Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 225
En tiedä onko tässä ollut siitä kyse, mutta Model Y:n vakkarissa (ei AP) on varsin ärsyttävä ominaisuus, että auto syystä X päättää himmata nopeutta varsinkin tiukkoihin mutkiin tai kuolleisiin kulmiin. Ei ihan pienistä nopeuksista tätä tee, mutta ärsyttävää kun auto ei aja sitä vauhtia mitä siltä pyytää. Yleensä nopeutta tiputetaan ~5km/h. Tietääkö joku saako tätä kytkettyä pois tai kierrettyä mitenkään?
Onko sulla navi samaan aikaan päällä?
 
Liittynyt
15.01.2021
Viestejä
139
Tietääkö joku saako tätä kytkettyä pois tai kierrettyä mitenkään?
Sori, mutkatiellä ei käytetä vakkaria. Ihan ite vastuussa. -- mitä hyötyä vakionopeudesta edes olisi, jos on suoraa ja käyrää vuoronperään?
(en varmaan ymmärtänyt koko kysymystä, kun ei tuollaista tilannetta edes pitäisi olla --)
joo - turha tämä kommenttini, kun en aja koskaan millään avustelijalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.07.2020
Viestejä
15
En tiedä onko tässä ollut siitä kyse, mutta Model Y:n vakkarissa (ei AP) on varsin ärsyttävä ominaisuus, että auto syystä X päättää himmata nopeutta varsinkin tiukkoihin mutkiin tai kuolleisiin kulmiin. Ei ihan pienistä nopeuksista tätä tee, mutta ärsyttävää kun auto ei aja sitä vauhtia mitä siltä pyytää. Yleensä nopeutta tiputetaan ~5km/h. Tietääkö joku saako tätä kytkettyä pois tai kierrettyä mitenkään?
Itse myös muutaman kerran tämän ominaisuuden saanut kokea ässässä, aktiivivakkarilla että APlla.

Liittyisikö ominaisuus siihen että tietokoneet haluaa aina varmistua että saa pysäytettyä auton jos esim mutkan takana pysähtynyt ajoneuvo tms.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 304
Perinteisesti hidastaminen on yleensä tehty mutkissa varmistettaessa että auto pysyy kaistalla. Esteen kanssa näillä ei ole ollut mitään merkitystä, mutta ei tietty pois sulje etteikö tuo voisi olla selitys myös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 030
Macan EV ja Q6 ovat Model Y:n kokoisia, mutta sisältä ahtaampia. Eli nuo eivät todellakaan ole mitään "isoja SUV:eja". Model X on n. 25 cm pidempi kuin nuo.
Varmaan ihan vahingossa unohdit mainita, että S ei ole lähellekään 25 cm pidempi ;) Ison suvin määritelmällähän noita myydään, olit sitten mitä mieltä tahansa. Kyllä se asiakas ostaa sen vahinkovankkurin, jos tila on tärkeintä. Tuossa hintaluokassa ja koossa tilaa on ihan tarpeeksi vaikka auto olisi ”vain” 4,8 metriä tai mitä nuo sattui olemaan. Laatu ratkaisee. Näkeehän sen jo nykyisistä myyntitilastoista mitä tuossa oli, että x/s ei liiku (Suomessa) mihinkään. Q6/Macan ei taatusti paranna tilannetta.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 752
Varmaan ihan vahingossa unohdit mainita, että S ei ole lähellekään 25 cm pidempi ;) Ison suvin määritelmällähän noita myydään, olit sitten mitä mieltä tahansa. Kyllä se asiakas ostaa sen vahinkovankkurin, jos tila on tärkeintä. Tuossa hintaluokassa ja koossa tilaa on ihan tarpeeksi vaikka auto olisi ”vain” 4,8 metriä tai mitä nuo sattui olemaan. Laatu ratkaisee. Näkeehän sen jo nykyisistä myyntitilastoista mitä tuossa oli, että x/s ei liiku (Suomessa) mihinkään. Q6/Macan ei taatusti paranna tilannetta.
Varmaa hintakin vaikuttaa, Q6 e-troni alkaen 74k€, Model X 103k€.
 
Liittynyt
19.11.2022
Viestejä
338
Varmaan ihan vahingossa unohdit mainita, että S ei ole lähellekään 25 cm pidempi ;) Ison suvin määritelmällähän noita myydään, olit sitten mitä mieltä tahansa. Kyllä se asiakas ostaa sen vahinkovankkurin, jos tila on tärkeintä. Tuossa hintaluokassa ja koossa tilaa on ihan tarpeeksi vaikka auto olisi ”vain” 4,8 metriä tai mitä nuo sattui olemaan. Laatu ratkaisee. Näkeehän sen jo nykyisistä myyntitilastoista mitä tuossa oli, että x/s ei liiku (Suomessa) mihinkään. Q6/Macan ei taatusti paranna tilannetta.
Joo. Model S on "vaan" 20 cm pidempi kuin nuo. Ja vertailin SUV:eja.

Macanille ja Q6:lle kilpailija on Juniper Model Y. Veikkaan että Model Y liikkuu Suomessakin kaupasta ulos liukkaammin kuin nuo kaksi.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 326
Cybertruck oli viime kuussa parhaiten myynyt yli $100k maksanut auto Yhdysvalloissa:

Ensi vuonna ei cybertruck olekaan enää marginaalituote kun myynnit nousevat yli 200k. Taitaa leipää tuoda pöytään CT/semi/megapack ensi vuonna kiitettävästi. Saa nähdä mitenkä nopeasti Tesla 2.5 ramp up alkaa, olisiko vasta q4/25 juniper y jälkeen?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 197
CT:ssä on hyvää se, että sen design ei vanhene vuosien vieriessä. Se on kymmenen vuoden kuluttua ihan yhtä järkyttävän näköinen kuin nytkin.

Ei vaan mahdu omaan kalloon miksi joku maksaisi 100 K$ CT:stä , kun ajattelee mitä muuta sillä saa allensa. Eiköhän järjen ääni voita atlannnin toisellakin puolellla kohta. Nyt vielä tuo savustuslaatikko vetää omituisia ihmisiä puoleensa, mutta ei kauaa.....omituisia on onneksi rajattu määrä sielläkin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 225
Toivotaan että eivät kerro valheita numeroiden suhteen. Kuulostaa aika paljolta tuo 3200 yhdessä kuussa kun aikaisemmin takaisinkutsun aikaan oli vain 12000.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 030
Joo. Model S on "vaan" 20 cm pidempi kuin nuo. Ja vertailin SUV:eja.

Macanille ja Q6:lle kilpailija on Juniper Model Y. Veikkaan että Model Y liikkuu Suomessakin kaupasta ulos liukkaammin kuin nuo kaksi.
Y:n liikkuminen ei nyt liity yhtään mitenkään siihen, että S ja X kuolee pois ellei niitä radikaalisti päivitetä ja hyvin nopeasti. Siitähän tässä oli puhe. Vai meinasitko tällä, että Y:kin syö S/X pöydästä? Niinhän se varmaan tekee. En nyt lähtisi ihan vakavalla naamalla puhumaan high-end Audista Y:n kilpailijana, vertaaminen Porscheen menee jo täyden komiikan puolelle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 229
Toivotaan että eivät kerro valheita numeroiden suhteen. Kuulostaa aika paljolta tuo 3200 yhdessä kuussa kun aikaisemmin takaisinkutsun aikaan oli vain 12000.
Saakos Yhdysvalloissakaan rekisteröintitilastoja, vai ollaanko sielläkin vain Teslan ilmoittamien määrien varassa kuten Kiinassakin. Euroopassahan rekisteröintejä voidaan isossa osassa maita seurata hyvinkin pienellä viiveellä ja sen takia Teslan laskevat myynnit näkyykin reaaliajassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
491
Pohdinnassa Tesla Model Y:n hankinta vähän käytettynä. Vm 2021 mallisia on hyvin tarjolla noin 20-40tkm ajettuina hintaluokassa 42k. Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Varmaan usein kysytty kysymys täällä.
Näin siis hyppy diesel-BMW:n ratista sähköautoon.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 752
Pohdinnassa Tesla Model Y:n hankinta vähän käytettynä. Vm 2021 mallisia on hyvin tarjolla noin 20-40tkm ajettuina hintaluokassa 42k. Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Varmaan usein kysytty kysymys täällä.
Näin siis hyppy diesel-BMW:n ratista sähköautoon.
Itse ottaisin uuden. 21vuotisissa alkaa ajanpuolesta olla vuosi enää takuuta jäljellä.
 
