Jokainen tietysti painottaa joihinkin tiettyihin osioihin autoissa. Eipä ole täydellistä autoa olemassakaan, mutta mielelläni otan kolariturvallisemman auton ja lähtökohtaisesti teslat ovat turvallisimpia verrattuna muihin autoihin. Y malli jo sinänsä on hiukan turvallisempi kun vertaa esim Tesla 3 nokkatörmäystä jossa kolmonen absorboi törmäys energiaa ja kuskin paikalla meni ruttuun parikymmentä senttiä ja y ei käytännössä kuin senttejä. Ylipäätään polttiksiin nähden huippuluokkaa.Onko näillä muutoksilla oikeasti mitään merkitystä loppukäyttäjälle että niitä kannattaisi erikseen odotella?
Tuo 4680 tietysti osittain kantavana rakenteena liittyy ylläolevaan ja on siinä monia muita pikku nyansseja joista siis itselle hyötyä. Varhaista kai vielä on julistaa täydellisiä plussia, mutta alkuvaikutelma, että hieman nopeampi lataus ja talvella akku ei ota itseensä niin paljoa verrattuna 2170 on myös iso juttu itselle.