Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Vielä oisi yksi pieni toive.. tuo automaattinen vilkkujen pois kytkentä pois. Nyt se laittaa vilkun aina pois kun ylittää keskiviivan (tai sen kuvitteleman keskiviivan, mikä on hauskaa talvella). Ei oikein siitä kuolleen kulman kamerasta ole hyötyä kun se yhden tai kahden napsauksen jälkeen kytkeytyy pois.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 722
Elon-Pukki tuo:

-V12 FSD
-360 Birds Eye näkymä
-App store
-Automaattipyyhkijöiden fix
-Matrix valot käyttöön
-Parempi Park Assist USS:ittomille, Summonit ja Smart summoneista tulee Actual Smart Summon, ASS.

:tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 580
Vielä oisi yksi pieni toive.. tuo automaattinen vilkkujen pois kytkentä pois. Nyt se laittaa vilkun aina pois kun ylittää keskiviivan (tai sen kuvitteleman keskiviivan, mikä on hauskaa talvella). Ei oikein siitä kuolleen kulman kamerasta ole hyötyä kun se yhden tai kahden napsauksen jälkeen kytkeytyy pois.
Onko sulla päällä siis se automaattinen vilkku-toiminto joka tuli joku aika sitten? Ota se asetuksista pois päältä.

"Jos Hallintalaitteet > Valot > Automaattiset suuntavilkut -asetuksena on Autom. pois, suuntavilkku sammuu automaattisesti, kun Model 3 havaitsee tielle liittymisen, kaistanvaihdon, kääntymisen tai vastaavan ajotilanteen päättyneen. "
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 173
Vielä oisi yksi pieni toive.. tuo automaattinen vilkkujen pois kytkentä pois. Nyt se laittaa vilkun aina pois kun ylittää keskiviivan (tai sen kuvitteleman keskiviivan, mikä on hauskaa talvella). Ei oikein siitä kuolleen kulman kamerasta ole hyötyä kun se yhden tai kahden napsauksen jälkeen kytkeytyy pois.
Siis eikös tuon nytkin jo saa palautettua siihen lyhyt nykäisy -> 3 vilkkua ja sitten kun laittaa ns pykälään niin pysyy kunnes ottaa pois/ratti kääntyy tarpeeksi?
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 722
Vielä oisi yksi pieni toive.. tuo automaattinen vilkkujen pois kytkentä pois. Nyt se laittaa vilkun aina pois kun ylittää keskiviivan (tai sen kuvitteleman keskiviivan, mikä on hauskaa talvella). Ei oikein siitä kuolleen kulman kamerasta ole hyötyä kun se yhden tai kahden napsauksen jälkeen kytkeytyy pois.
Onko sulla tää päällä?
IMG_4692.jpeg
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Onko sulla tää päällä?
Ei ole.

Onko sulla päällä siis se automaattinen vilkku-toiminto joka tuli joku aika sitten? Ota se asetuksista pois päältä.
Vaan kun se on poissa päältä.

Siis eikös tuon nytkin jo saa palautettua siihen lyhyt nykäisy -> 3 vilkkua ja sitten kun laittaa ns pykälään niin pysyy kunnes ottaa pois/ratti kääntyy tarpeeksi?
Eip, se asetus ei vaikuta tuohon kolmeen vilkutukseen, vaan tekee auto-cancelin joka tapauksessa. Sehän tässä suunnattomasti ärsyttää, että ovat tällaisen "parannuksen" lisänneet taas vaihteeksi.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 722
Ei ole.



Vaan kun se on poissa päältä.



Eip, se asetus ei vaikuta tuohon kolmeen vilkutukseen, vaan tekee auto-cancelin joka tapauksessa. Sehän tässä suunnattomasti ärsyttää, että ovat tällaisen "parannuksen" lisänneet taas vaihteeksi.
Itse en ole havainnut tälläistä käyttäytymistä vilkussa, jos tuo automaattiset suuntavilkut täppä on pois asennossa. Omasta mielestä vilkut käyttäytyy kuin missä tahansa muussakin nykyautossa. Ekalle kynnykselle kun napauttaa viikseä tulee kolmen vilkutuksen kaistanvaihto vilkku ja kynnyksen yli kun vie viiksen niin normi vilkku, joka ei huomioi kaistanvaihtoa tms vaan normaalisti ratin riittävästä kääntelystä menee pois.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 580
Ihan normaali on vilkku kuten ennenkin. Joko burmanm:llä on se asetus päällä tai sitten asetus on jotenkin jäänyt päälle, mutta ei näy käyttöliittymässä. Pistäisin kyseisen asetuksen päälle ja pois kertaalleen ja sen jälkeen auton buuttaaminen, josko tokenisi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 580
Joitain kiinnosti nuo 4680-akkujen energiatiheydet. Tässä aiheesta Twiitti:

Here is a comparison. Higher is better Energy density at the pack level:
  • 187 Wh/kg Model S/X 18650 cells
  • 170 Wh/kg Cybertruck 4680 cells
  • 169 Wh/kg Rivian R1T Large Pack 2170 cells
  • 165 Wh/kg Model 3/Y Long Range 2170 cells
  • 126 Wh/kg Model 3 Standard Range LFP cells

 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
919
Itse en ole havainnut tälläistä käyttäytymistä vilkussa, jos tuo automaattiset suuntavilkut täppä on pois asennossa. Omasta mielestä vilkut käyttäytyy kuin missä tahansa muussakin nykyautossa. Ekalle kynnykselle kun napauttaa viikseä tulee kolmen vilkutuksen kaistanvaihto vilkku ja kynnyksen yli kun vie viiksen niin normi vilkku, joka ei huomioi kaistanvaihtoa tms vaan normaalisti ratin riittävästä kääntelystä menee pois.
Sama homma. Hyvin toimii. Toi automaattinen olikin sitten ihan farssi enkä yhtään ihmettele, jos toimii kaistanvaihdossakin miten sattuu.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
440
Täällä taas toisenlaiset kokemukset. Sr+ vm21, 38min esilämmitystä ennen laturille menoa, 20% akkua ja 60kw tuli, sitten tippui 40kw 55% kohdilla. Sama toiseen suuntaan mutta eri laturilla, noin 40-50kw. Abc lataus, toisessa olin yksin ja toisessa olin jonkun audin kanssa. Katsoin huvikseen niin audilla tuli 102kw vielä 70% kohdilla.
Kuulostaa minun kokemuksilta MS vm20. :D Ainoastaan Teslan latureita saanut kunnon nopeuksia.

Tuo latauskäyrähän näissä Tesloissa taitaa yleisesti olla vähän huonompi. Tosin ilmeisesti jossakin tietyssä akkutyypissä se on muita parempi.


Kateeksi käy kun vielä 80% kohdalla vedellään 130kw. Oon myös tuota etronia alkanut pähyilemään SUV paluuhaaveissa. Paska range, mutta hyvä latauskäyrä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 020
Sama homma. Hyvin toimii. Toi automaattinen olikin sitten ihan farssi enkä yhtään ihmettele, jos toimii kaistanvaihdossakin miten sattuu.
Automaattinenhan on mielestäni ihan loistava ja toimii käytännössä kaikkialla paitsi liikenneympyröissä kuten pitääkin, eli kytkee vilkun pois kun vilkun käyttötarve oikeasti poistuu. Toimii toki vain jos antaa automatiikan oikeasti hoitaa poiskytkennän (pl. tunnetut ei-toimivat tilanteet). Ominaisuutena tuota ei tietenkään missään muussa autossa ole, joten käyttö vaatii pienen hetken opettelua ja tutustumista.

Alla aiempi kommenttini aiheesta.


Tullut käytettyä tuota automaattista vilkkua sen lanseeraamisesta lähtien. Aluksi toiminta oli vähän sekoilevaa, mutta nyt toimii lähes aina oikein seuraavissa tilanteissa:
  • Tavallinen kaistanvaihto
  • Kaistanvaihto usean kaistan yli rattia suoristamatta (menee vaikka 3 kaistaa rauhallisesti kerralla ja vilkku sammuu viimeisen kohdalla)
  • Normaalit käännökset risteyksessä
Ainoastaan liikenneympyrä ei toimi, mikä on harmi. Plussa tuossa on myös se, että vilkkua ei koskaan tarvitse painaa jälkimmäiseen pykälään asti, vaan pikku näpäytys riittää.

Tähän kun on tullut oikeasti totuttua, niin normaalin vilkkulogiikan käyttö tuntuu huomattavasti huonommalta ratkaisulta.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 152
Vääntäkääs rautalangasta miten tämä automaattiviukku eroaa perinteisestä ratkaisusta. Eli perinteisessähän vilkku tietysti samuu kun ratti suoristuu tai kaitanvaihtovilkku vilkuttaa muutaman kerran ja sammuu ratin asennosta riippumatta. Mitä tässä Teslan ratkaisussa on uutta vanhan systeemiin verrattuna ?
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 722
Vääntäkääs rautalangasta miten tämä automaattiviukku eroaa perinteisestä ratkaisusta. Eli perinteisessähän vilkku tietysti samuu kun ratti suoristuu tai kaitanvaihtovilkku vilkuttaa muutaman kerran ja sammuu ratin asennosta riippumatta. Mitä tässä Teslan ratkaisussa on uutta vanhan systeemiin verrattuna ?
Jos esim. Moottoritiellä vaihdat vasemalle kaistalle ei tavan vilkku mene pois päältä koska rattia ei tarvitse kääntää tilanteessa niin paljoa että se riittäisi lopettamaan tavan vilkuttamisen. Kaistanvaihto vilkku vilkuttaa kiinteestä sen 3 kertaa. Teslan automaattivilkku lopettaa vilkuttamisen vasta kun olet kokonaan siirtynyt toiselle kaistalle, kesti siinä sitten 3 tai 15sek.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 152
Ok, eli kamerat päättelee koska kaistanvaihto on suoritettu onnistuneesti loppuun. Kuullostaa ihan hyvältä idealta. Onko tietoa minkä tiedon perusteella tuo sen päättelee. Tiemerkinnät, muu liikenne, yms ??
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 722
Ok, eli kamerat päättelee koska kaistanvaihto on suoritettu onnistuneesti loppuun. Kuullostaa ihan hyvältä idealta. Onko tietoa minkä tiedon perusteella tuo sen päättelee. Tiemerkinnät, muu liikenne, yms ??
Parhaiten toimii kun on kaistaviivat näkyvissä.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
919
Ok, eli kamerat päättelee koska kaistanvaihto on suoritettu onnistuneesti loppuun.
Kamerat myös melko usein päättelevät, että kaistanvaihtoa, käännöstä, whatever ei ole suoritettu loppuun, vaikka se olisikin suoritettu loppuun. Sitten ajelet vilkku päällä kunnes menet mäheltämään sen käsineen pois ja aika usein mähellät samalla sen siten, että auto vilkuttelee toiseen suuntaan. Toi autovilkku on ihan saatanasta.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 352
Tesla Appiin tullut uusia ominaisuuksia:

Erittäin kova. Kokeilin heti. Voi suunnitella reitin etukäteen apista ja näkee kaikki akun prosentit eri kohdissa matkaa! Ja voi valita lähtöpäiviä ja eri akun prosentteja lähdössä, jolloin se laskee eri tavalla sen matkan. Ja voi tietty lisätä välipysähdyksiä. Automaattisesti lisää superchargereita matkalle jos tarvii.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Kamerat myös melko usein päättelevät, että kaistanvaihtoa, käännöstä, whatever ei ole suoritettu loppuun, vaikka se olisikin suoritettu loppuun. Sitten ajelet vilkku päällä kunnes menet mäheltämään sen käsineen pois ja aika usein mähellät samalla sen siten, että auto vilkuttelee toiseen suuntaan. Toi autovilkku on ihan saatanasta.
Eipä oo tuon automaattivilkun kanssa kyllä kertaakaan ollu ongelmia. Vaikka ei ois viivoja ollenkaan, tai nyt kun kaikki on lumessa ni kokoajan toimii hienosti.
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
585
Oma kokemus automaattivilkuista on keskinkertainen. Kun oli reunaviivat näkyvissä toimi hyvin kaikkialla muualla paitsi liikenneympyrästä poistuttaessa. Vika saattoi olla itsessäkin, jos laittoi vilkun liian myöhään päälle. Nyt kun tuli lumi ja viivat katosivat, laitoin sen pois päältä, kun nelikaistaisella ei tunnistanut kaistanvaihtoa kuin satunnaisesti. Luultavasti keväällä napsautan sen taas päälle.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
919
Eipä oo tuon automaattivilkun kanssa kyllä kertaakaan ollu ongelmia. Vaikka ei ois viivoja ollenkaan, tai nyt kun kaikki on lumessa ni kokoajan toimii hienosti.
Näin olen monen muunkin puheista ymmärtänyt. Itsellä tuo ei toiminut ollenkaan. Voi johtua asuinalueestani, autosta, tavasta käyttää vilkkua tms., mutta tuo ominaisuus on nyt omalta osaltani lopullisesti nähty. Manuaalivaihtoehto on oikein hyvä, enkä kyllä keksi miten mikään automatiikka voisi tuohon parannusta tuodakaan.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
162
Osaisiko joku auttaa Teslan sovelluksen kanssa? Eli tilanne on se, että moni ominaisuus nykyään herjaa, että "aseta puhelimen avainkortti uudestaan". Kaikki lämmityksen ajastukset, ilmastoinnit ym ei toimi etänä. Ongelma on mielestäni alkanut siinä kohtaa, kun noita puhelimia pari kertaa jo vaihtunut, että tuo Tesla ei tykkää siitä puhelimen vaihtamisesta. Apin poistoa, uudelleen avaimen kirjaamista, mutta ei wörki. Lukot saa auki, frunkin, latauksen ja thats it. Tuo auto nyt jokaikinen aamu laittaa itsensä lähtövalmiiksi klo 8.15 vanhan puhelimen asetuksen mukaan ja en saa sitä pois :lol:

Sen verran tutkin äsken, että ilmeisesti nuo "avaimet" jää jonnekkin asetuksiin talteen autossa. Jos käyn niitä poistelemassa niin ehkäpä alkaa toimimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
478
Erittäin kova. Kokeilin heti. Voi suunnitella reitin etukäteen apista ja näkee kaikki akun prosentit eri kohdissa matkaa! Ja voi valita lähtöpäiviä ja eri akun prosentteja lähdössä, jolloin se laskee eri tavalla sen matkan. Ja voi tietty lisätä välipysähdyksiä. Automaattisesti lisää superchargereita matkalle jos tarvii.
Noita välistoppeja pitäisi päästä muokkaamaan / poistamaan

Kokeilin esimerkkinä reittiä Lahdesta Rukalle, akku lähdössä 100%.
Ei tuossa ole järjen hiventä että Vierumäellä pitäisi ladata 5min kun kuitenkin Kuopiossa akkua on 20%, meneehän se sinne lataamattakin

1701783752127.png
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
71
Ai helvetti mikä päivä Teslan kanssa. Todettakoon, että tähän asti kaikki sujunut ongelmitta huollon kanssa ja takuuseen korjattu muun muassa auton taka-akselin osat, ilmastointi sekä valot kohdistettu.

Uusin päivitys oli ladattu päivitysvalmiuteen. Puolisolla oli samalla auto yön töissä latauksessa kiinni. Aamulla sitten itse rattiin hypätessä huomasin, että nyt on Teslan sijainti jumahtanut tuonne puolison työpaikalle 35 kilometrin päähän. Kamerat, verkkoyhteys tai auton visualisoinnit eivät myöskään toimineet. Samalla auto jatkuvasti aloitti tuota päivityksen lataamista jääden jumiin aina, kun 100 prosenttia oli tullut valmiiksi.

Jonkinlainen loop siis käynnissä. Aika ärsyttävää tässä tilanteessa soitella tuonne tukeen ja odotella etänä ongelman ratkeamista sen sijaan, että esimerkiksi tavanomainen merkkihuolto päivittäisi liikkeessä auton. No, eiköhän tämäkin ratkea - ja puhelimitse saatu palvelu kyllä ollut ymmärtävää ja ystävällistä.
 

finWeazel

Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 250
Sandy Munro ja Elon juttelevat Cybertruckista:

Todella hyvä pätkä. Mielenkiintoista nörttijutustelua teknisistä asioista kuten 12V-48V siirtymästä.

Musk sanoi videolla, että ensimmäiset next gen vehicle platformin päälle tulevat autot valmistetaan texasissa. Texasin jälkeen halpisteslan valmistaminen alkaa meksikossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
919
Pilari kamerat näkymään tesla appiin:
Millaisissa tilanteissa puhelinapista pitäisi nähdä yhtään auton ulkokameraa? Mä oon kerran katsonut dogmodessa mitä koira touhuaa auton sisällä kun olemme kaupassa, mutta noi ulkokamerat kuulostaa featurelta, joka lähinnä ruokkii ennaltaan vainoharhaisten ihmisten sairautta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 163
Millaisissa tilanteissa puhelinapista pitäisi nähdä yhtään auton ulkokameraa? Mä oon kerran katsonut dogmodessa mitä koira touhuaa auton sisällä kun olemme kaupassa, mutta noi ulkokamerat kuulostaa featurelta, joka lähinnä ruokkii ennaltaan vainoharhaisten ihmisten sairautta.
Enemmän hyötyä olisi että se ilmoittaisi jos joku lääppii autoa niin voisi katsoa tallenteen mutta reaaliaikaisena ei niillä oikein mitään tee. Toki helppo katsoa onko lunta niin tietää kolata pihan.
 

mie

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
147
Millaisissa tilanteissa puhelinapista pitäisi nähdä yhtään auton ulkokameraa? Mä oon kerran katsonut dogmodessa mitä koira touhuaa auton sisällä kun olemme kaupassa, mutta noi ulkokamerat kuulostaa featurelta, joka lähinnä ruokkii ennaltaan vainoharhaisten ihmisten sairautta.
Tästä herää myös kysymyksiä laillisuudesta. Esimerkiksi kotirauha Suomessa turvaa kerrostalossa sen oman asunnon lisäksi myös kulkuväylät sinne asuntoon, joiden kuvaaminen on kiellettyä. Sentry on ilmeisesti vielä ok, kun se aktivoituu vain kun joku on auton vierässä, mutta jos auto kuvaisi jatkuvasti muiden liikkumisia olisi se luultavasti liikaa.

Muissa maissa sitten omat säädökset videokameroista, kuka saa kuvata ja mitä ja kuinka siitä pitää ilmoittaa. Tesla nyt ei pakosti ole vastuussa asiakkaiden tekemisistä, mutta sekin säästyy huonolta medialta, jos ei mahdollista tuotteillaan salakuvaamista tai kotirauhan rikkomista jne.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
923
Millaisissa tilanteissa puhelinapista pitäisi nähdä yhtään auton ulkokameraa? Mä oon kerran katsonut dogmodessa mitä koira touhuaa auton sisällä kun olemme kaupassa, mutta noi ulkokamerat kuulostaa featurelta, joka lähinnä ruokkii ennaltaan vainoharhaisten ihmisten sairautta.
Mulla on esim häly lauennut autosta ja siitä tulee ilmotus appiin. Katoin kameroista ja ei näy ketään, jäi mysteeriksi. Mutta jos joku olisi näkynyt autoon murtautumassa, olisin saanut soitettua heti poliisit.
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
110
Tuo 48 volttiin siirtyminen on kyllä mielenkiintoista, oliko niin että 70% kevenee auton johtosarja? Toki CT:ssä vaikuttaa se Ethernet-väyläkin
 
Liittynyt
15.11.2023
Viestejä
4
Tullut tässä mietittyä ensimmäistä sähkistä, ja tämä uusi model 3 kiinnostelisi.

En liikaa näistä tiedä, mutta pari kertaa vuokrannut tuommoisen model kolmosen ja pääosin tykännyt kyllä.

Tosin yksi asia noissa jäi hiertämään erittäin rankasti, ja se liittyy johonkin vakionopeudensäätimen toimintaan (?)

Eli kun olen ajanut vaikkapa ruuhkaisella 100km/h alueella, niin etenkin jos ajaa jonkin liittymän ohi jatkaen suoraan, saattoi tuo auto seota yks kaks ja vetää liinat kiinni?
Oli todella kuumottava kokemus kun ruuhkainen tie ja ihmiset luonnollisesti ajavat lähes puskurissa kiinni, joten oli todella lähellä ettei takana tuleva maasturi tullut niskaan. Hieman tuli tööttiä ja muuta kivaa käsimerkkiä sieltä, ja täysin ymmärrettävästi. Koita siinä sitten paskat housussa huitoa että sori, en tiedä mitä kävi :D

Tuommoinen kävi useammin kuin kerran, mutta em. tilanne oli pahin ja oikeasti jo hieman vaarallinen. Mistä tuo johtuu, ja saako tuommoisen pois että Teslan kehtaisi ostaa omaankin käyttöön?

Toinen minkä haluaisin pois, on kauhea piipitys kun ajaa lähellä tienreunaa. Auto ilmeisesti luulee, että olen menossa ojaan tai jotain?

Pitäisi vielä käydä koeajamassa tuo uudempi model 3, vaikka tykkäsin jo siitä vanhemmastakin. Vilkut ratissa ei itteäni haittaa vaikka moni niitä tuntunut kritisoivan. Harvemmin vaikkapa liikenneympyrässä hirveän montaa kierrosta rattia itse kääntelen, joten ei tuo suht. yleinen argumentti mulle päde.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 580
Kai noi tietäjät tietää. Ainakin Teslascope:lla on vissiin ominaisuudet pääosin tiedossa, mutta eivät vielä kerro.

Viime vuonnahan joulupäivitys tuli juuri tälleen, että ensin tuli kaikille 2022.44.1 pikkupäivityksenä ja sitten joulun alla 2022.44.25 varsinainen holiday update isona jakeluna kaikille melkein samaan aikaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 163
Tullut tässä mietittyä ensimmäistä sähkistä, ja tämä uusi model 3 kiinnostelisi.

En liikaa näistä tiedä, mutta pari kertaa vuokrannut tuommoisen model kolmosen ja pääosin tykännyt kyllä.

Tosin yksi asia noissa jäi hiertämään erittäin rankasti, ja se liittyy johonkin vakionopeudensäätimen toimintaan (?)

Eli kun olen ajanut vaikkapa ruuhkaisella 100km/h alueella, niin etenkin jos ajaa jonkin liittymän ohi jatkaen suoraan, saattoi tuo auto seota yks kaks ja vetää liinat kiinni?
Oli todella kuumottava kokemus kun ruuhkainen tie ja ihmiset luonnollisesti ajavat lähes puskurissa kiinni, joten oli todella lähellä ettei takana tuleva maasturi tullut niskaan. Hieman tuli tööttiä ja muuta kivaa käsimerkkiä sieltä, ja täysin ymmärrettävästi. Koita siinä sitten paskat housussa huitoa että sori, en tiedä mitä kävi :D

Tuommoinen kävi useammin kuin kerran, mutta em. tilanne oli pahin ja oikeasti jo hieman vaarallinen. Mistä tuo johtuu, ja saako tuommoisen pois että Teslan kehtaisi ostaa omaankin käyttöön?

Toinen minkä haluaisin pois, on kauhea piipitys kun ajaa lähellä tienreunaa. Auto ilmeisesti luulee, että olen menossa ojaan tai jotain?

Pitäisi vielä käydä koeajamassa tuo uudempi model 3, vaikka tykkäsin jo siitä vanhemmastakin. Vilkut ratissa ei itteäni haittaa vaikka moni niitä tuntunut kritisoivan. Harvemmin vaikkapa liikenneympyrässä hirveän montaa kierrosta rattia itse kääntelen, joten ei tuo suht. yleinen argumentti mulle päde.
Ajoitko navilla? Se nykyään jarruttelee jos lähestyt käännöstä tai jos ajat ohi.

Jos et taas ajanut niin olen itsekin huomannut että AP sekoilet ruuhkissa nykyään ihan huolella ja toisinaan ihan normaalissakin ajossa. Se vain näkee jotain ja vetää liinat kiinni. Ruuhkissa nykyään käyttökelvoton kun ei tiedä koska se vetää liinat kiinni.

Myös tuo reunan läheisyys koettu vaikka olin toisella kaistalla niin silti luki toisen reunan että olen ajamassa sieltä yli. Jotenkin mennyt bitit vinoon.
 
Liittynyt
15.11.2023
Viestejä
4
Ajoitko navilla? Se nykyään jarruttelee jos lähestyt käännöstä tai jos ajat ohi.

Jos et taas ajanut niin olen itsekin huomannut että AP sekoilet ruuhkissa nykyään ihan huolella ja toisinaan ihan normaalissakin ajossa. Se vain näkee jotain ja vetää liinat kiinni. Ruuhkissa nykyään käyttökelvoton kun ei tiedä koska se vetää liinat kiinni.

Myös tuo reunan läheisyys koettu vaikka olin toisella kaistalla niin silti luki toisen reunan että olen ajamassa sieltä yli. Jotenkin mennyt bitit vinoon.
Oli mulla se Teslan navigaattori päällä, mutta se neuvoi menemään suoraan kuten pitikin samalla kaistalla pysyen.

Vika/ominaisuus vaikuttaisi siis vieläkin olevan Tesloissa, ja tuo on kyllä todella iso miinus itselleni. Luulisi että tuosta puhuttaisiin tai valitettaisiin enemmin ja että se ennen kaikkea korjattaisiin.

Onko Teslassa mahdollista kytkeä tuo jotenkin pois päältä sitten, mutta säilyttää muuten dynaaminen vakionopeuden säädin? Koeajoin jotain CLA "halpis mersua" jossa oli dynaaminen vakkari, ja ei ollut mitään em. ongelmaa, kuten varmaan muissakaan vastaavissa.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 757
Tullut tässä mietittyä ensimmäistä sähkistä, ja tämä uusi model 3 kiinnostelisi.

En liikaa näistä tiedä, mutta pari kertaa vuokrannut tuommoisen model kolmosen ja pääosin tykännyt kyllä.

Tosin yksi asia noissa jäi hiertämään erittäin rankasti, ja se liittyy johonkin vakionopeudensäätimen toimintaan (?)

Eli kun olen ajanut vaikkapa ruuhkaisella 100km/h alueella, niin etenkin jos ajaa jonkin liittymän ohi jatkaen suoraan, saattoi tuo auto seota yks kaks ja vetää liinat kiinni?
Oli todella kuumottava kokemus kun ruuhkainen tie ja ihmiset luonnollisesti ajavat lähes puskurissa kiinni, joten oli todella lähellä ettei takana tuleva maasturi tullut niskaan. Hieman tuli tööttiä ja muuta kivaa käsimerkkiä sieltä, ja täysin ymmärrettävästi. Koita siinä sitten paskat housussa huitoa että sori, en tiedä mitä kävi :D

Tuommoinen kävi useammin kuin kerran, mutta em. tilanne oli pahin ja oikeasti jo hieman vaarallinen. Mistä tuo johtuu, ja saako tuommoisen pois että Teslan kehtaisi ostaa omaankin käyttöön?

Toinen minkä haluaisin pois, on kauhea piipitys kun ajaa lähellä tienreunaa. Auto ilmeisesti luulee, että olen menossa ojaan tai jotain?

Pitäisi vielä käydä koeajamassa tuo uudempi model 3, vaikka tykkäsin jo siitä vanhemmastakin. Vilkut ratissa ei itteäni haittaa vaikka moni niitä tuntunut kritisoivan. Harvemmin vaikkapa liikenneympyrässä hirveän montaa kierrosta rattia itse kääntelen, joten ei tuo suht. yleinen argumentti mulle päde.
Itsellä Volvo missä tutka. Itse paikansin sen että jos ei viivoja näy, niin auto reagoi viereisillä kaistoilla oleviinkiin (eli ramppiin jarruttaviin). Eli talvikelissä joko painan itse poljinta tai kytken adaptiivisen liittymä-alueilla hetkeksi pois päältä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 163
Oli mulla se Teslan navigaattori päällä, mutta se neuvoi menemään suoraan kuten pitikin samalla kaistalla pysyen.

Vika/ominaisuus vaikuttaisi siis vieläkin olevan Tesloissa, ja tuo on kyllä todella iso miinus itselleni. Luulisi että tuosta puhuttaisiin tai valitettaisiin enemmin ja että se ennen kaikkea korjattaisiin.

Onko Teslassa mahdollista kytkeä tuo jotenkin pois päältä sitten, mutta säilyttää muuten dynaaminen vakionopeuden säädin? Koeajoin jotain CLA "halpis mersua" jossa oli dynaaminen vakkari, ja ei ollut mitään em. ongelmaa, kuten varmaan muissakaan vastaavissa.
Oli AP ihan ok mutta viimeisin päivitys teki siihen jotain tai sitten se aika vuodesta kun sekoilee. Pitää kyllä ajaessa olla taas hereillä.

On siellä myös normaali vakkari mikä seuraa edellä olevan nopeutta. Vakiona se on yksi painallus.

Vaikka aika kultaa muistot kun vielä oli tutka käytössä niin en muista näitä APn ongelmia olleen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 191
Toinen minkä haluaisin pois, on kauhea piipitys kun ajaa lähellä tienreunaa. Auto ilmeisesti luulee, että olen menossa ojaan tai jotain?
Tähän auttaa kun laittaa asetuksista varoituksen sijaan avustus asetuksen päälle. Ei piippaile turhia ja jos on oikeasti ajamassa tieltä, kääntää auto hellästi rattia kaistan suuntaan. Tällä asetuksella ei todellakaan joudu kamppailemaan auton kanssa rattia vääntämällä eikä se ole reilun vuoden aikana edes tehnyt mitään ohjausliikettä kuin ehkä pari kertaa ja noillakin kerroilla olen ollut oikeasti ihan kaistan reunassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 580
Varsin vaatimaton päivitys, tuossa listassa on ehkä kaksi tai kolme jollain tavalla oleellista pientä parannusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 692
Viestejä
4 293 510
Jäsenet
71 687
Uusin jäsen
Jortsa

Hinta.fi

Ylös Bottom