Testissä NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti (16 Gt)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en ottaisi enään tänä päivänä sitä 8gigan korttia.
suuri osa pelaajista tuskin pelaa koskaan näitä muistia syöviä hittipelejä. joten heille 8GB riittää. heille hinta on tärkein kriteeri ja saatavuus. onhan noi ylihintaisia mutta markkina on jo vuosia ollu perseestä. eikä hinnat laske koskaan alas kun kerran myyntiä on

Mä en ottaisi enään tänä päivänä sitä 8gigan korttia.

Jos hinta on oikea miksi ei, kyllähän jollain Vega 64 vielä pelaa vaikka siinä onkin vain se 8GB muistia. Tosin ei siitä enää edes 100€ maksaisi, ehkä jonkun 20-30€. Mutta täysin mahdollista jopa hieman vanhempia pelejä 1440p resoluutiollakin pelata. Eli ns. retro koneeseen mihin laittaa vaan 16Gb RAM, jonkun AM4 emon ja esim. käytetyn 3600X prosessorin tms..

Muksujen koneeseen vois tollasen hommata, siis 8 gigasen mallin. Pelaavat pääasiassa Minecraftia, Robloxin pelejä ja fortniteä. Tällä hetkellä koneessa 5700g prossu jonka integroidulla näyttiksellä pelaavat:D Toishan toi 5060ti 8 gt varmasti kivasti lisää potkua

Kyllähän itsekin ostin muksun koneeseen tuon 7600 8GB kortin, (vajaa?) kaksi vuotta sitten (av1 oli tarpeen). Mutta en minä sitä nyt uutena enää ostaisi, ainakaan millään yli 400e hinnalla (en ostanut toki tuolloinkaan kun silloinkin alle 300e oli raja).

Mutta odotan mielenkiinnolla mitä 9060 (XT) tarjoaa ja mihin hintaan. Onneksi FSR4 on käyttökelpoinen myös 1080p resolla (quality -valinnalla, kuten Dlss4, joka alkaa olla aika tärkeää tuon teholuokan kortissa, tietty jos tulee 5060ti tehotasolle niin siltikin isommilla resoilla) vaikka Dlss4 onkin toki paremmin tuettuna (HUBin uusimmasta videosta). Toivomme paljon hyviä suorituskyvyltään/hintaluokaltaan olevia kortteja.

5060ti 16gb puolustaa ihan ok paikkaansa ainakin tuossa hintaluokassa kun ei siihen oikein mitään uutta ole tarjolla toistaiseksi (XT saattaa tulla tuohon, toivottavasti halvemmalla). 8gb Ti -kortista on vain vitsi (ja huhut kertovat että tällainen tulisi myös XT kortista) ja tulevalla 5060 kortilla on sentään hinnan puolesta mahdollista kilpailla (tuleeko sitten 9060 ilman XTtä tätä vastaan jää nähtäväksi).

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
275 712
Jäsenet
77 359
Uusin jäsen
CasaFIN

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom