Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 164
Kuinka nopeasti olette saaneet vastauksia huoltopyyntöihin tuossa teslan sovelluksessa? Aika moni parjaa nimenomaan tuota teslan huoltoa ja aspaa, ja kun tuo omankin yksilön edes saaminen kaupasta oli sellainen via dolorosa niin kieltämättä jännittää miten jatkossa.
Päivästä neljään viikkoon, ei sen pienempää skaalaa. Ja sitten kun huoltoa varaa paikan päälle, niin ei tosiaan kannata tehdä sitä oletusta, että 10minuutin välein olevat ajat tarkoittaisivat jotenkin sitä, että auto otetaan työn alle näiden mukaan, vaan se on sitten kun joku joskus vaivautuu. Varaa aina vaan ensimmäisen ajan aamulta ja jättää auton sinne päiväksi, muuten saa istua loungessa 5minuutin homman takia 5h.
 
Liittynyt
13.09.2023
Viestejä
41
Päivästä neljään viikkoon, ei sen pienempää skaalaa. Ja sitten kun huoltoa varaa paikan päälle, niin ei tosiaan kannata tehdä sitä oletusta, että 10minuutin välein olevat ajat tarkoittaisivat jotenkin sitä, että auto otetaan työn alle näiden mukaan, vaan se on sitten kun joku joskus vaivautuu. Varaa aina vaan ensimmäisen ajan aamulta ja jättää auton sinne päiväksi, muuten saa istua loungessa 5minuutin homman takia 5h.
Huhhuh, pahan kuuloista. Toisaalta oman kokemuksen perusteella kaikki autohuollot ovat olleet tasaisen perseestä palvelunsa ja usein myös työnjäljen puolesta. Lexus ainoa poikkeus, missä kaikki meni aina prikulleen, harmi että niiden sähköautot taas ovat aika heikohkoja yrityksiä.
 
Liittynyt
10.09.2023
Viestejä
9
Huhhuh, pahan kuuloista. Toisaalta oman kokemuksen perusteella kaikki autohuollot ovat olleet tasaisen perseestä palvelunsa ja usein myös työnjäljen puolesta. Lexus ainoa poikkeus, missä kaikki meni aina prikulleen, harmi että niiden sähköautot taas ovat aika heikohkoja yrityksiä.
Niin, jos autoon on pakko jotain tehdä niin vaikea laittaa paremmaksi kuin Teslan ranger. Saa itse sanoa milloin ja missä toimenpide tehdään ja itse ei tarvitse olla edes auton lähellä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 490
Kyllä, tottakai. Ajattelitko että Ranger pystyisi itsenäisesti trackkäämään missä sun auto on ja päättelemään milloin olisi sinulle hyvä hetki laittaa se kuntoon vai mitä tarkoitit?
Niin, jos autoon on pakko jotain tehdä niin vaikea laittaa paremmaksi kuin Teslan ranger. Saa itse sanoa milloin ja missä toimenpide tehdään ja itse ei tarvitse olla edes auton lähellä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 164
Niin, jos autoon on pakko jotain tehdä niin vaikea laittaa paremmaksi kuin Teslan ranger. Saa itse sanoa milloin ja missä toimenpide tehdään ja itse ei tarvitse olla edes auton lähellä.
Niinno, se Rangeri ei muutu hallinostimeksi vaikka kuinka hieno konsepti olisikin joidenkin korjauksien kohdalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
329
Niinno, se Rangeri ei muutu hallinostimeksi vaikka kuinka hieno konsepti olisikin joidenkin korjauksien kohdalla.
Alkukesästä Teslan myyjä höpötteli, että ainakin Itä-suomessa rangerit ovat vuokranneet jotain paikallista korjaamoa jos on nosturia vaativaa työtä ollut ja korjanneet siellä hallissa. En tiedä onko kenelläkään oikeasti käynyt näin, vai oliko tuo vaan myyjän omia höpinöitä sitten?
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
998
Päivästä neljään viikkoon, ei sen pienempää skaalaa. Ja sitten kun huoltoa varaa paikan päälle, niin ei tosiaan kannata tehdä sitä oletusta, että 10minuutin välein olevat ajat tarkoittaisivat jotenkin sitä, että auto otetaan työn alle näiden mukaan, vaan se on sitten kun joku joskus vaivautuu. Varaa aina vaan ensimmäisen ajan aamulta ja jättää auton sinne päiväksi, muuten saa istua loungessa 5minuutin homman takia 5h.
No ei kai nämä huollot ole aiemminkaan mitään partureita olleet. Itsellä ihan merkistä riippumatta - ja siitä onko kyseessä määräaikashuolto vai korjaus - toiminut homma niin, että auto edellisenä iltana tai aamulla korjaamon pihaan ja soittelevat kun tulee valmiiksi. Vikatilanteissa on joskus odotettu pari viikkoakin jonkun osan saamista. Ihmetyttää kyllä miksi tuonne edes joku tuollainen kellonaikavarailujuttu on laitettu kun ei niillä ainakaan suomessa ole tavannut olla mitään virkaa.
 

