TechBBS-foorumi päivittyi 2.3.3-versioon - Keskustelua ulkoasusta

Voi olla että se johtuu painikkeen väristä, mutta minun mielestä se toinen painike näyttää luurilla isommalta.

Lähetä-painike on kapeampi (<width) kuin Liitä kuva-painike, mikä yhdessä värien kanssa varmaan tuottaa efektin (ainakin vaaleassa moodissa).

Vaalealla teemalla muuten ikävä lyhentää lainausta, lainauksessa ei värjäydy valittu teksti, piti vaihtaa tummaan taustaan, että näkee mitä on karsimassa. (Tummassakin ehkä voisi olla värikkäämpi korostus valitulle tekstille)

e. Nykyinen sivu kaipaa ehkä hitusen lisää korostusta myös (nimimerkillä, mihin se mun viesti katosi, kun se meni seuraavalle sivulle):

1727182052892.png



+ näemmä toi tekstin valinta pätee omaan tekstiin myös, ainakin muokatessa vanhaa postausta.
 
Tuo muuten nyt totta, nyt ei teksin maalaus/valinta näy nyt lainkaan, eilen oli harmaa korostus kun tuon teki. Nyt tosiaan aika mahdotonta kun ei mitään näy mitä tekee.
 
Synthwave näyttää hyvältä! Kiitokset tekijöille!

Mäkillä ainaki vaati vähä paksumpaa "luettua" ja sen myötä vähä tummentaa piti kans
Koodi:
.structItem-title {
    font-weight: 400;
}
.structItem--thread a{
    color: #888;
}
.structItem--thread.is-unread a{
    color: #bfbfbf;
}
Näyttökuva 2024-9-24 kello 16.00.03.png
 
Viimeksi muokattu:
Olenko ainoa jolla mobiilissa ylös alas scrollaus tökkii? Jos pyyhkii menemään ylös ja alas siten, että scrollaukseen tulee momentumia, niin välillä ei lähde ollenkaan ja joskus pystyy oudosti kesken. Tämä siis iPhone + Safari (osoitepalkki alhaalla). Ongelma ilmenee vain avatuissa keskusteluissa (kuten tämä sivu). Etusivulla toimii ihan normaalisti.
 
Juu.
- Fontin koko, kirjasintyyli ja väri (etenkin tämä, koska eri teemoja käytössä) lähes hyödyttömiä ja sotkee keskustelua, jos ei oikein käytetä. Yleensä väärin, esim. lainatessa jotain tekstiä, vaikka sille on oma toimintonsa työkaluissa.
- Lista, tasaus ja paragraph format samaa sorttia.
- Lisää kuva/media, käyttääkö noita joku? Kuvia uploadataan tai copypastetellaan ja tunnetut videopalvelut upotetaan. e: vissiin käyttää, seisotaan korjattuna.
- Lisää taulukko onkin jo valmiiksi valikon takana, jonne kuuluukin.

Kaikki mainitut joutais valikon taakse tai pois kokonaan ja muut suoraan näkyviin.
 
Onko mahdollista saada Uudet viestit linkkiä sivun alareunaan mobiilissa ja normisivustossa niin ei tarttis erikseen lähteä scrollailemaan?
 
Kolmen pisteen ja Undoon väliin jäi tyhjä kohta. Mahtunevat yhdelle riville, kun sen ottaa pois.

pP1KlN.jpg

Tässä tullaan siihen että mobiilissa on erilaisia ruutukokoja ja isommilla ruuduilla saa enemmän ikoneita, pienemmillä vähemmän. Omalla Galaxy S22 Ultralla näkyy hyvin.

Mutta otin nyt yhden ikonin pois.
 
Tämä auttaa asiaan, mobiilin työkalupalkin rivi päivitetty.
Olisiko mahdollista saada mm. luettelointi ja sisennys pois tuolta kolmen pisteen takaa? Hankala mobiililla, kun joutuu kahden avattavan valikon kautta hakea. Vahingossa skrollaat hieman, niin valikko menee piiloon.

Screenshot_20240924_163417_Kiwi Browser.jpg
 
Tässä tullaan siihen että mobiilissa on erilaisia ruutukokoja ja isommilla ruuduilla saa enemmän ikoneita, pienemmillä vähemmän. Omalla Galaxy S22 Ultralla näkyy hyvin.

Mutta otin nyt yhden ikonin pois.
Nyt ovat yhdellä rivillä :tup:
Oman puhelimeni näyttö on 1080 x 2400 pikseliä, nuo 1440p näytöt ovat erittäin harvassa mobiililaitteessa.
 
Näköjään jos tykkää jostakin viestistä, tulee siihen viestiin kaksi kirkuvan keltaista peukkua, toinen viestin alaosaan ja toinen painikkeen eteen.

Siinä painikkeen edessä varmaan kuuluisi olla tuossa tilanteessa miinusmerkki tai joku muu ikoni, josta voi päätellä, että toisen kerran klikkaamalla tykkäys poistuu?

