- Liittynyt
- 21.06.2017
- Viestejä
- 7 268
Varmaan joku peli, jonka pelaamiseen vaaditaan 500 euron näytönohjain ja 16 megaa muistia, tehdään optimoituna 60 euron tuplaydinprossulle.
No kyllähän uudet pelit joissa on täysin uusi moottori skaalavat hyvin coreille. Ongelmana on se kun noita pelejä tehdään unreal enginellä ja parilla muulla jotka ovat yli 10v vanhoja pahimmillaan. Joihin on sitten vuosien varrella jotain multicore tukea purkattu mukaan mutta jotka edelleen hyötyy ihan älyttömästi singlecore kellosta.
Esim. Unreal engine 3 on jo 13v vanha engine jota on viimeeksi päivitetty 2v sitten. Silti kyseisellä enginellä on julkastu edelleen pelejä ja tullaan julkaisemaan tulevaisuudessa.
Unreal engine 4 on jonkin verran parempi, onhan se julkaista 5v sitten. Mutta siinäkin juuret ulottuu aikaan ennen multicore prossuja koska tuota engineä alettiin työstää jo 2003. Eli 4:n kehitys aloitettiin vuotta ennen 3:n julkaisua.