jpp

Liittynyt
07.12.2021
Viestejä
251
Et nyt oikeastaan. Ranger tulee siihen osoitteeseen mihin tilattu aikaan x.
Ei tämäkään ihan näin tarkkaa ole (ainakaan kaikkien rangerien kanssa). Itsellä ainakin kun aikaväli oli x-y, niin rangerin kanssa puhelimessa sovittiin, että tulee paikkaan a tai b, kun en vielä ollut varma missä auto on. Toki näiden paikkojen tulee olla järkevän ajan/matkan päässä toisistaan, että tuo onnistuu.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
218
Mulla ensimmäisen model Y: n kohdalla jo luovutuksessa varattiin huoltoaika, kun etuovien listat olivat vinossa ja muutenkin ovien kohdalla oli aikamoiset gäpit. Noh, tuli ranger ensin kotipihaan toteamaan, ettei säätämisellä saa riittävää tulosta, koska ovet oli irroitettava kokonaan ja ohjattiin varaamaan uusi huoltoaika Vetokujalle. Kyllä ne yrittää parhaansa ja tarpeen vaatiessa ohjaavat sitten huoltamolle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 234
Mulla ensimmäisen model Y: n kohdalla jo luovutuksessa varattiin huoltoaika, kun etuovien listat olivat vinossa ja muutenkin ovien kohdalla oli aikamoiset gäpit. Noh, tuli ranger ensin kotipihaan toteamaan, ettei säätämisellä saa riittävää tulosta, koska ovet oli irroitettava kokonaan ja ohjattiin varaamaan uusi huoltoaika Vetokujalle. Kyllä ne yrittää parhaansa ja tarpeen vaatiessa ohjaavat sitten huoltamolle.
Herää kyllä kysymys miksi auto luovutettiin tuossa kunnossa ja miksi korjaustarvetta ei voitu jo luovutuksen yhteydessä arvioida rangerille liian suureksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 490
Herää kyllä kysymys miksi auto luovutettiin tuossa kunnossa ja miksi korjaustarvetta ei voitu jo luovutuksen yhteydessä arvioida rangerille liian suureksi.
Tesla luovuttaa ne siinä kunnossa missä ovat. Asiakkaan vastuulla sitten ottaako vastaan vai ei.
Tai laittaako huoltoon vai ei. Ovathan toki muuttaneet takuuehtoja kokoajan huonommiksi. Ennen kattoi koko takuu ajan nitinät jne. Nyt vain vuosi. Maalit vain 100km.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 164
Kyllä eli aivan turha koko palvelu kun eivät edes nosturia tuo mukanaan. Aika paljon kuitenkin onnistuu ilman sitä hallinosturiakin.
En tiedä miten sait noin tulkittua, mutta hienoa, että (tämäkin) meni tunteisiin.

