Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
10
Onko joku kokeillut Y:ssä jarrujen "kiillotus" service ohjelmaa? Yritin, mutta ei antanut ajaa kuin 11 kmh niin ei oikein onnistunut. Ehkä en vaan osannut. Takajarrut pitäisi herkistellä (mittarissa 45tkm). Ehkä vaan pitää käyttää palat irti ja putsata osat.
On tullut käytettyä brake burnishing ominaisuutta service valikon kautta ja ensimmäisellä kerralla tein saman virheen ja rajoitus oli tosiaan päällä.
Se ohjelma pitää aloittaa vielä erikseen ennen ajoon lähtöä, muuten pelkkä service moodi rajoittaa nopeuden.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 828
noniin, noin kuukauden kesti ennen kuin puhkesi eka Conti Ultracontact model Y:n alla. Onneksi niin pieni reikä ja hidas vuotamaan, että sisäpuolen tubeless-paikalla tuli kuntoon pienellä kustannuksella. Murskepintainen (lanauksen jälkeen teräviä irtokiviä) tie ja painava auto ei taida olla normirenkaalle optimi.
Aikoinaan tällä tiellä yhdestä autosta taisi mennä 5 rengasta ennen kuin vaihdoin merkkiä (puhjenneissa oli todella leveät pitkittäisurat ja kumi jotenkin "pehmoa"). 10 v oli bemari, niistä ei mennyt kertaakaan rengas - mutta tuskin autosta kiinni enempi tuurista.

Onko joku kokeillut Y:ssä jarrujen "kiillotus" service ohjelmaa? Yritin, mutta ei antanut ajaa kuin 11 kmh niin ei oikein onnistunut. Ehkä en vaan osannut. Takajarrut pitäisi herkistellä (mittarissa 45tkm). Ehkä vaan pitää käyttää palat irti ja putsata osat.
Service valikon ekalta sivulta saa nopeusrajottimen veke. Voi ajella valikko auki liikenteessäkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
325
Onko kukaan kuullut edes mitään huhuja onko Tesla suunnittelemassa huoltopistettä Itä-Suomen suunnalle? Tai edes vaikka Jyväskylään, joka olisi jo puolet lähempänä kuin Vantaa tai Oulu.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 836
Ei taida itä olla muutenkaan sähköautojen vankkaa myyntialuetta, Tesloista puhumattakaan... Vaatii yleensä autokannan ennenkuin infraa aletaan luomaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 564
Miksiköhän Y:ssä ei ole automaattista takaluukun avausta, mikä näyttää löytyvän 3:sta. Puuttuuko muka jotain rautaa mikä tämän mahdollistaa :hmm:
 
Liittynyt
15.01.2021
Viestejä
151
Service valikon ekalta sivulta saa nopeusrajottimen veke. Voi ajella valikko auki liikenteessäkin.
joo, nyt onnistuin saamaan sen päälle. en aiemmin huomannut, että on myös "ei-ohjattu" kiillotus-tila ts että näyttää jarrupaineet ja laittaa regenin pois, mutta ei anna ohjeita. Parikymmentä jarrutusta tein ~35 paineilla. Lämpöä otti jarrut sen verran että vähän haisivat. Etupää tosi hyvä ja kiiltävä. Takana edelleen 8 mm rantu molemmilla puolilla jarrulevyn ulkokehällä, johon pala ei ota kunnolla. Parani, mutta ei kerrasta hyvä. Pitää varmaan kuitenkin ennen talvea käyttää takajarrupalat irti ja putsailla. Saisi olla joku automaattiohjelma, että välillä käyttäisi enemmän jarruja regenin sijaan. Mutta ei varmaan ole "turvallinen" amerikkaisten mielestä.
(ainiin, parilla ensimmäisellä jarrutuksella ilman regeniä tuntui, että eikö tässä ole jarruja ollenkaan. Sitten vasta ottivat pitoa ja hyvin sitten toimivatkin. Eli jopa hieman vaarallista, että jarrut eivät vahvan regenin ja rauhallisen ajotavan takia ole iskussa jos joskus pitäisi nopeasti pysähtyä yllättäen. joo, on näissä varmaan hätätehostin tms, mutta ei sekään voi sille mitään, että kitka ei ole optimi)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 362
Electric Vikingin uskottavuus on ollut jo pitkään itsellä ihan nollissa. Kaverin mukaan esimerkiksi toyota ja vw on ollut konkurssin partaalla niin pitkään kun on videoita julkaissut... todellisuudessa molemmat paukuttanut parasta tulosta ikinä viime-, sekä sitä edeltävänä vuotena.

