• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Telia, liittymäasiakkaille 4G mobiililaajakaista 1€/kk

Itsellä tuli Minun Telia -sovellukseen mobiililaajakaistan soppari näkyviin melko pian sen jälkeen kun aktivoin sim-kortin erikseen telia.fi/aktivoi -sivulla. Sim-kortti siis saapui tänään postiin.

Liittymän hinnan pääsi näkemään, kun yritti "päivittää" liittymän parempaan, jolloin näytölle välähtää sivu, jossa ensimmäisenä lukee "Nykyinen sopimuksesi". Tuostapa vielä alla olevaa kuvaa.

HUOM: Oon siis Elisan liittymäasiakas. Mulla ainoa palvelu Telialta on niiden osamaksu mun puhelimeen, mutta eipä ehtojen mukaan näyttäny sen oleva mikään kriteeri. Siitä huolimatta on tuo 1e/kk soppari.

20251117_191555.jpg

Olette Telian asiakkaita, jos teillä on mobiililaajakaista. 😊

Telia on näköjään päättänyt, että ei tarvitse olla asiakkuutta ennen asiakkaaksi ryhtymistä. Muussa tapauksessa eivät olisi solmineet sopimusta.

Sopparin alkaa aktivointihetkestä? Minulla ei mikään kiire tuon liittymän kanssa niin mielelläni puskisin vähän lisäaikaa sille.

Sopparin alkaa aktivointihetkestä? Minulla ei mikään kiire tuon liittymän kanssa niin mielelläni puskisin vähän lisäaikaa sille.
Näinpä juuri. Tilausvahvistuksen suht. lopussa löytyy tällainen lainaus:

"Toimitamme tilauksesi mukana sim-kortin käyttöönoton ohjeet. Voit aktivoida sim-kortin itse osoitteessa telia.fi/aktivoi 21 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä, jonka jälkeen sim-kortti aktivoidaan puolestasi. Liittymän laskutus alkaa kun sim-kortti aktivoidaan."

Itse ajattelin että aktivoinpa nyt, niin sitten jos tasan vuoden päästä tulee vastaavanlaista tarjousta niin voi kätevästi jatkaa siitä sitten. Jos ei, niin "voi ei". Mulla oli aikasemmin DNA:n kautta tällanen samanlainen mobiililaajakaista, mutta ei kyllä tullut käytettyä niin useasti että olisi ollut silloisen 10e/kk arvoinen :D Nyt kun Telian 1e/kk, niin ei paljoa tunnu lompakossa.

Ainakin itse koen, että tällainen oma liittymä tabletille on "nice-to-have", ei kuitenkaan täysin välttämätön. Harvemmin sitä tulee pelkän tabletin kanssa liikuttua muutenkin, aina on kuitenkin puhelin mukana. Ehkä nyt säästän puhelinta hieman, kun tuntuu että menee melko lämpimäksi kun mobiilidatatukiasemaa pyörittää. :D

Kauanko teille kesti saapua SIM-kortti tilauksesta? T. Hesalainen Ei-Telia-asiakas & hätähousu :D

Itse tilasin 12.11. klo 15 aikoihin, mutta ei ole näkynyt vielä SIMiä, eikä myös näy mitään Telian sivulla taikka Telia äpissä.

Kauanko teille kesti saapua SIM-kortti tilauksesta? T. Hesalainen Ei-Telia-asiakas & hätähousu :D

Itse tilasin 12.11. klo 15 aikoihin, mutta ei ole näkynyt vielä SIMiä, eikä myös näy mitään Telian sivulla taikka Telia äpissä.
13.11 tilasin n. 10.00 aikoihin ja maanantai aamuna tuli sim-kortti.

12.11. tilasin, 17.11. saapui ja aktivoin heti. En ole Telian asiakas (ennen tätä). Sijaintina Pirkanmaa.

Pohjois-pohjanmaalle tuli maanantaina todnäk. Perjantaina olin reissussa enkä katsonut postia joten saattoi jopa olla silloin.

Tilaus illalla samana päivänä kun tämä lanka tuli.