Pointti nyt tuossa vastauksessa alkuperäiseen viestiin oli, että se rangeri ei ole mikään ihmemies ja autoa joutuu myös viemään paikan päälle, jolloin ei kauheasti lohduta vaikka toimisi kuinka hienosti. Esim. omassa yksilössä kaikki korjaukset ovat vaatineet hallinostimen.
Alkukesästä Teslan myyjä höpötteli, että ainakin Itä-suomessa rangerit ovat vuokranneet jotain paikallista korjaamoa jos on nosturia vaativaa työtä ollut ja korjanneet siellä hallissa. En tiedä onko kenelläkään oikeasti käynyt näin, vai oliko tuo vaan myyjän omia höpinöitä sitten?
En osaa sanoa, mutta epäilen, että näin toimittaisiin ainakaan täällä PKS, ja jos niin ei kyllä itselleni ole moista vaihtoehtoa mitään kautta tarjottu vielä.
No ei kai nämä huollot ole aiemminkaan mitään partureita olleet. Itsellä ihan merkistä riippumatta - ja siitä onko kyseessä määräaikashuolto vai korjaus - toiminut homma niin, että auto edellisenä iltana tai aamulla korjaamon pihaan ja soittelevat kun tulee valmiiksi. Vikatilanteissa on joskus odotettu pari viikkoakin jonkun osan saamista. Ihmetyttää kyllä miksi tuonne edes joku tuollainen kellonaikavarailujuttu on laitettu kun ei niillä ainakaan suomessa ole tavannut olla mitään virkaa.
Tässä juuri oli se pointti, että toisinkuin voisi kuvitella 10 minuutin välein varattavissa olevista ajoista, niin homma ei toimi kuin parturi ja jollei kiinnosta istua tunteja loungessa, niin vie ja jättää sen auton sinne.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 747
Tässä juuri oli se pointti, että toisinkuin voisi kuvitella 10 minuutin välein varattavissa olevista ajoista, niin homma ei toimi kuin parturi ja jollei kiinnosta istua tunteja loungessa, niin vie ja jättää sen auton sinne.
En omalla kokemuksella tiedä mitä muuta voisi auton merkkihuollosta odottaakaan. Audille kun on auton vienyt heidän pyynnöstä heti aamukasilta niin eivät moneen tuntiin edes koske autoon. Haluavat vaan että auto on siellä jotta voivat sitä työstää sitten kun ehtivät.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 895
Alkukesästä Teslan myyjä höpötteli, että ainakin Itä-suomessa rangerit ovat vuokranneet jotain paikallista korjaamoa jos on nosturia vaativaa työtä ollut ja korjanneet siellä hallissa. En tiedä onko kenelläkään oikeasti käynyt näin, vai oliko tuo vaan myyjän omia höpinöitä sitten?
Näin on tapahtunut ihan Länsi-Suomessa, alta 40 km Teslan toimipisteeltä. Omin silmin olen nähnyt.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
998
Tässä juuri oli se pointti, että toisinkuin voisi kuvitella 10 minuutin välein varattavissa olevista ajoista, niin homma ei toimi kuin parturi ja jollei kiinnosta istua tunteja loungessa, niin vie ja jättää sen auton sinne.
Jeps. Ihan normisetit. Tietty tuollainen ajanvarausjärjestelmä saattaa jotakuta, vaikka ensimmäisen autonsa ensimmäistä huoltoa suunnittelevaa henkilöä, johtaa harhaan ja hän kuvittelee noiden huoltojen toimivan kuin se parturi.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 373

Screenshot_2024-08-28-17-33-58-577_com.brave.browser.jpg
Oletettua parempi 2nd gen 4680 ja 3rd gen valmiina, jolloin pack lvl energiatiheys 200 Wh/kg tuntumassa. Kaipa tuo edellinen sukupolvi 4680 olisi jo kelvannut meille kun parempi mitä nykyiset 2170, mutta se este ollut kalleus. Toivottavasti skaalaavat nopeasti tuo linjaston Berliiniin niin pääsee nauttimaan hyvästä akusta.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
218
Tesla luovuttaa ne siinä kunnossa missä ovat. Asiakkaan vastuulla sitten ottaako vastaan vai ei.
Tai laittaako huoltoon vai ei. Ovathan toki muuttaneet takuuehtoja kokoajan huonommiksi. Ennen kattoi koko takuu ajan nitinät jne. Nyt vain vuosi. Maalit vain 100km.
Tämä, ja en tiedä onko siitä jo luovuttu mutta ainakin 2019-2020 tuli vielä 1 vuoden tilauskielto jos kieltäydyit ottamasta autoa vastaan.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 373
Lokakuussa tulossa 7 paikan optio y malliin Euroopaan. Todennäköisesti haalii ostajia lisää, mutta jenkkiversion jalkatilat oli ainakin onnettomat. Saa nähdä onko eri design tänne tuleviin, mutta kattolinja ja jalkatilat varmaan rajaa käyttäjät hoikkiin alle 10 vuotiaisiin.
 

Mariini

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 874
Kaikki ne enemmän tai vähemmän onnettomia on ellei kokoluokka ole ns. Full size SUV. Jos ei tiedä mitä tarkoitetaan niin GMC Yukon XL ja vastaavat, Model X:kin on vielä alamittainen. :comp:
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 373
Jos himoitsee takapotku y longrangea niin saattaa olla viimeiset hetket. Konfiguraattorissa ei saa enää geminiä hopeisilla kapseleilla muut mallit kyllä saa eli jotain muutosta lähiaikoina sen suhteen tulossa?
Screenshot_2024-08-29-11-26-05-511_com.brave.browser.jpg
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 373
Kaikki ne enemmän tai vähemmän onnettomia on ellei kokoluokka ole ns. Full size SUV. Jos ei tiedä mitä tarkoitetaan niin GMC Yukon XL ja vastaavat, Model X:kin on vielä alamittainen. :comp:
Joo totta. Vaikka mahtuisi aikuinenkin joihinkin malleihin niin eipä jää tavaroille tilaa penkkien takana ainakaan isommille matkoille niin pitäisi olla minimissään kattoboxi.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 534
Kaikki ne enemmän tai vähemmän onnettomia on ellei kokoluokka ole ns. Full size SUV. Jos ei tiedä mitä tarkoitetaan niin GMC Yukon XL ja vastaavat, Model X:kin on vielä alamittainen. :comp:
Toki tuo menisi Suomessa luultavasti jo kuorma-autoksi. :D

Ilmeisesti tuossa Id Buzzissa on oikeasti ihan käyttökelpoinen kolmas rivi. Ei toki ole SUV, jonka alkuperäinen määritemä taisi muutenkin olla se, että se oli ns. täysikokoisen lava-auton rungolle rakennettu, mikä tarkoittaa että suurin osa nykyään SUVeina myytävistä autoista ei sitä standardia täytä muutenkaan...
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 373
Tuon mukaan q1/25 juniper laukaisu ja Q3/25 sitten tulossa samalle juniper rakenteelle oleva typistetty halppis hatchback, jonka toimitukset alkavat 2026 alussa.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 534
Tuon mukaan q1/25 juniper laukaisu ja Q3/25 sitten tulossa samalle juniper rakenteelle oleva typistetty halppis hatchback, jonka toimitukset alkavat 2026 alussa.
Jos Juniperissa on:
  • Kaikki Highlandin oleelliset päivitykset
  • Oikeat vilkut viiksillä
  • Sadetunnistin
  • Säädettävä regen, jonka saa myös pois päältä
  • Jollain kameraa järkevämmällä sensorilla toimiva adaptiivinen vakkari, jota voi oikeasti käyttää
Niin ostan heti, lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon.

(onneksi ei tarvitse pelätä joutuvansa ostohousuja pukemaan, koska kamerapohjaisuus kaikessa ja rattivilkut on ne kukkulat jotka Elon on arvioinut kuolemisen arvoisiksi)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 490
Jos Juniperissa on:
  • Kaikki Highlandin oleelliset päivitykset
  • Oikeat vilkut viiksillä
  • Sadetunnistin
  • Jollain kameraa järkevämmällä sensorilla toimiva adaptiivinen vakkari, jota voi oikeasti käyttää
Niin ostan heti, lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon.

(onneksi ei tarvitse pelätä joutuvansa ostohousuja pukemaan, koska kamerapohjaisuus kaikessa ja rattivilkut on ne kukkulat jotka Elon on arvioinut kuolemisen arvoisiksi)
Mahdollista myös että edessä puskurissa kamera.
Mitä enemmän tulee muutoksia näihin asioihin se vain kertoo, että Teslalla ei ole tapaa toteuttaa FSDta. Etenkin kun kohta on robotaxi eventti ja jos tässä muuttuu kamerat, paikat jne. Se varmistaa että myyty huuhaata.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 856
Jos Juniperissa on:
  • Kaikki Highlandin oleelliset päivitykset
  • Oikeat vilkut viiksillä
  • Sadetunnistin
  • Säädettävä regen, jonka saa myös pois päältä
  • Jollain kameraa järkevämmällä sensorilla toimiva adaptiivinen vakkari, jota voi oikeasti käyttää
Niin ostan heti, lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon.

(onneksi ei tarvitse pelätä joutuvansa ostohousuja pukemaan, koska kamerapohjaisuus kaikessa ja rattivilkut on ne kukkulat jotka Elon on arvioinut kuolemisen arvoisiksi)
Eikö kannattaisi ostaa junipeerin tultua vähän käytetty Y? On kuitenkin ne viikset.
 

jpp

Liittynyt
07.12.2021
Viestejä
251
Jos Juniperissa on:
  • Kaikki Highlandin oleelliset päivitykset
  • Oikeat vilkut viiksillä
  • Sadetunnistin
  • Säädettävä regen, jonka saa myös pois päältä
  • Jollain kameraa järkevämmällä sensorilla toimiva adaptiivinen vakkari, jota voi oikeasti käyttää
Niin ostan heti, lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon.

(onneksi ei tarvitse pelätä joutuvansa ostohousuja pukemaan, koska kamerapohjaisuus kaikessa ja rattivilkut on ne kukkulat jotka Elon on arvioinut kuolemisen arvoisiksi)
Miksi tuota adaptiivista vakkaria ei voi käyttää? Luulisin, että Y:n vakkari toimii samoin kuin kolmosessa? Joo, osalla teistä auto luulee rajoituksen olevan vaikka 50 kun oikeasti on 80, mutta tuonkin voi manuaalisesti korjata, jos ainoastaan vakkaria käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 119
Miksi tuota adaptiivista vakkaria ei voi käyttää? Luulisin, että Y:n vakkari toimii samoin kuin kolmosessa? Joo, osalla teistä auto luulee rajoituksen olevan vaikka 50 kun oikeasti on 80, mutta tuonkin voi manuaalisesti korjata, jos ainoastaan vakkaria käyttää.
Itse olen ajanut Y:n autopilotilla varmaan 60 000 km, ja joo, joskus on rajoitus pielessä, mutta rullaa pyörittämällä saa oikeaksi. Suurimmalta osien ei mitään ongelmaa.

Jokainen tyylillään, mutta vaikea uskoa että missään autossa on täydellistä adaptiivista?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 628
Uudessa softaversiossa on näköjään jotain recall-päivityksiä:

Tesla Addresses Autopilot Recall in Europe & Improves Automatic Emergency Braking in Update 2024.26.8

Pisti silmään tuo euroopan recall, josta sanotaan allaolevaa. Talvellahan kun vaikka aamuisin ajaa pimeässä töihin, niin noi sivukamerathan mussuttavat jatkuvasti että sivukamera ei näe vaikka näkyvyys on hyvä eteen. Onkohan tämän päivityksen jälkeen tilanne siis se, että ensi talvena ajetaankin sitten pääosa ajoista töihin jalkakaasulla ilman vakkaria.

European Camera OTA Recall

On build 2024.26.7, Tesla is addressing EU Recall Submission “2024_23366”. This specific recall submission requires that if any vehicle sensors are partially or completely obstructed or blinded, they must be cleared before Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), like Autopilot, are available.

For Teslas, this was an OTA update that simply adds increased checks on the door pillar cameras, and renders Autopilot features unavailable until the cameras are cleaned or unobstructed. This recall is only relevant in the European Union and the UK and does not affect vehicles in North America, China, or other markets.
 

Mariini

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 874
Toivottavasti ei. Pimeässä ja sumussa mulla kans yleensä uikuttaa, oikeanpuoleista ja/tai vasempaa. Ihan puhtaasti valaistus kysymys, pääsee katuvalojen alle niin häipyvät.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 373
Jos Juniperissa on:
  • Kaikki Highlandin oleelliset päivitykset
  • Oikeat vilkut viiksillä
  • Sadetunnistin
  • Säädettävä regen, jonka saa myös pois päältä
  • Jollain kameraa järkevämmällä sensorilla toimiva adaptiivinen vakkari, jota voi oikeasti käyttää
Niin ostan heti, lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon.

(onneksi ei tarvitse pelätä joutuvansa ostohousuja pukemaan, koska kamerapohjaisuus kaikessa ja rattivilkut on ne kukkulat jotka Elon on arvioinut kuolemisen arvoisiksi)
Sexybuttoneilla noita vaillinaisuuksia ainakin osa helpottaa. Olihan tuolla mediassa juttua Norjan autokoulussakin buttonia Highlandissa ja oppilaat tottuneet nopeaan. Itse en niin kriittisesti vilkkuviikseä kaipaa, mutta ehkä se seuraava ostajaehdokas eli mielelläänhän sen ottaisi vastaan. Rekuperraation säätökin onnistuu tai sitten se perffi alle mihin vakiona säätö mahdollisuus. Hyvin vähän täällä päin suomea satelee, mutta laitan manuaalille ja kertapainaisulla aktivoin pyyhinnän tai automatiikka päälle reissu matkoilla jos ei buttoneihin konfikuroi omia säätöjä.

Ehkä tuo isoin ärsytyksen aihe itselläkin rangen lisäksi ollut haamut ja odotin kyllä jo hw4 sitä 4d tutkaa poistamaan sitä sekä sitä tuntemusta kun vauhti liian nopeasti hidastuu autopilotilla, ehkäpä viimein ai5 se tulee.

Nyt mitä seuraillut kiinalaisia merkkejä niin alkaa tulla noita 4d tutkia, 8mbix kameroita, ai5 tason rautaa, 90+ kWh akkuja ja 800v eli käytännössä mitä juniperiltakin odottaa voi. Perinteisillä pierun mukana tulee märkää lahkeeseen ja kovasti, ellei hyppää leikkiin mukaan. Toki se kustantaa ja isosti legacyille, joilla jo nyt tekee tiukkaa pysyä mukana autojen sähköistämisessä.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 534
Miksi tuota adaptiivista vakkaria ei voi käyttää? Luulisin, että Y:n vakkari toimii samoin kuin kolmosessa? Joo, osalla teistä auto luulee rajoituksen olevan vaikka 50 kun oikeasti on 80, mutta tuonkin voi manuaalisesti korjata, jos ainoastaan vakkaria käyttää.
No tässä kun aina välillä melkein saanut itselleen uskoteltua, että pystyisi ehkä elämään sen vitun typerän rattivilkun kanssa, törmää ihan jatkuvasti revikoihin ja foorumikeskusteluihin siitä, että haamujarruttelut on edelleen Highlandinkin kanssa ihan yhtä iso ongelma kuin viisi vuotta sittenkin. Kuulostaa ihan käsittämättömältä ja saatanan vaaralliselta, että auto saattaa yhtäkkiä päättää vaan ruveta itsekseen voimakkaasti jarruttamaan motarinopeuksissa. Pelkästään jo tuo, että auto vaihtelee itsestään vakkarin asetettua lukemaa on jo käytännössä deal breaker.

Itse olen ajanut Y:n autopilotilla varmaan 60 000 km, ja joo, joskus on rajoitus pielessä, mutta rullaa pyörittämällä saa oikeaksi. Suurimmalta osien ei mitään ongelmaa.

Jokainen tyylillään, mutta vaikea uskoa että missään autossa on täydellistä adaptiivista?
En muista, että minulla olisi ikinä ollut ongelmia yhdenkään auton adaptiivisen vakkarin kanssa. Nopeus säätyy edessä olevan auton nopeuden mukaan ja väli pysyy siinä mihin on asetettu. Nykyinen autoni ei ole koskaan yhtäkkiä vaan selittämättömästi alkanut jarruttamaan. Kun taas kokemuksia Teslan paskasta värkistä lukee lukee, niin copiumia imppaavat Tesla-miehet selittee, että "kyllä sen oppii koska se alkaa sekoilemaan, mut sit voi pitää vaan pitää jalkaa kaasupolkimella ja kiihdyttää manuaalisesti kun auto säikähtää jotain no big deal", kun taas vähän inhorealistisemmat toteaa että vakkari on käytännössä käyttökelvoton ja kaipaavat sitä, että autossa olisi edes perinteinen "tyhmä" vakkari joka vaan pitää asetetun nopeuden. Molemmissa tapauksissa lopputulos on kuitenkin se, että on melkein sama kuin autossa ei olisi vakkaria ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
202
MY23 purkautunut kuskin istuimen tikkausta. Huollosta väittävät että normaalia kulumista, korjaushinta 460 €. Onko muilla ollut vastaavaa? Mielessä on kyllä alkaa vänkäämään että saisi takuuseen. Alle vuosi ikää ja vajaat 10 tkm ajettu
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
251 253
Viestejä
4 372 090
Jäsenet
72 763
Uusin jäsen
hiivat

Hinta.fi

Ylös Bottom