Edit.
Ja kun niiden samalla rivillä olevien painikkeiden koosta mainitsin (se Sampsan "meneeköhän jo yli" -kommentti), niin samalla tavalla eri kokoinen näyttäisi olevan myös muokkaustilan vihreä painike (alla zoomattuna). Mutta ehkä minä vain olen vähän sokea ja näen tuon eri lailla.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240924-163823.png
    Screenshot_20240924-163823.png
    92,3 KB · Luettu: 10
Viimeksi muokattu:
Näköjään jos tykkää jostakin viestistä, tulee siihen viestiin kaksi kirkuvan keltaista peukkua, toinen viestin alaosaan ja toinen painikkeen eteen.

Siinä painikkeen edessä varmaan kuuluisi olla tuossa tilanteessa miinusmerkki tai joku muu ikoni, josta voi päätellä, että toisen kerran klikkaamalla tykkäys poistuu?

Edit.
Ja kun niiden samalla rivillä olevien painikkeiden koosta mainitsin (se Sampsan "meneeköhän jo yli" -kommentti), niin samalla tavalla eri kokoinen näyttäisi olevan myös muokkaustilan vihreä painike (alla zoomattuna). Mutta ehkä minä vain olen vähän sokea ja näen tuon eri lailla.

Tarkoitin tuolla, että meneeköhän vähän yli pikkuasioihin puuttumista.
 
Näköjään jos tykkää jostakin viestistä, tulee siihen viestiin kaksi kirkuvan keltaista peukkua, toinen viestin alaosaan ja toinen painikkeen eteen.

Siinä painikkeen edessä varmaan kuuluisi olla tuossa tilanteessa miinusmerkki tai joku muu ikoni, josta voi päätellä, että toisen kerran klikkaamalla tykkäys poistuu?

Edit.
Ja kun niiden samalla rivillä olevien painikkeiden koosta mainitsin (se Sampsan "meneeköhän jo yli" -kommentti), niin samalla tavalla eri kokoinen näyttäisi olevan myös muokkaustilan vihreä painike (alla zoomattuna). Mutta ehkä minä vain olen vähän sokea ja näen tuon eri lailla.
Johtuu siitä, että peruuta-napin border on nii samansävyinen taustan kanssa. Samankokoisia ovat, mut tosiaa näyttää erikokoisilta. Zoomailin toisessa teemassa:
Näyttökuva 2024-9-24 kello 16.48.54.png


Zoomailin sinunki kuvaa :D

Näyttökuva 2024-9-24 kello 16.52.07.png
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitin tuolla, että meneeköhän vähän yli pikkuasioihin puuttumista.
Kyllä minä sen ymmärsin. Eikä ollut tarkoitus huutaa, että minä haluan tämän ja tuon pikkujutun korjattua, vaan tarkoitus oli vain eteen tullessa listata asioita, jotka vaikuttavat bugeilta, tai käytettävyyskukkasilta.

Ei niitä heti pidä korjata, mutta varmaan teillä on joku todo-lista, josta asioita nostellaan korjattavaksi tärkeysjärjestyksessä, ilman että tarvitsee välissä vittuilla niille, jotka yrittävät auttaa.
 
Näköjään jos tykkää jostakin viestistä, tulee siihen viestiin kaksi kirkuvan keltaista peukkua, toinen viestin alaosaan ja toinen painikkeen eteen.

Siinä painikkeen edessä varmaan kuuluisi olla tuossa tilanteessa miinusmerkki tai joku muu ikoni, josta voi päätellä, että toisen kerran klikkaamalla tykkäys poistuu?

Edit.
Ja kun niiden samalla rivillä olevien painikkeiden koosta mainitsin (se Sampsan "meneeköhän jo yli" -kommentti), niin samalla tavalla eri kokoinen näyttäisi olevan myös muokkaustilan vihreä painike (alla zoomattuna). Mutta ehkä minä vain olen vähän sokea ja näen tuon eri lailla.
Ne on samankokoisia. Kyseessä on vaan optinen harha, kun toisessa laatikon uloimmat ääriviivat on tummemmalla sävyllä ja toisessa vaaleammalla, mitä se laatikon sisällä oleva väri.
 
Onko mahdollista saada Uudet viestit linkkiä sivun alareunaan mobiilissa ja normisivustossa niin ei tarttis erikseen lähteä scrollailemaan?
Paina oikeassa alanurkassa nuolinappia joka heittää sivun yläreunaan?
Näin siis esim. Matkapuhelinfoorumilla. "Uudet" painike alapalkissa.

Minusta oikein toimiva ratkaisu että voi suoraan yhden napin kautta mennä uudestaan uudet viestit alueella ilman ylös siirtymisiä.

Screenshot_20240924-171111.png
 
On varmaankin jo joku huomannut ja maininnut mutta myyntialueelle uutta ketjua tehdessä ei tule enää sitä valmista pohjaa. Saahan sen toki kopioitua muista ketjuista mutta oli ennen kätevämpi kun se oli valmiina.
 
Editorista katos yliviivaus vai pitääkö mun ottaa silmä kätteen? Kaikkea muuta turhaketta kyl löytyy :P

Näyttökuva 2024-9-24 kello 17.43.08.png
 
Mietin että se olis täysin turha kun ctrl + s tekee saman? samoin alleviivaus ctrl + u.
Kiitti pro-tipeistä. Sama mäkillä paitsi cmd+s/u. Ei tuu tekstinkäsittelyä niin paljoa tehtyä, että ois tiedossa ollut. Toissaalla samalla kaavalla menis varmaa boldauksetki (cmd+b) jne sen enempää hiuksia halkomatta :D

e: jos jotain pitää pois ottaa, nii värivalinta? Nytki on jo vaalea,tumma ja synthwave teemat, nii värejä käyttävän pitää osata tarkastaa valitsemansa väri jokaisella teemalla. Yhdessä aloittamassani ketjussa käytin väriä ja sopivan etsimiseen meni hetki, jotta toimi kaikilla vanhoilla teemoilla. Eläisin ilmanki.
 
Viimeksi muokattu:
pystyyko ulkoasua itse muokkaamaan pysyvästi jotenkin ?

Tässä innostuin räpläämään ja kokeilemaan mitä nuo paddingit ja muut väri jutut tekee

1.jpg
 
Johtuu siitä, että peruuta-napin border on nii samansävyinen taustan kanssa. Samankokoisia ovat, mut tosiaa näyttää erikokoisilta. Zoomailin toisessa teemassa:
Näyttökuva 2024-9-24 kello 16.48.54.png


Zoomailin sinunki kuvaa :D

Näyttökuva 2024-9-24 kello 16.52.07.png
Tuossa sen tosiaan näkee hyvin. Tuota vastaavaa ilmiötä on nyt muutamassa muussakin kohdassa, kun värisävyjen erot ovat paikoin vierekkäisissä osissa niin samanlaisia.
 
Ei ole tarkoituksena sairaanloisesti tiivistää leiskaa mahdollisimman ahtaaksi että säästetään muutama pikseli korkeussuunnassa. Vuosi on 2024 ja näytöt ja resoluutiot on kasvaneet, hieman ilmavampi ja raikkaampi leiska jatkossa.

On kyllä raskas käyttää tää sivusto nyt eikä jaksa selata ellei erikseen etsi jotain tiettyä asiaa. Tätäkin viestiä kirjoittaessa en näe muuta kuin oman viestini ja melkeinpä pelkkää harmaata ja mustaa. Vaikka vuosi onkin 2024 on silti edelleen tietokoneen näytöt surullisen pieniä. Itselläkin sama 32" käytössä kuin on ollut vuosia ja resoluutio sama 1440p enkä tykkää laittaa fonttia ihan miniksi, että voi lukea mukavasti vaikka näkö täydellinen onkin. En muutenkaan ymmärrä tätä kehityssuuntaan missä käyttäjät koitetaan ajaa pois kun sivustoista ja palveluista tehdään mahdollisimman työläitä käyttää. Minimalismi ja helppous kunniaan.
 

Liitteet

  • Näkymä.png
    Näkymä.png
    185,4 KB · Luettu: 63
Leveyden määrittelee laatikon sisällä oleva sisältö.
Kyllä, tarkoitinkin korkeutta. Oliko sitä luettelointia mahdollista lisätä mobiiliin viestieditorin työkalupakkiin, ettei menisi kolmen pisteen taakse?

pystyyko ulkoasua itse muokkaamaan pysyvästi jotenkin ?

Tässä innostuin räpläämään ja kokeilemaan mitä nuo paddingit ja muut väri jutut tekee

1.jpg
Itsekin tein nopean muutoksen, missä vaan muokkasin snadisti paddingiä ja marginaaleja. Mitään en ottanut kokonaan pois vaan hieman tiivistin. Ainakin omaan silmään sai mukavan tiiviiksi.

TechBBS Xenforo 2.3.3.png
 
Huono luettavuus nykyään. kaikki oheiskilke näyttää samalta kuin viestin teksti.
Erittäin rakentavaa kritiikkiä. Kannattaa selittää tarkemmin, mielellään täsmällisesti mikä mahdollisesti on mielestäsi huonosti. Screenshotit auttanee kans paljon.

eihän tälläinen pullianen ymmärrä tuosta mitään o_O
noh jätetään tuo ulkoasu ammattilaisille.

Mjoo, kyl se helpompaa on, jos ees perusteet css:stä ymmärtää :) Mut jos innostuu, nii harrastellessaki oppii ja mikäs sen mukavempaa, ku muokkailla omia lempisivuja mieleisekseen :D
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 843
Viestejä
4 411 313
Jäsenet
73 261
Uusin jäsen
Havihazard

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom