Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 058
En osaa Model 3 sanoa, mutta ainakaan Model Y kamerat ei käytännössä likaanu ollenkaan talvella.
Y:ssä se taitaa olla hieman korkeammalla maasta, joten ehkä likaantuu vähemmän. Kolmosessa tuntuu, että Etelä-Suomen talvikeleillä se on aina likainen.

Kokeilitko sitä petikon harmaata perffiä?
Musta perffi oli kokeilussa Petikosta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 236
Onko jossain jotain näppärää taulukkomuotoista dataa siitä mitä asioita on muuttnut minäkin vuonna mihinkin Teslan automalliin. Eniten kiinnostaa tässä tapauksessa Model 3 ja ehkäpä vähän jopa Model y muutokset.

Asian taustalla on käytetyn Teslan ostaminen ja mielenkiinto siihen mitä eroja minkäkin vuoden autossa on, koska pieniä muutoksiahan on vuosien saatossa tullut kolmoseenkin ennen suurempaa muutosta eli Highlandia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 342
Onko jossain jotain näppärää taulukkomuotoista dataa siitä mitä asioita on muuttnut minäkin vuonna mihinkin Teslan automalliin. Eniten kiinnostaa tässä tapauksessa Model 3 ja ehkäpä vähän jopa Model y muutokset.

Asian taustalla on käytetyn Teslan ostaminen ja mielenkiinto siihen mitä eroja minkäkin vuoden autossa on, koska pieniä muutoksiahan on vuosien saatossa tullut kolmoseenkin ennen suurempaa muutosta eli Highlandia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 619
Mikähän tuossa nopeusrajoitusmerkkien lukemisessa on niin hankalaa, että pitää tosi hitaasti yksi maa kerrallaan tuoda eurooppaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 342
Mikähän tuossa nopeusrajoitusmerkkien lukemisessa on niin hankalaa, että pitää tosi hitaasti yksi maa kerrallaan tuoda eurooppaan.
Teslan pitää opettaa materiaali per maa. Heidän AI ei osaa tehdä päätöksiä vaan sille pitää opettaa. Ei ole mitenkään unirversaali. Sen takia siellä ajetaan Chuckin käännöstä taas ja koitetaan tehdä paremmaksi.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 796
Torstaina asensin omaan MY23:en ko. päivityksen. Ei ainakaan julkaisutiedoissa ollut mitään mainintaa tuosta. Kaikkea muuta toki senkin edestä.

"Vision Speed Limits now leverages your car's cameras to detect speed limit signs to improve the accuracy of speed limit data on highways and local roads. Detected speed limit signs will be displayed in the driving visualization and used to set the associated Speed Limit Warning."

Myös tuo etukameran väritasapainon korjaus on kans ihan tervetullut päivitys. Viimevuonna taidettiin taka ja etulolasuoja kameroille tehdä sama. Enää b-pilari kamerat.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
279

"Vision Speed Limits now leverages your car's cameras to detect speed limit signs to improve the accuracy of speed limit data on highways and local roads. Detected speed limit signs will be displayed in the driving visualization and used to set the associated Speed Limit Warning."

Myös tuo etukameran väritasapainon korjaus on kans ihan tervetullut päivitys. Viimevuonna taidettiin taka ja etulolasuoja kameroille tehdä sama. Enää b-pilari kamerat.
"Availability unknown in Finland". Viittasin tässä julkaisutietoihin, jotka näkyivät auton infotainmentissa. Ja niissä ei tuota Vision Speed Limitiä näkynyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 074
2024.26.3.1 version jakelu keskeytetty näköjään ja 2024.26.4 tulossa. Mikähän on ollut ongelamana?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 342
Ei hitto jos pilputus tulee pakolliseksi. Mikä järki taas, jos näin käy.
Kuka tietää mutta softahan tässä on muita 5v edellä.
Elonhan on sanonut, että mitä vähemmän kosketaan näyttöön sen parempi koska automaatio tekee kaiken muun puolesta.
Hyvin ovat saaneet tässä viimeisen vuoden aikana pilattua käyttöliittymää ja vaihtoehtoja käyttäjiltä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 348
Mistä se lisäkantama tulisi? Jos ja varmaan aikalailla kun uudistus on linjassa 3:n vastaavan kanssa, niin akut ja moottorit pysyy samoina eli kantamaan tulee parhaimmillaankin vain kosmeettisia muutoksia jos sitäkään.

Tokihan nämä ovat huhuja, mutta kelpaisi isompi akku juniperiin. Isompi akku siltäkin osalta kohtuu looginen kun nuo akut ovat kautta historian teslalla kasvaneet ja lisäbuustia tuo muiden valmistajien isonevat akut. Nythän saksalaiset lyövät 100kwh akkuja ja muillakin alkaa pyöriä longrange malleissa noin 90kwh akkuja eli uskon, että ensi vuonna Tesla y mallissa isompi kuin 82kwh akku.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 111

Tokihan nämä ovat huhuja, mutta kelpaisi isompi akku juniperiin. Isompi akku siltäkin osalta kohtuu looginen kun nuo akut ovat kautta historian teslalla kasvaneet ja lisäbuustia tuo muiden valmistajien isonevat akut. Nythän saksalaiset lyövät 100kwh akkuja ja muillakin alkaa pyöriä longrange malleissa noin 90kwh akkuja eli uskon, että ensi vuonna Tesla y mallissa isompi kuin 82kwh akku.
Johanhan ne tuossa arvausviestissäkin sanoo, että hankala olisi isompaa akkua iskeä sisään :D Nauratti myös jutun ”confirmed features” teksti (akkuihin liittymättä). Rima on aika alas pistetty ”vahvistettu” leimalle, kun jotain mahdollisesti feikattuja vuotokuvia käytetty lähteenä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 342
Tuollainen melkein 100kwh akku nostaa hintaa jo aika paljon, että saa Tesla keksiä paljonkin tapoja miten halpuuttaa vielä autojaan.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 348
Tuollainen melkein 100kwh akku nostaa hintaa jo aika paljon, että saa Tesla keksiä paljonkin tapoja miten halpuuttaa vielä autojaan.
No hypoteettisesti ajateltuna hinnat ovat voineet olla pari vuotta sitten minimissään 120 dollaria per kWh ja 75 kWh akkupaketti maksanut 9000 dollaria. Nyt kun tavoite saada cell lvl hintaan 70 dollaria + bms joka maksaa about 20 dollaria niin 90 dollaria kertaa 95kwh 8550 dollaria. Ei välttämättä ole kalliimpi, riippuu pitkälti mitä ne hinnat cell lvl ovat.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 348
Johanhan ne tuossa arvausviestissäkin sanoo, että hankala olisi isompaa akkua iskeä sisään :D Nauratti myös jutun ”confirmed features” teksti (akkuihin liittymättä). Rima on aika alas pistetty ”vahvistettu” leimalle, kun jotain mahdollisesti feikattuja vuotokuvia käytetty lähteenä.
No ei pidä kaikkeen aina takertua. Sanoihan musk itsekin ettei isompaa akkua mahdu. Tosi seikka on että nuo jäähdytysjärjestelmät kehittyy akkupaketeissa ja saadaan lisätilaa ja suurimpana seikkana ei tarvitse isompaa fyysistä akkutilaa kun saadaan solutasolla energiatiheämpiä akkuja. Nythän tulossa teslalle usealta valmistajalta yli 10% energiatiheämpiä akkuja ja ne on saman kokoisia fyysisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 120
Jos Y:hyn tulisi isompi akku joka mahdollistaisi ne 600km lähentyvät wltp ranget niin kuka enää ostaisi X:ää? (Ostaako sitä kukaan nytkään?)
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 390
Jos Y:hyn tulisi isompi akku joka mahdollistaisi ne 600km lähentyvät wltp ranget niin kuka enää ostaisi X:ää? (Ostaako sitä kukaan nytkään?)
Ostetaanko X:ää sen rangen takia? Epäilen vahvasti ettei se ole ainakaan tärkein myyntivaltti.

Tosin eihän noita enään juuri ostetakkaan, taitaa olla aika pahasti hiipunut myynti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
827
Itse en 100kwh akkuun usko koska sitä ei tarvita. Jos akkuun tulee päivitystä niin se on kemiatasolla luokkaa 5-10%. Lisäksi uskon vahvasti että juniper päivitys tarjoaa samat päivitykset kuin highland eli keulaa, perää, ykkösprosentti aeroon, sisälle sisustan kiillotusta, penkit ja suurimpana äänieristys + alusta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 058
2024.26.3.1 version jakelu keskeytetty näköjään ja 2024.26.4 tulossa. Mikähän on ollut ongelamana?
Useinhan näitä bug fiksejä tulee se pari kappaletta, ei mitään uutta. Syitä harvoin saa tietää ellei osu omalle kohdalle joku bugi.


En tiedä koskeeko Suomea mutta USAssa poistettu optio poistaa ääni kun ACCta käyttää päälle/pois.
Koskee, .26 versio omassa autossa ja heti panin merkille. Tällaiset muutokset kyllä aina pistää hieman risomaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 797
Itse en 100kwh akkuun usko koska sitä ei tarvita.
Silla mita tarvitaan ei ole mitaan tekemista sen kanssa mika myy parhaiten. Itsellani tunne sanoo etta 130kwh jalkeen akun kasvattaminen ei ole enaa ole myyntivaltti henkiloautoissa.

Eli ihmiset ovat valmiita maksamaan etta paasevat talvellakin sen 400km. Vaikka kerran vuodessa ja 3 kertaa auton omistamisen aikana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
67
Silla mita tarvitaan ei ole mitaan tekemista sen kanssa mika myy parhaiten. Itsellani tunne sanoo etta 130kwh jalkeen akun kasvattaminen ei ole enaa ole myyntivaltti henkiloautoissa.

Eli ihmiset ovat valmiita maksamaan etta paasevat talvellakin sen 400km. Vaikka kerran vuodessa ja 3 kertaa auton omistamisen aikana.
400km talvella pääsemiseen ei toisaalta yli 100kwh akkua tarvita, ainakaan Model 3/Y kulutuksilla. Ellei nyt sitten ole -30 astetta, suksiboksi katolla ja kärrykin vielä perässä…
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 932
Viestejä
4 341 870
Jäsenet
72 318
Uusin jäsen
Lasrii

Hinta.fi

Ylös Bottom