Itellä kaikki kohdat samat paitsi tilasin to 13.11. klo 14.
Mutta tuonne aktivointisivulle kun tunnistautuu niin siellä näkyy jo liittymän numero eli eiköhän se kortti sieltä tulossa ole :thumbsup: Aktivoi liittymäsi | Telia

Itellä kaikki kohdat samat paitsi tilasin to 13.11. klo 14.
Mutta tuonne aktivointisivulle kun tunnistautuu niin siellä näkyy jo liittymän numero eli eiköhän se kortti sieltä tulossa ole :thumbsup: Aktivoi liittymäsi | Telia
Tunnistauduttu ja näyttää kyllä siellä olevan liittymä, jota voi aktivoida - tehdään sitten, kun SIM oikeasti käsissä :thumbsup:
Noh, odotellaan vielä nöyränä postiljoonia :cool:

Tänään tuli kortit ja ne on nyt aktivoitu, mutta mobiilivarmennetta aktivoidessa sanoi ettei juuri saatu sim-kortti ole tarpeeksi uusi varmenteeseen, joten tätä varten piti tilata uudempi kortti ( 2-7pv toimitus). Hölmöläisten hommaa lähetellä vanhan mallisia sim-kortteja joista osa pitää sitten heti uusia.

Miten kauan teillä muuten meni siihen, että liittymät tulivat Oma Teliassa näkyviin?

Siis mitä sä teet mobiilivarmenteella mobiililaajakaistassa?

Varmaan ihan sitä samaa, mitä kaikki muutkin mobiilivarmenteen käyttäjät - varmennoin? Mobiilivarmenne voi olla kakkossimissä, ei tarvitse olla se liittymä jolla ns. puhutaan.

Elisan latausliittymä puheluissa ja sms, jos niitä about sen kerran kuussa käyttää, ja data & mobiilivarmenne Telian kortin kautta. Puhelut, sms ja data kokonaisuudessaan 1-2 euroa kuussa.

Elisa/DNA:lla näyttää pelkkä mobiilivarmenne olevan enemmän.

Viimeksi muokattu:
Siis tässä liittymässä toimii myös puhelut ja jotkut taisi tilailla ihan puhelimeen, nykyään ku suurin osa kuitenkin puhuu/viestii datan yli, niin siihen todella halpa. Mobiilivarmenne kaikenlisäksi ilmainen ja erittäin kätevä palvelu...
Juurikin näin. Vuosia käytin itsekin tätä Telian datasimmiä myös puheluihin ja tekstareihin. Ainoa miinus on se, ettei puhelut/sms toimi ulkomailla tässä Telian liittymässä. Suosittelen siksi itse puhe/sms liittymäksi Elisan latausliittymää vs. tämä Telian liittymä, mikäli omaa tuplasim-puhelimen ja jos matkustelee silloin tällöin Eurooppaan ja sitä kautta tarvitsee "EU-dataa" jota niin hanakasti kaikki operaattorit mainostaa liittymissään. Elisan latausliittymässä EU-data 1,3 Gt/vrk maksaa 99snt, ja jos päivän sisällä menee yli niin ylimenevä maksaa 1,632 €/Gt. Eli ei todellakaan kannata maksaa EU-datasta joka kuukausi, vaan vain silloin kun sitä käyttää. Vähän ohi jo topicin, mutta ehkä herättelee niitä jotka maksaa kiltisti sen 20-30 eur / kk samasta setistä.

Juurikin näin. Vuosia käytin itsekin tätä Telian datasimmiä myös puheluihin ja tekstareihin. Ainoa miinus on se, ettei puhelut/sms toimi ulkomailla tässä Telian liittymässä. Suosittelen siksi itse puhe/sms liittymäksi Elisan latausliittymää vs. tämä Telian liittymä, mikäli omaa tuplasim-puhelimen ja jos matkustelee silloin tällöin Eurooppaan ja sitä kautta tarvitsee "EU-dataa" jota niin hanakasti kaikki operaattorit mainostaa liittymissään. Elisan latausliittymässä EU-data 1,3 Gt/vrk maksaa 99snt, ja jos päivän sisällä menee yli niin ylimenevä maksaa 1,632 €/Gt. Eli ei todellakaan kannata maksaa EU-datasta joka kuukausi, vaan vain silloin kun sitä käyttää. Vähän ohi jo topicin, mutta ehkä herättelee niitä jotka maksaa kiltisti sen 20-30 eur / kk samasta setistä.
Tälläinen yhdistelmä tarkoitus ottaa käyttöön. Koitin ostaa Elisa latausliittymää nykyisenä Elisan liittymäasiakkaana, mutta valitti että ei onnistu tälle numerolle. Joutuu ilmeisesti menemään Elisa Kauppaan juttusille. Telian liittymän SIM tuli tänään ja se otettu käyttöön onnistuneesti.

Tälläinen yhdistelmä tarkoitus ottaa käyttöön. Koitin ostaa Elisa latausliittymää nykyisenä Elisan liittymäasiakkaana, mutta valitti että ei onnistu tälle numerolle. Joutuu ilmeisesti menemään Elisa Kauppaan juttusille. Telian liittymän SIM tuli tänään ja se otettu käyttöön onnistuneesti.
Jos yritit vaihtaa liittymätyypin Elisan laskutusliittymästä Latausliittymäksi, niin ainakin aiemmin vaati vierailun toisen operaattorin asiakkaana.

Tänään tuli kortit ja ne on nyt aktivoitu, mutta mobiilivarmennetta aktivoidessa sanoi ettei juuri saatu sim-kortti ole tarpeeksi uusi varmenteeseen, joten tätä varten piti tilata uudempi kortti ( 2-7pv toimitus). Hölmöläisten hommaa lähetellä vanhan mallisia sim-kortteja joista osa pitää sitten heti uusia.

Hyvä idea tuo mobiilivarmenteen tilaaminen. Ajattelin toimia etupeltoon ja tilata sen jo ennen kuin SIM on saapunut. Uutta SIM:iähän se vähemmän yllättäen kaipaa, mutta sitä ei voi tilata kun tarvii turvakoodin, mikä lähetetään liittymään. Upeeta.

Tännekin kilahti postiluukusta SIMmi. Perjantaina tilattu liittymä. Harmi kun ei tajunnut tilata toistakin, olisi omakin liittymä tullut todenäköisesti paljon edullisemmaksi jos olisi vaihtanut Elisan latausliittymään

Tuli perille, vaikken ole Telian asiakas, e-simin sain toimimaan jo ennenkuin sain postissa varsinaista korttia.

Rannekkeessa nyt käytössä, pieni pettymys, ettei ilmeisesti pysty soittamaan 4g-puheluita rannekkeesta millään sovelluksellakaan?

Tuli perille, vaikken ole Telian asiakas, e-simin sain toimimaan jo ennenkuin sain postissa varsinaista korttia.

Rannekkeessa nyt käytössä, pieni pettymys, ettei ilmeisesti pysty soittamaan 4g-puheluita rannekkeesta millään sovelluksellakaan?
No tolla simmillä ei soitella 4g puheluita, kyseessä data liittymä.

Juu, en osannut ehkä sanoittaa oikein. Eli dataa hyödyntäen ei pysty ilmeisesti minkään sovelluksen kautta soittamaan toiselle.

Juu, en osannut ehkä sanoittaa oikein. Eli dataa hyödyntäen ei pysty ilmeisesti minkään sovelluksen kautta soittamaan toiselle.
Itse asiassa tässä liittymässä näyttää olevan puhelut hinnoiteltu 0,09€ min. Tossa mun toisessa liittymässä (5g nettiliittymä) on soitot estetty. En ole itsekään löytänyt mitään järkevää tapaa tehdä muuta kuin tavallisia puheluja (Samsung Watch 6)

Normipuhelut tosiaan toimii rannekkeen, omassa tapauksessa Googlen Pixel Watch 3:n kautta - ja ne maksaa sen 9snt/min tällä Telian data e-simmillä. GSM-verkon puhelut voi myös luonnollisesti ottaa vastaan, sekä dataa käyttävät Whatsapp-puhelut. Soittaa ei taida pystyä datan kautta Wear OS kellolla ainakaan. Eli pientä kikkailua vaatii, tyyliin Whatsapp-viesti toiselle että soittaisitko. Älykellolla äänipuheluiden tekeminen taitaa lopulta olla aika vähäistä yleisesti ottaen.

Kortti tuli tänään ja hankin sille ZTE MF296R-reitittimen.

Asetukset kuntoon ja nätisti toimii :tup:

Turusta 15km itåån.

Screenshot_20251119-165830.png

Ja lisätään, että puhelimen tämänhetkinen liittymä (Elisa 4G 300M) toimi näin...

Screenshot_20251119-182057.png

Viimeksi muokattu:
Noh niin, töistä kotiin saavuttua odotettu Telian SIM saapui ei-Telia-asiakkaalle.

Huomenna sitten aktivoidaan ja laitetaan testiin. Kiitoksia vaan kaikille tekkiläisille!

SIM aktivoitu ja kaikki toimii, 1e/kk hinnalla, vaikka en myöskään ollut Telian asiakas aiemmin.

Ilman tätä ketjua en varmasti olisi löytänyt tarjousta!

Onkohan mahdollisuutta saada toimimaan, eli olisi tarkoitus tehdä tästä Telian liittymästä eSim apple watchille (kello käyttäisi Telian mobiilidataa). Puhelimessa olisi DNA:n liittymä omana "pääliittymänä". Onko kukaan keksinyt miten tuon saisi toimimaan ilman rinnakkaisliittymän ottoa?

Ongelmana on, että Apple Watchin eSim aktivoidaan puhelimen Watch-appin kautta, jonka vuoksi on "pakko" ottaa rinnakkaisliittymä vaikka kyseessä on jo toissijainen eSim.

Espoossa pelittää myös. Vaikka liittymällä ei pysty lähettämään tekstiviestejä niin sillä voi vastaanottaa niitä.

IMG_1894.PNG

Ilmeisesti siis aktivoinnilla liittymä tulee käyttöön lähes heti? Olisi vielä DNA:n halpaa liittymää jäljellä pari viikkoa.

Ilmeisesti siis aktivoinnilla liittymä tulee käyttöön lähes heti? Olisi vielä DNA:n halpaa liittymää jäljellä pari viikkoa.
Joo. Määräaikaisuuden päättymispäivä ei kuitenkaan siirry eteenpäin vaikka aktivoisit myöhemmin. Ja euron liittymässä kahden viikon säästö on alle puoli euroa. Mutta säästöhän sekin toki on.

Määräaikaisuuden päättymispäivä ei kuitenkaan siirry eteenpäin vaikka aktivoisit myöhemmin. Ja euron liittymässä kahden viikon säästö on alle puoli euroa.
Ymmärsinkö siis oikein että aktivoimalla myöhemmin hinta nousee silti tilaus tms. päivään perustuen eikä aktivointipäivä + 12 kk, mutta kokonaislaskutus jäisi tuolloin hieman alle 12 €/v? Kortti tuli vasta tänään, vaikkei ole edes kirjepostin jakopäivä, käyttökohteen saan kuitenkin myöhemmin, niin mielellään olisi ottanut täyden vuoden edullista käyttöä.

Ymmärsinkö siis oikein että aktivoimalla myöhemmin hinta nousee silti tilaus tms. päivään perustuen eikä aktivointipäivä + 12 kk, mutta kokonaislaskutus jäisi tuolloin hieman alle 12 €/v? Kortti tuli vasta tänään, vaikkei ole edes kirjepostin jakopäivä, käyttökohteen saan kuitenkin myöhemmin, niin mielellään olisi ottanut täyden vuoden edullista käyttöä.
No enpäs tiedäkään enää. Näin lukee Omilla Sivuilla, ei hajuakaan mistä tuo 9.12.2026 tulee:

1763670236066.png

Ja euron liittymässä kahden viikon säästö on alle puoli euroa. Mutta säästöhän sekin toki on.

Eipä sillä eurolla tai puolikkaalla olekaan mitään väliä, vaan että tarjoushinta kestäisi sen verran pitkälle, että kenties saisi taas uuden tarjouksen jatkeeksi vuoden päästä.

Statistiikka

Viestiketjuista
294 476
Jäsenet
80 685
Uusin jäsen
Neo boi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom