Eivät kuulemma edes päivittäneet softaa, valohoitoa antoivat kuukauden parkkipaikalla. Jos siis Tege puhuu samasta tapauksesta.Mitä ne sille autolle siis teki? Päivitti uusimman julkisen softan sisään ja sano että nyt toimii?
Eivät kuulemma edes päivittäneet softaa, valohoitoa antoivat kuukauden parkkipaikalla. Jos siis Tege puhuu samasta tapauksesta.Mitä ne sille autolle siis teki? Päivitti uusimman julkisen softan sisään ja sano että nyt toimii?
Kyllä päivittivät softan ja sanoivat, että kovaa ajoa. Kuulemma tulossa vielä lisää päivityksiä jotka parantavat asiaa.Mitä ne sille autolle siis teki? Päivitti uusimman julkisen softan sisään ja sano että nyt toimii?
En taida puhua, tuota tapausta en ole nähnyt.Eivät kuulemma edes päivittäneet softaa, valohoitoa antoivat kuukauden parkkipaikalla. Jos siis Tege puhuu samasta tapauksesta.
Tosin polttomoottorin vaihto autoon on suht yksinkertaista ja halpaa ja moni osaa tehdä itse. Joku auton rungon vaihtaminen joka on samalla akkupaketti voi olla aikalailla tekemätön paikka ja onko edes laillista?(vaikuttaa turvallisuuteen tms?)Samahan se on polttomoottoreilla ja automaattilootilla jne. Suurin osa kestää auton eliniän, mutta osa ei kestä.
Sen jälkeen sitten jengi kaivelee lunariautoista käytettyjä moottoreita vaihdokeiksi jne.
Jos lämmitys on rikki talvella, niin eipä autolla juuri ajeta. Noita on hinattu kesken ajon Vetokujalle, josta sitten saa lähtökohtaisesti laina-auton korjauksen ajaksi.Miksi muuten ne autot odottaa sen 5vk vetokujan pihassa? Viekö porukka ilman huoltoaikaa autonsa sinne jonoon vai mikä homma?
Myös FW on ilmeisesti tulossa tai julkaistu, ei vaan kerrota sen enempää, että mikä ja milloin.Muski twiittailee korkeasta prioriteetista
Ja yhä 80tkm.Mitä sitten, Teslassa on 4 vuoden perustakuu.
Musk siis viittaa uusimpan softaan joka juuri menossa jakeluun. Kyseinen versio sisältää noita kalibrointeja pumpulle.Myös FW on ilmeisesti tulossa tai julkaistu, ei vaan kerrota sen enempää, että mikä ja milloin.
Nythän Muskin mukaan ongelma on, että pumppu pitää uudelleen kalibroida.
30.7 vai 30.8?Musk siis viittaa uusimpan softaan joka juuri menossa jakeluun. Kyseinen versio sisältää noita kalibrointeja pumpulle.
Tarina ei kerro, luit varmaankin saman twiitin?30.7 vai 30.8?
Luin kyllä. Ei tämä silti kerro mitään. 30.8 pitäisi olla FSD Beta versio fikseillä.Tarina ei kerro, luit varmaankin saman twiitin?
Edit: 1+1 tänä aamuna pitäis tulla jakeluun, twiit julkaistu klo 03 viimeyönä.
Joo, mutta jos kyseessä on selkeä valmistusvirhe niin kyllä kuluttaja on seuraavanakin talvena korjaukseen oikeutettu. Virhevastuu on olemassa, ja virhevastuun raja ei ole mikään maaginen 2v ja sitten kaikki pois, virhevastuuseen liittyy myös oletettu kestoikä. ILP on kaikissa tesloissa nyt käytössä, siksi tuntuu naurettavilta nuo osan kirjoittelijoiden väitteet ettei teslaa "kiinostaisi" korjata jos heidän kaikissa uusissa autoissaan on lämmityksen kanssa joku virhe, tottakai kiinostaa ja tietenkin on prioriteetti.Myös FW on ilmeisesti tulossa tai julkaistu, ei vaan kerrota sen enempää, että mikä ja milloin.
Nythän Muskin mukaan ongelma on, että pumppu pitää uudelleen kalibroida.
Ja yhä 80tkm.
Et vissiin ole seurannut Teslan toimintaa?Joo, mutta jos kyseessä on selkeä valmistusvirhe niin kyllä kuluttaja on seuraavanakin talvena korjaukseen oikeutettu. Virhevastuu on olemassa, ja virhevastuun raja ei ole mikään maaginen 2v ja sitten kaikki pois, virhevastuuseen liittyy myös oletettu kestoikä. ILP on kaikissa tesloissa nyt käytössä, siksi tuntuu naurettavilta nuo osan kirjoittelijoiden väitteet ettei teslaa "kiinostaisi" korjata jos heidän kaikissa uusissa autoissaan on lämmityksen kanssa joku virhe, tottakai kiinostaa ja tietenkin on prioriteetti.
Se että menee ropaamaan hybridi tai sähköauton systeemejä, vaatii jo koulutuksen, luvat, pätevyydet yms. Ainakin jos korjaamotoiminnasta on kyse. Maahantuojat järjestää mekaanikoille noita kursseja.Tosin polttomoottorin vaihto autoon on suht yksinkertaista ja halpaa ja moni osaa tehdä itse. Joku auton rungon vaihtaminen joka on samalla akkupaketti voi olla aikalailla tekemätön paikka ja onko edes laillista?(vaikuttaa turvallisuuteen tms?)
Mitä tarkoitat tuolla, oletatko oikeasti että tämäntasoista ongelmaa ei teslaa kiinosta ratkaista? Ei minulla tule yhtäkään vastaavaa tapausta mieleen, kerro toki lisää.Et vissiin ole seurannut Teslan toimintaa?
Et muista mitä mieltä Tesla oli mm. pari kuukautta vanhan auton maalin tippumisesta autosta?Mitä tarkoitat tuolla, oletatko oikeasti että tämäntasoista ongelmaa ei teslaa kiinosta ratkaista? Ei minulla tule yhtäkään vastaavaa tapausta mieleen, kerro toki lisää.
Maalin levyinä tippumiset massan päältä meni takuuseen mukisematta, hiekkapuhalluksesta kuluneet ei.Et muista mitä mieltä Tesla oli mm. pari kuukautta vanhan auton maalin tippumisesta autosta?
Tai lätäkköön ajettaessa takapuskuri irtoaa. "Act of God"Et muista mitä mieltä Tesla oli mm. pari kuukautta vanhan auton maalin tippumisesta autosta?
Sama kuin muillakin valmistajilla - näin taisi olla lopputoteamus. Ja tiettävästi näitä on sattunut ykköstapaus. Kaikki on kuitenkin lehdessä.Tai lätäkköön ajettaessa takapuskuri irtoaa. "Act of God"
Vai hiekkapuhallus. Kuluttajariitalautakunta oli eri mieltä tästä hiekkapuhalluksesta (eli auton ajamisesta suomalaisella tiellä mitä ilmeisemmin), johon asti se piti kuitenkin viedä että Tesla sen suostui korjaamaan. Se on se asenne kuluttajia kohtaan yhä edelleen. Noista Tesloista lähtee kyllä maali alaosasta vieläkin, toivottavasti edes nykyään menevät takuuseen.Maalin levyinä tippumiset massan päältä meni takuuseen mukisematta, hiekkapuhalluksesta kuluneet ei.
Siitä varmaan kaikki on samaa mieltä että sais kestää vähän pidempään kun 4t km - niinkuin pääosalla kestääkin.
Vuosi sitten oli jo vastaavaa ongelmaa missä sensoreissa on ollut ongelmaa. Ei ilmoitettu minnekään liikennevirastoon, vain sisäinen tiedotus.Mitä tarkoitat tuolla, oletatko oikeasti että tämäntasoista ongelmaa ei teslaa kiinosta ratkaista? Ei minulla tule yhtäkään vastaavaa tapausta mieleen, kerro toki lisää.
Muistipiiritapaus olis kyllä pitänyt olla heti takuukeissi, mut loppujenlopuksi sentään meni hyvin ja korjaukset korvattiin takautuvasti jopa kolmansien osapuolien tekemänä.Vuosi sitten oli jo vastaavaa ongelmaa missä sensoreissa on ollut ongelmaa. Ei ilmoitettu minnekään liikennevirastoon, vain sisäinen tiedotus.
Tesla ei tehnyt takaisinkutsua vaan vaihtoi jos asiakas ilmoitti ongelmista.
Toinen tapaus on Model S muistipiirit, jotka hajottuaan rampauttivat koko auton. Syy miksi hajosivat oli Teslan tekemä logitus mikä tappoi muistin kirjoituksen.
Näitä ei Tesla suostunut korjaamaan itse kuin vasta siitä mentiin oikeuteen asti. Sitä ennen jos olit itse korjauttanut, jäit nuolemaan näppejä.
Mutta vasta kun asia käytiin oikeudessa ja sekin Jenkeissä. Se että tuli Suomeen on ihme.Muistipiiritapaus olis kyllä pitänyt olla heti takuukeissi, mut loppujenlopuksi sentään meni hyvin ja korjaukset korvattiin takautuvasti jopa kolmansien osapuolien tekemänä.
