Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Kerrotko tuon Saksalaisen mallin mihin viittaat? Eli alle 40k maksava, 300km rangella oleva auto mikä päivittyy OTA päivityksillä ja mukaan kuuluu globaali latausverkosto vähintään 100kw:n latureilla? Ja alv 0 hintoja verrataan.
Ota pois sähkövehkeet ja huomaat ongelman. Daciallakin rakennetaan paremmalla laadulla ja se on sentään ranskalais-romanialainen vehje.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 872
Tesla olisi kyllä unelma auto jos laatuongelmat olisi kunnossa. Olisin valmis vaikka maksamaan vähän enemmän jos vastapainona saisi vaikka 10 vuoden (kunnollisen toimivan) takuun ja paremman laadun.

Eiköhän kiinalaiset ole kaikki Teslat jo purkaneet automeiksi ja kopioineet tekniikan omaan käyttöönsä varsinkin nyt kun tehtaitakin on sinne avattu. Tuo AI/UI-puoli onkin hankalampi juttu kopioida ja oikeastaan ainoa kortti, joka Teslalla on taskussa kun haastajia alkaa vyörymään markkinoille.
Harmittaa joo tuo huono laatu. Muuten olisi kyllä loistava auto, mutta en nyt maksaisi noin paljoa autosta josta puuttuu iso osa maalista jo uutena ja jonka kaikki paneelit ovat vähän sinnepäin jne.

10v ajattelin katsella sähköauto tilannetta ja sitten vaihtaa diesel kulkineen sähköön. Silloin toivottavasti on hyviä vaihtoehtoja markkinoilla.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
343
Ota pois sähkövehkeet ja huomaat ongelman. Daciallakin rakennetaan paremmalla laadulla ja se on sentään ranskalais-romanialainen vehje.
Miksi? Olen tässä ihan avoimesti auton omistavana sanonut että sen laatu tietyillä osa-alueilla on luokatonta verrattuna täällä totuttuun tasoon mutta se ei ole minua häirinnyt kun muut ominaisuudet ja ekosysteemi ovat jotain mitä muilta vain ei saa. Tesla on kaikki autossa olleet ilmenneet ongelmat korjanneet ihan normaalisti takuuseen joten oma kokemus ei tähän asti eroa mitenkään näistä muista valmistajista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Olen täysin avoin kaikille vaihtoehdoille mutta ensisijaisesti haen kaupan purkua, kuten sanoitkin, niin ei se uusi auto ole ehkä sen parempi, voi olla huonompikin.
On siinä uudessa kuitenkin vielä se vaihtoehto, jos ei mitään muuta sinulle miellyttävää sopimusta synny, niin otat sen ehdotuksen vastaan papereiden kera ja kun on luovutuksen aika, niin vaikka tarkastajan kanssa luovutustarkastus ja kaikki ylös paperille ja uudelleen riitely/virheet kuntoon. Tiedän, että ei todellakaan ole se helpoin tie varsinkin kun raha seisoo kiinni tuotteessa, mikä on sinun, mutta ei vastaanotettu ja käytössä, mutta siinä kohtaa ei edes Tesla pysty enää rimpuilemaan käyttö/käyttäjävirheillä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
On siinä uudessa kuitenkin vielä se vaihtoehto, jos ei mitään muuta sinulle miellyttävää sopimusta synny, niin otat sen ehdotuksen vastaan papereiden kera ja kun on luovutuksen aika, niin vaikka tarkastajan kanssa luovutustarkastus ja kaikki ylös paperille ja uudelleen riitely/virheet kuntoon. Tiedän, että ei todellakaan ole se helpoin tie varsinkin kun raha seisoo kiinni tuotteessa, mikä on sinun, mutta ei vastaanotettu ja käytössä, mutta siinä kohtaa ei edes Tesla pysty enää rimpuilemaan käyttö/käyttäjävirheillä.
Odotellaan tässä. Vielä ei ole tiedossa miten Tesla haluaa toimia, lupailivat palata huomenna asiaan ja kertoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 440
Tässä vielä näitä kuvia vioista.
Vettä nyt ei tietenkään ole suotava saada autoon sisälle (oletaan, että se korjataan mukisematta), mutta muuten paneeli käppejä ja nihraumia maalissa? Ei voi tulla yllärinä 2020 iotekkiläiselle teslan tilaajalle?

Ettei nyt olisi käynyt niin, että ostokrapula. Haaveiltu siitä pitkään ja aateltu, että kun sen saan niin elämä alkaa. Sitten se olikin vaan taas yksi peltilehmä peltilehmien joukossa. Alko vituttmaan, että siitä tuli maksettua 70k€. Kalliit kuukausimaksut rullaa joka kuukausi muistuttamassa ettei onni tullut Teslan mukana ja alkaa vituttamaan kaikki mahdollinen autossa.

Ai mistäkö tiedän. Kun itseäni alko vituttamaan kun ostin 30k€:llä plugarin. En koe, että se nyt olisi 4x parempi auto mitä vanha suberpi vaikka hintaa onkin tuon verran enempi. Tyytyväisempi olisin varmaan jos plugari rahat olisi pörssissä ja superbi vielä ajossa. Silti ct on toistaiseksi tilauksessa kun se on jeesus auto ja pelastaa jokaisen joka ostaa sen... or not. Järkevämpää olisi olla laittamatta rahoja ylihintaisiin peltilehmiin.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
690
Vettä nyt ei tietenkään ole suotava saada autoon sisälle (oletaan, että se korjataan mukisematta), mutta muuten paneeli käppejä ja nihraumia maalissa? Ei voi tulla yllärinä 2020 iotekkiläiselle teslan tilaajalle?

Ettei nyt olisi käynyt niin, että ostokrapula. Haaveiltu siitä pitkään ja aateltu, että kun sen saan niin elämä alkaa. Sitten se olikin vaan taas yksi peltilehmä peltilehmien joukossa. Alko vituttmaan, että siitä tuli maksettua 70k€. Kalliit kuukausimaksut rullaa joka kuukausi muistuttamassa ettei onni tullut Teslan mukana ja alkaa vituttamaan kaikki mahdollinen autossa.

Ai mistäkö tiedän. Kun itseäni alko vituttamaan kun ostin 30k€:llä plugarin. En koe, että se nyt olisi 4x parempi auto mitä vanha suberpi vaikka hintaa onkin tuon verran enempi. Tyytyväisempi olisin varmaan jos plugari rahat olisi pörssissä ja superbi vielä ajossa. Silti ct on toistaiseksi tilauksessa kun se on jeesus auto ja pelastaa jokaisen joka ostaa sen... or not. Järkevämpää olisi olla laittamatta rahoja ylihintaisiin peltilehmiin.
Jos oot ite pettynyt autokaupoilla, niin se on sinun ongelmasi. Mutta on melko turhaa alkaa yleistämään ja syyttelemään jotain toista sun omista ”virheistä”.

Tämä kommenttisi liittyy myös netissä käytävän keskustelun ilmiöihin, joissa olen monesti havainnut ”syyttömän/asianomistajan” kääntyvän keskustuissa ”epäillyksi”. Esim. kolmion takaa tullut moottoripyöräilijä onkin syyllinen, että on mennyt jäämään auton alle. Vaikkakin moottoripyörän kuljettaja olisi toiminut liikennesääntöjen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 440
Jos oot ite pettynyt autokaupoilla, niin se on sinun ongelmasi. Mutta on melko turhaa alkaa yleistämään ja syyttelemään jotain toista sun omista ”virheistä”.

Tämä kommenttisi liittyy myös netissä käytävän keskustelun ilmiöihin, joissa olen monesti havainnut ”syyttömän/asianomistajan” kääntyvän keskustuissa ”epäillyksi”. Esim. kolmion takaa tullut moottoripyöräilijä onkin syyllinen, että on mennyt jäämään auton alle. Vaikkakin moottoripyörän kuljettaja olisi toiminut liikennesääntöjen
No onko sun mielstä noissa kuvissa jotain uutta? Laatu on alusta asti ollut samaa tasoa, että en itse oikein ymmärrä miten tuo voi tulla yllätyksenä ja vielä sillä tasolla, että haluaa perua kaupat. En mä keksi muuta järkevää selitystä kuin tuon mitä mainitsin. Tegehän kertoi, että oli pitkään haaveillut autosta. Varmaan tämänkin triidin kahlanntu läpi, joten cäpit ja maalivirheet odotettavissa. e: Sekä Teslan asiakaspalvelun taso myös tiedossa. Jos ajattelee kuinka paljon Joni joutui somehuoraamaan, että sai itselleen jotain hyvityksiä?

En väitä, että nuo pitäisi hyväksyä ja purematta niellä. Vain sitä, että ei tässä tapauksessa mielestäni ole mitään uutta auringon alla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Kyllä tiedostin osan noista virheistä ja ymmärrän ne kyllä mutta kaikkea en ymmärrä. Tiedän kyllä sen ostokrapula tunteen mutta enemmän tässä syö miestä se, että vakuuteltiin, että homma hoituu mutta ääni onkin eri kun niitä pitikin laittaa kuntoon.

Minulle riittää heidän päästä se, että joku soittaa tai laittaa viestin jolla tarpeeksi päätäntävaltaa kertoa miten asian kanssa edetään ja homma hoidetaan pois päiväjärjestyksestä.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
690
No onko sun mielstä noissa kuvissa jotain uutta? Laatu on alusta asti ollut samaa tasoa, että en itse oikein ymmärrä miten tuo voi tulla yllätyksenä ja vielä sillä tasolla, että haluaa perua kaupat. En mä keksi muuta järkevää selitystä kuin tuon mitä mainitsin. Tegehän kertoi, että oli pitkään haaveillut autosta. Varmaan tämänkin triidin kahlanntu läpi, joten cäpit ja maalivirheet odotettavissa. e: Sekä Teslan asiakaspalvelun taso myös tiedossa. Jos ajattelee kuinka paljon Joni joutui somehuoraamaan, että sai itselleen jotain hyvityksiä?

En väitä, että nuo pitäisi hyväksyä ja purematta niellä. Vain sitä, että ei tässä tapauksessa mielestäni ole mitään uutta auringon alla.
Ei kuvissa välttämättä uutta ole. Vikoja on ollut ja se on voinut olla tiedossa. Suurin osa Teslan ostajista ei ole lukenut tätä foorumia, ehkä Tege on.

Mutta... En ymmärtänyt asennoitumistasi asiaan lainkaan. Sinulta täysin ala-arvoinen viesti.

Sen ymmärrän kyllä, jos Tege on parhailla tiedoilla tehnyt päätöksen ostaa auton ja joka jälkikäteen arvioituna nyt aiheuttaa mietiskelyä.

Onhan kolmosen laadusta ollut jo viitteitä parempaan ja se on voinut osaltaan vaikuttaa päätökseen. En kyllä tiedä milloin tämä kyseinen kolmonen on ostettu...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Onhan se suunta ilmeisesti ollut parempaa kun saivat myös sen maininnan takaisin jenkeissä, että kannattaa ostaa mutta epäilen, että sekään ei totuutta ole. Todennäköisesti ajattelevat auton tekniikkaa ja Teslan missiota.

Minulle sillä Teslan missiolla ei ole väliä. Halusin ostaa uuden auton ja sähkö kiehtoi, kiehtoo se vieläkin mutta itse kori Teslassa ei vastaa edes sitä mitä koeajettu malli oli. Kohdat jotka olen ottanut esiin, niin nämä piti korjaantua ongelmitta mutta ensimmäisen yrityksen jälkeen haluttiin rahaa, kerrottiin, että normaalia kulumaa ja menee toleranssin sisään. Nuo selitykset eivät minulle uppoa.

Auto ostettu maaliskuussa ja vinin perusteella "2020" mallia. Toki ilmeisesti näissäkin on ollut juttua, että Tesla päivitellyt vuosilukua kohdalleen esim. vaikka auto olisi tehty viime vuonna maaliskuussa. Johtuen siitä, että saadaan mielikuva, että, tuote on uusinta uutta ja eikä ole seissyt varastossa odottamassa tai hyljätty ostajan toimesta jo useaan otteeseen.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
690
Harmin paikka kyllä. Varmasti on harmia tuossa kerrassaan. Sitten jos ja kun asia on pitkään keskeneräinen, niin se on myös kaikesta muusta pois. No mutta kyllä tämäkin asia ajastansa selviää ja joskus se on enää muisto vain. Tsempiä täältä

Jos olisin rahamiehiä, niin olisin varmasti itsekin ostanut Teslan jossain kohtaa. Olen ajanut S mallia, sekä kolmosta. Tykkäsin molemmista autoista pirusti! Ja Teslan uudesta ajattelumallista suhtautua autoiluun. Jotenkin noiden kanssa tuli vähän sellainen "Applemainen" fiilis, kun kaikki on mietty vähän tavallista pidemmälle ja helpommaksi.

Toki sitten huonon yksilön osuessa kohdalle on helppous ja huolettomuus aika kaukana horisontissa.

Itse ratkaisin asian autoilun kohdalta niin, että ostan maksimissaan noin 50% uuden hinnasta olevia autoja, niin ei tule yllätyksiä arvon tippumisen suhteen. Ja tuolla Leafilla olen tyytyväisenä kurvaillut nyt kohta 5 vuotta. Vieläkin se käy ja kukkuu, vaikka tuhansia hidaslatauksia alla ja monta sataa pikalataustakin. Ostin sen siis käytettynä vuonna 2015 ja auto on vuodelta 2012. Edelleen mennään noin 15000-17000km/vuosi.

Laitan sitten autoilusta säästyneet rahat johonkin muuhun asiaan, joka tuo enemmän lisäarvoa/mielihyvää elämässä. Toki Teslalla ajaisin ilomielin Leafiin verrattuna, mutta käyttäessäni sen rahan toisella tavalla, saan itseasiassa kokonaisuutena paljon enemmän.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Haluan vain, että Tesla pitää lupauksensa ja tekee jotain. Soittoa ei kyllä tänään taida enää tulla, harmi. Odotin, että nyt vihdoin ryhdistäytyvät ja laitetaan asia kuntoon kun, niin kovasti lupailivat sitä viikolla.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Ei minun Astraa ole noin suurpiirteisesti ole maalattu. Ehkä oli liian halpa 25k€ hinnalla, että maalaus on onnistunut. Juuri katselin ovien kulmat läpi, ei niin missään tuollaisia aukkoja pintavärissä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Ei minun Astraa ole noin suurpiirteisesti ole maalattu. Ehkä oli liian halpa 25k€ hinnalla, että maalaus on onnistunut. Juuri katselin ovien kulmat läpi, ei niin missään tuollaisia aukkoja pintavärissä.
Kävin tänään katsomassa paria uutta niin kaikki oli priimaa. Toki valmistaja eri.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Kävin tänään katsomassa paria uutta niin kaikki oli priimaa. Toki valmistaja eri.
Ihan mielenkiinnosta, jos kyselit tarjouksiakin - niin minkälaisia tarjouksia tuli noin hyvityshinnan puoleen? Välirahahan se ratkaisee mutta arvostus noinkin uuteen lähes ajamattomaan olisi hauska tietää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Ihan mielenkiinnosta, jos kyselit tarjouksiakin - niin minkälaisia tarjouksia tuli noin hyvityshinnan puoleen? Välirahahan se ratkaisee mutta arvostus noinkin uuteen lähes ajamattomaan olisi hauska tietää.
Olen kysellyt kyllä, ihan vaan sen takia, että mitä voisi saada. Autoliikkeet ovat antaneet tälle noin 57-60000€ hintaa. Tesla itse luokittelee tämän auton nyt 57000€ hintaiseksi. Yksityisiä ostajia ei nyt vielä ole ilmennyt, ehkä voisi saada sen 65000€ välittäjän kautta.
Eli noin 10-15000€ lähtenyt hinnasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Olen kysellyt kyllä, ihan vaan sen takia, että mitä voisi saada. Autoliikkeet ovat antaneet tälle noin 57-60000€ hintaa. Tesla itse luokittelee tämän auton nyt 57000€ hintaiseksi. Yksityisiä ostajia ei nyt vielä ole ilmennyt, ehkä voisi saada sen 65000€ välittäjän kautta.
Eli noin 10-15000€ lähtenyt hinnasta.
Tuossa hintaluokassa ihan normaalia tuon 10-15ke kun ajaa liikksestä ulos, niin raakaa kun se onkin. Taas esittelyautoja myydään uuden hinnalla, missä sitten metalliväri, talvikumit ehkä. Merkistä riippumatta, enkä ole minkään merkin tarjontaa katsonut miten tänäpäivänä.

Ja eivät sitten tänään soittaneet vaikka lupasivat... Jos sen kaupan saisi vaan purettua, tai miten näet itselle parhaaksi. Kun jotain varmaan meni vaihdossakin.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 462
Jos kympin tappiolla selviää vielä niin "ottaisin rahat ja juoksisin." (laittaisin tilauksen sisään) Oppirahoja, mut kuinka monta viikkoa sinäkin olet jo ylipäätään koittanu

1. Saada jotain kiinni
2 Saada jotain hoitamaan asiaa
3. Saada vastauksia; mitä, miten, koska
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Tuossa hintaluokassa ihan normaalia tuon 10-15ke kun ajaa liikksestä ulos, niin raakaa kun se onkin. Taas esittelyautoja myydään uuden hinnalla, missä sitten metalliväri, talvikumit ehkä. Merkistä riippumatta, enkä ole minkään merkin tarjontaa katsonut miten tänäpäivänä.

Ja eivät sitten tänään soittaneet vaikka lupasivat... Jos sen kaupan saisi vaan purettua, tai miten näet itselle parhaaksi. Kun jotain varmaan meni vaihdossakin.
Kyllähän se hinta joo tulee aina alas.
Eivät joo soittaneet, mutta sain sähköpostin. Ilmeisesti eilen saadut soitot huoltoajan vaihtoon olivat sitten se tapa miten haluavat edetä.
Soittivat eilen siis ja kertoivat, että ensi viikolle vapautui aika, että pääsetkö tuomaan auton silloin. Tänään sain sähköpostin, että olemme onnistuneet löytämään sinulle ensi viikolla huoltoajan. En siis saanut sitä odotettua soittoa tai selvitystä siitä, että mikä on Teslan suunnitelma edetä kokonaisuudessa.
Onko se sitten tämä kasvoton huolto, joka koittaa nyt laittaa homman kuntoon. Senhän jo nyt tiedän, että ei tule onnistumaan, koska sain uuden huoltoselosteen missä oli vaadittu korvausta, että laittavat asiat kohdalleen.

Jos kympin tappiolla selviää vielä niin "ottaisin rahat ja juoksisin." (laittaisin tilauksen sisään) Oppirahoja, mut kuinka monta viikkoa sinäkin olet jo ylipäätään koittanu

1. Saada jotain kiinni
2 Saada jotain hoitamaan asiaa
3. Saada vastauksia; mitä, miten, koska
Vajaa kuukausi tällä hetkellä. Vaikka tähän nyt aikaa menee, niin pakko se on vain hoitaa asiaa itse eteenpäin, että firma alkaa oppimaan tavoille. Jos luvataan hoitaa asiat eka kuntoon takuuseen, niin kyllähän ne sitten hoidetaan.
Jos tämä ei luonnistu, niin tuote on virheellinen ja siitä pitää sitten olla valmis ottamaan myös vastuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Eivät joo soittaneet, mutta sain sähköpostin. Ilmeisesti eilen saadut soitot huoltoajan vaihtoon olivat sitten se tapa mitenhaluavat edetä.
Soittivat eilen siis ja kertoivat, että ensi viikolle vapautui aika, että pääsetkö tuomaan auton silloin. Tänään sain sähköpostin, että olemme onnistuneet löytämään sinulle ensi viikolla huoltoajan. En siis saanut sitä odotettua soittoa tai selvitystä siitä, että mikä on Teslan suunnitelma edetä kokonaisuudessa.
Onko se sitten tämä kasvoton huolto, joka koittaa nyt laittaa homman kuntoon. Senhän jo nyt tiedän, että ei tule onnistumaan, koska sain uuden huoltoselosteen missä oli vaadittu korvausta, että laittavat asiat kohdalleen.
Pelaavat aikaa sitten. Noista kuvista jo näkee ettei siitä saa tekemälläkään sitä usein mainitun Dacian laatua vastaavaa. Ellei sitten pura autoa atomeiksi ja kasaa uudestaan. Jos takasivuikkunasta tulee vedet sisään, säätämisen jälkeen niin..

Toinen teslan omistaja jossain näistä ketkuista kehui että huolto ja takuu toimii hyvin ja kaikki bueno, vaikka suunnilleen samassa lauseessa taisi olla muut laatuongelmat mitä sullakin. Jotkut ovat vähään tyytyväisiä.

En kyllä itse kelpuuttaisi moista mikä on kuin huonosti korjattu kolariauto. Pidät pintasi, ja vaikka ne oppirahat menee, niin harmituksen määrä häviää kun ei tarvitse katsella sitä omalla pihalla.
Koko auton hinta uutena toki olisi oikeudenmukaisin lopputulos.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Vajaa kuukausi tällä hetkellä. Vaikka tähän nyt aikaa menee, niin pakko se on vain hoitaa asiaa itse eteenpäin, että firma alkaa oppimaan tavoille. Jos luvataan hoitaa asiat eka kuntoon takuuseen, niin kyllähän ne sitten hoidetaan.
Jos tämä ei luonnistu, niin tuote on virheellinen ja siitä pitää sitten olla valmis ottamaan myös vastuu.
Ehkä kannattaisi muuten myös harkita sen tarjotun vaihtoauton vastaanottamista. Ei se nyt paljoa huonompi voi olla, kuin tuo ja ennenkaikkea voit sen ottaa entistä tarkemman syynäyksen läpi jälkeen, jolloin eivät voi yrittää edes niistä havaituista virheistä luistella pois.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Ehkä kannattaisi muuten myös harkita sen tarjotun vaihtoauton vastaanottamista. Ei se nyt paljoa huonompi voi olla, kuin tuo ja ennenkaikkea voit sen ottaa entistä tarkemman syynäyksen läpi jälkeen, jolloin eivät voi yrittää edes niistä havaituista virheistä luistella pois.
Tuosta ei ole sitten kuulunut alkuviikon enää mitään kun juttelin myyjän kanssa viimeksi. Pyysi tekemään liput ja laput siitä, että tarjoa nykyistä autoa vaihdossa ja saavat siitä sitten tiedot kun teen sen. Sain vain hinta-arvion mitä Tesla maksaisi omastani eli noin 57000€.
Laitoin sitten illemmalla viestiä perään, että sain tästä tarjouksen mutta pitikö sen näin mennä mutta en siitä sitten enempää ole saanut yhteystietoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Tuosta ei ole sitten kuulunut alkuviikon enää mitään kun juttelin myyjän kanssa viimeksi. Pyysi tekemään liput ja laput siitä, että tarjoa nykyistä autoa vaihdossa ja saat siitä sitten tiedon. Sain vain hinta-arvion mitä Tesla maksaisi omastani eli noin 57000€.
Laitoin sitten illemmalla viestiä perään, että sain tästä tarjouksen mutta pitikö sen näin mennä mutta en siitä sitten enempää ole saanut yhteystietoja.
:facepalm: Ee helv..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Ehkä kannattaisi muuten myös harkita sen tarjotun vaihtoauton vastaanottamista. Ei se nyt paljoa huonompi voi olla, kuin tuo ja ennenkaikkea voit sen ottaa entistä tarkemman syynäyksen läpi jälkeen, jolloin eivät voi yrittää edes niistä havaituista virheistä luistella pois.
Itse en tuohon karuselliin uskaltaisi lähetä, koska sieltä luultavasti tulisi samanlainen ns. takuuvaihtona. Tässä kohtaa nostan kädet pystyyn - luokitellaanko se uusi uudeksi vai ns. käytetyksi kuluttajasuojassa.

Esim, ostat uuden telkkarin mikä hajoaa takuuaikana sen kolme kertaa, eli käy huollossa. Jos ei tule kuntoon niin myyjä/maahantuoja on velvollinen vaihtamaan sen uuteen samanlaiseen tai vastaavaan. Eikä takuu jatku alkuperäistä kuittia pidemmälle.
Autojen kanssa en tunne ensimmäistäkään tapausta vaikka noita on tullut pyöriteltyä.

Tuli näköjään pari uutta viestiä tässä välin. Kaupan purku on vain ja ainoastaan se mikä tulee mieleen tuosta toiminnasta. Eri juttu miten sen sitten käytännössä saa toteutettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 895
Ehkä kannattaisi muuten myös harkita sen tarjotun vaihtoauton vastaanottamista. Ei se nyt paljoa huonompi voi olla, kuin tuo ja ennenkaikkea voit sen ottaa entistä tarkemman syynäyksen läpi jälkeen, jolloin eivät voi yrittää edes niistä havaituista virheistä luistella pois.
Todennäköisesti saisi tilalle jonkun toisen hylkäämän auton "takuuvaihtona" . Hyvällä tuurilla siirtolaisten vasemmalla kädellä tekemän vähempi vikaisen,mutta jos huonosti käy voi myös saada sokean kreikkalaisen kasaaman.Itsellä on ollut venäläisiä ,suomalaisia ja korealaisia kulkuvälineitä eikä mitään niistä ole ollut noin surkeasti maalattu ja kasattu .
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
343
Tuosta ei ole sitten kuulunut alkuviikon enää mitään kun juttelin myyjän kanssa viimeksi. Pyysi tekemään liput ja laput siitä, että tarjoa nykyistä autoa vaihdossa ja saavat siitä sitten tiedot kun teen sen. Sain vain hinta-arvion mitä Tesla maksaisi omastani eli noin 57000€.
Laitoin sitten illemmalla viestiä perään, että sain tästä tarjouksen mutta pitikö sen näin mennä mutta en siitä sitten enempää ole saanut yhteystietoja.
Siis oletko vaihtamassa sitä autoa uuteen Teslan kanssa vai tarjosivatko he uutta autoa tilalle hyvityksenä? Putosin kärryiltä koska sait ajan huoltoon vikojen korjaamiseksi mutta kuitenkin sinulle ehdotettiin jossain välissä uutta autoa tilalle?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Siis oletko vaihtamassa sitä autoa uuteen Teslan kanssa vai tarjosivatko he uutta autoa tilalle hyvityksenä? Putosin kärryiltä koska sait ajan huoltoon vikojen korjaamiseksi mutta kuitenkin sinulle ehdotettiin jossain välissä uutta autoa tilalle?
Alkuviikosta myyjä soitteli ja puhui, että auton vaihtoa voitaisiin katsoa tässä tilanteessa toiseen vastaavaan tai sitten perus LR malliin. En vielä päässyt tarkemmin selville siitä, että meneekö 1:1 vaiko jos ottaa LR ja saa sitten välirahat pois siitä eli saisin sen erotuksen käteen.
Sen jälkeen tein heidän pyynnön mukaan trade in pyynnön, jotta saavat nykyisen autoni tiedot. Kertoi, että tätä kautta saavat tiedot ja voivat palata asiaan, että miten auton vaihto voisi onnistua kun hänellä itsellään ei ollut päätäntävaltaa tähän. Meni pari tuntia ja sain Teslalta ostotarjouksen nykyisestä autosta. Sen sitten välitin myyjän sähköpostiin ja kysyin, että pitikö sen näin mennä. Tähän en saanut vielä vastausta onko siis tuo auton vaihto toiseen enää optio.

Olin varannut jo ensimmäisen huollon jälkeen heti uuden ajan koska vapaat ajat ovat yleensä kk päässä ja tarkoitus saada homma maaliin tavalla tai toisella. Jotenka kerroin heille, että olen varannut huollon varuiksi. Nyt sitten olivat eilen yhteydessä ja kertoivat, että voinko tuoda auton ensi viikolla tarkistukseen. Kerroin, että onnistuu. Tänään sitten vahvistivat sähköpostilla vaikka odotin soittoa, niin että saimme sinulle huollon ensi viikolle mutta mitään muuta vastausta en ole saanut.

Olen odottanut joltakulta vastausta, että kertoisivat miten tämä hoidetaan ns. kokonaisuudessa. Haluavatko korjata autoa, vai vaihdetaanko se toiseen, jos vaihdetaan tuleeko jotain kuluja vaiko miten, vai perutaanko kauppa. Olen tehnyt Teslalla erinäisiä vastauksia miten asian kanssa voidaan edetä. Olen ehdottanut myös kaupanpurkua ja siihen liittyvää vastaantuloa, että korvaan ajetut kilsat jne. Vastaus on aina ollut pitkällä viiveellä monien viestien jälkeen kun kysellyt missä mennään, niin käsittelemme tämän sisäisesti ja palaamme asiaan. Suoraa ehdotusta en Teslalta ole saanut, ovat vain heitelleet erinäisiä vaihtoehtoja mutta mitään ei ole lyöty lukkoon puolin tai toisin.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 462
Ketjun aloittaja tosin veti kritiikkinsä takaisin kehotuksista huolimatta ja löi fanboi pykälää sisään kun kaikki näytti järjestyvän, nyt auto makaa ajokelvottomana toista (pian kolmatta?) kuukautta merkkihuollossa, kädet ja suu on teipattu (todennäköisesti?) kiinni sopimuksella alun pikkuvioista ikuisuuteen ja Tegeltä tulee nyt omakohtaista kertomusta mitä MY 2020 tarjoaa asiakaselämyksien osalta.

Mitä tähän voi muuta todeta kuin :kahvi: ja jatkaa tilanteiden kehittymisen seurantaa, toivoen, että edes @Tege pääsis suht kuivin jaloin (ja ehjin lompakoin) pois. Ootko muuten sinä ollut kuluttajaneuvontaan yhteydessä, onko kohtalotovereita joukkovalitukseen?
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
...tätä lukiessa Miin jumittava jarru, joka hoidettiin kaksi päivää ilmoituksen jälkeen, tuntuu aika premiumilta. Ihan piruuttani katselin tuon läpi maalauksien ja sovitusten osalta ja ei voi kun ihmetellä miten alta 20ke hinnat alkaen -sähköauto pieksee laadussa Teslan. Asiasta toiseen, on vaan niin paljon niitä, jotka eivät välitä. Täällä on lähistöllä yksi perhe jossa Model X ja Model 3 autoina. Jälkimmäisessä ollut jos jonkinlaista vikaa, pari kertaa lavetilla käynyt Espoossa, panel gappi on Itämeren luokkaa, viimeistely sitä itseään, mutta omistajan mielestä pikkujuttuja kaikki. Kato kun lujaa pääsee.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Vahvistusharha, vahvistusvinouma tai vahvistamistaipumus (engl. Confirmation bias) on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö on taipuvainen puoltamaan omia ennakkokäsityksiään tai hypoteesejaan tukevaa informaatiota. Tämän seurauksena henkilöt saattavat kerätä todisteita ja muistaa asioita valikoivasti, ja täten tulkinnasta voi tulla vääristynyt tai jopa harhautunut.[1]

Muistan, kun aikoinaan omistin pari TSI-moottorillista autoa. Kumpikaan ei ollut konstruktioltaan tyyppiä, joka olisi ollut altis jakopään ongelmille, mutta kyllähän sitäkin ulinaa kesti useita vuosia, kun esson asian tuntiat tiesivät.

Autot ovat joillekin miehille niin tunteita herättävä asia, että niihin liittyvät purkaukset ovat paitsi psykologisesti paljastavia myös tavattoman koomisia.

En haluaisi missään nimessä sanoa hyvää sanaa FB-ryhmistä, mutta kyllä niissä valitettavasti asiaa on moninkertaisesti verrattuna tähän hoitsujen taukohuoneeseen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Ketjun aloittaja tosin veti kritiikkinsä takaisin kehotuksista huolimatta ja löi fanboi pykälää sisään kun kaikki näytti järjestyvän, nyt auto makaa ajokelvottomana toista (pian kolmatta?) kuukautta merkkihuollossa, kädet ja suu on teipattu (todennäköisesti?) kiinni sopimuksella alun pikkuvioista ikuisuuteen ja Tegeltä tulee nyt omakohtaista kertomusta mitä MY 2020 tarjoaa asiakaselämyksien osalta.

Mitä tähän voi muuta todeta kuin :kahvi: ja jatkaa tilanteiden kehittymisen seurantaa, toivoen, että edes @Tege pääsis suht kuivin jaloin (ja ehjin lompakoin) pois. Ootko muuten sinä ollut kuluttajaneuvontaan yhteydessä, onko kohtalotovereita joukkovalitukseen?
Olen kyllä ollut yhteydessä. Eivät ole vielä kunnolla puuttuneet asiaan kun en ole saanut sellaisen henkilön tietoja kuka osaa kertoa asian laidan ja olisi päätäntävaltaa. Nyt ei ole kuin delivery teamin tiedot, he eivät tee mitään, myyjä jolla ei päätäntävaltaa ja huollon esimiehen nimi.

Neuvonta on neuvonnut, että koita saada tiedot ja jatkaa kommunikointia. Linja on nyt auki ja asiaa on nyt saatu vietyä eteenpäin. Tämmöiset virheet heidän mukaansa pitäisi korvata maksutta tai sitten antaa hinnanlennusta.

Tuli tässä mieleen, että vaikka nyt selkeästi Tesla vetkuttelee, niin en ole kysynyt neuvonnasta, että onko sillä väliä koska olen ilmoittanut, kuvannut virheet jne. ajoissa. Koska mitä kauemmin asia kestää sitä enemmän ns. arvo laskee.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
...tätä lukiessa Miin jumittava jarru, joka hoidettiin kaksi päivää ilmoituksen jälkeen, tuntuu aika premiumilta. Ihan piruuttani katselin tuon läpi maalauksien ja sovitusten osalta ja ei voi kun ihmetellä miten alta 20ke hinnat alkaen -sähköauto pieksee laadussa Teslan. Asiasta toiseen, on vaan niin paljon niitä, jotka eivät välitä. Täällä on lähistöllä yksi perhe jossa Model X ja Model 3 autoina. Jälkimmäisessä ollut jos jonkinlaista vikaa, pari kertaa lavetilla käynyt Espoossa, panel gappi on Itämeren luokkaa, viimeistely sitä itseään, mutta omistajan mielestä pikkujuttuja kaikki. Kato kun lujaa pääsee.
Tiedän tunteen. Koskee montaa muutakin asiaa tuo, että jollain muulla kompensoidaan toista asiaa.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
343
Varmaankin tässä samanlainen kulttimaine Teslalle muodostunut, kuin moottoripyörissä Harley-Davidsonille. HD on tosiasiallisesti harvinaisen luokaton esitys moottoripyöräksi. Kallis, epäluotteva, tehoton ja kelvoton ajettava. Omalaatuinen ääni siitä lähtee ja pyörällä ajamalla saa statusarvoa. Silti sillä on vannoutuneita faneja ja itsekin mokoman hankkisin jos olisi ylimääräistä 20k€.
Näin se menee. Jos Teslalta tulisi se miniversio, hypoteesina vaikka Model J 300km rangella ja muilla Teslan ominaisuuksilla sekä hinta olisi 18k niin mitä veikkaat kuinka moni näistä Dacian laadusta muistuttavista Mii-kuskeista tilaisi moisen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Veikkaan ettei 18k hintaisessa Teslassa kyllä noin vähällä pääsisi..
Olisi kyllä hauska nähdä minkälainen Teslan halpismalli olisi, vähän riisuttu ja valmistettu jossain halpamaassa:giggle:

Hesarissa joku juttu muuten missä Musk myy kaiken omaisuutensa, maksumuurin takana tietty joten en sitten tiedä sisältöä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Olisi kyllä hauska nähdä minkälainen Teslan halpismalli olisi, vähän riisuttu ja valmistettu jossain halpamaassa:giggle:

Hesarissa joku juttu muuten missä Musk myy kaiken omaisuutensa, maksumuurin takana tietty joten en sitten tiedä sisältöä.
Tuo juttu on tämä ilmeisesti.

Massia on tulossa paljon kunhan saa rahaa, että voi lunastaa optiot. Ei halua ilmeisesti myydä osakkeita, koska se sitten saattaisi Teslan kurssin laskemaan.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 174
Varmaankin tässä samanlainen kulttimaine Teslalle muodostunut, kuin moottoripyörissä Harley-Davidsonille. HD on tosiasiallisesti harvinaisen luokaton esitys moottoripyöräksi. Kallis, epäluotteva, tehoton ja kelvoton ajettava. Omalaatuinen ääni siitä lähtee ja pyörällä ajamalla saa statusarvoa. Silti sillä on vannoutuneita faneja ja itsekin mokoman hankkisin jos olisi ylimääräistä 20k€.
Tesla faniksi lukeudun mutta ottasin ihan mielelläni auton jossa olis se teknologinen puoli samaa luokkaa. Ei sen tarvi olla Tesla. Sen verta teknolgoiahörhö et uudet gadgetit ja yleensä uusi teknologia kiinnostaa. Autot ei niinkään, hyödyllisiä tosin. Itse asiassa kun tarpeeksi infoa Teslan laatuongelmista tullut useammasta lähteestä niin ei se omassa silmässä mikään kauheen kova status symboli ole. Samalla linjalla minkä tahansa yli 50k maksavan pippelinjatkeen kanssa = "mulla on varaa ostaa tää".
 
Liittynyt
03.07.2019
Viestejä
47
Vahvistusharha, vahvistusvinouma tai vahvistamistaipumus (engl. Confirmation bias) on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö on taipuvainen puoltamaan omia ennakkokäsityksiään tai hypoteesejaan tukevaa informaatiota. Tämän seurauksena henkilöt saattavat kerätä todisteita ja muistaa asioita valikoivasti, ja täten tulkinnasta voi tulla vääristynyt tai jopa harhautunut.[1]
--
Autot ovat joillekin miehille niin tunteita herättävä asia, että niihin liittyvät purkaukset ovat paitsi psykologisesti paljastavia myös tavattoman koomisia.

En haluaisi missään nimessä sanoa hyvää sanaa FB-ryhmistä, mutta kyllä niissä valitettavasti asiaa on moninkertaisesti verrattuna tähän hoitsujen taukohuoneeseen.
Tämä. On jokseenkin surullisen huvittavaa katsoa, miten jollain on pakonomainen tarve tuoda oman autovalintansa parhaita puolia esiin ja samalla naureskella naapurin valinnalle - tosiasiassa useimmiten taustalla varmaan silkka kateus tai joku alemmuuskompleksi/huono itsetunto, kun omassa pihassa pienempi ja vähemmän arvokas kasa tulevaa metalliromua. Paistaa hyvin näissä "mun Mii on parempi kun sun Tesla" sun muissa kommenteissa hyvin läpi. :) Itselleni auto on hinnasta ja ominaisuuksista riippumatta lopulta vain kulkuväline paikasta A paikkaan B, josta Suomessa saa iloisena maksaa veroja vuosi vuodelta enemmän tavalla tai toisella. Jos on varaa, niin ostetaan se premium-auto, ei pitäisi olla keneltäkään pois. Mut Suomi on tunnetusti alemmuuden tunteesta kärsivien kateellisten reppanoiden luvattu maa...

Eli vaikka tuotteessa olisi selkeitä vikoja, niin sen tuomat ilot voi silti olla sen verran suuret että joko ei halua vaihtaa tai vähintäänkin silti harmittaa vaihtaa vaikka objektiivisesti oikean ratkaisun tekisikin.
Tämä on myös hyvin totta, aika usein tuote valitaan osaksi (tai kokonaan...) myös fiilispohjalta. Vaikka esim. Tesla; tiedän kyllä että onhan siinä niitä naurettavia ladamaisia vikoja ym. joita ei tuon hintaluokan tuotteessa pitäisi nykypäivänä enää olla, mutta muut ominaisuudet vie silti kokonaisuuden selkeästi plussan puolelle. Ja onhan Teslat mielestäni oikeasti hienon näköisiä. Tai no, ehkä ei Model 3... :) edit: saahan model 3:stakin ihan siedettävän näköisen Tesla Model 3:n tuorein muodonmuutos
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
343
Tämä. On jokseenkin surullisen huvittavaa katsoa, miten jollain on pakonomainen tarve tuoda oman autovalintansa parhaita puolia esiin ja samalla naureskella naapurin valinnalle - tosiasiassa useimmiten taustalla varmaan silkka kateus tai joku alemmuuskompleksi/huono itsetunto, kun omassa pihassa pienempi ja vähemmän arvokas kasa tulevaa metalliromua. Paistaa hyvin näissä "mun Mii on parempi kun sun Tesla" sun muissa kommenteissa hyvin läpi. :) Itselleni auto on hinnasta ja ominaisuuksista riippumatta lopulta vain kulkuväline paikasta A paikkaan B, josta Suomessa saa iloisena maksaa veroja vuosi vuodelta enemmän tavalla tai toisella. Jos on varaa, niin ostetaan se premium-auto, ei pitäisi olla keneltäkään pois. Mut Suomi on tunnetusti alemmuuden tunteesta kärsivien kateellisten reppanoiden luvattu maa...
Yleensä kateuskortin veto on bensaa liekkeihin :p Vai sähkö tässä tapauksessa :x3: Nykyisessä velka-vetoisessa maailmassa kuka tahansa pystyy hankkimaan itselleen ilman pääomaa kalliin auton suht-helposti.

Siinä olet kyllä oikeassa että se ei ole keneltäkään pois jos sen Saksalaisen premium-(polttomoottori)auton ostaa pihaan vs sähköauto. En valita :thumbsup:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Siellä on huollon hellissä käsissä. Kuulemma soittelevat taas jotta käydään asia läpi. Mielenkiinnolla odotan mikä on vastaus. Pitää pyytää toleranssiluettelo jos siihen vielä vetoavat ja sitten kysyä, että kannattaisikohan näyttää ennen kun myy autoa.

Sain Model S sijaisautoksi ja vaikka sillä on enemmän hintaa niin samat maalaukset puuttuu sieltä täältä. Alkaa vahvistumaan itselle, että kukaan ei viis veisaa muusta kuin tekniikasta ja softasta, mikä ei sekään nyt ihan vielä ole vakuuttanut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Sain Model S sijaisautoksi ja vaikka sillä on enemmän hintaa niin samat maalaukset puuttuu sieltä täältä. Alkaa vahvistumaan itselle, että kukaan ei viis veisaa muusta kuin tekniikasta ja softasta, mikä ei sekään nyt ihan vielä ole vakuuttanut.
Mikä muuten vuosimalli ja mallimerkintä tuossa Ässässä? Tee ihan mielenkiinnosta vastaava kartoitus tuon sijaisauton puutteista, kun nyt otit sen puheeksi ja kuitenkin Model 3:lla harjoiteltukin jo? :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Sain Model S sijaisautoksi ja vaikka sillä on enemmän hintaa niin samat maalaukset puuttuu sieltä täältä. Alkaa vahvistumaan itselle, että kukaan ei viis veisaa muusta kuin tekniikasta ja softasta, mikä ei sekään nyt ihan vielä ole vakuuttanut.
Mulla oli tos 2019 talvella Model S 100D sijaisauto, pellit ihan miten sattuu ja mm. tuulilasin alareunan tiiviste oli kuskin puolelta karannut lasin alta ulos. Apparin lasinpyyhin ei osunut alareunastaan lasiin. Mittarissa tais olla hädin tuskin 100 kilsaa, AP kalibraatio oli vielä kesken kun otin sen alle. Tiivisteen huomasin sattumalta kun ihmettelin niitä pyyhkijöitä, jotka eivät millään saaneet kuraa pois lasin keskeltä.

Sieltä voi oikeasti tulla ihan mitä sattuu näidenkin kanssa ja tuleekin...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Mikä muuten vuosimalli ja mallimerkintä tuossa Ässässä? Tee ihan mielenkiinnosta vastaava kartoitus tuon sijaisauton puutteista, kun nyt otit sen puheeksi ja kuitenkin Model 3:lla harjoiteltukin jo? :lol:
Ei oikein selviä mikä vm se on kun Tesla ei käytä niitä. Lienee ehkä 2019 malli. Vinistä voisi katsoa.

Pitää kiertää ja kaarrella auto ennen palautusta, vaikka ottaa kuvatkin.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 649
Tee ihan mielenkiinnosta vastaava kartoitus tuon sijaisauton puutteista, kun nyt otit sen puheeksi ja kuitenkin Model 3:lla harjoiteltukin jo? :lol:
Ja kunnon raportti johonkin blogiin rekisterinumeron ja VINin kanssa. :rofl:

Eikö toi kuitenkin näytä menevän niin, että mitä enemmän Testalle julkisesti vittuilee, niin sitä paremman diilin sieltä saa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Mulla oli tos 2019 talvella Model S 100D sijaisauto, pellit ihan miten sattuu ja mm. tuulilasin alareunan tiiviste oli kuskin puolelta karannut lasin alta ulos. Apparin lasinpyyhin ei osunut alareunastaan lasiin. Mittarissa tais olla hädin tuskin 100 kilsaa, AP kalibraatio oli vielä kesken kun otin sen alle. Tiivisteen huomasin sattumalta kun ihmettelin niitä pyyhkijöitä, jotka eivät millään saaneet kuraa pois lasin keskeltä.

Sieltä voi oikeasti tulla ihan mitä sattuu näidenkin kanssa ja tuleekin...
Ja nyt uusimmissa mitä lukenut niin ohjauskulmat/vetarit jotenkin säätämättä eli heti kun saat auton saat varaa huollon, että laittavat kuntoon elleivät kerkiää noudon yhteydessä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 918
Ja kunnon raportti johonkin blogiin rekisterinumeron ja VINin kanssa. :rofl:

Eikö toi kuitenkin näytä menevän niin, että mitä enemmän Testalle julkisesti vittuilee, niin sitä paremman diilin sieltä saa?
Voi olla. En tosin ole nyt ns. enempää kuin täällä ja noissa Teslan ryhmissä avautunut tästä asiasta.

Olisi pitänyt ostaa saksalainen. Tietäisi ainakin mitä saa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 060
Viestejä
4 194 113
Jäsenet
70 844
Uusin jäsen
lenras

Hinta.fi

Ylös Bottom