakenteessa on vain tiettyjä heikkouksia, jotka helposti voivat näkyä esim ajurissa, jossain ohjelmassa tai käyttöjärjestelmässä. Jotta ko heikkoidet väistettäisiin, kaikkiin (käyttis, ajurit ja ohjelmat) on tehtävä mahdollisesti korjauksia. Uutta, markkinoilla olematonta tuotetta on melko mahdotonta huomioida etukäteen, kun sen vahvuuksia tai heikkouksia ei luonnollisestikaan tunneta. Jos julkaistaan uusi tuote, jolla ei toimi, niin vanhat softat eivät sinänsä mene sen takia "rikki" Ennemminkin voisi todeta uuden tuotteen olevat rikki tai ainakin omaavan selkeitä heikkouksia, joita pitää pätsäillä ohjelmistoissa.
32-ytiminen Threadripper eroaa olennaisesti 32-ytimisestä Epycistä seuraavasti:

- Threadripperissa on 4 muistikanavaa, Epycissä 8
-
-
-
-

:facepalm:
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
1 510
Kyseisellä prossulla, jota ei ollut olemassakaan, kun kyseinen ajuri suunniteltiin, eli prossu siis toimii eritavoin, kuin aikaisemmat ja sinänsä täysin ehjään ajuriin piti tehdä muutoksia uudenlaisen prossun takia. Kyseisen prossun rakenteessa on vain tiettyjä heikkouksia, jotka helposti voivat näkyä esim ajurissa, jossain ohjelmassa tai käyttöjärjestelmässä. Jotta ko heikkoidet väistettäisiin, kaikkiin (käyttis, ajurit ja ohjelmat) on tehtävä mahdollisesti korjauksia. Uutta, markkinoilla olematonta tuotetta on melko mahdotonta huomioida etukäteen, kun sen vahvuuksia tai heikkouksia ei luonnollisestikaan tunneta. Jos julkaistaan uusi tuote, jolla ei toimi, niin vanhat softat eivät sinänsä mene sen takia "rikki" Ennemminkin voisi todeta uuden tuotteen olevat rikki tai ainakin omaavan selkeitä heikkouksia, joita pitää pätsäillä ohjelmistoissa.
Tuntuu että sinulla menee käsitteet ominaisuus, bugi ja optimointi reippaasti sekaisin keskenään.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
Tuntuu että sinulla menee käsitteet ominaisuus, bugi ja optimointi reippaasti sekaisin keskenään.
Ei mikään ole mennyt sekaisin.
AMD Nyt vain teki uuden prossun, joka välttämättä vaatii muutoksia ohjelmistoihin, käyttiksiin ja ajureihin, jos sitä halutaan hyödyntää optimaallisesti. Prossu on sinänsä X86 yhteensopiva jne, mutta siinä nyt vain on tuo tietty rakenne, josta seuraa muutamia ongelmia. Ja jos ohjelma / ajuri / käyttisversio on tehty ennenkuin tuon prossun ominaisuuksista tiedettiin, niin hitaus on ihan täysin mahdollinen lopputulos, vaikka ohjelma / ajuri /käyttis olisi täysin ok muilla, perinteisillä prossuilla.

Siksi ko prossua ei ole ollut mitään järkeä hommata, jos ei ole ollut jotain oikeasti todella huimasti säikeistyvää softaa /tehtävää. Tilanne tosin korjautuu pikkuhiljaa kaikkien muokatessa ohjelmistojaan /ajureitaan /käyttiksiään sille paremmin sopiviksi.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 040
Ei mikään ole mennyt sekaisin.
AMD Nyt vain teki uuden prossun, joka välttämättä vaatii muutoksia ohjelmistoihin, käyttiksiin ja ajureihin, jos sitä halutaan hyödyntää optimaallisesti. Prossu on sinänsä X86 yhteensopiva jne, mutta siinä nyt vain on tuo tietty rakenne, josta seuraa muutamia ongelmia. Ja jos ohjelma / ajuri / käyttisversio on tehty ennenkuin tuon prossun ominaisuuksista tiedettiin, niin hitaus on ihan täysin mahdollinen lopputulos, vaikka ohjelma / ajuri /käyttis olisi täysin ok muilla, perinteisillä prossuilla.

Siksi ko prossua ei ole ollut mitään järkeä hommata, jos ei ole ollut jotain oikeasti todella huimasti säikeistyvää softaa /tehtävää. Tilanne tosin korjautuu pikkuhiljaa kaikkien muokatessa ohjelmistojaan /ajureitaan /käyttiksiään sille paremmin sopiviksi.
Eli väität että AMD:n vika jos sama ongelma olisi ollut myös EPYC:n kanssa? Ei ole ilmeisesti testattu kun kukaan tuskin pelikonsoliksi EPYC ostaa mutta hyvin paljon mahdollista että se sama ongelma nvidian ajureiden kanssa olisi näkynyt myös EPYC:n kanssa.
32-core EPYC eroaa 16-core Threadripperistä ainoastaan siinä että on pari numanodea lisää. nVidian ajurit ei ole välttämättä ollut numatietoisia, siis nämä pelikonsoliajurit kun aikaisemmin pelikonsoliin ei ole kukaan hommannut numa prossua kun se on aikaisemmin tarkoittanut että mennään dual socket emoon.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 136
Ei mikään ole mennyt sekaisin.
Kyllä on.

AMD Nyt vain teki uuden prossun, joka välttämättä vaatii muutoksia ohjelmistoihin, käyttiksiin ja ajureihin, jos sitä halutaan hyödyntää optimaallisesti.
Tässä ei ole kyse mistään "optimaalisesti hyödyntämisestä" vaan siitä että suorituskyky romahti aivan totaalisesti aivan selvän bugin takia, ja nVidia aivan selvästi on myöntänyt tämän bugin olemassaolon ja myös korjannut sen uusissa ajureissaan.

Prossu on sinänsä X86 yhteensopiva jne, mutta siinä nyt vain on tuo tietty rakenne, josta seuraa muutamia ongelmia. Ja jos ohjelma / ajuri / käyttisversio on tehty ennenkuin tuon prossun ominaisuuksista tiedettiin, niin hitaus on ihan täysin mahdollinen lopputulos, vaikka ohjelma / ajuri /käyttis olisi täysin ok muilla, perinteisillä prossuilla.
Tuollainen hidastuminen ei ole, ellei niiden koodissa ole jotain todella typerää(ja todella typerää == bugi). Se, että esim. kaksinkertaisesta teoreettissta nopeutuksesta saataisiin vaikka vain 1.3-kertainen käytännön nopeutus selittyisi tällä. Se, että lopputulos on paljon hitaampi ei selity millään tällaisella.

nVidia on selvästi myöntänyt että heidän koodissaa on bugi niin sitten sinä vaan olet päättänyt ettäsinä tiedät nVidiaa paremmin mistä tässä on kyse ja jatkat asian lapsellista jankuttamista :facepalm:

Jälleen kerran pitänee postata linkki tänne:

Dunning–Kruger effect - Wikipedia

Siksi ko prossua ei ole ollut mitään järkeä hommata, jos ei ole ollut jotain oikeasti todella huimasti säikeistyvää softaa /tehtävää. Tilanne tosin korjautuu pikkuhiljaa kaikkien muokatessa ohjelmistojaan /ajureitaan /käyttiksiään sille paremmin sopiviksi.
Läheskään kaikkien ei tarvi korjata yhtään mitään. nVidialla oli bugi. Lisäksi Windowsin skeduleri saattoi olla sille huonosti optimoitu.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
hkultala sanoi:
Kyllä on.



Tässä ei ole kyse mistään "optimaalisesti hyödyntämisestä" vaan siitä että suorituskyky romahti aivan totaalisesti aivan selvän bugin takia, ja nVidia aivan selvästi on myöntänyt tämän bugin olemassaolon ja myös korjannut sen uusissa ajureissaan.



Tuollainen hidastuminen ei ole, ellei niiden koodissa ole jotain todella typerää(ja todella typerää == bugi). Se, että esim. kaksinkertaisesta teoreettissta nopeutuksesta saataisiin vaikka vain 1.3-kertainen käytännön nopeutus selittyisi tällä. Se, että lopputulos on paljon hitaampi ei selity millään tällaisella.

nVidia on selvästi myöntänyt että heidän koodissaa on bugi niin sitten sinä vaan olet päättänyt ettäsinä tiedät nVidiaa paremmin mistä tässä on kyse ja jatkat asian lapsellista jankuttamista :facepalm:

Jälleen kerran pitänee postata linkki tänne:

Dunning–Kruger effect - Wikipedia



Läheskään kaikkien ei tarvi korjata yhtään mitään. nVidialla oli bugi. Lisäksi Windowsin skeduleri saattoi olla sille huonosti optimoitu.
No, en ole ikinä onnistunut näkemään ennemminkään ohjelman bugina sitä, kun julkaistaan uusi rauta, jossa on ongelma, joka sitten aiheuttaa vanhan ohjelman toimimisen ei odotetusti.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 136
No, en ole ikinä onnistunut näkemään ennemminkään ohjelman bugina sitä, kun julkaistaan uusi rauta, jossa on ongelma, joka sitten aiheuttaa vanhan ohjelman toimimisen ei odotetusti.
:facepalm:

Raudassa ei tässä tapauksessa ollut mitään ongelmaa vaan ongelma oli nvidian ajureissa, ja nvidia on myöntänyt tämän.

Mutta, sinua ei mitkään faktat kiinnosta kun haluat vaan keksiä typeriä syitä haukkua AMDtä, oli niillä mitään korrelaatiota totuuden kanssa tai ei.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
:facepalm:

Raudassa ei ollut mitään ongelmaa vaan onogelma oli nvidian ajureissa, ja nvidian on myöntänyt tämän.

Mutta, sinua ei mitkään faktat kiinnosta kun haluat vaan haukkua AMDtä.
Katsoin vain, milloin ongelma tuli esille ja missä kokoonpanoissa. Ajureista en tiedä, kun ei ole itse tehdyt, muuta kuin sen, että perinteisesti Nvidian ajureita pidettiin erittäin nopeana, poislukien Ryzenin kanssa, joilla oli hidastumista jo pienemmälläkin coremäärillä ja tuolle todella raju pudotus.

Ja mikä nyt noin kiristää, kun asiaa on selkeästikin huomattavasti korjattu, niinkuin nuo tuloksetkin esittävät. Ja vaikka korjauksilla nyt onnistutaankin ohittamaan ongelma, niin prossun rakenne on silti, mikä on ja jos huonosti käy, niin se voi toimia selkeästi hitaammin, kuin pitäisi.
Tosin jos käyttis , ajurit ja softa ottaa tuon fiksusti huomioon, niin haitta lienee lähinnä olematon.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 264
Niin, nvidian ajurit eivät ole huomioineet, että x86-64 prossut voivat toimia myös noin kuin AMD Threadripper. Kyseessä selkeästi puute ajureissa, joka vaan ei ole aiemmin tullut ilmi.

AMD:n prossu ei ollut epäyhteensopiva minkään stantardin kanssa, nvidian ajurit olivat osittain = nvidian syy, mutta ei tässä tapauksessa mitenkään tahallinen juttu ja aika harvinainen tilanne
 

Osjur

ლ(ಠ益ಠ)ლ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
153
Kauhee vänkääminen jostain bugista mikä oli ihan Nvidian oma moka. Sama käsittääkseni tapahtui myös Intelin prossuilla (dual socket systeemeissä) jos niiden core/threadmäärä nousi yli 31/62... Eli Griffin:in logiikkaa käyttäen myös intelin raudassa on vikaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 455
Itse laitoin 7900X-setin vaihtoon for shits & giggles. 2950X tilalle Aoruksen Xtremen kanssa. Pitänee katsella miten wörkkiipi harrastelijalla.

Tuo uusi ominaisuus vaikuttaa ihan lupaavalle WX-siruja harkitseville, jos koneella on tarkoitus tehdä muutakin kuin hyvin spesifejä työkuormia. Kuvittelis että tuo osaa soveltaa toimintaansa ihan yleisesti softissa eikä vaan peleissä, vaikka ne olikin valokeilassa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 414
Viestejä
4 217 002
Jäsenet
71 043
Uusin jäsen
pig

Hinta.fi

Ylös Bottom