8GB eMMC Recall Frequently Asked Questions | Tesla Support Finland
Tesla on päättänyt kutsua vapaaehtoisesti ja ennakoivasti eräitä Model S- ja Model X -ajoneuvoja päivittämään ohjelmistoja ja korvaamaan 8 Gt: n sulautetun MultiMediaCard (eMMC) -välineen ohjausyksikössä (MCU). Tämä takaisinkutsu koskee vain ennen maaliskuuta 2018 valmistettuja Model S- ja Model...www.tesla.com
"Korjautin tai vaihdatin ajoneuvoni MCU-yksikön takaisinkutsussa mainitun vian vuoksi aiemmin omalla kustannuksellani. Voinko saada hyvityksen?
Jos olet aiemmin maksanut tässä takaisinkutsussa kuvatun vian ja siihen liittyvän osan korjaustöistä, saatat olla oikeutettu korvauksiin, joita koskevat tietyt ehdot. Olemme ottaneet yhteyttä takaisinkutsun piirissä olevien ajoneuvojen omistajiin. "
"Muiden kuin Teslan palveluntarjoajien suorittamiin aiempiin korjauksiin voi olla saatavilla hyvitys, jonka arvo on enintään € 2826 . Jos haluat saada hyvityksen kolmannen osapuolen suorittamista korjauksista, sinun on toimitettava asiakirjat, joista käy selvästi ilmi seuraavat seikat: korjaus on suoritettu 8 Gt:n eMMC-korttia koskevaan takaisinkutsuun liittyvän ongelman ratkaisemiseksi, korjaus on suoritettu takaisinkutsua koskevan ajanjakson aikana ja korjaus valmistui 9.4.2021 tai sitä ennen. "
Yleensä ne tummentaa koko takalasin. Muuten jää sellainen tyhmä viiva/raja.Vaihdetaas vähän aihetta, tietääkö kukaan montako prosenttia valoa läpipäästävää tummennuskalvoa kannattaa laittaa tuohon takaikkunaan jotta se on yhtä tummennettu kun katto muutenkin? Haluaisin siis häivyttää sen kirkkaamman osuuden takalasista.
Joka näkyy kaiketi vain sisältäYleensä ne tummentaa koko takalasin. Muuten jää sellainen tyhmä viiva/raja.
Mulla makso model S kalvotus liikkeessä 250e ,takalasit kaikki. Takuu työ kuitteineen. Ei kalvo repeä mihinkää.Paljonkohan tuo tumnennus maksaa+takasivulasit? Etulaseja ei taida saada tummentaa?
Onko sivulasien kalvotuksessa riskiä että karmittoman lasin kalvo repeää pakkasessa?
Mutta jos tummentaa kokonaan ni jääkö siihen sitten kirkkaampi kohta silti erottumaan muusta lasista vähemmän tummana? Valkoiseen autoon sopii kyllä mustat lasit ni voisi jotain tehdäYleensä ne tummentaa koko takalasin. Muuten jää sellainen tyhmä viiva/raja.
Jaa a. Itsekin ajattelin sen tummentaa mutta luovuin ideasta. Maksaa todella paljon kun iso pala ja vaikea laittaa. Jätin pois ja menin takalaseilla. Ei valittamista.Mutta jos tummentaa kokonaan ni jääkö siihen sitten kirkkaampi kohta silti erottumaan muusta lasista vähemmän tummana? Valkoiseen autoon sopii kyllä mustat lasit ni voisi jotain tehdä
Etupiha ja takapiha täynnä?Ei tuolla Vetokujalla mitenkään erityisen paljon noita ILP-huoltoon odottavia autoja näyttänyt olevan.
Joitakin huoltoja on kyllä tehty. Softa sisään ja kovaa ajoa. Sen jälkeen bumerangina takaisin.Samanlainen tilanne oli jo syksyllä. Joko ovat saaneet autoja huollettua ja pois pihasta tai sitten autoja ei yksinkertaisesti ole niin paljon kuin on kirjoiteltu.
Facebook ryhmät.Onio konkreettista lähdettä sille, ettei nuo uusimmat softakorjaukset ratkaisisi ongelmaa pysyvästi?
Asiaan etäisesti liittyen varmatoimiseksi tunnettu ilmalämpöpumppuvalmistaja Mitsubishi Electric on uusissa malleissaan kärsinyt erilaisista softa ja anturiongelmista, joiden takia pumpun hyötysuhde laskee merkittävästi ja lopulta lämmitysteho romahtaa. Tämä osoittaa sen, että toimiva lämpöpumppu on softan ja antureiden yhteispeliä, eikä se ole välttämättä hallussa edes konkarilla.
LN-mallien sulatusalgoritmi ei ole tässä se kaikkein relevantein. Eihän ne LN-mallien tehot minnekään hiipuneet, vaan sulattelivat liian usein jolloin pumppu vain yksinkertaisesti oli turhan usein pois päältä optimaalisesta käyrästä. Toisaalta se suojeli myös pumpun kestävyyttä, kun voitelu oli varmasti hoidettu.Asiaan etäisesti liittyen varmatoimiseksi tunnettu ilmalämpöpumppuvalmistaja Mitsubishi Electric on uusissa malleissaan kärsinyt erilaisista softa ja anturiongelmista, joiden takia pumpun hyötysuhde laskee merkittävästi ja lopulta lämmitysteho romahtaa
Teslan kylmäaine on kyllä vahvistettu olevan 1234yf, se ei pysty kylmällä kelillä mitenkään toimimaan lämpökoneena ulkoilmasta, koska se ei kykene höyrystymään eli muuttamaan olomuotoaan. Tämä asia on muistaakseni käyty joskus 7-8. luokalla jo minunkin lapsuudessani fysiikan tunneilla läpi, mikään termodynamiikan laki ei tuon osalta ole murtunut. Esim. mainitsemasi LN-malliston kylmäaine kykenee -50C asti kuitenkin höyrystymään ja kuten arvaat, ei se enää kovin tehokasta ole edes -30C lämpötiloissa. Siihen kun vaihdat -30C lämpötilassa höyrystyvän, niin voit päätellä ettei se ole enää kovin tehokasta edes -20C lämpötiloissa (ja tarkastaa asian suoraan PH-kaaviosta laskemalla).Missään ei ole vahvistettu että nuo Teslan pumput olisivat systemaattisesti itseään hajottaneet tai niissä olisi nimenomaan väärä kylmäaine, korjaa jos olen väärässä.
Euroopassa vain tuo 1234 sallittu. Muut ei.Facebookissa olevien kommenttien perusteella näissä on ollut kahta eri kylmäainetta.
Moottoreilla saa tehtyä lämpöä, sitä ei kaiketi ole juurikaan käytetty energian säästämiseksi. En tiedä muuttiko nuo päivitykset asiaa.
R134a:ta ei käytetä enää Euroopassa (GWP liian iso). Mutta sen kiehumispiste on -26C, eikä se ole koskaan tarkoitettu kylmään ympäristöön (R134a on yleinen kuumissa ympäristöissä, kuten vedenlämmittimissä).Facebookissa olevien kommenttien perusteella näissä on ollut kahta eri kylmäainetta.
Kyllä sitä on käytetty jatkuvasti, näkee jopa Teslabjörnin videoissa sen kylmätesteissä. Sillähän se Tesla esilämmittää akkunsakin ennen Superchargeria.Moottoreilla saa tehtyä lämpöä, sitä ei kaiketi ole juurikaan käytetty energian säästämiseksi. En tiedä muuttiko nuo päivitykset asiaa.
Missä autossa se on käytössä?Ei pidä paikkaansa, myös R744 on sallittu ja käytössä.
Aivan totta. Onko tuosta sitten hyötyä? Eli mitkä on tuon arvot vrt 1234?On Suomessa toki sallittu vaikka kuinka monta erilaista kylmäainetta, ei se ollut se pointti. Mutta Teslan valikoimassa R744:sta ei ole (R744 = CO2), ja sen käyttäminen vaatisi koko Octovalven uudelleen suunnittelun.
Kiitos.Ainakin Volkswagen ID.3 ja ID.4
CO2? -78C. Sillä saa todella kylmässäkin, mutta jos halutaan todella kuumassa ilmasas tehdä, niin CO2 järjestelmillä pitää järjestelmä olla hieman erilainen kuin kylmässä (superkriittinen jatkuvasti - tulee liian kalliiksi autoissa korkeiden paineiden takia).Aivan totta. Onko tuosta sitten hyötyä? Eli mitkä on tuon arvot vrt 1234?
Ei taida olla ns. kumpikaan mutta jos olet ajanut niin se regen iskee aika voimakkaasi ja perä lähtee nopeastikin pois alta.Herrojen käsitys "täysjarrutuksesta/hätäjärrutuksesta" mittariston mukaan tapahtuu 79km/h-> 69km/h TAI 79km/h-> 75km/h. Hiukan jäi epäselväksi kumpi se noista videon tilanteista oli.
Eiku vähentämään takaa. Tuohan merkitsee että pito on jo ylitetty ja jos sitä lisättäisiin edessäkin, niin myös eturenkaiden pito katoaisi. Kyllä sitä mielestäni vähemmän on nykyisin kuin ennen, huomaa että regen aiheuttaa välillä sitä ABS:stä tuttua "pumppaamista" jäällä.Yllätyksekseni myös neliveto regeneroi niin, että takapää pyrkii yliohjaamaan. Tuo olisi helposti korjattavissa lisäämällä regenerointia eteen.