Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 357
Näinhän se menee varmaan yleisesti. Itse kuulun kategoriaan 2, kolmessa vuodessa km korvauksilla pitäisi olla maksettu uusi Y. 35tkm vuodessa työ ajoa a 0,53c/km, eli 3v jälkeen 55 650 €. Tarkoitus ladata töissä ilmaiseksi mahdollisimman paljon, mutta kaikki lataus ei tule onnistumaan ilmaiseksi, joten oletettavasti kaikkien kulujen jälkeen menee noin 3,5v että auto on maksanut itsensä. Tosin vajaa 3v päästä lataus ei ole enää ilmaista töissä vaan siihen tulee ehkä joku luontaisetumaksu, ellei sitten pidennetä tuota verotonta aikaa.

Tässä auttaa se että huoltoihin ei pitäisi mennä rahaa käytännössä ollenkaan, renkaat joutuu ehkä vaihtamaan tuossa ajassa kyllä, mutta noin muuten olen laskenut että 3,5v pitäisi riittää. Toki takuu loppuu kilsojen takia joten täytyy toivoa että mahdolliset viat tulevat esiin ennen sitä.

En tiedä onko taloudellisesti järkevää kuitenkaan siihen verrattuna että ajaisin vanhalla polttomoottoriautolla jota korjaisin itse jne. Mutta toisaalta Teslalla on mielestäni kivampi ajaa, joten laitan ihan mielelläni rahat siihen.

Ilman työajoa en pitäisi autoa ollenkaan, joten ihan kiva bonus tavallaan ilmainen auto pihassa, vaikka sitä harvoin omiin ajoihin tarvitsenkaan.
Itsellä vähän vastaava tilanne kilometrien suhteen korvauksella, mutta auto vielä hankkimatta kun hinnat sahaa ja kokoajan tuntuu olevan jotain parempaa juuri tulossa.

Eikös tuossa km korvauksissa verottajan puolesta ole joku 15000km/v raja?
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Itsellä vähän vastaava tilanne kilometrien suhteen korvauksella, mutta auto vielä hankkimatta kun hinnat sahaa ja kokoajan tuntuu olevan jotain parempaa juuri tulossa.

Eikös tuossa km korvauksissa verottajan puolesta ole joku 15000km/v raja?
Veikkaisin että tossa firma maksaa kilometrikorvaukset, itellä on sama tilanne ja oma M3 tulee niillä maksettua kivasti
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Aloit sitten olkiukkoilemaan. Minä kysyin monestako yksilöstä on maalit helmoista lähteneet muutaman tuhannen kilsan jälkeen. Näistä varmaan löytyy sitten tarkempaa dataa?
Ei varmaan löydy, kuten itse tiedät, koska Tesla ei niitä kerro. Ainoa on siis toisen käden tieto Suomesta, Kanadasta ja muista maista ettei maalit pysy pinnassa. Mutta kaikki hyvin, koska mainostamasi B8:n (joka on siis 2008 julkaistu malli) kohdallakin ne korjattiin takuuseen.

Montako Teslaa on siis tilastoissasi korjattu takuuseen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 996
Ei pitäs mennä, itellä on useampana vuotena tullu yli 20tkm korvattavia ja veroa ei ole mennyt
Ei minullakaan ole mennyt. 15 vuotta tullut jo yli 30tkm/vuosi. En ole koskaan ajatellutkaan että noista jotain veroa menisi. Ja miksi menisi kun kulukorvauksiahan nuo ovat.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
1 033
Uusien autojen ostelu ei ole mitään köyhien tai edes keskituloisten huvia. Keskituloiset uusien autojen ostajat ovat lähes poikkeuksetta "vanhuksia" joilla ei ole rahalle muutakaan käyttöä. Tai bensalenkkareita joille autoon sijoittaminen on tärkeintä elämässä. Mikä on tietty sekin ihan ok. Jokainen panostakoon siihen mihin tykkää panostaa.
Itse olen keskituloinen kolmissakymmenissä oleva mies. Enkä edes bensalenkkari, jolle auton omistaminen olisi mikään elämän asia. Tonnin autosta nytkin hyppäämässä tähän leikkiin mukaan. Kilsojakin tulee kohtuu vähän vuodessa. Ihan vain mielenkiinnosta sähköautoilua kohtaan. Ei polttismaailmassa uudet tai uudehkot autot niin kiinnostanut.
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
8
Mitäs tarvikkeita kannattaisi uuteen Model Y:hyn ostaa? Mitkä on "pakolliset", mitkä hyvä olla, mitkä muuten vaan kivoja/hienoja? Vaiko ei yhtään mitään?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
642
Laivan/auton träkkäys jatkuu, joten jos ahistaa niin voi skipata tämän viestin ;). Höegh Oslo saapunut yöllä Zeebruggeniin ja nyt on taas tilillä näkyvissä VIN sekä maksutiedot. Ilmeisesti siis tuo tilin status seuraa sitä onko auto maissa tai jotain. Onhan tuossa aina mahdollisuus että laiva uppoaa niin ehkä parempi kun ei lupaile mitään :). Toinen mielenkiintoinen yksityiskohta liittyy maksutietoihin; 1.3. kun auto oli Barcelonassa ja VIN sekä maksutiedot oli edellisen kerran näkyvissä, maksettava summa oli 7500 eur vaikka käsiraha sovittiin 20000 eur. Mutta nyt tuo näkyy oikein eli 19750 eur (20k - varausmaksu). Noh kunhan alkuperäinen rahoitussoppari jää voimaan niin eipä nuo systeemin sekoilut loppupeleissään haittaa.
Nyt sitten saa täristä sen suhteen että näkyykö jatkoetapit mistä seurantasysteemistä :geek:
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
585
Mitäs tarvikkeita kannattaisi uuteen Model Y:hyn ostaa? Mitkä on "pakolliset", mitkä hyvä olla, mitkä muuten vaan kivoja/hienoja? Vaiko ei yhtään mitään?
Vähän samaa miettinyt itsekkin, kun auton luovutus lähestyy.

Mulle varmaan tärkein on tavaratilan matto, kun on työauto ja siellä tarvii kuljetella tavaroita päivittäin.

Näytön suoja on käynyt mielessä, mitä ovat muut mieltä, onko tarpeellinen? Puhelimessa ja tabletissa on aina näytönsuojat mutta auton kosketusnäytöissä mulla ei ole ikinä ollut.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Se näytönsuoja on kätevä kun myös estää sormenjäljet tehokkaasti.

Y:stä ei niin ole kokemusta mutta taitaa olla samat lisäkilkkeet about ku kolmosessa ja itsellä on

-Uudet kuraläpät
-Kauppakassikoukut taakse ja eteen
-Kirkkaammat valot takatilaan ja jalkatilaan

Noista kaikki on mun mielestä ihan hyödyllisiä ja oli halvat hankkia ja helpot asentaa.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
1 033
Älä ressaa hyvä mies, kyllä sieltä luovutusajankohtakysely aikanaan tulee.
Mulla ainakin tämä odottelu saa kohta jo surkuhupaisia piirteitä. En päästä puhelinta 10cm kauemmaksi kädestäni ja huvittaisi mennä teslan myymälään odottamaan nämä viimeiset hetket, missä myyjä pitäisi minut koko ajan ajan tasalla siitä missä auto on tulossa. Ovat varmasti helpottuneita kun saavat minulle auton luovutettua ja (toivottavasti) lopetan heille säännöllisen soittelun.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 173
Mitäs tarvikkeita kannattaisi uuteen Model Y:hyn ostaa? Mitkä on "pakolliset", mitkä hyvä olla, mitkä muuten vaan kivoja/hienoja? Vaiko ei yhtään mitään?
Itse hommasin:

- Tavaratilaan kokomatto Taptes:lta (full-set): TAPTES® Tesla Model Y Rear Trunk Mat, Premium Cargo Mat for 5 Seater Model Y 2020 2021 2022 2023

- Kuramatot Vempele: Tesla Model Y - Premium EVA-keinonahkamatot - Vempele

- Keskikonsoliin lisäsäilytys (Teslify): Säilytyslaatikon USB- ja USB C -liitännällä - Tesla Model 3 2021/Y - Teslify Finland ja Käsinojan säilytyslaatikko - Tesla Model 3 2021 / Y - Teslify Finland
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
642
Älä ressaa hyvä mies, kyllä sieltä luovutusajankohtakysely aikanaan tulee.
Sanosin että tässä kohtaa pahin stressaus on jo ohi, vanhasta autosta näemmä pääsee kohtuudella eroon ja nyt vain odottelee. Talvilomakin tulossa, pitää ottaa lomareissuna auton nouto sitten kun tulee ajankohtaiseksi.
Minusta ihan mielenkiintosta tutkiskelua tämä seuranta, varsinkin kun Tesla ei noita tietoja julkaise ja saa itte vähän kaivella.

Mulla ainakin tämä odottelu saa kohta jo surkuhupaisia piirteitä. En päästä puhelinta 10cm kauemmaksi kädestäni ja huvittaisi mennä teslan myymälään odottamaan nämä viimeiset hetket, missä myyjä pitäisi minut koko ajan ajan tasalla siitä missä auto on tulossa. Ovat varmasti helpottuneita kun saavat minulle auton luovutettua ja (toivottavasti) lopetan heille säännöllisen soittelun.
Itte en ole vielä soitellut kertaakaan, vaikka monta kertaa aikonut. Ois vaan loppujen lopuksi käynyt niin että auto olisi vaihtunut Perffiin niin ehkä parempi näin :). Kieltämättä tämä elokuun lopulla alkanut odottelu on ollut ylimääräistä stressiä, varsinkin kun puolet ajasta miettinyt kannattaako tuota ottaa vastaan ollenkaan ja miten saa vanha myytyä. Nykyisellä M3:ssa jatkaminen ei olisi ongelma kyllä sekään. Mutta jos ei ottaisi autoa nyt niin varmaa on se että aika pian sitä alkaisi taas miettiä uutta tilausta, josko tällä nyt saisi autokuumeen laskemaan taas vuodeksi pariksi.
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
585
Se näytönsuoja on kätevä kun myös estää sormenjäljet tehokkaasti.

Y:stä ei niin ole kokemusta mutta taitaa olla samat lisäkilkkeet about ku kolmosessa ja itsellä on

-Uudet kuraläpät
-Kauppakassikoukut taakse ja eteen
-Kirkkaammat valot takatilaan ja jalkatilaan

Noista kaikki on mun mielestä ihan hyödyllisiä ja oli halvat hankkia ja helpot asentaa.
Jep. Nykyisessä octaviassa kauppakassikoukut päivittäisessä käytössä, joten ne tarvitaan. Sinänsä kyllä pieni miinus kun ei tuollaisia ole vakiona. Mutta joo, ei kallis varuste.
Onko kellään kokemusta esim vempeleen model y:n kauppakassikoukuista, kestääkö ne? Ilmeisesti napsahtavat paikoilleen johonkin kontin verhoilun reikään? Oliko siinä latausluukun pakkovapautushihta tai jokin?

Kuraläpät ilmeisesti Yyssä ok, eli ei tarvinne lisäillä tai vaihtaa?

Takakontin matoista onko kellään suosituksia? Jotkut tarvikematot on niin ohkaisia että eivät pysy paikoillaan ja menevät kurttuun jos työntää painavaa laatikkoa kontinpohjaa myöden. Siis kokemuksia joitain halvimmista esim audiin käyvistä tarvikematoista. Mikä olisi hyvä, ettei tarvi ostaa useampaa?
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 737
Tässä varmaan kanssa korostuu Tesla erityisesti sen takia että Tesloista tunnutaan uutisoitavan ihan kaikki tällä hetkellä. Niin hyvässä kuin huonossa. Onhan noita laatuongelmia maalien yms suhteen ollut muillakin merkeillä tässä vuosien saatossa mutta niitä ei niin isolla kädellä ole nostettu pinnalle kun ei ole niin hype aihe.

Tähän vielä lisättynä vahva vastakkainasettelu(Esson baarin bensalenkkarit vs muu maailma) niin kaikki värittyy kivasti.
Pakko yhdyntää tähän. Minun Renault Zoeen tuli puolen vuoden ikäisenä ruosteläikkä takaluukkuun, joka korjattiin toki takuuhuoltona (epäilen että saattoivat vaihtaa koko takaluukun samantien?)

Silti en kuule kertomuksia kuinka Renaultin sähköautot kuten uusi Megane ruostuvat käsiin alle vuoden ikäisinä. Ei vaikka kuinka monta kertaa kerron tämän omakohtaisen tarinani.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
1 033
Pakko yhdyntää tähän. Minun Renault Zoeen tuli puolen vuoden ikäisenä ruosteläikkä takaluukkuun, joka korjattiin toki takuuhuoltona (epäilen että saattoivat vaihtaa koko takaluukun samantien?)

Silti en kuule kertomuksia kuinka Renaultin sähköautot kuten uusi Megane ruostuvat käsiin alle vuoden ikäisinä. Ei vaikka kuinka monta kertaa kerron tämän omakohtaisen tarinani.
Tesla herättää tunteita suuntaan ja toiseen. Olisiko syynä sitten yleisesti sähköautoilu ja koska tesla on ”uusi” toimija vähän uudella ja monille oudolta tuntuvalla sähköautoilun saralla, niin mielipiteitä on ja niitä ei pelätä sanoa ääneen. Omasta mielestäni on todella mielenkiintoista ajaa kohta autolla joka herättää tunteita. Mukava vaan jos porukka vähän haastaa ja itse voi kuitata asian vaan hymyllä ja olankohautuksilla.
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
585
Tesla herättää tunteita suuntaan ja toiseen. Olisiko syynä sitten yleisesti sähköautoilu ja koska tesla on ”uusi” toimija vähän uudella ja monille oudolta tuntuvalla sähköautoilun saralla, niin mielipiteitä on ja niitä ei pelätä sanoa ääneen. Omasta mielestäni on todella mielenkiintoista ajaa kohta autolla joka herättää tunteita. Mukava vaan jos porukka vähän haastaa ja itse voi kuitata asian vaan hymyllä ja olankohautuksilla.
Tämä. Hyvin samanlaista kun olla Applen tuotteiden käyttäjä, eli "fanipoika". Applen tuotteita olen käyttänyt yli 10 vuotta, ja nyt olen odottanut Teslaa saapuvaksi n 1,5kk ja tuntenut olon hyvin kotoisaksi. Täällä(kin) joka applen uutuustuoteketju täyttyy vänkäyksistä "kokeilematta paskaa", eli kovinta meteliä pitää tapaukset kellä ei ole kyseisiä laitteita tai edes aikomustakaan hankkia sellaista. Vähän sellaista kansanhuvia.

Eilen juttelin asiasta kaverin kanssa ja vertasin asiaa: Jos oltaisiin neulonta-foorumilla vaihtamassa kokemuksia neulonta ohjeista ja kokemuksista, ja sinne tasaisin väliajoin pölähtää virkkaus-henkilöitä kertomaan että neulominen on turhaa, virkata se pitää. Ja sitten väännetään pitääkö olla kaksi suoraa tikkua vai yksi koukkupäinen. :lol:
Ja puolet ei ole edes kutonut, vain ainostaan lukenut asiasta muilta foorumeilta... ja jossain vaiheessa argumeontointi on tasoa, eikö saa keskustella?

ja edit: tämä ei kohdistu kehenkään keskustelijaan vaan puhun ihan yleisellä tasolla asiasta.

Edit 2: Ja sama juttu. Tällä viikolla pitäisi tulla ajanvarauslinkki Teslan noutoon. Huomaan vilkuilevani puhelinta useamman kerran tunnissa, onko se jo tullut :poop:
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 267
Eiköhän Tesla herätä niitä samoja tunteita (vähän eri syistä) kuin joku bemarikin. Suorituskykyinen auto , jossa on vähän jotain erilaista. Toki sivusta seuraavana näkemys teslakuskeista seuraa jonkin verran samoja latuja, koska tuntuu olevan osalla tarve leikkiä sillä autolla.

Noin yleisesti Muskin pelleily, Teslan Bitcoin seikkailut ja auton laatuongelmat joo herättävät keskustelua ja joillekin nämä eivät ole minkään arvoisia, osa kokee henkilökohtaisena loukkauksena ja osa jättää auton sitten vaan ostamatta (on sitten oikeasti ollut ostamassa tai ei).

Ariya on vaikuttanut henkilökohtaisesti paljon mielenkiintoisemmalta ja tunteita herättävämmältä kuin Tesla ja myös korealaiset ovat paljon mielenkiintoisempia. Teslassa on tekkiä, mutta auto on tylsä. Osasyynä varmaan se, etten arvota suorituskykyä millään tavalla.

Sinänsä hyvä, että kullekin löytyy se mielenkiintoinen osuus autoista ja Teslan hinnanlaskut ovat erittäin tervetulleita kaiken kaikkiaan.

Onkos näistä refresh malleista (M3 ja Y), jotain oikeaa infoa olemassa koska mahtavat tulla? Tai sitten yleisemmin, ilmoittaako Tesla ko. muutoksista siinä vaiheessa kun niitä voi sivuilta ostaa vai millä aika-ikkunalla noista on aikaisemmin ilmoitettu? Tietty näistä nykyisistä ei hirveästi facelift versioita ole tullut ja lähinnä varusteita ja rautaa on vaihdeltu. Ulkonäön osalta kun on kulutettu mielenkiintoisuus jo totaalisen loppuun näillä nykyisillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 300
Tämä. Hyvin samanlaista kun olla Applen tuotteiden käyttäjä, eli "fanipoika". Applen tuotteita olen käyttänyt yli 10 vuotta, ja nyt olen odottanut Teslaa saapuvaksi n 1,5kk ja tuntenut olon hyvin kotoisaksi. Täällä(kin) joka applen uutuustuoteketju täyttyy vänkäyksistä "kokeilematta paskaa", eli kovinta meteliä pitää tapaukset kellä ei ole kyseisiä laitteita tai edes aikomustakaan hankkia sellaista. Vähän sellaista kansanhuvia.

Eilen juttelin asiasta kaverin kanssa ja vertasin asiaa: Jos oltaisiin neulonta-foorumilla vaihtamassa kokemuksia neulonta ohjeista ja kokemuksista, ja sinne tasaisin väliajoin pölähtää virkkaus-henkilöitä kertomaan että neulominen on turhaa, virkata se pitää. Ja sitten väännetään pitääkö olla kaksi suoraa tikkua vai yksi koukkupäinen. :lol:
Ja puolet ei ole edes kutonut, vain ainostaan lukenut asiasta muilta foorumeilta... ja jossain vaiheessa argumeontointi on tasoa, eikö saa keskustella?

ja edit: tämä ei kohdistu kehenkään keskustelijaan vaan puhun ihan yleisellä tasolla asiasta.

Edit 2: Ja sama juttu. Tällä viikolla pitäisi tulla ajanvarauslinkki Teslan noutoon. Huomaan vilkuilevani puhelinta useamman kerran tunnissa, onko se jo tullut :poop:
Entisestään nostaa vänkäämistä ja tunnekuohuntaa kun porukka vertaa ja on käyttäjäkokemuksia vanhoista tesloista omiin suosikkeihin. Sinänsä Tesla möhlinyt mainettaan noilla prototyypeillä mitä ollut jokaisessa mallissa alkuvuodet. Voisi kärjistää että alussa oli välttävää ja nyt hyvää. Toki vieläkin jotkin osa-alueet on suhteellisen ponnettomia esim. automaattipyyhintä huonompaa kuin monella, mutta toinen äärilaita taas voimansiirto ja akku/rauta niin kokonaisuudessaan hyvä.
Onhan tämä hienoa että Tesla potkii muut valmistajat tuomaan tekniikkaa, mutta on tämä vielä pitkässä juoksussa että saadaan 5min lataukset ja -30 pakkasella 700km range.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
860
Telsa haetuttaa autot asiakkailllaan Hangosta ja nyt näköjään luovutushuolto/-tarkastuskin jätetään asiakkaan vastuulle tehtäväksi. Mitähän seuraavaksi? Vasara ja ruuvimeisseli postissa kotiin, että voi Saksassa käydä kokoonpanemassa oman auton kasaan linjastolla ;)
Eläs nyt, antaahan bemarikin mahdollisuuden noutaa auto munchenista, se on tarkoitettu elämykseksi ostajalle :). Ehkä tää teslan elämys on vaan vähän erilailla suunniteltu, suunnattu kohderyhmälle: minimalistinen työkalumainen auto -> teollisuusmiljöö noudolle.

Kävin joskus tuolla BMW weltissä. Oli hieno katsella ihmisiä ajelemassa ulos uusia bemareitaan. Tuo luvutuspaikka on niinku torni rakennuksen keskellä. Autot viedään hissillä ylös, ja uusi omistaja ajaa auton alas ramppia pitkin mikä kiertää tuota tornia. THE COLLECTION OF YOUR BMW AT THE BMW WELT IN MUNICH
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 173
Noh mikään pakkohan sitä autoa ei ole sieltä Hangosta hakea jos ei välttämättä halua ;)
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
1 033
nyt näköjään luovutushuolto/-tarkastuskin jätetään asiakkaan vastuulle tehtäväksi
Eikös tämä ole ollut aina/hyvin pitkään? Itse ainakin ymmärsin, että vaikka haen teslani liikkeestäkin niin myyjä istuu tiskillä kun itse etsin autoni lumipenkasta ja tarkastelen sen ja lähden ajelemaan kotia kohti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 264
Eläs nyt, antaahan bemarikin mahdollisuuden noutaa auto munchenista, se on tarkoitettu elämykseksi ostajalle :). Ehkä tää teslan elämys on vaan vähän erilailla suunniteltu, suunnattu kohderyhmälle: minimalistinen työkalumainen auto -> teollisuusmiljöö noudolle.

Kävin joskus tuolla BMW weltissä. Oli hieno katsella ihmisiä ajelemassa ulos uusia bemareitaan. Tuo luvutuspaikka on niinku torni rakennuksen keskellä. Autot viedään hissillä ylös, ja uusi omistaja ajaa auton alas ramppia pitkin mikä kiertää tuota tornia. THE COLLECTION OF YOUR BMW AT THE BMW WELT IN MUNICH
OT: Jenkkilässä asuessa tuota Bemarin hakemista Saksasta jopa mietinkin, koska hinnat olivat useita tonneja halvempia, jos asiakas kävi itse hakemassa auton Saksasta. Käytännössä hintaero oli sellainen, että sillä olisi helposti kuitannut sen viikon Euroopanmatkan itselleen.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 558
Mitähän seuraavaksi? Vasara ja ruuvimeisseli postissa kotiin, että voi Saksassa käydä kokoonpanemassa oman auton kasaan linjastolla ;)
Eikö Chevrolet tarjonnut joskus asiakkaalle mahdollisuutta koota Corvetteen tuleva V8 tehtaalla? Ja ainakin 10 vuotta sitten Porsche mainosti 911 turbolle tehdasnoutoa Saksasta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 264
Eikö Chevrolet tarjonnut joskus asiakkaalle mahdollisuutta koota Corvetteen tuleva V8 tehtaalla? Ja ainakin 10 vuotta sitten Porsche mainosti 911 turbolle tehdasnoutoa Saksasta.
Nuo ovatkin varmaan osa elämystä, kun ostaa erikoisemman auton. En ehkä näkisi, että auton haku Hangon satamasta ja talvella räntäsateessa satama-alueella talvirenkaiden vaihto käsipelillä tunkin kanssa menee tähän elämys-kategoriaan.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 558
Nuo ovatkin varmaan osa elämystä, kun ostaa erikoisemman auton. En ehkä näkisi, että auton haku Hangon satamasta ja talvella räntäsateessa satama-alueella talvirenkaiden vaihto käsipelillä tunkin kanssa menee tähän elämys-kategoriaan.
Äläs nyt, true Tesla experience kun luukut jäätyneet kiinni.
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
585
Jep. En minäkään valinnut noutoa Hangon satama-altaasta experiencen takia vaan siksi että oikeasti tarvitsen tuon auton mahd nopeasti, koska työauto.
Ja jos autossa on jotain epäkohtia, otan asiat esille samantien. Sekä varmasti kyseenalaistan osan 600eur toimitusmaksusta, kun noudan auton satamasta.
Katsotaan onko Teslan henkilökunnalla mitään halua/valtuuksia korvata tuota jotenkin. Parashan olisi asiakastyytyväisyyden vuoksi jos jotain saisi pyytämättä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 610
Ja jos autossa on jotain epäkohtia, otan asiat esille samantien.
Kerro toki miten kävi. Ottaen huomioon kuinka koruton koko Teslan vastaanotto on normaaliolosuhteissa, jossain Hangon räntäsateessa konttien lomassa olevaa Teslan työntekijää ei varmaan senkään verta kiinnosta mitä sille sanoo. Tai no mistäs sitä tietää, ehkä se hoidetaan tuolla paremmin (epäilemme tosin)? Tuolla Vetokujallakin sen Teslan edustajan perseen saaminen penkistä oli about yhtä mukava kokemus, kuin käydä Autokeskuksessa.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
1 033
Tuolla Vetokujallakin sen Teslan edustajan perseen saaminen penkistä oli about yhtä mukava kokemus, kuin käydä Autokeskuksessa.
Eikö näistä anneta teslalle palautetta kirjallisesti vai miksi asiakaspalvelu pysyy huonolla tasolla? Harvoin kehuja kuulee.

Itselläkin kokemusta esimerkiksi eiliseltä kun yritin saada vantaan myyjiä kiinni. Soitin vuorotellen myyjiä listasta läpi (muistaakseni 5 myyjää) ja parin tunnin yrittämisen jälkeen sain ensimmäisen kiinni ja kuulosti puhelimessa koko ajan siltä, että on lyömässä luuria korvaan tai yrittää vain päästä tilanteesta pois.

Vantaan toimiston yleistä puhelinta en ole vielä ikinä saanut vastaamaan. Lauantaina yritin 5 tunnin aikavälillä 15-20 kertaa ja maanantaina neljän tunnin aikavälillä n. 5 kertaa. Tampereen konttorin saa yleensä kiinni kolmannella yrittämällä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 610
Eikö näistä anneta teslalle palautetta kirjallisesti vai miksi asiakaspalvelu pysyy huonolla tasolla?
Annoin ihan rakentavaa palautetta jälkikäteen, että auton vastaanottotilanteessa toivoin edustajan käyvän läpi parit mielestäni oleelliset seikat liittyen lopputuotannon laatuun. Mitään vastauksia ei sieltä koskaan tullut tai saatu, jos kauppa käy muutenkin, niin turhaa on resursseja pistää kiinni aspaan.
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
585
Kerro toki miten kävi. Ottaen huomioon kuinka koruton koko Teslan vastaanotto on normaaliolosuhteissa, jossain Hangon räntäsateessa konttien lomassa olevaa Teslan työntekijää ei varmaan senkään verta kiinnosta mitä sille sanoo. Tai no mistäs sitä tietää, ehkä se hoidetaan tuolla paremmin (epäilemme tosin)? Tuolla Vetokujallakin sen Teslan edustajan perseen saaminen penkistä oli about yhtä mukava kokemus, kuin käydä Autokeskuksessa.
Jep, raportoidaan miten kävi :lol:
Järjestävät vetokujalta iltapäivisin kuljetuksen Hankoon, voisi olettaa että vetokujalla tehdään jotain lippulappuja ja sitten mennään Hankoon porukalla hakemaan sähkövatkain? Eiköhän siinä ole aikaa kysellä asioita. Ja luultavasti en ole silloin yksin vaan siinä on muitakin hakijoita, ja samalla kyydillä kanssa. Aina sitä porukalla suurempi poru saadaan aikaan...

Eli jos Model Y:tä on rekisteröity helmikuussa 291kpl. Ja nyt tulee toimitukseen suurempi osa hinnanalennuksen jälkeen myytyjä autoja. Paljonkohan niitä tulee maaliskuussa olemaan? 500kpl? Enemmin? Jos vaikka puolet hakee Hangosta, ja tuo määrä toimitetaan arkisin kuun loppupuolen aikana, ja toimivat logistisesti tehokkaasti, niin meitä on bussilastillinen aina iltapäivällä menossa hakemaan. Siinä voi kuvitella että jos jokin menee pieleen niin bussissa on kohtalainen poru...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 377
Omituista että tesla ei yhtään panosta asiakaskokemukseen kun ollaan noutamassa suurimmalle osalle kuiteskin helvetin kallista hankintaa.
Kerran olin kaverin mukana noutamassa uutta yarista niin siellä se oli puunattuna spottivaloissa paalupaikalla myymälässä. En seurannut mutta jonkinlainen käyttöopastus siinä myös annettiin ja jotain muuta ”fiilistely” sälää kanssa, vaikka kyseessä tosiaan oli yaris.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
642
Niin vaikuttaneekohan tuo autosuma nyt vielä tulossa oleviin mitenkä paljon? Sitkeästi ollut 15.3. - 29.3. arvio tuolla tilillä, mutta millä logiikalla päivittynee sitten... Noh minua ei oikeastaan haittaa jos venähtää huhtikuun puolelle, vois hiihtoloman pitää silloin niin pääsiäinenkin ja sais pitkän loman samalla. Tieten taas kvartaalin loppu niin haluaako Tesla mahdollisimman paljon autoja toimittaa...
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
585
Niin vaikuttaneekohan tuo autosuma nyt vielä tulossa oleviin mitenkä paljon? Sitkeästi ollut 15.3. - 29.3. arvio tuolla tilillä, mutta millä logiikalla päivittynee sitten... Noh minua ei oikeastaan haittaa jos venähtää huhtikuun puolelle, vois hiihtoloman pitää silloin niin pääsiäinenkin ja sais pitkän loman samalla. Tieten taas kvartaalin loppu niin haluaako Tesla mahdollisimman paljon autoja toimittaa...
Jenkkifirma, mikä elää kvartaaleittain: kvartaalinloppu=maailmanloppu.
Silloin yritetään myydä ja toimittaa kaikki. Myydään vaikka jalkalistat toimistosta jos joku ostaa.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
200
^näin on, jos auto on tarjolla maaliskuulle ja et ota sitä vaataan niin sitä tarjotaan muille. Eli lykkäämällä VIN vaihtuu kans. Näin siis normiaikoina. Tämä vuosi saattaa olla poikkeus koskapa tuhat Teslaa satamassa kuulostaa paljolta, se on about 50 autoa joka päivä loppukuun ajan. Ja tuleekohan autoja lisää eli myymättömiä autoja levitellään ympäri eurooppaa, myös suomeen?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
642
1000 santanderin valkoista MYLR rivissä, etsi omasi :rofl:
Helmikuussa -22 käytin autoa Lempäälässä huollossa ja huollon jälkeen meni tovi löytää oma auto parkkipaikalta vaikkei siellä edes kaikki ollut valkoisia... :). Taisin ainakin kerran kävellä sen ohi, vaikka muka rekkarilla koitin kattoa. Kännypapplarissa on onneksi se kartta missä auton ja oman sijainnin näkee niin sillä voinee viimestään suunnistaa, jos sen uuden auton siis saa heti applariin kiinni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 581
FSD:stä työntekijöille uusi versio 11.3.1, jossa ilmeisesti tehty aiemmin puhutun FSD recallin korjauksia. Saa nähdä meneekö vielä kovin kauan, että saavat tuota versio 11:tä julkiseen jakeluun.

 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
781
Jenkkifirma, mikä elää kvartaaleittain: kvartaalinloppu=maailmanloppu.
Silloin yritetään myydä ja toimittaa kaikki. Myydään vaikka jalkalistat toimistosta jos joku ostaa.
Kyllä se on täälläkin. Jo about viistoista vuotta sitten katsottiin kvartaalin vaihtuessa milloin puutavara-auto ajaa UPM portista vaakalle..
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 664
Protestoin lisää vastineessa Lempäälän vastineeseen ja nyt hyvittävät 200€, aivan maksimi kuulemma. Tuskin viitsin enempää tästä vääntää, mutta vinkkinä tuleville kanssateslailijoille;

- Ota maalipinnasta ymmärtävä mukaan luovutukseen, maksa vaikka hieman.
- Reklamoi heti kuin mahdollista virheen havaitessasi, mieluummin sähköpostitse ellei heti paikan päällä.
- Ole asiallinen, yhtään kuumenematta tuli 100€ > 200€ vastaantuloa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 996
Nyt tuli tekstari että voi valita toimitusajan, piti valita perjantai ensi viikolle, mutta ne ajat meni ennenkuin ehdin painaa. Otin sitten lauantain ja nyt vasta tajusin katsoa että mikään autokorjaamo ei ole lauantaisin auki. Saakohan mitenkä helposti vaihdettua aikaa, tai sitten täytyy hankkia tunkki ja pulttipyssy ym ja vaihtaa renkaat siinä teslan pihalla itse.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 799
Viestejä
4 298 891
Jäsenet
71 702
Uusin jäsen
suppas

Hinta.fi

Ylös Bottom