- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 3 661
Tuli vahvistus sähköpostiin hinnanalennuksesta vielä.
Suosittelen lukemaan tekstejäkin, kivojen värikuvien lisäksi.Miksi trollaisin vai etkö näe eroa oheisissa mittalaittein toteutetuissa kuvissa?
BMW TESLA
Kummassakin näyttäisi n. 50-60m päähän olevan lyhyiden ledien kirkas valokeila. Tuolla oranssillahan ei sinäänsä lähivaloissa enää tee mitään, tarkoitushan on lähivaloilla nähdä lähelle.Miksi trollaisin vai etkö näe eroa oheisissa mittalaittein toteutetuissa kuvissa?
En usko että Mersu ja Bemari ottaa minkäänlaista hittiä. Ne myyvät kaikki autot mitä saavat pihalle. Esim tätä uutta EQS on tilattu yli sata ennakkoon Suomessa ja hinnat ihan hirmuiset.Mielenkiintoista seurata miten käy EQ ja i mallistojen hintojen.
(Mutu) Tesla tekee kuitenkin hyvää tiliä joka ikisestä myydystä vieläkin, vaikka hinnat laski, mutta tekeekö kilpailijat? Ja kuinka käy jos eivät reagoi, gigatehtaat nostaa kokoajan tuotantoaan. Odotatko vain 3kk halvempaa Teslaa vai 1-2v kalliimpaa kilpailijaa? (/Mutu)
Täällä aika moni tuntuu ajattelevan, että kaikille auton ostamisessa on pääasiassa halvin mahdollinen ostohinta ja käyttökulut.En usko että Mersu ja Bemari ottaa minkäänlaista hittiä. Ne myyvät kaikki autot mitä saavat pihalle. Esim tätä uutta EQS on tilattu yli sata ennakkoon Suomessa ja hinnat ihan hirmuiset.
Jos bensaan vertaa niin ei se Mersukuski vaihda Skodaan vaikka se samankokoinen Skoda on 40k halvempi.
Niin, joskus kuva voi liioitella eroa, kun silmä näkee kumminkin valon kirkkauden logaritmisesti eli pienet erot ei näy kovinkaan helposti. Siksi teksti on ihan oleellinen kuvan lisäksi, vaikka kiistatta Teslassa hieman paremmat lähivalot onkin.Suosittelen lukemaan tekstejäkin, kivojen värikuvien lisäksi.
Sama homma, hyvä ettei tarvitse itse alkaa tuota erikseen kyselemään. Rahoituksen tietoja ei kyllä tuolta tililtä näe, mutta sen muutoksesta tulisi varmaankin erikseen tietoa.Tuli vahvistus sähköpostiin hinnanalennuksesta vielä.
Onkos joku muuten kokeillut mitä tuo tarkoittaa 3:n osalta? En ole missään nähnyt yhtään ainutta kommenttia tuosta mahdollisesta kolmosen uudesta alustasta, että onko siinä jotain eroa vanhaan.Luin hiljattain, että 2023 3:n ja Y:n alusta olisi mukavampi ajettavuuden kuitenkaan kärsimättä. Itse en pitäisi tätä vähäisnä argumenttina, kun miettisin uusi vs. käytetty.
Joo kiinteitä nuo on käytännössä kaikki autojen rahoitukset. Tämä on toki huono asia jos olettaa että korkotaso laskee parissa vuodessa, mutta vaikea ennustaa. Mutta uudelleenrahoitus on aina mahdollistaPP-auton todellinen korko on n. 2,7%. Ja ilmeisesti kiinteä koko sopimusajalle.
Vaihtotarjous ei ollut kummoinen, mutta vähän mietityttää että pitäisiköhän sitä laittaa uusi auto.
Tämä toki koskee vain Suomea. Ainakin Ruotsissa tuntuu olevan ihan tavallista vaihtuvakorkoiset lainat autojen kohdalla, joita sitten viilataan johonkin suuntaan jopa useamman kerran vuodessa (kuten tällä hetkellä tapahtuu). Oletettavasti sellaisia siis on Suomessakin varmasti jossain.Joo kiinteitä nuo on käytännössä kaikki autojen rahoitukset. Tämä on toki huono asia jos olettaa että korkotaso laskee parissa vuodessa, mutta vaikea ennustaa. Mutta uudelleenrahoitus on aina mahdollista
Tesla ei ainakaan Suomessa tarjoa rahoituksia.Eikös nuo nykyiset Teslan rahoitukset ole nimenomaan sidottu Euriboriin?
100-200€ lienee hinautus.Varmasti hölmöhkö kysymys, mutta kysytään silti. Kenelläkään kokemusta tilauksesta ilman talvirenkaita, mikä olisi toimitettu talvella? Lähinnä kummoinen effortti hinauttaa auto jonnekkin renkaiden vaihtoon? Teslan talvivanteet eivät sytytä.
Kysyntäpiikki lienee kuitenkin laimeahko ihmisten elinkustannusten nousun vuoksi. Suurin osa tämän hintaisten autojen ostajista on laittanut ostot jäihin. Sen sijaan markkinaosuutta Tesla tulee ottamaan rajusti kunnes muut valmistajat alentavat hintojaan. Aika vahvasti veikkaan, että muut seuraavat perässä omien alennusten kanssa.Pieni kutina, että tästä hinnanalennuksesta tulee sellainen kysyntäpiikki, että hinnat eivät kauaa pysy tällä tasolla. Nuo erot kilpailijoihin ovat niin isoja, että ne ohjaavat varmasti päätöksiä kohti Teslaa.
Palataan asiaan 6kk päästä.
Ovat ainakin nostaneet korkoja mutta eivät ole maininneet euriboria vaan yleisen maailmantilanteen.Tesla tarjoaa DNB ja Santander rahoituksia Suomessa ja olen ymmärtänyt, että niissä on tullut uusia ehtoja kesän jälkeen rahoituksen sitomisesta euribor-viitekorkoon.
Voi kuule. Kysy vaan mitä ei ole.Kysyntäpiikki lienee kuitenkin laimeahko ihmisten elinkustannusten nousun vuoksi. Suurin osa tämän hintaisten autojen ostajista on laittanut ostot jäihin. Sen sijaan markkinaosuutta Tesla tulee ottamaan rajusti kunnes muut valmistajat alentavat hintojaan. Aika vahvasti veikkaan, että muut seuraavat perässä omien alennusten kanssa.
Herättää toki epäilyksiä, onko muitakin osia halvennettu kuin takajarrut?
Vetokujan lähellä ainakin jotain rengasliikkeitä. Kai sitä hiljaa ajaa jonkun sata metriä? Hankkii sinne vaan vanteet ja renkaat valmiiksi.Varmasti hölmöhkö kysymys, mutta kysytään silti. Kenelläkään kokemusta tilauksesta ilman talvirenkaita, mikä olisi toimitettu talvella? Lähinnä kummoinen effortti hinauttaa auto jonnekkin renkaiden vaihtoon? Teslan talvivanteet eivät sytytä.
Mutta onko se lähtöhetken sidonta ja kiinteäkorkoinen laina, vai sidonta ja vaihtuvakorkoinen? Joku jolla on tuore rahoitustarjous tai päätös voisi valaistaTesla tarjoaa DNB ja Santander rahoituksia Suomessa ja olen ymmärtänyt, että niissä on tullut uusia ehtoja kesän jälkeen rahoituksen sitomisesta euribor-viitekorkoon.
Kamuxhan on dumpannut jo onnistuneesti suurimman osan varastostaan, samoin SAKA.Mikäköhän fiilis on Kamuxin aamukahvipöydässä?
Oletko käynyt ajamassa molepia? Voi olla että aika äkkiä kallistuu vaaka käytettyyn Model S:ään kun käyt perätysten molempia ajamassa. Itselleni Model3 ja Y on sellaisia 10 000e hintaluokan auton tuntuisia kun Model S taas tuntuu ihan oikealta autolta ja voisi verrata laatuvaikutelmaltaan ehkä johonkin toyota camryyn tmv. tuoreeseen japsikikkareeseen. Huomattavasti kivempi laite.Olin jo lähes päättänyt että ostan 2016/2017 Model S 90D mallin jossa ilmaiset superit kunhan tulee sopiva vastaan. Niistä siis pyydetään noin 55 000 €, no nyt saisi uuden Model Y mallin (tosin takavetona) lähes 10 000 € halvemmalla. Noihin käytettyihin S malleihin pitäisi laittaa vielä 2000 € MCU2 päivitykseenkin ja takuut loppumassa. Eli taitaa vaaka kallistua uuteen Y malliin.
Tosin odottelen varmaan tässä nyt jonkun aikaa ja seurailen miten nettiautossa hinnat kehittyvät. Jos noi ilmaisen superin S 90D mallit kanssa tiputtavat hintaansa reilusti niin ehkä sitten sellainen. Tai ehkä käytetty vuoden 22 Y jos hinnat uusiin verrattuna tulevat riittävän alas nyt.
10 000 eurolla kuitenkin latailee aika monen sadan tuhannen kilometrin ajon, joten vaikka ilmaiset superit olisivatkin todella kiva asia niin ei nyt kuitenkaan niiden takia kannata maksaa 6 vuotta vanhasta autosta 10 000 € enempää kuin uudesta.
Kävin katselemassa Model 3 Nettiautosta "kallein ensin" järjestyksessä ja ihan jäätävä rivi nimenomaan Xbilin autoja, kaikissa hinta kalliimpi kuin uusissa. Katotaan paljon joutuvat laskemaan, korko heillä on sentään uutta teslaa parempi. Xbil on muutenkin ollut koko syksyn kalleimpia autokauppoja käytetyn Teslan ostoon, ei taida se inventaario paljon liikkua.Kamuxhan on dumpannut jo onnistuneesti suurimman osan varastostaan, samoin SAKA.
Liikevaihtoon suhteutettuna taitaa suurimmassa kusessa olla XBIL jolla 40mil liikevaihdolla olevassa firmassa oli Model 3 ja Y:tä jotakin 60-70 väliin kun viimeksi katsoin.
Siellä varmaan kiitellään ostopuolta loistavista näkemyksistä.
Vai että "suurin osa" laittanut ostot jäihin.Kysyntäpiikki lienee kuitenkin laimeahko ihmisten elinkustannusten nousun vuoksi. Suurin osa tämän hintaisten autojen ostajista on laittanut ostot jäihin. Sen sijaan markkinaosuutta Tesla tulee ottamaan rajusti kunnes muut valmistajat alentavat hintojaan. Aika vahvasti veikkaan, että muut seuraavat perässä omien alennusten kanssa.
Jätän nyt huolestumatta heidän liiketoiminnastaan muuten, mutta mielenkiintoisempaa on, vaikuttaako tämä koko sotku vaihtohintoihin. Model 3:stahan ei ole pitkään aikaan saanut vaihdettua muihin merkkeihin järkevästi, tai myytyä. Mutta, jos myöhemmin tahtoo vaihtaa vaikka vähemmän ajettuun, niin miten hinnat tasoittuu. Teoriassa (mutta siis, teoriassa) vaihtohinta olisi tällä pudotuksella tippunut eli siinä mielessä vanhankin omistaja voittaisi myös.Kamuxhan on dumpannut jo onnistuneesti suurimman osan varastostaan, samoin SAKA.
Liikevaihtoon suhteutettuna taitaa suurimmassa kusessa olla XBIL jolla 40mil liikevaihdolla olevassa firmassa oli Model 3 ja Y:tä jotakin 60-70 väliin kun viimeksi katsoin.
Siellä varmaan kiitellään ostopuolta loistavista näkemyksistä.
Näin se nyt vaan on ja tätä tosiasiaa on turha kieltää, jos yhtään seuraa mitä Suomessa tapahtuu. Ei-välttämättömät hankinnat tulevat juuri nyt lujaa tonttiin. Tilauskanta on peruja vielä viime vuoden puolelta, mutta seuratkaapa mitä tapahtuu nyt tänä talvena, varsinkin kun autolainojen korot ovat mitä ovat.Vai että "suurin osa" laittanut ostot jäihin.
Silti autotehdaiden tilauskanta on moninkertainen verrattuna mitä pystyvät toimittamaan.
Noh, jälleen kerran suhteellisuuden kautta, mitä pienempi hintaero, sitä pienempi ero vaihtosummassa. Kun uusien hinta laskee, niin vaihtoautojen laskee myös suhteessa johonkin kertoimeen. Jos viime viikolla vaikka SR -> LR vaihto olisi maksanut 10k€, niin ensi viikolla se voi olla 7,5k€. Jos LR:n hinta laski enemmän kuin SR:n (mitä taisi tapahtua), niin sitä enemmän tuo välissä oleva summa laskisi.No siis samaan tapaanhan se vaihtohyvitys putoaa kun ylipäätään käytettyjen markkinoilla.
Totta tuo. Miksi ostaa 70k auto kun korot nousee ja eikä välttämättä ole pakko muuta kuin hypen takia. Ne kellä on pinkka kunnossa kyllä ostaa.Näin se nyt vaan on ja tätä tosiasiaa on turha kieltää, jos yhtään seuraa mitä Suomessa tapahtuu. Ei-välttämättömät hankinnat tulevat juuri nyt lujaa tonttiin. Tilauskanta on peruja vielä viime vuoden puolelta, mutta seuratkaapa mitä tapahtuu nyt tänä talvena, varsinkin kun autolainojen korot ovat mitä ovat.
Ainahan näitä huutelijoita on ollut kuinka kaikki romahtaa ja maailmanloppu on juuri nyt ja sitten mitään ei tapahdu.Näin se nyt vaan on ja tätä tosiasiaa on turha kieltää, jos yhtään seuraa mitä Suomessa tapahtuu. Ei-välttämättömät hankinnat tulevat juuri nyt lujaa tonttiin. Tilauskanta on peruja vielä viime vuoden puolelta, mutta seuratkaapa mitä tapahtuu nyt tänä talvena, varsinkin kun autolainojen korot ovat mitä ovat.
Sakan ja kamuxin tuontiteslat myös mennyt kokoajan erittäin hyvin sillä +7%.Hyvä huomio. esim. Skoda, VW, Audi, BMW, Volvo on kokoajan mennyt kaupaksi vaikka korko on ollut jo pitkään luokkaa 4% tai enemmän.
maksimi viimeisellä erällä saa laskutaidottoman uskomaan, että hyvä diili kun edullinen hinta per kuukausi.Sitähän ei tarina tosin kerro onko nämä rahoitettu liikkeen tarjoamalla rahoituksella, pankkilainalla vai omalla rahoituksella. Jos ostaa luokkaa 60k€ auton 7-10% Kamuxin tarjoamalla korolla, niin laskutaito tai ymmärrys koroista on hiukan kateissa.
Eikös Y:n saisi nopeamminkin? Q1, eli tammi-maalis. Itse en tiedä käytäntöä, mutta onhan tuo 250€ aika vähän, jos sen täytyy maksaa.Nythän tässä varmaan voisi olla tilinteon paikka tilata uusi vaikka model y ja katsoa miten tilanne etenee. Toimitus olisi ensi kesän lopulla niin hyvin aikaa hintojen takaisin nousulle. 250e menettäisi jos homma kusee.
Varmaan joo voi saada nopeamminkin, laitoin performancen uudella punaisella värillä niin tuli arvioksi kesä-elokuu.Eikös Y:n saisi nopeamminkin? Q1, eli tammi-maalis. Itse en tiedä käytäntöä, mutta onhan tuo 250€ aika vähän, jos sen täytyy maksaa.
Käyttöön varmasti ihan ok nykyhinnalla tuo Y. Itse oon ainakin tykännyt tuosta 3P:stä.
RWD mallissa olisi ilmeisesti myös subbari, kun nopeasti katsoin tietoja.
Tuon saat takaisin jos perut.Nythän tässä varmaan voisi olla tilinteon paikka tilata uusi vaikka model y ja katsoa miten tilanne etenee. Toimitus olisi ensi kesän lopulla niin hyvin aikaa hintojen takaisin nousulle. 250e menettäisi jos homma kusee.
Ei taida saada.Tuon saat takaisin jos perut.
Kuten tuossa sanotaan niin saat ellet ota autoa vatsaan.Ei taida saada.
Tilausmaksu (ei palauteta)*
* Maksua ei palauteta, jos tilaus perutaan muuten, kuin lakisääteisten peruutusoikeuksien puitteissa. Mikäli vuokraat ajoneuvosi ja se rahoitetaan kokonaan kolmannelta osapuolelta, tilausmaksu palautetaan toimituksen jälkeen.
No eikö tuo sitten kaikille olisi ihan kokeilun arvoinen tilinteon paikka jos ei mitään ole mahdollista hävitä?Kuten tuossa sanotaan niin saat ellet ota autoa vatsaan.
Oon ymmärtänyt että ihan käyttöön noita on silti ostettu/tilattu. Eli tuollaista "väärinkäyttöä" ei olisi. Ei se myyminen kumminkaan mitään helppoa ole, että täytyy sillekin laskea joku hinta. Nythän Tesloja ei liikkeet osta, kun niilläkin myynti sakkasi ja varastot täynnä. Ja kumminkin tosi kallis auto, niin paljon rahaa tai lainaa kiinni, niin ei mitään järkeä ostaa vaan huvikseen.No eikö tuo sitten kaikille olisi ihan kokeilun arvoinen tilinteon paikka jos ei mitään ole mahdollista hävitä?