Testissä Samsung Galaxy S25 Edge

En näe ihan markkinarakoa tähän malliin mutta ehkä olen väärässä.
S25+ tarjoaa kuitenkin paremman akunkeston sekä suorituskyky on pidemmässä kestossa hieman paremmin hallinnassa.
Ehkä jos hinta olisi lähempänä 899€ niin voisi jotenkin ymmärtää.

163 grammaa taitaa olla ihan hyvä lukema näin isolle puhelimelle. Toki kaikki on suhteellista, kun itse ainakin koin aikanaan Galaxy S7:n todella painavana jöötinä, kun sen 150 gramman paino oli huomattavasti enemmän kuin ne <130 gramman Lumiat sitä ennen.

Kamerakyhmy on kyllä järkyttävä näin ohuessa laitteessa, mutta toki pakollinen jos meinataan käyttää suurikokoista sensoria.

Ohut... Taivutus testiä ei varmaan tule.. Aikoinaan oneplus kolmoseen kun laittoi suojakumiin se taipui selvästi. Mitenköhän tän laita. Aika monta Samsung testiä ollaan saatu.

163 grammaa taitaa olla ihan hyvä lukema näin isolle puhelimelle. Toki kaikki on suhteellista, kun itse ainakin koin aikanaan Galaxy S7:n todella painavana jöötinä, kun sen 150 gramman paino oli huomattavasti enemmän kuin ne <130 gramman Lumiat sitä ennen.

Kamerakyhmy on kyllä järkyttävä näin ohuessa laitteessa, mutta toki pakollinen jos meinataan käyttää suurikokoista sensoria.
Liekkö olemassa tehokasta ja pientä puhelinta ilman kyhmyjä? Kuvia tulee kuitenkin aika vähän otettua...

Liekkö olemassa tehokasta ja pientä puhelinta ilman kyhmyjä? Kuvia tulee kuitenkin aika vähän otettua...
Pixel 9a tulee lähinnä mieleen. 6.3" näytön pienuus on toki suhteellista ja suorituskykytesteissä puhelin jää jälkeen uusimmille lippulaivoille mutta normikäytössä tehoeroa tuskin huomaa.

Itse olisin kaivannut näyttöön anti glarea. Omassa 24ultrassa jo. Jäi koko s25 sarja vähän pettymykseksi. Tää edge olisi ok, mutta liikaa joutuu kärsimään, kun karsittu.

Aluksi olin ihan kiinnostunut tästä luurista, mutta kun kävin kaupassa hipelöimässä, niin ei istunut kyllä yhtään omaan käteen. Koko ja ohuus teki ainakin itselläni käytön yhdellä kädellä jotenkin todella kiikkeräksi. Muuten kyllä oli tyylikkään oloinen luuri. Sen verran boomer olen, että harvemmin tulee kaksin käsin käytettyä puhelinta poislukien viestien kirjoitus.

Pixel 9a tulee lähinnä mieleen. 6.3" näytön pienuus on toki suhteellista ja suorituskykytesteissä puhelin jää jälkeen uusimmille lippulaivoille mutta normikäytössä tehoeroa tuskin huomaa.

Näyttö on pienehkö (nykymittapuun mukaan), mutta 8.9mm paksuus on aivan läskeimmästä päästä, eikä tuo 186 gramman paino myöskään ole mitenkään kevyt.

Tekniseltä toteutukseltaan s25 edge on kiinnostava, sillä vaikuttaa että sisuskalujen osalta on mietitty asioita uudestaan ja siten saatu ohuemmaksi. En mä tätä itselleni puhelimeksi hanki, mutta todennäköisesti nyt tehdyn kehitystyön hedelmiä nähdään s26/s27 malleissa lähivuosina. Hyvä pelinavaus mielestäni ohuisiin puhelimiin, vaikka tuskin tästä mitään valtavaa myyntimenestystä tulee.

En näe ihan markkinarakoa tähän malliin mutta ehkä olen väärässä.
S25+ tarjoaa kuitenkin paremman akunkeston sekä suorituskyky on pidemmässä kestossa hieman paremmin hallinnassa.
Ehkä jos hinta olisi lähempänä 899€ niin voisi jotenkin ymmärtää.
Veikkaan että jos jatkavat tuota mallistoa niin ensi vuoden puhelimeen on jo saatu akunkestoa parannettua kun näitä uusia akkuteknologioita on ilmeisesti tulossa jossain vaiheessa.

Jos tuo akunkesto on riittävän hyvä niin kyllä itse ainakin otan kevyemmän puhelimen mielummin kuin nämä yli 200 grammaa painavat tiiliskivet. Mikä sitten on riittävän hyvä akunkesto niin se on eri asia. Suurin osa ihmisistä kai latailee edelleen puhelimia yön yli, niin sen puoleen aletaan olla siinä pisteessä että parantunut akunkesto ei enää tuo niin paljoa lisäarvoa.

Eniten odottelisin lippulaivaa pienessä koossa. Pari päivää sitten hypistelin note10 perusmallia. Oli kynät ja yhdellä kädellä mahtava käyttää. Jopa note10+ tuntui kädessä mukavalta. Eikä ärsyttävää kamerakyhmyä. Kynä pelastaa pienen näytön käytön, kun osuu mihin haluaa.

S25 suojakuoren kanssa on sileä ja aika monet muut puhelimet myös.
Itse aina käytän suojakuorta niin kamera kyhmystä ei ole haittaa.
Pientä puhelinta ei saa muuta kun noi taittuvat flip mallit mutta se on kestävyyden kustannuksella.

• Tykkää
Reactions: JES
S25 suojakuoren kanssa on sileä ja aika monet muut puhelimet myös.
Itse aina käytän suojakuorta niin kamera kyhmystä ei ole haittaa.
Pientä puhelinta ei saa muuta kun noi taittuvat flip mallit mutta se on kestävyyden kustannuksella.
S23 suojakuoren kanssa käytössä. Jos ei olisi kyhmyä niin menisi luultavasti ilman suojakuorta.

En ollut tästä lainkaan innostunut enkä seurannut uutisointia, mutta nyt kun arvostelua on lukenut, eipä tässä lopulta muuta vikaa ole kuin akun pieni kapasiteetti. Ohuudella ei ole ainakaan näin kokeilematta mitään merkitystä, mutta keveys houkuttelisi.

Kameraratkaisu miellyttää enemmän kuin perusmalleissa. Ei sillä 3x-telekameralla mitään tee. Minun puolestani ultralaajakulmankin voisi heivata.

Kuvakulmat, mitä lähes aina oikealla kameralla käytän, ovat 1) pääkameraa vastaava laajakulma, joka sopii maisemakuvaukseen ja sisätiloihin 2) klassinen 35 mm kinovastaava, joka sopii kadulla kuvaamiseen ja ryhmäkuviin juhlissa 3) 2x-kameraa vastaava normaali kuvakulma, joka sopii yksittäisen kohteen, esimerkiksi yhden ihmisen tai tuotekuviin yhden tavaran kuvaamiseen.

Näistä kaksi jälkimmäistä voidaan hyvin toteuttaa pääkameran sensorista tehtävällä rajauksella. Parasta siis, jos kaikki paukut laitetaan mahdollisimman hyvään pääkameraan.

En ollut tästä lainkaan innostunut enkä seurannut uutisointia, mutta nyt kun arvostelua on lukenut, eipä tässä lopulta muuta vikaa ole kuin akun pieni kapasiteetti. Ohuudella ei ole ainakaan näin kokeilematta mitään merkitystä, mutta keveys houkuttelisi.

Kameraratkaisu miellyttää enemmän kuin perusmalleissa. Ei sillä 3x-telekameralla mitään tee. Minun puolestani ultralaajakulmankin voisi heivata.

Kuvakulmat, mitä lähes aina oikealla kameralla käytän, ovat 1) pääkameraa vastaava laajakulma, joka sopii maisemakuvaukseen ja sisätiloihin 2) klassinen 35 mm kinovastaava, joka sopii kadulla kuvaamiseen ja ryhmäkuviin juhlissa 3) 2x-kameraa vastaava normaali kuvakulma, joka sopii yksittäisen kohteen, esimerkiksi yhden ihmisen tai tuotekuviin yhden tavaran kuvaamiseen.

Näistä kaksi jälkimmäistä voidaan hyvin toteuttaa pääkameran sensorista tehtävällä rajauksella. Parasta siis, jos kaikki paukut laitetaan mahdollisimman hyvään pääkameraan.
Perus S25 on kevyempi 1g.
Tietysti jos haluaa suuremman näytön on se vaihtoehto.

Statistiikka

Viestiketjuista
279 104
Jäsenet
77 882
Uusin jäsen
pösö70

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom