Hei,
Olisi tarkoitus myydä tuttavalle vanha kone, kun siitä vielä järkevän hinnan saan ja hankkia uusi tykki tilalle.
Kone tulee työskentelyyn ja satunnaiseen pelaamiseen. Minulla on 2k näyttö jonka ajattelin tulevaisuudessa päivittää 4k näytöksi.
Olen jo vanha pieru, näistä osista en hirveästi ymmärrä, niin ajattelin kysyä asiantuntemustanne täällä.
Verkkokauppaan olin yhteydessä niin he ehdottivat linkin konetta:
Blackstorm 2gen Ryzen 5K powered by MSI -pöytätietokone pelikäyttöön 3 499,90
Jimmsille laitettu kanssa kysely, mutta sieltä eivät vastanneet mitään, vaikka vanhan koneenkin sieltä tilasin.
Minulle on sama mistä osat hommaan. Ystävä tulee paketin kasaamaan. Tarkoitus olisi tilaus tehdä nyt black fridayn aikana.
Onko tuo Ryzen 3950X prosessori jolla touhuaa seuraavat 5 vuotta? Hirveästi en halua mistään tinkiä, toki kohtuus kaikessa.
Alle kokosin joitakin tietoja:
Budjetti?: Minulla ei ole varsinaisesti budjettia. Yli 4000 en ajatellut maksaa ja toki paljon vähemmänkin saa maksaa.
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: En välttämättä
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Ei
Ylikellotatko prosessoria?: Ehkä / En
Kotelon koko: Tavallinen
Onko kotelon värillä väliä?: Musta mieluiten
Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Ikkunallinen tai ei. Ei mitään ylimääräisiä valoja tai härpäkkeitä. Yksinkertainen on tyylikästä.
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Mahdollisimman hiljainen.
Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Olisi hyvä lisä ei täysin pakollinen.
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Ei. Haluan Suomesta.
Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: En kumpaakaan
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä, vähintään 1000 Gt
Koneen käyttötarkoitus: Työskentely, satunnainen pelaaminen ja mahdollisesti jotain kuvankäsittelyä.
Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Nämä minulta löytyy jo.
Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei ole, vanha kone menee myyntiin. Vanha konekaan ei ole huono. (mm. i7 6800k, GTX1070, asus strix x99)
Muita vaatimuksia/kysymyksiä:
Haluan koneen jolla pärjään pienellä päivityksellä vuosia eteenpäin.
Kiitän jo etukäteen neuvoista Toivottavasti saadaan homma yhdessä maaliin!
Olisi tarkoitus myydä tuttavalle vanha kone, kun siitä vielä järkevän hinnan saan ja hankkia uusi tykki tilalle.
Kone tulee työskentelyyn ja satunnaiseen pelaamiseen. Minulla on 2k näyttö jonka ajattelin tulevaisuudessa päivittää 4k näytöksi.
Olen jo vanha pieru, näistä osista en hirveästi ymmärrä, niin ajattelin kysyä asiantuntemustanne täällä.
Verkkokauppaan olin yhteydessä niin he ehdottivat linkin konetta:
Blackstorm 2gen Ryzen 5K powered by MSI -pöytätietokone pelikäyttöön 3 499,90
Jimmsille laitettu kanssa kysely, mutta sieltä eivät vastanneet mitään, vaikka vanhan koneenkin sieltä tilasin.
Minulle on sama mistä osat hommaan. Ystävä tulee paketin kasaamaan. Tarkoitus olisi tilaus tehdä nyt black fridayn aikana.
Onko tuo Ryzen 3950X prosessori jolla touhuaa seuraavat 5 vuotta? Hirveästi en halua mistään tinkiä, toki kohtuus kaikessa.
Alle kokosin joitakin tietoja:
Budjetti?: Minulla ei ole varsinaisesti budjettia. Yli 4000 en ajatellut maksaa ja toki paljon vähemmänkin saa maksaa.
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: En välttämättä
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Ei
Ylikellotatko prosessoria?: Ehkä / En
Kotelon koko: Tavallinen
Onko kotelon värillä väliä?: Musta mieluiten
Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Ikkunallinen tai ei. Ei mitään ylimääräisiä valoja tai härpäkkeitä. Yksinkertainen on tyylikästä.
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Mahdollisimman hiljainen.
Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Olisi hyvä lisä ei täysin pakollinen.
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Ei. Haluan Suomesta.
Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: En kumpaakaan
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä, vähintään 1000 Gt
Koneen käyttötarkoitus: Työskentely, satunnainen pelaaminen ja mahdollisesti jotain kuvankäsittelyä.
Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Nämä minulta löytyy jo.
Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Ei ole, vanha kone menee myyntiin. Vanha konekaan ei ole huono. (mm. i7 6800k, GTX1070, asus strix x99)
Muita vaatimuksia/kysymyksiä:
Haluan koneen jolla pärjään pienellä päivityksellä vuosia eteenpäin.
Kiitän jo etukäteen neuvoista Toivottavasti saadaan homma yhdessä maaliin!