Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Ja sitten samaan aikaan on myös sellaisia joilla ei välttämättä aja edes 100 000 km?

Vai mikä tässä nyt on pointtina?
Se että kummastakin ryhmästä löytyy hyviä ja huonoja ratkaisuja mitkä kestää tai sitten ei kestä.
Siihen tietysti aina vaikuttaa minkälaisesta ajosta on kysymys.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 776
Tuntuu että tyypit on ihan vit.. tyh.. että niille voi myydä mitä pas.. vaan, kun mistää ei oteta selvää etukäteen mikä on sen merkin laatu ollut, mitä ollaan ostamassa.
Yritätkö kenties käännyttää porukkaa tai jotain? Kohtuu tiukkaan sävyyn annat tulla tekstiä. Model Y on myydyimpiä autoja Suomessa, niin meinaat, että kaikki ostajat ovat vi*%& tyhmiä? Noh, toisaalta kun mietitään keskimääräistä heppua ja sitä, että puolet ovat sellaista tyhmempiä, on kaikki mahdollista.

Jostain takaisinkutsuista ja laatutasosta en liikaa kitisisi. Mun laadullisesti paskin auto on ollut BMW 530xd, jonka lähtöhinta aikanaan oli 75k€. Siinä oli parikin takaisinkutsua. En ainakaan MY:n laatutasoa huonona pidä, toisaalta ei mitenkään erityisen hyvänä.

Josta toiseen asiaan. Juurikin tuohon nelikkobemariin (tai passat / suberb / golf / qashqai jne) verrattuna MY LR on minusta liukas talvella, vaikka onkin nastat alla. Ei ole tuntoa, milloin pito loppuu. Tunnottoman ohjauksen lisäksi perä on herkkä regeneroinnin takia ja vauhtipedaalin kanssa saa olla tarkkana vetopidon saamiseksi. Chill-mode käytössä ja talvirenkaat aseteltu. Lisäksi piti laittaa regenerointi 50% asetukselle.
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Ei minun tarvitse ketään käännyttää, huvittaa vaan ihmiset jotka ostaa ihan mitä pas... tahansa, eikä tämä koske pelkästään Teslaa.
Mulle on ihan sama mihin kukin rahansa laittaa, ei ole multa pois, en kuitenkaan itse tule koskaan ostamaan täyssähköautoa soveltuu Suomen olosuhteisiin aika huonosti, eikä kiinnosta akun latailun odottelu.
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
En todellakaan odottele mitään, pumpuista tulee bensaa vielä kymmeniä vuosia aion käyttää fossiiliset loppuun.
Sähköspedet saa mun puolesta rauhassa odotella akkujensa latautumista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
426
En todellakaan odottele mitään, pumpuista tulee bensaa vielä kymmeniä vuosia aion käyttää fossiiliset loppuun.
Sähköspedet saa mun puolesta rauhassa odotella akkujensa latautumista.
Kerro minulle minkä merkkistä lippistä käytät kertomatta minulle minkä merkkistä lippistä käytät. :smoke:


Ensimmäinen sähköautoilun talvi alkanut täällä Model S:llä ilman suurempia ongelmia. Kääntyvät peilit otin käytöstä sen jälkeen kun kerran jumittuivat ja piti käsin löysytellä jäät välistä. Täysin samaa oli pari kertaa XC90:llä. Volvossa myös ovet olivat yksi tyyppivika talvella ja pari kertaa oikea takaovi ei suostunut pysymään kiinni.
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Cybertruckilla pääsee 547 kilometriä, alun perin luvatun yli 800 kilometrin sijasta.
Mikähän vielä kutistuu noin reilusti.
IMG_20231202_142941.jpg
 

j.l

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
397
En todellakaan odottele mitään, pumpuista tulee bensaa vielä kymmeniä vuosia aion käyttää fossiiliset loppuun.
Sähköspedet saa mun puolesta rauhassa odotella akkujensa latautumista.
Otahan suusi kautta vielä syvä henkäys ja lähde vaikka ulos reippailemaan. Ei harmittaisi niin paljoa :).
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
828
Ne on niitä jotka ei osaa ajaa ja eivät opi sitä yhden pedaalin ajoa. Kyllä sen varmana saa heittämään ku oikeissa paikoissa liukkaalla ottaa kokonaan irti kaasun. Itsellä eikä vaimolla ole ollut mitään ongelmaa uuden Y:n kanssa. Nytki on ollu todella liukasta mutta ei ole ollut haitaksi. Ja meillä on vielä kitkat. Kyllä oikein liukkailla saa motarinrampeilla olla varovainen ettei heitä perää kun kiihyttää, mutta regeni ei kyllä tule mieleenkään listassa haastavia tilanteita talvella.
Näin ajattelen itsekin. Siksi ihmetyttää miten joku saa auton suoralla poikittain ja ajattelin josko Y on jotenkin erilainen. Tuon yhden polkimen ajon luulisi oppivan sekunnissa jo siksi, että jos ei sitä opettele niin ajaminen on aika nykivää.. Ja jokainen jotain autoa joskus ajanut tietää, että esim kaasun nostaminen vaikkapa kaistaa vaihtaesss ei välttämättä ole paras idea kun ajetaan jäisellä tiellä. Regenillä tai ilman.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
828
On myös polttiksia millä ajaa yli miljoonan kepeästi samalla moottorilla ja laatikolla.
Jeps. Jos niitä on huollettu siinä sivussa kymppitonnilla tai parilla. Laatikko kyllä antautuu mersuissakin yleensä ainakin sen kerran ennen kun milliin päästään. Ehkä Volvossakin. Lopuillahan tuo milli on keskimäärin utopiaa muutenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 855
Onko jollain kokemusta sekä Y:stä, että 3:sta talvikeleillä?

Oon fabossa nähnyt Y:n omistajien kertovan kuinka Regen irroittaa takapään tiestä, mutta en kyllä omalla kolmosellani saa tuota tapahtumaan, vaikka kitkat alla ja liukasta on tässä välillä ollut. Ehkä jos yrittämällä yrittäisi nostaa jalan kaasulta kerralla kokonaan pois, mutta vaikeaa keksiä mitään muuta kun äkkijarrutustilanne (jossa jalka olisi sitten jarrupolkimella välittömästi), missa noin tapahtuisi. Onko nuo autot aerodynaamisesti niin erilaisia, että Y irtoaa paljon helpommin ns. huonolla tavalla tiestä, vai onko todettava, että sähköautot ovat totuttaneet jotkut kuskit siihen, että auto hoitaa kaiken eikä niillä kahdella sitä tiehen sitovalla polkimella ole mitään muuta funktiota kun nopeuden säätely (tai ilmeisesti yhdellä, jos kaasua käytetään ns. on-off mallisesti).
Kyllä Y LR takapää irtoaa tiestä jos on kovin liukasta ja nostaa jalan nopeasti kaasulta, mutta hyvin lyhyeksi aikaa ja sitten kyllä korjaa itse tilanteen. Alkuun säikäytti, mutta testailin sitten tuota ihan tarkoituksella niin ei siinä ole mitään oikeaa ongelmaa, niin pienen hetken kestää tuo. Continental viking contact 7 kitkat minulla alla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
638
Itse asensin kanssa tänään oikealle eteen. Lidlin lämmin parkkihalli oli oiva paikka tähän niin sai lumet ja jäät samalla pois auton päältä.

Varsin helppo asennus. Heti tuli tosiaan joku firmis päivitys joka itselläni keskytyi ainakin 2 ellei 3 kertaa ja softa väitti että commanderi sammutettu tms. Lopulta meni kuitenkin läpi. Samalla nappien lisääminen ei näyttänyt koskaan menevän loppuun, mutta napit kuitenkin toimivat. Varmaan liittyi tuohon firmis hommaan.

Loput napit meni sitten ok.

Ratin taakse laitoin autopilotin yhdellä painalluksella ja softasta pyyhkijät pois kun autopilot kytketään.

Softasta kanssa takavalot päälle ja etukahvasta frunkin avaus. Tosin en saanut kahvan puoliväliin painamista toimimaan? Pitää olla se veto kokonaan auki että toimi, täytyy joskus paremmalla ajalla testata lisää.

Lisäksi takakahvasta latausluukun avaus.

Muille napeille en vielä keksinyt käyttöä, täytyy selailla vaihtoehtoja kun ehtii.
Samaa bugia oli minullakin, mutta eipä tuo suuremmin haitannut kun napit kuitenkin toimi heti. Taisi tosiaan katkoa yhteyttä commanderiin ennen fw päivitystä.

Nyt on napit:
- ratin takana vasemmalla ja oikealla regen säädöt -25 ja +25%.
- näytön takana vasemmassa alareunassa peilien kääntö ja tuplaklikillä maasto-mode
- näytön takana oikeassa alareunassa hanskalokeron aukaisu ja pitkä painallaus = akun esilämmitys.
Lisään varmaankin noihin ratin nappeihin pyyhkimien säädön toiseksi toiminnoksi. Voi kyllä muuttua nuo säädöt kun tulee enemmän kokemusta noista.
Nuo ovien kahvojen asetukset vaikuttaa hyviltä, pitänee nekin säätää jossain kohtaa.

Maasto-vetotilaa kokeilin pikaisesti ja sepä lisäsi tympeän viiveen voimapolkimeen, vähän kuten Chill-mode. Pitänee testailla enemmän ajossa että onko tuosta loppusessaan käytännön hyötyä omassa ajossa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 855
Samaa bugia oli minullakin, mutta eipä tuo suuremmin haitannut kun napit kuitenkin toimi heti. Taisi tosiaan katkoa yhteyttä commanderiin ennen fw päivitystä.

Nyt on napit:
- ratin takana vasemmalla ja oikealla regen säädöt -25 ja +25%.
- näytön takana vasemmassa alareunassa peilien kääntö ja tuplaklikillä maasto-mode
- näytön takana oikeassa alareunassa hanskalokeron aukaisu ja pitkä painallaus = akun esilämmitys.
Lisään varmaankin noihin ratin nappeihin pyyhkimien säädön toiseksi toiminnoksi. Voi kyllä muuttua nuo säädöt kun tulee enemmän kokemusta noista.
Nuo ovien kahvojen asetukset vaikuttaa hyviltä, pitänee nekin säätää jossain kohtaa.

Maasto-vetotilaa kokeilin pikaisesti ja sepä lisäsi tympeän viiveen voimapolkimeen, vähän kuten Chill-mode. Pitänee testailla enemmän ajossa että onko tuosta loppusessaan käytännön hyötyä omassa ajossa...
Kahva homma on kyllä nappärä. Töissä lataan tuolla type2 johdolla ja jotenkin typerää että kun klikkaan näytöltä frunkin ja latausportin auki niin sitten kun saan kaapelin esiin niin latausportti on mennyt jo kiinni. Olen sitten jättänyt kuskin oven auki niin ei mene kiinni.

Ja sitten toisaalta jos unohtaa avata frunkin ennenkuin nousee autosta pois niin kauhea kurottelu näytölle/tai pitää kaivaa puhelin.

Saahan tuosta latausportista painamallakin sen auki, mutta tuntuu aika heppoiselta niin pelottaa että joskus hajoaa jos paljon noin tekee. Mutta ehkä sitten takakahvaa kätrvämpi käyttää latausportin aukaisuun. Aika näyttää.
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Jeps. Jos niitä on huollettu siinä sivussa kymppitonnilla tai parilla. Laatikko kyllä antautuu mersuissakin yleensä ainakin sen kerran ennen kun milliin päästään. Ehkä Volvossakin. Lopuillahan tuo milli on keskimäärin utopiaa muutenkin.
Joka tapauksessa uudet polttomoottoriautot on luotettavampia kuin sähköautot, eli silloin on tiedossa kummalla tulee huollot/korjaukset kalliimmaksi.
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 533
Joka tapauksessa uudet polttomoottoriautot on luotettavampia kuin sähköautot, eli silloin on tiedossa kummalla tulee huollot/korjaukset kalliimmaksi.
Linkattu artikkeli ei kylläkään ottanut mitään kantaa siihen kumpi tulee kalliimmaksi. Ikään kuin kaikki huollot tai korjaukset olisivat samanhintaisia.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 591
Joka tapauksessa uudet polttomoottoriautot on luotettavampia kuin sähköautot, eli silloin on tiedossa kummalla tulee huollot/korjaukset kalliimmaksi.
Ei niitä olemassa olevia polttiksia tulla hakemaan sulta pois eikä bensan myyntiä tulla kieltämään. Ei hevoskärryjäkään kielletty kun autoihin siirryttiin. Ihmiset kyllä siirtyy omatoimisesti parempiin ratkaisuihin, kuten nyt ollaan siirtymässä öljypolttimista sähköautoihin.
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Ei niitä olemassa olevia polttiksia tulla hakemaan sulta pois eikä bensan myyntiä tulla kieltämään. Ei hevoskärryjäkään kielletty kun autoihin siirryttiin. Ihmiset kyllä siirtyy omatoimisesti parempiin ratkaisuihin, kuten nyt ollaan siirtymässä öljypolttimista sähköautoihin.
Vain ne hätähousut on siirtymässä, vai onko vauhti sinusta päätähuimaava.
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 533
Vain ne hätähousut on siirtymässä, vai onko vauhti sinusta päätähuimaava.
Miksi normaalia autoilijaa pitäisi kiinnostaa siirtymän nopeus? Jos kokee tarvitsevansa sähköauton niin senkus hankkii, ei kaikki tarvitse muiden validaatiota tehdäkseen hankintoja.

Hidas siirtymä voi olla early adoptereille jopa hyväksi kun hallitus ei keksi mitään verohimmeleitä niin herkästi.
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
754
Ehkä sen takia koska ei näitä himmeleitä edes ole, kun niitä pitää noin vuosi monesti jonottaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
493
Cybertruck näyttää siltä kun Pojois-Korea olisi alkanut tekemään autoja, miten helv.... auto voi olla noin ruma, vain Marcos Mantis M70 pääsee lähelle.
Miten niin alkanut tekemään? Tosin CT olisi jäänyt tekemättä kun ei ole ollut valmista kopioitavaa mallia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 418
Mat tilasi itselleen tuollaisen toisessa videossa. Tai no maksoi ainakin varausmaksun kuvaajan kännykällä :) 250 dollaria.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
166
On kans moottorilla ollut pikanen kirjoittaja, kun ei lukenut tuosta Cybertruckin long range/extended battery lisästä, mikä oli noissa kahdessa kalliimmassa mallissa mahdollinen. Silloin toimintamatka n. 700-750km
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Taitaa poijjaat olla jo pikkasen väärä ketju...
Joo täällä käy monenlaiset kakkapekat jauhamassa yhtä ja toista. Ovatko sitten oikeasti em vai muuten vain huomionkipeitä? Omalla sähköautolla on ollut viimeiseen 8 vuoteen korjaus ja huoltokustannukset yhteensä 1500-2000€ (ei Tesla). Ja en tiedä kuka on hätäilijä tai ei. Mutta en pitäisi nykyistä, osin myös tuulipukukansaa, hätäilijöinä ostaessaan sähköautoja näinä päivinä. Enimmäkseen häitäilyn makua tuntuu olevan jonkun ketjussa uuden henkilön tarinoiden osalta. Hänkin on todennäköisesti nykytiedon valossa tuleva sähköautoilija.

Nim. tyytyväisenä since 2015.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 650
Tuohon perän heittelyyn.. jos slip start on valittuna niin esp puuttuu vähän myöhemmin peliin ja toimii näin vielä n. 50km/h nopeudessa. Vaikuttaa siis kiihdytykseen ja regeniin. Eli tuolla saa perän heittelemään tuntuvasti, sen sijaan normaalitilassa esp nappaa tilanteen heti haltuun ja eikä tunnu kuin pieni nykäys..

testattu model 3 ja paskat talvirenkaat
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 536
Kenellä on Tommy Gun? Tuon aseen teho on todella heikko vrt nykyiaikaiseen aseeseen mikä todennäköisesti menee läpi heittämällä.
Ei ole tarkoitus olla panssaroitu auto. Muskimainen tapa vaan näyttää, että pelti on varsin kestävää. Ammu samalla pyssyllä normaaliin auton peltiin ja katso miltä näyttää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 850
Ei ole tarkoitus olla panssaroitu auto. Muskimainen tapa vaan näyttää, että pelti on varsin kestävää. Ammu samalla pyssyllä normaaliin auton peltiin ja katso miltä näyttää.
Miten se liittyy siihen, että ammutaan tehottomalla aseella CT:ta?
 
Liittynyt
19.11.2022
Viestejä
309
Miten se liittyy siihen, että ammutaan tehottomalla aseella CT:ta?
Voitko sitten kertoa mikä on riittävän tehokas ase?

Ja koska olet itse viimeksi ampunut .45 ACP kaliiperin aseella? Itse olen 1911 pistooleilla jonkin verran ampunut tuossakin kaliiperissa, ja tyypillinen lataus 230 grainisella luodilla potkaisee reilusti enemmän kuin tyypillinen ysimillinen, johtuen tuplasti painavammasti luodista (230gr vs. 115gr).

Ja, BTW, jos olisit katsonut tuon videon, niin tietäisit että siinä ammuttiin useammalla aseella/kaliiperilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 850
Voitko sitten kertoa mikä on riittävän tehokas ase?

Ja koska olet itse viimeksi ampunut .45 ACP kaliiperin aseella? Itse olen 1911 pistooleilla jonkin verran ampunut tuossakin kaliiperissa, ja tyypillinen lataus 230 grainisella luodilla potkaisee reilusti enemmän kuin tyypillinen ysimillinen, johtuen tuplasti painavammasti luodista (230gr vs. 115gr).

Ja, BTW, jos olisit katsonut tuon videon, niin tietäisit että siinä ammuttiin useammalla aseella/kaliiperilla.
Katsoin kyllä videon. Ei tuo autosta tee parempaa kun sitä ammutaan. AK-47 se mikä kiinnostaa koska siinä lähtönopeus ja luodin koko on suurempi.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 183
En nyt tiedä mitä millään ampumisella on mihinkään merkitystä, mutta AR-15 on ollut se yleisyyttä nostava ampumisväline jenkeissä joten loogisesti se olisi ollut ko. asevalinta.

Mutta siis ihan puhtaasti markkinointitemppujahan nämä ovat ja sellaisina ne pitää ottaakin.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Onko jollain kokemusta sekä Y:stä, että 3:sta talvikeleillä?

Oon fabossa nähnyt Y:n omistajien kertovan kuinka Regen irroittaa takapään tiestä, mutta en kyllä omalla kolmosellani saa tuota tapahtumaan, vaikka kitkat alla ja liukasta on tässä välillä ollut. Ehkä jos yrittämällä yrittäisi nostaa jalan kaasulta kerralla kokonaan pois, mutta vaikeaa keksiä mitään muuta kun äkkijarrutustilanne (jossa jalka olisi sitten jarrupolkimella välittömästi), missa noin tapahtuisi. Onko nuo autot aerodynaamisesti niin erilaisia, että Y irtoaa paljon helpommin ns. huonolla tavalla tiestä, vai onko todettava, että sähköautot ovat totuttaneet jotkut kuskit siihen, että auto hoitaa kaiken eikä niillä kahdella sitä tiehen sitovalla polkimella ole mitään muuta funktiota kun nopeuden säätely (tai ilmeisesti yhdellä, jos kaasua käytetään ns. on-off mallisesti).
Johtuu ihan siitä, että kolmosessa on Snow mode. Kun mitään liukkautta havaitaan, niin Snow mode menee oäälle. Käyttäjä ei sitä mistään näe.
Etu regen rulee voimakkaammaksi, auto myös on jatkuvasti nelivetoinen, regenin voima pienenee jne. Tämän takia kolmonen menee kuin kiskoilla siinä missä y:ssä lähtee perä alta.

Y:n offroad moodi on vähän vastaava, mut sen joutuu ite laittaa päälle ja ei voi vakkaria käyttää jne.
itse en ymmärrä miksi y:ssä tuota ei ole kun teknisesti samat laitteet.
 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
64
En todellakaan odottele mitään, pumpuista tulee bensaa vielä kymmeniä vuosia aion käyttää fossiiliset loppuun.
Sähköspedet saa mun puolesta rauhassa odotella akkujensa latautumista.
On se varmasti mukava pumpata hieman enemmän rahaa öljypohattojen taskuun. Mä tankkaan mielelläni sähköä halvemmalla ja nautin hyvästä kyydistä. :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 850
Onhan sähkö vielä halpaa mutta kun se saavuttaa suosion iskee verottaja. Tilanne vielä muuttuu ja voi muuttua nopeasti. Kannattaa nyt nauttia.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 591
Onhan sähkö vielä halpaa mutta kun se saavuttaa suosion iskee verottaja. Tilanne vielä muuttuu ja voi muuttua nopeasti. Kannattaa nyt nauttia.
Eiköhän ne vielä hilaa vuotuista ajoneuvoveroa ylös sähköautoilta, muutenhan tuota verotusta on hankala kohdentaa juuri sähköautoiluun.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 964
Onhan sähkö vielä halpaa mutta kun se saavuttaa suosion iskee verottaja. Tilanne vielä muuttuu ja voi muuttua nopeasti. Kannattaa nyt nauttia.
Sähkö on kyllä varmasti viimeisiä asioita joita lähdetään rankasti verottamaan, se kun iskee kaikkien lompakolle.

Ehkä julkisille latureille joku lisävero, mutta on aika vaikea nähdä että yleisesti sähköä aletaan verottamaan kuten polttoaineita.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 257
Viestejä
4 189 130
Jäsenet
70 715
Uusin jäsen
Aidi

Hinta.fi

Ylös Bottom