Liittynyt
08.04.2017
Viestejä
311
Pohdinnassa Tesla Model Y:n hankinta vähän käytettynä. Vm 2021 mallisia on hyvin tarjolla noin 20-40tkm ajettuina hintaluokassa 42k. Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Varmaan usein kysytty kysymys täällä.
Näin siis hyppy diesel-BMW:n ratista sähköautoon.
Lämpöpumput tuntuu porsivan mitä pohjoisempana asuu, eivät ilmeisesti tykkää kovista pakkasista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 782
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 225
Long Range ja AWD uutena hyppää sitten sinne 55k tienoille kaksilla renkailla uutena. Onhan siinä akulla kuitenkin hyvin takuuta.

Turussa ollaan joten kovin arktisiin olosuhteisiin ei ole tulossa.
Osta niin uusi mihin budjetti taipuu ja vähillä kilsoilla + takuulla. Pumppu ei ota aikaa tai paikkaa kun porsii.
Huomioi että -23 eteenpäin on vain kamerat. Ei tutkia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
491
Ilmalämpöpumpun kestävyys käytetyssä voi vähän huolettaa. Ja ainakin musta väri saattaa olla hieman heikko kestävyydeltään?

Esim tuossa yksi awd. 39 550€.
Tuo onkin hyvän värinen, kelpaisi sen suhteen. Kilometrejä 62tkm, lieneekö se liikaa?

Googlailin hieman tuota lämpöpumppua ja joku jenkki joutunut kustantamaan $4500 siitä Teslalle huollossa? Melkoinen pommi jos osuu kohdalle.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 717
Eikö -22 tullut kohennuksia useaan asiaan eli yritä hankkia hieman nuorempaa?

Lämpöpumpuista puhutaan ja niitä varmasti on rikkunut, osalla useasti, mutta silti rikkuneet ovat selkeä vähemmistö. Syitä (käyttäjät) edelleenkin arvuuttelee miksi pumppu hajoaa. (Jos hajoaa) Uusintarikkoutumisissa epäily kylmäainelinjojen huonosta puhdistuksesta vaihdon yhdeydessä, jäänyt rojua kiertoon)
 
Liittynyt
19.11.2022
Viestejä
338
Y:n liikkuminen ei nyt liity yhtään mitenkään siihen, että S ja X kuolee pois ellei niitä radikaalisti päivitetä ja hyvin nopeasti. Siitähän tässä oli puhe. Vai meinasitko tällä, että Y:kin syö S/X pöydästä? Niinhän se varmaan tekee. En nyt lähtisi ihan vakavalla naamalla puhumaan high-end Audista Y:n kilpailijana, vertaaminen Porscheen menee jo täyden komiikan puolelle.
Vertasit noita pikkuautoja S/X:ään. Sanoin että S/X on huomattavasti suurempi auto, joten hintaeroja eikä myyntimääriä ei kannata vertailla.

Ja itse en pidä ainakaan Audia parempana merkkinä kuin Teslaa. Esim. Q4 on aika kötöstys verrattuna Y:hyn.
 
Liittynyt
19.11.2022
Viestejä
338
CT:ssä on hyvää se, että sen design ei vanhene vuosien vieriessä. Se on kymmenen vuoden kuluttua ihan yhtä järkyttävän näköinen kuin nytkin.

Ei vaan mahdu omaan kalloon miksi joku maksaisi 100 K$ CT:stä , kun ajattelee mitä muuta sillä saa allensa. Eiköhän järjen ääni voita atlannnin toisellakin puolellla kohta. Nyt vielä tuo savustuslaatikko vetää omituisia ihmisiä puoleensa, mutta ei kauaa.....omituisia on onneksi rajattu määrä sielläkin.
No, makuja on monia.

Mutta sähköautona CT on kehityksen kärkeä, ja ihan autonakin huippu. Ja tietysti lava on kiva, Jenkeissä pickupeja myydään huimasti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 225
Tuo onkin hyvän värinen, kelpaisi sen suhteen. Kilometrejä 62tkm, lieneekö se liikaa?

Googlailin hieman tuota lämpöpumppua ja joku jenkki joutunut kustantamaan $4500 siitä Teslalle huollossa? Melkoinen pommi jos osuu kohdalle.
Jos menee vaihdolla se toihutonni mutta jos kaikki pitää vaihtaa niin useampi.

Kannattaa vertailla uuden ja käytetyn korot keskenään.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 717
Mikä on kehityksen kärkeä ?
Ja miten niin huippu ?
Onhan tuossa meemiautossa tekniikoita, jotka tulee varmasti tuotantoon muillakin.

- 48V matalajännite
- Hyperloop(?) vaimikäseoli
- Nelipyöräohjaus
- Sähköinen ohjaus (on jo Lexus)
- 800V pääjännite (Huihai jo)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 225
Onhan tuossa meemiautossa tekniikoita, jotka tulee varmasti tuotantoon muillakin.

- 48V matalajännite
- Hyperloop(?) vaimikäseoli
- Nelipyöräohjaus
- Sähköinen ohjaus (on jo Lexus)
- 800V pääjännite
48V ei ole uusi juttu.
Hyperloop?
Nelipyöräohjaus, EQS.
800V on jo.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 717
Sanos yksikin muu tuotantoauto jossa on 48V järjestelmä. Kuten aiemmin olen lausunut, siitä hekumoitiin jo 20v takaperin, eikä ole konsepteista muuksi muuttunut.

Nyt on.

Interloop, Hyperloop, mikälieloop... Se ethernet kaapeli jossa menee kaikki auton virta/data, ei enää CAN johtosarjoja.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 326
Onhan tuossa meemiautossa tekniikoita, jotka tulee varmasti tuotantoon muillakin.

- 48V matalajännite
- Hyperloop(?) vaimikäseoli
- Nelipyöräohjaus
- Sähköinen ohjaus (on jo Lexus)
- 800V pääjännite (Huihai jo)
Juu kyllä tuo 48/800 volttia varmasti yleistyy sähkäreihin sekä etherloop, mutta steer by wire ja nelipyöräohjaus varmaan jää kalliimman puolen herkuiksi.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 838
Pohdinnassa Tesla Model Y:n hankinta vähän käytettynä. Vm 2021 mallisia on hyvin tarjolla noin 20-40tkm ajettuina hintaluokassa 42k. Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Varmaan usein kysytty kysymys täällä.
Näin siis hyppy diesel-BMW:n ratista sähköautoon.
Olen tämän hypyn sivuloikkien kanssa tehnyt tappiin asti varustellusta vitosbemarista.

Plussat:
Auto paljon modernimman oloinen
Sovellus loistava
Sähköauton ominaisuudet vs. diesel
Tehot ja energiatehokkuus
One pedal driving
Camp mode

Miinukset:
Meluisampi ja laatuvaikutelma heikompi
Alusta ja ohjaus huonompi
Penkit reilusti huonommat
Teslan omituisuudet
Varaosaviiveet ja huoltoverkosto

Ostaisin vain pehmeämmällä alustalla olevaa (syksy 2022 lähtien?). Ei ole toistaiseksi Tesla harmittanut bemarinkaan jälkeen. Plussat ovat vaan täysin eri asioita kuin bemarissa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 225
Sanos yksikin muu tuotantoauto jossa on 48V järjestelmä. Kuten aiemmin olen lausunut, siitä hekumoitiin jo 20v takaperin, eikä ole konsepteista muuksi muuttunut.

Nyt on.

Interloop, Hyperloop, mikälieloop... Se ethernet kaapeli jossa menee kaikki auton virta/data, ei enää CAN johtosarjoja.
Puhtaita 48V autoja ei ole mutta hybrideitä on.

Katsotaan nyt tuota looppia ihan rauhassa kun joka päivä tulee uusi video missä CT hajoaa sähkövikaan.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 197
Onhan tuossa meemiautossa tekniikoita, jotka tulee varmasti tuotantoon muillakin.

- 48V matalajännite
- Hyperloop(?) vaimikäseoli
- Nelipyöräohjaus
- Sähköinen ohjaus (on jo Lexus)
- 800V pääjännite (Huihai jo)
Miten käytäjä huomaa tämän edistyksellisen tekniikan ?
Lienee tuo 800v oikeasti ainoa josta kuluttajakin hyötyy.

Mielummin autojen kohdalla puhuisin edistyksellisyydestä jos ne tuovat käyttäjälle jotain iloa/hyötyä. Ei nuo pinnan alla olevat haitekki ratkaisut paljoa kiinnosta, ellei niistä saada jotain kokreettista iloa kuluttajalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
491
Olen tämän hypyn sivuloikkien kanssa tehnyt tappiin asti varustellusta vitosbemarista.

Plussat:
Auto paljon modernimman oloinen
Sovellus loistava
Sähköauton ominaisuudet vs. diesel
Tehot ja energiatehokkuus
One pedal driving
Camp mode

Miinukset:
Meluisampi ja laatuvaikutelma heikompi
Alusta ja ohjaus huonompi
Penkit reilusti huonommat
Teslan omituisuudet
Varaosaviiveet ja huoltoverkosto

Ostaisin vain pehmeämmällä alustalla olevaa (syksy 2022 lähtien?). Ei ole toistaiseksi Tesla harmittanut bemarinkaan jälkeen. Plussat ovat vaan täysin eri asioita kuin bemarissa.
Kiitos. Tästä saa hyvää perspektiiviä, vaihtoehdoissa on myös samanikäinen 530e jossa ei tarvitsisi tinkiä myöskään ominaisuuksista. Tesla houkuttaa juurikin noiden omaperäisten ominaisuuksien ja ajattelen että se on täyssähköistä ehkä paras.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 717
Ei kaikkien ratkaisujen ole tarkoitus olla osoitettuja kuluttajille. Materiaalien säästö, valmistuskustannusten säästö, tuotannon tehostaminen, diagnostiikan tarkkuus/etähuolto...
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
563
Vertasit noita pikkuautoja S/X:ään. Sanoin että S/X on huomattavasti suurempi auto, joten hintaeroja eikä myyntimääriä ei kannata vertailla.
Jep, aivan eri kategorian autoja. Model 3:n vertaaminen S:ään on vähän sama kuin vertaisi esim. A3 sedania RS7:aan, 3-sarjan Bemaria 6-sarjan GT:hen tai S40 Volvoa S90:iin. Tai vaikka Corollaa Camryyn.
Itse olen ollut todella yllättynyt, miten valtavan iso ero noiden kahden auton välillä oikeasti on.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 650
Viestejä
4 311 582
Jäsenet
71 880
Uusin jäsen
Miksuyy

Hinta.fi

Ylös Bottom