Eikä tuo tegen artikkeli mistään hautausmaasta kertonut, jota toi electric muppet tuntuu tossa pääsääntöisesti debunkkaavan.
Ihan yhtä hyvä lähde kuin Reddit trollaajat. Molemmissa tuli selkeästi esille että rapia 60 autoa nurmella kun trolliartikkeli puhuu sadoista. Viikinki sentään otti asiasta selvää ja jos valmistetaan pari miljoonaa autoa vuositasolla niin aika uutisankkoja nämä 20k autoa varastossa myytävänä omfg bankruptcy soon. Tutkivaa journalismia kannatan, enkä niinkään ADHD spekulointia.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 345
Ketään ei varmaan olisi kiinnostanut, jos olisivat asvalttia/hiekkakentällä noita säilytelleet. Sinänsä tuossa ei ole edes uutista, muuta kuin siinä mielessä että kyllähän sinne kaikenlaista jyrsijää voi mennä majailemaan. Määrät tuskin ovat jenkkitasolla millään tavalla merkittäviä myynnin määrät huomioon ottaen.

Sinänsä varastojen kasvu on toki fakta, mutta ei sinänsä liity ruohokenttiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 431
Ihan yhtä hyvä lähde kuin Reddit trollaajat. Molemmissa tuli selkeästi esille että rapia 60 autoa nurmella kun trolliartikkeli puhuu sadoista. Viikinki sentään otti asiasta selvää ja jos valmistetaan pari miljoonaa autoa vuositasolla niin aika uutisankkoja nämä 20k autoa varastossa myytävänä omfg bankruptcy soon. Tutkivaa journalismia kannatan, enkä niinkään ADHD spekulointia.
Missä uutisessa oli puhetta konkursista? Ei ainakaan tuossa minkä postasin.

Edit.
Halvempaa mallia tulossa. Nyt Meksikossa tarjolla.
- Vain takavetona
- Tekstiilipenkit
- Ei takanäyttöä
- Sisävalot vain valkoisena
- Ei lämmitettyjä penkkejä ja rattia
- Ei jäähdytettyä penkkejä
- Vain etulasit tuplalasia
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 162
Erinomainen sähköauto, huonohko auto. Jos muut valmistajat saavat vain softan ja sovelluksen jouhevuuden sekä ominaisuuksien osalta Teslan kiinni, alkaa kilpailutekijät hinnan lisäksi olemaan aika vähissä.
Tämähän se tilanne käytännössä on jo nyt. Id.7 tai Audi Q6 kun käy ajamassa, niin aika hankala on löytää sellaista vikaa, joka Teslan pakottaisi ostamaan. Hyny julkaissut ensi vuodelle päivitetyt Ioniq 5/6, joissa listan mukaan näyttää korjaantuvan kaikki merkittävät "featuret". Stellantis vielä tuntuu polkevan paikallaan, mutta halvemmassa luokassa paljon pikkunäppärää tarjolla. Toyotakin oppii. Fordin pikku-suv taitaa myydä hyvin. Makuasioitahan nämä kaikki ovat mitä haluaa painottaa, mutta aika jolloin sähköautossa täytyy sietää omituisuuksia on onneksi tullut päätökseensä. Teslan osalta kysymys lienee vaan, että jäävätkö edelleen pysäkille odottamaan robotaxia vai korjaavatko tuotteensa. Pelletrukin sijaan kun olisivat tehneet perus"golfin" normaalilla käyttöliittymällä, niin Meksikonkin tehdasta tarvittaisiin kysynnän tyydyttämiseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 950
Viestejä
4 353 816
Jäsenet
72 538
Uusin jäsen
welhoilija

Hinta.fi

Ylös Bottom