Tekoälyn tekemät videot

En löytänyt haulla aiheesta ja kun tuli tälläinen tekoälyvideo työpaikalla vastaan (voitu osittain mutta kuitenkin) ja se upposi meikäläiseen kuin tuhat volttia. En muista onko yksikään youtubevideo koskettanut niin paljon kuin tämä video ja herättänyt mietteitä. Toki johtuu siitäkin että olen elänyt Iriwin ajat hyvinkin läheltä ja hänen musiikkia kuolemansakkin jälkeen paljon kuunnellut mutta silti. Tekoälyllä on mahdollista tehdä sellaisia videoita jotka vähintään tiettyihin kohderyhmiin uppoaa vahvemmin kuin mikään esim. näytelty video. Surrealistisuuden tunne varmaan se kaikista suurin itselläni kun tuota videota katsoo.
Melkoisen moninaiset mahdollisuudet näillä propagandan, viihteen ja vaikka minkä saralla.

Mahtava video! Tuo musta huumori Estonian mainoksessakin.. Hurjaa vauhtia etenee tekoäly.

Mä veikkaan, että tuon tekemiseen on mennyt kymmeniä miestyötunteja raakaa ihmistyötä, joten videon kutsuminen "tekoälyn tekemäksi" ei ole varmasti ihan koko totuus.. Varmasti jäisi tekemättä useimmilta meistä.

Toisekseen videossa on hyödynnetty arkistokuvaa, joten siinäkään mielessä sitä ei ole skrätsistä luotu.

Mutta hauska pätkähän se on.

Mä veikkaan, että tuon tekemiseen on mennyt kymmeniä miestyötunteja raakaa ihmistyötä, joten videon kutsuminen "tekoälyn tekemäksi" ei ole varmasti ihan koko totuus.. Varmasti jäisi tekemättä useimmilta meistä.

Toisekseen videossa on hyödynnetty arkistokuvaa, joten siinäkään mielessä sitä ei ole skrätsistä luotu.

Mutta hauska pätkähän se on.
Joo videoeditoinnista minulla ei ole mitään hajua ja epäilinkin jo että varmasti käsipelilläkin vähintään osa tehty mutta ilmeisesti siis todella isokin osa :) Vahvasti ainakin kuitenkin on tekoälyäkin hyödynnetty tässä.

Joo videoeditoinnista minulla ei ole mitään hajua ja epäilinkin jo että varmasti käsipelilläkin vähintään osa tehty mutta ilmeisesti siis todella isokin osa :) Vahvasti ainakin kuitenkin on tekoälyäkin hyödynnetty tässä.
Mun käsittääkseni tekoälyä on hyödynnetty etenkin puheäänen luomisessa ja sen synkronoinnissa vanhaan kuvamateriaaliin, mutta pääosin tämä on enemmänkin ihmistyön taidonnäyte.

Mun käsittääkseni tekoälyä on hyödynnetty etenkin puheäänen luomisessa ja sen synkronoinnissa vanhaan kuvamateriaaliin, mutta pääosin tämä on enemmänkin ihmistyön taidonnäyte.
näinhän se luultavasti on, koska jos tekoäly johonkin pystyy taitavasti niin siihen että se muokkaa puhetta, laittaa henkilön sanomaan jotain mitä ei oikeasti ole sanonut, tietysti hyödyntäen olemassaolevia ääninäytteitä kyseisiltä henkilöiltä

tietokoneella voi toki generoida puhetta myös puhesyntetisaattoreilla mutta se ei oo ihan sama, vanhan ajan syntetisaattoreissa oli vaikkapa yhdeltä henkilöltä suuri määrä puhetta äänidatana ja sitten niillä perustein sai henkilöön sanomaan mitä tahansa kirjoittamalla se tekstinä ja sitten klikkaamalla syntetisaattori puhumaan se teksti, mutta noissa huomaa "konemaisuuden" ainakin vielä 2010-luvun tuotoksissa, äänenlaatu sinänsä oli moitteeton mutta siellä täällä on kummallisuuksia mikä pistää miettimään että taitaa olla syntetisoitu puhe

Statistiikka

Viestiketjuista
257 244
Jäsenet
73 909
Uusin jäsen
yus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom