Meillä nyt vuosimaksut seuraavat, sis. kaikki mausteet (hammasturvat, lisähoitoturvat jne.) 100 €/a omavastuulla (fysioterapiaan erillinen omavastuunsa 100 €/a vai oliko et korvaa ekan käynnin jälkeen kaikki ku kyynärpäätäni hoidatin eli 70 € tsjp)
13-vuotias poika 447,13 € (tää oli pitkään 3:lla alkava mut ilmeisesti teini-ikä altistaa taas?
Pojan Urheilijan hoitoturva lätkään yms. 150,61 €
11-vuotias tyttö 450,98 € (tääkin on ollut välillä jopa kakkosella alkava)
39-vuotias vaimoni 422,21 € ja minä 41-vuotias mies 449,56 € ja olen käynyt tänä vuonna useemman kerran magneetissa ja ortopedillä jne. hintaan yht. 100 € ekalla käynnillä

Ja joka vuosi sitä jotain tulee ja kyllä nuo on kannattaneet:
-minä olen käyttänyt 23 k€
-vaimo käyttänyt 19 k€
-poika käyttänyt 29 k€
-tytär käyttänyt 42 k€
edestä hoitokuluihin ja tapaturmiin. Pari kertaa joutunut julkisillekin, kyllä on vittumaista ja hidasta ku tottunu Mehiläisiin ja Pihlajalinnoihin jne. Pois luetaan, että kun lanssilla mennään niin sit on nopeeta. Mut vaikka kawasakin tautia epäillessä pistettiin Mehiläisestä julkiselle Jorviin niin tyttö parantui jo 12 h aulassa odottamisen aikana...
Lapset olleet aina perusterveitä, mutta 0-8-vuotiaina molemmilla oli allergioita & niistä johtuvia suolistovaivoja laajalti jne. ja niiden tutkiminen ja hoito sattuu maksamaan aika pirun paljon (ja julkisella ei tunnusteta / tehä yhtään mitään -> sanovat "juo vaan maitoa ku muuten ei saa d:tä" mut paha juoda jos maitoproteiinin kosketus kieleen aiheuttaa välittömän ripulin). Mutta päästiin täysin eroon molempien osalta vs. pahimmillaan oli kaikki viljat, maitoproteiini, soija, maitoproteiini, tärkkelykset, ja pitkä lista muuta. Asioita ratkottiin / tutkittiin vaikka ja missä ja läheteltiin USAhan asti dna-testejä, kun tietyt allergiatutkimustavat oli EU:ssa kielletty. Sieltä saatiin sit joku 500 aineen luettelo ja asteikot, että minkä verran millekin allergiaa. Kyllähän noita kuitteja sai OP:lle lähetellä muutamana vuonna, mut yhtään lappusta eivät kieltäytyneet maksamasta ja eipä tuo korvien putkitus 3 eri kertaa titaaniputkillakaan halpa ollu.
Ottakaa ihmeessä. Ne on päiväkodin ja koulunkin tapaturmavakuutukset surkeita vs. oikeet kunnolliset. Jotain ku loukkaa niin siinä ei paljon 8 k€ maksimikorvausmäärät riitä jos menis luita poikki tms. ja aika persiistä on odotella, et koulusihteeri saa tehtyä vahinkoilmon + menettelyohjeet ens kesän keskiviikkona - menty hoitoon suoraan HETI omaan vakuutukseen kiireellä Dextraan ku tytär loukkas käden keväällä siten, ettei pystyny olkapäästä nostamaan yhtään (liukastui koulussa ja kaatui käden päälle). Sama tossa junnukiekossakin, Jääkiekkoliiton vakuutus ihampaska ehdoiltaan (ja kun jotain sattuu niin et sä sitä kerkii ruveta ettimään et mihin sai mennä jne.). Ja just torstaina hain tytön koulusta kun oli lyönyt päänsä metallitolppaan suunnistuksessa, ei ees jaksanu koulun vakuutukseen alkaa kysellä ku niin ***tanan vaikeeta. Perjantaina poika löi päänsä koulussa puutolppaan ja siitäkin tuli iso patti otsaan.