Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 305


Riippuu vähän vuosimallista mitenkä säätää nuo pyyhkijät päälle, mutta itse käyttäisin varmaan joko ääniohjausta tai scrollia mieluummin kuin näytöltä vauhdissa pistäisin pyyhkijät päälle. Sexybuttoneillakin voi halutessaan kikkailla mieleisensä setupin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Tämä on yksi monista syistä, jonka vuoksi iPhone on ollut mielestäni pahinta paskaa ikinä Androidin jälkeen. Bluetooth-yhteydet toimivat jos toimivat, samoin hotspot etc. Koko ajan saa olla säätämässä ja ottamassa asioita uudelleen käyttöön kun luuri sammuttelee niitä itsestään. Akku kyllä kestää ihan hyvin, mutta roikotan vekotinta mielummin päivisin johdossa kun kiroilen yhdistymättömiä kuulokkeita, autoa, tai mitä milloinkin.
Pitkäaikaisena Android käyttäjänä kyllä ihmettelen tätä. Yksi syy omaan iphone siirtymään oli nimenomaan tuo että Androidin koko wireless ja energy saving stäkki on niin mätä ettei tuohon taida olla lääkettä enää kuin aloittaa koko OS:n kehitys alusta.

Tämä siis pitkäaikaisena Android devarina joka taistellut nimenomaan näiden peripheral connectioneiden yms kanssa ja mulle riitti.

Sanoisin kuitenkin että oli puhelimen OS mikä hyvänsä niin jos puhelin ei saa yhteyttä toiseen laitteeseen BT:llä tai millä yhteydellä vain, kun itse app on puhelimen foregroundilla ja se yrittää huudella sille sensorille/teslalle/kahvinkeittimelle eikä yhteyttä tule niin 99,999999% ajasta se syypää on se peripheral device eli tässä tapauksessa se sensori/auto/kahvinkeitin.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
936
Omasta mielestä pyyhkijöille aina paras asetus on manuaali oli auto mikä hyvänsä. Mieluiten niin että olisi joku toiminto esim viiksestä napautun ylös niin saa yhden pyyhinnän.
Sama. Yhdessäkään omistamassani autossa ei automapyykijät ole toimineet kuten haluan itse niitä käyttää. Teslan kohdalla niistä teki ihan erityisen paskat se, että sitä automaattia ei saanut autopilotilla pois. Nyt kun saa, niin omassa käytössäni ongelma on poistunut. Käytän noita nykyisellään vielä pelkästään äänikomennoilla, niin ei tarvitse koskea siihen tihkunappiin ja asetuksiinkaan.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 709
Eilen sattui itsellä eka kerta kun iphone ei päästänyt millään sisälle autoon, sovelluksen kautta toimi, mutta varsinainen bt-avain ei. Puhelimen bootilla lähti laakista toimimaan. Muuten toimii kuin ajatus bt-yhteydet, niin teslassa kuin edellisessä volkkarissakin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 761
Eilen sattui itsellä eka kerta kun iphone ei päästänyt millään sisälle autoon, sovelluksen kautta toimi, mutta varsinainen bt-avain ei. Puhelimen bootilla lähti laakista toimimaan. Muuten toimii kuin ajatus bt-yhteydet, niin teslassa kuin edellisessä volkkarissakin.
Sopiiko tiedustella että osaatko uudelleen käynnistää APPin iphonella? Aika moni ei osaa ja silloin noita sitten ratkotaan koko puhelin uudelleen käynnistämällä.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
936
Sanoisin kuitenkin että oli puhelimen OS mikä hyvänsä niin jos puhelin ei saa yhteyttä toiseen laitteeseen BT:llä tai millä yhteydellä vain, kun itse app on puhelimen foregroundilla ja se yrittää huudella sille sensorille/teslalle/kahvinkeittimelle eikä yhteyttä tule niin 99,999999% ajasta se syypää on se peripheral device eli tässä tapauksessa se sensori/auto/kahvinkeitin.
Mä en ihan osta tätä. Jos ne Jabrat, Teslat, hotspotit ja kämpän bluetooth-kaiuttimet toimivat ongelmitta vanhalla OnePlus Pro:lla ja emännän Androidilla ja mä olen tekemässä uudelleenparituksia tämän tästäkin, niin kyllä ongelma on siinä omenassa. Devaamisen eroista ko. laitteilla en tiedä, mutta myös softa-automaation osalta ero näiden kahden platformin "helppokäyttöisyyden" osalta on selvä, ja iOS ei ole senkään suhteen se voittava platform.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 709
Sopiiko tiedustella että osaatko uudelleen käynnistää APPin iphonella? Aika moni ei osaa ja silloin noita sitten ratkotaan koko puhelin uudelleen käynnistämällä.
Sopii kysyä ja osaan. Mutta tässä tapauksessa ei vaikutusta, ja puhelimeen kyllä muodustui normaali BT-yhteys, ainoa vaan että tuo avain ei auton mielestä ollu aktivoitunut.

Ajelin jonkin aikaa niin että puhelimesta oli auto "startattu", mutta jälkeen päin tuli mieleen että tuo tila ei taida poistua, kun autosta lähtee pois? Eli kauppareissun ajan, auto varmaan oli lukitsematta ja lähtövalmiina, jos joku muu olisi hypännyt puikkoihin :)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 171


Riippuu vähän vuosimallista mitenkä säätää nuo pyyhkijät päälle, mutta itse käyttäisin varmaan joko ääniohjausta tai scrollia mieluummin kuin näytöltä vauhdissa pistäisin pyyhkijät päälle. Sexybuttoneillakin voi halutessaan kikkailla mieleisensä setupin.
Jo se että pyyhkimien käytöstä pitää tehdä youtube videoita, kertoo kaiken kuinka onnistunut ratkaisu on kyseessä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Mä en ihan osta tätä. Jos ne Jabrat, Teslat, hotspotit ja kämpän bluetooth-kaiuttimet toimivat ongelmitta vanhalla OnePlus Pro:lla ja emännän Androidilla ja mä olen tekemässä uudelleenparituksia tämän tästäkin, niin kyllä ongelma on siinä omenassa. Devaamisen eroista ko. laitteilla en tiedä, mutta myös softa-automaation osalta ero näiden kahden platformin "helppokäyttöisyyden" osalta on selvä, ja iOS ei ole senkään suhteen se voittava platform.
Joo siksi jätinkin sinne sen 0,0001 prosentin varauksen. Aina voi olla joku special case, ja kuulostaa että sinulla voi olla esim iha viallinen BT radio luurissa tai joku muu vastaava ongelma. Harmi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 761
Minä taas TI hw ja Bluetopian stackin kanssa tapelleena voin sanoa että jos jokin toimii Androidissa ei tarkoita että se toimii oikein. Nimimerkillä 5 ms viive lisättynä yhteen kohtaan koodia korjaa PC BT parituksen ja en saatana keksi mikä siinä vaikuttaa kun kaikissa muissa (android/ios) toimii ilman.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
936
Joo siksi jätinkin sinne sen 0,0001 prosentin varauksen. Aina voi olla joku special case, ja kuulostaa että sinulla voi olla esim iha viallinen BT radio luurissa tai joku muu vastaava ongelma. Harmi.
No onneksi on liisari ja sitäkin vain puoli vuotta jäljellä. Jos pakollisia työjuttuja ei lasketa, niin lupaan kiertää kaikki Applen vehkeet jatkossa kaukaa ja pitää tämän kertaluontoisena kahden vuoden experimenttinä :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Minä taas TI hw ja Bluetopian stackin kanssa tapelleena voin sanoa että jos jokin toimii Androidissa ei tarkoita että se toimii oikein. Nimimerkillä 5 ms viive lisättynä yhteen kohtaan koodia korjaa PC BT parituksen ja en saatana keksi mikä siinä vaikuttaa kun kaikissa muissa (android/ios) toimii ilman.
Jokainen saa toteuttaa BT stäckin miten haluaa niin siinä kai se ongelma. Ei ole "oikeaa" tapaa. On vain karsinoita joista huudellaan että meillä toimii oikein ja teillä väärin. Kukaan ei halua korjata omaa implementaatiotaan. Mutta eipä kuulu enää ketjun aiheeseen.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 305
Jo se että pyyhkimien käytöstä pitää tehdä youtube videoita, kertoo kaiken kuinka onnistunut ratkaisu on kyseessä.
Eikö ole hienoa kun juutuupista löytyy nykyään kaikki alkkarin asennoista lähtien. Yleensä kun uuden auton hommaa on syytä opetella metkut. Ei Teslan lähestymistapa asioissa aina ole maailman paras, mutta jos autoa ei vaihda 1-3v välein niin opettelisin aika nopeaan miten kyseisessä autossa mikäkin toiminto toimii ja mitenkä. Kohtuu pieni vaiva opetella scrollin käyttö saatikka äänikomennot kriittisille komennoille, sitten jos haluaa niitä niin paljon kaivattuja nappulamatkustamoita asentaa ne buttonit.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Olisi hienoa, jos Tesla mahdollistaisi edes satkun hinnalla seuraavat asiat softaansa:
- pyyhkijät ajoon lähtiessä off-asennossa
- akun manuaalilämmitys mahdolliseksi
- regeneroinnin säätö
- pikavalinnat halutuille toiminnoille kuten maastoasetukselle (esim. fsd-näyttöosioon)
- takavalot vakiona päällä

Nyt joutuu pulittamaan parisatkua seksinapeista, että ko. toiminnot saa ja auton erityisesti talviaikaan toimivammaksi.

Noiden lisäksi jos saisi on/off-napin karttatietojen vaikutuksesta nopeuteen (haamujarrutukset), niin olisin valmis maksamaan jo toisenkin satkun.
Ite maksoin satasen neljästä napista ja oma käyttö on käytännössä nolla. En vaan keksi noille tarpeellista käyttöä. Kaikki toiminnot saa pelkällä 60e commanderillakin. Itelle siis tuo satanenkin oli liikaa, mut olkoot nyt ku asennettu on.
 
Liittynyt
19.11.2022
Viestejä
327
Sama. Yhdessäkään omistamassani autossa ei automapyykijät ole toimineet kuten haluan itse niitä käyttää.
Ihmiset nyt ylipäätään pyyhkivät ikkunoita eri tavalla. Automaatin on vaikea olla kaikkien tottumuksiin sopiva.

Itse pyyhin paljon, haluan että lasi on kirkas. Mutta olen ollut henkilöiden kyydissä, jotka (pyyhkimiä säästääkseen?) pyyhkivät ikkunaa mielestäni tosi harvoin, niin että lasi on täynnä sadepisaroita haitaten jo näkyvyyttä.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 279
Joo, niihin on normaalisti olemassa sellainen tiheyssäätö automaatille, yllättävää kyllä.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 832
Ite maksoin satasen neljästä napista ja oma käyttö on käytännössä nolla. En vaan keksi noille tarpeellista käyttöä. Kaikki toiminnot saa pelkällä 60e commanderillakin. Itelle siis tuo satanenkin oli liikaa, mut olkoot nyt ku asennettu on.
Jos tykkää hoitaa asiat pelkästään sovelluksen kautta, niin eipä niitä nappeja mihinkään tarvitse. Regeneroinnin ja maastoasetuksen säätö on minusta silti kätevämpi napeilla, kuin näpelöidä puhelinta. Maastoasetusta tulee käytettyä aika paljon, kun tänä talvena on tiestöt olleet aika huonossa kunnossa pääväylien ulkopuolella.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Jos tykkää hoitaa asiat pelkästään sovelluksen kautta, niin eipä niitä nappeja mihinkään tarvitse. Regeneroinnin ja maastoasetuksen säätö on minusta silti kätevämpi napeilla, kuin näpelöidä puhelinta. Maastoasetusta tulee käytettyä aika paljon, kun tänä talvena on tiestöt olleet aika huonossa kunnossa pääväylien ulkopuolella.
Ite en tuota regeniä säädä, enkä edes halua säätää kun on niin täydellinen tollasena kokoajan. Slipstartti on käytännös sama ku maastoavustus ja kumpaakin koitin kun yhtenä päivänä en ylös meidän mäkeä päässyt. Mutta silloin totesin et track mode on ainut mikä oikeasti ottaa kaikki avut pois päältä ja laittaa vedon sinne minne pitää, niin se on ainut mitä tulee käytettyä pahassa paikassa.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 832
Ite en tuota regeniä säädä, enkä edes halua säätää kun on niin täydellinen tollasena kokoajan. Slipstartti on käytännös sama ku maastoavustus ja kumpaakin koitin kun yhtenä päivänä en ylös meidän mäkeä päässyt. Mutta silloin totesin et track mode on ainut mikä oikeasti ottaa kaikki avut pois päältä ja laittaa vedon sinne minne pitää, niin se on ainut mitä tulee käytettyä pahassa paikassa.
Näkökulmasi on kovin mustavalkoinen. 100 % regeneroinnin kanssa olen kokenut inhottavia hetkiä teillä, jotka ovat peilijäässä ja jossa on syviä uria. Vaikka avustimet korjaavat hienosti perän (tai koko auton) heittelyä regenin aktivoituessa, niin parempi on itse noissa olosuhteissa jarrutella. Auto ei silloin käyttäydy niin hermostuneesti. Sellaiset 97% ajoista täysregeni toimii erinomaisesti enkä halua ilman ajaa.
Maastoavustuksella auto muuttuu sellaiseksi kuin nelivedon pitää sohjossa tai polanteisella/uraisella tiellä olla eli vakaa ja ohjautuu halutusti. Näen maastoavustuksen hyödyn paljon merkityksellisempänä normaalissa ajossa kuin pahasta paikasta pääsynä. Auto on siis MY LR.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Näkökulmasi on kovin mustavalkoinen. 100 % regeneroinnin kanssa olen kokenut inhottavia hetkiä teillä, jotka ovat peilijäässä ja jossa on syviä uria. Vaikka avustimet korjaavat hienosti perän (tai koko auton) heittelyä regenin aktivoituessa, niin parempi on itse noissa olosuhteissa jarrutella. Auto ei silloin käyttäydy niin hermostuneesti. Sellaiset 97% ajoista täysregeni toimii erinomaisesti enkä halua ilman ajaa.
Maastoavustuksella auto muuttuu sellaiseksi kuin nelivedon pitää sohjossa tai polanteisella/uraisella tiellä olla eli vakaa ja ohjautuu halutusti. Näen maastoavustuksen hyödyn paljon merkityksellisempänä normaalissa ajossa kuin pahasta paikasta pääsynä. Auto on siis MY LR.
Tänä talvena on kyllä tuossa ~25tkm aikana nähty aivan kaikki mahdolliset kelit, eikä kertaakaan ole regenin kanssa ollut mitään ongelmaa, edes peilijäällä. Todella hienosti toimii ja melkein nopeammin sen kanssa pysähtyy kuin jarrulla. Hermostuneisuutta ei oo kun sitä jalkaa ei nosteta kaasulta kerralla ylös One pedal drivessa. Itellä omassa autossa regeniä saa säädettyä ilman buttoneitakin, mutta en oo edes miettinyt asetukseen koskemista.

Kolmosen automaattinen Snow mode on sellainen etten mitään maasto moodia kaipaile, kun se tiputtaa turva varusteita pois päältä ja Snow mode tekee muutoin kaiken saman. Pitää vain ne päällä. Eikä sitä edes laiteta mistään erikseen päälle. Sit tosiaan kun oikeasti etenemiskyky loppui niin maastomoodilla ja slip startilla ei tehny mitään. track mode oli ainut millä auton juuri ja juuri sai pinteestä pois. Nuo kaksi muuta moodia rajoitti auton toimintaa edelleen todella rajusti.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 347
Saako Teslaan nykyään 1) vapaan rullauksen (ei regeniä ollenkaan) ja 2) em. ei-regeniä default asetukseksi siten ettei sitä tarvitse aina muuttaa autoon hypätessä?

Mut mihi sää @mattix tarttet nappia akunesilämmitykselle?
Onhan niitä skenaarioita monia, jos hyppäät kylmään autoon ja menet tutulle laturille niin ei tarvitse alkaa navigaattoria sormeilemaan ja saa täydet esilämmitykset heti päälle. Tai jos pistät auton etänä lämpiämään niin saisit samalla esilämmityksen akullekkin täysille.

VAGin tuore ratkaisu olisi optimaalinen ratkaisu mutta kaikissa autoissa pitäisi vähintään olla se manuaalinen kytkentä akun esilämmitykselle.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 832
Mut mihi sää @mattix tarttet nappia akunesilämmitykselle?
Aiemmin ongelmana oli ABC:n laturit, joita ei navista löytynyt. Ajan kuitenkin välillä seuduilla, jossa ABC:n laturit ovat ainoita pikalatureita lähimailla. Lisäksi manuaalivalinta on kätevä, kun ei tarvitse olemassa olevaa navigointia muuttaa. Vaikkapa sellainen tilanne, että tiedän lataavani 70 km päässä, mutta en tiedä vielä laturia tai en halua sitä alkaa valitsemaan kartalta ajaessa.

Saako Teslaan nykyään 1) vapaan rullauksen (ei regeniä ollenkaan) ja 2) em. ei-regeniä default asetukseksi siten ettei sitä tarvitse aina muuttaa autoon hypätessä?
1) Vain s3xynapeilla. 2) Ymmärtääkseni tätä ei saa s3xyillä defaultiksi vaan vaatii vähintään yhden napin painalluksen.

Totean tähän vielä, että kun on tottunut Teslan OPD-ajamiseen, on siitä vaikea luopua. Toimii kuin ajatus. Silti on olosuhteita, joissa se ei ole hyvä juttu, mutta näitä tilanteita on harvassa.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Ihmiset nyt ylipäätään pyyhkivät ikkunoita eri tavalla. Automaatin on vaikea olla kaikkien tottumuksiin sopiva.
Sen takia jokaisessa sadetunnistimessa on säätö, josta voi itse valita kuinka paljon haluaa sitä vettä olevan ikkunassa. Sitä voi jopa säätää kesken sateen, tai olla käyttämättä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 730
Saako Teslaan nykyään 1) vapaan rullauksen (ei regeniä ollenkaan) ja 2) em. ei-regeniä default asetukseksi siten ettei sitä tarvitse aina muuttaa autoon hypätessä?



Onhan niitä skenaarioita monia, jos hyppäät kylmään autoon ja menet tutulle laturille niin ei tarvitse alkaa navigaattoria sormeilemaan ja saa täydet esilämmitykset heti päälle. Tai jos pistät auton etänä lämpiämään niin saisit samalla esilämmityksen akullekkin täysille.

VAGin tuore ratkaisu olisi optimaalinen ratkaisu mutta kaikissa autoissa pitäisi vähintään olla se manuaalinen kytkentä akun esilämmitykselle.
Ei saa reegeniä nollille. Regen on nollilla jääkylmällä akulla vaan ja on todella veikeä ajettava. Tuntuu kuin joku työntäisi eteenpäin kaasua nostattaessa.
Akun esilämmitys jääkylmästä patterista ottaa aikaa, ei se ihan 5minuutissa lämpeä.
Ajastettu esilämmitys tai ihan vaa kabiinin lämmitys suoraan napista äpistä alkaa lämmittää akkua, tosin vain 10-20asteiseksi. Teslat taitaa laturille navigoitaessa lämmittää akun noin 50asteiseksi.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Ei saa reegeniä nollille. Regen on nollilla jääkylmällä akulla vaan ja on todella veikeä ajettava. Tuntuu kuin joku työntäisi eteenpäin kaasua nostattaessa.
Ap:lla/cruisella ajaessa sentään käyttää ihan jarrua ni siinä pysyy tuntuma samana vaikka regeniä ei olekaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
125
Aiemmin ongelmana oli ABC:n laturit, joita ei navista löytynyt. Ajan kuitenkin välillä seuduilla, jossa ABC:n laturit ovat ainoita pikalatureita lähimailla. Lisäksi manuaalivalinta on kätevä, kun ei tarvitse olemassa olevaa navigointia muuttaa. Vaikkapa sellainen tilanne, että tiedän lataavani 70 km päässä, mutta en tiedä vielä laturia tai en halua sitä alkaa valitsemaan kartalta ajaessa.


1) Vain s3xynapeilla. 2) Ymmärtääkseni tätä ei saa s3xyillä defaultiksi vaan vaatii vähintään yhden napin painalluksen.

Totean tähän vielä, että kun on tottunut Teslan OPD-ajamiseen, on siitä vaikea luopua. Toimii kuin ajatus. Silti on olosuhteita, joissa se ei ole hyvä juttu, mutta näitä tilanteita on harvassa.
Ei ole Teslan OPD:sta kokemusta, mutta VAGgilaisessa tykkään huomattavasti enemmän ajaa ilman regeniä. Maantiellä ei tarvitse jatkuvasti pitää kaasupoljinta juuri oikein painettuna, että auto ei jarruta/kiihdytä, vaan voi ottaa vaan jalan kaasulta, jos pitää vähän himmata.

Lisäksi on hyötysuhteeltaan parempi kun antaa auton rullata vs regen+kiihdytys. VAGissa jarrun painaminen regeneroi aluksi ja jos painaa tarpeeksi kovaa, niin tulee oikeat jarrut avuksi.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Sivullisia uhreja tulee ruotsissa teslan sympatialakosta. Sympatialakossa oleva alumiinipaja irtisanoo 20 työntekijää. Ei löydy heille enää korvaavaa työtä ja teslalle ei saa tehdä alumiiniosia. Nämä työpaikat tuskin tulee koskaan takaisin ruotsiin. Liitto fleksailee lihaksia.
20 ihmistä lähtee yhtiöstä, jossa on 22400 työntekijää. Meneekö edes päivittäiseen vaihteluväliin?
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 832
Ei ole Teslan OPD:sta kokemusta, mutta VAGgilaisessa tykkään huomattavasti enemmän ajaa ilman regeniä. Maantiellä ei tarvitse jatkuvasti pitää kaasupoljinta juuri oikein painettuna, että auto ei jarruta/kiihdytä, vaan voi ottaa vaan jalan kaasulta, jos pitää vähän himmata.

Lisäksi on hyötysuhteeltaan parempi kun antaa auton rullata vs regen+kiihdytys. VAGissa jarrun painaminen regeneroi aluksi ja jos painaa tarpeeksi kovaa, niin tulee oikeat jarrut avuksi.
En epäile näkemystäsi. Maantiellä ajelen vakionopeudensäätimellä (en siis autopilotilla) ja silloin OPD ei ole millään lailla merkityksellinen. OPD on yliveto kaupungissa, ruuhkassa tai yleensäkin paikoissa, jossa tarvitsee säätää vauhtia huomattavasti. Kieltämättä maantiellä sillä ajaminen pidemmällä matkalla ärsyttäisi vs. ilman regeniä, koska OPD on tarkempi jalan asennosta. Teslan regen ja OPD on mielestäni parhaiten toteutettu ajamistani sähköautoista.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 171
Onhan niitä skenaarioita monia, jos hyppäät kylmään autoon ja menet tutulle laturille niin ei tarvitse alkaa navigaattoria sormeilemaan ja saa täydet esilämmitykset heti päälle. Tai jos pistät auton etänä lämpiämään niin saisit samalla esilämmityksen akullekkin täysille.
Olen tämän kanssa samaa mieltä. On idioottimaista etta pitää aina navigaattorin kanssa suunnitella matkat. Kyllä sitä osaa Leville ja S- markettiin ajaa ilman navigaattoria.

Ite en tuota regeniä säädä, enkä edes halua säätää kun on niin täydellinen tollasena kokoajan.
En enään itse muista miten tuo yhden polkimen ajo oikein sujui kokeillessa, mutta en nyt tiedä onko se hyvä ja toimiva juttu. Itse ainakin nostan jalkaa pois polkimelta silloin tällöin lepuuttaakseni jalkaa. Ja tietysti silloin kun vauhtia piisaa ilman painamistakin, esim alamäet. Olisi hölmöä että "jarrutus" lähtisi aina päälle kun nostan jalan pois. Voisi ajatella että tuo on jopa rasittavampaa kun pitää koko ajan painaa poljinta. Tiedä siitä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 272
Tänä talvena on kyllä tuossa ~25tkm aikana nähty aivan kaikki mahdolliset kelit, eikä kertaakaan ole regenin kanssa ollut mitään ongelmaa, edes peilijäällä.
Mulle riitti paljon pienemmät kilsat huomaamaan, että takavetoisen pakkoregeni on järjetön ratkaisu Suomen talveen. Onneksi toisesta autosta saa regenin kokonaan pois ja vielä siten, että koko auton hidastuvuus / jarrutus tapahtuu mekaanisten jarrujen avulla ja toki etujarrupainotteisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 005
Teslan OPD on kyllä loistava, en usko että koskaan haluan ajaa autolla missä tuota ei ole tai se toimisi jotenkin erilailla. Pakkasella kun ei ole regeniä niin tuntuu jotenkin äärimmäisen typerältä ajaa niin että joutuu käyttämään kahta poljinta. Maantiet ym sitten autopilotilla/vakkarilla. Mutta kaupungissa ihan ehdoton tuo OPD.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
En enään itse muista miten tuo yhden polkimen ajo oikein sujui kokeillessa, mutta en nyt tiedä onko se hyvä ja toimiva juttu. Itse ainakin nostan jalkaa pois polkimelta silloin tällöin lepuuttaakseni jalkaa. Ja tietysti silloin kun vauhtia piisaa ilman painamistakin, esim alamäet. Olisi hölmöä että "jarrutus" lähtisi aina päälle kun nostan jalan pois. Voisi ajatella että tuo on jopa rasittavampaa kun pitää koko ajan painaa poljinta. Tiedä siitä...
No itse ajan 99% cruisella/ap:lla niin eipä tuu missään maantiellä tehtyä muuta kuin lepuutettua jalkaa, mut ei oo kyllä vielä koskaan jalka puutunut tuon ominaisuuden takia. Kertoo lähinnä ettet ole tottunut sen kanssa ajamaan. Mutta ihan jo risteyksiin jne tultaessa ja kaupunkiajossa se ettei ikinä tarvi jalkaa siirtää jarrulle on parasta mitä autoilu on kehittyessään tuonut. Kyllä, totuttelua vaati aluksi, mutta kun siihen sisälle pääsi ja tottui niin on suorastaan käsittämättömän typerän oloista ajaa autoa missä tuo ei toimi noin.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 730
Facessa jollain oli Model Y:hyn tullut Teslalta päin huoltoaika jossa tarkastettu ja vaihdettu uutta osaa mm. AC kompura, supermanifoldi ja ac:n putkistoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 584
Siitä puhe mistä puute. Saa nähdä miten vinhaan sauhuaa pyyhkimet kohta.
Muskin viime kesäkuussa twiittaama kolme viikkoa pyyhinpäivitykseen on venynyt aika pitkäksi. Saa nähdä saavatko mitään oleellista parannusta aikaiseksi.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Siitä puhe mistä puute. Saa nähdä miten vinhaan sauhuaa pyyhkimet kohta.
Täs tulee taatusti käymään niin, että ne joilla ei oo toiminu, ei toimi jatkossakaan. Mut me joilla noi on kokoajan toiminut, lakkaa toimimasta. :D
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 305
Muskin viime kesäkuussa twiittaama kolme viikkoa pyyhinpäivitykseen on venynyt aika pitkäksi. Saa nähdä saavatko mitään oleellista parannusta aikaiseksi.
Elon Time paras aika. Varmaan katana blade OTAna päivittyy kahden pikkuviisarin tilalle ja pyyhkii pyörremyrskyn lailla 100km alueelta kaikki pisarat. Mutta vakavasti ajateltuna jos tuon tihkusateen aikana pyyhinnän saisivat toimimaan niin olisi sekin edistystä. Eiköhän tuo haamupyyhintä jää kun oli sitten se sadetunnistin tai ei niin sellaista muillakin valmistajilla löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 071
Te ketkä tuosta regenin ja one pedal drivingin toimivuudesta sanotte, että ei ongelmaa niin kysykää ensin itseltänne, että onko se auto takaveto vai neliveto. Ja että olisiko sillä vetotavalla jotain syy-yhteyttä mahdollisiin epämiellyttäviin tuntemuksiin tai ongelmattomuuteen.
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
349
Te ketkä tuosta regenin ja one pedal drivingin toimivuudesta sanotte, että ei ongelmaa niin kysykää ensin itseltänne, että onko se auto takaveto vai neliveto. Ja että olisiko sillä vetotavalla jotain syy-yhteyttä mahdollisiin epämiellyttäviin tuntemuksiin tai ongelmattomuuteen.
En tiedä onko tuolla hirveästi merkitystä, kun nelikkokin on aika takavetopainoinen regenissä (ja herkästi myös esim. ohittamaan lähtiessä) eli perä kyllä heittää herkästi nelikollakin. Toki korjaantuu nopeasti kun luistonesto puuttuu peliin. Mutta kyllä itsekin mieluusti regenin ottaisin pois liukkaalla maantieajossa, on se stressaavaa kun joutuu poljinta käyttämään niin herkästi ja esim. jos joutuu himmailemaan ohittaessa tai perumaan ohituksen, niin siinä kohtaa ei kaipaisi yhtään heittelyä vaan tasan sen verran jarrua kuin itse haluaa.

Itse tuon kanssa pärjään ihan hyvin, mutta puoliso vihaa tuon toimintaa liukkaalla ja hän ei luota myöskään vakkariin, jolloin pedaalin hiuksenhieno käyttäminen käy entistä stressaavammaksi. Commanderia tai buttoneita ei vielä ole, mutta ensi talveksi pitänee hommata.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 305

Tuossa vaihteeksi 16v hupiakku tyhjeni purkautuessan alle 20% kovemmilla pakkasilla. Ei toki kuoleutunut kokonaan, mutta softabugia ilmeisesti kun antaa mennä alle 20% kun latauksessa olleena olisi voinut pumpata siihen juissia? Tokihan tuohon voi vaikuttaa nuo Björnin ylimääräiset kilkkeet yms.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 123
Viestejä
4 300 009
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom