• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Telia, liittymäasiakkaille 4G mobiililaajakaista 1€/kk

No enpäs tiedäkään enää. Näin lukee Omilla Sivuilla, ei hajuakaan mistä tuo 9.12.2026 tulee:

1763670236066.png
Onpa erikoinen, melkein 13 kk etuhintaa. Liittyisiköhän jotenkin laskutuskauteen, että saa täyden vuoden ja sopimuksen alkuun osuvan vajaan kuukauden. No sen voi varmistaa lähempänä loppua Telialta, kunhan vaan muistaa :D

Mulla ilmoittaa päättyvän 10.12.26 :D

Kortti tuli postissa ja sain aktivoitua sen, en ollut Telian asiakas. Kiitos postaajalle!

Etuhinta päättyy 11.12.2026
Kuukausihinta1,00 €/kk 11.12.2026 asti, jonka jälkeen 19,99 €/kk

Sopii kyllä :tup:

Simi tuli. Vielä kun keksisi käyttöä. Elisalta otin jo 5x niitä 3€ simejä mitkä 24kk voimassa. Meni siinäkin aikansa hukata ne...

Teltalla on 2 puh liittymä ja etuhinnan lopussa niin uhkailin että Dna 15 euroa 20 mb rajaton ja otan jos eivät tarjoa vastaava niin eivät tarjoneet ja uhkaisivät että toi 1 euron liittymä tulee heti 19 euroksi jos siirryn muualle puhelin liittymät. Tuollaista se on.

Sim saapui muutama päivä sitten. Aktivoin tunti-pari sitten tekstiviestillä ja vahvistusviesti saapui siitä operaatiosta.
Eipä vaan netti toimi kuitenkaan.
Ja Minun Teliaan, vai mikä perkele lieneekään, ei onnistu kirjautuminen. Potkaisee saman tien pihalle kun syöttänyt pankkitunnukset.
Samaa tehnyt 13.11. saakka.

lisätietoja tilanteestani:

Yksityispuolella en ollut liittymäasiakkaana kun tämän euron nettiliittymän tilasin.
Heti tilauksen jälkeen kirjautuminen Minun Teliaan ei onnistunut.

13.11. vaihdoin hetki nettiliittymätilauksen jälkeen myös matkapuhelinliittymäni Telialle kun sain ok tarjouksen siitäkin.
Kirjautuminen Minun Teliaan ei edelleenkään onnistunut.

Joskus 15.11. tienoilla DNA heitti winback-tarjouksen ja siten palasin matkapuhelinliittymän osalta sinne. Eli taas ainoa asiakkuus Telialla tämä euron nettiliittymä. Sekä yrityspuolella matkapuhelinliittymä.

Yrityspuolen Minun Teliaan kyllä päässyt jatkuvasti kirjautumaan pankkitunnuksilla ongelmitta.

Tässä on nyt pieni riski että kun tuossa välissä kävin Telian puhelinliittymäasiakkaana, mutta sen sitten peruin, voivat jotenkin hoksata korottaa tämän euron liittymän hintaa.
Varsinkin kun liittymä jostain ihmeen syystä ei edes toimi ja täytyy todnäk alkaa kyselemään missä ongelma. Koittanut kahdella laitteella, 4G wifi-purkki ja kännykkä, kummallakaan ei nettiin yhdistä mutta simin tunnistaa.

Turha Telian silti alkaa änkyilemään ettenkö olisi myös liittymäasiakas sillä minun nimelläni löytyy myös matkapuhelinliittymä Telialta, käyttäjänä olen minä, maksajana toki yritys.
Ja tämä firman liittymä vaihtuu heti toiselle operaattorille jos tässä jotain ongelmia nyt tulee. Varsinkin kun tarjoushinta siitä loppuu sopivasti viikon päästä.

Ja lisäksi tietty nämä sopimuspapereista puuttuvat täsmälliset vaatimukset liittymäasiakkuudesta jne jne.
Eli hinta saa olla sen 1€/kk, samalla lailla kuin muillakin tarjoukseen (riittävän) oikeutetusti tarttuneilla ei-puhelinliittymäasiakkailla.
Tästä hinta-asiasta ei tarvetta jauhaa tämän enempää.

Mutta mikä perkele siinä on että yhteys ei pelaa? Ja mikä perkele siinä minun teliaan kirjautumisessa tökkii?

Viimeksi muokattu:
Sim saapui muutama päivä sitten. Aktivoin tunti-pari sitten tekstiviestillä ja vahvistusviesti saapui siitä operaatiosta.
Eipä vaan netti toimi kuitenkaan.
Ja Minun Teliaan, vai mikä perkele lieneekään, ei onnistu kirjautuminen. Potkaisee saman tien pihalle kun syöttänyt pankkitunnukset.
Samaa tehnyt 13.11. saakka.

lisätietoja tilanteestani:

Yksityispuolella en ollut liittymäasiakkaana kun tämän euron nettiliittymän tilasin.
Heti tilauksen jälkeen kirjautuminen Minun Teliaan ei onnistunut.

13.11. vaihdoin hetki nettiliittymätilauksen jälkeen myös matkapuhelinliittymäni Telialle kun sain ok tarjouksen siitäkin.
Kirjautuminen Minun Teliaan ei edelleenkään onnistunut.

Joskus 15.11. tienoilla DNA heitti winback-tarjouksen ja siten palasin matkapuhelinliittymän osalta sinne. Eli taas ainoa asiakkuus Telialla tämä euron nettiliittymä. Sekä yrityspuolella matkapuhelinliittymä.

Yrityspuolen Minun Teliaan kyllä päässyt jatkuvasti kirjautumaan pankkitunnuksilla ongelmitta.

Tässä on nyt pieni riski että kun tuossa välissä kävin Telian puhelinliittymäasiakkaana, mutta sen sitten peruin, voivat jotenkin hoksata korottaa tämän euron liittymän hintaa.
Varsinkin kun liittymä jostain ihmeen syystä ei edes toimi ja täytyy todnäk alkaa kyselemään missä ongelma. Koittanut kahdella laitteella, 4G wifi-purkki ja kännykkä, kummallakaan ei nettiin yhdistä mutta simin tunnistaa.

Turha Telian silti alkaa änkyilemään ettenkö olisi myös liittymäasiakas sillä minun nimelläni löytyy myös matkapuhelinliittymä Telialta, käyttäjänä olen minä, maksajana toki yritys.
Ja tämä firman liittymä vaihtuu heti toiselle operaattorille jos tässä jotain ongelmia nyt tulee. Varsinkin kun tarjoushinta siitä loppuu sopivasti viikon päästä.

Ja lisäksi tietty nämä sopimuspapereista puuttuvat täsmälliset vaatimukset liittymäasiakkuudesta jne jne.
Eli hinta saa olla sen 1€/kk, samalla lailla kuin muillakin tarjoukseen (riittävän) oikeutetusti tarttuneilla ei-puhelinliittymäasiakkailla.
Tästä hinta-asiasta ei tarvetta jauhaa tämän enempää.

Mutta mikä perkele siinä on että yhteys ei pelaa? Ja mikä perkele siinä minun teliaan kirjautumisessa tökkii?
Itsella alkoi toimimaan heti ongelmitta.

No perhana, miksi muut on saanut joulukuun puolelle tuon päättymispäivän näihin?

Omiin tuli "sopimus 11.11.2026 asti"

No halpahan tuo silti on, mutta pari viikkoa hukkasivat (aktivoin äsken vasta), pitänee kysästä huvikseen, josko sais tuota lykättyä...

No perhana, miksi muut on saanut joulukuun puolelle tuon päättymispäivän näihin?

No halpahan tuo silti on, mutta pari viikkoa hukkasivat (aktivoin äsken vasta), pitänee kysästä huvikseen, josko sais tuota lykättyä...
Täällä 12.11.2026 asti

No näin itselläkin. Sopimus 12.11.2026 asti. Ei mulla edes näy tuollaista "etuhinta päättyy" päivämäärää

Täällä 12.11.2026 asti

Kannattaa avata liittymän tiedot.

Itsellä lulee

"Mobiililiittymät

MOBIILILAAJAKAISTA

Yhteys mukaan vain kotimaassa
Liittymällä 12 kk määräaikainen sopimus 12.11.2026 asti"

Mutta kun klikkaa tuon auki, siellä lukee

"Etuhinta päättyy 11.12.2026"

Itsellä lulee

"Mobiililiittymät

MOBIILILAAJAKAISTA

Mutta kun ei ole tuollaista etuhinta päättyy kohtaa!

Ainoastaan:
Sopimuskausi Liittymällä 12 kk määräaikainen sopimus 11.11.2026 asti

Itsellä lulee

"Mobiililiittymät

MOBIILILAAJAKAISTA

12 kk, päättyy 12.11.2026
Siinäpä kaikki, ainakin mobiili appin alta katsottuna

Laitoinpa sitten palvelupyynnön Telian sivuilta kun ei Chat kautta saanut asiaan mitään tehtyä. Katsotaan mitä vastaavat...

Näyttää olevan hieman hajontaa tuossa. En viitsi lähteä kyselemään tuon kuukauden perään kun jo nykyisellään täyttää sen tarjouksen lupauksen.

Musta tuntuu, että tämä koko tarjous on ollut human error ja alunperin suunnattu kohdennetusti joillekin liittymän omistajille. Itselläni sitä ei näkynyt eikä hakemalla löytynyt, mutta suora linkki vei tarjoukseen. Tähän päälle vielä se että tarjous piti olla vain liittymän omistajille ja silti kaikki tilaukset meni sukkana läpi ilman tarkistusta. Itellä pari liittymää Telian kautta ennestään ja MTV Katsomo

Jos näitä useampi, niin saako ne kaikki näkyviin "saman" minun telia- apin taakse? Ja näkeekö sieltä reaaliajassa liittymän laskutustilanteen? (Meinasin muksuille datasimmiksi, ja kun näihin ei taida saada päälle totaalista puheluestoa?)

Jos näitä useampi, niin saako ne kaikki näkyviin "saman" minun telia- apin taakse? Ja näkeekö sieltä reaaliajassa liittymän laskutustilanteen? (Meinasin muksuille datasimmiksi, ja kun näihin ei taida saada päälle totaalista puheluestoa?)
Näkyy samassa. Nappasin itse kaksi näitä, ja näkyvät samassa itse "pääliittymän" kanssa.

Lukaisin nuo sopimustiivistelmät ym ehdot läpi mitä tilausvahvistuksen mukana tuli, eikä missään kyllä mainittu sanallakaan tarjoukseen oikeuttavasta liittymästä, saati mitä käy, jos sen irtisanoo :hmm:

Ainoa maininta oli tuo sähköpostissa ollut "tarjous voimassa vain Telian puhelinliittymäasiakkaille", mutta eikös tuon voi tulkita niinkin, että riittää kun on tilatessa asiakas, vrt. koko sopimuskauden ajan?

Lähinnä sillä pohdiskelen, jos vaihtaisin tuon ns. pääliittymän esim. Elisan latausliittymäksi.

20251125_074814.jpg

Näin lukee itsellä:

Sopimuskausi
Liittymällä 12 kk määräaikainen sopimus 12.11.2026 asti
Etuhinta päättyy
11.12.2026
Kuukausihinta
1,00 €/kk 11.12.2026 asti, jonka jälkeen 19,99 €/kk

Mitähän tämä tarkoittaa?

Jos haluat, tuo yhden euron hinta jatkuu toistaiseksi voimassaolevana sopimuksena 11.12.2026 asti 12.12.2026 alkaen hinta on 19,99 € kuussa.
Ihan loogista.

Vastasivat yllättäen ympäripyöreästi, höpisevät eri laskutusjaksoista ja ryhmistä. Samana päivänä tehtyjä tilauksia ja "ryhmien" välillä heittää kuukaudella "laskutusjaksot".

Lopussa yrittävät selittää, että tuon takia joillakin saattaa olla loppumispäivä joulukuun puolella, jotta etuhinta ei jäisi alle 12 kuukauteen. No minullahan se jää nyt alle tuon, ei jaksa alkaa enempää asiasta vääntämään...

Ovat jo pistäneet laskuun 0,60e edestä kk maksua tältäkin kuukaudelta ku vasta alkuviikosta aktivoin liittymät ja täten reilun viikon saan käytettyä liittymää.

Niin, Telialla on ollut laskutusryhmät kauan/aina. Asiakas päätyy ryhmään jollakin algoritmilla ja se määrittää laskutustahdin ja muistaakseni sen vaihto olisi ollut vaikeaa tai mahdotonta. Tästä on kyllä aikaa yli 15 v. Miksi noin on ei selvinnyt, mutta ihan järkevästi homma toimi kun sen hyväksyi. Hämärästi muistelen ettei jakso edes katkennut samana päivänä joka kuukausi vaan vuoden loppupuolella olisi tullut seuraavan vuoden aikataulu laskun mukana.

Onko muilla jäänyt vielä SIM-kortti saapumatta? Tilasin liittymän 13.11. ja sopimusvahvistuksen lisäksi muuta ei vielä ole kuulunut.

Pistinpä piruuttani numeronsiirtoa MOI:lle nykyisestä 50M 10e/kk ja kysäisin Telian chatista olisiko winbackia – olihan siellä: sama 50M yhteys mukaan 8e/kk 12kk määräaikaisena, tai 100M rajaton sis. viestit ja puheen 12e/kk 12kk määräajan.

30e Lidlin lahjakortinkin sai mukaan, kun otti kokeiluun joko MTV Katsomon tai HBO Maxin (olisiko ollut jotain 4e/kk tai 7e/kk molemmat, 6kk tarjous ilman määräaikaa) :D Kelpaa.

Onkohan mahdollisuutta saada toimimaan, eli olisi tarkoitus tehdä tästä Telian liittymästä eSim apple watchille (kello käyttäisi Telian mobiilidataa). Puhelimessa olisi DNA:n liittymä omana "pääliittymänä". Onko kukaan keksinyt miten tuon saisi toimimaan ilman rinnakkaisliittymän ottoa?

Ongelmana on, että Apple Watchin eSim aktivoidaan puhelimen Watch-appin kautta, jonka vuoksi on "pakko" ottaa rinnakkaisliittymä vaikka kyseessä on jo toissijainen eSim.
Ei kellään sattumalta tietoa :hmm:

Statistiikka

Viestiketjuista
294 476
Jäsenet
80 685
Uusin jäsen
Neo boi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom